• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2016. gada 8. marta noteikumi Nr. 150 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.4.2. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vides monitoringa un kontroles sistēmas attīstību un savlaicīgu vides risku novēršanu, kā arī sabiedrības līdzdalību vides pārvaldībā" 5.4.2.1. pasākuma "Bioloģiskās daudzveidības saglabāšanas un ekosistēmu aizsardzības priekšnoteikumi" īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 23.03.2016., Nr. 58 https://www.vestnesis.lv/op/2016/58.3

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 151

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" īstenošanas noteikumi

Vēl šajā numurā

23.03.2016., Nr. 58

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 150

Pieņemts: 08.03.2016.

OP numurs: 2016/58.3

2016/58.3
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 16 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 150

Rīgā 2016. gada 8. martā (prot. Nr. 12 25. §)

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.4.2. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vides monitoringa un kontroles sistēmas attīstību un savlaicīgu vides risku novēršanu, kā arī sabiedrības līdzdalību vides pārvaldībā" 5.4.2.1. pasākuma "Bioloģiskās daudzveidības saglabāšanas un ekosistēmu aizsardzības priekšnoteikumi" īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Vides aizsardzība un resursu izmantošanas efektivitāte" 5.4.2. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vides monitoringa un kontroles sistēmas attīstību un savlaicīgu vides risku novēršanu, kā arī sabiedrības līdzdalību vides pārvaldībā" 5.4.2.1. pasākumu "Bioloģiskās daudzveidības saglabāšanas un ekosistēmu aizsardzības priekšnoteikumi" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;

1.7. vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās) vienpusēja uzteikuma nosacījumus.

2. Pasākuma mērķis ir sagatavot priekšnoteikumus bioloģiskās daudzveidības saglabāšanai un ekosistēmu aizsardzībai, veicot Eiropas Savienības nozīmes īpaši aizsargājamo biotopu izplatības un kvalitātes apzināšanu, iegūtās pamatinformācijas analīzi, kā arī izstrādājot īpaši aizsargājamo dabas teritoriju dabas aizsardzības plānus un īpaši aizsargājamo sugu aizsardzības plānus.

3. Pasākuma mērķa grupa ir dabas un vides aizsardzības, uzraudzības un kontroles institūcijas, biedrības un nodibinājumi, kas darbojas dabas aizsardzības jomā, pašvaldības, iedzīvotāji un komersanti.

4. Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

4.1. iznākuma rādītāji:

4.1.1. izstrādāti 20 īpaši aizsargājamo dabas teritoriju dabas aizsardzības plāni;

4.1.2. izstrādāti pieci Eiropas Savienības nozīmes īpaši aizsargājamo sugu aizsardzības plāni;

4.2. rezultāta rādītājs – no 30 procentiem līdz 45 procentiem no īpaši aizsargājamo teritoriju kopskaita palielināts tādu īpaši aizsargājamo dabas teritoriju īpatsvars, kurām izstrādāti dabas aizsardzības plāni;

4.3. finanšu rādītājs – līdz 2018. gada 31. decembrim sertificēti izdevumi 2 422 500 euro apmērā;

4.4. horizontālā principa "ilgtspējīga attīstība" rādītājs un tā sasniedzamā vērtība – atbilstoši šo noteikumu 4.1. apakšpunktam.

5. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

7. Pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 9 500 000 euro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums – 8 075 000 euro un valsts budžeta finansējums – 1 425 000 euro.

8. Maksimālais attiecināmais Kohēzijas fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projektā plānotā kopējā attiecināmā finansējuma, un valsts budžeta līdzfinansējums ir vismaz 15 procentu apmērā no projektā plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.

II. Prasības projekta iesniedzējam

9. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir tiešās pārvaldes iestāde, kuras kompetencē ir dabas aizsardzības politikas īstenošana sugu un biotopu aizsardzības jomā, – Dabas aizsardzības pārvalde.

10. Projekta iesniedzējs, kas pēc tam, kad stājusies spēkā ar sadarbības iestādi noslēgtā vienošanās, ir arī finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs), sagatavo un iesniedz projekta iesniegumu sadarbības iestādē saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikuma prasībām.

11. Finansējuma saņēmējam pēc projekta īstenošanas vismaz desmit gadus jānodrošina:

11.1. projekta rezultātu uzturēšana un līdzekļi rezultātu uzturēšanai;

11.2. sasniegto rezultātu ilgtspēja, veicot iegūto datu uzturēšanu dabas datu pārvaldības sistēmā (tiek nodrošināta datu pieejamība un to savietojamība ar citām valsts informācijas sistēmām un nodrošināta īpaši aizsargājamo dabas teritoriju dabas aizsardzības plānu un īpaši aizsargājamo sugu aizsardzības plānu aktualitāte).

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

12. Pasākuma ietvaros atbalstāmās darbības bioloģiskās daudzveidības saglabāšanai un ekosistēmu aizsardzībai ir:

12.1. dabas aizsardzības plānu izstrāde īpaši aizsargājamām dabas teritorijām, kuras saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 9. oktobra noteikumu Nr. 686 "Noteikumi par īpaši aizsargājamās dabas teritorijas dabas aizsardzības plāna saturu un izstrādes kārtību" 3. punktu iekļautas to īpaši aizsargājamo dabas teritoriju prioritārajā sarakstā, kurām nepieciešama dabas aizsardzības plānu izstrāde;

12.2. aizsardzības plānu izstrāde īpaši aizsargājamām sugām, kuras saskaņā ar Sugu un biotopu aizsardzības likuma 5. panta 4. punktu iekļautas to īpaši aizsargājamo sugu prioritārajā sarakstā, kurām nepieciešama aizsardzības plānu izstrāde;

12.3. Eiropas Savienības nozīmes īpaši aizsargājamo biotopu izplatības un kvalitātes apzināšana (tai skaitā ekspertu instruktāža aizsargājamo biotopu inventarizācijā), pašvaldību un zemes īpašnieku informēšana, datu ievadīšana dabas datu pārvaldības sistēmā saskaņā ar aizsargājamo biotopu izplatības un kvalitātes apzināšanas un darbu organizācijas metodiku, kuru izstrādā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un publicē savā tīmekļvietnē;

12.4. Eiropas Savienības nozīmes īpaši aizsargājamo biotopu izplatības un kvalitātes apzināšanas kvalitātes pārbaude saskaņā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas izstrādāto aizsargājamo biotopu izplatības un kvalitātes apzināšanas un darbu organizācijas metodiku, iegūtās informācijas analīze un kompleksa vērtējuma sagatavošana par biotopu teritoriālo izplatību un kvalitāti valstī;

12.5. Eiropas Savienības nozīmes īpaši aizsargājamo biotopu teritoriālās izplatības un kvalitātes apzināšanas rezultātā iegūto datu digitalizēšana, dabas datu pārvaldības sistēmas tehniskā aprīkojuma pilnveide iegūto datu digitalizēšanai un uzkrāšanai;

12.6. projekta vadība.

13. Pasākuma ietvaros plāno tiešās attiecināmās izmaksas un netiešās attiecināmās izmaksas.

14. Tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas šo noteikumu 12. punktā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanai:

14.1. pakalpojumu līgumu izmaksas šo noteikumu 12.1., 12.2., 12.3. un 12.5. apakšpunktā minētajām atbalstāmajām darbībām, ja šo pakalpojumu iepirkumu procedūras tiek veiktas saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu;

14.2. atlīdzības izmaksas projekta īstenošanā iesaistītajam personālam, kas projektā tiek nodarbināts vismaz 30 procentu apmērā no darba laika, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas šo noteikumu 12.4. apakšpunktā minētajai atbalstāmajai darbībai, nepārsniedzot 15 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām;

14.3. atlīdzības izmaksas projekta vadības personālam, kas projektā tiek nodarbināts vismaz 30 procentu apmērā no darba laika, nepārsniedzot 56 580 euro gadā;

14.4. informācijas un komunikācijas tehnoloģiju aprīkojuma un licenču iegādes vai to nomas izmaksas šo noteikumu 12.5. apakšpunktā minētajai atbalstāmajai darbībai;

14.5. ar projekta darbībām tieši saistīto publicitātes pasākumu izmaksas, kas veiktas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana, nepārsniedzot vienu procentu no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām.

15. Neparedzētie izdevumi nepārsniedz trīs procentus no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām. Neparedzēto izdevumu izlietošanu finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, kā to nosaka vienošanās.

16. Projekta netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 14.2. un 14.3. apakšpunktā minētajām izmaksām.

17. Šo noteikumu 13. punktā minētajām izmaksām pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas, ja tās nav atgūstamas nodokļu politiku reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

IV. Pasākuma un projekta īstenošanas nosacījumi

18. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno ne ilgāk kā četru gadu laikā no vienošanās parakstīšanas, bet biotopu izplatības un kvalitātes noteikšanas jomā – ne ilgāk kā līdz 2019. gada 31. decembrim.

19. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

19.1. savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu;

19.2. nodrošina, ka projektā plānotie darbi netiek finansēti vai līdzfinansēti, kā arī nav plānots tos finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;

19.3. nodrošina Eiropas Savienības nozīmes īpaši aizsargājamo biotopu kartējuma kvalitātes pārbaudi vairāk nekā 10 procentiem no kartējuma kopplatības, tai skaitā gadījumos, ja to pieprasījis zemes īpašnieks;

19.4. pēc projekta apstiprināšanas ar vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra rīkojumu izveido projekta uzraudzības grupu, lai nodrošinātu sabiedrisko pārraudzību, sagatavojot izvērtējumu par projekta mērķu sasniegšanu un projekta ikgadējiem rezultātiem, un kompleksu vērtējumu par biotopu teritoriālo izplatību un kvalitāti valstī, kā arī projekta ietvaros veiktās biotopu kartēšanas rezultātu ietekmi uz tautsaimniecību. Uzraudzības grupas darbības kārtību nosaka Uzraudzības grupas nolikums, kuru apstiprina ar vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra rīkojumu;

19.5. katra kalendāra gada ietvaros sagatavo sezonālo biotopu kartēšanas darbu izvērtējumu izskatīšanai šo noteikumu 19.4. apakšpunktā minētajā projekta uzraudzības grupā;

19.6. plānojot projekta laika grafiku un izstrādājot projekta darbu metodikas, ņem vērā Eiropas Savienības nozīmes īpaši aizsargājamo biotopu inventarizācijas darbu sezonalitāti;

19.7. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (EK) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana;

19.8. uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētajiem iznākuma rādītājiem;

19.9. saskaņā ar Ministru kabineta 2006. gada 21. februāra noteikumiem Nr. 153 "Noteikumi par Latvijā sastopamo Eiropas Savienības prioritāro sugu un biotopu sarakstu" un Ministru kabineta 2000. gada 5. decembra noteikumiem Nr. 421 "Noteikumi par īpaši aizsargājamo biotopu veidu sarakstu" nodrošina visu Latvijā sastopamo Eiropas Savienības nozīmes īpaši aizsargājamo biotopu izplatības un kvalitātes apzināšanu un iegūtās informācijas analīzi, sagatavojot kompleksu vērtējumu par biotopu teritoriālo izplatību un kvalitāti valstī.

20. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no vienošanās jebkurā no šādiem gadījumiem:

20.1. finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var negatīvi ietekmēt šo noteikumu 2. punktā minētā pasākuma mērķa vai šo noteikumu 4. punktā noteikto uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

20.2. citos gadījumos saskaņā ar vienošanos.

21. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!