Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 11 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 474
Rīgā 2016. gada 15. jūlijā (prot. Nr. 36 28. §)
Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības
struktūrfondu un Kohēzijas fonda
2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 8.4.1. specifisko atbalsta mērķi "Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci" (turpmāk – specifiskais atbalsts);
1.2. specifiskā atbalsta mērķi;
1.3. specifiskā atbalsta pieejamo finansējumu;
1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un projekta sadarbības partneriem;
1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;
1.7. vienošanās par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus.
2. Specifiskā atbalsta mērķis ir pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci, lai laikus novērstu darbaspēka kvalifikācijas neatbilstību darba tirgus pieprasījumam, veicinātu strādājošo konkurētspēju un darba produktivitātes pieaugumu.
3. Specifiskā atbalsta mērķa grupa ir nodarbinātie vecumā no 25 gadiem, tai skaitā ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība), ar izglītību specialitātē, kurā vērojams darbaspēka trūkums, vai ar izglītību specialitātē, kurā cilvēkresursu piedāvājums pārsniedz pieprasījumu, prioritāri atbalstu sniedzot sociālā riska grupu nodarbinātajiem, tostarp nodarbinātajiem vecumā no 45 gadiem, kas strādā profesiju klasifikatora piektās, septītās, astotās un devītās pamatgrupas profesijās, kā arī nodarbinātajiem vecumā no 50 gadiem, kas 7.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Paildzināt gados vecāku nodarbināto darbspēju saglabāšanu un nodarbinātību" projekta ietvaros saņēmuši rekomendāciju profesionālās tālākizglītības, profesionālās pilnveides vai neformālās izglītības programmas apguvei, bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu.
4. Specifiskā atbalsta mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 18. punktā minētās atbalstāmās darbības un līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzot šādus uzraudzības rādītājus:
4.1. rezultāta rādītājus:
4.1.1. nodarbināto personu skaits vecumā no 25 gadiem, kas pilnveidojušas kompetenci pēc dalības Eiropas Sociālā fonda mācībās, izņemot nodarbinātos ar zemu izglītības līmeni (personu skaits), – 14 568;
4.1.2. nodarbināto personu ar zemu izglītības līmeni skaits vecumā no 25 gadiem, kas pilnveidojušas kompetenci pēc dalības Eiropas Sociālā fonda mācībās (personu skaits), – 9934;
4.2. iznākuma rādītājus:
4.2.1. nodarbināto personu skaits vecumā no 25 gadiem, kas saņēmušas Eiropas Sociālā fonda atbalstu dalībai mācībās pieaugušo izglītībā, izņemot nodarbinātos ar zemu izglītības līmeni (personu skaits), – 25 693, tai skaitā 11 562 personas – līdz 2018. gada 31. decembrim;
4.2.2. nodarbināto personu ar zemu izglītības līmeni skaits vecumā no 25 gadiem, kas saņēmušas Eiropas Sociālā fonda atbalstu dalībai mācībās pieaugušo izglītībā, – 12 934, tai skaitā 2 677 personas – līdz 2018. gada 31. decembrim;
4.3. finanšu rādītāju – līdz 2018. gada 31. decembrim sertificēti izdevumi 12 165 554 euro apmērā.
5. Specifiskā atbalsta plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 27 034 565 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 22 979 380 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 4 055 185 euro. Projekta iesniegumā kopējo attiecināmo finansējumu plāno ne vairāk kā 25 353 413 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējumu 21 550 401 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu 3 803 012 euro apmērā. Projekta iesniegumā iznākuma un rezultāta rādītājus plāno proporcionāli projektā pieejamam finansējumam, vienlaikus nodrošinot šo noteikumu 4.2. apakšpunktā norādīto starpposma vērtību sasniegšanu. No 2019. gada 1. janvāra atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par snieguma ietvara izpildi var ierosināt palielināt specifiskā atbalsta projekta noteikto attiecināmo izmaksu kopsummu līdz 27 034 565 euro, ievērojot šajā punktā minēto finansēšanas avotu proporcionālo sadalījumu.
6. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs ir 85 procenti no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
7. Specifiskā atbalsta ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šo noteikumu 20. punktā minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās, sākot ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums).
8. Specifiskā atbalsta ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija.
9. Specifisko atbalstu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
10. Specifisko atbalstu īsteno vienā projektu iesniegumu atlases kārtā par visu specifiskajam atbalstam pieejamo finansējumu.
II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim
11. Projekta iesniedzējs specifiskā atbalsta ietvaros ir Valsts izglītības attīstības aģentūra. Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu un noslēdz vienošanos par projekta īstenošanu, projekta iesniedzējs ir arī finansējuma saņēmējs.
12. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar šādiem sadarbības partneriem:
12.1. pašvaldībām – šo noteikumu 18.1., 18.5. un 18.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā;
12.2. izglītības iestādēm – šo noteikumu 18.2., 18.3., 18.4. un 18.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā;
12.3. Nodarbinātības valsts aģentūru – šo noteikumu 18.5. un 18.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā.
13. Izglītības iestāžu izvēlē finansējuma saņēmējs ievēro šādus kritērijus:
13.1. šo noteikumu 18.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā izglītības iestāde īsteno licencētu un akreditētu izglītības programmu, ko konstatē finansējuma saņēmējs;
13.2. šo noteikumu 18.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā izglītības iestāde ir akreditēta un īsteno licencētu izglītības programmu, ko konstatē finansējuma saņēmējs;
13.3. šo noteikumu 18.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā izglītības iestāde ir reģistrēta izglītības iestāžu reģistrā vai, ja izglītības iestāde nav reģistrēta izglītības iestāžu reģistrā, izglītības iestāde īsteno licencētu izglītības programmu, ko konstatē finansējuma saņēmējs;
13.4. ir saņemts Pieaugušo izglītības pārvaldības padomes saskaņojums par izglītības programmas īstenošanu projekta ietvaros.
14. Projekta iesniedzējam ir pienākums projekta iesniegumā pamatot sadarbības partneru izvēli, norādot konkrēto sadarbības partneru iesaistes mehānismu, nepieciešamību un to kompetences atbilstību plānotajām atbalstāmajām darbībām, kā arī ar katru sadarbības partneri noslēgt sadarbības līgumu atbalstāmo darbību īstenošanā. Sadarbības līgumā iekļauj informāciju saskaņā ar normatīvo aktu par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā, kā arī vismaz šādus nosacījumus:
14.1. sadarbības partnera īstenojamās atbalstāmās darbības un to apjomu;
14.2. pārskatu un citas informācijas iesniegšanas kārtību un termiņus.
15. Finansējuma saņēmējs, pirms tiek noslēgts sadarbības līgums ar sadarbības partneriem, attiecīgo līguma projektu saskaņo ar Izglītības un zinātnes ministriju.
16. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partnera īstenotajām funkcijām projektā, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku.
17. Projekta iesniedzējs sagatavo un uzaicinājumā noteiktajā termiņā iesniedz sadarbības iestādē projekta iesniegumu atbilstoši specifiskā atbalsta projektu iesniegumu atlases nolikuma prasībām Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas 2014.–2020. gadam e-vidē.
III. Atbalstāmās darbības un izmaksas
18. Specifiskā atbalsta ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
18.1. mācību piedāvājuma un mācību vajadzību apkopošana un atbilstības izvērtēšana darba tirgus prasībām un tā attīstības vajadzībām, kā arī personības izaugsmes interesēm;
18.2. atbalsts profesionālās tālākizglītības programmu apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju iegūt profesionālo kvalifikāciju;
18.3. atbalsts profesionālās pilnveides izglītības programmu apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās zināšanas un prasmes;
18.4. atbalsts neformālās izglītības programmu apguvei, kas ietver darba tirgus prasībām atbilstošu sistematizētu sociālo un profesionālo pamatprasmju apguvi. Nodarbinātajam pēc neformālās izglītības programmu apguves izsniedz iegūtās zināšanas apliecinošu dokumentu;
18.5. atbalsts karjeras konsultanta pakalpojumiem;
18.6. atbalsts ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanai;
18.7. papildu atbalsta pasākumu īstenošana sociālās atstumtības riskam pakļauto nodarbināto iedzīvotāju iesaistei šo noteikumu 18.2., 18.3., 18.4. un 18.6. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās:
18.7.1. nepieciešamā asistenta vai surdotulka pakalpojuma nodrošinājums nodarbinātai personai ar invaliditāti;
18.7.2. atbalsts reģionālajai mobilitātei nodarbinātajiem, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas personas statuss;
18.8. mērķa grupas informēšana un piesaiste dalībai projektā;
18.9. informācijas sistēmas pieaugušo izglītības īstenošanas atbalstam attīstība un uzturēšana personu reģistrēšanas un datu uzkrāšanas nodrošināšanai;
18.10. informācija par projekta īstenošanu un publicitātes pasākumi;
18.11. projekta vadība un īstenošanas nodrošināšana;
18.12. šo noteikumu 12. punktā minēto sadarbības partneru informēšanas pasākumi par nodarbināto profesionālās kompetences pilnveides pasākumiem.
19. Specifiskā atbalsta ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:
19.1. tiešās attiecināmās izmaksas;
19.2. netiešās attiecināmās izmaksas.
20. Šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
20.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas:
20.1.1. finansējuma saņēmēja projekta vadības un projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteiktajam šo noteikumu 18.1., 18.10., 18.11. un 18.12. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
20.1.2. šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minēto sadarbības partneru projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 18.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, kam piemēro ar vadošo iestādi saskaņotu vienas vienības izmaksu standarta likmju aprēķina un piemērošanas metodiku;
20.2. iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 18.11. un 18.12. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
20.3. transporta izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 18.11. un 18.12. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
20.4. darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 18.11. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai ne vairāk kā 3 000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam;
20.5. obligāto veselības pārbaužu izmaksas, redzes korekcijas līdzekļu (briļļu) kompensācijas izmaksas un veselības apdrošināšanas izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 18.11. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē. Ja personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai uz periodu, kad personāls ir nodarbināts projektā;
20.6. informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana šo noteikumu 18.10. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
20.7. profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides izglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 18.2. un 18.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kam piemēro ar vadošo iestādi saskaņotu vienas vienības izmaksu standarta likmju aprēķina un piemērošanas metodiku;
20.8. neformālās izglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 18.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, kam piemēro ar vadošo iestādi saskaņotu vienas vienības izmaksu standarta likmju aprēķina un piemērošanas metodiku;
20.9. ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas šo noteikumu 18.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ko finansējuma saņēmējs šo noteikumu 3. punktā minētajai mērķa grupai finansē atbilstoši apmēram, ko nosaka Ministru kabineta noteikumi par profesionālās izglītības iestāžu un eksaminācijas centru maksas pakalpojumu cenrādi;
20.10. nodarbinātā profesijas prasībām atbilstošu papildu zināšanu un prasmju apliecinošu dokumentu (sertifikāts, apliecība) ieguves izmaksas šo noteikumu 18.2. un 18.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
20.11. mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas:
20.11.1. finanšu atbalsts reģionālajai mobilitātei šo noteikumu 18.7.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai nodarbinātajiem, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas personas statuss, – finanšu atlīdzība atbilstoši mācību ilgumam transporta izdevumu segšanai braucieniem no deklarētās dzīvesvietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ;
20.11.2. nepieciešamā asistenta vai surdotulka pakalpojuma izmaksas šo noteikumu 18.7.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši normatīvajos aktos par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem noteiktajām izmaksām, ievērojot, ka asistenta vai surdotulka pakalpojumu izmaksas ir ne vairāk kā 9,65 euro par vienu pakalpojuma sniegšanas stundu, nepārsniedzot 40 darba stundas nedēļā, proporcionāli stundu skaitam, kurās bezdarbnieks iesaistījies apmācībās. Ceļā pavadītais laiks līdz pakalpojuma sniegšanas vietai un atpakaļ tiek uzskatīts par pakalpojuma sniegšanas laiku;
20.12. pakalpojumu (uzņēmuma līgumu) izmaksas:
20.12.1. informatīvo materiālu sagatavošanai un izdales materiālu karjeras konsultācijām nodrošināšanai šo noteikumu 18.5. un 18.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
20.12.2. informācijas sistēmas pieaugušo izglītības īstenošanas atbalstam attīstībai un uzturēšanai šo noteikumu 18.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
20.12.3. informatīvo kampaņu un mērķa grupas informēšanas un piesaistes pasākumu organizēšanai šo noteikumu 18.8. apakšpunktā minētās atbalstāmas darbības īstenošanai;
20.12.4. ar semināru, diskusiju un konferenču organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas šo noteikumu 18.1., 18.8. un 18.12. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, tai skaitā telpu īres izmaksas, ja finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta aktivitāšu īstenošanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja juridiskās un faktiskās uzturēšanās adreses, un izdales materiālu nodrošinājuma izmaksas.
21. Slēdzot pakalpojuma (uzņēmuma) līgumus par projekta aktivitāšu īstenošanu, ievēro Publisko iepirkumu likuma nosacījumus.
22. Īstenojot šo noteikumu 18.7.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību:
22.1. finansējuma saņēmējs piešķir atbalstu reģionālajai mobilitātei, ievērojot šādas prasības:
22.1.1. mācību vieta atrodas vismaz 20 kilometru attālumā no:
22.1.1.1. nodarbinātās personas deklarētās dzīvesvietas, un persona norādītajā dzīvesvietā ir deklarēta vismaz sešus mēnešus vai šajā laikā mainījusi deklarēto dzīvesvietu, un gan jaunā, gan iepriekšējā dzīvesvieta atrodas vienas pašvaldības administratīvajā teritorijā vai;
22.1.1.2. nodarbinātās personas darbavietas;
22.1.2. ir saņemts nodarbinātās personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu reģionālajai mobilitātei, un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu;
22.2. finansējuma saņēmējs finanšu atbalstu reģionālajai mobilitātei izmaksā, ievērojot šādus nosacījumus:
22.2.1. pēc katra mācību mēneša beigām, bet ne vēlāk kā līdz kārtējā mēneša piektajam datumam nodarbinātās personas finansējuma saņēmējam iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mācību mēnesi (sabiedriskā transporta braukšanas biļetes vai degvielas izdevumus apliecinošus dokumentus);
22.2.2. ikmēneša finanšu atbalstu par mācību mēnesi finansējuma saņēmējs izmaksā līdz kārtējā mēneša divdesmitajam datumam pēc transporta izdevumus apliecinošo dokumentu saņemšanas;
22.2.3. ja nodarbinātai personai iestājas pārejoša darbnespēja, viņas pienākums ir nākamajā darbdienā pēc pārejošas darbnespējas beigām par to paziņot finansējuma saņēmējam. Par pārejošas darbnespējas laiku finanšu atbalsta izmaksas netiek veiktas un finanšu atbalsta saņemšanas laiks netiek pagarināts;
22.2.4. ja nodarbināta persona pārtrauc mācības, viņas pienākums ir divu darbdienu laikā pēc mācību pārtraukšanas dienas atlīdzināt finansējuma saņēmēja pārmaksāto finanšu atbalsta summu par periodu, kurā persona vairs nav bijusi mācībās;
22.3. finansējuma saņēmējs plāno izmaksas transporta izdevumu segšanai braucieniem no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vietu un atpakaļ atbilstoši mācību ilgumam, ja nodarbinātā persona, kas atbilst šo noteikumu 18.7.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, piedalās šo noteikumu 18.2., 18.3., 18.4. un 18.6. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, un tās kompensē šādā kārtībā:
22.3.1. par pirmo mācību mēnesi – avanss 30 euro apmērā, ko izmaksā piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu;
22.3.2. par nākamajiem mēnešiem ikmēneša finanšu atbalsts nepārsniedz 30 euro mēnesī. Finanšu atbalstu aprēķina, ņemot vērā katrā mēnesī radušās faktiskās transporta izdevumu izmaksas, no kurām katru mēnesi tiek proporcionāli atskaitīts pirmajā mēnesī saņemtās finanšu atbalsta summas atlikums (ja transporta izdevumi pirmajā mēnesī ir bijuši mazāki par 30 euro mēnesī).
23. Plānojot šo noteikumu 20.1.1. apakšpunktā minētās personāla atlīdzības izmaksas, kas pamatotas ar darba līgumu vai pretendenta iecelšanu ierēdņa amatā, finansējuma saņēmējs nodrošina, ka projekta vadības personāls un projekta īstenošanas personāls tiek piesaistīts uz pilnu darba laiku vai nepilnu darba laiku, ne mazāk kā 30 procentu apmērā no kopējā darba laika, attiecīgi veicot projekta vadības un projekta īstenošanas personāla darba laika uzskaiti par veiktajām funkcijām un nostrādāto laiku.
24. Šo noteikumu 20.7. un 20.8. apakšpunktā minētās mācību izmaksas un šo noteikumu 20.9. apakšpunktā minētās ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas sedz:
24.1. pilnā apmērā nodarbinātajiem, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas personas statuss;
24.2. 90 procentu apmērā nodarbinātajiem, kam nav piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas personas statuss.
25. Šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju 15 procentu apmērā no šo noteikumu 20.1.1. un 20.1.2. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi.
26. Pievienotās vērtības nodoklis ir attiecināmās izmaksas, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajos aktos nodokļu politikas jomā noteiktajā kārtībā.
IV. Specifiskā atbalsta īstenošanas nosacījumi un vienošanās par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumi
27. Finansējuma saņēmējs specifiskā atbalsta ietvaros apstiprināto projektu īsteno atbilstoši šajos noteikumos minētajiem nosacījumiem.
28. Projekta īstenošanas uzraudzību veic Izglītības un zinātnes ministrijas izveidota Pieaugušo izglītības pārvaldības padome, kurā uzaicina pārstāvjus no nozaru ministrijām, Pārresoru koordinācijas centra, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras, Latvijas Pašvaldību savienības, plānošanas reģioniem, Latvijas Lielo pilsētu asociācijas un Latvijas Pieaugušo izglītības apvienības. Pieaugušo izglītības pārvaldības padome darbojas saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas apstiprinātu nolikumu.
29. Šo noteikumu 28. punktā minētā Pieaugušo izglītības pārvaldības padome nosaka un apstiprina pieaugušo izglītības mērķus un uzdevumus, nosaka prioritāri atbalstāmās pieaugušo izglītības mērķa grupas, apstiprina īstenojamo izglītības programmu grupas un neformālās izglītības ceļā apgūstamās sociālās un profesionālās pamatprasmes, tostarp nodrošinot mācību savstarpēju papildinātību starp dažādām mērķa grupām, lemj par finansējuma sadales principiem, veic regulāru pieaugušo izglītības īstenošanas rezultātu un efektivitātes novērtējumu.
30. Šo noteikumu 18.2., 18.3. un 18.4. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās neiesaista nodarbinātas personas, kuras iesaistītas citos finansējuma saņēmēja vai citu institūciju organizētajos līdzīgos mācību pasākumos 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.1. pasākuma "Atbalsts nodarbināto apmācībām", 3.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt tiesu un tiesībsargājošo institūciju personāla kompetenci komercdarbības vides uzlabošanas sekmēšanai", 3.4.2. specifiskā atbalsta mērķa "Valsts pārvaldes profesionālā pilnveide labāka tiesiskā regulējuma izstrādē mazo un vidējo komersantu atbalsta, korupcijas novēršanas un ēnu ekonomikas mazināšanas jomās", 7.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam", 7.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nodarbinātībā, izglītībā vai apmācībās neiesaistītu jauniešu nodarbinātību un izglītības ieguvi Jauniešu garantijas ietvaros", 9.1.4.4. specifiskā atbalsta mērķa "Dažādību veicināšana (diskriminācijas novēršana)" vai 9.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt resocializācijas sistēmas efektivitāti" mācību pasākumos. Specifiskā atbalsta mērķa grupa šo noteikumu šo noteikumu 18.2., 18.3. un 18.4. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās var tikt iesaistīta atkārtoti tikai tādā gadījumā, ja tā nav pabeigusi dalību mācību pasākumā.
31. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri ievēro šādas prasības:
31.1. šo noteikumu 20.1.2. apakšpunktā minētās projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas par šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minēto sadarbības partneru atbalstāmo darbību īstenošanu sadarbības partnerim ir attiecināmas pēc šo noteikumu 14. punktā minētā sadarbības līguma noslēgšanas un vienas vienības izmaksu standarta likmju aprēķina un piemērošanas metodikas saskaņošanas ar vadošo iestādi;
31.2. šo noteikumu 20.7. apakšpunktā minētās profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides izglītības programmas apguves izmaksas un šo noteikumu 20.8. apakšpunktā minētās neformālās izglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētiem sadarbības partneriem ir attiecināmas pēc šo noteikumu 14. punktā minētā sadarbības līguma noslēgšanas un vienas vienības izmaksu standarta likmju aprēķina un piemērošanas metodikas saskaņošanas ar vadošo iestādi;
31.3. uzsākot īstenot mērķa grupas iesaisti šo noteikumu 18.2., 18.3., 18.4. un 18.6. apakšpunktā minētajās darbībās, izvērtē katras personas atbilstību iesaistes kritērijiem. Atbilstības pārbaudē finansējuma saņēmējs sadarbojas ar Valsts ieņēmumu dienestu, lai pārbaudītu katras personas nodarbinātības statusu uz iesaistes brīdi;
31.4. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, un normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana. Informācijas un publicitātes pasākumus īsteno finansējuma saņēmēja projekta vadības personāls vai piesaistīts pakalpojuma sniedzējs;
31.5. savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu;
31.6. finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par šāda horizontālā principa "Vienlīdzīgas iespējas" horizontālā rādītāja sasniegšanu – "Atbalstu saņēmušie sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautie iedzīvotāji";
31.7. īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs nodrošina datu uzkrāšanu par projekta ietvaros atbalstu saņēmušajām personām atbilstoši normatīvajos aktos, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2014.–2020. gada plānošanas periodā, norādītajā maksājuma pieprasījuma veidlapā noteiktajiem datiem un Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1304/2013 par Eiropas Sociālo fondu un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1081/2006, 1. pielikumam par kopējo iznākuma un rezultāta rādītāju apkopošanu, tai skaitā uzkrājot datus arī par Eiropas Sociālā fonda kopējiem tūlītējiem rezultāta rādītājiem;
31.8. paredz iespēju šo noteikumu 18.2., 18.3. un 18.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenot neklātienes, tai skaitā tālmācības, formā.
32. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no vienošanās par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
32.1. finansējuma saņēmējs nepilda noteikumus, ko nosaka vienošanās par projekta īstenošanu, tai skaitā projekta īstenošana nenotiek atbilstoši projektā noteiktajiem termiņiem vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt specifiskā atbalsta uzraudzības rādītāju sasniegšanu;
32.2. citos gadījumos, ko nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.
33. Specifiskā atbalsta ietvaros finansējuma saņēmējs projekta īstenošanu var uzsākt ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu, bet ne vēlāk kā mēnesi pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas dienas. Projektu īsteno līdz 2022. gada 31. decembrim.
34. Projekta īstenošanas vieta ir visa Latvijas Republikas teritorija.
Ministru prezidents Māris Kučinskis
Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis