• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija publicē:
  • lēmumus par tarifu aprēķināšanas metodiku un lēmumus, ar kuriem noteikts tarifs;
  • noteikumus par Regulatoram regulāri iesniedzamās informācijas veidiem, apjomu un iesniegšanas termiņiem;
  • vispārējās atļaujas noteikumus;
  • ziņojumus par izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas metodikas ievērošanu un ziņojumus, kuros informē par universālā pakalpojuma saistību tīrajām izmaksām.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2015. gada 18. jūnija lēmums Nr. 92 "Par akciju sabiedrības "Augstsprieguma tīkls" elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifiem". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 26.06.2015., Nr. 121 https://www.vestnesis.lv/op/2015/121.10

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts augu aizsardzības dienesta informācija

Par reģistrētajiem iesniegumiem augu šķirņu iekļaušanai Latvijas augu šķirņu katalogā

Vēl šajā numurā

26.06.2015., Nr. 121

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 92

Pieņemts: 18.06.2015.

OP numurs: 2015/121.10

2015/121.10
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.92

Rīgā 2015.gada 18.jūnijā (prot. Nr.19, 2.p.)

Par akciju sabiedrības "Augstsprieguma tīkls" elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifiem

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Regulators) 2014.gada 23.decembrī saņēma akciju sabiedrības "Augstsprieguma tīkls", vienotais reģistrācijas numurs: 40003575567, juridiskā adrese: Dārzciema iela 86, LV–1073 (turpmāk – AS "Augstsprieguma tīkls"), 2014.gada 23.decembra iesniegumu Nr.500310-17-601 par elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifu projektu. Regulators 2015.gada 25.februārī saņēma AS "Augstsprieguma tīkls" 2015.gada 24.februāra iesniegumu Nr.500310-17-411 par papildu informāciju, 2015.gada 9.aprīlī saņēma 2015.gada 7.aprīļa iesniegumu Nr.501310-07-687 ar papildus pieprasīto informāciju un tarifu projekta pārrēķinu, 2015.gada 14.maijā saņēma 2015.gada 11.maija iesniegumu Nr.501310-07-861 ar papildus pieprasīto informāciju, 2015.gada 18.maija iesniegumu Nr.501310-07-914 ar tarifu projekta pārrēķinu un papildu informāciju, 2015.gada 28.maijā saņēma 2015.gada 27.maija iesniegumu Nr.501310-07-012 ar tarifu projekta pārrēķinu, 2015.gada 10.jūnijā saņēma 2015.gada 8.jūnija iesniegumu Nr.501310-07-1110 par informācijas iesniegšanu un 2015.gada 15.jūnijā saņēma 2015.gada 15.jūnija iesniegumu Nr.501310-07-1138 ar tarifu projekta pārrēķinu (turpmāk visi iesniegumi kopā – tarifu projekts).

Regulators konstatē

1. Spēkā esošie elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifi apstiprināti ar Regulatora 2012.gada 22.februāra lēmumu Nr.44 "Par akciju sabiedrības "Augstsprieguma tīkls" elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2012, 44.nr.).

2. AS "Augstsprieguma tīkls" tarifu projekts ir aprēķināts saskaņā ar Regulatora 2015.gada 26.februāra lēmumu Nr.1/6 "Elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodika" (turpmāk – Metodika) un atbilst likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 19.panta pirmajai daļai un 20.pantam.

3. AS "Augstsprieguma tīkls" elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifu izmaiņas, salīdzinot ar spēkā esošo elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķinu, pamato ar:

3.1. elektroenerģijas lietotājiem Latvijā pārvadītās elektroenerģijas samazinājumu par 11%, salīdzinot ar spēkā esošajā tarifā plānoto, kas galvenokārt saistīts ar nelielas jaudas ražošanas (koģenerācijas staciju un elektrostaciju, kas izmanto atjaunojamos energoresursus) apjoma pieaugumu;

3.2. pārvades sistēmas aktīvu nomas maksas par īstenotajiem kapitālieguldījumiem pārvades sistēmas aktīvos palielināšanos, kā arī Ministru kabineta 2011.gada 12.janvāra rīkojuma Nr.12 "Par Koncepciju par nepieciešamajām darbībām Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 13.jūlija Direktīvā 2009/72/EK par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz elektroenerģijas iekšējo tirgu un par Direktīvas 2003/54/EK atcelšanu noteiktajai elektroenerģijas pārvades sistēmas operatora nodalīšanai" ietvaros īstenoto pārvades sistēmas aktīvu ieguldīšanu AS "Latvijas elektriskie tīkli" pamatkapitālā to patiesajā vērtībā.

4. AS "Augstsprieguma tīkls" paziņojumu par tarifu projekta iesniegšanu Regulatorā publicēja 2014.gada 30.decembrī (Latvijas Vēstnesis, 2014, 257.nr.).

5. Lai izzinātu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju un lietotāju viedokli, pamatojoties uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 13.panta otro daļu, Regulators 2015.gada 23.janvārī organizēja uzklausīšanas sanāksmi, kurā AS "Augstsprieguma tīkls" informēja par tarifu projektu. Uzklausīšanas sanāksmē piedalījās AS "Latvenergo" un SIA "Enefit" pārstāvji, kuri aicināja izvērtēt iespēju izmantot uzkrātos sastrēgumu vadības ieņēmumus no Latvijas – Igaunijas starpsavienojuma pārslodzes elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifu samazināšanai.

6. 2015.gada 11.februārī Regulators saņēma SIA "Cemex" 2015.gada 6.februāra iesniegumu Nr.Iz.19/02/2015 par AS "Augstsprieguma tīkls" tarifu projektu, ar kuru minētais komersants atbalstīja uzklausīšanas sanāksmē AS "Latvenergo" un SIA "Enefit" pārstāvju izteikto viedokli par sastrēgumu vadības ieņēmumu izmantošanu elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifu samazināšanai.

7. 2015.gada 30.janvārī, 2015.gada 10.martā un 2015.gada 22.aprīlī Regulators nosūtīja informācijas pieprasījumus AS "Augstsprieguma tīkls" par tarifu projekta izvērtēšanai nepieciešamo papildu informāciju un nepieciešamajiem precizējumiem. 2015.gada 25.februārī, 2015.gada 9.aprīlī, 2015.gada 14.maijā, 2015.gada 18.maijā, 2015.gada 28.maijā Regulators saņēma pieprasīto papildu informāciju.

8. 2015.gada 12.martā Regulators pieņēma lēmumu Nr.59 "Par akciju sabiedrības "Augstsprieguma tīkls" elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifu projekta pārrēķinu" (turpmāk – Lēmums Nr.59), ar kuru uzdeva veikt iesniegtā tarifu projekta pārrēķinu, samazinot tarifu projekta aprēķinā iekļautās zudumu un tehnoloģiskā procesa izmaksas, pārrēķināt tarifu projektā iekļauto nolietojumu un kapitāla atdevi atbilstoši iekļaujamo regulējamo aktīvu bāzes (turpmāk – RAB) vērtībai uz 2014.gada 31.decembri, atbilstoši ar tarifu sedzamo izmaksu izmaiņām pārrēķināt uz tarifu projekta attiecināmo peļņu un iepriekšējo gadu izmaksu korekcijas apjomu iekļaut peļņas pozīcijā un pārrēķināt korekciju par negūtajiem ieņēmumiem no 2015.gada janvāra līdz aprīlim atbilstoši Metodikai.

9. AS "Augstsprieguma tīkls" 2015.gada 9.aprīlī un 2015.gada 18.maijā iesniedza tarifu projekta pārrēķinu, kurā, balstoties uz Lēmumu Nr.59, samazinātas tarifu projekta aprēķinā iekļautās izmaksas. 2015.gada 28.maijā AS "Augstsprieguma tīkls" iesniedza tarifu projekta pārrēķinu, kurā ņemtas vērā aktuālās prognozes un faktiskās izmaksas.

10. 2015.gada 10.jūnijā Regulators saņēma AS "Augstsprieguma tīkls" 2015.gada 8.jūnija iesniegumu Nr.500310-07-1110, ar kuru AS "Augstsprieguma tīkls" informēja, ka:

10.1. AS "Augstsprieguma tīkls" 2015.gada 6.maijā parakstīja līgumu Nr.AST/15-91 Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (Connecting Europe Facility) programmas ietvaros par Eiropas Savienības līdzfinansējumu kopīgu interešu projektā "Starpsavienojums starp Kilingi–Nõmme (EE) un Rīgas TEC2 apakšstaciju (LV)";

10.2. saskaņā ar AS "Augstsprieguma tīkls" valdes 2015.gada 27.maija lēmumu Nr.76/25 "Par Elektroenerģijas pārvades sistēmas attīstības plāna apstiprināšanu" 38,2 milj. EUR no uzkrātajiem sastrēgumu vadības ieņēmumiem plānots novirzīt kapitālieguldījumu finansēšanai "Igaunijas – Latvijas trešais 330kV starpsavienojums" un 9,9 milj. EUR "Jaunas 330kV EPL izbūve: Rīgas TEC2 – Rīgas HES" projektos;

10.3. uzkrātais sastrēgumu vadības ieņēmumu apjoms uz 2015.gada 30.aprīli ir 56,4 milj. EUR, un līdz 2020.gadam plānots novirzīt kopā 48,1 milj. EUR kapitālieguldījumu projektu finansēšanai. Atlikušais sastrēgumu vadības ieņēmumu apjoms uz 2015.gada 30.aprīli ir 8,3 milj. EUR, un AS "Augstsprieguma tīkls" norāda, ka patlaban uzkrāto sastrēgumu vadības ieņēmumu apjoms ir pietiekams apstiprināto un laika periodā līdz 2020.gadam plānoto kapitālieguldījumu realizēšanai.

11. 2015.gada 11.jūnijā Regulators nosūtīja AS "Augstsprieguma tīkls" vēstuli Nr.1-2.83/1299 par papildu informācijas pieprasījumu, kurā lūdza AS "Augstsprieguma tīkls" iesniegt informāciju par to, cik liela daļa no sastrēgumu vadības ieņēmumiem novirzāma kā papildu ieņēmumi tarifu projekta aprēķinā, lai nodrošinātu, ka precizētie elektroenerģijas diferencētie pārvades sistēmas pakalpojumu tarifi nepārsniegtu spēkā esošos elektroenerģijas diferencētos pārvades sistēmas pakalpojumu tarifus, vienlaikus nodrošinot tarifu projekta atbilstību Metodikai.

12. AS "Augstsprieguma tīkls" 2015.gada 15.jūnijā iesniedza tarifu projekta pārrēķinu, iekļaujot tarifu projekta aprēķinā sastrēgumu vadības ieņēmumus 4 milj. EUR apmērā, tādējādi palielinot tarifu projektā iekļautos plānotos ieņēmumus par 4 milj. EUR. AS "Augstsprieguma tīkls" arī norāda, ka atlikušo uzkrāto sastrēgumu vadības ieņēmumu daļu būtu lietderīgi novirzīt, lai segtu ar elektroenerģijas pārvades pakalpojumu sniegšanu saistītās izmaksas un nodrošinātu AS "Augstsprieguma tīkls" rentabilitāti 2016.gadā. Vienlaikus AS "Augstsprieguma tīkls" atzīst, ka 2016.gadā tarifu izmaksu segšanai novirzāmais sastrēgumu vadības ieņēmumu apjoms būtu nepieciešams līdz 7 milj. EUR, aptuvenais apjoms noteikts, ievērojot prognozējamo uzkrāto sastrēgumu vadības ieņēmumu apjomu uz 2015.gada 31.decembri, kā arī prognozējamo pārvades sistēmas aktīvu nomas maksas pieaugumu 2016.gadā pārvērtēšanas rezerves iekļaušanas rezultātā.

13. Regulators 2013.gada 30.janvārī pieņēma lēmumu Nr.18 "Par elektroenerģijas pārvades sistēmas operatora sertificēšanu" (turpmāk – Lēmums Nr.18), ar kuru sertificēja AS "Augstsprieguma tīkls" kā neatkarīgu pārvades sistēmas operatoru un uzdeva AS "Augstsprieguma tīkls" ne vēlāk kā 24 mēnešu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas nodrošināt, ka AS "Augstsprieguma tīkls" vai AS "Augstsprieguma tīkls" izvēlēts komersants, kas ne tieši, ne netieši nav saistīts ar elektroenerģijas ražošanas, tirdzniecības un sadales darbībām, veic pārvades sistēmas attīstību, jaunu tīklu uzbūvi, esošo tīklu pārbūvi, atjaunošanu, pamatlīdzekļu apkalpošanu un uzturēšanu darba kārtībā, minētās funkcijas pārņemot no elektroenerģijas pārvades sistēmas īpašnieka AS "Latvijas elektriskie tīkli".

14. Regulators 2014.gada 23.aprīlī pieņēma lēmumu Nr.90 "Par ieguldījumu izmaksu sadali kopīgu interešu projektiem "Starpsavienojums starp Kilingi–Nõmme (EE) un Rīgas TEC2 apakšstaciju (LV)" un "Iekšējā līnija starp Harku un Sindi (EE)"", kurā Regulators konstatēja sastrēgumu vadības ieņēmumu uzkrājuma apjomu lēmuma sagatavošanas brīdī un akceptēja, ka arī turpmākos sastrēgumu vadības ieņēmumus plānots ieguldīt Eiropas Savienības kopīgo interešu projektos.

15. Atbilstoši Elektroenerģijas tirgus likuma 13.1panta septītajai daļai Regulators pārrauga pārslodzes maksas izmantošanu.

16. Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 13.jūlija Regulas (EK) Nr.714/2009 "Par nosacījumiem attiecībā uz piekļuvi tīklam elektroenerģijas pārrobežu tirdzniecībā un par Regulas (EK) Nr.1228/2003 atcelšanu" (turpmāk – Regula Nr. 714/2009) 16.panta sestā daļa noteic, ka gadījumā, ja ieņēmumus, kas rodas starpsavienojuma jaudu piešķiršanas rezultātā, nevar efektīvi izmantot piešķirtās jaudas faktiskās pieejamības nodrošināšanā un/vai starpsavienojumu jaudas saglabāšanai vai uzlabošanai, izmantojot ieguldījumus tīklā, jo īpaši jaunos starpvalstu savienojumos, tos var izmantot kā ieņēmumus, ko valsts regulatīvās iestādes ņem vērā, apstiprinot tīkla tarifu aprēķina metodiku un/vai nosakot tīkla tarifus.

17. Atbilstoši Metodikas 7.1.punktam, ja pārvades sistēmas operatora faktiskā peļņa no pārvades pakalpojumu sniegšanas ir lielāka nekā spēkā esošo tarifu aprēķinā iekļautais plānotās peļņas apjoms, pārvades tarifu projekta aprēķinā izmaksu korekcijas apjomu nosaka tā, lai nākamajā periodā par pārsniegto plānotās peļņas apjomu samazinātu tarifu projektā iekļautās izmaksas. Ja korekcijas apjoms pārsniedz spēkā esošo tarifu aprēķinā iekļauto plānoto apgrozījuma rentabilitāti, korekciju veic pakāpeniski vairāku gadu laikā tā, lai tarifu aprēķinā iekļautais ikgadējais korekcijas apjoms nepārsniegtu attiecīgajam gadam plānoto apgrozījuma rentabilitāti. Savukārt Metodikas 24.punkts noteic, ka pārvades sistēmas operatora peļņu veido kapitāla atdeve un apgrozījuma rentabilitāte.

18. Atbilstoši Metodikas 91.punktam laika posmā no 2012.gada līdz 2016.gadam pamatotas nomas maksas kapitāla atdeves aprēķinā iekļaujamo RAB vērtību nosaka atbilstoši finanšu uzskaites vērtībai, kas samazināta par ieguldījuma rezultātā radušos sistēmas īpašnieka aktīvu vērtības pieaugumu 2011.gada 1.aprīlī, salīdzinot ar 2011.gada 31.martu. Attiecīgo RAB vērtības pieaugumu pamatotas nomas maksas kapitāla atdeves aprēķinā iekļauj vienmērīgi un pakāpeniski līdz 2016.gadam.

19. Likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 1.pants noteic likuma un sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas mērķi – nodrošināt iespēju saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus sabiedriskos pakalpojumus, kuru tarifi (cenas) atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām, kā arī veicināt attīstību un ekonomiski pamatotu konkurenci regulējamās nozarēs. Ievērojot minētā likuma 5.pantā noteikto, Regulators pieņem lēmumus un izdod administratīvos aktus, lai aizstāvētu lietotāju intereses un veicinātu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju attīstību saskaņā ar taisnīguma, atklātības, neitralitātes, vienlīdzības un proporcionalitātes principiem.

20. Atbilstoši likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 20.pantam gadījumā, ja mainās tarifus ietekmējošie faktori, piemēram, rentabilitāte, Regulators var ierosināt tarifu pārskatīšanu un pieprasīt, lai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs noteiktā termiņā iesniedz aprēķināto tarifu projektu kopā ar tarifus veidojošo izmaksu pamatojumu.

21. Regulatora padomes sēdē AS "Augstsprieguma tīkls" pārstāvji uzturēja lūgumu apstiprināt elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu diferencētos tarifus un lūdza paredzēt lēmumā, ka 2016.gadā ir piemērojami tādi paši principi kā 2015.gadā, nosakot, ka 2016.gadā izmantojamo sastrēgumu vadības ieņēmumu apjoms ir ne vairāk kā 7 milj. EUR, lai nodrošinātu tarifu stabilitāti un prognozējamību lietotājiem ilgākā laika posmā.

Regulators secina

1. Tarifu projekts aprēķināts tādā apmērā, lai elektroenerģijas lietotāju izdarītie maksājumi segtu AS "Augstsprieguma tīkls" izmaksas un nodrošinātu sabiedriskā pakalpojuma rentabilitāti, kā to paredz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 20.pants.

2. AS "Augstsprieguma tīkls" elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķins ir ekonomiski pamatots. Tarifu izmaiņas ir saistītas ar:

2.1. kapitālieguldījumiem pārvades sistēmas aktīvos un atbilstoši Metodikas 91.punktam laika posmā no 2012.gada līdz 2016.gadam pamatotas nomas maksas kapitāla atdeves aprēķinā iekļaujamo RAB vērtību, kas noteikta atbilstoši finanšu uzskaites vērtībai, kas samazināta par ieguldījuma rezultātā radušos sistēmas īpašnieka aktīvu vērtības pieaugumu 2011.gada 1.aprīlī salīdzinot ar 2011.gada 31.martu. Attiecīgo RAB vērtības pieaugumu pamatotas nomas maksas kapitāla atdeves aprēķinā iekļauj vienmērīgi un pakāpeniski līdz 2016.gadam;

2.2. elektroenerģijas lietotājiem Latvijā pārvadītās elektroenerģijas samazinājumu par 14%, salīdzinot ar spēkā esošajā tarifā plānoto, kas saistīts ar AS "Sadales tīkls" sistēmai pieslēgto mazo elektrostaciju saražotās elektroenerģijas apjoma pieaugumu un prognozētā pārvadītā elektroenerģijas apjoma samazinājumu 110 kV kopnēs;

2.3. personāla un sociālo, ekspluatācijas izmaksu un kapitāla izmaksu pieaugumu, kas saistīts ar Lēmuma Nr.18 nosacījumu izpildi, kā rezultātā no 2015.gada 1.janvāra AS "Augstsprieguma tīkls" pārņēma pārvades sistēmas aktīvu apkalpošanu, izbūvi un uzturēšanu.

3. Tarifu projektā, salīdzinot ar spēkā esošo tarifu aprēķinu, samazinātas elektroenerģijas zudumu un tehnoloģiskā procesa izmaksas, kas saistīts ar elektroenerģijas zudumu apjomu samazināšanos un Metodikas 7.1.punktā noteiktās korekcijas iekļaušanu, un ar mazākām par spēkā esošajos tarifos plānotajām zudumu un tehnoloģiskā procesa izmaksām, kā arī samazinātas nodokļu izmaksas saistībā ar atlikto uzņēmumu ienākuma nodokli. Savukārt avārijas jaudas rezervju izmaksas samazinātas, pamatojoties uz iepirkuma procedūras rezultātiem.

4. Sastrēgumu vadības ieņēmumu apjoms uz 2015.gada 30.aprīli ir uzkrāts tādā apmērā, lai nodrošinātu laika periodā līdz 2020.gadam plānotos kapitālieguldījumus Eiropas Savienības kopīgu interešu projektā "Starpsavienojums starp Kilingi–Nõmme (EE) un Rīgas TEC2 apakšstaciju (LV)" (konkrēti – "Igaunijas – Latvijas trešais 330kV starpsavienojums" un "Jaunas 330kV EPL izbūve: Rīgas TEC2 – Rīgas HES" projekti), un pārsniedz kapitālieguldījumiem nepieciešamo apjomu.

5. "Jaunas 330kV EPL izbūve: Rīgas TEC2 – Rīgas HES" projekta plānotā kapitālieguldījumu summa ir noteikta, balstoties uz pieņēmumu par 50% Eiropas Savienības līdzfinansējumu, kura nesaņemšanas gadījumā atlikušie 50% būtu jāsedz no sastrēgumu vadības ieņēmumiem vai šīs izmaksas jāiekļauj elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifos.

6. Uzkrātos sastrēgumu vadības ieņēmumus, kas pārsniedz nepieciešamos kapitālieguldījumus minētajos projektos, šobrīd nevar efektīvi izmantot Latvijas – Igaunijas starpsavienojuma jaudas faktiskās pieejamības nodrošināšanai vai palielināšanai. Līdz ar to atbilstoši Regulas Nr. 714/2009 16.panta sestajai daļai uzkrātie sastrēgumu vadības ieņēmumi izmantojami kā ieņēmumi, aprēķinot un apstiprinot elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifus atbilstoši Metodikai.

7. 2015.gada 15.jūnija iesniegtajā tarifu projekta pārrēķinā AS "Augstsprieguma tīkls" ir novirzījusi sastrēgumu vadības ieņēmumus 4 milj. EUR apmērā kā papildu ieņēmumus 2015.gadā, kas nodrošina, ka precizētie elektroenerģijas diferencētie pārvades sistēmas pakalpojumu tarifi nepārsniedz spēkā esošos elektroenerģijas diferencētos pārvades sistēmas pakalpojumu tarifus un atbilst Metodikai. Regulatora ieskatā, novirzot ne vairāk kā 4 milj. EUR no uzkrātajiem sastrēgumu vadības ieņēmumiem, tiek nodrošināts, ka AS "Augstsprieguma tīkls" rentabilitāte 2015.gadā atbilst Metodikas 7.1.punktā un 24.punktā minētājām prasībām. Savukārt sastrēgumu vadības ieņēmumu novirzīšana ne vairāk kā 7 milj. EUR apjomā 2016.gadā nodrošinās elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifu stabilitāti un prognozējamību.

8. Šā lēmuma konstatējumu daļas 10.- 12.punktā un secinājumu daļas 5.- 7.punktā noteiktais neierobežo AS "Augstsprieguma tīkls" tiesības turpināt uzkrāt sastrēgumu vadības ieņēmumus, kas nepieciešami līdz 2020.gadam plānoto kapitālieguldījumu realizēšanai Eiropas Savienības kopīgu interešu projektos, lai nodrošinātu un palielinātu Latvijas – Igaunijas starpsavienojuma jaudu.

Saskaņā ar Regulatora 2015.gada 26.februāra lēmumu Nr.1/6 "Elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodika" 86., 87. un 88.punktu, pamatojoties uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 1.pantu, 5.pantu, 9.panta pirmās daļas 1. un 3.punktu un otro daļu, 19.panta pirmo, septīto un trīspadsmito daļu, 20.pantu un 21.panta piekto daļu, Elektroenerģijas tirgus likuma 16.panta pirmo daļu un trešo daļu, Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 13.jūlija Regulas (EK) Nr.714/2009 "Par nosacījumiem attiecībā uz piekļuvi tīklam elektroenerģijas pārrobežu tirdzniecībā un par Regulas (EK) Nr.1228/2003 atcelšanu" 16.panta sesto daļu un Administratīvā procesa likuma 55.panta 1.punktu un 63.panta pirmās daļas 1.punktu,

padome nolemj:

1. apstiprināt AS "Augstsprieguma tīkls" elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu diferencētos tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa):

Pārvades sistēmas pakalpojumu diferencētie tarifi: Mērvienība Tarifs
1.1. Pārvades sistēmas pakalpojumu tarifi lietotājiem, kuru elektroietaišu piederības robeža ir 110 kV līnijas:    
- elektroenerģijas pārvadīšanas tarifs EUR/kWh 0,00302
- maksa par pārvades jaudas uzturēšanu un attīstīšanu* EUR/kW/gadā** 6,765
   
1.2. Pārvades sistēmas pakalpojumu tarifi lietotājiem, kuru elektroietaišu piederības robeža ir 110 kV kopnes:  
- elektroenerģijas pārvadīšanas tarifs EUR/kWh 0,00363
- tarifs par pārvades jaudas uzturēšanu un attīstīšanu EUR/kW/gadā 8,269
   
1.3. Pārvades sistēmas pakalpojumu tarifi lietotājiem, kuru elektroietaišu piederības robeža ir 110/6-20 kV transformatora 06-20 kV pusē:  
- elektroenerģijas pārvadīšanas tarifs EUR/kWh 0,00417
- tarifs par pārvades jaudas uzturēšanu un attīstīšanu EUR/kW/gadā 9,513

* maksu par pārvades jaudas uzturēšanu nosaka atbilstoši 110/20-10-06 kV transformatoru jaudai.

** transformatora jauda kilovatos [kW] atbilst tā tehniskajā dokumentācijā uzrādītajai nominālai jaudai kilovoltampēros [KVA].

2. noteikt, ka šā lēmuma 1.punktā apstiprinātie elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifi stājas spēkā 2015.gada 1.augustā;

3. atcelt no 2015.gada 1.augusta Regulatora 2012.gada 22.februāra lēmumu Nr.44 "Par akciju sabiedrības "Augstsprieguma tīkls" elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2012, 44.nr.);

4. atļaut AS "Augstsprieguma tīkls" no uzkrātajiem sastrēgumu vadības ieņēmumiem novirzīt ne vairāk kā 4 milj. EUR kā papildu ieņēmumus elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifos 2015.gadā un ne vairāk kā 7 milj. EUR 2016.gadā, lai nodrošinātu AS "Augstsprieguma tīkls" rentabilitātes atbilstību Metodikas prasībām.

Ja mainās tarifus ietekmējošie faktori, Regulators var ierosināt tarifu pārskatīšanu un atcelt šo lēmumu.

Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

Šo administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzina vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto administratīvo aktu.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētāja p.i. padomes loceklis R.Irklis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!