• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2016. gada 10. marta rīkojums Nr. 185 "Par atļauju Kasparam Ozoliņam savienot amatus". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 14.03.2016., Nr. 51 https://www.vestnesis.lv/op/2016/51.12

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 186

Par Sandras Bukanes atbrīvošanu no Ventspils ostas valdes locekļa amata

Vēl šajā numurā

14.03.2016., Nr. 51

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 185

Pieņemts: 10.03.2016.

OP numurs: 2016/51.12

2016/51.12
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 14 Pēdējās nedēļas laikā 38 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr. 185

Rīgā 2016. gada 10. martā (prot. Nr. 12 49. §)

Par atļauju Kasparam Ozoliņam savienot amatus

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050), izskatot Kaspara Ozoliņa 2016. gada 25. februāra iesniegumu ar lūgumu atļaut savienot Ventspils ostas valdes locekļa amatu ar Satiksmes ministrijas valsts sekretāra amatu, konstatēja:

1.1. K. Ozoliņš iecelts Satiksmes ministrijas valsts sekretāra amatā ar satiksmes ministra 2013. gada 18. jūnija rīkojumu Nr. 01.2-03/131 "Par K. Ozoliņa iecelšanu amatā", pamatojoties uz Ministru kabineta 2013. gada 14. jūnija rīkojumu Nr. 248 "Par K. Ozoliņu", ar kuru Ministru kabinets apstiprināja K. Ozoliņa kandidatūru iecelšanai Satiksmes ministrijas valsts sekretāra amatā (Valsts civildienesta likuma 11. panta trešā daļa);

1.2. likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" (turpmāk – likums) 4. panta 2.daļā ir noteikts, ka par valsts amatpersonām ir uzskatāmas arī personas, kuras ieņem ostas valdes locekļa amatu, un šo amatpersonu amatu savienošanas ierobežojumi ir noteikti likuma 7. panta 5.daļā, kas paredz, ka ostas valdes locekļa amatu ir atļauts savienot tikai ar:

1.2.1. amatu, kuru tās ieņem saskaņā ar likumu, Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem;

1.2.2. amatu biedrībā vai nodibinājumā, politiskajā partijā, politisko partiju apvienībā vai reliģiskajā organizācijā;

1.2.3. pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionāla sportista un radošo darbu;

1.2.4. citu amatu, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.3. ņemot vērā, ka Satiksmes ministrijas valsts sekretāra amats ir cits amats valsts institūcijā un ka Ventspils ostas valdes locekļus, kurus izvirzījis ekonomikas ministrs, finanšu ministrs, satiksmes ministrs un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs, amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru kabinets (Likuma par ostām 8. panta trešā daļa), piemērojams likuma 7. panta 5.daļas 4. punkts un rakstveida atļauju amatu savienošanai ir kompetents izsniegt Ministru kabinets;

1.4. Ventspils brīvostas likuma 5. panta pirmajā daļā ir noteikts, ka brīvostu pārvalda Ventspils ostas pārvalde, kuras kompetence noteikta minētajā likumā, Likumā par ostām, Ventspils brīvostas pārvaldes nolikumā un Ventspils brīvostas noteikumos, kas reglamentē brīvostas iekšējo režīmu. No Ventspils brīvostas likuma 2. pantā noteiktā izriet, ka Ventspils brīvosta ir izveidota, lai veicinātu Latvijas līdzdalību starptautiskajā tirdzniecībā, investīciju piesaisti, ražošanas un pakalpojumu attīstību, kā arī jaunu darba vietu radīšanu. Ventspils ostas valdei un valdes loceklim ir šādi pienākumi:

1.4.1. izskatīt un pieņemt lēmumu par brīvostas noteikumu projektu;

1.4.2. izskatīt un pieņemt lēmumu par brīvostas robežu projektu;

1.4.3. apstiprināt ostas attīstības programmu;

1.4.4. apstiprināt ostas mārketinga stratēģiju trim gadiem;

1.4.5. apstiprināt brīvostas pārvaldes budžetu katram finansiālajam gadam;

1.4.6. izdarīt izmaiņas kārtējā gada budžetā, apstiprināt un precizēt turpmāko gadu investīciju programmu;

1.4.7. apstiprināt brīvostas pārvaldes finanšu līdzekļu izlietojuma tāmes projektu nākamajam kalendāra gadam un turpmākajiem pieciem gadiem un izdarīt grozījumus tajā;

1.4.8. izlemt jautājumus par zemes un būvju nodošanu nomā, kā arī noteikt zemes un būvju nomas maksas apmēru;

1.4.9. izskatīt komersantu iesniegumus par to darbību brīvostā;

1.4.10. pieņemt lēmumus par atļauju uzsākt paredzēto darbību ostas teritorijā atbilstoši likumam "Par ietekmes uz vidi novērtējumu";

1.4.11. izsniegt atļaujas licencētas komercdarbības veikšanai brīvostā;

1.4.12. izsniegt atļaujas par tiesībām piemērot tiešo nodokļu atvieglojumus;

1.4.13. lemt par līgumu slēgšanu, kā arī par tāda līguma slēgšanu, kura summa pārsniedz 75 000 euro vai darbības laiks pārsniedz piecus gadus;

1.4.14. iepazīties ar informāciju par pārvaldnieka rīcību un darījumiem viņa kompetencē esošajos jautājumos, kas izriet no Ventspils brīvostas pārvaldes nolikuma 33.13. apakšpunktā minēto līgumu slēgšanas;

1.4.15. apstiprināt brīvostas pārvaldes struktūru un amatu sarakstu;

1.4.16. iesniegt Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomei priekšlikumus par valsts investīciju piesaistīšanu brīvostai;

1.4.17. sagatavot un iesniegt Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomei priekšlikumus par nekustamā īpašuma atsavināšanu sabiedrības vajadzībām;

1.4.18. pieņemt ieteikuma rakstura lēmumus par brīvostas pārvaldes valdījumā esošā nekustamā īpašuma atsavināšanu, nekustamā īpašuma iegūšanu valsts vai pašvaldības īpašumā un komunikāciju un citu objektu izbūvi brīvostā, kas var ietekmēt ostas darbību;

1.4.19. pieņemt lēmumus par nekustamā īpašuma iegūšanu brīvostas pārvaldes īpašumā un brīvostas pārvaldei piederošā nekustamā īpašuma atsavināšanu;

1.4.20. izīrēt vai iznomāt brīvostas pārvaldes labā nodibinātos servitūtus uz citām juridiskām un fiziskām personām piederošo nekustamo īpašumu;

1.4.21. atcelt brīvostas pārvaldnieka rīkojumus;

1.4.22. iesniegt Satiksmes ministrijā priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem Ventspils brīvostas pārvaldes nolikumā;

1.4.23. apstiprināt brīvostas pārvaldes emblēmu, citu atribūtiku un veidlapu paraugus;

1.4.24. izlemt citus ar brīvostas darbību saistītus jautājumus;

1.5. ministrijas valsts sekretāra pienākumi ir noteikti Valsts pārvaldes iekārtas likumā. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 23. panta pirmo daļu valsts sekretārs ir ministrijas administratīvais vadītājs un saskaņā ar šā likuma 17. pantu:

1.5.1. pārvalda iestādes finanšu, personāla un citus resursus;

1.5.2. nosaka iestādes pārvaldes amatpersonu un darbinieku pienākumus;

1.5.3. ieceļ amatā un atbrīvo no tā amatpersonas, pieņem darbā un atlaiž no tā darbiniekus;

1.5.4. nodrošina iestādes gadskārtējā darbības plāna un budžeta pieprasījuma izstrādi;

1.5.5. izveido iestādes iekšējās kontroles sistēmu, kā arī uzrauga un uzlabo to;

1.5.6. nosaka pārvaldes lēmumu priekšpārbaudes un pēcpārbaudes kārtību;

1.5.7. veic satiksmes ministra dotos uzdevumus, ministrijas nolikumā noteiktos pienākumus, kā arī citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas un atbild par to izpildi;

1.6. papildus Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajiem pienākumiem Satiksmes ministrijas valsts sekretāram ir šādi pienākumi:

1.6.1. atbilstoši Satiksmes ministrijas reglamentam – ministrijas kompetencē esošo jomu, funkciju un uzdevumu vispārēja pārraudzība, kas saistīta ar:

1.6.1.1. tiesību aktiem un Ministru kabineta kārtības rullī noteikto prasību izpildi;

1.6.1.2. valsts kapitāla daļu turētāja funkcijām;

1.6.1.3. valsts mantas un līdzekļu lietderīgu izmantošanu un kontroli;

1.6.1.4. nozaru investīciju programmu izstrādi un ieviešanu, kā arī Eiropas Savienības fondu un ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu apguvi;

1.6.1.5. kvalitātes vadību;

1.6.1.6. klasificētās informācijas apriti un aizsardzību;

1.6.1.7. Rail Baltica projekta realizācijas ietvaros doto uzdevumu izpildes pārraudzību un Rail Baltica projekta izveidotās sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas" darbību;

1.6.1.8. cilvēkresursiem, darba un civilo aizsardzību;

1.6.1.9. tieši pakļauto struktūrvienību kompetencē esošo jautājumu pārraudzību;

1.6.1.10. ministra uzdevumiem un pilnvarojumiem;

1.6.2. nodrošināt ministrijas darbības nepārtrauktību, ja notikusi ministrijas politiskās vadības maiņa;

1.6.3. apstiprināt ministrijas nozares vadības personāla sarakstu valsts budžetā paredzētā štata vienību skaita un darba samaksas fonda ietvaros;

1.6.4. izdot rīkojumus ministrijas kompetencē esošajos jautājumos, ja normatīvajos aktos šādas tiesības nav paredzētas tikai ministram;

1.6.5. tieši pakļauto ministrijas patstāvīgo struktūrvienību darbības pārraudzība;

1.6.6. ministrijas interešu pārstāvēšana valsts sekretāra līmenī Ministru kabineta sēdēs, Ministru kabineta komitejas sēdēs un Valsts sekretāru sanāksmēs;

1.6.7. Valsts kancelejā iesniedzamo tiesību aktu projektu vizēšana (parakstīšana);

1.6.8. atzinumu par citu institūciju izstrādātajiem tiesību aktu projektiem parakstīšana;

1.6.9. Satiksmes ministrijas un tās kompetencē esošo nozaru interešu, atsevišķos gadījumos – valsts interešu – pārstāvēšana starptautiskajās institūcijās (tai skaitā Eiropas Savienības institūcijās), valsts institūcijās, pašvaldībās un attiecībās ar fiziskām un juridiskām personām atbilstoši kompetencei un saskaņā ar ministra norādījumiem;

1.6.10. citu ar valsts sekretāra darbības specifiku saistītu pienākumu veikšana saskaņā ar ministra doto uzdevumu un Satiksmes ministrijas darbības reglamentu;

1.7. saskaņā ar Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 12. pantu K. Ozoliņš pilda valsts kapitāla daļu turētāja pārstāvja pienākumus sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas" un akciju sabiedrībā "Air Baltic Corporation" (turpmāk – Satiksmes ministrijas kapitālsabiedrības). Dalībnieku un akcionāru sapulces kompetence noteikta likuma Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 66. pantā, 82. panta otrajā, trešajā, ceturtajā, piektajā un astotajā daļā, 94. pantā un 118. panta otrajā, trešajā, ceturtajā, piektajā un devītajā daļā;

1.8. atbilstoši likuma Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 12. panta pirmajai daļai, ja valsts kapitāla daļu turētājs ir ministrija, šajā likumā paredzētos kapitāla daļu turētāja lēmumus pieņem ministrijas valsts sekretārs vai ar valsts sekretāra rīkojumu noteikta cita ministrijas amatpersona, kurai ir visas normatīvajos aktos paredzētās kapitāla daļu turētāja pārstāvja tiesības, pienākumi un atbildība. No minētā izriet, ka kapitāla daļu turētāja pārstāvis piedalās kapitālsabiedrības akcionāru/dalībnieku sapulcē un pārstāv kapitāla daļu turētāju. Atbilstoši Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 12. panta ceturtajai daļai kapitāla daļu turētāja pārstāvis kapitāla daļu turētāja pārstāvja pienākumus pilda atbilstoši viņam noteiktajiem amata pienākumiem attiecīgajā ministrijā un atlīdzību par šo pienākumu pildīšanu saņem attiecīgajam amatam noteiktās mēnešalgas ietvaros;

1.9. Satiksmes ministrija ir 100 % valsts kapitāla daļu turētāja sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas" un 99,77 % valsts kapitāla daļu turētāja akciju sabiedrībā "Air Baltic Corporation". Līdz ar to kapitāla daļu turētāja pārstāvja amats nav uzskatāms par citu amatu likuma izpratnē.

2. Izvērtējot Likuma par ostām 7. pantā un Ventspils brīvostas likuma 2. pantā noteiktās Ventspils ostas valdes funkcijas kopsakarā ar Satiksmes ministrijas valsts sekretāra pienākumiem un kapitāla daļu turētāja pārstāvja pienākumiem, secināms, ka Ventspils ostas valdes locekļa amata savienošana ar Satiksmes ministrijas valsts sekretāra amatu interešu konfliktu nerada, netiks ierosināti un pieņemti lēmumi vai veiktas citas darbības, kas varētu skart K. Ozoliņa kā valsts amatpersonas personiskās un mantiskās intereses, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai.

3. Atbilstoši likuma vispārīgajam regulējumam valsts amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un valsts amatpersonas ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas doto atļauju savienot amatus, K. Ozoliņam ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību amatpersonas ētikas normām, ja, pildot pienākumus, pastāv iespēja, ka K. Ozoliņš var nonākt interešu konflikta situācijā.

4. Ņemot vērā minētos apsvērumus un likuma 8.panta piektajā daļā noteikto, kā arī to, ka saskaņā ar likuma Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 12. panta piektajā daļā noteikto kapitāla daļu turētāja pārstāvis kapitāla daļu turētāja pienākumus pilda atbilstoši viņam noteiktajiem amata pienākumiem attiecīgajā ministrijā un atlīdzību par šo pienākumu pildīšanu saņem attiecīgajam amatam noteiktās mēnešalgas ietvaros, atļaut K. Ozoliņam savienot Ventspils brīvostas valdes locekļa amatu ar Satiksmes ministrijas valsts sekretāra amatu.

5. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76. panta otro daļu un 188. panta otro daļu, kā arī Administratīvā procesa likuma 189. panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvās rajona tiesas attiecīgajā tiesu namā mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Satiksmes ministrs Uldis Augulis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!