• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2016. gada 8. marta noteikumi Nr. 144 "Grozījumi Ministru kabineta 2000. gada 27. jūnija noteikumos Nr. 211 "Noteikumi par valsts profesionālās vidējās izglītības standartu un valsts arodizglītības standartu"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 11.03.2016., Nr. 50 https://www.vestnesis.lv/op/2016/50.1

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 145

Grozījums Ministru kabineta 2013. gada 17. decembra noteikumos Nr. 1511 "Sabiedriskā transporta padomes nolikums"

Vēl šajā numurā

11.03.2016., Nr. 50

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 144

Pieņemts: 08.03.2016.

OP numurs: 2016/50.1

2016/50.1
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 6 Pēdējās nedēļas laikā 69 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 144

Rīgā 2016. gada 8. martā (prot. Nr. 12 20. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2000. gada 27. jūnija noteikumos Nr. 211 "Noteikumi par valsts profesionālās vidējās izglītības standartu un valsts arodizglītības standartu"

Izdoti saskaņā ar Izglītības likuma 14. panta 19. punktu
un Profesionālās izglītības likuma 23. panta otro daļu

1. Izdarīt Ministru kabineta 2000. gada 27. jūnija noteikumos Nr. 211 "Noteikumi par valsts profesionālās vidējās izglītības standartu un valsts arodizglītības standartu" (Latvijas Vēstnesis, 2000, 244./246. nr.; 2004, 98. nr.; 2006, 138. nr.; 2008, 201. nr.; 2010, 144. nr.) šādus grozījumus:

1.1. papildināt noteikumus ar 6.2.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"6.2.4. dabaszinības vai fizika, vai ķīmija.";

1.2. papildināt noteikumus ar 6.3.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"6.3.4. literatūra.";

1.3. izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8. Visās izglītības programmās iekļaut mācību kursu "Sabiedrības un cilvēka drošība" ar šādu saturu:

8.1. veselības izglītība;

8.2. vides izglītība;

8.3. izglītība darba vides drošības jomā;

8.4. izglītība valsts aizsardzības jomā.";

1.4. papildināt noteikumus ar 10.6. apakšpunktu šādā redakcijā:

"10.6. teorijas dalījumu humanitārajā un tehniskajā virzienā.";

1.5. izteikt 13.1.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"13.1.2. izglītības programmās, kuras izglītojamie uzsāk pēc pamatizglītības ieguves, – ne mazāk kā četri eksāmeni vispārizglītojošos mācību priekšmetos: centralizētais eksāmens latviešu valodā, centralizētais eksāmens vienā svešvalodā pēc izglītojamā izvēles, centralizētais eksāmens matemātikā un vismaz viens eksāmens pēc izglītojamā izvēles, kura apjoms izglītības programmā nav mazāks par 105 mācību stundām.";

1.6. izteikt 2. pielikuma 1. tabulu un piezīmes šādā redakcijā:

"1. tabula

Programmu apjoms

Izglītības programmas

Programmas apjoms

Programmas, kuras izglītojamais uzsāk pēc pamatizglītības ieguves Vismaz 5760 stundu
Programmas, kuras izglītojamais uzsāk pēc vidējās izglītības ieguves Vismaz 2120 stundu (izglītības tematiskai jomai "Mākslas" īstenojamas vismaz 3120 stundas, īstenošanas ilgums – vismaz 2 gadi)

Piezīmes.
1. Patstāvīgā darba stundu skaits nedrīkst pārsniegt 15 procentu no programmas apjoma.
2. Obligātā profesionālā satura apjoms mūzikas, mākslas un horeogrāfijas profesionālās vidējās izglītības programmās, kuras izglītojamais uzsāk pēc atbilstošas nozares profesionālās ievirzes izglītības ieguves, var tikt samazināts ne vairāk kā par 10 procentiem no profesionālo mācību priekšmetu un prakses kopējā apjoma.";

1.7. izteikt 2. pielikuma 3. tabulu un piezīmes šādā redakcijā:

"3. tabula

Teorijas sadalījums

Teorija – kopā 100 %
Vispārizglītojošie mācību priekšmeti – kopā 60 % Profesionālie mācību priekšmeti – kopā 40 %

Humanitārais virziens

Sabiedrības un cilvēka drošība (7 %)
Izglītošanas jomas – kopā 100%
45 % 33 % 22 %
valodas un komunikatīvās zinības matemātika, dabas zinības un tehniskās zinības sociālās zinības un kultūrizglītība

Mācību priekšmeti

latviešu valoda matemātika Latvijas un pasaules vēsture
pirmā svešvaloda informātika ekonomika
otrā svešvaloda dabaszinības literatūra
izvēles mācību priekšmeti izvēles mācību priekšmeti izvēles mācību priekšmeti

Tehniskais virziens

Izglītošanas jomas – kopā 100 %
33 % 45 % 22 %
valodas un komunikatīvās zinības matemātika, dabas zinības un tehniskās zinības sociālās zinības un kultūrizglītība

Mācību priekšmeti

latviešu valoda matemātika Latvijas un pasaules vēsture
pirmā svešvaloda informātika ekonomika
otrā svešvaloda fizika vai ķīmija literatūra
izvēles mācību priekšmeti izvēles mācību priekšmeti izvēles mācību priekšmeti

Piezīmes.
1. Pieļaujamā atkāpe – trīs procenti. Izglītības programmās, kurās iepriekš apgūta vidējā izglītība, teoriju veido profesionālie mācību priekšmeti.
2. Mācību kursa "Sabiedrības un cilvēka drošība" veselības izglītības satura apguvei noteikt 24 mācību stundas, neieskaitot saturu, kas integrēts citos mācību priekšmetos.
3. Vides izglītību, izglītību darba vides drošības un valsts aizsardzības jomā var integrēt citos mācību priekšmetos.";

1.8. izteikt 3. pielikuma 3. tabulu un piezīmes šādā redakcijā:

"3. tabula

Teorijas sadalījums

Teorija – kopā 100 %
Vispārizglītojošie mācību priekšmeti – kopā 60 % Profesionālie mācību priekšmeti ‒ 40 %

Humanitārais virziens

Sabiedrības un cilvēka drošība (10 %)
Izglītošanas jomas – kopā 100 %
45 % 33 % 22 %
valodas un komunikatīvās zinības matemātika, dabas zinības un tehniskās zinības sociālās zinības un kultūrizglītība

Mācību priekšmeti

latviešu valoda matemātika Latvijas un pasaules vēsture
pirmā svešvaloda dabaszinības literatūra
otrā svešvaloda izvēles mācību priekšmeti izvēles mācību priekšmeti
izvēles mācību priekšmeti

Tehniskais virziens

Izglītošanas jomas – kopā 100 %
33 % 45 % 22 %
valodas un komunikatīvās zinības matemātika, dabas zinības un tehniskās zinības sociālās zinības un kultūrizglītība

Mācību priekšmeti

latviešu valoda matemātika Latvijas un pasaules vēsture
pirmā svešvaloda fizika vai ķīmija literatūra
otrā svešvaloda
izvēles mācību priekšmeti izvēles mācību priekšmeti izvēles mācību priekšmeti

Piezīmes.
1. Pieļaujamā atkāpe – trīs procenti.
2. Izglītības programmās, kuras uzsāk pēc pamatizglītības ieguves no 17 gadu vecuma un kurās mācību ilgums ir viens gads vai kurās iepriekš apgūta vidējā izglītība, teoriju veido profesionālie mācību priekšmeti.
3. Mācību kursa "Sabiedrības un cilvēka drošība" veselības izglītības satura apguvei noteikt 20 mācību stundas, neieskaitot saturu, kas integrēts citos mācību priekšmetos.
4. Vides izglītību, izglītību darba vides drošības un valsts aizsardzības jomā var integrēt citos mācību priekšmetos."

2. Noteikumi stājas spēkā 2016. gada 1. septembrī, un tie attiecināmi uz izglītojamiem, kuri uzsāk mācības 1. kursā. Izglītojamiem, kuri turpina mācības 2. kursā un turpmākos kursos, piemēro regulējumu, kas bija spēkā līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!