• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
15. februāra sēde. Stenogramma. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.02.1996., Nr. 34 https://www.vestnesis.lv/ta/id/28318

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Informācija par Saeimas Prezidija 1996.gada 19.februāra sēdi

Vēl šajā numurā

22.02.1996., Nr. 34

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

15. februāra sēde
Stenogramma

Nobeigums. Sākums "LV" nr. 30., 31/32., 33.

Sēdi vada Latvijas Republikas 6. Saeimas priekšsēdētāja Ilga Kreituse.

A.Kreituss. Nākamais — jauns pants. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija lika priekšā papildināt likumu ar 10.pantu. Runa ir par pašvaldību finansu izlīdzināšanas fonda padomes izveidošanu. Komisijas un kabineta lēmums bija neatbalstīt šo priekšlikumu.

Sēdes vadītāja. Deputātiem iebildumu pret Finansu un budžeta komisijas lēmumu neizveidot jaunu pantu pēc Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikuma nav. Pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais jaunais pants kā 11. bija paredzēts. Bet šādā gadījumā tas kļūst par 10. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija liek priekšā papildināt likumu ar 10.pantu šādā redakcijā: “10.pants. Lai saskaņotu no pašvaldību izlīdzināšanas fonda attiecīgās pašvaldības 1995.gadā avansā saņemto dotāciju un mērķdotāciju apjomus, kā arī pašvaldību izlīdzināšanas fondā ieskaitītos līdzekļus, Ministru kabinets līdz 1996.gada 1.maijam izdara pārrēķinus saskaņā ar 1995.gada 28.marta Ministru kabineta noteikumiem nr.65 “Noteikumi par pašvaldību finansu izlīdzināšanas aprēķina algoritmu 1995.gadam””. Kabineta lēmums bija atbalstīt.

Sēdes vadītāja. Komisijas lēmums?

 

A.Kreituss. Komisijas lēmums bija neatbalstīt.

Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Lūdzu deputātus balsot par Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas iesniegto priekšlikumu izveidot jaunu pantu, pēc tagadējās jaunās redakcijas — 10.pantu. “Lai saskaņotu no pašvaldību izlīdzināšanas fonda attiecīgās pašvaldības 1995.gadā avansā saņemto dotāciju un mērķdotāciju apjomus, kā arī pašvaldību izlīdzināšanas fondā ieskaitītos līdzekļus, Ministru kabinets līdz 1996.gada 1.maijam izdara pārrēķinu saskaņā ar 1995.gada 28.marta Ministru kabineta noteikumiem nr.65 “Noteikumi par pašvaldību finansu izlīdzināšanas aprēķina algoritmu 1995.gadam””. Lūdzu balsošanas režīmu, lai balsotu par Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikumu! Lūdzu deputātus balsot! Lūdzu rezultātu! Par — 58, pret — 3, atturas — 1. Priekšlikums pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais kā pielikums bija Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšlikums iekļaut likumprojektā valsts investīciju sadalījumu...

Sēdes vadītāja. Priekšlikumu komisija noņem.

 

A.Kreituss. Paldies! Nākamais bija deputāta Lagzdiņa kunga priekšlikums kā likuma sastāvdaļu likumprojektam pievienot pielikumu nr.8 — valsts investīciju sarakstu 1996.gadam. Minēto sarakstu valdība jau ir apstiprinājusi. Es varu paskaidrot, ka šis saraksts ir apstiprināts. Tas arī visiem ir izdalīts, bet, tā kā nav paredzēts to pēc likuma likt iekšā budžetā, tad komisijas un kabineta lēmums bija neatbalstīt. Bet saraksts ir pieejams, tas visiem ir jau izdalīts. Lēmums ir neatbalstīt.

Sēdes vadītāja. Deputātiem pret Finansu un budžeta komisijas slēdzienu neatbalstīt deputāta Lagzdiņa priekšlikumu kā likuma sastāvdaļu likumprojektam pievienot pielikumu nr.8 — valsts investīciju sarakstu 1996.gadam, iebildumu nav. Minēto sarakstu valdība jau ir apstiprinājusi. Pieņemts.

 

A.Kreituss. Pārejas noteikumi. Pirmais. Pie 1.pārejas noteikuma ir Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas papildinājums otrajam lasījumam. Papildināt pārejas noteikumu 1.punktu pēc vārdiem “paredzot prioritāti pabalstu, ēdināšanas un medikamentu iegādes izdevumu segšanai” ar vārdiem “kā arī valsts investīcijām”. Komisija neatbalstīja, kabinets atbalsta.

Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Lūdzu deputātus balsot par pārejas noteikumu 1.punktā iesniegto Tautsaimniecības agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšlikumu papildināt pārejas noteikumu 1.punktu pēc vārdiem “paredzot prioritāti pabalstu, ēdināšanas un medikamentu iegādes izdevumu segšanai” ar vārdiem “kā arī valsts investīcijām”. Balsošanas režīmu! Lūdzu deputātus balsot! Lūdzu rezultātu! Par — 64, pret — 1, atturas — 2. Priekšlikums pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais ir Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas priekšlikums izteikt pārejas noteikumu 1.punktu šādā redakcijā. Es nolasīšu visu: “Noteikt, ka Finansu ministrijai ir tiesības finansēt budžeta iestādes un pasākumus proporcionāli valsts pamatbudžeta ieņēmumiem, izņemot valsts budžeta dotācijas un mērķdotācijas pašvaldību finansu izlīdzināšanas fondam, taču nepārsniedzot pamatbudžetā paredzētās summas un paredzot prioritāti pabalstu, ēdināšanas un medikamentu iegādes izdevumu segšanai. Saņemot finansējumu atbilstoši minētajiem nosacījumiem, resoru vadītājiem nodrošināt proporcionālu visu tāmē paredzēto izdevumu segšanu.” Komisijas un arī kabineta priekšlikums ir atbalstīt.

Sēdes vadītāja. Bet mēs tikko kā nobalsojām par Tautsaimniecības...

 

A.Kreituss. Ņemot vērā... Es atvainojos, ņemot vērā to labojumu, ko mēs jau tikko kā ielikām pirmajā punktā. Tā ka to likt iekšā arī šajā.

Sēdes vadītāja. Tātad deputātiem nav iebildumu pret Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas izteiktā priekšlikuma atbalstu, iekļaujot tajā iepriekš nobalsoto Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšlikumu. Pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais — pārejas noteikumu 2.punkts. Pirmais ir deputāta Čepāņa kunga priekšlikums.

Sēdes vadītāja. Noņem.

 

A.Kreituss. Noņemts. Nākamais ir pie pārejas noteikumu 2.punkta 2.apakšpunkta. Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšlikums ir izslēgt šo 2.apakšpunktu...

Sēdes vadītāja. Komisija priekšlikumu noņem.

 

A.Kreituss. Noņem. Paldies! Pie 4.apakšpunkta ir deputāta Jurkāna kunga priekšlikums, un tas skan šādi: “Izteikt pārejas noteikumu 2.punkta 4. apakšpunktu šādā jaunā redakcijā: “Pašvaldību finansu izlīdzināšanas fonda darbības uzraudzībai Ministru kabinets izveido Finansu izlīdzināšanas fonda padomi un apstiprina tās nolikumu””. Komisija un kabinets atbalstīja šo priekšlikumu.

Sēdes vadītāja. Deputātiem pret Finansu un budžeta komisijas atbalstu priekšlikumam, ko izteicis deputāts Jurkāns pie pārejas noteikumu 2.punkta 4. apakšpunkta, iebildumu nav. Pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais ir deputāta Čepāņa kunga priekšlikums. Komisija un...

Sēdes vadītāja. Priekšlikums noņemts.

 

A.Kreituss. Noņemts. Paldies! Nākamais — frakcijas “Tēvzemei un Brīvībai” priekšlikums izteikt pārejas noteikumu 2.punkta 4. apakšpunktu šādā redakcijā: “Divu nedēļu laikā iesniegt Saeimā likumprojektu par pašvaldību budžetu izlīdzināšanas fondu 1996.gadam, ņemot vērā, ka...” Un tālāk kā tekstā. Komisija to neatbalstīja, bet Ministru kabinets atbalstīja. Pareizi, ja?

Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Lūdzu deputātus balsot par frakcijas “Tēvzemei un Brīvībai” priekšlikumu izteikt pārejas noteikumu 2.punkta 4. apakšpunktu šādā redakcijā: “Divu nedēļu laikā iesniegt Saeimā likumprojektu par pašvaldību budžetu izlīdzināšanas fondu 1996.gadam, ņemot vērā, ka...” Tālāk kā pirmā lasījuma tekstā. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu deputātus balsot! Lūdzu rezultātu! Par — 62, pret — 1, atturas — 3. Priekšlikums pieņemts.

 

A.Kreituss. Tālāk ir pie pārejas noteikumu 4.punkta “a” apakšpunkta pirmajā lasījumā. Un ir Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums otrajā lasījumā precizēt, bet komisijas un kabineta lēmums ir neatbalstīt.

Sēdes vadītāja. Te ir viens jautājums. Tad jums ir jāveido apakšpunkti, jo pirmajā lasījumā apakšpunktu nav.

 

A.Kreituss. Nē, ir. 4.punktam ir apakšpunkti. Pirmajā lasījumā ir apakšpunkti “a”, “b”, “c”.

Sēdes vadītāja. Es atvainojos!

 

A.Kreituss. Nākamajā lapaspusē!

Sēdes vadītāja. Nākamajā, kur ir bijis pirmajā lasījumā “a” apakšpunkts, bet...

 

A.Kreituss. “a” apakšpunktam pretī ir priekšlikums, un šo priekšlikumu ne komisija, ne kabinets neatbalsta.

Sēdes vadītāja. Deputātiem pret Finansu un budžeta komisijas slēdzienu neatbalstīt Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikumu pārejas noteikumu 2.punkta ceturtajā “a” apakšpunktā precizēt atbilstoši 4. un 6.pantā precizētajiem skaitļiem iebildumu nav. Pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais — “b” — pirmajā lasījumā ir pieņemts. Mēs redzam. Un ir labojums otrajā lasījumā. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums par to arī ir. Komisijas un kabineta lēmums — neatbalstīt.

Sēdes vadītāja. Bet deputātiem pret Finansu un budžeta komisijas slēdzienu neatbalstīt Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas izteiktos priekšlikumus 2.punkta ceturtajā “b” apakšpunktā iebildumu nav. Pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais ir 2.punkta ceturtā “c” apakšpunkta labojums Sociālās un darba lietu komisijas redakcijā. Un tur ir teikts tā: “Pārejas noteikumu 2.punkta ceturtā apakšpunkta “c” punktā aizstāt skaitli 21 ar skaitli 23,7.” Tātad tas ir minimālais normatīvs veselības aizsardzības izdevumiem uz vienu iedzīvotāju. Komisijas lēmums ir atbalstīt un iestrādāt deputāta Jurkāna priekšlikumā 6.pantam. Tur tāda vairs nav. Bet Ministru kabineta lēmums ir neatbalstīt.

Sēdes vadītāja. Pēteris Apinis, “Latvijas ceļa” frakcijas deputāts!

 

P.Apinis (LC). Godātie deputāti! Es pēdējo reizi šodien. Tātad es jūs ļoti lūdzu ievērot šo labojumu, ko Sociālo un darba lietu komisija ļoti pamatoti ir izstrādājusi. Ja pagājušajā gadā mums bija minimums 21 lats un inflācija vismaz 20 procenti, tad mūsu prasītais pieaugums ir daudz mazāks un balstās tikai uz trijām būtiskām lietām — uz komunālo pakalpojumu sadārdzināšanos, uz transporta līdzekļu izdevumu sadārdzināšanos un uz infrastruktūru. Un mēs ļoti lūdzam atbalstīt šos priekšlikumus, it sevišķi tādēļ, ka būtisku pretenziju nav arī premjerministra kungam. Mēs tikko ar viņu runājām. Viņam nav tādas lielas pretenzijas pret to, ka tas būtu 23,7. Tas disciplinē rajonus un disciplinē lielās pilsētas, jo pretējā gadījumā mēs viņiem atkal dodam iespējas diezgan brīvi regulēt tos līdzekļus, kas paredzēti veselības aprūpei. Paldies!

Sēdes vadītāja. Tātad jūs esat par to, ka viņu iekļauj šajā apakšpunktā, nevis tā, kā te ir atbalstīts, — 6.pantā. Paldies, skaidrs! Atbalsta Sociālo un darba lietu komisiju.

Andrejs Požarnovs, “Tēvzemes un Brīvības” frakcijas deputāts!

 

A.Požarnovs (TB). Augsti godātais Valsts prezidenta kungs! Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godātie kolēģi! Par cik Jurkāna kunga priekšlikums ir noraidīts, es gribētu atbalstīt Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikumu tādā redakcijā, kā tas ir šeit izteikts. Pamatojums ir ļoti vienkāršs. Tā kā ir paredzēts šinī gadā paaugstināt minimālo algu, automātiski paaugstināsies arī ienākuma nodokļa iemaksa, un tas viss nonāks pašvaldību budžetā. Bez tam sakarā ar to, ka no 1.janvāra ir uzsākta personificētā sociālā nodokļa maksāšana, tas nozīmē, ka daudzi darba devēji vairs nevarēs maksāt algas saviem darbiniekiem konvertos, bet viņiem būs jāmaksā oficiāli, un oficiālā darba alga paaugstināsies. Arī no šīs pozīcijas ienākumu nodoklis nonāks pašvaldību budžetā. Bez tam es gribētu jums atgādināt vai pieminēt to, ka vakar mums iznāca tāda neliela kļūme, tāds misēklis. Proti, apvienība “Tēvzemei un Brīvībai” skatīja šo punktu un ar pārliecinošu balsu vairākumu nobalsoja par to, ka mēs atbalstām šo priekšlikumu, bet diemžēl tanī brīdī, vakarā, kad notika balsošana, mūsu pārstāvim, es nezinu, vai balsošanas brīdī rokā vājums iemetās vai mazdrusciņ viņš piemirsa, ka mēs esam nobalsojuši “par”, mūsu pārstāvis nobalsoja “pret”. Respektīvi, vakar tika radīta tāda neskaidrība, un jebkurā gadījumā, lai to labotu, es aicinātu nobalsot par Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikumu.

Sēdes vadītāja. Roberts Jurdžs, “Tēvzemes un Brīvības” frakcijas deputāts!

 

R.Jurdžs (TB). Cienījamais prezident! Cienījamais Prezidij!

Sēdes vadītāja. Cienījamie deputātu kungi, kas ir izveidojuši...

 

R.Jurdžs. Deputāti! Es runāju savu kolēģu vārdā!

Sēdes vadītāja. Nē, nē, Jurdža kungs, es vienkārši gribu nomierināt tos deputātus, kas diskutē.

 

R.Jurdžs. Es runāju, lai visi dzirdētu. Tā ir pēdējā barjera, lai es varu nomierināt visus, ka jūs vēl varat palīdzēt medicīnai. Kad es biju ārsts, es brīnījos — tik daudz mediķu Saeimā un Augstākajā padomē un nevar palīdzēt medicīnai. Neviena vārda, nekā. Un tagad man ir skaidrs, ka mūs uzskata par nekompetentiem savā amatā. Jā, mēs cienām juristus un klausāmies, bet šoreiz es iesaku paklausīties arī mediķus. Un tā tiešām ir pēdējā barjera, lai medicīna neietu galīgi bojā. Tā ka es aicinu un lūdzu visus, kam ir kāds sakars ar medicīnu, un visus, kas kaut cik ciena mūs un uzticas mums, balsot par šo ierosinājumu.

Sēdes vadītāja. Jānis Kalviņš, LNNK un LZP frakcijas deputāts!

 

J.Kalviņš (LNNK, LZP). Cienījamie kolēģi! Mēs vakar vienojāmies, ka balsojam par 21 latu. Šajā gadījumā šī starpība, 2,7 lati, momentā atsaucas uz dotāciju, kas jau tā ir maza. Es esmu “par” , lai būtu 50 latu uz vienas galvas. Bet tādā gadījumā rajonā momentā zaudēs gan skolas, gan pansionāti, gan viss pārējais. Ja tā nauda būs, tad nav problēmas, tā nāks iekšā. Un plus pie tā, es vēlreiz atgādinu, par ko mēs vakar vienojāmies. Arī mēs, pašvaldību, tā teikt, lobiji, nesam savu upuri. Būsim solīdi! Paldies! (No zāles deputāts R.Apsītis: “Cik tu pagājušajā gadā iztērēji?”)

Sēdes vadītāja. Lūdzu deputātu kungus neveidot dialogu zāles priekšā. Cieniet runātājus, cieniet paši sevi, uzklausiet visus, kas vēlas izteikties, un pēc tam izsakiet savu viedokli balsojumā!

Vladimirs Makarovs — labklājības ministrs!

 

V.Makarovs (labklājības ministrs). Jā, šeit beidzot pateica tieši to, tos vārdus, kurus arī es ļoti gribēju pateikt. Šeit patiešām ir pēdējā iespēja palīdzēt veselības aprūpes sistēmai, valstij. Ko nozīmē šie 23,7? Tie nozīmē to, ka Latvijas Republikas pašvaldības sāks pildīt likumu “Par pašvaldībām”, kur iedzīvotāju veselības aprūpe ir viņu pamatfunkcija. Es nezinu, vai pašvaldību pamatfunkcija ir būvēt kara ostas, celt, piedodiet, lielas rūpnīcas vai rūpēties par saviem iedzīvotājiem. Es lūdzu izsvērt to visu. Tad, kad jūs balsojat par šo 21 latu vai 23,7 latiem. Jā, veselības aprūpe ir pašvaldību pamatfunkcija. Un valsts līdzi darbojas speciālo programmu izpildē. Ja mēs nenodrošinām pamatu, jo traģiskāk ir izpildīt valsts politiku. Paldies!

Sēdes vadītāja. Jānis Bunkšs, frakcijas “Latvijas ceļš” deputāts!

 

J.Bunkšs (LC). Cienījamā priekšsēdētāja! Cienījamie deputāti! Sajūta tiešām ir tāda, ka beigas tuvu. Bet šoreiz es lūgtu saglabāt tiešām vēsu prātu un ņemt vērā to, ka, ja mēs ierakstām šādu skaitli — 23,7, tad ir ļoti jāapzinās, kur ir tie avoti, kas ļauj šādu 2,7 miljonu palielinājumu iegūt. Šobrīd tā ir tā nepietiekošā summa, kas jau tā ir ļoti knapa pašvaldību kopbudžetos. Tas nozīmē, ka tos 9,5 miljonus, kuri ir paredzēti šobrīd pašvaldību finansu izlīdzināšanas fondam, mēs samazinām tikai uz kādiem 7 miljoniem. Es jums ieteicu šodien palasīt avīzi “Diena”, kur Māris Pūķis, Pašvaldību savienības konsultants, ļoti kompetenti raksturo tieši situāciju rajonu budžetos, un lūdzu neatbalstīt šo skaitli. Pie šī skaitļa mēs varētu atgriezties tad, kad būs pēc divām nedēļām iesniegts likumprojekts par pašvaldību finansu izlīdzināšanu 1996. gadā, kad būs šīs prognozes, cik lielus papildu ienākumus mēs varam saņemt no tām akcijām, kuras ir saistītas ar minimālās darba algas palielināšanu. Tikai tad mēs varēsim spriest par to, vai šī summa ir pietiekoša vai nav pietiekoša.

Bez tam es gribu arī, lai jūs paskatāties to dokumentu, kuru iesniedza Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija un kurā bija norādīts, manuprāt, bija norādīts tieši Makarova kunga virzienā, ka, ja šis pieaugums ir uz to 7,5 miljonu latu apmēru, kas ir izteikts 12.lappusē, kur ir minēts labklājības ministra priekšlikums, tādā gadījumā šeit problēmu varētu nebūt. Lai tas ir speciālais budžets un šo pieaugumu no šī speciālā budžeta var finansēt. Tā ka lūdzu neatbalstīt priekšlikumu par 23,7 miljoniem... par 23,7 latiem uz vienu iedzīvotāju.

Sēdes vadītāja. Pēteris Apinis, frakcijas “Latvijas ceļš” deputāts! Otro reizi.

 

P.Apinis (LC). Es atvainojos! Mani piespieda. Saprotiet, mani piespieda ar varu vēlreiz...

Sēdes vadītāja. Apiņa kungs, šeit deputātu neviens nevar piespiest. Deputāts pilda savu brīvo gribu. Tāpēc, lūdzu, esiet uzmanīgs izteikumos!

 

P.Apinis. Cienījamie kolēģi! Stādieties priekšā, kas notiks ar mums šogad, nosakot to 21 latu. Mēs jau pagājušo gadu atkāpāmies. Mēs pagājušogad bijām spiesti pieņemt to nepopulāro lēmumu par 25 procentiem, kas mums bija jāņem no pacienta. Iedomājieties, ka šogad rajonos mēs būsim spiesti prasīt no pacienta vēl vairāk. Mēs būsim spiesti šajā pašā Kurzemes vai Latgales zonā ņemt no pacienta 50 vai 30 procentus no samaksas par konkrēti padarītu darbu. Šiem cilvēkiem nav ar ko maksāt. Tikai tādēļ, ka mēs šoreiz nevaram disciplinēt rajonu pašvaldības, rajonu pašvaldībām konkrēti noteikt, kāda ir summa, kas ir nepieciešama veselības aprūpei. Es saprotu arī pašvaldniekus, bet saprotiet, pašlaik vienīgais, ko rajonu pašvaldības reāli dara, ir tas, ka viņas mēģina uztaisīt papildus veselības aizsardzības ministriju katra savā rajonā. Pašlaik vienīgais, ko visi rajoni mēģina dīdīt, ir veselības aprūpe, lai viņiem tad paliktu, teiksim, vēl papildu līdzekļi, ar kuriem uzturēt vēl papildus kaut kādu citu iekšēju birokrātiju un tā tālāk. Mums nav pat jānosaka šī summa — 23,7 lati, tā ir viselementārākā inflācija, kas būtu no 21 lata uz augšu. Es ļoti lūdzu jūs vienu reizi domāt par cilvēku veselību un aizstāvēt cilvēku veselību! Paldies!

Sēdes vadītāja. Andrejs Požarnovs, “Tēvzemei un Brīvībai” frakcijas deputāts! Otro reizi.

 

A.Požarnovs (TB). Es ļoti atvainojos par to, ka es izmantoju savu otro iespēju, bet, tā kā šie argumenti, kas bija pret šo, nebija pārliecinoši, es tomēr gribētu atgādināt. Šeit nav runa par kaut kādu pašvaldību aplaupīšanu, bet tikai par to, ka pašvaldībām ir jāpilda tās funkcijas, kas tām ir noteiktas ar likumu. Jo pagājušajā gadā bija noteikts likumā, ka pašvaldībām jāizdala veselības aprūpes vajadzībām 21 lats, un daudzas izdalīja 16 un 18 latus. Ja gadījumā mēs atstājam pagājušā gada līmeni, tad labāk vispār nerakstīt šo normu iekšā, jo tādā gadījumā vismaz būs kaut kāds arguments ar šīm pašvaldībām cīkstēties par to naudas summu, ko ir nepieciešams izdalīt.

Nākošais. Jautājums par vakardienas frakciju balsojumu. Kā jau es teicu, es neuzskatu to par korektu balsojumu tādēļ, ka mūsu frakcijas viedoklis netika ņemts vērā. Un bez tam arī tanī brīdī, kad es gribēju izteikties par procedūru. Mēs pārkāpjam savstarpējās vienošanās ik uz soļa. Tagad iznāk, ka mēs esam par...

Sēdes vadītāja. Tagad mēs nerunājam par procedūru. Mēs runājam par Saeimas darbību. Saeimas darbībā nekādas vienošanās nepastāv, bet procedūra tiek veikta pēc Kārtības ruļļa. Tāpēc būsim korekti, kad mēs aizrādām viens otram par savu darbību.

 

A.Požarnovs. Es atvainojos, es tādā gadījumā par iepriekšējiem jautājumiem neatgādināšu, bet šinī jautājumā es uzskatu, ka tie 23,7 lati ir pilnīgi pamatoti, tas ir izpildāms un par to ir vienkārši nepieciešams balsojums. Es aicinu nobalsot par Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikumu.

Sēdes vadītāja. Juris Viņķelis — veselības valsts ministrs!

 

J.Viņķelis (veselības valsts ministrs). Cienījamā priekšsēdētāja! Cienījamais Ministru prezident! Godājamie kolēģi! Es varbūt sākšu ar to, ka varbūt arī 23,7 lati ir stipri par maz. Pat visminimālākie aprēķini rāda, ka vajadzētu vismaz 26,7 latus, lai varētu nodrošināt daudzmaz normālu šīs bāzes programmas izpildi.

Bet es mazliet gribētu runāt citā aspektā. Es esmu par decentralizāciju vispār medicīnas finansēšanā. Un arī šis budžets, kas pagājušogad bija kā specbudžets un tika novirzīts pa taisno lielajām valsts slimnīcām... Es esmu par to, lai tas tiktu izdalīts pašvaldībām, starprajonu norēķiniem ar lielajām slimnīcām. Es to lūdzu tādā ziņā, uzņemoties uz sevi šo risku, ka pašvaldības var nesūtīt, rajonu slimokases var nesūtīt slimniekus uz valsts slimnīcām un tādējādi apdraudēt viņu eksistenci. Tādēļ lūdzu pieturēties pie šā skaitļa — 23,7 lati, lai tas kaut cik finansiāli nodrošinātu arī šos starprajonu norēķinus. Paldies!

Sēdes vadītāja. Juris Dobelis, LNNK un LZP frakcijas deputāts!

 

J.Dobelis (LNNK, LZP). Cienījamie kolēģi! Protams, mēs te vēl varam simt un vienu vajadzību un simt un vienas dažādas profesijas pārstāvju lūgumus uzklausīt. Bet kāpēc tas viss notiek dažas minūtes pirms budžeta apstiprināšanas vispār? Galu galā ar tādām mokām vakar tika panākta vienošanās. Tā tika panākta. Un nevajag šeit tagad spriedelēt, kuram tur roka bija nokaltusi tanī brīdī un kuram nebija.

Tālāk. Kā mēs varam izraut kādas atsevišķas detaļas no kopējā teksta? Nu padomājiet taču, ko jūs prasāt tagad! Jūs atkal gribat izjaukt visu to, kas ir ar tādām mokām salikts kopā. Vēl šorīt no rīta es biju pie Rīgas Domes vadības. Un nebūt neviens tur nav priecīgs par šādu budžetu, bet saprot, ka tā ir vienkārši pēdējā izeja. Tagad atkal mēs no jauna absolūti nevajadzīgi sarežģījam situāciju. Es nevaru atbalstīt nekādus 23,7 latus, lai gan, protams, es nezinu, cik vajag. Tā ka nevar par to balsot.

Sēdes vadītāja. Viktors Kalnbērzs, Latvijas Vienības partijas frakcijas deputāts!

 

V.Kalnbērzs (LVP). Cienījamā priekšsēdētāja! Augsti godātie deputāti! Es, protams, gribu tomēr labot vienu viedokli. Šeit it kā lieta tiek pasniegta tā, ka tas viss ir vajadzīgs medicīnai, tie 23,7 lati, tas viss ir vajadzīgs mediķiem, ārstiem. Es domāju, ka būtu pareizāk teikt, ka tas palielinājums ir vajadzīgs ne mediķiem, ne ārstiem, bet mūsu tautai. Un saprotiet, ka es katru dienu esmu liecinieks, kādā situācijā nokļūst pacients, kurš ienāk valsts slimnīcā. Redziet, ir nepopulāri lēmumi, teiksim, ņemt no slimnieka 70 santīmus, 2 latus un tā tālāk. Bet, saprotiet, kas notiek ar traumatoloģisku slimnieku. Dažreiz tas ir tas, kuram nav naudas. Un viņš ir spiests maksāt par katru dienu. Viņš ir spiests maksāt par operāciju valsts slimnīcā. Un viņam ir jāuztur ģimene, viņam ir jāmaksā par siltumu, elektrību un tā tālāk. Es saprotu, ka naudas nav. Bet es gribu... Tauta tomēr izmirst. Tagad tika teikts, ka vienam onkulim ir divi zārki blakus. Tauta izmirst. Ar tuberkulozi jau ir mirstība, un man ir lūgums saprast šo situāciju un meklēt līdzekļus, ja ne tagad, tad vēlāk, lai tomēr mēs pienāktu pie minimālā skaitļa — 23,7 lati.

Sēdes vadītāja. Leopolds Ozoliņš, “Tēvzemei un Brīvībai” frakcijas deputāts!

 

L.Ozoliņš (TB). Cienījamā priekšsēdētāja! Cienījamo prezident! Kolēģi! Es ļoti lūdzu atbalstīt šo maģisko skaitli — 23,7 lati un lūdzu jūs atcerēties, ka ir tādi slimnieki kā slimnieki ar iedzimtām sirdskaitēm, kuriem nepārtraukti ir vajadzīga medicīniskā palīdzība. Ka ir slimnieki ar vēzi, kas slimo ilgstoši, daudzus gadus. Un rīt ir bēres dakterim Kurpniekam, kurš ir tikko 55 gadus vecs miris, kurš visu mūžu ir veltījis slimnieku ārstēšanai. Un pašam bija pietrūcis šīs medicīniskās palīdzības. Viņš nomira pēc sirds operācijām.

Ir jaunas infekcijas slimības pašreiz parādījušās. Un tuberkulozes stacionāri pildās. Ņoti lūdzu atbalstīt šo priekšlikumu par 23,7 latiem.

Sēdes vadītāja. Anta Rugāte, LZS, KDS un LDP frakcijas deputāte!

 

A.Rugāte (LZS,KDS, LDP). Cienījamā priekšsēdētāja! Godātais prezident! Godātie kolēģi deputāti! Mēs visi esam noguruši un uztraukušies, bet varbūt mēs tā pavisam mierīgi pamēģināsim iejusties tajā lomā, kurā jūtas šobrīd pašvaldību vadītāji, kad viņiem šobrīd ir šis 21 lats neiespējams un vēl viņiem ir pārējās funkcijas, kuras šeit laika kavēšanas vai laika taupīšanas dēļ neuzskaitīšu. Šodien jūs visi, katrs, gan frakcijas, gan deputāti, saņēmāt viena rajona piemēru un paraugu, kādā veidā izskatīsies viņa dzīve tad, ja būs šis 21 lats. Lūk, tā lieta ir ārkārtīgi vienkārša. Skolu valde — Skolēnu nams, sporta skola, Viduču jauno naturālistu stacija, vakarskola, metodiskais kabinets, Skolu valdes, centralizētā grāmatvedība — tas viss tiek slēgts un nedarbojas Balvu rajonā.

Tālāk. Kultūras nodaļa — mūzikas skola, centrālā bibliotēka, bērnu bibliotēka, muzejs, kultūras nams, visi mākslinieciskie kolektīvi, pūtēju orķestris, centralizētā grāmatvedība, pansionāts “Balvi”. Rajonu padomes pārvaldes izdevumi veselības aprūpei, lai saglābtu šo 21 latu. Un arī tad tas ir tikai pieļaujamais variants. Ja mēs šajā situācijā nerespektēsim tās pašvaldības, kurām ir ārkārtīgi minimāli līdzekļi, ko pārdalīt, tad mēs tās nostādīsim pavisam neiespējamā situācijā. Tās, kuras varēs pielikt, tās pievienos. Tāpat, kā tas ir bijis līdz šim, piešķirs lielākas šīs summas. Taču nobalsot vairāk nekā par 21 latu, kaut vai tāpēc vien, ka mēs esam vakar vienojušies par šo summu, nebūtu īsti korekti.

Sēdes vadītāja. Māris Vītols, LZS, KDS un LDP frakcijas deputāts!

 

M.Vītols (LZS, KDS, LDP). Cienījamie deputāti!

Sēdes vadītāja. Godātie deputāti, es iešu palīgā runātājam. Lūdzu, cieniet runātāju un cieniet sevi, viņš runā tāpēc, lai viņu dzirdētu, un savas diskusijas realizējiet ārpus šīs zāles, lūdzu! Lūdzu!

 

M.Vītols. Paldies, paldies Kreituses kundzei! Cienījamie Saeimas deputāti! Es vēlos pie šī priekšlikuma izteikt dažus apsvērumus un arī uzdot vairākus jautājumus, uz kuriem ceru saņemt atbildes, ja kāds vēl šeit izteiksies par šo jautājumu.

Šis 21 lats, kas iriesniegtajā priekšlikumā noteiktais minimālais normatīvs veselības finansēšanai uz vienu personu, ir minimālais normatīvs, un tas neaizliedz pašvaldībai, ja viņai ir lielāki ieņēmumi, atvēlēt uz vienu personu veselības aizsardzībai vairāk par šo 21 latu. Un ir konkrētas pašvaldības, kuras ir finansējušas veselības aizsardzību uz vienu cilvēku 23 — 24 latu apmērā, jo tas ir reālais nepieciešamais šodien. Un tām šīs iespējas ir bijušas, jo tām arī ieņēmumi šogad no iedzīvotāju ienākuma nodokļa ir bijuši tādi, ka tās to varēja izdarīt.

Otra lieta, ko es gribu pateikt, ir tā, ka ir vairākas pašvaldības, kuras savukārt nav varējušas atvēlēt šo 21 latu pagājušajā gadā, kuras ir finansējušas 16 — 17 latu apjomā, jo viņas ir nonākušas dilemmas priekšā, faktiski viņas, lai finansētu šo 21 latu un to, ko mēs šobrīd ierosinām, — 23 latus, ir spiestas pārdalīt iekšienē līdzekļus, atņemot to skolām, maznodrošināto pabalstiem, iesaistot šajā shēmā pārējās izdevumu pozīcijas. Un ziniet, kur ir šis duālais jautājums pašvaldībām? Ņoti vienkārši — vai uzņemties pildīt tās funkcijas, kas ar likumu pašvaldībām ir noteiktas, vai arī izpildīt šo likumā noteikto funkciju par minimālo normatīvu veselības aizsardzībai. Un bieži vien viņas izšķiras par to, lai varētu vismaz pildīt visas ar likumu noteiktās funkcijas. Tie ir jautājumi, kurus es uzdodu, un es šobrīd neizsaku attieksmi, bet es lūdzu šeit uz tiem atbildēt, ja kāds vēl pēc manis debatēs uzstāsies.

Sēdes vadītāja. Andris Šķēle — Latvijas Republikas Ministru prezidents!

 

A.Šķēle (Ministru prezidents). Godātais Valsts prezidenta kungs, cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godātie deputāti! Mēs vakar vienojāmies par skaitli 21, un vēlreiz paskaidroju — tas ir tikai kontroles skaitlis. Tā ir robeža, zem kuras, kā valdība uzskata, nav pieļaujama pašvaldību rīcība — nefinansējot līdz 21 latam. Nedrīkst būt finansējums zemāks. Pārējais viss ir pašvaldību rokās, un ļoti daudzas pašvaldības reālo finansējumu atver arī daudz lielāku. Es aicinu atbalstīt šo kontrolskaitli. Mēs nedalām naudu, mēs tikai fiksējam kontrolskaitli. Tas ir 21 lats. Paldies!

Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Lūdzu deputātus balsot par Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikumu pārejas noteikumu 2. punkta 4. apakšpunkta “c” punktā aizstāt skaitli 21 ar skaitli 23,7! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu balsot! Lūdzu deputātus balsot bez komentāriem! Lūdzu rezultātu! Par — 10, pret — 42, atturas — 17. Priekšlikums nav pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais... Kolēģi, būsim uzmanīgi! Nākamais punkts ir pārejas noteikumu 2. punkta 5. apakšpunkts. Juridiskā komisija liek priekšā papildināt ar jaunu apakšpunktu pārejas noteikumu 2. punktu. Klausāmies: “Ministru kabinetam izstrādāt un iesniegt Saeimai likumprojektus par grozījumiem likumos par zemes komisijām, par valsts civildienestu un par sociālo palīdzību.” Komisijas un kabineta viedoklis ir atbalstīt. (No zāles deputāts A.Endziņš: “Man liekas, ka jānoņem, jo ir jau likumprojekti iesniegti!”)

Sēdes vadītāja. Deputātiem iebildumu... Aivars Endziņš, “Latvijas ceļa” frakcijas deputāts! Lūdzu deputātus runāt no tribīnes!

 

A.Endziņš (LC). Cienījamo priekšsēdētāj! Juridiskā komisija jau šādus likumprojektus ir iesniegusi un Saeima ir nodevusi izskatīšanai komisijām. Tā ka es domāju, ka tas vēl bija uz to brīdi, kad vēl tas nebija izdarīts. Tā ka pašreiz šis priekšlikums ir lieks.

Sēdes vadītāja. Endziņa kungs, jūsu uzstāšanās bija kā deputātam vai komisijas vārdā, kas atsauc priekšlikumu? Kā deputātam? Deputāts viens personīgi nevar atsaukt komisijas priekšlikumu.

 

A.Kreituss. Komisijas un kabineta priekšlikums ir atbalstīt. Šie likumprojekti jau ir iesniegti, un nekas sliktāks no tā, ka te tas ieraksts ir, būtībā nenotiek. Es teiktu, ka būtu labi izslēgt, bet ja nu grib... Nobalsojām vakar un nolēmām, no tā sliktāk nav kārtības veicināšanai. Lūgums būtu atbalstīt.

Sēdes vadītāja. Endziņa kungs, jūs gribat uzstāties ar iebildumiem pret komisijas atzinumu? Aivars Endziņš, “Latvijas ceļa” frakcijas deputāts!

 

A.Endziņš (LC). Cienījamā priekšsēdētāja, cienījamā Saeima! Juridiskā komisija iesniedza visus trīs šos likumprojektus. Divus likumprojektus — par grozījumiem likumā par zemes komisijām un par grozījumiem civildienesta likumā — mēs nenodevām komisijām, jo analogi likumprojekti ir jau darba kārtībā. Juridiskā komisija tos iesniedza atbildīgajām komisijām kā priekšlikumus pie jau otrajā lasījumā esošajiem likumprojektiem. Un likumprojekts par grozījumiem likumā par sociālo palīdzību ir nodots Sociālo un darba lietu komisijai. Tāds bija Saeimas lēmums, un es domāju, ka šinī gadījumā, nu, šo punktu, ko ierosināja Juridiskā komisija, viņa ierosināja tikai tāpēc, ka pirmā lasījuma redakcijā bija ar pārejas noteikumu palīdzību mēģināts izdarīt grozījumus likumos, ko Kārtības rullis nepieļauj. Es tāpēc aicinātu vienkārši noņemt to nost, es aicinātu Juridiskās komisijas priekšsēdētāju atbalstīt to.

Sēdes vadītāja. Juris Kaksītis, Demokrātiskās partijas Saimnieks frakcijas deputāts, — Juridiskās komisijas vārdā, cik es saprotu...

 

J.Kaksītis (DPS). Cienījamo priekšsēdētāj, cienījamo prezident! Protams, arī tāda var būt šī jautājuma nostādne, taču tas šobrīd nav principiāls jautājums, jo pieņemsim tādu situāciju, ka šie likumprojekti, kurus iesniedzām, kā jau kolēģis Endziņš teica, divi... nav nodoti komisijām, bet Juridiskā komisija ar savu priekšlikumu... Un, ja viņi tiek noraidīti un arī Saeima tālāk noraida, tad faktiski šis jautājums netiek atrisināts nedz pārejas noteikumos, nedz ar šiem likumprojektiem. Šādā gadījumā tomēr saistoši ir, pieņemot likumu par budžetu, lai nepaliktu jautājums neatrisināts. Pārejas noteikumi to nevar atrisināt, tātad valdībai būtu saistošs mūsu šodienas lēmums, ka šādas izmaiņas likumdošanā ir nepieciešamas. Tādēļ es tomēr Juridiskās komisijas vārdā negribu noņemt šo jautājumu.

Sēdes vadītāja. Anna Seile, LNNK un LZP frakcijas deputāte!

 

A.Seile (LNNK, LZP). Cienījamie deputāti! Man liekas, tas ir vienkārši formāls jautājums. Ja mēs nobalsojam par tādu priekšlikumu, kādu liek priekšā Juridiskā komisija, tad aizkavēsies šo likumu skatīšana, jo Ministru kabinetam ir jāizstrādā šie priekšlikumi, jāiesniedz Saeimai, un viņš nevar nepildīt Saeimas lēmumu. Bet Juridiskā komisija šeit, Saeimā, jau ir pasteigusies un šos labojumus un priekšlikumus ir iesniegusi. Tādēļ loģiski būtu par to vairs šeit nemaz nerunāt.

Sēdes vadītāja. Tā kā komisija savu priekšlikumu atsaukusi nav, lūdzu zvanu! Lūdzu deputātus balsot par Juridiskās komisijas priekšlikumu par jauna apakšpunkta izveidošanu šādā redakcijā: “Ministru kabinetam izstrādāt un iesniegt Saeimai likumprojektus par grozījumiem likumos par zemes komisijām, par valsts civildienestu un par sociālo palīdzību.” Lūdzu balsošanas režīmu, lai balsotu par šo Juridiskās komisijas priekšlikumu! Lūdzu deputātus balsot! Lūdzu rezultātu! Par — 18, pret — 22, atturas — 16. Priekšlikums nav pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais — pārejas noteikumu 3. pants. Labojumu otrajā lasījumā nav. Pārejas noteikumu...

Sēdes vadītāja. Deputātiem iebildumu nav? 3. pants pieņemts.

 

A.Kreituss. Pārejas noteikumu 4. pants. Ir Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums izslēgt 4. punktu. Komisijas un kabineta lēmums ir neatbalstīt.

Sēdes vadītāja. Deputātiem pret Finansu un budžeta komisijas slēdzienu neatbalstīt Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikumu izslēgt 4. pantu... 4. punktu iebildumu nav? Pieņemts.

 

A.Kreituss. Ir deputāta Kažas kunga priekšlikums — labot vārdu “kapitalizēt” uz “kapitalizēt vai likvidēt”. Komisija un kabinets neatbalsta šo priekšlikumu.

Sēdes vadītāja. Deputātiem pret Finansu un budžeta komisijas slēdzienu neatbalstīt deputāta Kažas izteikto priekšlikumu iebildumu nav. Pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais — pārejas noteikumu 5. pants. Ir Juridiskās komisijas priekšlikums atbalstīt šā panta izslēgšanu .

Sēdes vadītāja. Šeit varbūt ir vērts atzīmēt, ka visi trīs priekšlikumi principā ir vienādi pēc savas būtības un tāpēc ir izskatāmi reizē.

 

A.Kreituss. Visi ir par izslēgšanu, un šo izslēgšanu atbalsta gan komisija, gan kabinets.

Sēdes vadītāja. Deputātiem pret Budžeta un finansu komisijas slēdzienu atbalstīt visus trīs izteiktos priekšlikumus par panta izslēgšanu iebildumu nav. Pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais — 6. — tātad pašreiz kļūst par pārejas noteikumu 5. pantu... ir četri priekšlikumi Juridiskās komisijas, frakcijas “Tēvzemei un Brīvībai”, LZS, KDS un LDP un Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikumi izslēgt šo pantu. Tos atbalsta gan komisija, gan kabinets.

Sēdes vadītāja. Es atvainojos ziņotājam, tāpat kā arī atzīstu, ka pati kļūdos, — tie nav panti, tie ir punkti. Mums ir jābūt precīziem. Deputātiem pret Finansu un budžeta komisijas slēdzienu atbalstīt visus iesniegtos priekšlikumus par 6. punkta izslēgšanu no pārejas noteikumiem iebildumu nav. Pieņemts.

 

A.Kreituss. Tālāk ir 7. punkts pārejas noteikumos, kurš kļūst tagad par 5. punktu. Pirmais ir frakcijas “Tēvzemei un Brīvībai” priekšlikums svītrot šo punktu, un ir Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums svītrot šo punktu. Abus priekšlikumus atbalsta komisija, bet neatbalsta kabinets.

Sēdes vadītāja. “Tēvzemei un Brīvībai” noņem savu priekšlikumu.

 

A.Kreituss. Paldies!

Sēdes vadītāja. Sociālo un darba lietu komisija savu priekšlikumu atstāj spēkā. Lūdzu zvanu! Lūdzu deputātus balsot par Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikumu izslēgt 7. punktu no pārejas noteikumiem! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu balsot! Lūdzu rezultātu! Par — 5, pret — 39, atturas — 17. Priekšlikums nav pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais pārejas noteikumu punkts — 8., kurš kļūst par 6. punktu. Juridiskās komisijas priekšlikums — izslēgt, deputātes Kuprijanovas priekšlikums — izslēgt, LZS, KDS un LDP frakcijas priekšlikums — izslēgt, Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums — izslēgt, deputāta Apiņa kunga priekšlikums arī ir izslēgt, Juridiskā biroja priekšlikums — izslēgt. Komisija to atbalsta, un kabinets arī atbalsta. Pareizi?

Sēdes vadītāja. Deputātiem iebildumu pret Budžeta un finansu komi-sijas slēdzienu atbalstīt visus sešus priekšlikumus... Makarova kungs, vajadzētu mazliet ātrāk pieteikties debatēs! Vladimirs Makarovs, labklājības ministrs!

 

V.Makarovs (labklājības ministrs). Ir, kolēģi, viena problēma, es ļoti atvainojos, es citēju deputāta Apiņa priekšlikumu. Ja būtu nauda, es viņu maksimāli atbalstītu, tā varbūt tikai man šķiet problēma. Tā, deputāts P.Apinis ierosina pārejas noteikumu 8.punktu svītrot un likumu par sociālo palīdzību atstāt iepriekšējā redakcijā. Tātad mēs uzņemamies saistības šo likumu turpmāk negrozīt. Paldies!

Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Deputātus lūdzu balsot iesniegšanas kārtībā. Pirmais ir Juridiskās komisijas priekšlikums izslēgt pārejas noteikumu 8.punktu, un tālāk paskaidrojums — kāpēc. Lūdzu balsošanas režīmu, lai balsotu par Juridiskās komisijas priekšlikumu! Lūdzu deputātus balsot! Lūdzu rezultātu! Par — 56, pret — 2, atturas — 6. Priekšlikums pieņemts, punkts izslēgts no pārejas noteikumiem.

 

A.Kreituss. Jauns punkts jeb Čepāņa kunga priekšlikums.

Sēdes vadītāja. Nav balsojams, jo pants ir svītrots.

 

A.Kreituss. Jauns punkts. Sociālo un darba lietu komisija liek priekšā papildināt pārejas noteikumus ar jaunu punktu šādā redakcijā: “Ministru kabinetam līdz 1996.gada 1.martam izstrādāt noteikumus par veselības aizsardzības speciālā budžeta izlietošanas kārtību.” Ministru kabinets atbalsta, kāds bija komisijas lēmums?

Sēdes vadītāja. Komisija viedokli nav izteikusi, šeit ir tukša vieta priekšlikumu ierakstā. Līdz ar to lūdzu zvanu! Lūdzu deputātus balsot par jauna punkta izveidošanu Sociālo un darba lietu komisijas izteiktajā redakcijā. “Ministru kabinetam līdz 1996.gada 1.martam izstrādāt noteikumus par veselības aizsardzības speciālā budžeta izlietošanas kārtību.” Balsošanas režīmu! Lūdzu deputātus balsot! Lūdzu rezultātu! Par — 55, pret — 1, atturas — 7. Priekšlikums pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais. Jauni punkti, labklājības ministra Makarova kunga priekšlikums. Tas ir garš un sastāv no jauniem punktiem, tagad jaunā kārtībā — 6., 7., 8., 9., 10. un 11. Ja jūs atļaujat, es viņus nelasīšu. Ministru kabinets atbalsta.

Sēdes vadītāja. Komisijas lēmums?

 

A.Kreituss. Komisijas viedoklis...

Sēdes vadītāja. Komisijas lēmuma nav. Līdz ar to lūdzu zvanu! Lūdzu deputātus balsot par labklājības ministra Vladimira Makarova ierosinājumu izveidot jaunus punktus pārejas noteikumos — 6., 7., 8., 9.,10. un 11. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu deputātus balsot! Lūdzu rezultātu! Par — 66, pret — nav, atturas — 3. Priekšlikums pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais ir deputātes Kuprijanovas priekšlikums. Kā šeit mēs atkal redzam, tas sastāv no četrām daļām. Ministru kabinets neatbalsta.

Sēdes vadītāja. Komisijas lēmuma nav. Andrejs Požarnovs, frakcijas “Tēvzemei un Brīvībai” deputāts!

 

A.Požarnovs (TB). Man tāds jautājums. Es ļoti gribētu dzirdēt Ministru kabineta argumentu, kāpēc neatbalsta, jo vakar mēs šo jautājumu apspriedām, un man rokā ir šis protokols, kurā 10.punkts tieši tā arī skan: no akcīzes nodokļa iekasētos veselības aizsardzībai paredzētos līdzekļus... un tā tālāk pēc teksta. Un pēc tam 50 procentu apmērā tiek novirzīti veselības aizsardzības vajadzībām. Šim nolūkam izveidot Labklājības ministrijas valsts speciālo veselības aizsardzības budžetu no alkohola akcīzes nodokļa, kurā ieskaitīt 50 procentus no alkohola akcīzes nodokļa virsplāna ieņēmumiem, un tā tālāk. Respektīvi, tas ir tieši tas pats priekšlikums. Tā ka man tiešām ir neizpratne, kāpēc šajā gadījumā netiek atbalstīts šis priekšlikums.

Sēdes vadītāja. Cik es sapratu no ziņotāja, tad Ministru kabinets atbalsta, bet komisija nav pieņēmusi savu slēdzienu par Kuprijanovas kundzes priekšlikumu. Nē, Ministru kabinets neatbalsta, precizējam. Vladimirs Makarovs — labklājības ministrs!

 

V.Makarovs (labklājības ministrs). Cienījamie deputāti! Jau iepriekš mēs nobalsojām par jautājumu, kur bija uzdots Ministru kabinetam līdz 1.martam izstrādāt noteikumus par speciālo veselības aprūpes budžetu. Atbalstot arī manus priekšlikumus, mēs jau fiksējām, kā tiek paredzēts izmantot to naudu, kas ir paredzēta no valsts budžeta bāzes programmas izpildei, starprajonu norēķiniem un valsts slimnīcu finansēšanai. Līdz ar to šis priekšlikums būtu noraidāms. Paldies!

Sēdes vadītāja. Vairāk pieteikušos nav. Debates beidzam. Lūdzu zvanu! Lūdzu deputātus balsot par jaunu punktu izveidošanu, deputātes Ludmilas Kuprijanovas redakcijā! Punkti 6., 7., 8. un 9. Tagad vispirms balsojums. (No zāles deputāts I.Bišers: “Tur ir divi varianti!”) Es atvainojos, ka nepievērsu uzmanību, tagad vispirms laikam jābalso pirmais variants. Lūdzu balsošanas režīmu, lai balsotu par deputātes Kuprijanovas ierosināto jaunu 6. un 7. punkta izveidošanu pēc pašreizējās numerācijas pirmajā variantā. Lūdzu rezultātu! Par — 5, pret — 49, atturas — 9. Pirmais variants nav pieņemts. Balsojam par deputātes Kuprijanovas ierosināto jauno 6. un 7. izveidošanu otrajā variantā. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par — 6, pret — 46, atturas — 10. Nav pieņemts.

 

A.Kreituss. Tā, pirms pārejam pie nākamā, es gribētu precizēt, ka iepriekšējā, kuru mēs atbalstījām, es kļūdījos par vienu numuru. Ir 7., 8., 9., 10., 11. un 12., pašreiz ir 12 pilni punkti, un jaunais punkts varētu būt 13. Tātad ir Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšlikums, un šo priekšlikumu komisija un kabinets neatbalsta.

Sēdes vadītāja. Deputātiem pret Budžeta un finansu komisijas slēdzie-nu neatbalstīt jauna punkta, 13. punkta, izveidošanu Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas redakcijā iebildumu nav. Pieņemts.

 

A.Kreituss. Nākamais ir identisks, bet, nu, kārtības dēļ, Latvijas Vienības partijas frakcijas priekšlikums...

Sēdes vadītāja. Noņem.

 

A.Kreituss. Noņem, paldies! Un pēdējais ir Juridiskā biroja labojums pirmajā redakcijā nobalsotajam, un tas skan tā. Ierosinām noteikumu par likuma spēkā stāšanās laiku izteikt šādā redakcijā: “Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas, un tā darbība ir attiecināma uz visu saimniecisko gadu.” Komisijas un kabineta priekšlikums ir atbalstīt.

Sēdes vadītāja. Deputātiem nav iebildumu pret Budžeta un finansu komisijas slēdzienu atbalstīt priekšlikumu? Pieņemts.

Lūdzu zvanu! Lūdzu deputātus balsot par likumprojekta “Par valsts budžetu 1996.gadam” pieņemšanu otrajā, galīgajā lasījumā. Lūdzu deputātus balsot! Lūdzu rezultātu! Par — 70, pret — nav, atturas — nav. Likums “Par valsts budžetu 1996.gadam” pieņemts. (Aplausi.) Atļaušos deputātus informēt, ka šodien debatēs par likumu “Par valsts budžetu 1996.gadam” deputāti runājuši 177 reizes. Lūdzu reģistrācijas režīmu! Lūdzu deputātus reģistrēties! Lūdzu Saeimas sekretāru Imantu Daudišu nolasīt reģistrācijas rezultātus! Godātie deputāti, sēde vēl nav beigusies. Godātie deputāti, atgādinu vēlreiz, ka sēde nav beigusies, jūs dzirdēsiet tagad reģistrācijas rezultātus. Pretenzijas pēc tam pieņemtas netiks.

 

I.Daudišs (Saeimas sekretārs). Godātie deputāti! Nav reģistrējušies: Aleksandrs Bartaševičs, Kārlis Čerāns, Ziedonis Čevers, Vladilens Dozorcevs, Oļģerts Dunkers, Gunta Gannusa, Ojārs Grinbergs, Edmunds Grīnbergs, Ervids Grinovskis, Jānis Jurkāns, Ernests Jurkāns, Jānis Kazāks, Odisejs Kostanda, Janīna Kušnere, Ivars Ķezbers, Imants Liepa, Modris Lujāns, Jānis Mauliņš, Andris Rubins, Māris Rudzītis, Andris Saulītis, Leonards Stašs, Jānis Strods, Jānis Urbanovičs, Gundars Valdmanis, Elmārs Zelgalvis. Paldies!

Sēdes vadītāja. 15.februāra sēdi pasludinu par slēgtu. Nākamā sēde 22.februārī pulksten 9.00. Ar labunakti!

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!