• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2015. gada 11. augusta noteikumi Nr. 467 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.3. pasākuma "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 20.08.2015., Nr. 162 https://www.vestnesis.lv/op/2015/162.2

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.469

Grozījumi Ministru kabineta 2002. gada 27. decembra noteikumos Nr. 610 "Higiēnas prasības vispārējās pamatizglītības, vispārējās vidējās izglītības un profesionālās izglītības iestādēm"

Vēl šajā numurā

20.08.2015., Nr. 162

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 467

Pieņemts: 11.08.2015.

OP numurs: 2015/162.2

2015/162.2
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 7 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 467

Rīgā 2015. gada 11. augustā (prot. Nr. 38 20. §)

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.3. pasākuma "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" (turpmāk – atbalsta mērķis) 9.1.1.3. pasākumu "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;

1.7. vienošanās par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus;

1.8. ar valsts atbalsta saņemšanu saistītos nosacījumus.

2. Pasākuma mērķis ir noteikt un pārbaudīt optimālus risinājumus sociālo uzņēmumu izveidei un attīstībai, tai skaitā darba integrācijas sociālo uzņēmumu atbalstam, lai palielinātu nodarbinātības iespējas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem, personām ar invaliditāti un personām ar garīga rakstura traucējumiem.

3. Pasākuma mērķa grupa ir:

3.1. komersanti, biedrības un nodibinājumi (turpmāk – pasākuma dalībnieki);

3.2. fiziskas personas, kuras plāno uzsākt sociālo uzņēmējdarbību (turpmāk – sociālās uzņēmējdarbības uzsācēji);

3.3. nelabvēlīgākā situācijā esošie bezdarbnieki – ilgstošie bezdarbnieki, gados vecāki bezdarbnieki (vecāki par 54 gadiem), bezdarbnieki, kuriem ir apgādājamie, un bezdarbnieki ar invaliditāti;

3.4. personas ar invaliditāti un personas ar garīga rakstura traucējumiem.

4. Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi atbalsta mērķa uzraudzības rādītāji:

4.1. iznākuma rādītājs – līdz 2023. gada 31. decembrim pasākumā iesaistīti 217 bezdarbnieki, tostarp ilgstošie bezdarbnieki, tai skaitā līdz 2018. gada 31. decembrim – 80;

4.2. finanšu rādītājs – līdz 2018. gada 31. decembrim sertificēti izdevumi 6 919 284 euro apmērā.

5. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

7. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 19 920 206 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums – 16 932 175 euro un valsts budžeta finansējums – 2 988 031 euro.

8. Projekta iesniegumā kopējā attiecināmā finansējuma kopsummu plāno ne vairāk kā 14 920 206 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējumu – 12 682 175 euro, valsts budžeta finansējumu – 2 238 031 euro, paredzot sasniegt šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minēto iznākuma rādītāju laikposmā līdz 2018. gada 31. decembrim. No 2019. gada 1. janvāra atbildīgā iestāde saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumu var ierosināt palielināt projektā noteikto attiecināmo izmaksu kopsummu līdz 19 920 206 euro, ievērojot noteikto finansēšanas avotu proporcionālo sadalījumu un šo noteikumu 4.1. apakšpunktā noteiktā iznākuma rādītāja maksimālo vērtību.

9. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.

10. Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās, sākot ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu.

II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim

11. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir valsts pārvaldes iestāde, kas izstrādā valsts politiku darba jomā, – Labklājības ministrija.

12. Projekta iesniedzējs saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikumā noteiktajām prasībām sagatavo un iesniedz projekta iesniegumu.

13. Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem mēneša laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas beigu termiņa datuma, kas noteikts projekta iesnieguma atlases nolikumā.

14. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanā piesaista sadarbības partneri – valsts akciju sabiedrību "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – sadarbības partneris).

15. Īstenojot šo noteikumu 14. punktā minēto sadarbību, finansējuma saņēmējs ar sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu saskaņā ar normatīvo aktu par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā.

16. Ja uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi nav noslēgts sadarbības līgums, projektam pievieno starp finansējuma saņēmēju un sadarbības partneri noslēgtu nodomu protokolu, kurā iekļauj vismaz šādu informāciju:

16.1. pušu apņemšanos sadarboties šo noteikumu 17.1., 17.2.1., 17.2.3. un 17.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros, tai skaitā noslēgt sadarbības līgumu, ja projekts tiek apstiprināts;

16.2. norādi par sadarbības partnera veicamajiem pienākumiem projekta īstenošanā, tai skaitā šo noteikumu 36.2., 36.3. un 36.4. apakšpunktā minēto datu iegūšanu;

16.3. norēķinu veikšanas kārtību sadarbības partnerim šo noteikumu 18.1. un 18.2. apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu segšanai.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

17. Pasākuma ietvaros atbalstāmas šādas darbības:

17.1. sabiedrības izpratnes veidošanas pasākumi par sociāliem uzņēmumiem, to nozīmi un iespējamo ieguldījumu tautsaimniecības izaugsmes un sabiedrības attīstības veicināšanā, kā arī šādu sociālo uzņēmumu atbalsta sistēmas veidošanas pasākumiem (piemēram, informēšanas un izglītošanas pasākumi, diskusijas, konsultācijas);

17.2. sociālo uzņēmumu atbalsta sistēmas izstrāde:

17.2.1. sociālo uzņēmumu pazīmju, atlases kritēriju un to piemērošanas metodikas izstrāde, kā arī finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera apmācība;

17.2.2. pasākuma dalībnieku reģistra prototipa izstrāde un darbības nodrošināšana;

17.2.3. sociālo uzņēmumu atbalsta instrumentu un atbalsta sniegšanas metodikas izstrāde, kā arī finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera apmācība;

17.3. sociālās uzņēmējdarbības uzsākšanas veicināšana:

17.3.1. sociālās uzņēmējdarbības ideju konkursa organizēšana;

17.3.2. konsultāciju nodrošināšana sociālās uzņēmējdarbības uzsācēju biznesa plānu izstrādei;

17.4. sociālo uzņēmumu atbalsta instrumentu piemērošana un sociālās uzņēmējdarbības uzsācēju biznesa plānu īstenošana;

17.5. pasākuma starprezultātu novērtēšana un priekšlikumu izstrāde tiesiskā ietvara un atbalsta pilnveidošanai;

17.6. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;

17.7. projekta vadība un īstenošanas nodrošināšana.

18. Pasākuma ietvaros plāno šādas izmaksu pozīcijas:

18.1. tiešās attiecināmās izmaksas;

18.2. netiešās attiecināmās izmaksas;

18.3. neparedzētās izmaksas.

19. Šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

19.1. tiešās personāla izmaksas (izņemot virsstundas). Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze:

19.1.1. finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla atlīdzības izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam;

19.1.2. sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas nepārsniedz 950 000 euro;

19.2. mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas – finanšu atbalsts (dotācijas veidā) pasākuma dalībniekiem un sociālās uzņēmējdarbības uzsācējiem šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros;

19.3. pārējās projekta īstenošanas izmaksas:

19.3.1. pakalpojumu (uzņēmuma) līgumu izmaksas finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

19.3.2. komandējumu (iekšzemes) un dienesta braucienu izmaksas šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētajam personālam šo noteikumu 17.1. un 17.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

19.3.3. transporta izmaksas (izmaksas par degvielu, transportlīdzekļa nomu, transporta pakalpojumu pirkšanu, sabiedriskā transporta izmantošanu) šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētajam personālam;

19.3.4. obligāto veselības pārbaužu izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas šo noteikumu 19.1.1. apakšpunktā minētajam personālam.

20. Šo noteikumu 19.3.1. apakšpunktā minēto pakalpojumu (uzņēmuma) līgumu ietvaros plāno šādas izmaksas:

20.1. telpu īrei un nomai un kancelejas preču iegādei šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

20.2. informācijas sistēmas izveidei, ieviešanai un informācijas apmaiņas pakalpojumiem šo noteikumu 17.2.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

20.3. ekspertu piesaistei sociālās uzņēmējdarbības atbalsta sistēmas izstrādei, sociālās uzņēmējdarbības uzsācēju biznesa ideju izvērtēšanai, konsultāciju nodrošināšanai biznesa plānu izstrādei un pasākuma starprezultātu novērtēšanai šo noteikumu 17.2.1., 17.2.3., 17.3. un 17.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

20.4. veselības apdrošināšanai šo noteikumu 19.1.1. apakšpunktā minētajam personālam, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē. Ja personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosaka atbilstoši daļlaika noslodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai uz periodu, kad finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personāls ir nodarbināts projektā;

20.5. aprīkojuma iegādei šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētajam personālam jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai ne vairāk kā 3 000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam.

21. Šo noteikumu 18.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām (proporcionāli no šo noteikumu 19.1.1. un 19.1.2. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām).

22. Šo noteikumu 18.3. apakšpunktā minētās neparedzētās izmaksas (izdevumi papildu darbu vai pakalpojumu veikšanai, kas neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvuši nepieciešami, lai nodrošinātu vienošanās par projekta īstenošanu izpildi) projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, un tā nepārsniedz vienu procentu no šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām. Pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs neparedzēto izmaksu izlietošanu saskaņo ar sadarbības iestādi saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu.

23. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas šo noteikumu 18. punktā minētajām izmaksu pozīcijām ir attiecināmās izmaksas, ja tās nav atgūstamas nodokļu politiku reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

IV. Pasākuma un projekta īstenošanas nosacījumi

24. Pasākuma ietvaros apstiprināto projektu īsteno atbilstoši šajos noteikumos minētajiem nosacījumiem.

25. Sociālās uzņēmējdarbības mērķis ir risināt sociālu, sabiedrībai nozīmīgu problēmu, veicot saimniecisko darbību un ieguldot peļņu noteiktā mērķa sasniegšanai. Sociālās uzņēmējdarbības mērķis var būt arī šo noteikumu 3.3. un 3.4. apakšpunktā minētās mērķa grupas integrācija darba tirgū (šādā gadījumā pasākuma dalībnieks ir darba integrācijas sociālais uzņēmums).

26. Pasākuma dalībnieki atbilst vismaz šādām pazīmēm:

26.1. statūtos ir noteikts sociālais mērķis un tam ir pozitīva sociāla ietekme;

26.2. peļņa tiek izmantota statūtos noteiktā sociālā mērķa sasniegšanai;

26.3. tiek nodarbināti algoti darbinieki.

27. Pasākuma dalībnieki, kuru mērķis ir šo noteikumu 3.3. un 3.4. apakšpunktā minētās mērķa grupas integrācija darba tirgū (darba integrācijas sociālais uzņēmums):

27.1. šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas iesaisti pasākumā koordinē ar Nodarbinātības valsts aģentūru;

27.2. šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minēto mērķa grupu pasākumā iesaista, pamatojoties uz Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas vai Valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas, vai ārsta psihiatra izsniegtu atzinumu.

28. Pasākuma dalībnieki piedalās pasākumā atbilstoši komercdarbību vai biedrību un nodibinājumu darbību regulējošajiem normatīvajiem aktiem.

29. Biedrība vai nodibinājums saimniecisko darbību pasākuma ietvaros veic tikai kā papilddarbību, un ieņēmumi no saimnieciskās darbības nepārsniedz 50 procentus no kopējiem pārskata gada ieņēmumiem (kopējā apgrozījuma).

30. Ja biedrības vai nodibinājuma ieņēmumi no saimnieciskās darbības var pārsniegt 50 procentus no kopējiem pārskata gada ieņēmumiem (kopējā apgrozījuma), biedrība vai nodibinājums, lai turpinātu dalību pasākumā, ir tiesīgs dibināt komercsabiedrību, nododot tai visas pasākuma ietvaros uzņemtās saistības un pienākumus.

31. Ja biedrības vai nodibinājuma ieņēmumi no saimnieciskās darbības pārsniedz 50 procentus no kopējiem pārskata gada ieņēmumiem (kopējā apgrozījuma), tā dalība pasākumā tiek pārtraukta un tam ir pienākums atmaksāt visu pasākuma ietvaros saņemto finanšu atbalstu.

32. Sociālās uzņēmējdarbības uzsācēji iesniedz biznesa plānus un de minimis atbalstu regulējošajos normatīvajos aktos valsts atbalsta saņemšanai noteiktos dokumentus izvērtēšanai sadarbības partnerim un lēmuma pieņemšanai par finanšu atbalsta piešķiršanu. Ja tiek pieņemts pozitīvs lēmums par finanšu atbalsta piešķiršanu, sociālās uzņēmējdarbības uzsācējs divu mēnešu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas reģistrējas komercreģistrā kā saimnieciskās darbības veicējs atbilstoši komercdarbību regulējošajiem normatīvajiem aktiem.

33. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris, piesaistot šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minēto personālu uz darba līguma pamata un paredzot tam atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka personāls tiek nodarbināts normālo vai nepilnu darba laiku (tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika attiecināmības principu), attiecīgi veicot darba laika uzskaiti par veiktajām funkcijām un nostrādāto laiku.

34. Finansējuma saņēmējs nodrošina pasākuma uzraudzības padomes (turpmāk – padome) izveidi. Padomes sastāvā ir pilnvaroti pārstāvji no Labklājības ministrijas, Finanšu ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Tieslietu ministrijas, Valsts ieņēmumu dienesta, Latvijas Pašvaldību savienības, Reģionālo attīstības centru apvienības, plānošanas reģioniem, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras, kā arī no nevalstiskajām organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem). Padomes personālsastāvu un nolikumu apstiprina labklājības ministrs.

35. Padome uzrauga pasākuma īstenošanu, sniedz finansējuma saņēmējam ieteikumus un konsultācijas par nepieciešamajām izmaiņām sociālo uzņēmumu atbalsta sistēmā un saskaņo šo noteikumu 17.5. apakšpunktā minēto novērtējumu un priekšlikumus.

36. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

36.1. šo noteikumu 17.3.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros izsludina sākotnējo biznesa ideju konkursu sociālās uzņēmējdarbības uzsācējiem, ja nepieciešams, nodrošinot atkārtotu biznesa ideju konkursa izsludināšanu, lai piesaistītu sociālās uzņēmējdarbības uzsācējus;

36.2. saskaņā ar vadošās iestādes pieprasījumu un atbilstoši darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" papildinājumā noteiktajam informācijas iegūšanas biežumam nodrošina datu pieejamību par šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minēto mērķa grupu nodarbinātību divu gadu laikā pēc to dalības pasākumā;

36.3. atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2014.–2020. gada plānošanas periodā, un maksājuma pieprasījuma veidlapā noteiktajiem datiem, kā arī atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulai (ES) Nr. 1304/2013 par Eiropas Sociālo fondu un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1081/2006, uzkrāj informāciju par šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minēto mērķa grupu un pēc vadošās iestādes pieprasījuma nodrošina šo datu pieejamību izvērtēšanai;

36.4. uzkrāj datus par šo noteikumu 3. punktā minēto mērķa grupu (tai skaitā pasākuma dalībniekiem novadu teritoriālo vienību (arī pagasta) līmenī, informāciju ievietojot savā tīmekļvietnē);

36.5. uzkrāj datus par horizontālā principa "Vienlīdzīgas iespējas" horizontālā rādītāja "Atbalstu saņēmušo sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļauto iedzīvotāju skaits" sasniegšanu;

36.6. pēc šo noteikumu 40.8. apakšpunktā minētās atmaksas saņemšanas nodrošina minēto līdzekļu ieskaitīšanu valsts pamatbudžeta ieņēmumos;

36.7. grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā;

36.8. pakalpojumu (uzņēmuma) līgumos, kurus slēdz šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, finansējuma saņēmējs var piemērot avansa maksājumus ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgā līguma summas. Sadarbības partneris, piešķirot šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minēto finanšu atbalstu pasākuma dalībniekiem, avansa maksājumus var paredzēt ne vairāk kā 50 procentu apmērā no kopējā piešķirtā finanšu atbalsta.

37. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai piesaista pakalpojuma sniedzēju atbilstoši Publisko iepirkumu likumam, izņemot gadījumu, ja finansējuma saņēmējs šo noteikumu 17.2.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros slēdz līgumu ar publisko reģistru un informācijas sistēmas turētājiem par datu un informācijas apmaiņu. Šo noteikumu 17.5. apakšpunktā minēto starprezultātu novērtēšanu veic pēc sociālo uzņēmumu atbalsta sistēmas izstrādes un gadu pēc sociālo uzņēmumu atbalsta sistēmas aprobēšanas.

38. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus (ja nepieciešams, piesaistot pakalpojuma sniedzējus), kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, kā arī prasības, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana.

39. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto aktuālo informāciju par projekta īstenošanu.

40. Pasākuma īstenošanā sadarbības partnerim šo noteikumu 17.1., 17.2.1., 17.2.3. un 17.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros ir noteikti vismaz šādi pienākumi:

40.1. piedalīties šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajos sabiedrības izpratnes veidošanas pasākumos par sociāliem uzņēmumiem;

40.2. piedalīties šo noteikumu 17.2.1. un 17.2.3. apakšpunktā minētajās apmācībās un pakalpojumu līgumu nodevumu izvērtēšanā;

40.3. izvērtēt šo noteikumu 17.3.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros sociālās uzņēmējdarbības uzsācēju izstrādātos biznesa plānus un atbilstību de minimis atbalstu regulējošajiem normatīvajiem aktiem un lemt par finanšu atbalsta piešķiršanu;

40.4. izstrādāt iekšējo procedūru par finanšu atbalsta piešķiršanas un uzraudzības kārtību pasākuma dalībniekiem un sociālās uzņēmējdarbības uzsācējiem šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

40.5. sniegt šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minēto finanšu atbalstu pasākuma dalībniekiem, tai skaitā izvērtējot valsts atbalsta piešķiršanas nosacījumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par de minimis atbalstu;

40.6. nodrošināt piešķirtā finanšu atbalsta uzskaiti un uzraudzību, tai skaitā pārbaudīt finanšu atbalstu saņēmušos pasākuma dalībniekus un to, vai viņi lietderīgi izmanto piešķirto finanšu atbalstu, kā arī pārbaudīt, vai pasākuma dalībnieki – biedrības un nodibinājumi – ievēro šo noteikumu 29. punktā noteikto;

40.7. iegūt un iesniegt finansējuma saņēmējam datus par šo noteikumu 3. punktā minēto mērķa grupu, tai skaitā datus par horizontālā principa "Vienlīdzīgas iespējas" horizontālā rādītāja "Atbalstu saņēmušo sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļauto iedzīvotāju skaits" sasniegšanu, ievērojot normatīvajos aktos par fizisko personu datu aizsardzību noteiktās prasības, kā arī datus par pasākuma dalībniekiem, tai skaitā novadu teritoriālo vienību (arī pagasta) līmenī, lai pasākuma ietvaros nodrošinātu šo noteikumu 36.3., 36.4. un 36.5. apakšpunktā minēto datu uzkrāšanu;

40.8. atmaksāt finansējuma saņēmējam pasākuma dalībniekiem un sociālās uzņēmējdarbības uzsācējiem nepamatoti piešķirto finanšu atbalstu, tai skaitā pieprasīt un atgūt no pasākuma dalībniekiem neatbilstoši izmantoto finanšu atbalstu.

41. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no vienošanās par projekta īstenošanu šādos gadījumos:

41.1. finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt pasākuma mērķa vai atbalsta mērķa pasākuma uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

41.2. citos gadījumos, ko nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.

42. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 31. decembrim.

43. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

V. Ar valsts atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi

44. De minimis atbalstu šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minētajām tiešajām mērķa grupas nodrošinājuma izmaksām sniedz saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013) vai Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190/45) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014) attiecībā uz zivsaimniecības uzņēmumiem, kas darbojas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 28. decembris, Nr. L 354/1) (turpmāk – Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr. 1379/2013), vai Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/9) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013).

45. Pieņemot lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu pasākuma dalībniekiem, ievēro šādus nosacījumus:

45.1. de minimis atbalstu piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktā, Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 1. punktā un Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbības ierobežojumus;

45.2. pirms lēmuma pieņemšanas par de minimis atbalsta piešķiršanu sadarbības partneris pārbauda, vai pasākuma dalībnieka minētais finanšu atbalsts nepalielina attiecīgajā fiskālajā gadā, kā arī iepriekšējos divos fiskālajos gados saņemtā de minimis atbalsta kopējo apmēru līdz līmenim, kas pārsniedz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā (pasākuma dalībniekiem, kuri darbojas zvejniecības un akvakultūras nozarē saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu Nr. 1379/2013) vai atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā (pasākuma dalībniekiem, kuri nodarbojas ar lauksaimniecības produktu primāro ražošanu) noteikto maksimālo de minimis apmēru. Izvērtējot finanšu atbalsta apmēru, jāvērtē saņemtais de minimis atbalsts viena vienota uzņēmuma līmenī. Viens vienots uzņēmums ir tāds uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā un Komisijas regulas Nr. 717/2014 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;

45.3. de minimis atbalstu nepiešķir, ja pasākuma dalībniekam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process, ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, tam ir uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums vai tā saimnieciskā darbība ir izbeigta, vai tas atbilst valsts tiesību aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru;

45.4. pasākuma dalībniekam piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam un drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 5. panta 1. un 2. punktu vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 5. panta 1., 2. un 3. punktu, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 5. panta 1., 2. un 3. punktu;

45.5. ja pasākuma dalībnieks vienlaikus darbojas vienā vai vairākās nozarēs vai veic citas darbības, kas ietilpst Komisijas regulas Nr. 1407/2013 darbības jomā, un nodarbojas ar lauksaimniecības produktu primāro ražošanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013 vai darbojas zvejniecības un akvakultūras nozarē saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 717/2014, tas nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktu vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 2. un 3. punktu, vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 2. un 3. punktu.

46. Sadarbības partneris de minimis atbalsta uzskaiti veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem vai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par zvejniecības un akvakultūras nozarē piešķiramā de minimis atbalsta administrēšanu un uzraudzību, vai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par lauksaimniecības nozarē piešķiramā de minimis atbalsta administrēšanu un uzraudzību.

47. Sadarbības partneris uzglabā informāciju par sniegto de minimis atbalstu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 6. panta 4. punktam vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 6. panta 4. punktam, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 6. panta 4. punktam.

48. Lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, Komisijas regulu Nr. 717/2014 un Komisijas regulu Nr. 1408/2013 var pieņemt līdz šo regulu darbības beigām jeb līdz 2021. gada 30. jūnijam.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Labklājības ministrs Uldis Augulis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!