Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 10 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 226
Rīgā 2016. gada 12. aprīlī (prot. Nr. 17 11. §)
Noteikumi par akcelerācijas fondiem saimnieciskās darbības veicēju izveides, attīstības un konkurētspējas veicināšanai
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības
struktūrfondu un Kohēzijas
fonda 2014.–2020. gada
plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 14. punktu un
Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta ceturto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt straujas izaugsmes komersantu skaitu" 3.1.2.2. pasākumu "Tehnoloģiju akselerators" (turpmāk – pasākums);
1.2. pasākumam pieejamo finansējumu;
1.3. atbalstāmās darbības.
2. Pasākuma mērķis ir sekmēt saimnieciskās darbības veicēju attīstību un konkurētspēju, sniedzot akcelerācijas (t.i., veicināšanas, stimulēšanas, attīstīšanas, paātrināšanas) pakalpojumus un finansējumu uzņēmējdarbības projektiem, kas paredz tehnoloģiskos vai rūpnieciskos neizdošanās riskus.
3. Akcelerācijas fondu (turpmāk – fonds) ietvaros pasākuma gala labuma guvēji ir komersanti un lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības (turpmāk – saimnieciskās darbības veicēji).
4. Pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums pasākuma īstenošanai ir 15 000 000 euro.
5. Atbalstu fondu ietvaros saimnieciskās darbības veicējiem sniedz finanšu starpnieki, kurus atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā izvēlas akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – sabiedrība Altum).
II. Prasības finanšu starpniekiem
6. Finanšu starpnieki uz šo noteikumu 9. punktā minēto komandītsabiedrības līgumu slēgšanas brīdi ir komercsabiedrības, kas atbilst sīkā (mikro), mazā vai vidējā saimnieciskās darbības subjekta statusam saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 26. jūnijs, Nr. L 187), 1. pielikumu, vai lielās komercsabiedrības saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktu.
7. Finanšu starpniekus izvēlas saskaņā ar Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētās regulas (ES) Nr. 480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 13. maijs, Nr. L 138), 7. pantu.
8. Sabiedrība Altum noraida finanšu starpnieka piedāvājumu, ja atlases brīdī uz to ir attiecināms vismaz viens no šādiem nosacījumiem:
8.1. saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju tam ir nodokļu vai nodevu parādi, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;
8.2. tam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process, tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, ir uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums, tā saimnieciskā darbība ir izbeigta vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru;
8.3. ja tas ir kapitālsabiedrība, tad uzkrāto zaudējumu dēļ tam ir zaudēta vairāk nekā puse no tā parakstītā kapitāla. Tā tas ir gadījumā, ja, uzkrātos zaudējumus atskaitot no rezervēm un visām pārējām pozīcijām, kuras ir vispārpieņemts uzskatīt par daļu no komersanta pašu kapitāla, rodas negatīvs rezultāts, kas pārsniedz pusi no tā parakstītā kapitāla. Minētais nosacījums nav piemērojams, ja finanšu starpnieks ir sīkais (mikro), mazais vai vidējais komersants šo noteikumu izpratnē un pastāv mazāk nekā trīs gadus;
8.4. ja vismaz kādam no dalībniekiem ir neierobežota atbildība par tā parādsaistībām, tad uzkrāto zaudējumu dēļ tam ir zaudēta vairāk nekā puse no grāmatvedības uzskaitē norādītā kapitāla;
8.5. saskaņā ar pēdējo divu noslēgto finanšu gadu pārskatiem parādsaistību un pašu kapitāla bilances vērtību attiecība ir pārsniegusi 7,5 un procentu seguma attiecība, kas rēķināta pēc EBITDA (peļņa pirms procentiem, nodokļiem un amortizācijas), ir bijusi mazāka par 1,0. Minētais nosacījums ir piemērojams, ja finanšu starpnieks ir lielais komersants šo noteikumu izpratnē;
8.6. tas ir saņēmis glābšanas atbalstu un nav atmaksājis aizdevumu, nav atsaucis garantiju vai ir saņēmis pārstrukturēšanas atbalstu un uz to joprojām attiecas pārstrukturēšanas plāns.
9. Sabiedrība Altum un finanšu starpnieki slēdz komandītsabiedrības līgumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1303/2013) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L 347), 4. pielikuma 1. punktā ietvertajiem finansēšanas nolīgumu nosacījumiem.
10. Finanšu starpnieki dibina fondus kā jaunas komandītsabiedrības atbilstoši normatīvajiem aktiem komercdarbības jomā.
11. Pasākumam pieejamo finansējumu iegulda komandītsabiedrību pašu kapitālā un izmanto:
11.1. lai veiktu pirmssēklas naudas un sēklasnaudas ieguldījumus saimnieciskās darbības veicējos;
11.2. lai segtu finanšu starpnieku vadības maksu, kuras apmērs tiek noteikts publiskās iepirkumu procedūras ietvaros.
12. Finanšu starpnieka vadības maksai piemēro 2 % samazinājumu, ja 2023. gada 31. decembrī pastāv vismaz viens no šādiem nosacījumiem:
12.1. finanšu starpnieka pārvaldītā fonda finansējuma apguve ir mazāka par 80 %;
12.2. fonda veikto pirmssēklas naudas ieguldījumu un sēklasnaudas ieguldījumu kopējie zaudējumi (tai skaitā vērtības samazinājums) pārsniedz 30 %;
12.3. netiek nodrošināta palīdzība mentoru, nozares un tehnoloģiju ekspertu, pircēju, piegādātāju, partneru un investoru piesaistīšanā;
12.4. atbalstīto saimnieciskās darbības veicēju skaits viena finanšu starpnieka pārvaldītā fonda ietvaros ir mazāks par 24.
13. Finanšu starpnieki veic atsevišķu uzskaiti par šo noteikumu ietvaros veiktajiem pirmssēklas naudas ieguldījumiem un sēklasnaudas ieguldījumiem.
14. Finanšu starpnieki pārvalda fondus, pamatojoties uz komerciāliem principiem un ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 14. punkta "a" un "b" apakšpunktā un 15. punktā noteiktās prasības.
III. Atbalsta piešķiršanas nosacījumi
15. Finanšu starpnieki atbalstu šo noteikumu ietvaros sniedz ekonomiski dzīvotspējīgiem saimnieciskās darbības veicējiem.
16. Finanšu starpnieki lēmumu par saimnieciskās darbības veicēju dalību akcelerācijas programmā un pirmssēklas naudas un sēklasnaudas ieguldījumu piešķiršanu pieņem, pamatojoties uz attiecīgā saimnieciskās darbības veicēja uzņēmējdarbības projekta dzīvotspējas izvērtējumu un ieguldījumu izejas stratēģiju, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 14. punkta "c" un "d" apakšpunktā noteiktās prasības.
17. Fondi veic pirmssēklas naudas un sēklasnaudas ieguldījumus saimnieciskās darbības veicējos, nekļūstot par to saistīto uzņēmumu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikuma 3. panta 3. punktu.
18. Fondi veic pirmssēklas naudas un sēklasnaudas ieguldījumus saimnieciskās darbības veicēju uzņēmējdarbības projektos saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1303/2013 37. panta 5. un 10. punktu.
19. Fondi nesniedz atbalstu saimnieciskās darbības veicējiem, kuri lēmuma pieņemšanas brīdī par atbalsta piešķiršanu atbilst šādiem nosacījumiem:
19.1. tiem ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process vai to saimnieciskā darbība ir izbeigta, vai saimnieciskās darbības veicēji atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tiem pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru;
19.2. uz tiem attiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas lēmumu, ar ko atbalsts tiek atzīts par nelikumīgu un nesaderīgu ar kopējo tirgu;
19.3. tie saņemtā glābšanas atbalsta ietvaros nav atmaksājuši aizdevumu vai nav atsaukuši garantiju vai saņemtā pārstrukturēšanas atbalsta ietvaros uz tiem joprojām attiecas pārstrukturēšanas plāns;
19.4. tie veic saimniecisko darbību kādā tirgū ilgāk nekā septiņus gadus kopš to pirmās komerciālās pārdošanas darījuma atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 75. punktā minētajai definīcijai un vienlaikus pastāv šo noteikumu 19.4.1. vai 19.4.2. apakšpunktā minētais nosacījums:
19.4.1. saimnieciskās darbības veicējs ir komercsabiedrība, un tam uzkrāto zaudējumu dēļ ir zaudēta vairāk nekā puse no tā parakstītā kapitāla. Tā tas ir gadījumā, ja, uzkrātos zaudējumus atskaitot no rezervēm un visām pārējām pozīcijām, kuras ir vispārpieņemts uzskatīt par daļu no saimnieciskās darbības veicēja pašu kapitāla (tai skaitā no kapitāldaļu uzcenojuma), rodas negatīvs rezultāts, kas pārsniedz pusi no tā parakstītā kapitāla;
19.4.2. vismaz kādam no saimnieciskās darbības veicēja dalībniekiem ir neierobežota atbildība par saimnieciskās darbības veicēja parādsaistībām, un saimnieciskās darbības veicēja uzkrāto zaudējumu dēļ ir zaudēta vairāk nekā puse no tā grāmatvedības uzskaitē norādītā kapitāla.
20. Termiņš lēmumu pieņemšanai par sēklasnaudas ieguldījumu piešķiršanu ir astoņi gadi kopš fonda izveidošanas dienas. Lēmumu par pirmssēklas naudas ieguldījumu piešķiršanu fondā pieņem līdz 2021. gada 30. jūnijam.
IV. Neatbalstāmās nozares un darbības
21. Atbalstu šo noteikumu ietvaros nesniedz šādām saimnieciskās darbības veicēju darbībām un nozarēm:
21.1. kas noteiktas Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā;
21.2. kas noteiktas Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkta "c" un "d" apakšpunktā;
21.3. kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1301/2013 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un īpašiem noteikumiem attiecībā uz mērķi "Investīcijas izaugsmei un nodarbinātībai" un ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 1080/2006 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L 347), 3. panta 3. punkta "a", "b", "c" un "e" apakšpunktā;
21.4. alkoholisko dzērienu tirdzniecībai (NACE 2. redakcijas grupā 46.53 "Dzērienu vairumtirdzniecība" iekļautā alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecība un grupā 47.52 "Alkoholisko un citu dzērienu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos" iekļautā alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecība);
21.5. azartspēlēm un derībām (NACE 2. redakcijas 92. nodaļa "Azartspēles un derības");
21.6. ieroču un munīcijas tirdzniecībai (NACE 2. redakcijas grupā 47.78 "Citur neklasificēta jaunu preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos" iekļautā ieroču un munīcijas mazumtirdzniecība);
21.7. darbībām ar nekustamo īpašumu (NACE 2. redakcijas L sadaļa "Operācijas ar nekustamo īpašumu"), tai skaitā apbūvētas un neapbūvētas zemes iegādei.
22. Ja saimnieciskās darbības veicējs vienlaikus darbojas šo noteikumu ietvaros atbalstāmajās un neatbalstāmajās nozarēs vai darbības jomās, tas nodrošina šo nozaru, darbību vai izmaksu nodalīšanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punktu.
V. Akcelerācijas programmu pakalpojumi
23. Šo noteikumu ietvaros akcelerācijas programmas ir finanšu starpnieku organizētu pasākumu un darbību kopums, kura ietvaros saimnieciskās darbības veicēji saņem šo noteikumu 24. punktā minētos akcelerācijas programmu pakalpojumus.
24. Akcelerācijas programmu pakalpojumi ir tādi pasākumi un darbības, kas atbilst fondu darbības mērķim, tai skaitā palīdzība mentoru, nozares un tehnoloģiju ekspertu, pircēju, piegādātāju, partneru un investoru piesaistīšanā.
VI. Pirmssēklas naudas
ieguldījumi25. Pirmssēklas naudas ieguldījumus veic, lai finansētu saimnieciskās darbības veicēja izveidi, tai skaitā produkta un saimnieciskās darbības modeļa izstrādi, izpēti, novērtēšanu un apstiprināšanu.
26. Atbalstu pirmssēklas naudas ieguldījumu veidā sniedz kā darbības sākšanas atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 22. panta 3. punkta "a" un "c" apakšpunktā noteiktajām prasībām.
27. Atbalstu pirmssēklas naudas ieguldījumu veidā var saņemt saimnieciskās darbības veicēji, kuri lēmuma pieņemšanas brīdī par atbalsta piešķiršanu atbilst šādām prasībām:
27.1. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikumā noteiktajai sīkā (mikro) un mazā saimnieciskās darbības veicēja definīcijai;
27.2. tie ir reģistrēti Uzņēmuma reģistra attiecīgajā reģistrā kā saimnieciskās darbības veicēji un saimniecisko darbību (tai skaitā ārpus Latvijas Republikas) ir uzsākuši ne agrāk kā pirms trim gadiem;
27.3. tie nav izveidoti, reorganizējot citus saimnieciskās darbības veicējus apvienošanās ceļā;
27.4. tie vēl nav veikuši peļņas sadali;
27.5. to akcijas nav kotētas.
28. Atbalstu pirmssēklas naudas ieguldījumu veidā sniedz saimnieciskās darbības veicējiem, kas saņem šo noteikumu 24. punktā minētos akcelerācijas programmu pakalpojumus.
29. Pirmssēklas naudas ieguldījumu veic kā pašu kapitāla ieguldījumu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 74. punktu vai kā kvazikapitāla ieguldījumu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 66. punktu, vai kā aizdevumu, kas tiek sniegts ar zemāku likmi nekā tirgus likme un nav ilgāks par 10 gadiem.
30. Finanšu starpnieki vienam saimnieciskās darbības veicējam sniedz atbalstu pirmssēklas naudas ieguldījuma veidā ne vairāk kā 50 000 euro apmērā, un kopējais pirmssēklas naudas ieguldījumu apmērs fondā ir vismaz 30 % no fonda kopējā publiskā finansējuma.
31. Fondā visus ieņēmumus, kas gūti no katra atsevišķā pirmssēklas naudas ieguldījuma realizēšanas, secīgi sadala šādā secībā:
31.1. sabiedrība Altum saņem atpakaļ savu finansējuma daļu, kas ir ieguldīta attiecīgajā pirmssēklas naudas ieguldījumā;
31.2. atlikušos ieņēmumus sadala, paredzot 20 % finanšu starpniekam un 80 % sabiedrībai Altum.
32. Fondā zaudējumus no pirmssēklas naudas ieguldījumiem sedz sabiedrība Altum.
33. Atbalstu pirmssēklas naudas ieguldījuma veidā saimnieciskās darbības veicējam sniedz, ja fonda pirmssēklas naudas ieguldījuma finansētā uzņēmējdarbības projekta ietvaros tā primārā saimnieciskās darbības vieta ir Latvijas Republikā.
VII. Sēklasnaudas
ieguldījumi34. Fondu ietvaros finanšu starpnieki veic sēklasnaudas ieguldījumus (tai skaitā turpmākos sēklasnaudas ieguldījumus) atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 6. punktam, lai finansētu saimnieciskās darbības veicēja izaugsmi (tai skaitā produkta un saimnieciskās darbības modeļa attīstīšanu).
35. Atbalstu sēklasnaudas ieguldījumu veidā saimnieciskās darbības veicējiem sniedz kā riska finansējuma atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pantā noteiktajām prasībām.
36. Atbalstu sēklasnaudas ieguldījumu veidā var saņemt saimnieciskās darbības veicēji, kuri brīdī, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu, atbilst šādām prasībām:
36.1. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikumā noteiktajai sīkā (mikro), mazā un vidējā saimnieciskās darbības veicēja definīcijai;
36.2. Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 5. punktā noteiktajām prasībām.
37. Atbalstu sēklasnaudas ieguldījumu veidā sniedz saimnieciskās darbības veicējiem, kuru primārā saimnieciskās darbības vieta ir Eiropas Savienībā, un vismaz 50 % no kopējā fonda sēklasnaudas ieguldījuma apjoma tiek sniegti saimnieciskās darbības veicējiem, kuru primārā saimnieciskās darbības vieta ir Latvijas Republikā.
38. Atbalstu sēklasnaudas ieguldījuma veidā sniedz saimnieciskās darbības veicējam, kas šo noteikumu ietvaros ir saņēmis pirmssēklas naudas ieguldījumu.
39. Sēklasnaudas ieguldījumu veic kā pašu kapitāla ieguldījumu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 74. punktu vai kā kvazikapitāla ieguldījumu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 66. punktu, vai kā aizdevumu, ja sēklasnaudas ieguldījuma veikšanu aizdevuma veidā apstiprina sabiedrība Altum un vienlaikus tiek ievēroti Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 16. punkta "a" un "b" apakšpunktā minētie nosacījumi.
40. Finanšu starpnieki vienam saimnieciskās darbības veicējam sniedz atbalstu sēklasnaudas ieguldījuma veidā ne vairāk kā 250 000 euro apmērā.
41. Veicot sēklasnaudas ieguldījumus, privātie fondu dalībnieki piedalās ar savu līdzfinansējumu, kura apmērs tiek noteikts publiskās iepirkuma procedūras ietvaros un kas nav mazāks par 10 % no sēklasnaudas ieguldījumu apmēra saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 10. punkta "a" apakšpunktu. Šo noteikumu izpratnē privātie fondu dalībnieki ir fondu dalībnieki (tai skaitā finanšu starpnieki), izņemot sabiedrību Altum.
42. Kopējais privāto ieguldītāju līdzfinansējuma apmērs sēklasnaudas ieguldījuma līmenī ir:
42.1. vismaz 40 %, ja sēklasnaudas ieguldījumu veic saimnieciskās darbības veicējā, kas darbojies kādā tirgū ne ilgāk kā septiņus gadus kopš tā pirmās komerciālās pārdošanas darījuma saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 75. punktā minēto definīciju;
42.2. vismaz 60 %, ja sēklasnaudas ieguldījumu veic saimnieciskās darbības veicējā, kas darbojies kādā tirgū ilgāk nekā septiņus gadus kopš tā pirmās komerciālās pārdošanas darījuma saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 75. punktā minēto definīciju, vienlaikus pastāvot nosacījumam, ka sēklasnaudas ieguldījums ir nepieciešams, lai saimnieciskās darbības veicējs ieietu jaunā produktu vai ģeogrāfiskā tirgū, un tas pārsniedz 50 % no pēdējo piecu gadu vidējā saimnieciskās darbības veicēja apgrozījuma gadā.
43. Fondā visus ieņēmumus, kas gūti no sēklasnaudas ieguldījumu portfeļa realizēšanas, secīgi sadala šādā secībā:
43.1. proporcionāli starp fonda dalībniekiem, līdz tie saņem atpakaļ savus ieguldījumus fondā, kuri izmantoti sēklasnaudas ieguldījumu veikšanai un uz šiem ieguldījumiem attiecināmās vadības maksas segšanai;
43.2. proporcionāli starp fonda dalībniekiem, līdz tie saņem 6 % gadā no saviem ieguldījumiem fondā, kuri izmantoti sēklasnaudas ieguldījumu veikšanai un uz šiem ieguldījumiem attiecināmās vadības maksas segšanai;
43.3. atlikušos ieņēmumus sadala starp privātajiem fonda dalībniekiem, vismaz 20 % paredzot finanšu starpniekiem.
44. Fondā zaudējumus no sēklasnaudas ieguldījumiem sedz fonda dalībnieki proporcionāli to ieguldījumiem fondā sēklasnaudas ieguldījumu veikšanai.
VIII. Atbalsta intensitāte un summēšana
45. Šo noteikumu ietvaros piešķirtā darbības sākšanas atbalsta apmērs atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 22. pantam ir vienāds ar pirmssēklas naudas ieguldījuma apmēru.
46. Šo noteikumu ietvaros piešķirtā riska finansējuma atbalsta apmērs atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pantam ir vienāds ar sēklasnaudas ieguldījuma apmēru.
47. Atbalstu pirmssēklas naudas ieguldījuma veidā, kas šo noteikumu ietvaros piešķirts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 22. pantu, drīkst apvienot ar citu darbības sākšanas atbalstu, nepārsniedzot Komisijas regulas Nr. 651/2014 22. panta 3. punktā noteikto maksimālo darbības sākšanas atbalsta apmēru un ievērojot šo noteikumu 51. punktā minēto nosacījumu.
48. Pirmssēklas naudas ieguldījumu saimnieciskās darbības veicējā var veikt, apvienojot dažādu veidu pirmssēklas naudas ieguldījumus saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 22. panta 4. punktā minētajiem nosacījumiem.
49. Atbalstu sēklasnaudas ieguldījuma veidā, kas šo noteikumu ietvaros piešķirts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pantu, drīkst apvienot ar citu riska finansējuma atbalstu, nepārsniedzot Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 9. punktā noteikto maksimālo riska finansējuma atbalsta apmēru un ievērojot šo noteikumu 51. punktā minēto nosacījumu.
50. Finanšu starpnieki var veikt turpmākus ieguldījumus šo noteikumu ietvaros atbalstītajos saimnieciskās darbības veicējos saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 6. un 9. punktu.
51. Šo noteikumu ietvaros piešķirto atbalstu nedrīkst apvienot ar citas valsts atbalsta programmas ietvaros saņemto atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja citas valsts atbalsta programmas ietvaros izmaksas tiek finansētas no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem.
52. Šo noteikumu ietvaros piešķirto atbalstu drīkst apvienot ar citas valsts atbalsta programmas ietvaros saņemto atbalstu par dažādām attiecināmajām izmaksām.
IX. Atbalsta uzskaite
53. Finanšu starpnieki nodrošina šo noteikumu ietvaros sniegtā atbalsta uzskaiti, tai skaitā detalizētu informatīvu un pamatojošu dokumentāciju, kas nepieciešama, lai noteiktu, ka ir izpildīti šo noteikumu nosacījumi. Minēto uzskaiti un dokumentāciju finanšu starpnieki glabā 10 gadus no pēdējā atbalsta piešķiršanas dienas. Saimnieciskās darbības veicēji informāciju par šo noteikumu ietvaros saņemto atbalstu glabā 10 gadus no atbalsta saņemšanas dienas.
54. Sabiedrība Altum savā tīmekļvietnē publicē Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punktā noteikto informāciju, nodrošinot tās pieejamību vismaz 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas.
Ministru prezidents Māris Kučinskis
Ministru prezidenta biedra,
ekonomikas ministra vietā –
izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis