Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 9 Visi
Ministru kabineta rīkojums Nr. 258
Rīgā 2016. gada 18. aprīlī (prot. Nr. 17 35. §)
Par Attīstības sadarbības politikas plānu 2016. gadam
1. Apstiprināt Attīstības sadarbības politikas plānu 2016. gadam (turpmāk – plāns).
2. Noteikt Ārlietu ministriju par atbildīgo institūciju plāna īstenošanā.
3. Plāna īstenošanu nodrošināt atbilstoši Ārlietu ministrijas valsts budžeta programmā 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.
4. Ārlietu ministrijai līdz 2017. gada 1. aprīlim iesniegt Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par plāna īstenošanu.
Ministru prezidents Māris Kučinskis
Ārlietu ministra vietā –
Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens
(Ministru kabineta
2016. gada 18. aprīļa
rīkojums Nr. 258)
Attīstības sadarbības politikas plāns 2016. gadam
I. Plāna kopsavilkums
Attīstības sadarbības politikas plāns 2016.gadam (turpmāk – plāns) nosaka Ārlietu ministrijas budžetā piešķirtā attīstības sadarbības finansējuma izlietojumu. Plāns ir izstrādāts saskaņā ar Starptautiskās palīdzības likuma 6.panta 1.punktu.
Attīstības sadarbības politikas plānošanā un īstenošanā Ārlietu ministrija sadarbojas ar atbildīgajām publiskās pārvaldes institūcijām, nevalstiskajām organizācijām (turpmāk – NVO) un sociālajiem partneriem. Plāna izstrādes gaitā 2015.gada 13.novembrī Ārlietu ministrija organizēja Attīstības sadarbības politikas konsultatīvās padomes sanāksmi, kuras laikā biedrība "Latvijas Platforma attīstības sadarbībai" (turpmāk – LAPAS) izteica iebildumus par necaurspīdīgu procesu pasākumu iekļaušanai plānā. Konsultatīvās padomes locekļi nelemj par plānā iekļautiem pasākumiem.
Ārlietu ministrijas budžetā divpusējās attīstības sadarbības īstenošanai 2016.gadā ir piešķirti 451 400 EUR.
Izmantojot šos līdzekļus, pirmkārt, tiks rīkoti granta projektu konkursi. Tiks rīkots granta projektu konkurss attīstības sadarbības projektu īstenošanai Eiropas Savienības (turpmāk – ES) Austrumu partnerības valstu – Gruzijas, Moldovas un Ukrainas, kā arī Centrālāzijas valstu – Kirgizstānas, Tadžikistānas, Uzbekistānas atbalstam. Tāpat tiks rīkots konkurss līdzfinansējuma piešķiršanai NVO, sociālo partneru un pašvaldību īstenotajiem attīstības sadarbības un attīstības izglītības projektiem, kas ieguvuši finansējumu no Eiropas Komisijas (turpmāk – EK) ārējām darbībām paredzētajiem finanšu instrumentiem un citiem starptautiskajiem palīdzības finansētājiem.
Otrkārt, tiks īstenoti ilgtermiņa attīstības sadarbības projekti atbilstoši partnervalstu izteiktajām vajadzībām un Latvijas ekspertīzei un/vai projekti, kuru īstenošanā ir piesaistīts citu donoru līdzfinansējums vismaz 50% apmērā. Tiks turpināts projekts Moldovā reģionālās attīstības jomā. Piesaistot 50% līdzfinansējumu no ASV atbalsta fonda jauno donoru projektiem, tiks īstenoti projekti Ukrainas atbalstam lauksaimniecības jomā un pretkorupcijas jomā, kā arī Uzbekistānas atbalstam muitas procedūru uzlabošanai. Tiks turpināts atbalsts apmācību programmas īstenošanai ES Kaimiņpolitikas valstu, Centrālāzijas un Rietumbalkānu valstu pārstāvjiem Rīgas Juridiskajā augstskolā, kā arī tiks finansētas stipendijas Ukrainas studentiem Latvijas Universitātē. Tiks īstenots Latvijas Republikas Valsts kontroles īstenots projekts Gruzijas, Moldovas un Ukrainas atbalstam, lai stiprinātu šo valstu Augstākās revīzijas iestāžu kapacitāti caurskatāmas un efektīvas valsts līdzekļu kontroles sistēmas izveidē. Tāpat tiks paredzēts finansējums, lai nodrošinātu Latvijas ekspertu dalību plašākos citu starptautisko palīdzības sniedzēju finansētos projektos.
Treškārt, lai veicinātu sabiedrības izpratni un atbalstu attīstības sadarbības mērķiem un politikai, tiks sniegts atbalsts NVO un Latvijas Pašvaldību savienībai pasākumu un projektu īstenošanai, tajā skaitā, caur dalību ES attīstības sadarbības platformās.
II. Esošās situācijas raksturojums
Attīstības sadarbības politikas plāns ir izstrādāts saskaņā ar Starptautiskās palīdzības likuma 6.panta 1.punktu un nosaka Ārlietu ministrijas 2016.gada budžetā piešķirtā attīstības sadarbības finansējuma izlietojumu. Plāns ietver arī īstenojamo pasākumu aprakstu.
Ārlietu ministrijas budžetā divpusējās attīstības sadarbības īstenošanai 2016.gadā piešķirti 451 400 EUR, kas ir par 37 587 EUR vairāk nekā 2015.gadā. Ar piešķirto finansējumu tiks turpinātas jau aizsāktās sadarbības aktivitātes un atbalstītas jaunas attīstības sadarbības iniciatīvas.
Attīstības sadarbības politikas plāns 2016.gadam par prioritāti nosaka divpusējās un trīspusējās attīstības sadarbības īstenošanu partnervalstu atbalstam, iespēju robežās sniedzot atbalstu arī sabiedrības izpratnes un atbalsta veicināšanai par attīstības sadarbības mērķiem un politiku, t.sk., ar NVO un sociālo partneru iesaisti.
Lai nodrošinātu Latvijas sniegtās attīstības palīdzības ilgtspēju un efektivitāti, ir nepieciešams turpināt koncentrēties uz noteiktu prioritāro valstu un prioritāšu loku, kā arī attīstīt sadarbības iespējas ar citiem starptautiskajiem palīdzības sniedzējiem.
Lai sasniegtu īstenoto pasākumu efektīvākus rezultātus un nodrošinātu ievērojami plašāku projektu mērķauditoriju un daudzpusīgākus viedokļus par risināmo problemātiku, nepieciešams veicināt tādu attīstības sadarbības projektu un pasākumu īstenošanu, kas veicina Latvijas valsts institūciju, NVO, privātā sektora un sociālo partneru sadarbību.
Atbilstoši Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) Kukuļošanas apkarošanas starptautiskajos biznesa darījumos darba grupas 2015.gada 14.oktobrī izteiktajai rekomendācijai par Latvijas oficiālo attīstības palīdzību, īstenojot Attīstības sadarbības politikas plānu 2016.gadam, tiks nodrošināti atbilstoši pasākumi ārvalstu amatpersonu kukuļošanas novēršanai, atklāšanai un ziņošanai par to. Tāpat fiziskās personas, kas ir notiesātas par kukuļdošanu, kā arī juridiskās personas, kurām ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi par kukuļdošanu, tiks izslēgti no oficiālās attīstības palīdzības projektu īstenošanas.
Attīstības sadarbības politikas plāna 2016.gadam ietvaros, pirmkārt, tiks rīkoti granta projektu konkursi 115 800 EUR apmērā.
Reaģējot uz aktuālajiem politiskajiem notikumiem kaimiņu reģionā, ievērojot Latvijas ārpolitikas prioritātes un saskaņā ar ES un starptautiskajiem palīdzības efektivitātes principiem 2016.gadā plānots izsludināt granta projektu konkursu projektu īstenošanai ES Austrumu partnerības valstu – Gruzijas, Moldovas un Ukrainas, kā arī Centrālāzijas valstu – Kirgizstānas, Tadžikistānas un Uzbekistānas atbalstam. Prioritārās sadarbības jomas tiek noteiktas, balstoties uz Latvijas līdzšinējo sadarbību un atzīto reformu pieredzi, Latvijas vēstniecību sniegto informāciju un, ņemot vērā ES izvirzītās sadarbības jomas šajās valstīs. 50% no granta projektu konkursā pieejamā finansējuma plānots iezīmēt NVO un sociālo partneru projektu īstenošanai. Granta projektu konkurss tiks izsludināts saskaņā ar Starptautiskās palīdzības likumu un Ministru kabineta 2010.gada 5.janvāra noteikumiem Nr.2 "Kārtība, kādā īsteno granta projektu konkursus". (Ja 2016.gada budžeta ietvaros tiek piešķirti papildus līdzekļi granta projektu konkursa īstenošanai, tad šos līdzekļus paredzēts novirzīt projektu īstenošanai Ukrainas atbalstam.)
2015.gadā no valsts budžeta programmas "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" tika īstenoti četri granta projekti – no tiem trīs projekti Moldovas atbalstam un viens projekts Gruzijas atbalstam. Tāpat 2015.gadā no valsts budžeta līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem tika piešķirts papildus finansējums Ukrainas atbalstam, kas ļāva īstenot sešus granta projektus šajā valstī. 2015.gadā finansētie granta projekti aptvēra tādas jomas kā ekonomiskās attīstības veicināšana, atbalsts pašvaldību reformu procesam un reģionālajai attīstībai, partnervalstu robežpolicijas kapacitātes stiprināšana, atbalsts lauksaimniecības jomā, labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana, atbalsts pilsoniskajai sabiedrībai un sabiedrības līdzdalībai.
Nodrošinot 2012.gadā aizsāktās prakses turpināšanu, 2016.gadā tiks rīkots granta projektu konkurss līdzfinansējuma piešķiršanai NVO, sociālo partneru un pašvaldību īstenotiem attīstības sadarbības un attīstības izglītības projektiem, kas ieguvuši finansējumu no EK ārējām darbībām paredzētajiem finanšu instrumentiem un citiem starptautiskajiem palīdzības finansētājiem. Plāns paredz, ka līdzfinansējuma apjoms 2016.gadā tiks saglabāts iepriekšējā gada līmenī, prioritāri atbalstot attīstības sadarbības projektus. 2015.gadā līdzfinansējums tika piešķirts diviem projektiem attīstības izglītības jomā, kuri bija ieguvuši finansējumu no EK. 2015.gadā attīstības sadarbības projekti konkursā netika iesniegti. Granta projektu konkurss tiks izsludināts saskaņā ar Starptautiskās palīdzības likumu un Ministru kabineta 2010.gada 5.janvāra noteikumiem Nr.2 "Kārtība, kādā īsteno granta projektu konkursus".
Otrkārt, tiks īstenoti ilgtermiņa attīstības sadarbības projekti atbilstoši partnervalstu izteiktajām vajadzībām un Latvijas ekspertīzei un/vai projekti, kuru īstenošanā ir piesaistīts citu donoru līdzfinansējums vismaz 50% apmērā. Šie projekti tiks īstenoti 312 600 EUR apmērā.
Attīstības sadarbības plāns 2016.gadam paredz piešķirt finansējumu 2012.gadā aizsāktā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas projekta turpināšanai Moldovas atbalstam reģionālās attīstības jomā. Līdzšinējo gadu veiksmīgie rezultāti projekta īstenošanā un Moldovas puses paustā vēlme turpināt sadarboties apliecina Latvijas ieguldījuma nozīmību, sniedzot ilgtermiņa atbalstu Moldovai tās reformu procesā.
Sadarbībā ar ASV plānots turpināt divus 2015.gadā uzsāktos un veiksmīgi īstenotos projektus Ukrainas atbalstam – Rīgas Juridiskās augstskolas īstenoto projektu pretkorupcijas jomā un Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra īstenoto projektu lauksaimniecības jomā. Plānots, ka ASV šajos divos projektos piedalās ar 50% līdzfinansējumu.
Sekojot līdzi aktuālajai situācijai Ukrainā, tās eirointegrācijas centieniem un demokratizācijas procesam, plānots turpināt 2015.gada praksi, piešķirot līdzekļus stipendijām Ukrainas studentiem Latvijas Universitātē.
Pamatojoties uz Latvijas Republikas Valsts kontroles jau kopš 2010.gada īstenoto ilgtermiņa attīstības sadarbību ar partnervalstīm, kas ir augstu novērtēta un pieprasīta no šo valstu puses, 2016.gadā plānots finansēt projektu Gruzijas, Moldovas un Ukrainas atbalstam, lai stiprinātu šo valstu Augstākās revīzijas iestāžu kapacitāti caurskatāmas un efektīvas valsts līdzekļu kontroles sistēmas izveidē.
Ņemot vērā Latvijas muitas jomas ekspertu līdzšinējo profesionālo un labi novērtēto darbību Centrālāzijā, 2015.gadā sadarbībā ar ASV bija plānots īstenot Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes projektu Uzbekistānā. Saistībā ar neparedzētiem apstākļiem attiecībā uz ASV iekšējām administratīvajām procedūrām, kā arī sarežģīto un laikietilpīgo projekta saskaņošanas procesu ar Uzbekistānas muitu 2015.gadā nebija iespējams uzsākt plānā paredzēto projektu. ASV šajā projektā piedalās ar 50% līdzfinansējumu, tāpēc, ņemot vērā radušos situāciju un Latvijas interesi īstenot projektu Uzbekistānā, 2016.gada plānā šai aktivitātei plānots finansiāls atbalsts.
Latvijas prezidentūras ES Padomē ietvaros organizētās Pirmās ES un Centrālāzijas valstu izglītības ministru sanāksmes komunikē iezīmē visaptverošu sadarbības ietvaru starp ES un Centrālāziju augstākās un profesionālās izglītības jomā. No 2015. līdz 2018.gadam Latvija pilda ES koordinējošās valsts funkcijas EK Attīstības sadarbības ģenerāldirektorāta finansētajā projektā "Centrālāzijas Izglītības platforma", kura ietvaros Latvijas eksperti nodod pieredzi Centrālāzijas valstīm izglītības politikas izstrādē, metodikā un procesa organizācijā. Projekta pasākumos tiek apmeklētas Latvijas izglītības iestādes, valsts un privātā sektora sadarbības partneri, kā arī sociālie partneri, tādējādi radot iespēju attīstīt tālākus attīstības sadarbības projektus.
Izvērtējot 2014.gada un 2015.gada veiksmīgos rezultātus un ievērojamo interesi par Rīgas Juridiskās augstskolas piedāvāto apmācību programmu, 2016.gada budžeta ietvaros paredzēts turpināt līdzfinansēt apmācību programmu ES Kaimiņpolitikas, Centrālāzijas un Rietumbalkānu valstu valsts pārvaldes un nevalstiskā sektora pārstāvjiem par starptautiskās politikas, ekonomikas un juridiskajiem jautājumiem, iekļaujot teorētisko un praktisko apmācību, kā arī pieredzes apmaiņu Latvijas un ES institūcijās. Rīgas Juridiskās augstskolas apmācības programma ir specializēta 3 mēnešu programma, kas ietver intensīvu apmācības kursu ne tikai Rīgā, bet arī izbraukuma vizītes Briselē un Luksemburgā. 2014. un 2015.gadā programmas ietvaros jau ir apmācīti 70 valsts pārvaldes un pilsoniskās sabiedrības pārstāvji. Šajā laika posmā programmas īstenošanā Latvija ir sniegusi finansējumu 319 550 EUR apjomā, piesaistot citu donoru finansējumu 440 000 EUR apjomā, kas sastāda 58% no programmas kopējām izmaksām. Programmas kvalitāte tiek regulāri novērtēta un atbilstoši pilnveidota.
Lai rastu iespēju 2016.gada ietvaros reaģēt uz partnervalstu izteiktām vajadzībām, tiek paredzēts finansējums Latvijas ekspertu iesaistei plašākos citu donoru projektos, tajā skaitā, turpinot 2015.gadā aizsākto sadarbību ar Apvienoto Nāciju Attīstības programmas (turpmāk – UNDP) pārstāvniecību Uzbekistānā. 2015.gadā UNDP Uzbekistānā īstenota plašāka projekta ietvaros norisinājās Uzbekistānas ekspertu vizīte uz Latviju, lai iepazītos ar Labklājības ministrijas pieredzi sociālās politikas jautājumos, kas saistās ar invaliditātes noteikšanu un rehabilitāciju. 2016.gadā šāda veida sadarbību paredzēts izvērst uz citām saņēmējvalstīm prioritārām jomām.
Treškārt, lai veicinātu sabiedrības izpratni un atbalstu attīstības sadarbības mērķiem un politikai, tiks sniegts atbalsts NVO un Latvijas Pašvaldību savienībai pasākumu un projektu īstenošanai, tajā skaitā, caur dalību attīstības sadarbības platformās. Pasākumi un projekti tiks īstenoti 23 000 EUR apmērā.
Ņemot vērā līdzšinējo sadarbību, plānots arī turpmāk sniegt finansiālu atbalstu attīstības sadarbības jomā darbojošos NVO aktivitātēm un to kapacitātes stiprināšanai – LAPAS darbībai, izvērtējot LAPAS paustās vajadzības, samērojot tās ar attīstības sadarbības budžeta iespējām. Tiks sniegts atbalsts LAPAS kapacitātei ar mērķi organizēt un koordinēt tematiskus sabiedrības informēšanas pasākumus, t.sk., par ilgtspējīgās attīstības mērķu ieviešanu, kā arī, turpinot Eiropas gada attīstībai ietvaros uzsāktos pasākumus.
Izskatot Latvijas Pašvaldību savienības (turpmāk – LPS) lūgumu, tiks piešķirts finansējums LPS dalībai ES pašvaldību attīstības sadarbības platformā "PLATFORMA", lai turpinātu Latvijas pašvaldību izpratnes veicināšanu par attīstības sadarbības jautājumiem.
Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnēs 2016.–2020.gadam atbilstoši Starptautiskās palīdzības likuma 5.panta 6.punktā noteiktajam, Latvijas ārpolitikas prioritātēm un starptautiskajiem palīdzības efektivitātes principiem paredzēts iekļaut kritērijus projektu un finansiāla atbalsta iekļaušanai ikgadējā Attīstības sadarbības politikas plānā.
Plāns ir saskaņots ar deklarācijas par Māra Kučinksa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību 62.punktu.
Plāns saistīts ar Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2014.–2020.gadam (turpmāk – NAP) prioritāti "Cilvēka drošumspēja" (NAP 339. paragrāfs un NAP prioritāšu, rīcības virzienu un uzdevumu indikatīvā finanšu ietvara pamatojuma dokuments), kas nosaka šādu rīcību – Attīstības sadarbības un attīstības izglītības projektu un projektu līdzfinansējuma konkurss NVO.
Plāns ir izstrādāts saskaņā ar 2015.gada septembrī ANO dalībvalstu apstiprināto jauno pasaules Ilgtspējīgās attīstības ietvaru – Dienaskārtība 2030. Dienaskārtība 2030 aizstāj 2000.gadā pieņemtos Tūkstošgades attīstības mērķus un iekļauj 17 Ilgtspējīgas attīstības mērķus un to īstenošanas un uzraudzības līdzekļus. Jaunais ietvars nodrošina trīs ilgtspējīgas attīstības dimensiju (ekonomiskā, sociālā, vides) savstarpējo saistību, tādējādi paredzot nabadzības izskaušanu un ekonomisko izaugsmi, kas nekaitē apkārtējai videi.
Plāns arī saskaņots ar Lisabonas Līgumu, ar ko groza Līgumu par Eiropas Savienību un Eiropas Kopienas dibināšanas līgumu, kas ir parakstīts Lisabonā 2007.gada 13.decembrī un kas nosaka, ka ES politiku attiecībā uz sadarbību attīstības jomā īsteno saskaņā ar ES ārējās darbības principiem un mērķiem. Līgums arī nosaka, ka ES un dalībvalstu politika attiecībā uz sadarbību attīstības jomā viena otru papildina un stiprina.
Plāns ir balstīts uz ES Padomes, Parlamenta un Eiropas Komisijas 2005.gada 20.decembrī kopīgi pieņemto pirmo Eiropas vienprātību par Eiropas Savienības attīstības politiku (European Consensus on Development), kas ir pirmais Kopienas iestāžu un dalībvalstu kopīgais dokuments, kas nosaka Komisijas un dalībvalstu rīcību attīstības politikas jomā.
Tāpat Plāns ir balstīts 2011.gadā pieņemtajā ES Pārmaiņu programmā (Agenda for Change), kas ir stratēģija nabadzības samazināšanai, būtiski mainot ES palīdzības sniegšanas veidu, t.sk., palīdzības fokusēšana mazāka skaita sektoros, palīdzības sniegšana viszemāk attīstītajām valstīm, uzsvars uz cilvēktiesībām, demokrātiju un labu pārvaldību, utt.
Latvijas attīstības sadarbības finansējuma mērķi izriet no ANO 2015.gada jūlijā pieņemtās Adisabebas Rīcības programmas un ES ietvaros apstiprinātajām finansējuma saistībām. Ievērojot šīs saistības, ES un tās dalībvalstīm līdz 2030.gadam attīstības sadarbībai ir jāvelta 0,7 % no Nacionālā kopienākuma (turpmāk – NKI), no kā 0,2% NKI jāvelta vismazāk attīstītajām valstīm. Saskaņā ar ES saistībām Latvijai līdz 2030.gadam attīstības sadarbībai jāatvēl 0,33 % no NKI. Pašlaik Latvijas sniegtās Oficiālās attīstības palīdzības apjoms veido 0,08 % no NKI, kas ir 19 milj. EUR.
Ja, īstenojot 2016.gada plānā noteiktos pasākumus, rodas situācija, kad nav iespējams īstenot kādu no plānā paredzētajiem pasākumiem vai palicis neizmantots finansējums no attiecīgā pasākuma īstenošanas, par pieejamā finansējuma izlietojumu lemj Ārlietu ministrija saskaņā ar Starptautiskās palīdzības likumā noteikto, vadoties pēc plānā noteiktajiem prioritārajiem virzieniem, tostarp ietverot arī iespēju sniegt papildus finansiālu atbalstu līdzfinansējumu konkursam, ņemot vērā tā rezultātus. Pieņemot lēmumu par neizmantotā finansējuma izlietojumu, Ārlietu ministrija saskaņo lēmumu ar Konsultatīvo padomi attīstības sadarbības politikas jautājumos.
Plāna mērķis | I. Īstenot ES attīstības sadarbības mērķus, ievērojot Latvijas ārpolitikas prioritātes un noteiktās attīstības sadarbības partnervalstis. Sekmēt Latvijas attīstības sadarbības politikas ilgtspēju. |
||||||
Politikas rezultāts/-i un rezultatīvais rādītājs/-i |
Norāda pamatnostādnēs vai citos attīstības plānošanas dokumentos minētos politikas rezultātus un iekavās norāda to rezultatīvos rādītājus plāna darbības beigu termiņā Attīstības sadarbība nostiprina savu lomu kā neatņemama Latvijas ārpolitikas sastāvdaļa (Latvija iegūst papildus efektīvus instrumentus un mehānismus divpusējo attiecību veidošanai ar jaunattīstības un pārejas ekonomikas valstīm; palielinās divpusējās/ trīspusējās palīdzības finansējums). Palielinās Latvijas redzamība partnervalstīs un plašākā starptautiskā līmenī (palielinās Latvijas ES Austrumu Partnerības un Centrālāzijas valstīs īstenoto projektu apjoms). Pieaug partnervalstu pieprasījums pēc Latvijas ekspertīzes (projektos tiek izmantota Latvijas ekspertīze un salīdzinošās priekšrocības; palielinās Latvijas attīstības sadarbības īstenotāju pieredze un ekspertīze, kas ļauj tiem sekmīgi veidot kopprojektus ar citiem donoriem un pretendēt uz dalību starptautisko donoru finansētos projektos). Latvijas sniegtā palīdzība atstāj paliekošu pozitīvu efektu uz saņēmējvalstu ilgtspējīgu attīstību (Latvijas sniegtā palīdzība kļūst efektīvāka un atbilst saņēmējvalsts vajadzībām un prioritātēm; pieaug programmu īpatsvars divpusējā un trīspusējā palīdzībā (iepretim projektu īpatsvaram); tiek ieviestas daudzgadu saistības sadarbības programmu un projektu finansēšanā). |
||||||
1. Rīcības virziens | Granta projektu konkursu īstenošana. |
||||||
Nr. p.k. | Pasākums | Darbības rezultāts | Rezultatīvais rādītājs | Atbildīgā institūcija | Līdzatbildīgās institūcijas | Izpildes termiņš (ar precizitāti līdz pusgadam) |
|
Pamatnostādņu uzdevums un tā nr. (ja attiecināms) Latvijas kā divpusējā donora lomas stiprināšana, tādējādi īstenojot Latvijas ārpolitiskās intereses. |
|||||||
1.1. | Granta projektu īstenošana ES Austrumu
partnerības valstu – Gruzijas, Moldovas, Ukrainas, kā arī Centrālāzijas
valstu – Kirgizstānas, Tadžikistānas un Uzbekistānas atbalstam. Granta finansējums būs pieejams visām organizācijām saskaņā ar Starptautiskās palīdzības likuma 9.panta 5.punktu. 50% no granta projektu konkursā pieejamā finansējuma plānots iezīmēt NVO un sociālo partneru projektu īstenošanai. Granta projektu konkursa vērtēšanas komisijā NVO projektu izvērtēšanai tiks iekļauts NVO situāciju pārzinošs pārstāvis. Gadījumos, kad konkursa nolikuma projekta ietvarā būs paredzēts piešķirt grantus arī tādiem projektiem, kuri kvalificēsies kā valsts atbalsta projekti, konkursa nolikumā tiks iekļautas valsts atbalsta kontroles prasības, lai nodrošinātu valsts atbalsta regulējuma ievērošanu. Granta projektu konkursā izvirzītas sekojošas prioritārās valstis un jomas (jomas izvirzītas, balstoties uz līdzšinējām sadarbības jomām, Latvijas vēstniecību sniegto informāciju un ES prioritātēm sadarbībai ar attiecīgajām valstīm): Gruzija 1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana (publiskās pārvaldes reformas, ES finansējuma apgūšana, finanšu decentralizācija un teritoriālā sadarbība u.c.); 2. Ekonomiskā attīstība un lauksaimniecības attīstība; 3. Sociālā aizsardzība un nodarbinātība. Moldova 1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana; 2. Reģionālā attīstība, finanšu decentralizācija un teritoriālā sadarbība; 3. Atbalsts demokrātiskas un pilsoniskas sabiedrības attīstībai; sociālā aizsardzība; dzimumu līdztiesība; 4. Ekonomiskā attīstība – investīciju klimata uzlabošana un eksportspējas stiprināšana, starptautisku standartu ieviešana uz eksportu orientētās nozarēs. Ukraina 1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana; 2. Atbalsts demokrātiskas un pilsoniskas sabiedrības attīstībai; 3. Reģionālā attīstība, finanšu decentralizācija un teritoriālā sadarbība; lauksaimniecības sektora attīstība. Kirgizstāna 1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana; 2. Ekonomiskā attīstība; lauku reģionu attīstība; 3. Sociālā aizsardzība; dzimumu līdztiesība; izglītība; 4. Atbalsts demokrātiskas un pilsoniskas sabiedrības attīstībai. Tadžikistāna 1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana; 2. Ekonomiskā attīstība; lauku reģionu attīstība; 3. Sociālā aizsardzība; dzimumu līdztiesība; izglītība; 4. Atbalsts demokrātiskas un pilsoniskas sabiedrības attīstībai. Uzbekistāna 1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana; 2. Ekonomiskā attīstība; lauksaimniecības attīstība; 3. Sociālā aizsardzība; dzimumu līdztiesība; izglītība; 4. Atbalsts demokrātiskas un pilsoniskas sabiedrības attīstībai. |
Piešķirts finansējums 5–6 granta projektu īstenošanai. | Īstenoto projektu skaits. | Ārlietu ministrija | Citas institūcijas atkarībā no projektu konkursa rezultātiem. | 31.12.2016. | |
1.2. | Līdzfinansējuma piešķiršana NVO un
sociālajiem partneriem, kas ieguvuši finansējumu no starptautiskajiem
palīdzības finansētājiem, t.sk. EK, attīstības sadarbības un attīstības
izglītības projektu īstenošanai. Prioritāri tiks atbalstīti attīstības sadarbības projekti. Līdzfinansējums projektiem tiks piešķirts, izsludinot projektu konkursu. |
Nodrošināts līdzfinansējums 8–10 projektiem. | Īstenoto projektu skaits. | Ārlietu ministrija | Atkarībā no konkursa rezultātiem. | 31.12.2016. | |
2. Rīcības virziens |
Ilgtermiņa attīstības sadarbības projektu īstenošana atbilstoši partnervalstu izteiktajām vajadzībām un Latvijas ekspertīzei un/vai projektu īstenošana, kur ir piesaistīts citu donoru līdzfinansējums vismaz 50% apmērā. | ||||||
Nr. p.k. | Pasākums | Darbības rezultāts | Rezultatīvais rādītājs | Atbildīgā institūcija | Līdzatbildīgās institūcijas | Izpildes termiņš (ar precizitāti līdz pusgadam) |
|
Pamatnostādņu uzdevums un tā nr. (ja
attiecināms) Latvijas kā divpusējā donora lomas stiprināšana, tādejādi īstenojot Latvijas ārpolitiskās intereses. |
|||||||
2.1. | Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrijas īstenots projekts Moldovas Ziemeļu reģiona
atbalstam reģionālās attīstības jomā.
Projekts ar Ārlietu ministrijas atbalstu tiek īstenots jau kopš 2012.gada. |
1) Īstenota Moldovas Ziemeļu reģiona un tā
pašvaldību speciālistu (provizoriski 20 personas) mentoringa programma
Moldovas speciālistiem aktuālajos jautājumos (t.sk., ūdenssaimniecība,
atkritumu apsaimniekošana, uzņēmējdarbības veicināšana, tūrisma
attīstība u.tml.). 2) Nodrošināts metodiskais atbalsts reģiona tūrisma attīstības stratēģijas (t.sk., piesaistes materiāla) izstrādei, reģiona attīstības stratēģijas 2016.–2020. gadam izstrādei, īstenošanai un novērtēšanai, nodrošināta pieredzes apmaiņa uzņēmējdarbības veicināšanas jautājumos reģionālajā un vietējā līmenī (resursu mērķtiecīga un efektīva izmantošana). 3) Sadarbībā ar Latvijas Lauku forumu sniegts atbalsts nevalstiskā sektora aktivizēšanai teritoriju attīstības plānošanā un īstenošanā. |
Īstenots projekts. Apmācīto Moldovas pārstāvju skaits. | Ārlietu ministrija | Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija u.c. kompetentās institūcijas (Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, plānošanas reģioni), NVO (t.sk. Latvijas Lauku forums, Latvijas Pašvaldību savienība), uzņēmēji. | 31.12.2016. | |
2.2. | Latvijas Lauku konsultāciju un
izglītības centra īstenots projekts Ukrainas atbalstam lauksaimniecības
jomā, 50% līdzfinansējumu piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru
projektiem. Ņemot vērā aktuālo situāciju Ukrainā, Latvijai ir svarīgi atbalstīt reformu procesus lauksaimniecības sektorā un ar to saistītos eirointegrācijas jautājumus. Ar šo projektu paredzēts veicināt Ukrainas ekonomisko attīstību, lauksaimniecības sektora attīstību un lauksaimniecības produktu eksportspēju, balstoties uz Latvijas integrācijas pieredzi ES. |
Apmācīti aptuveni 24 Ukrainas lauksaimniecības sektora pārvaldes speciālisti, piedaloties piecos apmācību moduļos; apmācībās pārstāvēti Ukrainas lauksaimniecības sektora politikas veidotāji, speciālisti, reģionu pārstāvji un nevalstiskā sektora pārstāvji. |
Īstenots projekts. Apmācīto Ukrainas pārstāvju skaits. | Ārlietu ministrija | Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs | 31.12.2016. | |
2.3. | Rīgas Juridiskās augstskolas īstenots
projekts Ukrainas atbalstam pretkorupcijas jomā, 50% no līdzfinansējuma
piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru projektiem. Korupcijas jautājumi ir vieni no aktuālākajiem un sarežģītākajiem izaicinājumiem Ukrainā, tādēļ būtiski sniegt atbalstu šajā jomā. |
1) Sadarbojoties Ukrainas un Latvijas
ekspertiem, izveidota apmācību programma Ukrainas pilsoniskās
sabiedrības pārstāvjiem ar mērķi izveidot uzraudzības pieejas/
mehānismus Ukrainas pretkorupcijas politikai.
2) Izveidoto apmācību programmu vizītes Latvijā ietvaros apgūs aptuveni 20 personas – Ukrainas NVO, valdību, parlamenta un mediju pārstāvji. |
Īstenots projekts. Apmācīto Ukrainas pārstāvju skaits. | Ārlietu ministrija | Rīgas Juridiskā augstskola | 31.12.2016. | |
2.4. | Stipendijas Ukrainas studentiem Latvijas
Universitātē. Ņemot vērā aktuālo situāciju Ukrainā, Latvijai ir īpaši svarīgi atbalstīt reformu procesus Ukrainā un tās eirointegrācijas centienus. Ieguldījums izglītībā uzskatāms par ilgtermiņa investīciju. Latvijas Universitātes akadēmiskā un lektoru bāze sniedz iespēju ārvalstu studentiem, tostarp no Ukrainas, apgūt interesējošās akadēmiskās programmas. Ar šo projektu paredzēts sniegt ieguldījumu demokrātijas attīstībā Ukrainā un nākamo reformas īstenotāju profesionalitātē, kā arī veicināt divpusējo kontaktu veidošanos. |
Apmācīti aptuveni 15 Ukrainas studenti. |
Apmācīto Ukrainas studentu skaits. | Ārlietu ministrija | Latvijas Universitāte | 31.12.2016. | |
2.5. | Latvijas Republikas Valsts kontroles
īstenots projekts Gruzijas, Moldovas un Ukrainas atbalstam, lai
stiprinātu šo valstu Augstāko revīzijas iestāžu kapacitāti caurskatāmas
un efektīvas valsts līdzekļu kontroles sistēmas izveidē. Projekts tiek īstenots, pamatojoties uz Latvijas Republikas Valsts kontroles jau kopš 2010.gada īstenoto ilgtermiņa attīstības sadarbību ar partnervalstīm, kas ir augstu novērtēta un pieprasīta no šo valstu puses. Projekts tiek īstenots sadarbībā ar Zviedrijas Augstāko revīzijas iestādi. Projektu līdzfinansē Latvijas Republikas Valsts kontrole. |
1) 4 semināru ietvaros apmācīti vismaz 80
Gruzijas, Moldovas un Ukrainas Augstāko revīzijas iestāžu pārstāvji
starptautisko revīzijas standartu (ISSAI) adaptēšanā; jautājumos par
augstākās revīzijas iestādes institucionālajiem aspektiem, u.c.
2) Īstenots austrumu reģiona augstāko revīzijas iestāžu forums Rīgā. |
Īstenots projekts. Apmācīto Gruzijas, Moldovas un Ukrainas pārstāvju skaits. |
Ārlietu ministrija | Latvijas Republikas Valsts kontrole | 31.12.2016. | |
2.6. | Valsts ieņēmumu dienesta Muitas
pārvaldes īstenots projekts Uzbekistānas muitas atbalstam, 50% no
līdzfinansējuma piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru
projektiem. Projekts tika apstiprināts jau 2015.gada plānā, taču ASV iekšējo procedūru dēļ aizkavējās līdzfinansējuma piešķiršana, kā arī netika saņemts oficiāls Uzbekistānas Valsts muitas komitejas saskaņojums projektā paredzēto aktivitāšu plānam, līdz ar to projektu būs iespējams uzsākt tikai 2016.gadā. |
1) Apmācītas līdz 40 Uzbekistānas muitas
amatpersonas par muitas kontroles risku vadības, informācijas sistēmu
uzlabošanas jautājumiem efektīvas muitas kontroles nodrošināšanai.
2) Ar Latvijas ekspertu atbalstu izstrādāta efektīva risku vadības sistēma. |
Īstenots projekts. Apmācīto Uzbekistānas pārstāvju skaits. |
Ārlietu ministrija | Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvalde | 31.12.2016. | |
2.7. | Rīgas Juridiskās augstskolas īstenota
apmācību programma ES Kaimiņpolitikas valstu, Centrālāzijas un Rietumbalkānu valstu pārstāvjiem. Programma tiek īstenota sadarbībā ar citiem donoriem, tajā skaitā, ar Norvēģiju, Zviedriju, Luksemburgu un Nīderlandi. Lai palielinātu Latvijas klātbūtni prioritārajos sadarbības reģionos
– Austrumu partnerības un Centrālāzijas valstīs, kā arī lai veicinātu
kaimiņu reģiona stabilitāti un izaugsmi, 2014.gadā tika izveidota
apmācību programma Austrumu partnerības un Centrālāzijas valstu valsts
pārvaldes un pilsoniskās sabiedrības pārstāvju studijām 12 nedēļu kurss ietver gan teorētisko, gan praktisko apmācību, gan pieredzes apmaiņu Latvijas un ES institūcijās. Programmu koordinē Rīgas Juridiskā augstskola un to īsteno vairāku augstskolu konsorcijs – Rīgas Juridiskā augstskola, Latvijas Universitāte, Stokholmas Ekonomikas augstskolai Rīgā, Eiropas Administrācijas Institūts (EIPA) un Latvijas Ārpolitikas institūts. Programmas izmaksas ietver dalībnieku aviobiļetes, uzturēšanās izdevumus, mācību vizītes uz ES institūcijām, programmas sagatavošanas un norises izmaksas (t.sk. Latvijas un ārvalstu pasniedzējus) u.c. |
Apmācīti 10 pārstāvji no Austrumu partnerības un Centrālāzijas valstīm; apgūti 4 moduļi, kas ietver 12 kursus par ES un starptautiskajām tiesībām, ekonomiku, politiku un finanšu jautājumiem. Mācību ietvaros apmeklētas ES institūcijas Briselē un Luksemburgā. | Apmācīto pārstāvju skaits. | Ārlietu ministrija | Rīgas Juridiskā augstskola | 31.12.2016. | |
2.8. | Latvijas ekspertu iesaiste lielāka
apjoma citu donoru finansētos projektos. Finansējums tiek paredzēts, lai rastu iespēju 2016.gada ietvaros reaģēt uz partnervalstu izteiktām vajadzībām, Latvijas ekspertiem iesaistoties lielāka apjoma citu donoru projektos. Plānots turpināt 2015.gadā aizsākto veiksmīgo sadarbību ar UNDP programmas pārstāvniecību Uzbekistānā. |
Īstenots vismaz viens projekts. | Īstenoto projektu skaits. Apmācīto partnervalstu pārstāvju skaits. |
Ārlietu ministrija | Atkarībā no īstenotā projekta. | 31.12.2016. | |
Plāna mērķis | II. Veicināt sabiedrības izpratni un atbalstu attīstības sadarbības mērķiem un politikai. | ||||||
Politikas rezultāts/-i un rezultatīvais rādītājs/-i | Norāda pamatnostādnēs vai
citos attīstības plānošanas dokumentos minētos politikas rezultātus un
iekavās norāda to rezultatīvos rādītājus plāna darbības beigu termiņā Sabiedrībā tiek veicināta izpratne par Latvijas valdības prioritātēm attīstības sadarbībā (ar īstenoto projektu palīdzību palielinās sabiedrības iesaiste Latvijas attīstības sadarbības mērķu un prioritāšu definēšanā). Palielinās sabiedrības atbalsts Latvijas ieguldījumam attīstības sadarbībā (sabiedrība tiek informēta par valsts budžeta līdzekļu izlietojumu attīstības sadarbībai; sabiedrība tiek informēta par iespējām piedalīties valdības atbalstītās attīstības sadarbības aktivitātēs). |
||||||
3. Rīcības virziens | Sabiedrības izpratnes un atbalsta attīstības sadarbības mērķiem un politikai veicināšana |
||||||
N. |
Pasākums | Darbības rezultāts | Rezultatīvais rādītājs | Atbildīgā institūcija | Līdzatbildīgās institūcijas | Izpildes termiņš (ar precizitāti līdz pusgadam) | |
Pamatnostādņu uzdevums un tā numurs (ja
attiecināms) Veicināt sabiedrības izpratni par attīstības sadarbību un iesaistīšanos prioritāro jomu un virzienu noteikšanā. |
|||||||
3.1. | Atbalsts LAPAS dalībai ES NVO platformā,
atbalsts LAPAS kapacitātei
ar mērķi organizēt un koordinēt sabiedrības informēšanas pasākumus.
|
1) Eiropas humānās palīdzības un attīstības
NVO apvienība – CONCORD ikgadējā biedru nauda – 1000 EUR. 2) organizēti un koordinēti tematiski sabiedrības informēšanas pasākumi, t.sk., par ilgtspējīgās attīstības mērķu ieviešanu, un turpināti Eiropas gada attīstībai ietvaros uzsāktie pasākumi. |
Īstenoto un koordinēto sabiedrības
informēšanas pasākumu skaits.
Informēto/ iesaistīto cilvēku skaits. |
Ārlietu ministrija | LAPAS | 31.12.2016. | |
3.2. | Atbalsts Latvijas Pašvaldību savienībai dalībai ES pašvaldību platformā, t.sk., sabiedrības informēšanas pasākumu īstenošanai. | Dalība ES pašvaldību platformā, kas
darbojas attīstības sadarbības jomā. Īstenoti sabiedrības (pašvaldību) informēšanas pasākumi. |
Īstenoto un koordinēto sabiedrības informēšanas pasākumu skaits. | Ārlietu ministrija | Latvijas Pašvaldību savienība | 31.12.2016. | |
3.3. | Informatīvs, loģistisks un konsulārs atbalsts valsts pārvaldes iestāžu, NVO un sociālo partneru īstenotajām aktivitātēm/ pasākumiem attīstības sadarbības jomā. | Sniegts atbalsts 3–5 valsts pārvaldes
iestāžu, NVO un sociālo partneru rīkotajiem pasākumiem attīstības
sadarbības jomā. Tajā skaitā, sniegts atbalsts Izglītības un zinātnes ministrijai, nodrošinot Latvijas kā koordinējošās valsts pienākumus ES Centrālāzijas izglītības platformā. |
Atbalstīto pasākumu skaits. | Ārlietu ministrija | Valsts pārvaldes iestādes, NVO, sociālie partneri | 31.12.2016. | |
3.4. | Regulārs dialogs ar valsts pārvaldes
iestādēm, NVO, pašvaldībām un sociālajiem partneriem par Latvijas
attīstības sadarbības mērķiem un prioritātēm: • Ārlietu ministrijas tikšanās ar LAPAS, lai pārrunātu aktuālos sadarbības jautājumus; • diskusiju pasākumi par aktuālajiem attīstības sadarbības politikas jautājumiem, iesaistot NVO, sociālos partnerus, valsts pārvaldes un pašvaldību pārstāvjus. |
- Tikšanās ar LAPAS 6–8 reizes gadā. - Sasauktas divas Konsultatīvās padomes attīstības sadarbības politikas jautājumos sēdes. - Sasaukts paplašināts konsultatīvās padomes forums. |
Īstenoto pasākumu skaits. | Ārlietu ministrija | Atkarībā no pasākumu veida. | 31.12.2016. | |
3.5. | Sadarbība ar valsts pārvaldes iestādēm, NVO, pašvaldībām un sociālajiem partneriem Latvijas nacionālo pozīciju formulēšanā par aktuālajiem starptautiskās attīstības politikas dienaskārtības jautājumiem. | Ārlietu ministrijas gatavotās pozīcijas par starptautiskajiem attīstības politikas jautājumiem saskaņotas ar attiecīgajām institūcijām un organizācijām (4–5 pozīcijas). | Saskaņoto pozīciju . informatīvo ziņojumu skaits. | Ārlietu ministrija | 31.12.2016. | ||
3.6. | Uzturēt regulāru dialogu ar Saeimu par Latvijas attīstības sadarbības politikas mērķiem, prioritātēm un rīcības virzieniem. | Saeima iesaistās attīstības sadarbības politikas mērķu un prioritāšu definēšanā (1–2 tikšanās ar Saeimas pārstāvjiem). | Tikšanos skaits par Saeimas pārstāvjiem. | Ārlietu ministrija |
|
31.12.2016. |
III. Teritoriālā perspektīva (nav aktuāli)
IV. Ietekmes novērtējums uz valsts un pašvaldību budžetu
Vidēja termiņa budžeta ietvara likumā plānotais finansējums | Nepieciešamais papildu finansējums | Pasā- kuma realizā- cijas gads (ja pasā- kuma reali- zācija ir termi- nēta) |
|||||||||
Uzdevums | Pasākums | Budžeta programmas (apakšprogrammas) kods un nosaukums |
2016. gads |
2017. gads |
2018. gads |
2017. gads |
2018. gads |
2019. gads |
turpmākā laikposmā līdz pasākuma pabeig- šanai (ja reali- zācija ir terminēta) |
turpmāk ik gadu (ja pasā- kuma izpilde nav terminēta) |
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Finansējums plāna realizācijai kopā | 451 400 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2016 | ||
tai skaitā | |||||||||||
11. Ārlietu ministrija | 451 400 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
1. uzdevums Latvijas kā divpusējā donora lomas stiprināšana, tādejādi īstenojot Latvijas ārpolitiskās intereses. |
428 400 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2016 | ||
1. pasākums
Granta projektu īstenošana ES Austrumu partnerības valstu – Gruzijas, Moldovas, Ukrainas, kā arī Centrālāzijas valstu – Kirgizstānas, Tadžikistānas un Uzbekistānas atbalstam. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 90 000 | 2016 | ||||||||
11. Ārlietu ministrija | |||||||||||
2. pasākums Līdzfinansējuma piešķiršana NVO, sociālajiem partneriem un pašvaldībām, kas ieguvušas finansējumu no starptautiskajiem palīdzības finansētājiem, t.sk. EK, attīstības sadarbības un attīstības izglītības projektu īstenošanai. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 25 800 | 2016 | ||||||||
11. Ārlietu ministrija | |||||||||||
3. pasākums Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas īstenots projekts Moldovas Ziemeļu reģiona atbalstam reģionālās attīstības jomā. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 20 000 | 2016 | ||||||||
11. Ārlietu ministrija | |||||||||||
4. pasākums Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra īstenots projekts Ukrainas atbalstam lauksaimniecības jomā, 50% līdzfinansējumu piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru projektiem. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 25 000 | 2016 | ||||||||
11. Ārlietu ministrija | |||||||||||
5. pasākums Rīgas Juridiskās augstskolas īstenots projekts Ukrainas atbalstam pretkorupcijas jomā, 50% no līdzfinansējuma piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru projektiem. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 25 000 | 2016 | ||||||||
11. Ārlietu ministrija | |||||||||||
6. pasākums Stipendijas Ukrainas studentiem Latvijas Universitātē. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 40 000 | 2016 | ||||||||
11. Ārlietu ministrija | |||||||||||
7. pasākums Latvijas Republikas Valsts kontroles īstenots projekts Gruzijas, Moldovas un Ukrainas atbalstam, lai stiprinātu šo valstu Augstākās revīzijas iestādes. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 34 000 | 2016 | ||||||||
11. Ārlietu ministrija | |||||||||||
8. pasākums
Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes īstenots projekts Uzbekistānas muitas atbalstam, 50% no līdzfinansējuma piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru projektiem. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 50 000 | 2016 | ||||||||
11. Ārlietu ministrija | |||||||||||
9. pasākums
Rīgas Juridiskās augstskolas īstenota apmācību programma ES Kaimiņpolitikas valstu, Centrālāzijas un Rietumbalkānu valstu pārstāvjiem. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 110 000 | 2016 | ||||||||
11. Ārlietu ministrija | |||||||||||
10. pasākums
Latvijas ekspertu iesaiste lielāka apjoma citu donoru finansētos projektos. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 8600 | 2016 | ||||||||
11. Ārlietu ministrija | |||||||||||
2. uzdevums Sabiedrības izpratnes un atbalsta veicināšana attīstības sadarbības mērķiem un politikai. |
23 000 | ||||||||||
11. pasākums
Atbalsts LAPAS dalībai ES NVO platformā, atbalsts LAPAS kapacitātei ar mērķi organizēt un koordinēt sabiedrības informēšanas pasākumus. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 19 000 | 2016 | ||||||||
11. Ārlietu ministrija | |||||||||||
12. pasākums
Atbalsts Latvijas Pašvaldību savienībai dalībai ES pašvaldību platformā, t.sk., sabiedrības informēšanas pasākumu īstenošanai. |
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" | 4 000 | 2016 | ||||||||
11.Ārlietu ministrija |
Ārlietu ministra vietā –
Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens