Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 605
Rīgā 2015. gada 20. oktobrī (prot. Nr. 55 21. §)
Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda pasākumam "Sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana"
Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un
lauku attīstības likuma 5. panta ceturto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda pasākumiem sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošanai (turpmāk – pasākums) saskaņā ar:
1.1. Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Regulu (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu (EJZF) un ar ko atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2328/2003, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1255/2011 (turpmāk – regula Nr. 508/2014);
1.2. Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – regula Nr. 1303/2013);
1.3. Komisijas 2014. gada 17. decembra Deleģēto regulu (ES) Nr. 2015/288, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu papildina attiecībā uz pieteikumu nepieņemamības laikposmu un tā sākuma un beigu dienu (turpmāk – regula Nr. 2015/288);
1.4. Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (EK) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 1407/2013).
2. Pasākumu īsteno saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju sagatavošanai un īstenošanai:
2.1. Rīcības programmas zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gadam pasākuma "Sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana" sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju (turpmāk – vietējās attīstības stratēģijas) īstenošanai noteiktajā teritorijā;
2.2. atbilstoši vietējo rīcības grupu sagatavotajām un vietējās attīstības stratēģiju vērtēšanas komitejas apstiprinātajām vietējās attīstības stratēģijām.
3. Šo noteikumu izpratnē:
3.1. inovatīvs projekts ir projekts, kuru īstenojot tiek radīti jauni vai uzlaboti produkti, procesi vai metodes un kurš atbilst vietējā attīstības stratēģijā noteiktajam par inovatīvo risinājumu identificēšanu un atbilstības kritērijiem to noteikšanai;
3.2. sabiedriskā labuma projekts ir projekts, kurā plānotajam mērķim nav komerciāla rakstura, kurš nav kvalificējams kā valsts atbalsts un par kura rezultātu netiek prasīta samaksa. Šo noteikumu izpratnē sabiedriskā labuma projekts saskaņā ar regulas Nr. 508/2014 95. panta 3. punkta "a" apakšpunkta "i" apakšpunktu atbilst kritērijam "kopīgas intereses";
3.3. kopprojekts ir projekts, kurā investīcijas paredzēts izmantot kopīgi un kuru iesniedz:
3.3.1. biedrība, kas vismaz gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas reģistrēta saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu, kuras biedriem (vismaz trijiem) komercdarbības joma pārsvarā ir zvejniecība, akvakultūra vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana un kura šo noteikumu izpratnē ir kolektīvs atbalsta saņēmējs saskaņā ar regulas Nr. 508/2014 95. panta 3. punkta "a" apakšpunkta "ii" apakšpunktu;
3.3.2. vietējā pašvaldība, lai nodrošinātu zivsaimniecības uzņēmējdarbības infrastruktūras izveidi vismaz divām juridiskām personām, kas veic saimniecisko darbību zvejniecībā, akvakultūrā vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrādē un konservēšanā un kas šo noteikumu izpratnē ir kolektīvs atbalsta saņēmējs saskaņā ar regulas Nr. 508/2014 95. panta 3. punkta "a" apakšpunkta "ii" apakšpunktu;
3.4. radīta darba vieta – darba vieta, kas paredzēta darbiniekam, ar kuru noslēgts darba līgums vismaz uz gadu, nosakot noteiktu normālu darba laiku, vai pašnodarbinātas personas saimnieciskās darbības uzsākšana, vai vairākas darba vietas sezonas rakstura darbu veikšanai, kurās kopā nostrādāto stundu skaits kalendāra gadā atbilst normālam darba laikam, un par to tiek veiktas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas.
4. Pasākuma mērķis noteikts regulas Nr. 508/2014 6. panta 4. punktā.
5. Atbalsta pretendenta (turpmāk – pretendents) pieteikšanās un atbalsta saņemšanas nosacījumus, projektu iesniegumu vērtēšanas un atlases kārtību, lēmuma pieņemšanu, projekta īstenošanas nosacījumus, pārskatu izvērtēšanas un lēmuma pieņemšanas kārtību, publiskā finansējuma pieprasīšanas un maksājumu kārtību, projektu uzraudzību un sankcijas nosaka arī normatīvie akti par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem.
II. Atbalsta saņemšanas nosacījumi
6. Pasākumā atbilstoši vietējās attīstības stratēģijai atbalstu sniedz šādām aktivitātēm:
6.1. pievienotās vērtības veidošana un inovācijas veicināšana visos zvejas un akvakultūras produktu piegādes posmos;
6.2. darbību dažādošana zivsaimniecības nozarē un citās jūras ekonomikas nozarēs;
6.3. vides resursu vairošana vai izmantošana, kā arī klimata pārmaiņu mazināšana;
6.4. zvejas vai jūras kultūras mantojuma izmantošanas veicināšana.
7. Pretendents:
7.1. šo noteikumu 6.1. un 6.2. apakšpunktā minētajā aktivitātē ir juridiska vai fiziska persona. Vietējā pašvaldība par pretendentu var būt tikai šo noteikumu 3.3.2. apakšpunktā minētajā kopprojektā;
7.2. šo noteikumu 6.3. un 6.4. apakšpunktā minētajā aktivitātē ir juridiska persona (arī vietējā pašvaldība).
8. Aktivitātes, kurām atbalsts paredzēts citos Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda pasākumus regulējošajos normatīvajos aktos, šajā pasākumā neatbalsta, izņemot aktivitātes saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību pasākumā "Pievienotā vērtība, produktu kvalitāte un nevēlamu nozveju izmantošana" un normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību pasākumā "Zvejas un akvakultūras produktu apstrāde".
9. Publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumi:
9.1. projekts atbilst vietējās attīstības stratēģijai;
9.2. projektu īsteno vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas teritorijā. Ja projektā paredzēts iegādāties šo noteikumu 26.10. apakšpunktā minēto mobilo tehniku, pretendentam jābūt reģistrētam vai viņa deklarētai dzīvesvietai (ja pretendents ir fiziska persona, kas veic vai plāno uzsākt saimniecisku darbību kā pašnodarbināta persona) jāatrodas vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas teritorijā. Projekta uzraudzības laikā iegādāto mobilo tehniku var izmantot arī ārpus vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas teritorijas;
9.3. pretendents, īstenojot projektu, sasniedz šo noteikumu 4. punktā minēto mērķi;
9.4. pretendents neaizvieto esošos pamatlīdzekļus (neattiecas uz šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajiem projektiem);
9.5. ja uz atbalstu saimnieciskās darbības attīstībai pretendē komersants, zemnieku vai zvejnieku saimniecība vai fiziska persona, projekta iesniegumā pretendents apliecina savu ekonomisko dzīvotspēju. Ekonomiskās dzīvotspējas rādītājs ir pozitīva naudas plūsma projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, visos projekta īstenošanas gados un gadā pēc projekta īstenošanas. Naudas plūsmas pārskatā naudas atlikums katra gada beigās ir pozitīvs. Projekta iesniegumam pievienotais naudas plūsmas pārskats, ražošanas apjoms un izmaksas projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, visos īstenošanas gados un gadā pēc projekta īstenošanas apliecina iespēju īstenot projektu un sasniegt projekta mērķi. Pretendents, kas plāno veikt saimniecisko darbību, papildus apliecina savu ekonomisko dzīvotspēju, plānoto ražošanas apjomu un izmaksu aprēķinu par diviem gadiem pēc projekta īstenošanas;
9.6. pēc projekta īstenošanas ir sasniegts vismaz viens no šādiem rādītājiem vai mērķiem:
9.6.1. ja uz atbalstu pretendē šo noteikumu 6.1. vai 6.2. apakšpunktā minētajā aktivitātē (izņemot vietējo pašvaldību vai pretendentu, kas veido jaunu uzņēmumu, kura pirmais pārskata vai taksācijas gads vēl nav beidzies), pretendents:
9.6.1.1. rada vismaz vienu jaunu darba vietu;
9.6.1.2. vismaz par 10 procentiem salīdzinājumā ar pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesniegšanas palielina saražotās produkcijas apjomu vai gada neto apgrozījumu;
9.6.1.3. palielina gada neto apgrozījumu vismaz par 30 procentiem no ieguldīto investīciju apmēra;
9.6.2. ja uz atbalstu pretendē šo noteikumu 6.1. vai 6.2. apakšpunktā minētajā aktivitātē, pretendents, kas veido jaunu uzņēmumu, kura pirmais pārskata vai taksācijas gads vēl nav beidzies:
9.6.2.1. rada vismaz vienu jaunu darba vietu;
9.6.2.2. sasniedz gada neto apgrozījumu vismaz 30 procentu apmērā no ieguldīto investīciju apjoma;
9.6.3. ja uz atbalstu pretendē vietējā pašvaldība šo noteikumu 6.1. vai 6.2. apakšpunktā minētajā aktivitātē, šo noteikumu 3.3.2. apakšpunktā minētie kopprojekta dalībnieki (izņemot vietējo pašvaldību) katrs atsevišķi:
9.6.3.1. rada vismaz vienu jaunu darba vietu;
9.6.3.2. vismaz par 10 procentiem salīdzinājumā ar pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesniegšanas palielina saražotās produkcijas apjomu vai gada neto apgrozījumu;
9.6.3.3. palielina gada neto apgrozījumu vismaz par 30 procentiem no ieguldīto investīciju apmēra;
9.6.4. ja uz atbalstu pretendē šo noteikumu 6.3. apakšpunktā minētajā aktivitātē, pretendents:
9.6.4.1. mazina ietekmi uz vidi;
9.6.4.2. mazina ietekmi uz klimata pārmaiņām;
9.6.4.3. uzlabo vides resursu vairošanu vai izmantošanu;
9.6.5. ja uz atbalstu pretendē šo noteikumu 6.4. apakšpunktā minētajā aktivitātē, pretendents veicina:
9.6.5.1. kultūras mantojuma saglabāšanu;
9.6.5.2. kultūras pieejamību;
9.7. pēc projekta īstenošanas pretendents sasniedz rādītājus, kas noteikti saskaņā ar vietējās attīstības stratēģiju un atbilst projekta mērķim.
10. Ja pretendents ir biedrība, šo noteikumu 9.6.1.2. un 9.6.1.3. apakšpunktā minēto rādītāju palielinājumu rēķina vidēji uz visiem biedrības biedriem.
11. Ja uz atbalstu pretendē fiziska persona, kas uzsāk saimniecisko darbību un iegūst pašnodarbinātas personas statusu, tā sasniedz abus šo noteikumu 9.6.2.1. un 9.6.2.2. apakšpunktā minētos rādītājus.
12. Šo noteikumu 9.6. apakšpunktā minēto rādītāju lielāko plānoto vērtību un 9.7. apakšpunktā minētos rādītājus pretendents sasniedz ne vēlāk kā trešajā noslēgtajā gadā pēc projekta īstenošanas un to nepazemina visā turpmākajā uzraudzības periodā.
13. Par pamatlīdzekļu aizvietošanu neuzskata:
13.1. jaunbūvi, būves pārbūvi, ierīkošanu, novietošanu un atjaunošanu;
13.2. tāda pamatlīdzekļa iegādi projektā, kura jauda, ražība vai celtspēja ir vismaz par 25 procentiem lielāka nekā pretendenta esošā pamatlīdzekļa ražošanas jauda, ražība vai celtspēja;
13.3. tāda pamatlīdzekļa iegādi projektā, kurš būtiski maina ražošanas vai tehnoloģiju raksturu;
13.4. papildu iegādes, kas saistītas ar pamatlīdzekļiem, kuri ir vecāki par 10 gadiem. Papildinot esošos pamatlīdzekļus, kas jaunāki par 10 gadiem, tie jāsaglabā vismaz piecus gadus no projekta iesniegšanas vai līdz pamatlīdzekļa nolietojuma 10 gadiem.
III. Publiskā finansējuma veids un apmērs
14. Atbalsta intensitāte ir līdz 50 procentiem no projekta attiecināmajām izmaksām, izņemot:
14.1. inovatīvo projektu, ko paredzēts īstenot šo noteikumu 6.1. un 6.2. apakšpunktā minētajā aktivitātē un kura atbalsta intensitāte ir līdz 70 procentiem;
14.2. projektu, kas ir saistīts ar piekrastes zvejniecību saskaņā ar regulas Nr. 508/2014 95. panta 4. punktu un I pielikumu un kura atbalsta intensitāte ir līdz 80 procentiem;
14.3. komersantu, kas nav sīkais (mikro), mazais vai vidējais uzņēmums un kura atbalsta intensitāte ir līdz 30 procentiem;
14.4. sabiedriskā labuma projektu, ko paredzēts īstenot šo noteikumu 6.3. un 6.4. apakšpunktā minētajā aktivitātē un kura atbalsta intensitāte ir līdz 90 procentiem;
14.5. kopprojektu, ko paredzēts īstenot šo noteikumu 6.1. un 6.2. apakšpunktā minētajā aktivitātē un kura atbalsta intensitāte ir līdz 80 procentiem.
15. Uzņēmumu atbilstību sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem uzņēmumiem Lauku atbalsta dienests nosaka saskaņā ar regulas Nr. 1303/2013 2. panta 28. punktu.
16. Pretendentam, kas saskaņā ar šo noteikumu 15. punktu nav sīkais (mikro), mazais vai vidējais uzņēmums, atbalstu saistībā ar zvejas un akvakultūras produktu apstrādi pasākumā nepiešķir.
17. Pasākumā viena atbalstāmā projekta maksimālā attiecināmo izmaksu summa ir:
17.1. līdz 100 000 euro, ja ieguldījumi būvniecībā uzņēmējdarbības infrastruktūras izveidei ir vismaz 70 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu summas;
17.2. līdz 400 000 euro sabiedriskā labuma projektiem, ja pretendents ir vietējā pašvaldība;
17.3. līdz 50 000 euro pārējiem projektiem.
18. Vietējā rīcības grupa vietējās attīstības stratēģijā var noteikt samazinātu atbalsta apmēru un intensitāti.
19. Pasākumā atbalstu, kas nav saistīts ar zvejniecību, akvakultūru vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrādi un konservēšanu, vai atbalstu projektam, kas nav sabiedriskā labuma projekts, sniedz saskaņā ar regulu Nr. 1407/2013.
20. Ja atbalsts tiek sniegts saskaņā ar šo noteikumu 19. punktu:
20.1. piešķirtais atbalsts pēdējo triju fiskālo gadu laikā nepārsniedz regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo apmēru viena vienota uzņēmuma līmenī atbilstoši regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā noteiktajai viena vienota uzņēmuma definīcijai;
20.2. atbalstu nepiešķir saimnieciskās darbības nozarēs un darbībām, kas minētas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktā;
20.3. ievērojot regulas Nr. 1407/2013 5. panta 1. un 2. punktu, de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā vai citās de minimis atbalsta regulās noteiktajiem attiecīgajiem robežlielumiem un drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šo kumulāciju rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta citā valsts atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā;
20.4. un pretendents darbojas arī nozarēs, kas minētas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punkta "a", "b" vai "c" apakšpunktā, tas nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu saskaņā ar regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktā noteikto;
20.5. pretendents informāciju par sniegto de minimis atbalstu glabā 10 fiskālos gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar šo pasākumu piešķirts pēdējais atbalsts;
20.6. saskaņā ar regulu Nr. 1407/2013 atbalstu piešķir līdz 2021. gada 30. jūnijam;
20.7. atbalstu nepiešķir, ja pretendentam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, tam uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums vai tā saimnieciskā darbība ir izbeigta, vai tas atbilst savas valsts tiesību aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru.
IV. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
21. Pasākumā ir noteiktas šādas attiecināmās izmaksas:
21.1. jaunu pamatlīdzekļu un programmu nodrošinājuma iegāde un uzstādīšana, kā arī muzeja eksponātu atjaunošana;
21.2. jaunas būvniecības, būves pārbūves, ierīkošanas (būvdarbi inženierbūves montāžai, ieguldīšanai vai novietošanai pamatnē vai būvē), novietošanas (būvdarbi iepriekš izgatavotas būves salikšanai no gataviem elementiem paredzētajā novietnē, neizbūvējot pamatus vai pamatni dziļāk par 30 centimetriem) un atjaunošanas izmaksas (tai skaitā pielāgošanai atjaunojamo energoresursu izmantošanai vai energoefektivitātes uzlabošanai), pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas ir atbildīgas par darbu izpildi;
21.3. jaunu būvmateriālu iegādes izmaksas, pamatojoties uz būvprojektu, kura būvatļaujā izdarīta atzīme par projektēšanas nosacījumu izpildi, vai pretendenta sastādītu tāmi, ja būvvalde pretendentam izsniegusi paskaidrojuma rakstu vai apliecinājuma karti;
21.4. teritorijas labiekārtošanas izmaksas, piemēram, asfaltēšana vai cita klājuma ieklāšana, žoga izbūve, zāliena, ilggadīgo stādījumu un ārējā apgaismojuma ierīkošana;
21.5. ja pretendents ir biedrība un paredzēts īstenot kopprojektu, –vietējās produkcijas mārketinga izmaksas:
21.5.1. reklāmas izdevumi vietējās rīcības grupas teritorijā;
21.5.2. internetveikala izveides izdevumi;
21.6. vispārējās izmaksas, tai skaitā arhitektu, inženieru un konsultantu honorāri, ekspertīzes, būvuzraudzības un autoruzraudzības pakalpojumu, juridisko pakalpojumu, tehniski ekonomisko pamatojumu, nomas līguma reģistrācijas zemesgrāmatā, kā arī patentu un licenču saņemšanas izmaksas un energoefektivitātes audita sagatavošanas izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai īstenošanu un nepārsniedz septiņus procentus no pārējo šo noteikumu 21. punktā minēto attiecināmo izmaksu kopsummas, tai skaitā:
21.6.1. divus procentus no šo noteikumu 21.1., 21.4. un 21.5. apakšpunktā minētajām izmaksām;
21.6.2. septiņus procentus no šo noteikumu 21.2. un 21.3. apakšpunktā minētajām izmaksām.
22. Attiecināms ir pievienotās vērtības nodoklis, ja to nav tiesību atskaitīt no valsts budžetā maksājamās nodokļa summas kā priekšnodokli normatīvajos aktos par pievienotās vērtības nodokli noteiktajā kārtībā.
23. Šo noteikumu izpratnē ar būves atjaunošanu saistītās izmaksas ir attiecināmas, ja ražošanas vajadzībām tiek veikti būves tehniskie vai funkcionālie uzlabojumi ēkas energoefektivitātes uzlabošanai, telpu pārveidošanai vai pielāgošanai, nemainot būves apjomu vai nesošo elementu nestspēju. Pēc projekta īstenošanas būves atjaunošanas izmaksas iekļauj pamatlīdzekļa vērtībā (kapitalizē).
24. Attiecināmas ir tikai tās būvprojekta tāmes pozīciju un būvmateriālu izmaksas, kas ir tieši saistītas ar konkrētā projekta mērķa sasniegšanu.
25. Ja pretendents neparedz publisko finansējumu iekārtu uzstādīšanai, tas publisko finansējumu par minētajām iekārtām saņem tikai pēc to nodošanas ekspluatācijā un apliecinošu dokumentu iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā.
26. Pasākumā ir šādas neattiecināmās izmaksas:
26.1. procentu maksājumi, maksa par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas kursa svārstību dēļ radušies zaudējumi;
26.2. naudas sodi, līgumsodi un tiesas prāvu izmaksas;
26.3. tādu apakšlīgumu slēgšana, kuri mākslīgi un nepamatoti palielina projekta izmaksas un kuros samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;
26.4. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav veikta atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;
26.5. esošo būvju, iegādāto pamatlīdzekļu un programmu nodrošinājuma uzturēšanas izmaksas;
26.6. īpašuma vai kapitāldaļu iegāde;
26.7. tehniskās apkopes, rezerves daļu un ekspluatācijas izdevumi;
26.8. atlīdzība personālam;
26.9. nodokļi un nodevas, izņemot šo noteikumu 22. punktā minēto gadījumu;
26.10. izdevumi par laivu (ja laivas aprīkotas ar dzinēju) un kuģu, kā arī lauksaimniecības tehnikas, mopēdu, motociklu, triciklu, kvadriciklu, autobusu, vieglo automobiļu un kravas automobiļu iegādi, izņemot izdevumus par vispārējas nozīmes transportlīdzekļiem, kuri pielāgoti specifiskiem darbiem un kuriem ir uzstādītas specifisko funkciju veikšanai paredzētās iekārtas, un kuri ir mobila pakalpojuma sniegšanas vieta vai paredzēti zvejas un akvakultūras produkcijas tirdzniecībai vai pārvadāšanai;
26.11. jebkuru darbību īstenošanai ārvalstīs;
26.12. izmaksas, kas radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, izņemot šo noteikumu 21.6. apakšpunktā minētās izmaksas;
26.13. pašvaldības ceļu būvniecība un pārbūve;
26.14. citas izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar regulu Nr. 508/2014, tai skaitā regulas Nr. 508/2014 11. pantā minēto darbību izmaksas.
27. Izmaksas, kas pēc Lauku atbalsta dienesta novērtējuma pārsniedz vidējās izmaksas, kā arī aktivitāšu īstenošanas un mērķu sasniegšanas laika grafika noteiktajā termiņā nepabeigto darbu izmaksas uzskata par neattiecināmajām izmaksām.
28. Pasākumā atbalstu uz konkrētu laikposmu nepiešķir pretendentam, kam ir pārkāpumi saskaņā ar regulas Nr. 508/2014 10. pantu un regulu Nr. 2015/288.
V. Pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti
29. Projektu iesniegumu pieņemšana notiek kārtās un ilgst vismaz 30 kalendāra dienas pēc iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas.
30. Vietējā rīcības grupa ne vēlāk kā mēnesi pirms projektu iesniegumu pieņemšanas sākuma ar Lauku atbalsta dienestu saskaņo šādu informāciju, ko Lauku atbalsta dienests ievieto savā tīmekļvietnē:
30.1. projektu iesniegumu pieņemšanas termiņu un projektu īstenošanas termiņu;
30.2. attiecīgajai kārtai un vietējās attīstības stratēģijas mērķim un attiecīgajai rīcības plānā iekļautajai rīcībai piešķirto atbalsta apmēru, rīcības aprakstu un atbilstošo šo noteikumu 6. punktā minētās aktivitātes nosaukumu;
30.3. projektu vērtēšanas kritērijus un projektu izvērtēšanai nepieciešamo informāciju, kas jāsniedz projekta iesnieguma sadaļā "Papildu informācija, kas sniedzama saskaņā ar vietējās attīstības stratēģiju", un minimālo punktu skaitu, kas iegūstams, lai par projektu sniegtu pozitīvu atzinumu, – par katru vietējās attīstības stratēģijas rīcības plānā iekļauto rīcību, kurā notiek projektu iesniegumu pieņemšana;
30.4. vietējās rīcības grupas nosaukumu un adresi, kur var iepazīties ar vietējās attīstības stratēģiju un iesniegt projektu iesniegumus papīra formā, kā arī kontaktinformāciju (kontaktpersonas vārdu, uzvārdu, tālruņa numuru, elektroniskā pasta adresi).
31. Vietējā rīcības grupa pēc saskaņošanas ar Lauku atbalsta dienestu laikrakstā, kas pieejams vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas teritorijā, ievieto informāciju par projektu iesniegumu pieņemšanu atbilstoši vietējās attīstības stratēģijai, norādot attiecīgajai kārtai un vietējās attīstības stratēģijas mērķim un rīcības plānā iekļautajai rīcībai piešķirto atbalsta apmēru un šo noteikumu 30.1. un 30.4. apakšpunktā minēto informāciju, kā arī atsauci uz Lauku atbalsta dienesta tīmekļvietni un norādi par Lauku atbalsta dienesta Elektroniskās pieteikšanās sistēmu un Lauku atbalsta dienesta elektroniskā pasta adresi, kurā projektu iesniegumus var iesniegt elektroniska dokumenta veidā saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu.
32. Ja attiecīgā kārta ilgst vairāk par 30 kalendāra dienām, no dienas, kad iesniegto projektu īstenošanai pieteiktais publiskais finansējums sasniedz 80 procentu no konkrētajā kārtā pieejamā finansējuma, Lauku atbalsta dienests un vietējā rīcības grupa savā tīmekļvietnē ievieto paziņojumu par iesniegumu iesniegšanas beigu termiņu un turpina pieņemt projektu iesniegumus vēl vismaz 30 kalendāra dienas, tos apkopojot un sarindojot atbilstoši vietējās attīstības stratēģijā konkrētai rīcībai noteiktiem projektu vērtēšanas kritērijiem.
33. Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai šo noteikumu 6. punktā minēto aktivitāšu īstenošanai, atbalsta pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā vietējā rīcības grupā vai Lauku atbalsta dienestā iesniedz šādus dokumentus:
33.1. projekta iesniegumu (1. pielikums) divos eksemplāros papīra formā un tā elektronisko kopiju ārējā datu nesējā, ja to neiesniedz Lauku atbalsta dienesta Elektroniskās pieteikšanās sistēmā vai elektroniska dokumenta veidā saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu. Vietējā rīcības grupa vienu projekta iesnieguma eksemplāru papīra formā kopā ar apliecinājumu par projekta reģistrēšanu atdod pretendentam;
33.2. ja nekustamo īpašumu, kurā paredzēts īstenot projektu un uzstādīt stacionāros pamatlīdzekļus, atbalsta pretendents nomā vai patapina, – nomas vai patapinājuma līguma kopiju (nomas vai patapinājuma līgums noslēgts vismaz uz septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas). Ja paredzēta jauna būvniecība, būves pārbūve, novietošana, ierīkošana vai atjaunošana un nekustamo īpašumu, kurā paredzēts īstenot projektu, atbalsta pretendents nomā, atbalsta pretendents kopā ar projekta iesniegumu vai pirms projekta īstenošanas uzsākšanas iesniedz ilgtermiņa nomas līgumu, kas reģistrēts zemesgrāmatā un kurā minētais nomas termiņš nav īsāks par deviņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas. Ja paredzēta atsevišķu labiekārtojuma elementu, stacionāro reklāmas vai informācijas stendu uzstādīšana vai tādu pamatlīdzekļu iegāde, kuri nav stacionāri novietojami, ja vien projektā plānotās aktivitātes neīsteno noteiktā telpā, atbalsta pretendents nomas līguma vietā iesniedz saskaņojumu ar nekustamā īpašuma īpašnieku par atsevišķu labiekārtojuma elementu, stacionāro reklāmas vai informācijas stendu uzstādīšanu vai pamatlīdzekļu novietošanu vai uzglabāšanu (saskaņojums ar nekustamā īpašuma īpašnieku noslēgts vismaz uz septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas);
33.3. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus – iepirkuma priekšmeta tehnisko specifikāciju un visus piegādātāju iesniegtos piedāvājumus – saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;
33.4. par jaunas būvniecības, būves atjaunošanas, ierīkošanas, novietošanas un pārbūves projektiem atbilstoši plānotajai būvniecības iecerei un būvju grupai papildus iesniedz šādus dokumentus:
33.4.1. būvatļaujas kopiju vai paskaidrojuma raksta vai apliecinājuma kartes kopiju ar būvvaldes atzīmi par būvniecības ieceres akceptu;
33.4.2. būvprojektu, ja atbilstoši plānotajai būvniecības iecerei būvvalde pretendentam izsniegusi būvatļauju un izdarījusi tajā atzīmi par projektēšanas nosacījumu izpildi;
33.4.3. papildinātu būvatļaujas kopiju ar būvvaldes atzīmi par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi – kopā ar projekta iesniegumu vai deviņu mēnešu laikā pēc lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu spēkā stāšanās;
33.4.4. sagatavotu būvniecības izmaksu tāmi, ja atbilstoši plānotajai būvniecības iecerei būvvalde pretendentam ir izsniegusi paskaidrojuma rakstu vai apliecinājuma karti;
33.4.5. iegādājoties būvmateriālus (ja būvvalde atbilstoši plānotajai būvniecības iecerei nav izsniegusi paskaidrojuma rakstu vai apliecinājuma karti), – būvprojektu vai tā kopiju un būvatļauju ar būvvaldes atzīmi par projektēšanas nosacījumu izpildi;
33.5. ja uz pretendentu attiecas šo noteikumu 19. punktā minētais nosacījums, – uzskaites veidlapu par saņemto de minimis atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un uzskaites veidlapu paraugiem;
33.6. ja uz atbalstu pretendē zemnieku vai zvejnieku saimniecība, komersants vai fiziska persona, – deklarāciju par komercsabiedrības atbilstību mazajai (sīkajai) vai vidējai komercsabiedrībai atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā komercsabiedrības deklarē savu atbilstību mazās (sīkās) un vidējās komercsabiedrības statusam;
33.7. ja uz atbalstu šo noteikumu 6.1. vai 6.2. apakšpunktā minētajā aktivitātē pretendē biedrība, – biedru sarakstu;
33.8. ja tiek īstenots kopprojekts šo noteikumu 3.3.2. apakšpunktā minētajā gadījumā, – kopprojekta dalībnieku līgumu, kas:
33.8.1. apliecina pretendenta tiesības pārstāvēt kopprojektā iesaistītās personas iesniegt projekta iesniegumu, īstenot projektu un saņemt atbalstu;
33.8.2. nosaka, ka kopprojekta dalībnieki piecus gadus pēc pēdējā maksājuma atbalsta saņēmējam ievēros normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības attīstībai noteiktās prasības, kā arī saistības, ko tie uzņēmušies uzraudzības periodā;
33.9. Valsts vides dienesta reģionālās vides pārvaldes izsniegtu izziņu par to, kāda piesārņojoša darbība tiks veikta, īstenojot projektu, un kādu atļauju – A vai B kategorijas piesārņojošas darbības atļauju vai C kategorijas piesārņojošas darbības apliecinājumu – pretendentam ir nepieciešams saņemt (ja šī prasība attiecas uz pretendentu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par piesārņojošo darbību veikšanu).
34. Ja pretendents nekustamo īpašumu, kurā paredzēts īstenot projektu, saskaņā ar šo noteikumu 33.2. apakšpunktu nenomā vai nepatapina, vai par to neiesniedz saskaņojumu ar nekustamā īpašuma īpašnieku, tad nekustamais īpašums ir pretendenta īpašumā, un to apliecina ieraksts zemesgrāmatā. Ja pretendents ir vietējā pašvaldība un nekustamo īpašumu, kurā paredzēts īstenot projektu, tā saskaņā ar šo noteikumu 33.2. apakšpunktu nenomā vai nepatapina, vai par to neiesniedz saskaņojumu ar nekustamā īpašuma īpašnieku, tad nekustamais īpašums ir vietējās pašvaldības īpašumā, un to apliecina ieraksts zemesgrāmatā, vai nekustamais īpašums ir vietējās pašvaldības valdījumā.
35. Pretendējot uz finansējumu jaunai būvniecībai, būves atjaunošanai, ierīkošanai, novietošanai un pārbūvei, būvmateriālu vai stacionāro iekārtu un to aprīkojuma iegādei, kurš norādīts būvprojektā vai tehnoloģiskajā daļā, šo noteikumu 33.4. apakšpunktā minētos būvniecības dokumentus (izņemot šo noteikumu 33.4.3. apakšpunktā minēto dokumentu), kā arī iepirkuma dokumentus, kas saistīti ar būvniecības izmaksām, iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc Lauku atbalsta dienesta lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu spēkā stāšanās, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc iepirkuma procedūras pabeigšanas.
36. Ja pretendents atbalsta saņemšanai izmanto rēķinu priekšapmaksu atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā, tas šo noteikumu 33.4. apakšpunktā minētos dokumentus (izņemot šo noteikumu 33.4.3. apakšpunktā minēto dokumentu), kā arī iepirkuma dokumentus, kas saistīti ar būvniecības izmaksām, Lauku atbalsta dienestā iesniedz kopā ar rēķinu priekšapmaksas pieprasījumu.
37. Ja atbalsta pretendents ir biedrība vai nodibinājums, tas papildus šo noteikumu 33. punktā minētajiem dokumentiem iesniedz valdes apstiprinātu lēmumu par projekta īstenošanu un visām no tā izrietošajām saistībām, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus.
38. Ja atbalsta pretendents ir vietējā pašvaldība, tas papildus šo noteikumu 33. punktā minētajiem dokumentiem iesniedz vietējās pašvaldības lēmumu par piedalīšanos projektā un projekta īstenošanai nepieciešamā finansējuma apmēru.
VI. Projektu vērtēšana un lēmuma pieņemšana
39. Vietējā rīcības grupa mēneša laikā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām vai, ja attiecīgā kārta ilgst vairāk par 30 kalendāra dienām, mēneša laikā pēc katra attiecīgās kārtas mēneša beigām:
39.1. izvērtē projekta atbilstību vietējās attīstības stratēģijai atbilstoši:
39.1.1. vietējās attīstības stratēģijas rīcības plānā iekļautajai attiecīgajai rīcībai. Ja projekts neatbilst vietējās attīstības stratēģijas rīcības plānā iekļautajai attiecīgajai rīcībai, to neturpina vērtēt;
39.1.2. vietējās attīstības stratēģijā noteiktajiem projektu vērtēšanas kritērijiem. Projektam piešķir noteiktu punktu skaitu atbilstoši katram vērtēšanas kritērijam, kas nosaka projekta atbilstību vietējās attīstības stratēģijai. Projektu vērtēšanas kritērijiem ir noteikts minimālais punktu skaits, kas projektam jāiegūst, lai tas būtu atbilstošs vietējās attīstības stratēģijai, un minimālais punktu skaits ir samērīgs pret maksimālo punktu skaitu, ko projekts var iegūt projektu vērtēšanas kritērijos;
39.2. pēc projektu izvērtēšanas saskaņā ar šo noteikumu 39.1. apakšpunktu katrai vietējās attīstības stratēģijas rīcības plānā iekļautajai attiecīgajai rīcībai atsevišķi izveido projektu sarakstu, sarindojot projektu iesniegumus pēc iegūto punktu skaita, un sagatavo atzinumus, ko paraksta vietējās rīcības grupas paraksttiesīga amatpersona. Ja vairāki projekti ir ieguvuši vienādu punktu skaitu, priekšroku dod atbalsta pretendentam, kas ieguvis lielāku punktu skaitu atbilstoši vietējās attīstības stratēģijā noteiktajam īpašajam kritērijam. Par projektiem, kas neiegūst minimālo punktu skaitu vērtēšanas kritērijos, kuri nosaka projekta atbilstību vietējās attīstības stratēģijai, vietējā rīcības grupa sniedz negatīvu atzinumu un norāda pamatotu noraidīšanas iemeslu;
39.3. projektu sarakstā norāda katrai rīcībai izsludināto publisko finansējumu euro, atbalsta pretendenta nosaukumu, projekta nosaukumu, projekta īstenošanas vietu (mazāko teritoriālo vienību), projekta iesnieguma publisko finansējumu, projekta iesniegumam piešķirto punktu skaitu un atzinumu, norādot, vai tas ir pozitīvs vai negatīvs;
39.4. šo noteikumu 39.2. apakšpunktā minēto projektu sarakstu un atzinumus, lēmējinstitūcijas sēdes protokola kopiju kopā ar projektu iesniegumiem un tiem pievienotajiem dokumentiem, kā arī šo noteikumu 31. punktā minētās publikācijas kopiju iesniedz piecu darbdienu laikā Lauku atbalsta dienestā. Dokumentu atbilstību oriģinālam apliecina vietējās rīcības grupas paraksttiesīga amatpersona. Lēmējinstitūcijas sēdes protokolā norāda personas, kas piedalās lēmuma pieņemšanā, iestādi, kuru viņas pārstāv, kā arī informāciju par likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" prasību ievērošanu. Projektu sarakstu elektronisko versiju nosūta Lauku atbalsta dienestam. Lauku atbalsta dienests informāciju par vietējās rīcības grupas vērtēšanas rezultātiem ievieto savā tīmekļvietnē.
40. Projektu iesniegumus, par kuriem vietējā rīcības grupa ir sniegusi negatīvu atzinumu, uzskata par neatbilstošiem šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minētajam publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumam, un Lauku atbalsta dienests to atbilstību administratīvajiem un pārējiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem nepārbauda.
41. Ja projekta iesniegumā norādītā informācija nav pietiekama, lai vietējā rīcības grupa varētu izvērtēt projekta atbilstību šo noteikumu 39.1. apakšpunktā minētajām prasībām, tā rakstiski pieprasa atbalsta pretendentam papildu informāciju. Atbalsta pretendents papildu informāciju iesniedz piecu darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas. Ja pieprasītā informācija noteiktajā termiņā netiek iesniegta, vietējā rīcības grupa projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 39.1. apakšpunktā minētajām prasībām, pamatojoties uz projekta iesniegumā norādīto informāciju, un attiecīgajā vērtēšanas kritērijā piešķir zemāko vērtējumu. Vietējā rīcības grupa projekta iesniegumam pievieno saraksti ar atbalsta pretendentu un iesniedz to Lauku atbalsta dienestā šo noteikumu 39. punktā noteiktajā kārtībā un termiņā.
42. Ja attiecīgajā kārtā publiskais finansējums nav pietiekams, lai atbalstītu visus iesniegtos vietējās attīstības stratēģijai atbilstošos projektus, priekšroku dod projektu iesniegumiem ar lielāku punktu skaitu atbilstoši šo noteikumu 39.3. apakšpunktā minētajam vietējās rīcības grupas sagatavotajam projektu sarakstam.
VII. Projekta īstenošanas nosacījumi
43. Projekta uzraudzības periods ir pieci gadi.
44. Ja projektam piemērota atbalsta intensitāte saskaņā ar šo noteikumu 14.1., 14.4. un 14.5. apakšpunktu, atbalsta saņēmējs, sākot ar nākamo gadu pēc projekta īstenošanas, turpmāk visā projekta uzraudzības periodā katru gadu nodrošina projekta rezultātu publicitāti plašsaziņas līdzekļos vai tīmekļvietnē.
45. Atbalsta saņēmējs, sākot ar nākamo gadu pēc projekta īstenošanas, turpmāk visā projekta uzraudzības periodā katru gadu līdz 1. jūnijam iesniedz Lauku atbalsta dienesta Elektroniskās pieteikšanās sistēmā pārskatu par atbalsta saņēmēja saimnieciskās darbības rādītājiem par iepriekšējo kalendāra gadu (2. pielikums).
46. Ja atbalsta saņēmējs ir fiziska persona, tā pirms projekta īstenošanas uzsākšanas iegūst komersanta, zemnieku vai zvejnieku saimniecības vai pašnodarbinātas personas statusu.
47. Ja projektā ir izmaksas, kas saistītas ar zvejas un akvakultūras produkcijas ražošanu, atbalsta saņēmējs līdz maksājuma pieprasījuma iesniegšanai Lauku atbalsta dienestā reģistrējas vai tiek atzīts Pārtikas un veterinārajā dienestā.
48. Ja projekta uzraudzības laikā sasniedzamo rādītāju vērtība netiek sasniegta, Lauku atbalsta dienests saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā un normatīvajiem aktiem par Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda, Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai, Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par valsts un Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku un zivsaimniecības attīstībai finansējuma administrēšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā pieņem lēmumu par piešķirtā atbalsta atmaksu proporcionāli nesasniegtajam apmēram.
49. Atbalsta saņēmējs projektu sāk īstenot sešu mēnešu laikā pēc dienas, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu. Ja projektā paredzēta būvju būvniecība, pārbūve, ierīkošana, novietošana vai atjaunošana, atbalsta saņēmējs projektu sāk īstenot deviņu mēnešu laikā pēc lēmuma par projekta apstiprināšanu spēkā stāšanās.
50. Šo noteikumu 49. punktā minēto prasību uzskata par izpildītu, ja atbalsta saņēmējs ir īstenojis vienu no šādiem nosacījumiem:
50.1. atbalsta saņēmējs Lauku atbalsta dienestā ir iesniedzis papildinātu būvatļaujas kopiju ar būvvaldes atzīmi par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi;
50.2. atbalsta saņēmējs ir iegādājies vismaz vienu no projektā paredzētajiem pamatlīdzekļiem, kura vērtība ir vismaz 10 procentu no paredzētās pamatlīdzekļu iegādes summas;
50.3. atbalsta saņēmējs ir noslēdzis līgumu un samaksājis avansu vismaz 20 procentu apmērā no paredzētās iegādes summas.
Ministru prezidente Laimdota Straujuma
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs
Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā
1. pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 20. oktobra
noteikumiem Nr. 605
Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda
(EJZF)
pasākuma "Sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju
īstenošana"
projekta iesniegums
Attiecināmā sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas rīcība | |
Vietējā rīcības grupa |
Pretendents | |
Projekta iesniedzēja reģ. Nr./personas kods | |
Klienta numurs | |
Adrese korespondencei (adrese, pasta indekss) | |
Projekta īstenošanas vieta (adrese) | |
Projekta vadītājs | |
Kontakttālrunis, e-pasts |
Projekta nosaukums | |
Projekta Nr. |
A. INFORMĀCIJA PAR PRETENDENTU PROJEKTA IESNIEGUMA IESNIEGŠANAS MĒNEŠA PIRMAJĀ DATUMĀ
A.1. Darbības apraksts
Pašreizējās darbības apraksts |
A.2. Pretendentu raksturojošie rādītāji
Pēdējais noslēgtais gads | 20__.gads | |
Pretendenta – fiziskas personas – dzimums (ja atbalsta pretendents ir juridiska persona – tās dalībnieka dzimums, kuram saimniecībā pieder vairāk par 51% pamatkapitāla daļu) | sieviete | |
vīrietis | ||
Uzņēmuma lielums – sīkais, mazais, vidējais vai lielais uzņēmums | ||
Pretendenta statuss | ||
Informācija par biedriem (ja atbalsta pretendents ir biedrība vai nodibinājums): | ||
Biedru skaits | ||
Biedru skaits, kuru komercdarbības joma galvenokārt ir zvejniecība, akvakultūra vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana |
A.3. Pretendenta ražošanas ēkas un būves, tehnika un iekārtas*:
Ražošanas ēkas un būves, tehnika un iekārtas | ||||||
Nosaukums, tehnikas un iekārtas marka vai modelis | Īpašumā, skaits | Nomā esošās, skaits | Izlaides vai izveidošanas gads | Jauda, ietilpība/ mērvienība | Ja tehnika vai iekārta tiks papildināta vai aizstāta, atzīmēt konkrēto | |
Ražošanas ēkas un būves | X | |||||
Tehnika un iekārtas | ||||||
* Ja pretendenta īpašumā vai nomā esošo pamatlīdzekļu skaits ir ļoti liels, projekta iesnieguma pielikumā iespējams pievienot atsevišķu pamatlīdzekļu sarakstu. |
A.4. Pretendenta saņemtais publiskais finansējums un (vai) iesniegtie projektu iesniegumi citās iestādēs Eiropas Savienības fondu (ERAF u.c.) un valsts un pašvaldības finansētajos investīciju pasākumos
Līdz šī projekta iesnieguma iesniegšanas brīdim pretendents ir saņēmis publisko finansējumu un (vai) ir iesniedzis projekta iesniegumu citos Eiropas Savienības fondu un valsts un pašvaldības finansētajos investīcijas pasākumos | Jā | |
Nē |
A.4.1. Ja atbilde ir "Jā", lūdzu, sniegt informāciju par projektiem (aizpilda, ja ir saturiskā saistība ar projektu):
Nr.p.k. | Fonda nosaukums, atbalsta institūcijas nosaukums | Projekta nosaukums un projekta Nr. | Projekta īstenošanas stadija (saņemts finansējums; projekts pašlaik tiek īstenots; projekts iesniegts vērtēšanai) | Projekta īstenošanas laiks (mm/gggg) līdz (mm/gggg) | Attiecināmo izmaksu summa (EUR) | Publiskais finansējums (EUR) | Vai projekta
iesniegums ir saistīts ar vērtēšanai iesniegto projekta iesniegumu (Jā; Nē) |
Saistītā projekta saturiskā saistība |
Eiropas Savienības finansētie projekti | ||||||||
Citi projekti (valsts un pašvaldības finansētie projekti u.tml.) | ||||||||
B. INFORMĀCIJA PAR PROJEKTU
B.1. Projekta mērķis:
B.2. Projektā plānotās aktivitātes:
Nr.p.k. | Lūdzu atzīmēt, kuras aktivitātes projektā tiks īstenotas: | Atzīmēt ar X atbilstošās | |
1. | Pievienotās vērtības veidošana un inovācijas veicināšana visos zvejas un akvakultūras produktu piegādes posmos | A | |
2. | Darbību dažādošana zivsaimniecības nozarē un citās jūras ekonomikas nozarēs | B | |
3. | Vides resursu vairošana vai izmantošana, kā arī klimata pārmaiņu mazināšana | C | |
4. | Zvejas vai jūras kultūras mantojuma izmantošanas veicināšana | D |
B.3. Projekta veids
Nr.p.k. | Projekta veids | Atzīmēt ar X atbilstošo | Pamatojums, kas apliecina atbilstību projekta veidam |
1. | Inovatīvs projekts | ||
2. | Projekts, kas ir saistīts ar piekrastes zvejniecību saskaņā ar Regulas Nr. 508/2014 95. panta 4. punktu un I pielikumu | ||
3. | Sabiedriskā labuma projekts | ||
4. | Kopprojekts | ||
5. | Pārējie projekti |
B.4. Projekta apraksts
B.4.1. Projekta apraksts un tā nepieciešamības pamatojums (tostarp aktivitāšu un investīciju apraksts un nepieciešamības pamatojums, tirgus analīze, konkurentu novērtējums, preces vai pakalpojuma apraksts) |
B.4.2. Projekta īstenošanas laika grafiks |
B.4.3. Projekta finansēšanas apraksts (finanšu līdzekļu avoti, projekta vadībai nepieciešamie resursi) |
B.5. Projekta īstenošanas vieta
Pilsēta | |
Novads, pagasts | |
Īstenošanas adrese | |
Projekta īstenošanas vietas kadastra numurs: | |
zemei (ja tiek veikta būvniecība, būves pārbūve, teritorijas labiekārtošana, stacionārās iekārtas u.c.) | |
būvēm, kurās tiek uzstādītas stacionārās iekārtas vai kurām tiek veikta pārbūve, ierīkošana vai atjaunošana u.c. | |
Pārvietojamai tehnikai un citiem pamatlīdzekļiem norāda to atrašanās vietas kadastra numuru |
B.6. Pēc projekta īstenošanas sasniedzamie rādītāji, kas jāsasniedz atbilstoši pretendenta norādītajām vērtībām (nesasniegšanas gadījumā iestāsies noteikumu 48. punktā noteiktās sankcijas)
Sasniedzamie rādītāji | Mērvienība | Atzīmēt ar X atbilstošo mērķi | Pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas | Sagaidāmā vērtība pēc projekta īstenošanas | |
Gads: _____ | 3., 4., 5. | gads | |||
Ja uz atbalstu pretendē A vai B aktivitātē atbilstoši B.2.sadaļā norādītajai informācijai (izņemot vietējo pašvaldību vai pretendentu, kas veido jaunu uzņēmumu, kura pirmais pārskata vai taksācijas gads vēl nav beidzies): | |||||
1. Pēc projekta īstenošanas rada vismaz vienu jaunu darbavietu | darba vietu skaits* | ||||
2. Pēc projekta īstenošanas vismaz par 10 procentiem tiek palielināts saražotais produkcijas apjoms | tonnas | ||||
3. Pēc projekta īstenošanas vismaz par 10 procentiem tiek palielināts gada neto apgrozījums | euro | ||||
4. Pēc projekta īstenošanas vismaz par 30 procentiem no ieguldīto investīciju apmēra tiek palielināts uzņēmuma gada neto apgrozījums | euro | ||||
Ja uz atbalstu A vai B aktivitātē (atbilstoši B.2.sadaļā norādītajai informācijai) pretendē pretendents, kas veido jaunu uzņēmumu, kura pirmais pārskata vai taksācijas gads vēl nav beidzies: | |||||
1. Pēc projekta īstenošanas rada vismaz vienu jaunu darbavietu | darba vietu skaits* | ||||
2. Pēc projekta īstenošanas uzņēmuma gada neto apgrozījums sasniedz vismaz 30 procentu apmēru no ieguldīto investīciju apjoma | euro | ||||
Ja uz atbalstu A vai B aktivitātē (atbilstoši B.2.sadaļā norādītajai informācijai) pretendē vietējā pašvaldība kopprojekta īstenošanai, katrs kopprojekta dalībnieks (izņemot vietējo pašvaldību): | |||||
1. Pēc projekta īstenošanas rada vismaz vienu jaunu darbavietu: | |||||
** | darba vietu skaits* | ||||
2. Pēc projekta īstenošanas vismaz par 10 procentiem tiek palielināts saražotais produkcijas apjoms: | |||||
** | tonnas | ||||
3. Pēc projekta īstenošanas vismaz par 10 procentiem tiek palielināts gada neto apgrozījums: | |||||
** | euro | ||||
4. Pēc projekta īstenošanas vismaz par 30 procentiem no ieguldīto investīciju apmēra tiek palielināts uzņēmuma gada neto apgrozījums: | |||||
** | euro | ||||
Ja uz atbalstu pretendē C aktivitātē (atbilstoši B.2.sadaļā norādītajai informācijai): | |||||
1. Tiek mazināta ietekme uz vidi | *** | ||||
2. Tiek mazināta ietekme uz klimata pārmaiņām | *** | ||||
3. Uzlabo vides resursu vairošanu vai izmantošanu | *** | ||||
Ja uz atbalstu pretendē D aktivitātē (atbilstoši B.2.sadaļā norādītajai informācijai): | |||||
1. Tiek veicināta kultūras mantojuma saglabāšana | *** | ||||
2. Tiek veicināta kultūras pieejamība | *** | ||||
Atbilstošie vietējās rīcības grupas sabiedrības virzītā vietējā attīstības stratēģijā norādītie sasniedzamie rādītāji | |||||
**** | *** | ||||
Piezīmes. * Par vienu darba vietu tiek uzskatīta darba vieta, kas paredzēta darbiniekam, ar kuru noslēgts darba līgums vismaz uz gadu, nosakot noteiktu normālu darba laiku, vai pašnodarbinātas personas saimnieciskās darbības uzsākšana, vai vairākas darba vietas sezonas rakstura darbu veikšanai, kurās kopā nostrādāto stundu skaits kalendāra gadā atbilst normālam darba laikam. ** Norāda kopprojekta dalībnieka nosaukumu. *** Pretendents norāda mērvienību. **** Pretendents norāda rādītājus, kas noteikti saskaņā ar vietējās attīstības stratēģiju un atbilst projekta mērķim. |
B.7. Projekta laikā plānots iegādāties šādus pamatlīdzekļus:
Nr. | Nosaukums, modelis vai marka | Skaits | Ja pamatlīdzeklis papildina vai aizstāj esošos pamatlīdzekļus, norādīt pamatlīdzekļa vienības Nr. no A.4.tabulas (ja attiecas) | Jauda, ražība, celtspēja (ietilpība/ mērvienība) | Jauda, ražība, celtspēja % pret aizstājamo vienību/ vienībām (ja piemērojams) |
Pamatlīdzeklis, kas aizstās esošos pamatlīdzekļus (jābūt vismaz par 25 % lielākai jaudai, ražībai vai celtspējai) | |||||
Pamatlīdzeklis, kas papildina esošos pamatlīdzekļus, kuri ir vecāki par 10 gadiem | |||||
Pamatlīdzeklis, kas būtiski mainīs ražošanas vai tehnoloģijas raksturu | |||||
Cits (programmnodrošinājums u. c.) | |||||
B.8. Projekta iesnieguma kopējās un attiecināmās izmaksas
Izmaksu pozīcijas sadalījumā pa plānotajām projekta darbībām un projekta posmiem | mērvienība (m3/m2/gab/m/kompl) | Vienību skaits | Kopā izmaksas, EUR | Attiecināmās izmaksas, EUR | atbalsta intensitāte, % | Publiskais finansējums, EUR | Privātais finansējums, EUR | Maksājuma pieprasījuma iesniegšanas datums (DD.MM.GGGG.) | Izmaksu atbilstība aktivitātēm (A, B, C, D)* |
||
ar PVN | bez PVN | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||
1. Jaunu pamatlīdzekļu un programmu nodrošinājuma iegāde, kā arī muzeja eksponātu atjaunošana | |||||||||||
- | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
Pamatlīdzekļu un programmu nodrošinājuma iegādes, kā arī muzeja eksponātu atjaunošanas izmaksas, kopā | - | - | X | - | - | ||||||
2. Būves būvniecības, pārbūves, ierīkošanas, novietošanas un atjaunošanas izmaksas | |||||||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
- | - | - | |||||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
Būves būvniecības, pārbūves, ierīkošanas, novietošanas un atjaunošanas izmaksas, kopā | - | - | X | - | - | ||||||
3. Būvmateriālu iegāde | |||||||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
- | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
Izmaksas būvmateriālu iegādei, kopā | - | - | X | - | - | ||||||
4. Teritorijas labiekārtošana | |||||||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
- | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
Izmaksas teritorijas labiekārtošanai, kopā | - | - | X | - | - | ||||||
5. Vietējās produkcijas mārketinga izmaksas | |||||||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
Mārketinga izmaksas vietējai produkcijai, kopā | - | - | X | - | - | ||||||
6. Vispārējās izmaksas | |||||||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
- | - | - | - | - | - | ||||||
Vispārējās izmaksas, kopā | - | - | X | - | - | ||||||
KOPĀ | - | - | X | - | - | ||||||
* Norāda izdevumu pozīciju atbilstību izvēlētajām aktivitātēm atbilstoši B.2.sadaļā norādītajai informācijai. |
B.9. Pārējās neattiecināmās izmaksas
Neattiecināmo izmaksu pozīcijas | Summa, EUR |
- | |
- | |
- | |
- | |
KOPĀ | - |
B.10. Rēķinu priekšapmaksa pieprasījums
Projekta īstenošanai plānots iesniegt rēķinu priekšapmaksas pieprasījumu | Jā | |
Nē |
B.11. Projekta finansējums:
Projekta kopējā summa, EUR | - | Projekta attiecināmo izmaksu summa, EUR | - |
B.12. Projekta ietekmes uz apkārtējo vidi apraksts
Projekta ietekmes uz apkārtējo vidi apraksts saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem |
B.13. Projekta informācijas un publicitātes pasākumi
Apraksts |
B.14. Papildu informācija, kas sniedzama saskaņā ar sabiedrības virzītu vietējās attīstības stratēģiju
Apraksts |
B.15. Projekta ietekme uz klimata pārmaiņu mazināšanu (ja uz atbalstu pretendē klimata pārmaiņu mazināšanai C aktivitātē atbilstoši B.2.sadaļā norādītajai informācijai)
Apraksts |
C. FINANŠU INFORMĀCIJA (aizpilda, ja uz atbalstu saimnieciskās darbības attīstībai pretendē komersants, zemnieku vai zvejnieku saimniecība vai fiziska persona)
C.1. Ražošanas apjoms (sākot ar pēdējo noslēgto gadu un beidzot ar gadu pēc projekta īstenošanas)*
Pēdējais noslēgtais gads | 0 |
Gads pēc projekta īstenošanas | 0 |
* Ja pretendents ir juridiska vai fiziska persona, kas plāno veikt saimniecisku darbību, tad ražošanas apjoma aprēķins jāiesniedz vismaz par diviem aizpildītiem gadiem pēc projekta īstenošanas.
Nr. | Produkcija vai pakalpojuma veids | Mērvienība | Gads | ||||||
0. | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | ||||
1 | krājumi atlikumā | - | - | - | - | - | - | ||
saražots | - | - | - | - | - | - | |||
realizēts | - | - | - | - | - | - | |||
Cena bez PVN | EUR/ | - | - | - | - | - | - | ||
Realizēts kopā | EUR | - | - | - | - | - | - | ||
2 | krājumi atlikumā | - | - | - | - | - | - | ||
saražots | - | - | - | - | - | - | |||
realizēts | - | - | - | - | - | - | |||
Cena bez PVN | EUR/ | - | - | - | - | - | - | ||
Realizēts kopā | EUR | - | - | - | - | - | - | ||
3 | krājumi atlikumā | - | - | - | - | - | - | ||
saražots | - | - | - | - | - | - | |||
realizēts | - | - | - | - | - | - | |||
Cena bez PVN | EUR/ | - | - | - | - | - | - | ||
Realizēts kopā | EUR | - | - | - | - | - | - | ||
Neto apgrozījums | EUR | - | - | - | - | - | - |
C.2. Izmaksas (sākot ar pēdējo noslēgto gadu un beidzot ar gadu pēc projekta īstenošanas)*
Pēdējais noslēgtais gads | 0 |
Gads pēc projekta īstenošanas | 0 |
* Ja pretendents ir juridiska vai fiziska persona, kas plāno veikt saimniecisku darbību, tad izmaksu aprēķins jāiesniedz vismaz par diviem gadiem pēc projekta īstenošanas.
C.2.1. Mainīgās, fiksētās izmaksas, t.sk. realizētās produkcijas ražošanas izmaksas (par pēdējo noslēgto gadu un gadu pēc projekta īstenošanas)
Mērvienība: EUR | .gads | 1 | .gads | 2 | .gads | 3 | .gads | 4 | .gads | 5 | .gads | |||
Izmaksu veids | Patērēts | Summa | Patērēts | Summa | Patērēts | Summa | Patērēts | Summa | Patērēts | Summa | Patērēts | Summa | ||
Mainīgās izmaksas | ||||||||||||||
1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
7 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
9 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
11 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
12 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||
13 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||
Mainīgās izmaksas kopā | - | - | - | - | - | - | ||||||||
Fiksētās izmaksas | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||||||
14 | Darba alga | - | - | - | - | - | - | |||||||
15 | Sociālās apdrošināšanas maksājumi | - | - | - | - | - | - | |||||||
16 | Degviela un smērvielas (papildus mainīgajās izmaksās ietvertajai daļai) | - | - | - | - | - | - | |||||||
17 | Elektrība | - | - | - | - | - | - | |||||||
18 | Kurināmais | - | - | - | - | - | - | |||||||
19 | Ražošanas iekārtu apkalpošana un remonts | - | - | - | - | - | - | |||||||
20 | Noma | - | - | - | - | - | - | |||||||
21 | - | - | - | - | - | - | ||||||||
22 | - | - | - | - | - | - | ||||||||
23 | - | - | - | - | - | - | ||||||||
24 | - | - | - | - | - | - | ||||||||
25 | Citas izmaksas | - | - | - | - | - | - | |||||||
26 | Fiksētās izmaksas kopā | - | - | - | - | - | - | |||||||
27 | Izmaksas kopā | - | - | - | - | - | - | |||||||
28 | t.sk. realizētās produkcijas ražošanas izmaksas | - | - | - | - | - | - |
C.2.2. Mainīgās, fiksētās izmaksas, t.sk. realizētās produkcijas ražošanas izmaksas (sākot ar pēdējo noslēgto gadu līdz gadam pēc projekta īstenošanas)
Gads | |||||||
0. | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | ||
Mainīgās izmaksas | |||||||
- | - | - | - | - | - | ||
- | - | - | - | - | - | ||
- | - | - | - | - | - | ||
Mainīgās izmaksas kopā | - | - | - | - | - | - | |
Fiksētās izmaksas | - | - | - | - | - | - | |
Izmaksas kopā | - | - | - | - | - | - | |
t.sk. realizētās produkcijas ražošanas izmaksas | - | - | - | - | - | - |
C.3. Naudas plūsmas pārskats pa gadiem (projekta iesniegšanas gadā, visiem īstenošanas gadiem, gadam pēc projekta īstenošanas)*
Pēdējais noslēgtais gads | 0 |
Projekta iesniegšanas gads | |
Gads pēc projekta īstenošanas | 0 |
* Ja pretendents ir juridiska vai fiziska persona, kas plāno veikt saimniecisku darbību, tad naudas plūsmas pārskats jāiesniedz vismaz par diviem noslēgtiem gadiem pēc projekta īstenošanas.
C.3.1. Naudas plūsmas pārskats pa gadiem | Gads | ||||||||
0. | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | ||||
Mērvienība: EUR | |||||||||
1 | Naudas atlikums perioda sākumā | - | - | ||||||
2 | Ienākošā naudas plūsma KOPĀ | - | - | ||||||
3 | I. Pamatdarbības naudas plūsma | - | - | ||||||
4 | Ieņēmumi no preču pārdošanas un pakalpojumu sniegšanas sadalījumā pa galvenajiem darbības veidiem | - | - | ||||||
5 | Ieņēmumi no preču pārdošanas un pakalpojumu sniegšanas sadalījumā pa galvenajiem darbības veidiem | - | - | ||||||
6 | Ieņēmumi no preču pārdošanas un pakalpojumu sniegšanas sadalījumā pa galvenajiem darbības veidiem | - | - | ||||||
7 | Saņemtais PVN no pārdošanas/realizācijas | - | - | ||||||
8 | Pārējie uzņēmuma pamatdarbības ieņēmumi | - | - | ||||||
9 | - | - | |||||||
10 | Ārkārtas ieņēmumi | - | - | ||||||
11 | II. Ieguldīšanas darbības naudas plūsma | - | - | ||||||
12 | Ieņēmumi no pamatlīdzekļu un nemateriālo ieguldījumu pārdošanas | - | - | ||||||
13 | Saņemtie procenti | - | - | ||||||
14 | Saņemtās dividendes | - | - | ||||||
15 | Citi ieņēmumi no ieguldīšanas darbības | - | - | ||||||
16 | - | - | |||||||
17 | Saņemtais PVN no ieguldīšanas naudas plūsmas | - | - | ||||||
18 | III. Finansēšanas darbības naudas plūsma | - | - | ||||||
19 | Saņemti aizņēmumi (kredīti) | - | - | ||||||
20 | Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) finansējums | - | - | ||||||
21 | Cits Eiropas Savienības un valsts atbalsts (norādīt veidu): | - | - | ||||||
22 | - | - | |||||||
23 | Izejošā naudas plūsma KOPĀ | - | - | ||||||
24 | I. Pamatdarbības naudas plūsma | - | - | ||||||
25 | Maksājumi piegādātājiem | ||||||||
26 | Izdevumi izejvielai (norādīt veidu) | - | - | ||||||
27 | Izdevumi izejvielai (norādīt veidu) | - | - | ||||||
28 | Izdevumi izejvielai (norādīt veidu) | - | - | ||||||
29 | Izdevumi zemes, ēku un iekārtu nomai | - | - | ||||||
30 | Izdevumi komunāliem pakalpojumiem | - | - | ||||||
31 | Izdevumi degvielai un smērvielām | - | - | ||||||
32 | Izdevumi elektroenerģijai un kurināmajam | - | - | ||||||
33 | Izdevumi pakalpojumu apmaksai | - | - | ||||||
34 | Izdevumi remontam | - | - | ||||||
35 | Izdevumi transportam | - | - | ||||||
36 | Izdevumi apdrošināšanai un sertifikācijai | - | - | ||||||
37 | Administrācijas izdevumi | - | - | ||||||
38 | Pārējie uzņēmuma pamatdarbības izdevumi | - | - | ||||||
39 | Samaksāts PVN (priekšnodoklis) piegādātājiem preču/pakalpojumu iepirkumiem pārskata periodā | - | - | ||||||
40 | Izdevumi darba algas maksājumiem | - | - | ||||||
41 | Izdevumi sociālās apdrošināšanas maksājumiem | - | - | ||||||
42 | Samaksāts uzņēmuma ienākuma nodoklis | - | - | ||||||
43 | Samaksāts nekustamā īpašuma nodoklis | - | - | ||||||
44 | Samaksātie pārējie nodokļi un nodevas | - | - | ||||||
45 | Projekta izmaksu pozīcijas | ||||||||
46 | Izmaksu pozīcijas bez PVN | - | - | ||||||
47 | PVN (priekšnodoklis) par projekta pasākumiem kopā | - | - | ||||||
48 | - | - | |||||||
49 | Ārkārtas izdevumi | - | - | ||||||
50 | II. Ieguldīšanas darbības naudas plūsma | - | - | ||||||
51 | Izdevumi nekustamo īpašumu, iekārtu, nemateriālo un citu ilgtermiņa ieguldījumiem | - | - | ||||||
52 | Izsniegtie aizdevumi citām personām | - | - | ||||||
53 | Projekta izmaksu pozīcijas | ||||||||
54 | Izmaksu pozīcijas bez PVN | - | - | ||||||
55 | - | - | |||||||
56 | - | - | |||||||
57 | Citi izdevumi ieguldīšanas darbībai | - | - | ||||||
58 | Samaksāts PVN (priekšnodoklis) par pamatlīdzekļu un nemateriālo līdzekļu iegādi | - | - | ||||||
59 | III. Finansēšanas darbības naudas plūsma | - | - | ||||||
60 | Izdevumi aizdevumu atmaksāšanai | - | - | ||||||
61 | Samaksātie kredītprocenti par aizdevumiem | - | - | ||||||
62 | Izdevumi nomātā pamatlīdzekļu izpirkumiem | - | - | ||||||
63 | Izdevumi līzinga procentu maksājumiem | - | - | ||||||
64 | Izmaksātās dividendes | - | - | ||||||
65 | - | - | |||||||
66 | PVN maksājums budžetā (uz attiecīga gada beigām) | - | - | ||||||
67 | Naudas līdzekļu atlikums perioda beigās (1+2-23) | - | - | ||||||
C.3.2. Ja plānotajā finanšu informācijā paredzētas būtiskās izmaiņas (vairāk nekā 20% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu), paskaidrojiet izmaiņu iemeslus (pa finanšu posteņu pozīcijām) | |||||||||
D. PAVADDOKUMENTI
D.1. Iesniedzamie dokumenti:
Iesniedzamie dokumenti (ja veidlapu iesniedz saskaņā ar normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajām prasībām, arī pavaddokumenti iesniedzami atbilstoši minēto normatīvo aktu prasībām) | Aizpilda atbalsta pretendents | ||||
Atzīmēt ar X atbilstošo atbildi | |||||
Jā | Nē | Neattiecas | |||
1. | Projekta iesnieguma pilns komplekts (2 eksemplāros) un elektroniskā versija | oriģināli | |||
2. | Pretendenta deklarācija saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā | oriģināls | |||
3. | Ja attiecas uz pretendentu – uzskaites veidlapa par saņemto de minimis atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un uzskaites veidlapu paraugiem | oriģināls | |||
4. | Ilgtermiņa nomas vai patapinājuma līguma kopija (uzrāda oriģinālu), kurš noslēgts vismaz uz 7 gadiem no projekta iesniegšanas dienas | kopija | |||
5. | Saskaņojums ar nekustamā īpašuma īpašnieku par atsevišķu labiekārtojuma elementu, stacionāro reklāmas vai informācijas stendu uzstādīšanu vai tādu pamatlīdzekļu novietošanu vai uzglabāšanu, kuri nav stacionāri novietojami, ja vien projektā plānotās aktivitātes neīsteno noteiktā telpā, – noslēgts vismaz uz septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas | kopija | |||
6. | Valsts vides dienesta reģionālās vides pārvaldes izziņa par to, kāda piesārņojoša darbība tiks veikta, īstenojot projektu, un kādu atļauju – A vai B kategorijas piesārņojošas darbības atļauju vai C kategorijas piesārņojošas darbības apliecinājumu – pretendentam ir nepieciešams saņemt, ja šī prasība attiecās uz pretendentu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par piesārņojošo darbību veikšanu | oriģināls | |||
Iepirkuma procedūru apliecinošie dokumenti, ja ir attiecināmas Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības par iepirkuma procedūrām, kas piemērojamas pasūtītāja finansētiem projektiem1, 2 | |||||
7. | Iepirkuma priekšmeta tehniskā specifikācija | oriģināls | |||
8. | Visi iesniegtie piedāvājumi no iespējamajiem piegādātājiem | kopijas | |||
9. | Atbalsta pretendenta apraksts par piedāvājumu salīdzinājumu konkrētajai iegādei un informācija par aptaujātajiem komersantiem, kas apliecina noteiktās cenas objektivitāti3 | oriģināls | |||
Jaunas būvniecības, būves pārbūves, ierīkošanas, novietošanas un atjaunošanas projektiem | |||||
10. | Ilgtermiņa nomas līgums, kas reģistrēts zemesgrāmatā vismaz uz deviņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas, par nekustamo īpašumu, kurā, īstenojot projektu, paredzēta jauna būvniecība, būves pārbūve, ierīkošana, novietošana vai atjaunošana, ja īpašums tiek nomāts (var iesniegt arī pirms projekta īstenošanas uzsākšanas) | kopija | |||
11. | Būvatļauja ar būvvaldes atzīmi par būvniecības ieceres akceptu, ja iesniegšanas dienā nav apstiprināts tehniskais projekts2,4 | kopija | |||
12. | Paskaidrojuma raksts vai apliecinājuma karte ar būvvaldes atzīmi par būvniecības ieceres akceptu, izstrādāta atbilstoši būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem un attiecīgās pašvaldības saistošajiem noteikumiem2, 4 | kopija | |||
13. | Sagatavota būvniecības izmaksu tāme, ja atbilstoši plānotajai būvniecības iecerei būvvalde atbalsta pretendentam izsniegusi paskaidrojuma rakstu vai apliecinājuma karti2, 4 | oriģināls | |||
14. | Būvmateriālu iegādei – būvprojekts un būvatļauja ar būvvaldes atzīmi par projektēšanas nosacījumu izpildi, ja būvvalde atbilstoši plānotajai būvniecības iecerei nav izsniegusi paskaidrojuma rakstu vai apliecinājuma karti2, 4 | kopija | |||
15. | Būvprojekts ar būvatļaujā izdarītu atzīmi par projektēšanas nosacījumu izpildi2, 4 | kopija | |||
16. | Papildināta būvatļauja vai papildināts paskaidrojuma raksts vai apliecinājum karte ar būvvaldes atzīmi par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi5 | kopija | |||
17. | Ja uz atbalstu pretendē biedrība A vai B aktivitātē atbilstoši B.2.sadaļā norādītajai informācijai – biedru saraksts | kopija | |||
Ja pretendents ir zemnieku vai zvejnieku saimniecība, komersants vai fiziska persona, kas veic saimniecisko darbību | |||||
18. | Deklarācija par komercsabiedrības atbilstību mazajai (sīkajai) vai vidējai komercsabiedrībai atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā komercsabiedrības deklarē savu atbilstību mazās (sīkās) un vidējās komercsabiedrības statusam | oriģināls | |||
Ja pretendents ir biedrība vai nodibinājums | |||||
19. | Valdes apstiprināts lēmums par projekta īstenošanu un visām no tā izrietošajām saistībām, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus | oriģināls | |||
Ja pretendents ir vietējā pašvaldība | |||||
20. | Vietējās pašvaldības lēmums par piedalīšanos projektā un projekta īstenošanai nepieciešamā finansējuma apmēru | oriģināls | |||
21. | Ja tiek īstenots kopprojekts – kopprojekta dalībnieku līgums | kopija | |||
Citi iesniegtie dokumenti | |||||
22. |
Piezīmes.
1 Iepirkuma dokumentus, kas saistīti ar būvniecības izmaksām, var iesniegt kopā ar projekta iesniegumu vai 6 mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc iepirkuma procedūras pabeigšanas.
2 Ja atbalsta saņemšanai izmanto rēķinu priekšapmaksu, iesniedz kopā ar rēķina priekšapmaksas pieprasījumu, pievienojot arī iepirkuma dokumentus, kas saistīti ar būvniecības izmaksām.
3 Saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā.
4 Var iesniegt 6 mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu.
5 Var iesniegt 9 mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu.
Projekta iesniegums iesniegts | ||
(datums*) |
Atbalsta pretendents | |
(vārds, uzvārds, paraksts*) |
Piezīme. *Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs
2. pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 20. oktobra
noteikumiem Nr. 605
Pārskats par atbalsta saņēmēja saimnieciskās darbības rādītājiem pēc projekta īstenošanas Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda pasākumā "Sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana"
1. VISPĀRĪGĀ INFORMĀCIJA
Projekta numurs, nosaukums | |
Atbalsta saņēmējs – vārds, uzvārds/nosaukums | |
LAD klienta numurs | |
Pārskata iesniegšanas gads |
2. DARBASPĒKS
2.1. Darbinieku skaits pārskata periodā (norāda normāla darba laika ekvivalentu) | |
Vīrieši | |
Sievietes | |
Kopā | |
t. sk. jaunāki par 25 gadiem |
3. SASNIEDZAMO MĒRĶU IZPILDES RĀDĪTĀJI
Nr. p. k. |
Rādītājs | Mērvienība | Gads | Vērtība | ||
1. Ja projekts īstenots aktivitātē "Pievienotās vērtības veidošana un inovācijas veicināšana visos zvejas un akvakultūras produktu piegādes posmos" vai "Darbību dažādošana zivsaimniecības nozarē un citās jūras ekonomikas nozarēs" (izņemot vietējo pašvaldību vai atbalsta saņēmēju, kas pirms projekta īstenošanas veidoja jaunu uzņēmumu, kura pirmais pārskata vai taksācijas gads vēl nebija beidzies)* | ||||||
1. | Radītās darba vietas pēc projekta īstenošanas | skaits** | Pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas20__. gads | |||
20__. gads | ||||||
2. | Saražotās produkcijas apjoms | tonnas | Pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas20__. gads | |||
20__. gads | ||||||
3. | Neto apgrozījums | euro | Pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas20__. gads | |||
20__. gads | ||||||
2. Ja projekts īstenots aktivitātē "Pievienotās vērtības veidošana un inovācijas veicināšana visos zvejas un akvakultūras produktu piegādes posmos" vai "Darbību dažādošana zivsaimniecības nozarē un citās jūras ekonomikas nozarēs" un atbalsta saņēmējs pirms projekta īstenošanas veidoja jaunu uzņēmumu, kura pirmais pārskata vai taksācijas gads vēl nebija beidzies* | ||||||
1. | Radītās darba vietas pēc projekta īstenošanas | skaits** | Pirmajā gadā pēc projekta īstenošanas20__. gads | |||
20__. gads | ||||||
2. | Neto apgrozījums | euro | Pirmajā gadā pēc projekta īstenošanas20__. gads | |||
20__. gads | ||||||
3. Ja vietējā pašvaldība īstenojusi kopprojektu aktivitātē "Pievienotās vērtības veidošana un inovācijas veicināšana visos zvejas un akvakultūras produktu piegādes posmos" vai "Darbību dažādošana zivsaimniecības nozarē un citās jūras ekonomikas nozarēs"* | ||||||
1. | Radītās darba vietas pēc projekta īstenošanas | |||||
1.1. | *** | skaits** | Pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas20__. gads | |||
20__. gads | ||||||
2. | Saražotās produkcijas apjoms | |||||
2.1. | *** | tonnas | Pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas20__. gads | |||
20__. gads | ||||||
3. | Neto apgrozījums | |||||
3.1. | *** | euro | Pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas20__. gads | |||
20__. gads | ||||||
4. Ja projekts īstenots aktivitātē "Vides resursu vairošana vai izmantošana, kā arī klimata pārmaiņu mazināšana"* | ||||||
1. | Samazināta ietekme uz vidi | **** | Pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas20__. gads | |||
20__. gads | ||||||
2. | Mazināta ietekme uz klimata pārmaiņām | **** | Pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas20__. gads | |||
20__. gads | ||||||
3. | Uzlabota vides resursu vairošana vai izmantošana | **** | Pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas20__. gads | |||
20__. gads | ||||||
5. Ja projekts īstenots aktivitātē "Zvejas vai jūras kultūras mantojuma izmantošanas veicināšana"* | ||||||
1. | Veicināta kultūras mantojuma saglabāšana | **** | Pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas20__. gads | |||
20__. gads | ||||||
2. | Veicināta kultūras pieejamība | **** | Pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas20__. gads | |||
20__. gads | ||||||
6. Atbilstošais vietējās rīcības grupas sabiedrības virzītā vietējā attīstības stratēģijā norādītais sasniedzamais rādītājs | ||||||
***** | **** | Pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas vai pirmajā gadā pēc projekta īstenošanas20__. gads | ||||
20__. gads | ||||||
Piezīmes. 1. * Norāda rādītājus saskaņā ar projekta iesnieguma B. 6. tabulu. 2. ** Par vienu darba vietu tiek uzskatīta darba vieta, kas paredzēta darbiniekam, ar kuru noslēgts darba līgums vismaz uz gadu, nosakot noteiktu normālu darba laiku, vai pašnodarbinātas personas saimnieciskās darbības uzsākšana, vai vairākas darba vietas sezonas darbu veikšanai, kurās kopā nostrādāto stundu skaits kalendāra gadā atbilst normālam darba laikam. 3. *** Norāda kopprojekta dalībnieka nosaukumu saskaņā ar projekta iesnieguma B. 6. tabulu. 4. **** Norāda mērvienību saskaņā ar projekta iesnieguma B. 6. tabulu. 5. ***** Norāda informāciju saskaņā ar projekta iesnieguma B. 6. tabulu. |
4. ATBALSTA SAŅĒMĒJA PĒDĒJĀ NOSLĒGTĀ GADA PĀRSKATA RĀDĪTĀJI
par 20__. gadu
(aizpilda, ja atbalsta saņēmējs ir zemnieku vai zvejnieku saimniecība, komersants vai fiziska persona, kas veic saimniecisko darbību)
Neto apgrozījums, euro | |
Izmaksas, euro | |
Peļņa vai zaudējumi pēc nodokļu nomaksas, euro |
5. TIRGUM SARAŽOTĀS ZIVSAIMNIECĪBAS PRODUKCIJAS APJOMS
par 20__. gadu
(aizpilda, ja atbalsta saņēmējs ir zemnieku vai zvejnieku saimniecība, komersants vai fiziska persona, kas veic saimniecisko darbību)
Saražotā produkcija (kilogrami) | |
Svaigi vai atdzesēti produkti | |
Konservēti vai daļēji konservēti produkti | |
Saldēti vai dziļi saldēti produkti | |
Citi produkti (piemēram, gatavi ēdieni, kūpināti, sālīti vai žāvēti produkti) | |
Kopā |
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs