• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2016. gada 8. novembra noteikumi Nr. 723 "Grozījumi Ministru kabineta 2004. gada 29. aprīļa noteikumos Nr. 466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 2.12.2016., Nr. 235 https://www.vestnesis.lv/op/2016/235.2

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 735

Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 7. aprīļa noteikumos Nr. 300 "Ministru kabineta kārtības rullis"

Vēl šajā numurā

02.12.2016., Nr. 235

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 723

Pieņemts: 08.11.2016.

OP numurs: 2016/235.2

2016/235.2
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 16 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 723

Rīgā 2016. gada 8. novembrī (prot. Nr. 60 41. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2004. gada 29. aprīļa noteikumos Nr. 466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem"

Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 16. panta septīto daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2004. gada 29. aprīļa noteikumos Nr. 466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 69. nr.; 2005, 20. nr.; 2007, 17. nr.; 2008, 57., 167. nr.; 2010, 25. nr.; 2011, 204. nr.; 2014, 210. nr.; 2016, 54. nr.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt 80. punktā skaitļus "502.1.4.1., 502.1.4.3." ar skaitli "502.1.4.".

2. Papildināt pielikuma I daļas 205.1.2.1. koda ievaddaļu ar trešo teikumu šādā redakcijā:

"Dzeltenu gaismu izstarojoši priekšējie gabarītlukturi pieļaujami transportlīdzeklim, kas izgatavots ASV/Kanādas tirgum un kam šādu lukturu uzstādīšanu paredz izgatavotājs, ja ir ievēroti šādi nosacījumi:".

3. Izteikt pielikuma I daļas 213.1.1. kodu šādā redakcijā:

"213.1.1. M, N, O kategorijas transportlīdzekļiem atļauts uzstādīt grozāmos lukturus (darba lukturus), kas izmantojami tehnoloģiskā procesa nodrošināšanai tumšajā diennakts laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos."

4. Aizstāt pielikuma I daļas 213.2. kodā vārdus un skaitļus "izņemot 213.1.3. un 213.1.7." ar vārdiem un skaitļiem "izņemot 213.1.1, 213.1.3. un 213.1.7.".

5. Izteikt pielikuma I daļas 502. kodu šādā redakcijā:

"502. Uzstādīšanas noteikumi

502.1. Aizliegts:

502.1.1. transportlīdzekli aprīkot ar:

502.1.1.1. riepām, kas nav paredzētas izmantošanai ceļu satiksmē (piemēram, sacensībām vai īpašiem nolūkiem paredzētas riepas);

502.1.1.2. radžotām riepām, kuru radžu skaits atšķiras par vairāk nekā 20 %, salīdzinot riepu ar vislielāko radžu skaitu un riepu ar vismazāko radžu skaitu. Turklāt radžojums nedrīkst būt fragmentārs, tas ir, riepas aploces posms bez radzēm nedrīkst būt garāks nekā riepas un brauktuves kontaktlaukuma garums;

502.1.2. transportlīdzekli aprīkot vienlaikus ar:

502.1.2.1. diagonālkorda un radiālkorda riepām;

502.1.2.2. radžotām riepām un riepām bez radzēm, tas ir, riepām, kurās nav nevienas radzes;

502.1.3. transportlīdzekļa vienas ass riteņus aprīkot vienlaikus ar:

502.1.3.1. dažādu izmēru (platuma vai platuma/augstuma attiecības) riepām;

502.1.3.2. dažādu lietojumu riepām (riepas, kas paredzētas izmantošanai ziemas apstākļos, un riepas, kas tam nav paredzētas);

502.1.4. automobiļa un autobusa, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 t, vienas ass riteņus un automobiļa un autobusa, kuru pilna masa pārsniedz 3,5 t, priekšējās stūrējamās ass (asu) riteņus aprīkot vienlaikus ar riepām, kurām atšķiras:

502.1.4.1. izgatavotājs vai preču zīme (nosaukums);

502.1.4.2. protektora zīmējums, izņemot dubultriteņu riepas;

502.1.5. aprīkot autobusa priekšējās stūrējamās ass (asu) riteņus ar atjaunotām riepām;

502.1.6. aprīkot mehānisko transportlīdzekļu stūrējamās vai dzenošās ass riteņus ar riepām, kas marķētas ar apzīmējumu "FRT";

502.1.7. uzstādīt riepas pretēji paredzētajam un norādītajam rotācijas virzienam vai pretēji paredzētajai orientācijai attiecībā pret transportlīdzekli ("inside" – riepas mala, kas vērsta uz transportlīdzekļa iekšpusi; "outside" – riepas mala, kas vērsta uz transportlīdzekļa ārpusi).

502.2. Atbilstoši CSN prasībām laikposmā no l. decembra līdz l. martam automobiļu (autobusu), kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 t, riteņiem jābūt aprīkotiem ar riepām, kas paredzētas izmantošanai ziemas apstākļos, bet laikposmā no l. maija līdz l. oktobrim aizliegts braukt ar transportlīdzekļiem, kuriem ir riepas ar radzēm."

6. Aizstāt pielikuma I daļas 623.1.3. kodā skaitli "200" ar skaitli "300".

7. Izteikt pielikuma I daļas 801.3. kodu šādā redakcijā:

"801.3. Transportlīdzeklim ar dīzeļmotoru atgāzu izplūdes sistēmai jābūt aprīkotai ar izgatavotāja paredzētu, atbilstoši nostiprinātu un darba kārtībā esošu kaitīgo izmešu samazināšanas aprīkojumu (cieto daļiņu filtru, selektīvās katalītiskās reducēšanas sistēmu (piemēram, Ad-blue)). Pašdiagnostikas sistēma (OBD) nedrīkst uzrādīt kļūdu atgāzu izplūdes sistēmas darbībā. Ja transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā izdarīta atzīme par papildu cieto daļiņu filtra uzstādīšanu, transportlīdzeklim jābūt aprīkotam ar atbilstoši nostiprinātu un darba kārtībā esošu papildu cieto daļiņu filtru."

8. Izteikt pielikuma I daļas 804. kodu šādā redakcijā:

"804. Dīzeļmotoru atgāzu absorbcijas koeficients

804.1. Dīzeļmotora atgāzu absorbcijas koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt izgatavotāja noteikto koeficienta k vērtību, izņemot gadījumus, ja:

804.1.1. transportlīdzeklim nav nosakāma izgatavotāja noteiktā koeficienta k vērtība un tas pirmo reizi reģistrēts pēc 2016. gada 31. decembra, koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt 0,7;

804.1.2. transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts laikposmā no 2008. gada 1. jūlija līdz 2016. gada 31. decembrim, koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt 1,5;

804.1.3. transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts līdz 2008. gada 30. jūnijam, koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt:

804.1.3.1.  3,0 – motoriem ar turbopūti;

804.1.3.2.  2,5 – motoriem bez turbopūtes.

Ja izgatavotāja noteiktā atgāzu absorbcijas koeficienta k robežvērtība konkrētajam transportlīdzeklim tomēr ir lielāka par šajā punktā minētajām robežvērtībām, konkrētajā gadījumā koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt izgatavotāja noteikto koeficienta k vērtību;

804.1.4. ja transportlīdzekļa atgāzu izplūdes sistēma aprīkota ar papildu cieto daļiņu filtru, dīzeļmotora atgāzu absorbcijas koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt 0,7;

804.1.5. transportlīdzekļiem, kuri pirmo reizi reģistrēti pirms 1980. gada 1. janvāra, dīzeļmotoru atgāzu kontroli neveic."

9. Izteikt pielikuma I daļas 908.2.5. kodu šādā redakcijā:

"908.2.5. sēdekļiem, kuri ejas pusē aprīkoti ar roku balstiem;".

10. Aizstāt pielikuma I daļas 1201.2. kodā vārdu "cisternautomobiļiem" ar vārdu "cisterntransportlīdzekļiem".

11. Izteikt pielikuma I daļas 13. grupas ievaddaļas 2.2.11. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.2.11. tahogrāfs – atbilstoši Regulai (EEK) Nr. 3821/85, ietverot ar Regulu (EK) Nr. 1056/97 vai Regulu (EK) Nr. 2135/98 izdarītos grozījumus, vai atbilstoši Regulai (EK) Nr. 1360/2002, vai Regulai (EK) Nr. 432/2004;".

12. Izteikt pielikuma I daļas 13. grupas ievaddaļas 2.6.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.6.1. riepas – atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr. 54 (ietverot grozījumus) prasībām vai atbilstoši Direktīvas 92/23/EEK prasībām, vai atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr. 30 (ietverot 02. sērijas vai jaunākus grozījumus) prasībām; atjaunotās riepas – atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr. 109 prasībām (ietverot grozījumus);".

13. Izteikt pielikuma I daļas 1301. kodu šādā redakcijā:

"1301. Transportlīdzekļa identifikācija

ETMK kravas automobilim jābūt atbilstoši izgatavotai (izgatavotām) un piestiprinātai (piestiprinātām) izgatavotāja plāksnītei (plāksnītēm), kas satur vismaz šādu informāciju:

– transportlīdzekļa identifikācijas numuru (VIN),

– motora numuru,

– motora tipu,

– motora tipa apstiprinājuma marķējumus atbilstoši ANO EEK Noteikumu Nr. 49, Nr. 83 un Nr. 24 prasībām vai atbilstoši Direktīvas 88/77/EEK vai Direktīvas 2005/55/EK, vai Direktīvas 72/306/EEK prasībām, vai Regulas (EK) Nr. 595/2009 prasībām, vai atbilstoši Direktīvas 70/220/EEK, vai Regulas (EK) Nr. 715/2007 prasībām;

– dīzeļmotora dūmgāzu koriģētā absorbcijas koeficienta vērtību k [m–1], izņemot "Euro VI drošos/6" transportlīdzekļus."

14. Izteikt pielikuma II daļas 502. kodu šādā redakcijā:

"502. Uzstādīšanas noteikumi      
502.1. Neatbilstoša uzstādīšana   X  
502.2. Neatbilstoša lietošana   X

"

15. Izteikt pielikuma II daļas 801.3. kodu šādā redakcijā:

"801.3. Mēraparātu panelī tiek uzrādīta kļūme vai bojājums atgāzu izplūdes sistēmā (ja transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts līdz 2011. gada 31. decembrim) X    
Nav kaitīgo izmešu samazināšanas aprīkojuma vai cieto daļiņu papildu filtra, tas nav nostiprināts vai nefunkcionē.

Mēraparātu panelī tiek uzrādīta kļūme vai bojājums atgāzu izplūdes sistēmā vai OBD sistēma uzrāda kļūdu atgāzu izplūdes sistēmā (ja transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts pēc 2011. gada 31. decembra)

  X "

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Satiksmes ministra vietā –
aizsardzības ministrs Raimonds Bergmanis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!