Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 4 Visi
Šī publikācija ir precizēta.
Precizējums: OP 2016/95.8
Precizējums: OP 2016/111.21
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.73
Rīgā 2016.gada 5.maijā (prot. Nr.17, 1.p.)
Par akciju sabiedrības "Sadales tīkls" elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifiem
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Regulators) 2016.gada 20.janvārī saņēma akciju sabiedrības "Sadales tīkls", vienotais reģistrācijas numurs: 40003857687, juridiskā adrese: Šmerļa iela 1, Rīga, LV-1160, (turpmāk – AS "Sadales tīkls") 2016.gada 20.janvāra iesniegumu Nr.30VD00-19/109, ar kuru AS "Sadales tīkls" iesniedza elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projektu. Regulators 2016.gada 14.martā saņēma AS "Sadales tīkls" 2016.gada 14.marta iesniegumu Nr.30VD00-19/386 par papildu informācijas sniegšanu, 2016.gada 8.aprīlī saņēma 2016.gada 8.aprīļa iesniegumu Nr.30VD00-19/501 par papildu informāciju sniegšanu, 2016.gada 20.aprīlī saņēma 2016.gada 20.aprīļa iesniegumu Nr.30VD00-19/563 ar papildu informāciju par tarifu projektu un tarifu projekta pārrēķinu, 2016.gada 27.aprīlī saņēma 2016.gada 27.aprīļa iesniegumu Nr.30VD00-19/624 un 2016.gada 2.maijā saņēma 2016.gada 2.maija iesniegumu Nr.30VD00-19/659 (turpmāk visi iesniegumi kopā – tarifu projekts).
Regulators konstatē
1. Spēkā esošie AS "Sadales tīkls" elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifi ir apstiprināti ar Regulatora 2011.gada 12.janvāra lēmumu Nr.16 "Par akciju sabiedrības "Sadales tīkls" elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 9.nr.).
2. AS "Sadales tīkls" tarifu projekts ir aprēķināts un iesniegts saskaņā ar Regulatora 2011.gada 15.decembra lēmumu Nr.1/32 "Elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodika" (turpmāk – Metodika) un atbilst likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 19.panta pirmajai daļai un 20.pantam.
3. AS "Sadales tīkls" elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu izmaiņas, salīdzinot ar spēkā esošo elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķinu, pamato ar:
3.1. nepieciešamību pēc tarifu struktūras izmaiņām;
3.2. pārvades sistēmas pakalpojumu tarifu izmaiņām;
3.3. regulējamās aktīvu bāzes izmaiņām;
3.4. citu izmaksu izmaiņām.
4. AS "Sadales tīkls" paziņojumu par tarifu projekta iesniegšanu Regulatorā publicēja 2016.gada 29.janvārī (Latvijas Vēstnesis, 2016, 20.nr.) un 2016.gada 19.aprīlī publicēja paziņojumu par precizēto tarifu projektu (Latvijas Vēstnesis, 2016, 75.nr.).
5. Lai izzinātu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju un lietotāju viedokli, pamatojoties uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 13.panta otro daļu, Regulators 2016.gada 26.februārī organizēja uzklausīšanas sanāksmi par tarifu projektu. Sanāksmē piedalījās AS "Latvenergo", SIA "Valmieras stikla šķiedra", SIA "Ogres prestižs" un Latvijas pašvaldību savienības pārstāvji, kā arī viena privātpersona. Sanāksmes laikā AS "Sadales tīkls" pārstāvji informēja par iesniegto tarifu projektu, norādot, ka jaunā tarifu struktūra precīzāk atspoguļos sadales tīklu uzturēšanas izmaksas, kuras nav saistītas tikai ar sadalītās elektroenerģijas apjomu. Piedāvātā tarifu struktūra sekmēs sadales sistēmas efektīvāku izmantošanu, dos stimulu sistēmas lietotājiem precīzāk aprēķināt un pieprasīt tiem nepieciešamo pieslēguma atļauto slodzi, kas savukārt samazinās investīciju apjomu elektroenerģijas sadales sistēmā ilgtermiņā. Uzklausīšanas sanāksmes dalībnieku viedokļi, galvenokārt, attiecās uz to lietotāju, kuriem mainīsies līdzšinējais diferencēto tarifu veids, informēšanu, kā arī lietotāju viedokļa noskaidrošanu pirms investīciju veikšanas jaunās tehnoloģijās un elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu kvalitātes uzlabošanas pasākumiem.
6. Tarifu projekta izvērtēšanas gaitā Regulators saņēma priekšlikumus un ieteikumus no Ventspils pilsētas pašvaldības iestādes "Komunālā pārvalde" par nepieciešamību saglabāt sadales sistēmas pakalpojumu diferencēto tarifu ielu apgaismojumam, kurš vairs netiek piedāvāts tarifu projektā, un izstrādāt diferencētos sezonāla rakstura tarifus. Savukārt no AS "Valmieras stikla šķiedra" un SIA "AGA" Regulators saņēma lūgumu palielināt tarifa fiksētās komponentes proporciju 6-20kV kopnēm. No biedrības "Bērziņu dārzkopji", biedrības "Pumpuru kalte" un trīs privātpersonām Regulators saņēma iebildumus pret fiksētās maksas ieviešanas nepieciešamību.
7. Lai nodrošinātu aktīvu komunikāciju ar lietotājiem, AS "Sadales tīkls" ir organizējis tikšanos 2016.gada 11.februārī ar Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kameru, 2016.gada 15.februārī – ar Latvijas pensionāru federāciju, 2016.gada 17.februārī – ar Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomi, 2016.gada 24.februārī – ar Latvijas pašvaldību savienību un 2016.gada 26.februārī – ar Latvijas būvmateriālu ražotāju asociāciju.
8. 2016.gada 19.februārī un 2016.gada 24.martā Regulators nosūtīja informācijas pieprasījumus AS "Sadales tīkls" par tarifu projekta izvērtēšanai nepieciešamo papildu informāciju un nepieciešamajiem precizējumiem. 2016.gada 14.martā, 2016.gada 8.aprīlī, 2016.gada 20.aprīlī, 2016.gada 27.aprīlī un 2016.gada 2.maijā Regulators saņēma pieprasīto papildu informāciju.
9. Atbilstoši Elektroenerģijas tirgus likuma 20.panta otrajai daļai elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu atšķirības ir pieļaujamas starp sprieguma un patēriņa līmeņiem, ja tās ir ekonomiski pamatotas un visiem attiecīgā sprieguma un patēriņa līmeņa grupas lietotājiem vienādas.
10. Likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 1.pants noteic likuma un sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas mērķi – nodrošināt iespēju saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus sabiedriskos pakalpojumus, kuru tarifi (cenas) atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām, kā arī veicināt attīstību un ekonomiski pamatotu konkurenci regulējamās nozarēs. Ievērojot minētā likuma 5.pantā noteikto, Regulators pieņem lēmumus un izdod administratīvos aktus, lai aizstāvētu lietotāju intereses un veicinātu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju attīstību saskaņā ar taisnīguma, atklātības, neitralitātes, vienlīdzības un proporcionalitātes principiem.
11. Regulatora padomes 2016.gada 29.aprīļa sēdē AS "Sadales tīkls" pārstāvis uzturēja lūgumu apstiprināt elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifus un sniedza informāciju par tarifu struktūras izmaiņu nepieciešamību, kā arī norādīja uz īstenoto komunikāciju ar lietotājiem, lai skaidrotu tarifu projektu.
12. Regulatora padomes 2016.gada 29.aprīļa sēdē Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas pilnvarotā pārstāve noradīja, ka nepieciešami papildu vērtējums par tarifu struktūras izmaiņu ietekmi uz maznodrošinātajiem lietotājiem un ka nav pietiekami sniegta informācija par elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu diferencēto tarifu izmaiņām, kā arī par iespējām samazināt elektroenerģijas pieslēguma jaudas un kādā veidā, un vai būs iespējams atjaunot sākotnējo elektroenerģijas pieslēguma jaudu, ja tas būs lietotājam nepieciešamas.
13. Regulatora padomes 2016.gada 29.aprīļa sēdē Būvmateriālu ražotāju asociācijas pilnvarotais pārstāvis norādīja, ka nav veikta pietiekama komunikācija par plānoto elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu pieaugumu. Jāvērtē katra investīciju projekta nepieciešamība un tā samērojamība ar nākotnes iespaidu uz elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifiem. Asociācijas pārstāvis arī norādīja, ka daļai asociācijas biedru atsevišķās elektroenerģijas sadales sistēmas pieslēguma vietās elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu izmaksas pieaugs, bet citās elektroenerģijas sadales sistēmas pieslēguma vietās izmaksas par sadales pakalpojumu samazināsies. Asociācijas biedriem nepieciešams ilgāks pārejas laiks līdz jauno tarifu piemērošanas, lai spētu optimizēt pieprasītās elektroenerģijas sadales sistēmas jaudas un līdz ar to tās noslogot efektīvi.
Regulators secina
1. Tarifu projekts aprēķināts tādā apmērā, lai elektroenerģijas lietotāju izdarītie maksājumi segtu AS "Sadales tīkls" izmaksas un nodrošinātu sabiedriskā pakalpojuma rentabilitāti, kā to paredz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 20.pants.
2. AS "Sadales tīkls" elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķins ir ekonomiski pamatots. Tarifu pieaugums ir saistīts ar:
2.1. kapitāla izmaksu un nodokļu izmaksu pieaugumu, kas pamatots ar 2011.gadā veikto sadales sistēmas aktīvu ieguldīšanu no AS "Latvenergo" pamatkapitāla AS "Sadales tīkls" pamatkapitālā;
2.2. izmaiņām elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifos, salīdzinot ar spēkā esošo elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķinu; minēto izmaksu izmaiņu pamatojums ir Regulatora 2015.gada 18.jūnija lēmums Nr.92 "Par akciju sabiedrības "Augstsprieguma tīkls" elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojuma tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2015, Nr.121);
2.3. personāla un sociālo izmaksu pieaugumu, salīdzinot ar spēkā esošo elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķinu; minēto izmaksu izmaiņu pamatojums ir saistīts ar ikgadējo atlīdzības pārskatīšanu atbilstoši AS "Sadales tīkls" organizatoriskās struktūras izmaiņām un kvalificētu darbinieku nepieciešamību, amatalgas noteikšanas kritēriju pārskatīšanu un amatalgu izlīdzināšanu reģionālā griezumā, lai sabalansētu AS "Sadales tīkls" darbinieku atalgojumu ar atalgojuma līmeni darba tirgū;
2.4. ekspluatācijas izmaksu pieaugumu, salīdzinot ar spēkā esošo tarifu aprēķinu; minēto izmaksu izmaiņas ir pamatotas ar nepieciešamajām remontu izmaksām elektroenerģijas piegādes kvalitātes paaugstināšanai un elektroenerģijas piegādes pārtraukumu samazināšanai.
3. Tarifu projektā salīdzinājumā ar spēkā esošo elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķinu ir samazinātas šādas izmaksas:
3.1. elektroenerģijas zudumu un elektroenerģijas tehnoloģiskā procesa nodrošināšanas izmaksas, kas pamatots ar zemāku iepērkamās elektroenerģijas cenu saistībā ar jaunu starpvalstu starpsavienojumu izbūvi un elektroenerģijas vairumtirgus attīstību;
3.2. AS "Latvenergo" aktīvu nomas maksas izmaksas, kuru samazinājums saistīts ar sadales sistēmas aktīvu ieguldīšanu no AS "Latvenergo" pamatkapitāla AS "Sadales tīkls" pamatkapitālā;
3.3. AS "Latvenergo" sniegto ārpakalpojumu izmaksas, kuru samazinājums saistīts ar elektroenerģijas tirgus pilnīgu liberalizāciju un izmaiņām funkciju sadalījuma starp elektroenerģijas sadales sistēmas operatoru un tirgotāju un no 2015.gada 1.janvāra AS "Sadales tīkls" veikto transporta pakalpojuma optimizāciju;
3.4. pārējo izmaksu samazinājums saistīts ar AS "Sadales tīkls" veiktajiem optimizācijas pasākumiem un investīcijām sadales tīklos.
4. Ņemot vērā Elektroenerģijas tirgus likuma 20.panta otrajā daļā noteiktos tarifu veidošanas pamatprincipus attiecībā uz pieļaujamo tarifu atšķirību starp sprieguma un patēriņa līmeņiem, Regulators ir izvērtējis lietderību elektroenerģijas sadales sistēmas operatoram noteikt elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifus sezonāla rakstura patēriņam. Regulatora ieskatā, nav iespējams noteikt tādus diferencētos tarifus, kas ļautu visiem attiecīgā sprieguma un patēriņa līmeņa lietotājiem noteikt ekonomiski pamatotus sezonāla rakstura diferencētos tarifus. Konsultāciju procesā izteiktie sadales sistēmas lietotāju viedokļi par labvēlīgāku apstākļu radīšanu sezonāla rakstura patēriņam negatīvi ietekmētu pieslēgumu noslodzes efektivitāti un varētu radīt nevienlīdzīgu izmaksu sadalījumu starp attiecīgā sprieguma un patēriņa līmeņa lietotājiem.
5. Tarifu projektā paredzētās tarifu struktūras izmaiņas attiecībā uz sadales sistēmas pakalpojumu tarifu fiksētās komponentes palielināšanu lietotājiem, kuri jau izmanto elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu diferencētos tarifus ar fiksētu komponenti, veicina elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu efektīvu izmantošanu, sniedz sadales sistēmas lietotājiem signālu pārskatīt izmantoto pieslēgumu atļauto slodzi un dod iespēju samazināt sistēmas pakalpojumu izmaksas tiem sistēmas lietotājiem, kuri efektīvi izmanto atļauto slodzi.
6. Lietotāju grupām, kurām līdz šim nebija noteikta elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu diferencēto tarifu fiksētā komponente, tarifu struktūras izmaiņas, kas paredz fiksētas komponentes ieviešanu, ir pamatotas. Tarifu projektā piedāvātā tarifu struktūra nodrošinās, ka ar pieslēguma uzturēšanu un atjaunošanu saistīto izmaksu segšanā piedalīsies visi sadales sistēmas lietotāji neatkarīgi no katra objekta elektroenerģijas patēriņa.
7. Līdz ar pakāpenisku patērētās elektroenerģijas ikstundas uzskaites ieviešanu, elektroenerģijas tirgus pilnīgu liberalizāciju un vienošanās cenu piemērošanu elektroenerģijai, kas tiek izmantota ielu apgaismojumam, Regulatora ieskatā, nav lietderīgi turpināt noteikt atšķirīgu elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu diferencēto tarifu ielu apgaismojumam.
Saskaņā ar Regulatora 2011.gada 15.decembra lēmuma Nr.1/6 "Elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodika" 56. un 57.punktu, pamatojoties uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 1.pantu, 5.pantu, 9.panta pirmās daļas 1. un 3.punktu un otro daļu, 19.panta pirmo, septīto un trīspadsmito daļu, 20.pantu un 21.panta piekto daļu, Elektroenerģijas tirgus likuma 20.panta pirmo daļu un Administratīvā procesa likuma 55.panta pirmo punktu un 63.panta pirmās daļas 1.punktu,
padome nolemj:
1. apstiprināt AS "Sadales tīkls" elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu diferencētos tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa):
Mērvienība |
Pieslēguma spriegums un vieta |
||||
0,4 kV |
0,4 kV |
6-20 kV |
6-20 kV |
||
S1 Mājsaimniecības (vienfāzes pieslēgums ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu līdz 40A, ieskaitot) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi |
EUR/kWh* |
0,04408 |
|||
Maksa par pieslēguma nodrošināšanu |
EUR/gadā** |
14,88 |
|||
S2 Mājsaimniecības (trīsfāžu pieslēgums ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu līdz 16A, ieskaitot) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi |
EUR/kWh |
0,04408 |
|||
Maksa par pieslēguma nodrošināšanu |
EUR/gadā |
38,40 |
|||
S2 Mājsaimniecības (trīsfāžu pieslēgums ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 17A līdz 63A, ieskaitot) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi |
EUR/kWh |
0,04408 |
|||
Maksa par IAA**** strāvas lielumu |
EUR/A/gadā*** |
2,40 |
|||
S2 Mājsaimniecības (trīsfāžu pieslēgums ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 64A un lielāku) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi |
EUR/kWh |
0,04408 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
10,52 |
|||
S3 Mājsaimniecības (trīsfāžu pieslēgums ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu līdz 16A, ieskaitot) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,03313 |
|||
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,05138 |
|||
Maksa par pieslēguma nodrošināšanu |
EUR/gadā |
38,40 |
|||
S3 Mājsaimniecības (trīsfāžu pieslēgums ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 17 līdz 63A, ieskaitot) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,03313 |
|||
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,05138 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
2,40 |
|||
S3 Mājsaimniecības (trīsfāžu pieslēgums ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 64A un lielāku) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,03313 |
|||
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,05138 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
10,52 |
|||
Pārējie lietotāji | |||||
S4 (vienfāzes pieslēgums ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu līdz 40A. ieskaitot) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi |
EUR/kWh |
0,04408 |
|||
Maksa par pieslēguma nodrošināšanu |
EUR/A/gadā |
14,88 |
|||
S6 (Viena laika zona, visas atļautās slodzes) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi |
EUR/kWh |
0,04782 |
0,02129 |
0,00877 |
|
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
10,52 |
|||
Maksa par atļauto slodzi |
EUR/kW/gadā***** |
19,56 |
24,04 |
||
S6-1.plāns (Viena laika zona, visas atļautās slodzes) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi |
EUR/kWh |
0,04410 |
0,01877 |
0,00652 |
|
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
12,15 |
|||
Maksa par atļauto slodzi |
EUR/kW/gadā |
23,67 |
28,85 |
||
S6-2.plāns (Viena laika zona, visas atļautās slodzes) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi |
EUR/kWh |
0,04176 |
0,01763 |
0,00539 |
|
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
14,20 |
|||
Maksa par atļauto slodzi |
EUR/kW/gadā |
27,38 |
33,66 |
||
S6 Pamatplāns (Viena laika zona, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu līdz 200A) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi |
EUR/kWh |
0,03729 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
7,25 |
|||
S6-1.plāns (Viena laika zona, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu līdz 200A) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi |
EUR/kWh |
0,03394 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
8,70 |
|||
S6-2.plāns (Viena laika zona, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu līdz 200A) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi |
EUR/kWh |
0,03282 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
10,15 |
|||
S6 Pamatplāns (Viena laika zona, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 201A līdz 800A) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi |
EUR/kWh |
0,03334 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
9,88 |
|||
S6-1.plāns (viena laika zona, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 201A līdz 800A) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi |
EUR/kWh |
0,03023 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
11,86 |
|||
S6-2.plāns (viena laika zona, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 201A līdz 800A) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi |
EUR/kWh |
0,02898 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
13,82 |
|||
S8- Pamatplāns (trīs laika zonas, visas atļautās slodzes) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,03949 |
0,01769 |
0,00832 |
|
- maksimumstundās |
EUR/kWh |
0,07011 |
0,03121 |
0,01427 |
|
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,04824 |
0,02156 |
0,01045 |
|
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
10,52 |
|||
Maksa par atļauto slodzi |
EUR/kW/gadā |
19,56 |
24,04 |
||
S8-1.plāns (trīs laika zonas, visas atļautās slodzes) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,03577 |
0,01517 |
0,00607 |
|
- maksimumstundās |
EUR/kWh |
0,06639 |
0,02869 |
0,01202 |
|
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,04452 |
0,01904 |
0,0082 |
|
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
12,15 |
|||
Maksa par atļauto slodzi |
EUR/kW/gadā |
23,67 |
28,85 |
||
S8-2.plāns (trīs laika zonas, visas atļautās slodzes) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,03343 |
0,01403 |
0,00495 |
|
- maksimumstundās |
EUR/kWh |
0,06405 |
0,02755 |
0,01089 |
|
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,04223 |
0,0179 |
0,00707 |
|
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
14,20 |
|||
Maksa par atļauto slodzi |
EUR/kW/gadā |
27,38 |
33,66 |
||
S8 Pamatplāns (trīs laika zonas, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu līdz 200A) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,03068 |
|||
- maksimumstundās |
EUR/kWh |
0,05860 |
|||
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,04004 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
7,25 |
|||
S8-1.plāns (trīs laika zonas, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu līdz 200A) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,02733 |
|||
- maksimumstundās |
EUR/kWh |
0,05525 |
|||
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,03669 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
8,70 |
|||
S8-2.plāns (trīs laika zonas, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu līdz 200A) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,02621 |
|||
- maksimumstundās |
EUR/kWh |
0,05413 |
|||
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,03557 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
10,15 |
|||
S8 Pamatplāns (trīs laika zonas, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 201A līdz 800A) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,02759 |
|||
- maksimumstundās |
EUR/kWh |
0,04887 |
|||
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,03367 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
9,88 |
|||
S8-1.plāns (trīs laika zonas, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 201A līdz 800A) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,02447 |
|||
- maksimumstundās |
EUR/kWh |
0,04575 |
|||
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,03055 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
11,86 |
|||
S8-2.plāns (trīs laika zonas, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 201A līdz 800A) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,02293 |
|||
- maksimumstundās |
EUR/kWh |
0,04421 |
|||
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,02890 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
13,82 |
|||
S8 Pamatplāns (trīs laika zonas, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 801A un lielāku) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,02531 |
|||
- maksimumstundās |
EUR/kWh |
0,04620 |
|||
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,03265 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
11,54 |
|||
S8-1.plāns (trīs laika zonas, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 801A un lielāku) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,02237 |
|||
- maksimumstundās |
EUR/kWh |
0,04326 |
|||
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,02971 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
13,85 |
|||
S8-2.plāns (trīs laika zonas, lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 801A un lielāku) | |||||
Maksa par elektroenerģijas piegādi | |||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
EUR/kWh |
0,02093 |
|||
- maksimumstundās |
EUR/kWh |
0,04180 |
|||
- dienas zona |
EUR/kWh |
0,02825 |
|||
Maksa par IAA strāvas lielumu |
EUR/A/gadā |
16,15 |
*EUR/kWh - euro par vienu kilovatstundu
**EUR/gadā - euro par pieslēgumu gadā
*** EUR/A/gadā - euro par vienu ampēru gadā
**** IAA - ievadaizsardzības aparāts
***** EUR/kW/gadā - euro par vienu kilovatu gadā
Skaidrojums par laika zonas diferencēto tarifu piemērošanu
1. Pie divu laika zonu tarifa (S3):
- dienas zona - darbadienās no 7.00 līdz 23.00;
- nakts zona un nedēļas nogales zona - darbadienās no 23.00 līdz 7.00,
sestdienās un svētdienās - visu diennakti.
2. Pie trīs laika zonu tarifa (S8- Pamatplāns, S8- 1.plāns, S8- 2. plāns):
- dienas zona - darbadienās no 7.00 līdz 8.00, no 10.00 līdz 17.00 un no
20.00 līdz 23.00;
- maksimumstundu zona - darbadienās no 8.00 līdz 10.00 un no 17.00 līdz
20.00;
- nakts zona un nedēļas nogales zona - darbadienās no 23.00 līdz 7.00,
sestdienās un svētdienās - visu diennakti.
2. Noteikt, ka šā lēmuma 1.punktā apstiprinātie elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifi stājas spēkā 2016.gada 1.augustā.
3. Atcelt no 2016.gada 1.augusta Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2011.gada 12.janvāra lēmumu Nr.16 "Par akciju sabiedrības "Sadales tīkls" elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 19.nr.).
Ja mainās tarifus ietekmējošie faktori, Regulators var ierosināt tarifu pārskatīšanu un atcelt šo lēmumu.
Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.
Šo administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzina vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto administratīvo aktu.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs R.Irklis