Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 5 Pēdējās nedēļas laikā 53 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 748
Rīgā 2016. gada 29. novembrī (prot. Nr. 65 31. §)
Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 11. marta noteikumos Nr. 134 "Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu"
Izdoti saskaņā ar Ārstniecības likuma
78. panta otro daļu un 79. panta 1.1 daļu
1. Izdarīt Ministru kabineta 2014. gada 11. marta noteikumos Nr. 134 "Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu" (Latvijas Vēstnesis, 2014, 52. nr.; 2015, 248. nr.) šādus grozījumus:
1.1. aizstāt 3.2. apakšpunktā vārdu "sagatavoto" ar vārdu "esošo";
1.2. aizstāt 3.2.1. apakšpunktā skaitļus un vārdu "7.1., 7.2., 7.3., 7.4. un 7.7." ar skaitļiem un vārdu "7.1., 7.2., 7.3., 7.4., 7.7., 7.9., 7.10., 7.11., 7.12., 7.13., 7.14., 7.15., 7.16., 7.17., 7.18., 7.19. un 7.20.";
1.3. papildināt noteikumus ar 3.2.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"3.2.4. šo noteikumu 7.8. apakšpunktā minēto medicīnisko dokumentu – 25 gadus pēc pēdējā ieraksta;";
1.4. papildināt noteikumus ar 4.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.9. centralizētu apstrādi šajos noteikumos minētajiem ar personas veselību saistītajiem datiem, kas nepieciešami vakcinācijas plānošanai, organizēšanai, veikšanai un uzraudzībai atbilstoši vakcinācijas noteikumos noteiktajai kārtībai.";
1.5. papildināt noteikumus ar 7.8., 7.9., 7.10., 7.11., 7.12., 7.13., 7.14., 7.15., 7.16., 7.17., 7.18., 7.19. un 7.20. apakšpunktu šādā redakcijā:
"7.8. potēšanas pase (8. pielikums);
7.9. traumu, ievainojumu un saindēšanās gadījumu karte (9. pielikums);
7.10. narkoloģiskā pacienta karte (10. pielikums);
7.11. narkoloģiskā pacienta ārstniecības rezultāta izvērtējums (11. pielikums);
7.12. karte pacientam ar psihiskiem un uzvedības traucējumiem (12. pielikums);
7.13. cukura diabēta pacienta karte (13. pielikums);
7.14. tuberkulozes pacienta karte (14. pielikums);
7.15. onkoloģiskā pacienta reģistrācijas karte (15. pielikums);
7.16. onkoloģiskā pacienta ārstēšanas karte (16. pielikums);
7.17. arodslimību pacienta reģistrācijas karte (17. pielikums);
7.18. arodslimību pacienta dinamiskās novērošanas karte (18. pielikums);
7.19. karte pacientam ar iedzimtām anomālijām (19. pielikums);
7.20. multiplās sklerozes pacienta karte (20. pielikums).";
1.6. aizstāt 8.3. apakšpunktā vārdus "ārstniecības personas" ar vārdiem "Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas";
1.7. izteikt 11.4.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"11.4.3. šo noteikumu 4. pielikumā norādītos datus, izņemot šo noteikumu 4. pielikuma 20. punktā norādītos datus, atbilstoši normatīvajiem aktiem par darbnespējas lapu izsniegšanas kārtību. Pēc pacienta lūguma ārstniecības iestāde var nenorādīt šo noteikumu 4. pielikuma 12. punktā minēto informāciju;";
1.8. papildināt noteikumus ar 11.4.7., 11.4.8., 11.4.9., 11.4.10. un 11.4.11. apakšpunktu šādā redakcijā:
"11.4.7. šo noteikumu 8. pielikumā norādītos datus – šo noteikumu 11.4.1. apakšpunktā noteiktajā kārtībā, ja ārstniecības iestāde šo noteikumu 13. punktā minētajā līgumā ar Nacionālo veselības dienestu par veselības informācijas sistēmas izmantošanu ir vienojusies par vakcinācijas datu apstrādi veselības informācijas sistēmā;
11.4.8. šo noteikumu 10. pielikumā norādītos datus – nekavējoties, bet ne vēlāk kā 14 dienu laikā pēc ārstēšanas epizodes uzsākšanas;
11.4.9. šo noteikumu 11. pielikumā norādītos datus – nekavējoties, bet ne vēlāk kā 14 dienu laikā pēc ārstēšanas epizodes rezultāta izvērtēšanas;
11.4.10. šo noteikumu 9., 12., 13., 14., 15., 16., 19. un 20. pielikumā norādītos datus – nekavējoties, bet ne vēlāk kā 14 dienu laikā pēc diagnozes noteikšanas, ārstēšanas un slimības norises izvērtēšanas;
11.4.11. šo noteikumu 17. un 18. pielikumā norādītos datus – ne vēlāk kā 60 dienu laikā pēc diagnozes noteikšanas, ārstēšanas un slimības norises izvērtēšanas;";
1.9. izteikt 13.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"13.3. kvalificētus personas elektroniskās identifikācijas līdzekļus.";
1.10. papildināt 13.1 3. apakšpunktu aiz vārdiem "personas kods" ar vārdiem "Veselības inspekcijas piešķirtais";
1.11. papildināt noteikumus ar 14.1 punktu šādā redakcijā:
"14.1 Ārstniecības iestāde, kura sniedz psihiatra, narkologa vai ģimenes ārsta pakalpojumus, šo noteikumu 13. punktā minētajā līgumā par veselības informācijas sistēmas izmantošanu vienojas ar Nacionālo veselības dienestu par šo noteikumu 7.10. un 7.11. apakšpunktā (attiecas uz narkologu vai ģimenes ārstu) vai šo noteikumu 7.12. apakšpunktā (attiecas uz psihiatru vai ģimenes ārstu) minēto datu apstrādi veselības informācijas sistēmā.";
1.12. papildināt noteikumus ar 17.1 punktu šādā redakcijā:
"17.1 Šo noteikumu 14.1 punktā minētās ārstniecības iestādes vadītājs šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajai ārstniecības personai – psihiatram, narkologam vai ģimenes ārstam – papildus piešķir lietotāja tiesības veselības informācijas sistēmā apstrādāt šo noteikumu 7.10. un 7.11. apakšpunktā (attiecas uz narkologu vai ģimenes ārstu) vai šo noteikumu 7.12. apakšpunktā (attiecas uz psihiatru vai ģimenes ārstu) minētos datus.";
1.13. izteikt 23., 24., 25., 26. un 27. punktu šādā redakcijā:
"23. Ģimenes ārsts ir tiesīgs apstrādāt visus veselības informācijas sistēmā uzkrātos ierobežotas pieejamības datus (izņemot šo noteikumu 7.10., 7.11. un 7.12. apakšpunktā minētos datus, ja ārstniecības personai šo noteikumu 17.1 punktā norādītajā kārtībā nav piešķirtas tiesības apstrādāt minētos datus, un šo noteikumu 9. punktā minētos datus) par saviem reģistrētajiem pacientiem, bet par īslaicīgajiem pacientiem tikai tad, ja ir saņemta viņu informēta piekrišana (pacienta rakstiska atļauja ārstniecības personai apstrādāt veselības informācijas sistēmā uzkrātos datus par pacientu), izņemot gadījumu, ja ģimenes ārsts aizvieto citu ģimenes ārstu un par to ir informējis Nacionālo veselības dienestu.
24. Ārstniecības persona, kas nodrošina pacienta ambulatoro dinamisko novērošanu, sākot ar pacienta pirmo vizīti pie ārstniecības personas līdz attiecīgās ambulatorās dinamiskās novērošanas pabeigšanai, kā arī apstrādājot pacienta elektronisko pierakstu veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanai, ir tiesīga apstrādāt visus veselības informācijas sistēmā uzkrātos pacienta datus, kas saistīti ar attiecīgā veselības aprūpes pakalpojuma sniegšanu, izņemot šo noteikumu 7.10., 7.11. un 7.12. apakšpunktā minētos datus, ja ārstniecības personai šo noteikumu 17.1 punktā minētajā kārtībā nav piešķirtas tiesības apstrādāt minētos datus, un šo noteikumu 9. punktā minētos datus.
25. Ārstniecības persona, kas sniedz ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus, pacienta ambulatorā apmeklējuma dienā un piecas darbdienas pēc tā, kā arī apstrādājot pacienta elektronisko pierakstu veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanai, ir tiesīga apstrādāt visus veselības informācijas sistēmā uzkrātos pacienta datus, kas saistīti ar attiecīgā veselības aprūpes pakalpojuma sniegšanu, izņemot šo noteikumu 7.10., 7.11. un 7.12. apakšpunktā minētos datus, ja ārstniecības personai šo noteikumu 17.1 punktā minētajā kārtībā nav piešķirtas tiesības apstrādāt minētos datus, un šo noteikumu 9. punktā minētos datus. Ārstniecības personai, kas izsniegusi pacientam nosūtījumu veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanai, ir tiesības piekļūt datiem par attiecīgo veselības aprūpes pakalpojumu jebkurā laikā.
26. Ārstniecības persona, kas sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus, laikā, kamēr pacients atrodas attiecīgajā stacionārajā ārstniecības iestādē, un 14 dienas pēc izrakstīšanas no tās, ir tiesīga apstrādāt visus veselības informācijas sistēmā uzkrātos pacienta datus, kas saistīti ar attiecīgā veselības aprūpes pakalpojuma sniegšanu, izņemot šo noteikumu 7.10., 7.11. un 7.12. apakšpunktā minētos datus, ja ārstniecības personai šo noteikumu 17.1 punktā minētajā kārtībā nav piešķirtas tiesības apstrādāt minētos datus, un šo noteikumu 9. punktā minētos datus.
27. Ārstniecības persona, kas sniedz neatliekamo medicīnisko palīdzību, vienas dienas laikā pēc izsaukuma saņemšanas vai palīdzības sniegšanas ir tiesīga apstrādāt visus veselības informācijas sistēmā uzkrātos pacienta datus, kas saistīti ar attiecīgā veselības aprūpes pakalpojuma sniegšanu, izņemot šo noteikumu 7.10., 7.11. un 7.12. apakšpunktā minētos datus, ja ārstniecības personai šo noteikumu 17.1 punktā minētajā kārtībā nav piešķirtas tiesības apstrādāt minētos datus, un šo noteikumu 9. punktā minētos datus.";
1.14. aizstāt 30. punktā vārdus "Pacientu tiesību likumā" ar vārdiem un skaitļiem "Pacientu tiesību likuma 10. panta 5.2 daļā";
1.15. aizstāt 31. punktā vārdus "personas apliecību" ar vārdiem "kvalificētus personas elektroniskās identifikācijas līdzekļus";
1.16. papildināt noteikumus ar 32.8. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.8. atteikties no vakcinācijas.";
1.17. izteikt 33. punktu šādā redakcijā:
"33. Pacients, kuram nav iespējas piekļūt veselības informācijas sistēmai atbilstoši noteiktajiem autentifikācijas veidiem, ar veselības informācijas sistēmā uzkrāto informāciju par sevi, par personu, kas to pilnvarojusi, par savu nepilngadīgo bērnu un aizbildnībā esošo personu var iepazīties, par to iepriekš vienojoties, attiecīgās personas ģimenes ārsta vai viņa praksē strādājošas ārstniecības personas klātbūtnē, ja ģimenes ārsts tam piekrīt. Šādā gadījumā nepieciešama pacienta informēta piekrišana.";
1.18. izteikt 33.3 punktu šādā redakcijā:
"33.3 Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra apstrādā veselības informācijas sistēmā iekļauto informāciju par noslēgtajām un anulētajām darbnespējas lapām B, kas minēta šo noteikumu 4. pielikuma 1.1., 1.2., 1.4., 1.5., 1.6., 1.7., 1.8., 2.2. un 2.4. apakšpunktā un 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20., 21., 22., 23., 25. un 26. punktā.";
1.19. papildināt III nodaļu ar 33.4 punktu šādā redakcijā:
"33.4 Valsts darba inspekcija apstrādā veselības informācijas sistēmā iekļauto šo noteikumu 4. pielikuma 1.1. apakšpunktā un 5., 14., 17., 18. un 26. punktā minēto informāciju par noslēgtajām un anulētajām darbnespējas lapām, kurās kā darbnespējas cēlonis norādīts nelaimes gadījums darbā.";
1.20. izteikt 36. punktu šādā redakcijā:
"36. Līdz 2017. gada 31. augustam ārstniecības iestāde veselības informācijas sistēmā sagatavotos šo noteikumu 7.2., 7.3., 7.7. un 7.8. apakšpunktā minētos medicīniskos dokumentus pacientam izsniedz papīra formā, bet šo noteikumu 7.1. apakšpunktā minēto dokumentu – tikai tad, ja tas paredzēts iesniegšanai citā ārstniecības iestādē.";
1.21. papildināt noteikumus ar 39.1 punktu šādā redakcijā:
"39.1 Šo noteikumu 6.14.1., 6.14.3., 32.4.3. un 32.4.4. apakšpunktā minēto prasību izpildi veselības informācijas sistēmā nodrošina ar 2018. gada 25. maiju.";
1.22. izteikt 41., 42. un 43. punktu šādā redakcijā:
"41. Šo noteikumu 13.1. un 13.2. apakšpunkts ir spēkā līdz 2018. gada 31. decembrim.
42. Šo noteikumu 13.3. apakšpunkts stājas spēkā 2019. gada 1. janvārī.
43. Šo noteikumu 31. punkts stājas spēkā 2019. gada 1. janvārī. Līdz 2018. gada 31. decembrim pacients veselības informācijas sistēmas datiem piekļūst, autentifikācijai veselības informācijas sistēmā izmantojot kādu no Latvijas valsts portāla www.latvija.lv piedāvātajiem autentifikācijas veidiem.";
1.23. izteikt 45. un 46. punktu šādā redakcijā:
"45. Ārstniecības iestādēm ir pienākums tiešsaistē sniegt veselības informācijas sistēmai:
45.1. no 2016. gada 1. decembra – šo noteikumu 11.4.5. apakšpunktā norādītos datus;
45.2. no 2017. gada 1. septembra – šo noteikumu 11.4.1., 11.4.2., 11.4.3., 11.4.6., 11.4.8., 11.4.9., 11.4.10. un 11.4.11. apakšpunktā norādītos datus, kā arī šo noteikumu 11.4.4. apakšpunktā norādītos datus, izrakstot zāles, kuru iegādes izdevumus pacientam daļēji vai pilnībā kompensē no valsts budžeta līdzekļiem.
46. Aptiekai (aptiekas filiālei) no 2017. gada 1. septembra ir pienākums tiešsaistē sniegt veselības informācijas sistēmai šo noteikumu 11.6. apakšpunktā norādītos datus.";
1.24. papildināt noteikumus ar 47. punktu šādā redakcijā:
"47. Ģimenes ārstam tiesības apstrādāt šo noteikumu 7.10., 7.11. un 7.12. apakšpunktā norādītos datus veselības informācijas sistēmā tiek piešķirtas ar 2017. gada 1. septembri.";
1.25. papildināt 4. pielikuma 12. punktu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Ja pacients šos datus lūdzis nenorādīt, norāda diagnozes kodu Z76.8 "Personas saskare ar veselības aprūpes dienestiem citos precizētos apstākļos".";
1.26. papildināt noteikumus ar 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19. un 20. pielikumu šādā redakcijā:
"8. pielikums
Ministru kabineta
2014. gada 11. marta
noteikumiem Nr. 134
Potēšanas pase
1. Pacienta informācija:
1.1. personas kods*;
1.2. vārds (vārdi), uzvārds;
1.3. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;
1.4. personas norādītā kontaktinformācija (tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese, faktiskās dzīvesvietas adrese).
2. Ārstniecības iestāde un ārstniecības persona:
2.1. ārstniecības iestādes nosaukums;
2.2. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds.
3. Informācija par imūndeficītu*.
4. Vakcinācijas izraisītās komplikācijas (pēcvakcinācijas sarežģījumi):
4.1. komplikācijas datums un laiks*;
4.2. komplikācija*;
4.3. diagnoze (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10))*;
4.4. dati par vakcināciju, pēc kuras radušās komplikācijas*.
5. Dati par vakcināciju:
5.1. vakcinācijas datums*;
5.2. vakcīnas nosaukums, informācija par preparātu un tā ievadīšanu*;
5.3. maksātājs*;
5.4. piezīmes.
6. Tuberkulīna tests:
6.1. informācija par preparātu un tā ievadīšanu*;
6.2. rezultāts*;
6.3. rezultāta datums*.
7. Imūnglobulīna ievadīšana:
7.1. infekcijas slimība (pret kuru ievadīts imūnglobulīns)*;
7.2. informācija par preparātu un tā ievadīšanu*;
7.3. piezīmes*.
8. Imunitātes pārbaude:
8.1. infekcijas slimība*;
8.2. laboratorijas nosaukums*;
8.3. testa nosaukums*;
8.4. testa datums*;
8.5. testa rezultāts*.
9. Papildu informācija:
9.1. informācija*;
9.2. datums, kad pievienota papildu informācija.
10. Kontrindikācijas vakcinācijai:
10.1. informācija par vakcīnu, kura ir kontrindicēta*;
10.2. apraksts*;
10.3. datums, kad noteikta kontrindikācija*;
10.4. kontrindikācijas termiņš*.
11. Pārslimotās infekcijas slimības:
11.1. infekcijas slimība*;
11.2. saslimšanas datums*;
11.3. apraksts*.
12. Plānotās vakcinācijas:
12.1. vakcīnas nosaukums*;
12.2. termiņš, no kura un līdz kuram veicama vakcinācija*;
12.3. potes numurs*;
12.4. piezīmes*;
12.5. statuss*.
13. Pacienta atteikums no vakcinācijas*:
13.1. infekcijas slimība un vakcīna;
13.2. potes numurs;
13.3. piezīmes;
13.4. atteikuma datums.
14. Aizpildīšanas datums.
Piezīme. * Aizpilda ārstniecības iestāde.
9. pielikums
Ministru kabineta
2014. gada 11. marta
noteikumiem Nr. 134
Traumu, ievainojumu un saindēšanās gadījumu karte
Kartes pamatdaļa
1. Pacienta informācija:
1.1. vārds (vārdi), uzvārds;
1.2. personas kods*;
1.3. dzimums;
1.4. tautība*;
1.5. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;
1.6. deklarētās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods;
1.7. nodarbošanās*;
1.8. pavalstniecība*.
2. Ārstniecības iestāde un ārstniecības persona:
2.1. ārstniecības iestādes nosaukums;
2.2. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;
2.3. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds*;
2.4. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators*.
3. Vecums traumas gūšanas brīdī*.
4. Ziņas par grūtniecību un gestācijas nedēļu traumas gūšanas brīdī*.
5. No stacionāra izrakstītā (mirušā) pacienta kartes numurs vai ambulatorā pacienta medicīniskās kartes numurs*.
6. Pacienta ierašanās datums un laiks neatliekamās palīdzības nodaļā/stacionāra ambulatorajā daļā*.
7. Datums, kad pacients izrakstīts no ārstniecības iestādes*.
8. Ārstēšana:
8.1. ārstēšanas veids un turpmākā ārstēšanas norise*;
8.2. stacionārā pavadīto dienu skaits*.
9. Datums un laiks, kad gūta trauma/ievainojums vai notikusi saindēšanās*.
10. Atrašanās alkohola un citu psihoaktīvo vielu ietekmē traumas/ievainojuma/saindēšanās gūšanas brīdī*.
11. Notikuma norises vieta1*.
12. Ievainojuma veids1*.
13. Ievainotā ķermeņa daļa1*.
14. Diagnoze:
14.1. pamatdiagnoze – kods un nosaukums (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (turpmāk – SSK-10))*;
14.2. blakusdiagnoze – kods un nosaukums (atbilstoši SSK-10)*.
15. Nolūks:
15.1. veids*;
15.2. ja tīšs paškaitējums*:
15.2.1. aktuālākais riska faktors1*;
15.2.2. agrāk veikts tīšs paškaitējums*;
15.3. ja uzbrukums vai cita veida vardarbība:
15.3.1. vainīgā saistība ar upuri1*;
15.3.2. vainīgā dzimums*;
15.3.3. vainīgā vecums*;
15.3.4. uzbrukuma iemesls1*.
16. Nodarbes veids traumas/ievainojuma gūšanas/saindēšanās brīdī1*.
17. Traumas/ievainojuma gūšanas/saindēšanās īss apraksts (piemēram, apstākļi, cēloņi)*.
A daļa
Traumas un ievainojumi, kas atbilst SSK-10 diagnožu kodiem S00.0–T35.7
1. Traumas/ievainojuma pamatmehānisms1*.
2. Traumas/ievainojuma tiešais mehānisms1*.
3. Ievainojums transporta negadījumā*:
3.1. ievainotās personas pārvietošanās veids1*;
3.2. ievainotās personas loma transporta negadījumā1*;
3.3. otra transporta negadījumā iesaistītā puse1*.
4. Ievainojumu izraisošais pamatpriekšmets vai viela1*.
5. Ievainojumu izraisošais tiešais priekšmets vai viela1*.
6. Ievainojumu izraisošais starppriekšmets vai viela1*.
7. Kartes aizpildīšanas datums*.
B daļa
Saindēšanās, kas atbilst SSK-10 diagnožu kodiem T36.0–T65.9
1. Pacienta ķermeņa masa (kg)*.
2. Pacienta ierašanās veids ārstniecības iestādē*.
3. Vietas kategorija, kur notikusi saindēšanās*.
4. Saindēšanos izraisījušās vielas nosaukums, grupa, daudzums un mērvienība un aktīvais ingredients1*.
5. Sākotnējais klīniskais stāvoklis*.
6. Ekspozīcijas raksturs*.
7. Ekspozīcijas ilgums*.
8. Vielas iekļūšanas ceļš organismā*.
9. Ārstēšana*.
10. Saindēšanās iznākums, pacientam izrakstoties no ārstniecības iestādes*.
11. Kartes aizpildīšanas datums*.
C daļa
Saindēšanās ar pesticīdiem, kas atbilst SSK-10 diagnožu kodiem T60.0–T60.9
1. Nodarbe saindēšanās brīdī*.
2. Produkta identitāte:
2.1. produkta nosaukums*;
2.2. koncentrācija*.
3. Vielas ķīmiskais tips*.
4. Kartes aizpildīšanas datums*.
Piezīmes.
1. 1 Kodu norāda atbilstoši Ievainojumu datubāzes kodēšanas rokasgrāmatai.
2. * Aizpilda ārstniecības iestāde.
10. pielikums
Ministru kabineta
2014. gada 11. marta
noteikumiem Nr. 134
Narkoloģiskā pacienta karte
1. Pacienta informācija:
1.1. vārds (vārdi), uzvārds;
1.2. personas kods*;
1.3. dzimums;
1.4. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;
1.5. deklarētās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods;
1.6. tautība*.
2. Ārstniecības iestāde un ārstniecības persona:
2.1. ārstniecības iestādes nosaukums;
2.2. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;
2.3. ārsta vārds (vārdi), uzvārds*;
2.4. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators*.
3. Iegūtā izglītība:
3.1. augstākais iegūtais izglītības līmenis*;
3.2. skološanās gadu skaits, ja ir nepabeigta pamatizglītība*.
4. Ekonomiskā aktivitāte*.
5. Mājokļa tips*.
6. Mājsaimniecības (ģimenes) sastāvs*.
7. Bērni (0–6 gadi):
7.1. kopējais skaits*;
7.2. tai skaitā dzīvo vienā mājsaimniecībā ar pacientu*.
8. Bērni (7–17 gadi):
8.1. kopējais skaits*;
8.2. tai skaitā dzīvo vienā mājsaimniecībā ar pacientu*.
9. Persona vai iestāde, kas nosūtījusi vai ieteikusi apmeklēt narkologu (bez personu identificējošas informācijas)*.
10. Diagnoze:
10.1. pamatdiagnoze – kods un nosaukums (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10))*;
10.2. blakusdiagnoze – kods un nosaukums (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10))*.
11. Ārstēšanas epizodes uzsākšanas datums*.
12. Plānotais ārstēšanas epizodes beigu datums*.
13. Apmeklējuma rezultāts/sniegtās palīdzības veids ambulatori un stacionārā*.
14. Ārstēšanas epizodes beigu datums*.
15. Ārstēšanas epizodes beigu iemesls*.
16. Patoloģiska tieksme uz azartspēlēm/datorspēlēm/internetu*.
17. Visbiežāk lietotā alkoholiskā dzēriena veids (pēdējo 30 dienu laikā)*.
18. Vidējais patērētā alkohola devu skaits dienā (pēdējo 30 dienu laikā)*.
19. Alkohola lietošanas dienu skaits (pēdējo 30 dienu laikā)*:
19.1. dienu skaits, kad lietoti 60 līdz 120 grami absolūtā alkohola;
19.2. dienu skaits, kad lietoti vairāk nekā 120 grami absolūtā alkohola.
20. AUDIT** testa punktu skaits*.
21. Vecums, kad pirmo reizi lietota atkarību izraisošā viela (izņemot alkoholu, tabaku)*.
22. Pirmreizēji lietotā atkarību izraisošā viela (izņemot alkoholu, tabaku)*.
23. Psihoaktīvo vielu (izņemot alkoholu) lietošanas paradumi:
23.1. lietotā viela*;
23.2. lietotā viela ir galvenā – Jā/Nē*;
23.3. lietošanas veids*;
23.4. lietošanas biežums*;
23.5. vecums, kad viela lietota pirmo reizi*.
24. Iespējams noteikt galveno vielu*.
25. Iepriekš ārstējies opioīdu ilgtermiņa farmakoterapijas programmā*.
26. Injicēšanas pieredze*.
27. Injicēšanas piederumu kopīga izmantošana*.
28. Pirmās injicēšanas vecums*.
29. HIV testa veikšana (pacienta sniegtā informācija)*.
30. HCV testa veikšana (pacienta sniegtā informācija)*.
31. Kartes aizpildīšanas datums*.
Piezīmes.
1. * Aizpilda ārstniecības iestāde.
2. ** AUDIT – alkohola lietošanas traucējumu identifikācijas tests.
11. pielikums
Ministru kabineta
2014. gada 11. marta
noteikumiem Nr. 134
Narkoloģiskā pacienta ārstniecības rezultāta izvērtējums
1. Pacienta informācija:
1.1. personas kods*;
1.2. vārds (vārdi), uzvārds.
2. Ārstniecības iestāde un ārstniecības persona:
2.1. ārstniecības iestādes nosaukums;
2.2. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;
2.3. ārsta vārds (vārdi), uzvārds*;
2.4. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators*.
3. Datums, kad veikts pacienta veselības stāvokļa novērtējums*.
4. Alkohola lietošanas paradumi:
4.1. vidējais alkohola devu skaits dienā (pēdējo 30 dienu laikā)*;
4.2. alkohola lietošanas dienu skaits (pēdējo 30 dienu laikā)*;
4.3. AUDIT** testa punktu skaits*.
5. Psihoaktīvo vielu lietošanas paradumi (izņemot alkoholu) (pēdējo 30 dienu laikā):
5.1. lietotā viela*;
5.2. lietotā viela ir galvenā – Jā/Nē*;
5.3. lietošanas veids*;
5.4. lietošanas biežums*;
5.5. injicēšana (pēdējo 30 dienu laikā)*;
5.6. injicēšanas piederumu kopīga izmantošana (pēdējo 30 dienu laikā)*.
6. Pacienta veselības stāvokļa pašnovērtējums uzsākot ārstēšanu un pēc ārstēšanas epizodes pabeigšanas*.
7. Nodarbošanās (algota darba esība, skolas apmeklēšana) un noteiktas dzīvesvietas esība uzsākot ārstēšanu un pēc ārstēšanas epizodes pabeigšanas*.
8. Kartes aizpildīšanas datums*.
Piezīmes.
1. * Aizpilda ārstniecības iestāde.
2. ** AUDIT – alkohola lietošanas traucējumu identifikācijas tests.
12. pielikums
Ministru kabineta
2014. gada 11. marta
noteikumiem Nr. 134
Karte pacientam ar psihiskiem un uzvedības traucējumiem
1. Pacienta informācija:
1.1. vārds (vārdi), uzvārds;
1.2. personas kods*;
1.3. dzimums*;
1.4. tautība*;
1.5. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;
1.6. deklarētās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods;
1.7. faktiskās dzīvesvietas adrese*;
1.8. faktiskās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods*.
2. Ārstniecības iestāde un ārstniecības persona:
2.1. ārstniecības iestādes nosaukums;
2.2. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;
2.3. ārstniecības personas vārds (vārdi) un uzvārds*;
2.4. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators*.
3. Slimības vēstures vai ambulatorā pacienta medicīniskās kartes numurs*.
4. Nodarbošanās*.
5. Dzīves apstākļu raksturojums*.
6. Ģimenes sastāvs*.
7. Augstākais iegūtās izglītības līmenis*.
8. Pamatiztikas līdzekļu avots*.
9. Pacienta aprūpes grupa*.
10. Datums, kad pacients iekļauts reģistrā (pirmo reizi mūžā)*.
11. Datums, kad pacients iekļauts reģistrā atkārtoti*.
12. Pirmo reizi piešķirtā invaliditāte psihiskas saslimšanas dēļ:
12.1. invaliditātes grupa*;
12.2. invaliditātes piešķiršanas gads*.
13. Atkārtoti piešķirtā invaliditāte psihiskas saslimšanas dēļ:
13.1. invaliditātes grupa*;
13.2. invaliditātes piešķiršanas gads*.
14. Sabiedriski bīstama darbība*.
15. Piespiedu ārstēšana ārstniecības iestādē pēc tiesas lēmuma*.
16. Persona vai iestāde, kas nosūtījusi vai ieteikusi apmeklēt psihiatru (bez personu identificējošas informācijas)*.
17. Diagnozes*:
17.1. psihisko traucējumu pamatdiagnoze – kods un nosaukums (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (turpmāk – SSK-10));
17.2. psihisko traucējumu blakusdiagnozes – kods un nosaukums (atbilstoši SSK-10);
17.3. citas blakusdiagnozes – kods un nosaukums (atbilstoši SSK-10)*;
17.4. sociālās blakusdiagnozes – kods un nosaukums (atbilstoši SSK-10)*.
18. Izmaiņas psihisko traucējumu pamatdiagnozē:
18.1. pamatdiagnoze precizēta – diagnozes kods un nosaukums (atbilstoši SSK-10)*;
18.2. pamatdiagnoze mainīta – diagnozes kods un nosaukums (atbilstoši (SSK-10)*.
19. Hospitalizāciju skaits pārskata gadā*.
20. Ārstēšana*.
21. Papildu informācija*.
22. Kartes aizpildīšanas datums*.
Piezīme. * Aizpilda ārstniecības iestāde.
13. pielikums
Ministru kabineta
2014. gada 11. marta
noteikumiem Nr. 134
Cukura diabēta pacienta karte
1. Pacienta informācija:
1.1. vārds (vārdi), uzvārds;
1.2. personas kods*;
1.3. dzimums;
1.4. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;
1.5. deklarētās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods;
1.6. tautība*.
2. Ārstniecības iestāde un ārstniecības persona:
2.1. ārstniecības iestādes nosaukums;
2.2. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;
2.3. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds*;
2.4. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators*.
3. Diagnoze – kods un nosaukums (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10))*.
4. Gads, kurā noteikta diabēta diagnoze*.
5. Gads, kurā uzsākta orālo antidiabētisko preparātu lietošana*.
6. Gads, kurā uzsākta insulīna terapija*.
7. Apmācības iemaņu izpilde*.
8. Grūtniecība pēdējo 12 mēnešu laikā*.
9. Klīnisko izmeklējumu un analīžu rezultāti pēdējo 12 mēnešu laikā*.
10. Cukura diabēta sarežģījumi, veiktie izmeklējumi un manipulācijas pēdējo 12 mēnešu laikā:
10.1. acu pārbaude, veiktās manipulācijas un konstatētās retinopātijas*;
10.2. pēdu pārbaude, veiktās manipulācijas un konstatētie sarežģījumi*;
10.3. termināli nieru sarežģījumi*.
11. Sirds un asinsvadu slimības pēdējo 12 mēnešu laikā*.
12. Nozīmētā ārstēšana*.
13. Papildu informācija*.
14. Kartes aizpildīšanas datums*.
Piezīme. * Aizpilda ārstniecības iestāde.
14. pielikums
Ministru kabineta
2014. gada 11. marta
noteikumiem Nr. 134
Tuberkulozes pacienta karte
1. Pacienta informācija:
1.1. vārds (vārdi), uzvārds;
1.2. personas kods*;
1.3. dzimums;
1.4. tautība*;
1.5. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;
1.6. deklarētās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods;
1.7. faktiskās dzīvesvietas adrese*;
1.8. faktiskās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods*;
1.9. nodarbošanās:
1.9.1. veids*;
1.9.2. amats, ja pacients strādā ārstniecības iestādē*;
1.10. dzimšanas valsts*.
2. Ārstniecības iestāde un ārstniecības persona:
2.1. ārstniecības iestādes nosaukums;
2.2. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;
2.3. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds*;
2.4. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators*.
3. Administratīvās teritorijas kods, kurā pacients ņemts reģistra uzskaitē*.
4. Datums, kad pacients iekļauts reģistrā*.
5. Novērošanas grupa*.
6. Diagnoze:
6.1. kods un nosaukums (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10))*;
6.2. datums, kad diagnoze noteikta pirmo reizi*;
6.3. situācija, kādā diagnoze atklāta*;
6.4. metode, ar kuru diagnoze apstiprināta*.
7. Riska faktori*.
8. Ārstēšanas kursa sākšanas vieta un laiks*.
9. Ārstēšanas metode*.
10. Ķirurģiska ārstēšana*.
11. Abacilēts pēc 2–3 mēnešiem*.
12. Ārstēšana tiešā uzraudzībā*.
13. Datums, kad ārstēšanas kurss izvērtēts*.
14. Ārstēšanas rezultāts*.
15. Stacionārā pavadīto gultasdienu skaits*.
16. Datums, kad paņemts materiāls tuberkulozes mikobaktēriju jutības noteikšanai*.
17. Rezistence pret medikamentiem*.
18. Mainīta novērošanas grupa*:
18.1. veids;
18.2. datums, kad mainīta novērošanas grupa*.
19. Datums, kad pacients noņemts no uzskaites*.
20. Papildu informācija.
21. Pacients miris no tuberkulozes pirmajā gadā/pirmajā mēnesī*.
22. Atkārtots ārstēšanas kurss:
22.1. diagnozes kods un nosaukums (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10))*;
22.2. vieta, kur sākta ārstēšana*;
22.3. datums, kad sākts ārstēšanas kurss*;
22.4. ārstēšanas metode*;
22.5. ķirurģiska ārstēšana*;
22.6. abacilēts pēc 2–3 mēnešiem*;
22.7. ārstēšana tiešā uzraudzībā*;
22.8. datums, kad ārstēšanas kurss izvērtēts*;
22.9. ārstēšanas rezultāts*;
22.10. stacionārā pavadīto gultasdienu skaits*.
23. Datums, kad karte aizpildīta*.
Piezīme. * Aizpilda ārstniecības iestāde.
15. pielikums
Ministru kabineta
2014. gada 11. marta
noteikumiem Nr. 134
Onkoloģiskā pacienta reģistrācijas karte
1. Pacienta informācija:
1.1. personas kods*;
1.2. vārds (vārdi), uzvārds;
1.3. dzimums;
1.4. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;
1.5. deklarētās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods;
1.6. tautība.
2. Ārstniecības iestāde un ārstniecības persona, kas aizpildīja medicīnisko dokumentu:
2.1. ārstniecības iestādes nosaukums;
2.2. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;
2.3. ārsta vārds (vārdi), uzvārds*;
2.4. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators*.
3. Diagnoze:
3.1. datums, kad noteikta diagnoze*;
3.2. diagnozes kods un nosaukums (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10))*;
3.3. retās slimības nosaukums un kods atbilstoši Orphanet reto slimību klasifikācijai*;
3.4. diagnozes atklāšanas veids*;
3.5. metode, ar kādu diagnoze pamatota*;
3.6. metode, ar kādu diagnoze apstiprināta*;
3.7. audzēja lokalizācija pāra orgāniem, anatomiskām daļām*.
4. Audzēja morfoloģija un kods atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10)*.
5. Riska faktori*.
6. Vēlīnās diagnostikas iemesli*.
7. Slimības stadija*.
8. Audzēja klasifikācija atbilstoši klīniskajām klasifikācijām:
8.1. tNM klasifikācija*;
8.2. FIGO klasifikācija1*;
8.3. Breslow metode*;
8.4. Gleason metode*;
8.5. French-American-British (FAB) klasifikācija;
8.6. hroniskas mieloleikozes stadijas;
8.7. anaplāzijas pakāpe centrālās nervu sistēmas ļaundabīgiem audzējiem.
9. Attālās metastāzes*:
9.1. diagnosticēšanas datums;
9.2. lokalizācija.
10. Papildu informācija*.
11. Kartes aizpildīšanas datums*.
Piezīmes.
1. 1 Starptautiskās dzemdību speciālistu un ginekologu asociācijas (International Federation of Obstetricians and Gynaecologists) klasifikācija.
2. * Aizpilda ārstniecības iestāde.
16. pielikums
Ministru kabineta
2014. gada 11. marta
noteikumiem Nr. 134
Onkoloģiskā pacienta ārstēšanas karte
1. Pacienta informācija:
1.1. personas kods*;
1.2. vārds (vārdi), uzvārds;
1.3. dzimums;
1.4. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;
1.5. deklarētās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods;
1.6. tautība*.
2. Ārstniecības iestāde un ārstniecības persona:
2.1. ārstniecības iestādes nosaukums;
2.2. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;
2.3. ārsta vārds (vārdi), uzvārds*;
2.4. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators*.
3. Diagnoze*:
3.1. diagnozes kods un nosaukums (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10))*;
3.2. audzēja lokalizācija pāra orgāniem, anatomiskām daļām.
4. Ķirurģiska ārstēšana:
4.1. ķirurģiskas ārstēšanas veids*;
4.2. operācijas nosaukums un kods atbilstoši NCSP+ klasifikācijai1*;
4.3. operācijas datums*.
5. Staru terapija:
5.1. staru terapijas sākuma un beigu datums*;
5.2. staru terapijas veids*.
6. Ķīmijterapija:
6.1. ķīmijterapijas sākuma un beigu datums*;
6.2. ķīmijterapijas kursa zāļu vispārīgie nosaukumi*;
6.3. ķīmijterapijas kursu skaits*;
6.4. ķīmijterapijas veids*.
7. Endokrīnā terapija:
7.1. endokrīnās terapijas sākuma un beigu datums*;
7.2. zāļu vispārīgais nosaukums*;
7.3. endokrīnās terapijas veids*.
8. Imūnterapija:
8.1. imūnterapijas sākuma un beigu datums*;
8.2. zāļu vispārīgais nosaukums*.
9. Mērķterapija:
9.1. mērķterapijas sākuma un beigu datums*;
9.2. zāļu vispārīgais nosaukums*;
9.3. saņemto kursu skaits*.
10. 131J terapijas saņemšanas datums*.
11. Perifēro asins cilmes šūnu transplantācija:
11.1. autologās transplantācijas datums*;
11.2. allogēnās transplantācijas datums*;
11.3. allogēnās transplantācijas donors (nenorādot personu identificējošus datus)*.
12. Simptomātiskas terapijas sākuma datums*.
13. Slimības norise:
13.1. slimības progresijas diagnosticēšanas datums*;
13.2. lokālā recidīva diagnosticēšanas datums*;
13.3. attālo metastāžu diagnosticēšanas datums*;
13.4. attālo metastāžu lokalizācija un kods atbilstoši TNM klasifikācijai*;
13.5. slimības remisijas diagnosticēšanas datums*.
14. Pacienta turpmākā ārstēšana/novērošana*.
15. Papildu informācija*.
16. Kartes aizpildīšanas datums*.
Piezīmes.
1. 1 Ziemeļvalstu Medicīnas statistikas komitejas (Nordic Medico-Statistical Committee (NOMESCO)) Ķirurģisko manipulāciju klasifikācijas ar papildinājumu (NOMESCO Classification of Surgical Procedures (NCSP+)) aktuālā versija.
2. * Aizpilda ārstniecības iestāde.
17. pielikums
Ministru kabineta
2014. gada 11. marta
noteikumiem Nr. 134
Arodslimību pacienta reģistrācijas karte
1. Pacienta informācija:
1.1. vārds (vārdi), uzvārds;
1.2. personas kods*;
1.3. dzimums;
1.4. tautība*;
1.5. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;
1.6. deklarētās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods.
2. Ārstniecības iestāde un ārstniecības persona:
2.1. ārstniecības iestādes nosaukums;
2.2. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;
2.3. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds*;
2.4. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators*.
3. Nosūtītājs:
3.1. ārstniecības iestādes nosaukums*;
3.2. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā*;
3.3. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds*;
3.4. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators*.
4. Datums, kad arodslimība noteikta pirmreizēji*.
5. Arodslimību pacienta reģistrācijas kartes numurs*.
6. Valsts darba inspekcijai nosūtītā ziņojuma numurs*.
7. Arodslimību diagnozes (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10))*.
8. Darbavietas nosaukums, kurā pacientam bijis kontakts ar kaitīgo darba faktoru*.
9. Darba stāžs:
9.1. kopējais darba stāžs*;
9.2. darba stāžs kaitīgajā profesijā*.
10. Profesija arodslimības izraisītājfaktora iedarbības laikā*.
11. Saimnieciskā darbība arodslimības izraisītājfaktora iedarbības laikā saskaņā ar NACE 2. red. (Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas 2. redakcija)*.
12. Arodslimības pirmreizējās atzīšanas gads*.
13. Slimības smaguma pakāpe arodslimības pirmreizējās atzīšanas laikā*.
14. Arodslimību un to izraisītājfaktoru klasifikācija atbilstoši arodslimību izmeklēšanu un uzskaiti regulējošajiem normatīvajiem aktiem:
14.1. arodslimība*;
14.2. konkrētā arodslimības izraisītājfaktora noteicošās arodslimības diagnoze (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10))*;
14.3. arodslimību izraisītājfaktors*;
14.4. arodslimību izraisītājfaktora lietojuma kategorija*;
14.5. kaitīgā arodfaktora faktiskā koncentrācija vai līmenis*;
14.6. kaitīgā arodfaktora faktiskā koncentrācija vai līmenis pārsniedz normu*.
15. Kartes aizpildīšanas datums*.
Piezīme. * Aizpilda ārstniecības iestāde.
18. pielikums
Ministru kabineta
2014. gada 11. marta
noteikumiem Nr. 134
Arodslimību pacienta dinamiskās novērošanas karte
1. Pacienta informācija:
1.1. vārds (vārdi), uzvārds;
1.2. personas kods*;
1.3. dzimums;
1.4. tautība*;
1.5. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;
1.6. deklarētās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods.
2. Ārstniecības iestāde un ārstniecības persona:
2.1. ārstniecības iestādes nosaukums;
2.2. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;
2.3. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds*;
2.4. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators*.
3. Nosūtītājs:
3.1. ārstniecības iestādes nosaukums*;
3.2. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā*;
3.3. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds*;
3.4. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators*.
4. Ārsta apmeklējuma datums*.
5. Arodslimību pacienta reģistrācijas kartes numurs*.
6. Invaliditāte*:
6.1. datums, kad piešķirta invaliditāte arodslimības dēļ*;
6.2. arodslimības diagnoze (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (turpmāk – SSK-10))*;
6.3. vispārējās slimības diagnoze (atbilstoši SSK-10)*;
6.4. invaliditātes grupa*;
6.5. darbspēju zaudējuma procents*;
6.6. nāves cēlonis (nāves cēlonis un kods atbilstoši SSK-10)*;
6.7. datums, kad iestājusies nāve*;
6.8. nāves saistība ar arodslimību*.
7. Pārskata gadā pārciestās slimības*:
7.1. diagnoze (atbilstoši SSK-10)*;
7.2. pirmreizēja vai hroniska saslimšana*;
7.3. darbnespējas dienu skaits*;
7.4. ārstēšanās stacionārā bez rehabilitācijas*;
7.5. ārstēšanās rehabilitācijas iestādē*.
8. Obligātajās veselības pārbaudēs konstatētās slimību diagnozes (atbilstoši SSK-10)*.
9. Hronisko slimību diagnozes līdz kaitīgā darba sākumam (atbilstoši SSK-10)*.
10. Arodslimību un to izraisītājfaktoru klasifikācija atbilstoši arodslimību izmeklēšanu un uzskaiti regulējošiem normatīvajiem aktiem*:
10.1. arodslimība*;
10.2. konkrētā arodslimības izraisītājfaktora noteicošās arodslimības diagnoze (atbilstoši SSK-10)*;
10.3. arodslimību izraisītājfaktors*;
10.4. arodslimību izraisītājfaktora lietojuma kategorija*.
11. Kartes aizpildīšanas datums*.
Piezīme. * Aizpilda ārstniecības iestāde.
19. pielikums
Ministru kabineta
2014. gada 11. marta
noteikumiem Nr. 134
Karte pacientam ar iedzimtām anomālijām
1. Ārstniecības iestāde un ārstniecības persona:
1.1. ārstniecības iestādes nosaukums;
1.2. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;
1.3. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds*;
1.4. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators*.
2. Slimības vēstures vai ambulatorā pacienta medicīniskās kartes numurs*.
I. Bērns
3. Pacienta informācija:
3.1. personas kods*;
3.2. datums, kad pacients dzimis*;
3.3. vārds (vārdi), uzvārds;
3.4. dzimums;
3.5. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;
3.6. deklarētās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods;
3.7. faktiskās dzīvesvietas adrese*;
3.8. faktiskās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods*.
4. Dzimis dzīvs/nedzīvs*.
5. Asistētas apaugļošanas tips*.
6. Ziņas par grūtniecību*.
7. Ziņas par dzemdībām:
7.1. kurās dzemdībās dzimis*;
7.2. kurā grūtniecības nedēļā dzimis*;
7.3. ķermeņa svars*;
7.4. ķermeņa garums*.
8. Datums, kad iestājusies bērna nāve*.
9. Dzīvildze ilgāk par vienu nedēļu*.
10. Diagnoze noteikta dzīvam/mirušam*.
11. Diagnozes:
11.1. pamatdiagnoze*:
11.1.1. noteikšanas datums*;
11.1.2. nosaukums un kods (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (turpmāk – SSK-10))*;
11.1.3. retās slimības nosaukums un kods (nosaukums un orfānais kods atbilstoši Orphanet reto slimību klasifikācijai)*;
11.2. blakusdiagnozes (iedzimtās anomālijas) (atbilstoši SSK-10)*;
11.3. patologanatomiskā diagnoze (atbilstoši SSK-10)*.
12. Diagnozes noteikšanas laikposms*.
13. Prenatālā diagnostika:
13.1. ultrasonogrāfija:
13.1.1. grūtniecības nedēļa, kurā veikta*;
13.1.2. rezultāts*;
13.1.3. diagnoze (atbilstoši SSK-10)*;
13.2. horiona biopsija:
13.2.1. grūtniecības nedēļa, kurā veikta*;
13.2.2. rezultāts*;
13.2.3 diagnoze (atbilstoši SSK-10)*;
13.3. amniocentēze:
13.3.1. grūtniecības nedēļa, kurā veikta*;
13.3.2. rezultāts*;
13.3.3. diagnoze (atbilstoši SSK-10)*;
13.4. citi izmeklējumi (ieskaitot bioķīmiskos, kombinētos un citus riskus)*:
13.4.1. grūtniecības nedēļa, kurā veikts*;
13.4.2. rezultāts*;
13.4.3. diagnoze (atbilstoši SSK-10)*;
13.4.4. papildu informācija par izmeklējumu*.
14. Slimības tips*.
15. Slimības ģenētiskais tips*.
16. Monogēnas slimības kods atbilstoši McKusick klasifikatoram*.
17. Kariotipa raksturojums*.
II. Māte
18. Vārds (vārdi), uzvārds.
19. Personas kods*.
20. Vecums*.
21. Deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese.
22. Deklarētās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods.
23. Faktiskās dzīvesvietas adrese*.
24. Faktiskās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods*.
25. Cik ilgi dzīvo deklarētajā vai faktiskajā dzīvesvietā (pilni gadi)*.
26. Iepriekšējās dzīvesvietas adrese*.
27. Tautība*.
28. Profesija grūtniecības 1. trimestrī*.
29. Kaitīgums darbā*.
30. Kaitīgie ieradumi*.
31. Reprodukcijas vēsture*:
31.1. kopējais grūtniecību skaits*;
31.2. dzīvi dzimušo bērnu skaits*;
31.3. nedzīvi dzimušo bērnu skaits*;
31.4. mirušo bērnu skaits*;
31.5. spontāno un nenotikušo (missed) abortu skaits*;
31.6. legālo abortu skaits*;
31.7. medicīnisko abortu skaits*.
32. Hronisko slimību diagnozes pirms grūtniecības (iedzimtās anomālijas) (atbilstoši SSK-10)*.
33. Slimības grūtniecības laikā*:
33.1. grūtniecības nedēļa*;
33.2. diagnoze (atbilstoši SSK-10)*.
34. Kaitīgie faktori grūtniecības laikā (katram faktoram norāda grūtniecības nedēļu)*:
34.1. apstarošana*;
34.2. zāļu lietošana*;
34.3. citi faktori*.
35. Folijskābes lietošana*.
III. Tēvs
36. Vārds (vārdi), uzvārds.
37. Personas kods*.
38. Vecums*.
39. Tautība*.
40. Profesija*.
41. Kaitīgums darbā*.
42. Kaitīgie ieradumi*.
43. Hroniskās slimības (atbilstoši SSK-10)*.
IV. Ģimene
44. Radnieciska laulība*.
45. Iepriekšējie bērni ar iedzimtām anomālijām:
45.1. dzimums*;
45.2. dzimšanas gads*;
45.3. diagnoze (atbilstoši SSK-10)*.
46. Iedzimtās anomālijas mātes ģimenē (diagnozes nosaukums un kods atbilstoši SSK-10)*.
47. Iedzimtās anomālijas tēva ģimenē (diagnozes nosaukums un kods atbilstoši SSK-10)*.
48. Kartes aizpildīšanas datums*.
Piezīme. * Aizpilda ārstniecības iestāde.
20. pielikums
Ministru kabineta
2014. gada 11. marta
noteikumiem Nr. 134
Multiplās sklerozes pacienta karte
I. Pamatinformācija
1. Pacienta informācija:
1.1. vārds (vārdi), uzvārds;
1.2. personas kods*;
1.3. dzimums;
1.4. tautība*;
1.5. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;
1.6. deklarētās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods;
1.7. faktiskās dzīvesvietas adrese*;
1.8. faktiskās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības kods*;
1.9. nodarbošanās*;
1.10. invaliditāte*.
2. Ārstniecības iestāde un ārstniecības persona:
2.1. ārstniecības iestādes nosaukums;
2.2. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;
2.3. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds*;
2.4. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators*.
II. Ģimenes anamnēze
3. Mātei diagnosticētās hroniskās saslimšanas (diagnozes nosaukums un kods atbilstoši SSK-10)*.
4. Tēvam diagnosticētās hroniskās saslimšanas (diagnozes nosaukums un kods atbilstoši SSK-10)*.
5. Brāļiem, māsām diagnosticētās hroniskās saslimšanas (diagnozes nosaukums un kods atbilstoši SSK-10)*.
6. Bērniem diagnosticētās hroniskās saslimšanas (diagnozes nosaukums un kods atbilstoši SSK-10)*.
7. Multiplās sklerozes saslimšanas gadījumi ģimenē:
7.1. mātei*;
7.2. tēvam*;
7.3. brāļiem, māsām*;
7.4. bērniem*.
III. Dzīves anamnēze
8. Veiktā vakcinācija:
8.1. pret tuberkulozi*;
8.2. pret difteriju, garo klepu, stinguma krampjiem*;
8.3. gads, kad veikta pēdējā vakcinācija pret ērču encefalītu*;
8.4. gads, kad veikta pēdējā vakcinācija pret difteriju*;
8.5. cita vakcinācija*;
8.6. iemesls, ja vakcinācija nav veikta*.
9. Pārslimotās infekcijas slimības nosaukums.
10. Endokrīnās slimības – diagnozes kods un nosaukums (atbilstoši SSK-10)*.
11. Ginekoloģiskā anamnēze:
11.1. ginekoloģiskās slimības – diagnozes kods un nosaukums (atbilstoši SSK-10)*;
11.2. vecums, kad sākās menstruācijas*;
11.3. gads, kad sākās menopauze*;
11.4. ginekoloģiskas operācijas un gads, kad tās veiktas*;
11.5. dzemdības:
11.5.1. veids*;
11.5.2. gads*;
11.6. aborts:
11.6.1. skaits*;
11.6.2. gads, kurā veikts*.
IV. Multiplās sklerozes anamnēze
12. Pirmo klīnisko simptomu izpausme:
12.1. raksturojums*;
12.2. sākuma datums*.
13. Otrā paasinājuma klīniskie simptomi:
13.1. raksturojums*;
13.2. sākuma datums*.
14. Faktiskā dzīvesvieta (pilsēta) multiplās sklerozes saslimšanas laikā*.
15. Pēdējā paasinājuma klīniskie simptomi:
15.1. raksturojums*;
15.2. sākuma datums*.
V. Neiroloģisko funkcionālo traucējumu dinamika
(16., 17., 18., 19., 20., 21., 22., 23. un 24. punktā – gads, kad norādītie simptomi ir nepastāvīgi un/vai pastāvīgi)
16. Redzes traucējumi*.
17. Smadzeņu stumbra funkcijas traucējumi*.
18. Jušanas traucējumi*.
19. Zarnu un urīnpūšļa darbības traucējumi*.
20. Kustību traucējumi*.
21. Kustību koordinācijas traucējumi*.
22. Augstākās nervu sistēmas darbības traucējumi*.
23. Seksuālo funkciju traucējumi*.
24. Veģetatīvās sistēmas traucējumi*.
25. Diagnoze:
25.1. kods un nosaukums (atbilstoši SSK-10)*;
25.2. datums, kad diagnoze noteikta*.
VI. Ziņas par pēdējo apmeklējumu
26. Sūdzības pēdējā apmeklējuma laikā:
26.1. redzes traucējumi*;
26.2. smadzeņu stumbra funkcijas traucējumi*;
26.3. jušanas traucējumi*;
26.4. zarnu un urīnpūšļa darbības traucējumi*;
26.5. kustību traucējumi*;
26.6. kustību un koordinācijas traucējumi*;
26.7. centrālās nervu sistēmas darbības traucējumi*;
26.8. seksuālo funkciju traucējumi*;
26.9. veģetatīvās sistēmas traucējumi*.
27. Neiroloģiskā stāvokļa novērtējums pēc Kurtzke neiroloģisko funkciju traucējumu skalas.
28. Izvērstā funkcionālā neiroloģiskā stāvokļa izvērtējums pēc Kurtzke neiroloģisko funkciju traucējuma skalas*.
29. Slimības norise*.
30. Slimības forma*.
31. Slimības fāze*.
32. Multiplās sklerozes diagnozes apstiprinājums ar magnētiskās rezonanses izmeklējumu*.
33. Datums, kad veikts magnētiskās rezonanses izmeklējums*.
34. Uzskaites grupa un gads, kurā pacients iekļauts attiecīgajā grupā*.
35. Imunoloģiskā atradne:
35.1. slēdziens*;
35.2. datums, kad veiktas analīzes*.
36. Datums, kad karte aizpildīta*.
Piezīme. * Aizpilda ārstniecības iestāde."
2. Noteikumi stājas spēkā 2016. gada 1. decembrī.
Ministru prezidents Māris Kučinskis
Veselības ministre Anda Čakša