Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.1/10
Rīgā 2015.gada 20.augustā (prot. Nr.26, 2.p.)
Nomāto līniju pamatpiedāvājuma noteikumi
Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru
likuma
39.panta trešo daļu, ceturtās daļas 1.punktu un
44.panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Nomāto līniju pamatpiedāvājuma noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka:
1.1. kārtību, kādā elektronisko sakaru komersants, kuram ir būtiska ietekme tirgū un kuram Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Regulators) ir noteikusi saistību piekļuves vai starpsavienojumu jomā, izstrādā un publicē nomāto līniju pamatpiedāvājumu (turpmāk – pamatpiedāvājums);
1.2. prasības attiecībā uz pamatpiedāvājumā ietveramo informāciju, nepieciešamo tās detalizācijas līmeni un pamatpiedāvājuma publicēšanu.
2. Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1. Ethernet – elektronisko sakaru tīkla datu pārraides tehnoloģiju un protokolu kopa;
2.2. komersants – elektronisko sakaru komersants, kuram ir būtiska ietekme tirgū un kuram Regulators ir noteicis saistību izstrādāt un publicēt pamatpiedāvājumu;
2.3. līgums – līgums par pakalpojuma saņemšanu;
2.4. nomnieks – elektronisko sakaru komersants, kurš ir noslēdzis līgumu par pakalpojumu izmantošanu;
2.5. pakalpojums – nomāto līniju gala posma (turpmāk – gala posms) vairumtirdzniecības pakalpojums;
2.6. piekļuves punkts – vieta, kur nomnieks piekļūst pakalpojumam;
2.7. pieteicējs – elektronisko sakaru komersants, kurš vēlas saņemt pakalpojumu.
3. Noteikumos lietoti šādi saīsinājumi:
3.1. 10Base, 100Base, 1000Base un 10GBase – Ethernet saskarnes veidi;
3.2. E0 un E1 – PDH saskarnes veidi;
3.3. PDH (Plesiochronous Digital Hierarchy) – pleziohronā digitālā/ciparu hierarhija;
3.4. SLA (Service Level Agreement) – pakalpojuma līmeņa līgums, kurā iekļauj pakalpojuma un bojājuma pieteikšanas, pakalpojuma pieteikuma izskatīšanas, ierīkošanas, sniegšanas nosacījumus, tajā skaitā attiecībā uz sniegtiem pakalpojuma kvalitātes parametriem un to vērtībām, bojājumu novēršanas termiņiem.
II. Pamatpiedāvājumā iekļaujamā informācija
4. Komersants pamatpiedāvājumā iekļauj informāciju par šādiem gala posmu veidiem:
4.1. analogie gala posmi:
4.1.1. parastās kvalitātes 2-vadu (A2O);
4.1.2. speciālās kvalitātes 2-vadu (A2S);
4.1.3. parastās kvalitātes 4-vadu (A4O);
4.1.4. speciālās kvalitātes 4-vadu (A4S);
4.2. tradicionālo ciparu gala posmi ar PDH tehnoloģiju ar datu pārraides ātrumu līdz 2 Mbit/s, izmantojot E0 un E1 saskarnes attiecībā uz komersanta mazumtirdzniecībā piedāvātajiem šādiem datu pārraides ātrumiem:
4.2.1. 9,6 kbit/s;
4.2.2. 64 kbit/s;
4.2.3. 128 kbit/s;
4.2.4. 256 kbit/s;
4.2.5. 512 kbit/s;
4.2.6. 1024 kbit/s;
4.2.7. 2048 kbit/s;
4.3. Ethernet gala posmi ar datu pārraides ātrumu līdz 10 Gbit/s, atbilstoši tiem pārraides ātrumiem, kādus komersants nodrošina mazumtirdzniecībā, izmantojot šādas saskarnes: 10Base, 100Base, 1000Base, 10GBase;
4.4. citu veidu gala posmi, ko komersants nodrošina savā publiskajā elektronisko sakaru tīklā.
5. Komersants pamatpiedāvājumā iekļauj šādu informāciju:
5.1. piedāvātie pakalpojumi un tā apraksts, iekļaujot izmantotās tehnoloģijas un izstrādātos tehniskos risinājumus;
5.2. pakalpojuma pieteikšanas un ierīkošanas kārtība, termiņi pakalpojuma pieteikuma izskatīšanai un ierīkošanai;
5.3. informēšanas kārtība un termiņi par plānotajām izmaiņām elektronisko sakaru tīklā un papildu izmaksām saistībā ar izmaiņu ieviešanu;
5.4. tehniskie noteikumi, prasības un nosacījumi, tai skaitā tehniska rakstura ierobežojumi, elektrodrošības un elektromagnētiskās saderības nosacījumi, kā arī atsauces uz attiecīgajiem Latvijas nacionālajiem standartiem, Latvijas nacionālā standarta statusā adaptētajiem un noteiktā kārtībā reģistrētiem starptautisko un reģionālo standartizācijas organizāciju standartiem vai atsevišķu nozaru, institūciju un komersantu standartiem;
5.5. nepieciešamo pasākumu apraksts elektronisko sakaru tīklu aizsardzībai un drošībai, pušu sadarbībai un savstarpējās informācijas sniegšanai par drošības apdraudējumiem vai pārkāpumiem, tai skaitā par savienoto elektronisko sakaru tīklu vai iekārtu neatļautu lietošanu, pasākumiem elektronisko sakaru tīklu un pakalpojumu integritātes un savietojamības nodrošināšanai atbilstoši šajos elektronisko sakaru tīklos un elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanā izmantotajām tehnoloģijām;
5.6. pieejas nosacījumi tehniskām telpām un iekārtām;
5.7. nomnieka iekārtu izvietošanas nosacījumi komersanta lietošanā esošās telpās;
5.8. norēķinu nosacījumi, pakalpojumu tarifi, kārtība un termiņi;
5.9. pakalpojuma elementu saraksts, kas ir procesa apraksts, par katru etapu atsevišķi, no pakalpojuma pieteikšanas līdz pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai un šo elementu apraksts tādā detalizācijas līmenī, lai pieteicējs varētu pasūtīt pakalpojumu un aprēķināt pakalpojuma izmaksas;
5.10. pušu atbildība;
5.11. savstarpējo strīdu izskatīšanas kārtība;
5.12. kārtība un termiņi, kādos notiek šādi procesi:
5.12.1. sarunas par līguma slēgšanu;
5.12.2. sarunas par grozījumu veikšanu līgumā, kā arī līguma grozījuma veikšana;
5.12.3. līguma noslēgšana;
5.12.4. pieteicējs saņem informāciju par pakalpojumu, tajā skaitā par piekļuves punktu adresi, par pakalpojumu un tā ierīkošanu komersanta atbildīgās personas kontaktinformāciju;
5.12.5. pakalpojuma veida vai parametru maiņas veikšana;
5.12.6. gala posma pieslēguma punkta adreses maiņas veikšana;
5.12.7. atbildes par citiem ar pakalpojumu saistītiem jautājumiem sniegšana;
5.13. pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana, pakalpojumu līguma izbeigšanas un komersanta infrastruktūras atbrīvošanas nosacījumi;
5.14. SLA atbilstoši noteiktajām saistībām;
5.15. pakalpojuma pieteikuma forma;
5.16. pakalpojuma pasūtīšanas procedūra un saskarne;
5.17. pakalpojuma līguma paraugs;
5.18. pakalpojuma pieņemšanas – nodošanas akta paraugs;
5.19. paraugs pieteikumam par grozījumu veikšanu līgumā;
5.20. komersanta atbildīgās personas kontaktinformācija.
6. Komersants pamatpiedāvājumā var iekļaut citu informāciju, kas ir nepieciešama pakalpojuma sniegšanai.
III. Pamatpiedāvājuma publicēšanas prasības
7. Komersants pamatpiedāvājumu publicē trīs mēnešu laikā no attiecīgo saistību spēkā stāšanās dienas.
8. Pamatpiedāvājumu komersants publicē savā mājaslapā internetā.
9. Publicējot pamatpiedāvājumu vai tā grozījumus savā mājaslapā internetā, komersants oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicē pamatpiedāvājuma veidu un mājaslapas internetā adresi, kurā ir pieejams pamatpiedāvājums.
10. Ja Regulators ir konstatējis, ka publicētais pamatpiedāvājums neatbilst Regulatora noteiktām prasībām, komersants Regulatora noteiktajā termiņā veic grozījumus un publicē savā mājaslapā internetā pamatpiedāvājumu ar iekļautiem grozījumiem.
11. Komersants nodrošina, ka tā mājaslapā internetā publicētais pamatpiedāvājums ir bez izdrukāšanas ierobežojumiem.
IV. Noslēguma jautājums
12. Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs V.Lokenbahs