• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumi Nr. 310 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" 9.2.4.1. pasākuma "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" un 9.2.4.2. pasākuma "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei" īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 30.05.2016., Nr. 103 https://www.vestnesis.lv/op/2016/103.1

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 307

Par atļauju valsts akciju sabiedrībai "Latvijas dzelzceļš" iegūt līdzdalību sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "LDZ Cargo Loģistika"

Vēl šajā numurā

30.05.2016., Nr. 103

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 310

Pieņemts: 17.05.2016.

OP numurs: 2016/103.1

2016/103.1
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 22 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 310

Rīgā 2016. gada 17. maijā (prot. Nr. 23 21. §)

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" 9.2.4.1. pasākuma "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" un 9.2.4.2. pasākuma "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei" īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Sociālā iekļaušana un nabadzības apkarošana" 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" (turpmāk – specifiskais atbalsts) 9.2.4.1. pasākumu "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" (turpmāk – 9.2.4.1. pasākums) un 9.2.4.2. pasākumu "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei" (turpmāk – 9.2.4.2. pasākums) (turpmāk kopā – specifiskā atbalsta pasākumi);

1.2. specifiskā atbalsta mērķi un specifiskā atbalsta pasākumu mērķi;

1.3. specifiskajam atbalstam un specifiskā atbalsta pasākumiem pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda projektu iesniedzējiem (turpmāk – projekta iesniedzējs) un sadarbības partneriem;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;

1.7. vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās) vienpusēja uzteikuma nosacījumus.

2. Specifiskā atbalsta pasākumus īsteno ierobežotu projektu iesniegumu atlašu veidā.

3. Specifiskā atbalsta ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Veselības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

4. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.

II. Specifiskā atbalsta mērķis

5. Specifiskā atbalsta mērķis ir uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem visiem Latvijas iedzīvotājiem, jo īpaši teritoriālās, nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem.

6. 9.2.4.1. pasākuma mērķis ir uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem visiem Latvijas iedzīvotājiem, jo īpaši teritoriālās, nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, īstenojot nacionāla mēroga pasākumus.

7. 9.2.4.2. pasākuma mērķis ir uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem visiem Latvijas iedzīvotājiem, jo īpaši teritoriālās, nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, īstenojot vietēja mēroga pasākumus.

8. Specifiskā atbalsta mērķa grupa ir visi Latvijas iedzīvotāji, jo īpaši teritoriālās, sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautās iedzīvotāju grupas:

8.1. iedzīvotāji, kuri dzīvo teritorijā ārpus pilsētām ar iedzīvotāju blīvumu zem 50 iedzīvotājiem uz kvadrātkilometru;

8.2. trūcīgie un maznodrošinātie iedzīvotāji;

8.3. bezdarbnieki;

8.4. personas ar invaliditāti;

8.5. iedzīvotāji, kas vecāki par 54 gadiem;

8.6. bērni;

8.7. pārējās riskam pakļautās iedzīvotāju grupas.

9. Specifiskā atbalsta ietvaros ir sasniedzami šādi iznākuma uzraudzības rādītāji:

9.1. to iedzīvotāju skaits, kas iekļaujami šo noteikumu 8.1., 8.2., 8.3., 8.4., 8.5. un 8.6. apakšpunktā minētajās īpaši atbalstāmajās mērķa grupās un kas piedalījušies Eiropas Sociālā fonda slimību profilakses pasākumos, – 100 000:

9.1.1. līdz 2018. gada 31. decembrim 9.2.4.1. pasākuma ietvaros – 4 000 iedzīvotāju un 9.2.4.2. pasākuma ietvaros – 16 000 iedzīvotāju;

9.1.2. līdz 2023. gada 31. decembrim 9.2.4.1. pasākuma ietvaros – 20 000 iedzīvotāju un 9.2.4.2. pasākuma ietvaros – 80 000 iedzīvotāju;

9.2. to iedzīvotāju skaits, kas iekļaujami šo noteikumu 8.1., 8.2., 8.3., 8.4., 8.5. un 8.6. apakšpunktā noteiktajās īpaši atbalstāmajās mērķa grupās un kas piedalījušies Eiropas Sociālā fonda veselības veicināšanas pasākumos, – 500 000:

9.2.1. līdz 2018. gada 31. decembrim 9.2.4.1. pasākuma ietvaros – 10 000 iedzīvotāju un 9.2.4.2. pasākuma ietvaros – 90 000 iedzīvotāju;

9.2.2. līdz 2023. gada 31. decembrim 9.2.4.1. pasākuma ietvaros – 50 000 iedzīvotāju un 9.2.4.2. pasākuma ietvaros – 450 000 iedzīvotāju.

10. Specifiskā atbalsta ietvaros līdz 2023. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi rezultāta uzraudzības rādītāji:

10.1. to iedzīvotāju skaits, kas iekļaujami šo noteikumu 8.1., 8.2., 8.3., 8.4., 8.5. un 8.6. apakšpunktā minētajās īpaši atbalstāmajās mērķa grupās un kas apmeklējuši ģimenes ārstu un ir profilaktiski izmeklēti, – no 356 002 līdz 371 480;

10.2. to iedzīvotāju skaits, kas iekļaujami šo noteikumu 8.1., 8.2., 8.3., 8.4., 8.5. un 8.6. apakšpunktā minētajās īpaši atbalstāmajās mērķa grupās un kas pēdējā gada laikā veselības apsvērumu dēļ Eiropas Sociālā fonda veselības veicināšanas pasākumu ietekmē mainījuši uztura un citus dzīvesveida paradumus, – no 75 000 līdz 100 000.

11. Specifiskā atbalsta ietvaros līdz 2018. gada 31. decembrim ir sasniedzams šāds finanšu uzraudzības rādītājs: sertificēti attiecināmie izdevumi 15 433 768 euro apmērā, tai skaitā 9.2.4.1. pasākuma ietvaros 4 651 654 euro apmērā un 9.2.4.2. pasākuma ietvaros 10 782 114 euro apmērā.

III. Specifiskajam atbalstam pieejamais finansējums

12. Specifiskā atbalsta ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 55 385 196 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 47 077 416 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 8 307 780 euro apmērā, tai skaitā:

12.1. 9.2.4.1. pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 16 692 798 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 14 188 878 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 2 503 920 euro apmērā;

12.2. 9.2.4.2. pasākumam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 38 692 398 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 32 888 538 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 5 803 860 euro apmērā.

13. 9.2.4.2. pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums vienošanās slēgšanai (paredzot iznākuma rādītāju plānojumu atbilstoši šo noteikumu 9.1.1. un 9.1.2. apakšpunktā noteiktajam apjomam līdz 2018. gada 31. decembrim) ir 32 926 517 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 27 987 539 euro un valsts budžeta finansējums 4 938 978 euro. No 2019. gada 1. janvāra atbildīgā iestāde saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumu var ierosināt palielināt pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu vienošanās slēgšanai līdz šo noteikumu 12.2. apakšpunktā norādītajam finansējuma apjomam (paredzot iznākuma rādītāju plānojumu atbilstoši šo noteikumu 9.1.2. un 9.2.2. apakšpunktā noteiktajam apjomam).

14. Eiropas Sociālā fonda finansējums projektā nepārsniedz 85 procentus no kopējām attiecināmajām izmaksām.

15. Projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās pēc vienošanās noslēgšanas dienas.

IV. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem

16. Projekta iesniedzējs 9.2.4.1. pasākuma ietvaros ir vadošā valsts pārvaldes iestāde veselības nozarē – Veselības ministrija.

17. 9.2.4.1. pasākuma ietvaros projekta iesniedzējs sadarbības partneru statusā var deleģēto valsts pārvaldes funkciju ietvaros piesaistīt veselības nozares valsts pārvaldes iestādes.

18. Finansējuma saņēmējs atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā, slēdz sadarbības līgumus ar sadarbības partneriem, kontrolē to izpildi un novērš dubultā finansējuma riskus.

19. Sadarbības partneris var īstenot šo noteikumu 22. punktā minētās atbalstāmās darbības un veikt izmaksas atbilstoši šo noteikumu 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30. un 31. punktam.

20. Projekta iesniedzējs 9.2.4.2. pasākuma ietvaros ir:

20.1. pašvaldība, kas ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms sadarbības iestādes uzaicinājuma iesniegt projekta iesniegumu (turpmāk – uzaicinājums) nosūtīšanas ir Nacionālā veselīgo pašvaldību tīkla dalībniece;

20.2. tiešā pārvaldes iestāde, kas īsteno un koordinē veselības veicināšanas un slimību profilakses politiku, – Slimību profilakses un kontroles centrs.

21. Finansējuma saņēmēji un sadarbības partneri, iesaistoties projekta īstenošanā, nodrošina, lai funkcijas, kuras tie pilda projekta īstenošanā, tiktu nodalītas no pamatfunkciju izpildes.

V. Atbalstāmās darbības un izmaksas

22. 9.2.4.1. pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

22.1. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana;

22.2. veselības veicināšanas un slimību profilakses plāna izstrāde un aktualizēšana;

22.3. slimību profilakses pasākumi;

22.4. vispārējie sabiedrības veselības veicināšanas pasākumi;

22.5. nacionāla mēroga veselības veicināšanas pasākumi mērķa grupām un vietējai sabiedrībai;

22.6. sabiedrības veselības pētījumi;

22.7. veselības veicināšanas un slimību profilakses uzraudzība;

22.8. informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšana.

23. Šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums nepārsniedz septiņus procentus no šo noteikumu 12.1. apakšpunktā noteiktā kopējā 9.2.4.1. pasākumam pieejamā finansējuma, un tās ietvaros ir attiecināmas:

23.1. finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas;

23.2. finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu 22.3., 22.4. un 22.5. apakšpunktā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanai.

24. Šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums nepārsniedz divus procentus no šo noteikumu 12.1. apakšpunktā noteiktā kopējā 9.2.4.1. pasākumam pieejamā finansējuma un ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:

24.1. finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas;

24.2. konsultantu un ekspertu izmaksas, kas saistītas ar veselības veicināšanas un slimību profilakses plāna izstrādi un aktualizēšanu;

24.3. izmaksas par informācijas izplatīšanu sabiedrībai un pašvaldībām attiecībā uz veselības veicināšanas un slimību profilakses plānu, tai skaitā informatīvo semināru un konferenču organizēšanas un īstenošanas izmaksas.

25. Šo noteikumu 22.3. apakšpunktā minētā atbalstāmā darbība ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:

25.1. izmaksas par primāro profilaksi un ārstniecības personu konsultācijām, kas veiktas papildus valsts apmaksātajai profilaksei un konsultācijām, piemēram, papildu pakalpojumu veidi, papildu mērķa grupas, papildu pakalpojuma sniegšanas vietas;

25.2. izmaksas par veselības parametru paškontroles ierīcēm un to darbības nodrošināšanu projekta īstenošanas laikā;

25.3. transporta, tai skaitā specializētā transporta, izmaksas mērķa grupām nokļūšanai pasākumu norises vietās;

25.4. ergoterapeita, surdotulka, neredzīgo pavadoņa, ārstniecības personāla, sociālā pedagoga un cita speciālā personāla, kas nodrošina vienlīdzīgas iespējas šo noteikumu 8. punktā noteikto mērķa grupu dalībniekiem, piesaistes izmaksas;

25.5. izmaksas par sabiedrības informēšanas pasākumiem attiecībā uz slimību profilaksi;

25.6. izmaksas par profilakses pasākumu rezultātu aprakstu un efektivitātes un ietekmes izvērtējumu.

26. Šo noteikumu 22.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums ir vismaz 50 procentu no šo noteikumu 12.1. apakšpunktā noteiktā 9.2.4.1. pasākumam pieejamā kopējā finansējuma un ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:

26.1. sabiedrības informēšanas kampaņu īstenošanas izmaksas;

26.2. sociālās reklāmas, tai skaitā vides reklāmas un reklāmas plašsaziņas līdzekļos, un informatīvo materiālu izgatavošanas, drukas un izplatīšanas izmaksas ārpus šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētajām sabiedrības informēšanas kampaņām;

26.3. izmaksas par vispārējo sabiedrības veselības veicināšanas pasākumu rezultātu aprakstu un efektivitātes un ietekmes izvērtējumu.

27. Šo noteikumu 22.5. apakšpunktā minētā atbalstāmā darbība ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:

27.1. veselības veicināšanas pasākumu īstenošanas izmaksas, tai skaitā rezultātu apraksta un efektivitātes un ietekmes izvērtējuma izmaksas;

27.2. izmaksas par veselības veicināšanas pasākumu inventāru un tā darbības nodrošināšanas izmaksas projekta īstenošanas laikā, kas nepārsniedz 10 % no atbalstāmās darbības finansējuma;

27.3. transporta, tai skaitā specializētā transporta, izmaksas mērķa grupām nokļūšanai pasākumu norises vietās;

27.4. ergoterapeita, surdotulka, neredzīgo pavadoņa, ārstniecības personāla, sociālā pedagoga un cita speciālā personāla piesaistes izmaksas, ja tie nodrošina vienlīdzīgas iespējas šo noteikumu 8. punktā minēto mērķa grupu dalībniekiem.

28. Šo noteikumu 22.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums ir vismaz 15 procentu no šo noteikumu 12.1. apakšpunktā noteiktā 9.2.4.1. pasākumam pieejamā kopējā finansējuma un ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:

28.1. izmaksas, kas saistītas ar sabiedrības veselības pētījumu tehniskās specifikācijas izstrādi, sadarbību ar ārpakalpojuma sniedzēju, sabiedrības veselības pētījumu īstenošanu, nodevumu izvērtēšanu (ekspertīzi) un datu analīzi, kā arī informācijas izplatīšanu par sabiedrības veselības pētījumiem un to rezultātiem, tai skaitā:

28.1.1. finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas;

28.1.2. informatīvo semināru un konferenču organizēšanas un īstenošanas izmaksas;

28.2. sabiedrības veselības pētījumu īstenošanas, informācijas izplatīšanas, konsultantu un ekspertu pakalpojumu izmaksas, kas saistītas ar sabiedrības veselības pētījumu veikšanu.

29. Šo noteikumu 22.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums nepārsniedz septiņus procentus no šo noteikumu 12.1. apakšpunktā noteiktā 9.2.4.1. pasākumam pieejamā kopējā finansējuma un ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:

29.1. finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas;

29.2. finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru personāla darba braucienu un iekšzemes komandējumu izmaksas;

29.3. konsultantu un ekspertu pakalpojumu izmaksas.

30. Šo noteikumu 22.8. apakšpunktā minētā atbalstāmā darbība ietver informācijas un publicitātes nodrošināšanas izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana.

31. Šo noteikumu 22. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai ir attiecināmas neparedzētās izmaksas līdz diviem procentiem no šo noteikumu 12.1. apakšpunktā noteiktā 9.2.4.1. pasākumam pieejamā kopējā finansējuma, ko projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju un izmanto šo noteikumu 32.2. apakšpunktā minēto projekta pārējo tiešo attiecināmo īstenošanas papildu izmaksu segšanai, kas neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvušas nepieciešamas projekta īstenošanai. Neparedzēto izmaksu izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, kā to nosaka vienošanās.

32. Šo noteikumu 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30. un 31. punktā minētās izmaksas veido projekta tiešās attiecināmās izmaksas, tai skaitā:

32.1. šo noteikumu 23. punktā un 24.1., 28.1.1. un 29.1. apakšpunktā minētās izmaksas veido projekta tiešās attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas;

32.2. šo noteikumu 25., 26., 27., 30. un 31. punktā un 24.2., 24.3., 28.1.2., 28.2., 29.2. un 29.3. apakšpunktā minētās izmaksas veido projekta pārējās tiešās attiecināmās īstenošanas izmaksas, un šīs piegāžu un pakalpojumu izmaksas ir attiecināmas, ja tās radušās, ievērojot publisko iepirkumu jomu regulējošos normatīvos aktus.

33. Šo noteikumu 22. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai ir attiecināmas projekta netiešās attiecināmās izmaksas, ko projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 32.1. apakšpunktā minētajām projekta tiešajām personāla atlīdzības izmaksām.

34. 9.2.4.2. pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

34.1. projekta vadības nodrošināšana;

34.2. projekta īstenošanas nodrošināšana;

34.3. slimību profilakses pasākumi mērķa grupām un vietējai sabiedrībai;

34.4. veselības veicināšanas pasākumi mērķa grupām un vietējai sabiedrībai;

34.5. informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšana.

35. Šo noteikumu 34.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums nepārsniedz piecus procentus no projekta kopējā finansējuma, un tās ietvaros ir attiecināmas finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas.

36. Šo noteikumu 34.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums nepārsniedz divus procentus no projekta kopējā finansējuma, un tās ietvaros ir attiecināmas finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas.

37. Šo noteikumu 34.3. apakšpunktā minētā atbalstāmā darbība ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:

37.1. izmaksas par primāro profilaksi un ārstniecības personu konsultācijām, kas veiktas papildus valsts apmaksātajai profilaksei un konsultācijām, piemēram, papildu pakalpojumu veidi, papildu mērķa grupas, papildu pakalpojuma sniegšanas vietas;

37.2. izmaksas par veselības parametru paškontroles ierīcēm un to darbības nodrošināšanu projekta īstenošanas laikā, kas nepārsniedz 10 % no atbalstāmās darbības finansējuma;

37.3. transporta, tai skaitā specializētā transporta, izmaksas mērķa grupām nokļūšanai pasākumu norises vietās;

37.4. ergoterapeita, surdotulka, neredzīgo pavadoņa, ārstniecības personāla, sociālā pedagoga un cita speciālā personāla piesaistes izmaksas, ja tie nodrošina vienlīdzīgas iespējas šo noteikumu 8. punktā minēto mērķa grupu dalībniekiem;

37.5. izmaksas par profilakses pasākumu rezultātu aprakstu un efektivitātes izvērtējumu.

38. Šo noteikumu 34.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums ir vismaz 80 procentu no finansējuma, kas projektam aprēķināts atbilstoši šo noteikumu 52. punktam, un tas ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:

38.1. veselības veicināšanas pasākumu īstenošanas izmaksas, tai skaitā rezultātu apraksta un efektivitātes izvērtējuma izmaksas;

38.2. izmaksas par veselības veicināšanas pasākumu inventāru un tā darbības nodrošināšanas izmaksas projekta īstenošanas laikā, kas nepārsniedz 10 % no atbalstāmās darbības finansējuma;

38.3. transporta, tai skaitā specializētā transporta, izmaksas mērķa grupām nokļūšanai pasākumu norises vietās;

38.4. ergoterapeita, surdotulka, neredzīgo pavadoņa, ārstniecības personāla, sociālā pedagoga un cita speciālā personāla piesaistes izmaksas, ja tie nodrošina vienlīdzīgas iespējas šo noteikumu 8. punktā minēto mērķa grupu dalībniekiem.

39. Šo noteikumu 34.5. apakšpunktā minētā atbalstāmā darbība ietver informācijas un publicitātes nodrošināšanas izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana.

40. Šo noteikumu 34. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai ir attiecināmas neparedzētās izmaksas līdz diviem procentiem no projekta kopējā finansējuma, ko projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju un izmanto šo noteikumu 41.2. apakšpunktā minēto projekta pārējo tiešo attiecināmo īstenošanas papildu izmaksu segšanai, kas neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvušas nepieciešamas projekta īstenošanai. Neparedzēto izmaksu izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, kā to nosaka vienošanās.

41. Šo noteikumu 35., 36., 37., 38., 39. un 40. punktā minētās izmaksas veido projekta tiešās attiecināmās izmaksas, tai skaitā:

41.1. šo noteikumu 35. un 36. punktā minētās izmaksas veido projekta tiešās attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas;

41.2. šo noteikumu 37., 38., 39. un 40. punktā minētās izmaksas veido projekta pārējās tiešās attiecināmās īstenošanas izmaksas, un šīs piegāžu un pakalpojumu izmaksas ir attiecināmas, ja tās radušās, ievērojot publisko iepirkumu jomu regulējošos normatīvos aktus.

42. Šo noteikumu 34. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai ir attiecināmas projekta netiešās attiecināmās izmaksas, ko projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 41.1. apakšpunktā minētajām projekta tiešajām personāla atlīdzības izmaksām.

43. 9.2.4.2. pasākuma ietvaros atsevišķas šo noteikumu 37. un 38. punktā minētās izmaksas var attiecināt uz vairākiem projektiem. Izmaksas starp projektiem sadala, balstoties uz vienu vai vairākiem šo noteikumu 52. punktā minētajiem kritērijiem. Informāciju par šādiem pasākumiem atspoguļo šo noteikumu 58.1. apakšpunktā minētajos attiecīgo projektu gada plānos.

44. Projekta vadības un īstenošanas personālam, kas darba laika slodzes ietvaros vienā institūcijā veic pienākumus, kuri ir saistīti ne tikai ar projektu, bet arī ar konkrētās institūcijas pamatdarbību vai citu finanšu instrumentu administrēšanu, daļa no atlīdzības izmaksām var tikt segta no projekta finansējuma proporcionāli laikam, kurā tiek veikti ar projektu saistītie pienākumi. Šādā gadījumā veic projekta vadības un īstenošanas personāla darba laika uzskaiti dalījumā pa veiktajām funkcijām, ievērojot, ka izmaksas no Eiropas Sociālā fonda ir attiecināmas, ja darbinieks projektā nodarbināts vismaz 30 procentus no kopējās noslodzes.

45. Iepirkumā, kurā samaksa par pakalpojumu veikta, pamatojoties uz nostrādāto stundu skaitu, cilvēkresursu izmaksas, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, nepārsniedz 80 euro par cilvēkstundu, ja cilvēkstundu skaits kalendāra nedēļas laikā uz vienu cilvēku ir līdz 6 stundām, nepārsniedz 40 euro par cilvēkstundu, ja cilvēkstundu skaits kalendāra nedēļas laikā uz vienu cilvēku ir no 7 līdz 16 stundām, un nepārsniedz 30 euro par cilvēkstundu, ja cilvēkstundu skaits kalendāra nedēļas laikā uz vienu cilvēku ir virs 17 stundām. Izņēmuma gadījumos cilvēkstundu likmes iepirkumos var būt augstākas, ja saņemts sadarbības iestādes saskaņojums.

46. Sadarbības partneru izmaksas 9.2.4.1. pasākuma ietvaros ir attiecināmas, ja tās ir veiktas pēc šo noteikumu 18. punktā minētā sadarbības līguma noslēgšanas, ievērojot šo noteikumu 15. punktā minēto termiņu.

47. Specifiskā atbalsta pasākumu ietvaros nav attiecināmas būvdarbu un piegāžu līgumu izmaksas, izņemot tādu šo noteikumu 25.2., 27.2., 37.2. un 38.2. apakšpunktā minēto ierīču un inventāra piegāžu līgumu izmaksas, kuru vērtība par vienu vienību ir mazāka par 213 euro.

48. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ir attiecināmās izmaksas, ja finansējuma saņēmējs tos nevar atgūt normatīvajos aktos par pievienotās vērtības nodokli noteiktajā kārtībā.

VI. Specifiskā atbalsta pasākumu īstenošanas nosacījumi

49. Sadarbības iestāde 9.2.4.1. pasākuma ietvaros organizē ierobežotu projektu iesniegumu atlasi vienu reizi 9.2.4.1. pasākuma īstenošanas periodā veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošanai 2016.–2022. gadā. Sadarbības iestāde uzaicinājumu nosūta mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanas, ja ir saskaņots 9.2.4.1. pasākuma projektu iesniegumu atlases nolikums. Lēmumu par 9.2.4.1. pasākuma projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem mēneša laikā pēc projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktā projektu iesniegumu iesniegšanas beigu termiņa.

50. Sadarbības iestāde 9.2.4.2. pasākuma ietvaros organizē ierobežotas projektu iesniegumu atlases divās kārtās 9.2.4.2. pasākuma īstenošanas periodā veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošanai 2017.–2019. gadā un 2020.–2022. gadam, tai skaitā:

50.1. pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros sadarbības iestāde uzaicinājumu nosūta mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanas, ja ir saskaņots 9.2.4.2. pasākuma pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas nolikums un ja atbildīgā iestāde atbilstoši šo noteikumu 53. punktam ir aprēķinājusi finansējuma sadalījumu pašvaldībām atbilstoši šo noteikumu 52. punktam un iesniegusi sadarbības iestādei publicēšanai tās tīmekļvietnē;

50.2. otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros sadarbības iestāde uzaicinājumu nosūta līdz 2019. gada 1. aprīlim, ja ir saskaņots 9.2.4.2. pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas nolikums un ja atbildīgā iestāde atbilstoši šo noteikumu 53. punktam ir aprēķinājusi finansējuma sadalījumu pašvaldībām atbilstoši šo noteikumu 52. punktam un iesniegusi sadarbības iestādei publicēšanai tās tīmekļvietnē;

50.3. katrai projektu iesniegumu atlases kārtai plāno pusi no šo noteikumu 12.2. apakšpunktā noteiktā finansējuma un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas finansējumu palielina par pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas finansējuma atlikumu un koriģē atbilstoši šo noteikumu 13. punktā noteiktajam attiecināmo izmaksu apjoma ierobežojumam.

51. Specifiskā atbalsta pasākumu projektu iesniegumu vērtēšanā sadarbības iestāde uzaicina projektu iesniegumu vērtēšanas komisijā balstiesīgo locekļu statusā atbildīgās iestādes pārstāvi, Veselības ministrijas un Slimību profilakses un kontroles centra pārstāvjus, kas nepārstāv 9.2.4.1. pasākuma finansējuma saņēmēju vai sadarbības partneri, un vadošās iestādes pārstāvi novērotāja statusā.

52. 9.2.4.2. pasākuma projekta iesniedzējs var pretendēt uz attiecināmajām izmaksām, kas aprēķinātas atbilstoši šādiem kritērijiem:

52.1. 72,5 procenti no projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamā finansējuma, kas sadalīts starp pašvaldībām proporcionāli katras pašvaldības iepriekšējā gadā reģistrētajam kopējam iedzīvotāju skaitam atbilstoši jaunākajiem publiski pieejamajiem Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes datiem;

52.2. 10 procentu no projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamā finansējuma, kas sadalīts starp pašvaldībām proporcionāli katras pašvaldības iepriekšējā gadā reģistrētajam bērnu skaitam atbilstoši jaunākajiem publiski pieejamajiem Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes datiem;

52.3. pieci procenti no projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamā finansējuma, kas sadalīts starp pašvaldībām proporcionāli katras pašvaldības iepriekšējā gadā reģistrētajam iedzīvotāju skaitam vecumā virs 50 gadiem atbilstoši jaunākajiem publiski pieejamajiem Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes datiem;

52.4. 2,5 procenti no projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamā finansējuma, kas sadalīts starp pašvaldībām proporcionāli katras pašvaldības iepriekšējā gadā reģistrētajam bezdarbnieku skaitam atbilstoši jaunākajiem publiski pieejamajiem Nodarbinātības valsts aģentūras datiem;

52.5. 2,5 procenti no projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamā finansējuma, kas sadalīts starp pašvaldībām proporcionāli katras pašvaldības iepriekšējā gadā reģistrētajam personu skaitam, kam konstatēta atbilstība trūcīgas ģimenes statusam, atbilstoši jaunākajiem publiski pieejamiem Labklājības ministrijas datiem;

52.6. 2,5 procenti no projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamā finansējuma, kas sadalīts starp pašvaldībām proporcionāli katras pašvaldības iepriekšējā gadā reģistrētajam iedzīvotāju ar invaliditāti skaitam atbilstoši jaunākajiem publiski pieejamajiem Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas datiem;

52.7. pieci procenti no projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamā finansējuma, kas sadalīts starp pašvaldībām proporcionāli to katras pašvaldības iedzīvotāju skaitam, kas dzīvo teritorijās ārpus pilsētām ar iedzīvotāju blīvumu zem 50 iedzīvotājiem uz kvadrātkilometru, atbilstoši jaunākajiem publiski pieejamajiem Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes un Teritorijas attīstības plānošanas informācijas sistēmas datiem;

52.8. maksimālā viena projekta kopējo attiecināmo izmaksu summa ir 3 500 000 euro, izņemot projektu, ko izstrādā šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētais projekta iesniedzējs. Ja aprēķinātā projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa pārsniedz maksimālo, atbilstoši katram šo noteikumu 52.1., 52.2., 52.3., 52.4., 52.5., 52.6. un 52.7. apakšpunkta kritērijam aprēķināto attiecināmo izmaksu finansējumu samazina proporcionāli projekta aprēķinātās summas samazinājumam;

52.9. aprēķinātais finansējums pašvaldībām, kas neatbilst šo noteikumu 20.1. apakšpunktā noteiktajam projektu iesniedzēju lokam, samazināms par 50 procentiem un samazināmais finansējums sadalāms starp pašvaldībām, kas atbilst šo noteikumu 20.1. apakšpunktā noteiktajam projektu iesniedzēju lokam, proporcionāli aprēķinātajam finansējumam.

53. Atbildīgā iestāde ne vēlāk kā divas darbdienas pirms uzaicinājuma nosūtīšanas attiecīgās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros atbilstoši šo noteikumu 52. punktam aprēķina finansējuma sadalījumu pašvaldībām, un sadarbības iestāde uzaicinājuma nosūtīšanas dienā publicē to savā tīmekļvietnē.

54. 9.2.4.2. pasākuma ietvaros šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētais projekta iesniedzējs izstrādā un īsteno projektu par pašvaldībām, kas neatbilst šo noteikumu 20.1. apakšpunktā noteiktajam projektu iesniedzēju lokam, un par pašvaldībām, kas atbilst šo noteikumu 20.1. apakšpunktā noteiktajam projektu iesniedzēju lokam, bet nav iesniegušas atsevišķu projekta iesniegumu.

55. 9.2.4.2. pasākuma ietvaros pašvaldībām, kas ir Nacionālā veselīgo pašvaldību tīkla dalībnieces, bet nav iesniegušas atsevišķu projekta iesniegumu, atbilstoši šo noteikumu 52. punktam aprēķinātais finansējums tiek samazināts atbilstoši šo noteikumu 52.9. apakšpunktā minētajiem nosacījumiem.

56. Šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minēto veselības veicināšanas un slimību profilakses plānu, kas ietver visaptverošu pieeju veselības veicināšanas pasākumu īstenošanai, tai skaitā attiecībā uz normatīvā regulējuma izmaiņām un starpsektoru sadarbību, izstrādā līdz 2017. gada 1. jūlijam, pamatojoties uz iedzīvotāju veselību ietekmējošo paradumu, veselības riska faktoru un teritoriālo analīzi, kā arī Sabiedrības veselības pamatnostādnēm 2014.–2020. gadam un Starptautiskās Rekonstrukcijas un attīstības bankas izstrādāto veselības veicināšanas pārskatu, un, ņemot vērā veselības veicināšanas un slimību profilakses uzraudzības ietvaros konstatētos faktus, aktualizē reizi gadā līdz kārtēja gada 1. jūlijam. Plāns ietver:

56.1. nacionālā līmenī īstenojamo veselības veicināšanas iniciatīvu aprakstu;

56.2. vispārīgu veselības veicināšanas un slimību profilakses plānoto pasākumu aprakstu;

56.3. veselības veicināšanas pasākumu aprakstu mērķa grupām un vietējai sabiedrībai un vietējo slimību profilakses pasākumu aprakstu;

56.4. rekomendācijas veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu nepieciešamībai teritoriālā dalījumā;

56.5. vadlīnijas veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošanai.

57. Finansējuma saņēmēji un sadarbības partneri atbalstāmās darbības plāno un īsteno atbilstoši šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minētajam veselības veicināšanas un slimību profilakses plānam. Līdz veselības veicināšanas un slimību profilakses plāna izstrādei finansējuma saņēmēji un sadarbības partneri atbalstāmās darbības plāno un īsteno atbilstoši Sabiedrības veselības pamatnostādnēm 2014.–2020. gadam, vadlīnijām pašvaldībām veselības veicināšanā, Slimību profilakses un kontroles centra izstrādātajiem teritoriju veselības profiliem un 9.2.4.1. pasākuma projekta 2017. gada darba plānam (attiecas tikai uz šo noteikumu 58.1. apakšpunktā minēto projekta gada plānu), ko 9.2.4.1. pasākuma projekta finansējuma saņēmējs izstrādā 15 darbdienu laikā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas un nosūta publicēšanai sadarbības iestādes tīmekļvietnē.

58. 9.2.4.2. pasākuma ietvaros pirms šo noteikumu 34.3. un 34.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību attiecīgā gada izmaksu veikšanas:

58.1. finansējuma saņēmējs 10 darbdienu laikā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas un turpmāk līdz kārtējā gada 1. septembrim izstrādā un iesniedz sadarbības iestādē projekta nākamā gada plānu atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam;

58.2. sadarbības iestāde sadarbībā ar 9.2.4.1. pasākuma finansējuma saņēmēju un tā sadarbības partneriem 25 darbdienu laikā pēc projekta gada plāna saņemšanas pārbauda, vai:

58.2.1. projekta gada plāns ir aizpildīts saskaņā ar šo noteikumu 1. pielikumu;

58.2.2. projekta gada plāns atbilst apstiprinātajam projekta iesniegumam;

58.2.3. projekta gada plāns atbilst šo noteikumu 57. punktā minētajiem nosacījumiem;

58.2.4. projekta gada plāna pasākumi nedublē 9.2.4.1. pasākuma projektā plānotos pasākumus;

58.2.5. projekta turpmākā ieviešana ir atbalstāma atbilstoši šo noteikumu 64.2.4. apakšpunktā minētajam atzinumam;

58.3. sadarbības iestāde pēc šo noteikumu 58.2. apakšpunktā minētās pārbaudes, ja nepieciešams, lūdz finansējuma saņēmēju piecu darbdienu laikā pēc sadarbības iestādes viedokļa saņemšanas precizēt un iesniegt projekta gada plānu atkārtotai izskatīšanai. Ja sadarbības iestāde šo noteikumu 58.2. apakšpunktā minētajā termiņā nav lūgusi finansējuma saņēmēju precizēt projekta gada plānu, uzskatāms, ka projekta gada plāns ir saskaņots;

58.4. finansējuma saņēmējs pēc projekta gada plāna saskaņošanas nodrošina, ka informācija par projekta gada plānā paredzētajiem pasākumiem un darbībām ir pieejama vietējai sabiedrībai, jo īpaši vietējām biedrībām, nodibinājumiem un ārstniecības iestādēm;

58.5. ja projekta turpmāka ieviešana nav atbalstāma atbilstoši šo noteikumu 64.2.4. apakšpunktā minētajam atzinumam, sadarbības iestādes pieņem lēmumu par projekta gada plāna noraidīšanu un ierosina projekta izmaksu samazinājumu par attiecīgajam gadam šo noteikumu 34.3. un 34.4. apakšpunktā minētajām atbalstāmajām darbībām plānoto finansējumu, proporcionāli samazinot šo noteikumu 34.1. un 34.2. apakšpunktā minētajai atbalstāmajai darbībai plānoto finansējumu.

59. 9.2.4.2. pasākuma ietvaros sadarbības iestāde, pamatojoties uz šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētā finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, nodrošina šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam avansa maksājumu atbilstoši normatīvajam aktam par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā, nepārsniedzot 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda un valsts budžeta finansējuma.

60. Finansējuma saņēmēji nodrošina vienmērīgu finansējuma plānošanu un apguvi, paredzot, ka katra pilna projekta kalendāra gadā tiek apgūts:

60.1. 9.2.4.1. pasākuma ietvaros ne mazāk kā 14 procentu un ne vairāk kā 20 procentu no attiecīgajam projektam pieejamā finansējuma;

60.2. 9.2.4.2. pasākuma ietvaros ne mazāk kā 28 procenti un ne vairāk kā 40 procentu no attiecīgajam projektam pieejamā finansējuma;

60.3. iepriekšējos projekta īstenošanas gados ieplānotais un neizlietotais projekta finansējums.

61. 9.2.4.1. pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējs izveido veselības veicināšanas un slimību profilakses starpsektoru sadarbības komiteju, kuras sastāvā pastāvīgo locekļu statusā iekļauj šo noteikumu 17. punktā minētos sadarbības partneru pārstāvjus, savukārt pieaicināto ekspertu statusā – Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas, Kultūras ministrijas, Labklājības ministrijas, Satiksmes ministrijas, Tieslietu ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Zemkopības ministrijas, Pārresoru koordinācijas centra, Latvijas Pašvaldību savienības un Latvijas Lielo pilsētu asociācijas pārstāvjus, kā arī atbildīgās iestādes pārstāvi novērotāja statusā, nosakot komitejai šādu kompetenci:

61.1. starpsektoru sadarbības koordinācija veselības veicināšanā un slimību profilaksē;

61.2. šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minētā veselības veicināšanas un slimību profilakses plāna saskaņošana;

61.3. atbilstoši šo noteikumu 22.6. apakšpunktā noteiktajai atbalstāmajai darbībai īstenojamo sabiedrības veselības pētījumu saraksta saskaņošana un secinājumu izskatīšana;

61.4. atbilstoši šo noteikumu 64. punktam izstrādātās veselības veicināšanas un slimību profilakses uzraudzības sistēmas saskaņošana un uzraudzības secinājumu izskatīšana;

61.5. specifiskā atbalsta pasākumu ieviešanas uzraudzība.

62. Šo noteikumu 61. punktā minētās komitejas personālsastāvu un nolikumu apstiprina veselības ministrs. Komitejas sēdes tiek organizētas ne retāk kā reizi ceturksnī. Dalībai komitejas sēdēs var pieaicināt citus ekspertus.

63. Ja projekta kopējās attiecināmās izmaksas pārsniedz 1,5 miljonus euro, tā ieviešanas plānošanas un ieviešanas kontrolei finansējuma saņēmējs izveido vadības un kontroles komisiju, kuras sastāvā uzaicina Veselības ministrijas un Slimību profilakses un kontroles centra pārstāvjus, kā arī sadarbības iestādes pārstāvi novērotāja statusā. Šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētais projekta iesniedzējs projekta vadības un kontroles komisijā papildus uzaicina Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvi. Vadības un kontroles komisijai nosaka šādu kompetenci:

63.1. projekta gada plānu saskaņošana;

63.2. projekta progresa izskatīšana ne retāk kā reizi ceturksnī.

64. Nodrošinot šo noteikumu 22.7. apakšpunktā minētās veselības veicināšanas un slimību profilakses uzraudzību:

64.1. 9.2.4.1. pasākuma finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri līdz kārtējā gada 1. aprīlim sagatavo 9.2.4.1. pasākuma projekta uzraudzības pārskatu par iepriekšējo gadu, apkopojot slimību profilakses un veselības veicināšanas pasākumu rezultātu aprakstus un efektivitātes un ietekmes izvērtējumus;

64.2. 9.2.4.1. pasākuma finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri iesaistās 9.2.4.2. pasākuma projektu gada plānu vērtēšanā un nodrošina īstenoto veselības veicināšanas un profilakses pasākumu efektivitātes ikgadējo starpnovērtējumu, tai skaitā:

64.2.1. kopā ar sadarbības iestādi analizē īstenoto veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu atbilstību projektu gada plāniem, īstenošanas efektivitātes un ietekmes novērtējumu, kā arī veic izmaksu un konstatēto neatbilstoši veikto izmaksu apjomu salīdzinājumu starp projektiem;

64.2.2. veic izlases veida pārbaudes par veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu atbilstību šo noteikumu 56.5. apakšpunktā minētajām veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošanas vadlīnijām;

64.2.3. veic iedzīvotāju veselības uzvedības un veselības riska faktoru indikatoru uzraudzību (reizi divos gados atbilstoši indikatoru datu pieejamībai);

64.2.4. balstoties uz šo noteikumu 64.2.1., 64.2.2. un 64.2.3. apakšpunktā minēto efektivitātes ikgadējo starpnovērtējumu, sniedz atzinumu sadarbības iestādei par projekta ieviešanas efektivitāti un turpmākās ieviešanas lietderību;

64.3. 9.2.4.2. pasākuma finansējuma saņēmējs nodrošina piekļuvi projekta veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumiem un projekta dokumentācijai 9.2.4.1. pasākuma finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem šo noteikumu 64.2. apakšpunktā noteiktā pienākuma izpildei;

64.4. 9.2.4.2. pasākuma finansējuma saņēmējs līdz kārtējā gada 1. martam sagatavo un iesniedz sadarbības iestādei un 9.2.4.1. pasākuma finansējuma saņēmējam informāciju par projekta gada plāna izpildi atbilstoši šo noteikumu 2. pielikumam.

65. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs atbilstoši šo noteikumu 22.8. un 34.5. apakšpunktam nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (EK) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana.

66. Finansējuma saņēmēji uzkrāj šādus datus:

66.1. par šādu horizontālā principa "Vienlīdzīgas iespējas" horizontālo rādītāju sasniegšanu:

66.1.1. atbalstu saņēmušo sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju skaits;

66.1.2. par vienlīdzīgu iespēju aspektiem (dzimumu līdztiesība, invaliditāte, vecums vai etniskā piederība) apmācīto personu skaits;

66.2. par šo noteikumu 8.1., 8.2., 8.3., 8.4., 8.5. un 8.6. apakšpunktā minētajām mērķa grupām veic atbalstu saņēmušo personu anketēšanu un noskaidro, kurai mērķa grupai atbalstu saņēmusī persona atbilst;

66.3. par projekta dalībniekiem, kuri uzskaitāmi atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1304/2013 par Eiropas Sociālo fondu un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1081/2006, 1. pielikumam par kopējiem iznākuma un rezultāta rādītājiem dalībniekiem, veicot dalībnieku anketēšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2014.–2020. gada plānošanas periodā, un maksājuma pieprasījuma veidlapā noteiktajiem datiem, ja:

66.3.1. persona piedalās veselības veicināšanas vai slimību profilakses pasākumā mērķa grupām vai vietējai sabiedrībai;

66.3.2. pasākuma vai viena pasākuma cikla ilgums ir vismaz 8 stundas.

67. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no vienošanās jebkurā no šādiem gadījumiem:

67.1. finansējuma saņēmējs nepilda noteikumus, ko nosaka vienošanās, tai skaitā projekta īstenošana nenotiek atbilstoši projektā noteiktajiem termiņiem vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt pasākumu iznākuma rādītāju vai uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

67.2. citos gadījumos, ko nosaka vienošanās.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Veselības ministrs Guntis Belēvičs

 

1. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 17. maija
noteikumiem Nr. 310

Projekta darba plāns _______. gadam

Finansējuma saņēmējs  
Projekta nosaukums  
Projekta numurs  

 

Nr.

Tēmas nosaukums1

Pasākuma nosaukums2

Pasākuma īss apraksts3

Pasākuma īstenošanas ilgums un biežums4

Pasākuma atbilstība teritorijas veselības profilam5

Mērķa grupa6

Pasākuma sasaiste ar citiem projekta pasākumiem7

Pasākuma indikatīvās izmaksas (euro)

Atsauce uz projekta atbalstāmo darbību8

1.                  
2.                  
3.                  
4.                  
5.                  

Piezīmes.

1 Tēmas: garīgā (psihiskā) veselība, atkarību mazināšana, fiziskā aktivitāte, veselīgs uzturs, seksuālā un reproduktīvā veselība.

2 Pasākuma nosaukumu norāda saskaņā ar Sabiedrības veselības pamatnostādnēm vai vadlīnijām pašvaldībām veselības veicināšanā, piemēram, "Mācības veselīgā uztura pagatavošanai", "Nūjošanas grupu organizēšana", "Orientēšanas sporta interešu pulciņš".

3 Norāda informāciju par pasākuma īstenošanas metodēm un resursiem (piemēram, cilvēkresursi, iekārtas, aprīkojums, infrastruktūra) [līdz 150 vārdiem].

4 Norāda informāciju par periodu/-iem, kad plānots pasākumu īstenot.

5 Pamato pasākuma nepieciešamību ar teritorijas veselības profilā norādītājām problēmām [līdz 50 vārdiem].

6 Norāda mērķa grupu un plānoto pasākumu apmeklētāju skaitu grupā atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumiem Nr. 310 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" 9.2.4.1. pasākuma "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" un 9.2.4.2. pasākuma "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei" īstenošanas noteikumi" (teritoriāli atstumtie, trūcīgie iedzīvotāji, bezdarbnieki, personas ar invaliditāti, iedzīvotāji vecumā virs 54 gadiem, bērni) attiecīgi sadalījumā pa dzimumiem.

7 Norāda atsauci uz projekta darba plāna pasākuma numuru un informāciju par sasaisti.

8 Norāda pasākuma atbilstību vienai no projekta atbalstāmajām darbībām – "slimību profilakses pasākumi mērķa grupām un vietējai sabiedrībai", norādot "profilakse", vai "veselības veicināšanas pasākumi mērķa grupām un vietējai sabiedrībai", norādot "veselības veicināšana".

Veselības ministrs Guntis Belēvičs

 

2. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 17. maija
noteikumiem Nr. 310

Pārskats par projekta darba plāna _______. gadam izpildi

Finansējuma saņēmējs  
Projekta nosaukums  
Projekta numurs  

 

Nr.1

Pasākuma nosaukums2

Atsauce uz projekta atbalstāmo darbību3

Pasākuma īstenošanas ilgums un termiņš4

Mērķa grupa5

Pasākuma izmaksas (euro)6

Kopsavilkums par pasākuma rezultātiem un efektivitātes izvērtējumu7

Piezīmes8

1.              
2.              
3.              
4.              
5.              

Piezīmes.

1 Pasākuma numuru norāda atbilstoši projekta darba plānam (norāda visus darba plānā ietvertos pasākumus).

2 Pasākuma nosaukumu norāda atbilstoši projekta darba plānam (norāda visus darba plānā ietvertos pasākumus).

3 Norāda pasākuma atbilstību vienai no projekta atbalstāmajām darbībām – "slimību profilakses pasākumi mērķa grupām un vietējai sabiedrībai", norādot "profilakse", vai "veselības veicināšanas pasākumi mērķa grupām un vietējai sabiedrībai", norādot "veselības veicināšana".

4 Norāda informāciju par periodu/-iem, kad tika īstenots pasākums.

5 Norāda mērķa grupu un skaitu atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumiem Nr. 310 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" 9.2.4.1. pasākuma "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" un 9.2.4.2. pasākuma "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei" īstenošanas noteikumi" (teritoriāli atstumtie, trūcīgie iedzīvotāji, bezdarbnieki, personas ar invaliditāti, iedzīvotāji vecumā virs 54 gadiem, bērni), kas piedalījās pasākumā, tai skaitā sadalījumā pa dzimumiem.

6 Norāda reālās pasākuma izmaksas.

7 Galvenie pasākuma rezultāti un efektivitātes izvērtējuma secinājumi (sasniegtās auditorijas rezultātu kopsavilkums ar nozīmīgākajiem datiem, dalībnieku apmierinātības novērtējuma rezultāti un secinājumi, galvenie pasākumu īstenošanas procesā izdarītie secinājumi un rekomendācijas pasākuma īstenošanai nākotnē) [līdz 300 vārdiem].

8 Finansējuma saņēmēja skaidrojumi, ja nepieciešams.

Kopsavilkums par gada ietvaros veikto pasākumu efektivitāti un ietekmi [līdz 1000 vārdiem]

 

 

Veselības ministrs Guntis Belēvičs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!