• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Nomodā par likumību un sakārtotību. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.03.1996., Nr. 39 https://www.vestnesis.lv/ta/id/28370

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru prezidenta rīkojums Nr.46

Par darba grupu administratīvi teritoriālās reformas koncepcijas izstrādāšanai

Vēl šajā numurā

01.03.1996., Nr. 39

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

NO VALSTS KONTROLIERA REDZESPUNKTA

Nomodā par likumību un sakārtotību

Raits Černajs, Latvijas Republikas Valsts kontrolieris, — "Latvijas Vēstnesim"

Foto: Arnis Blumbergs, "LV"

— Atjaunotās un neatkarīgās Latvijas institūciju sistēmā Valsts kontrole iedibināta visai nesen. Pastāstiet, lūdzu, kā tā attīstījusies šajos gados. Kam kontrole pievērš lielāko uzmanību?

— Kā zināms, 1993.gada rudenī 5. Saeima pieņēma un pēc tam Valsts prezidents izsludināja likumu “Par 1923.gada 2.augusta likuma “Par Valsts kontroli” atjaunošanu”. Tika atjaunota arī Satversmes darbība, kurā tāpat bija norādīti mūsu galvenie uzdevumi. Tādējādi pamata postulāti bija nostiprināti. 1994.gads aizritēja reorganizācijas rūpēs, departamentu veidošanā un kadru nostiprināšanā, toties pagājušajā gadā sākām jau strādāt stabilā ritmā. Jo pamatos bija šī juridiskā bāze. Svarīga nozīme ir pērn septembrī pieņemtajam Revīzijas reglamentam, es teiktu, ka tas ir vēl būtiskāks nekā likums par Valsts kontroli. Tas nosaka revīzijas veikšanas kārtību, amatpersonu pienākumus un tiesības revīzijas gaitā, kā arī revidējamo institūciju tiesības un pienākumus.

Ir gandarījums, ka arī Latvijas Republikas Valsts kontrole ir uzņemta par pilntiesīgu INTOSAI un EUROSAI dalībnieci — tās ir institūcijas, kuras apvieno augstākās kontrolējošās organizācijas ANO dalībvalstīs.

Latvijas brīvvalsts juristi pirms kara izveidoja tik kvalitatīvu likumu par Valsts kontroli, ka tagad vajadzēja izdarīt tikai dažas redakcionālas rakstura izmaiņas. Tiesa, joprojām nav atjaunoti vairāki šā likuma panti — piemēram, par speciālām kontroles sēdēm, kurās piedalītos arī Augstākās tiesas pārstāvji.

— Varbūt īsi raksturojiet Valsts kontroles struktūru, tās darbības līnijas.

— Pašlaik Valsts kontrolei ir trīs departamenti — divi agrāk izveidotie: Valsts budžeta revīziju departaments, Valsts saimnieciskās darbības revīziju departaments un ar šo gadu iedibinātais Privatizācijas procesa revīzijas departaments. Katram no tiem vēl ir daži sektori. Jaunu departamentu izveidojām sakarā ar nepieciešamību pārbaudīt privatizācijas procesa likumību. Privatizācija ir aktuāla visā pasaulē, ne tikai Austrumeiropas valstīs. Interesants ir tāds fakts, ka starptautiskajā kontroles organizācijā šo privatizācijas grupu vada Lielbritānijas valsts kontrolieris Džons Borns. Starptautiskajā kongresā Kairā, kur diskutēja arī par privatizācijas problēmām, viņš ievadrunā sacīja: pasaulē viss mainās un līdz ar to mainās šie akcenti, revīzija un kontrole. Ja šis kongress būtu sasaukts pirms gadiem piecpadsmit vai divdesmit, tad viens no galvenajiem tematiem būtu.... par nacionalizāciju.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!