Likumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Saeima ir pieņēmusi un Valsts
prezidents izsludina šādu likumu:
Gaisa kuģu pasažieru datu apstrādes likums
I nodaļa
Vispārīgie noteikumi
1. pants. Likumā lietotie termini
Likumā ir lietoti šādi termini:
1) Eiropas Savienības ārējais gaisa pārvadājums — starptautisks lidojums, kura sākumpunkts vai apstāšanās vieta ir valstī, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts, bet plānotā apstāšanās vieta vai plānotais galapunkts ir Latvijas teritorijā vai kura sākumpunkts vai apstāšanās vieta ir Latvijas teritorijā, bet apstāšanās vieta vai galapunkts — valstī, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts;
2) Eiropas Savienības iekšējais gaisa pārvadājums — starptautisks lidojums, kura sākumpunkts vai apstāšanās vieta ir citā Eiropas Savienības dalībvalstī, bet plānotā apstāšanās vieta vai plānotais galapunkts ir Latvijas teritorijā vai kura sākumpunkts vai apstāšanās vieta ir Latvijas teritorijā, bet apstāšanās vieta vai galapunkts — citā Eiropas Savienības dalībvalstī;
3) gaisa pārvadātājs — persona, kurai ir derīga darbības licence vai līdzvērtīgs dokuments, kas ļauj ar gaisa kuģi veikt pasažieru komercpārvadājumus;
4) pasažieris — jebkura persona, izņemot gaisa kuģa apkalpes locekļus, kuru pārvadā vai ir paredzēts pārvadāt gaisa kuģī ar gaisa pārvadātāja piekrišanu, ko apliecina attiecīgās personas reģistrācija pasažieru sarakstā;
5) pasažieru dati — ziņas, ko apstrādā rezervācijas sistēmās, izlidošanas kontroles sistēmās (sistēma, kuru izmanto, lai reģistrētu pasažierus gaisa pārvadājumiem) vai līdzvērtīgās sistēmās, lai nodrošinātu personas vai tās vārdā pieteiktā gaisa pārvadājuma rezervācijas apstrādi un kontroli;
6) Pasažieru informācijas nodaļa — pasažieru datu apstrādei norīkota Drošības policijas struktūrvienība.
2. pants. Likuma mērķis
Likuma mērķis ir nodrošināt pasažieru datu apstrādi, kas nepieciešama, lai veiktu analīzi terorisma, smagu vai sevišķi smagu noziegumu novēršanai, atklāšanai, kā arī valsts drošības apdraudējumu novēršanai.
3. pants. Reģistra pārzinis, turētājs un reģistra uzdevumi
(1) Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrs (turpmāk — reģistrs) ir valsts informācijas sistēma, kuras pārzinis un turētājs ir Drošības policija. Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs nodrošina reģistra tehnisko resursu funkcionalitāti.
(2) Reģistrs nodrošina iestādēm iespēju saņemt tajā iekļautos pasažieru datus, kas nepieciešami terorisma, smagu vai sevišķi smagu noziegumu novēršanai, atklāšanai, kā arī valsts drošības apdraudējumu novēršanai.
II nodaļa
Reģistrā iekļaujamās ziņas, to iekļaušanas kārtība un glabāšana
4. pants. Reģistrā iekļaujamās ziņas
Reģistrā iekļauj šādas ziņas:
1) gaisa pārvadājuma ieraksta rādītājs;
2) rezervēšanas un biļetes izsniegšanas datums;
3) paredzētā gaisa pārvadājuma datums;
4) pasažiera vārds, uzvārds, dzimums, dzimšanas datums, pilsonība;
5) pasažiera adrese un kontaktinformācija (tālruņa numurs, e-pasta adrese);
6) maksājumu informācija, kā arī rēķina nosūtīšanas adrese;
7) gaisa pārvadājuma numurs, gaisa pārvadātājs un informācija par konkrētā gaisa pārvadājuma maršrutu, gaisa kuģa izlidošanas un ielidošanas laiks;
8) priekšrocību kartes veids, numurs, īpašnieks;
9) tūrisma operators un tūrisma aģents;
10) pasažiera statuss gaisa pārvadājuma laikā, tostarp reģistrēta pasažiera statuss, informācija par neierašanos uz gaisa pārvadājumu vai ierašanos uz gaisa pārvadājumu bez iepriekšējas rezervēšanas;
11) informācija par atdalītajām rezervācijām;
12) sensitīvus personas datus nesaturošas vispārīgas piezīmes (piemēram, atzīme par to, ka bērns ceļo bez pavadoņa, valoda, kādā tas runā, bērnu līdz izlidošanai pavadošās personas vārds un kontaktinformācija, kā arī radniecība ar bērnu, bērnu pēc ielidošanas sagaidošās personas vārds un kontaktinformācija, kā arī radniecība ar bērnu, darbinieks, kas bērnu pavada līdz izlidošanai vai pēc ielidošanas);
13) biļetes numurs, biļetes izdošanas datums, vienvirziena biļete, automātiskie biļetes tarifa lauki;
14) sēdvietas numurs;
15) koplietošanas kodi;
16) izlidošanas kontroles sistēmā pieejamās ziņas par pasažiera nodoto bagāžu — skaits un svars, identifikācijas numurs, bagāžas pārvadātāju kods, bagāžas statuss (piemēram, nodota, izsniegta, nozagta, bojāta, konfiscēta), bagāžas izsniegšanas vieta;
17) tā paša gaisa pārvadājuma ieraksta rādītāja citu gaisa kuģa pasažieru skaits, vārdi, uzvārdi;
18) valsts robežas šķērsošanas vieta, caur kuru pasažieris ieceļos Latvijā;
19) pasažiera ceļošanas dokumenta tips, numurs, izdevējvalsts un derīguma termiņš;
20) visas vēsturiskās izmaiņas šajā pantā norādītajos datos.
5. pants. Gaisa pārvadātāju pienākums nosūtīt pasažieru datus to automatizētai iekļaušanai reģistrā
(1) Gaisa pārvadātājam saistībā ar Eiropas Savienības ārējo gaisa pārvadājumu ir pienākums ne agrāk kā 48 stundas un ne vēlāk kā 24 stundas pirms paredzētā izlidošanas laika un tūlīt pēc tam, kad pirms izlidošanas vairs nav iespējama pasažieru iekāpšana gaisa kuģī vai izkāpšana no tā, automatizētai iekļaušanai (turpmāk — iekļaušana) reģistrā nosūtīt šā likuma 4. pantā minētos pasažieru datus tādā apjomā, kādā gaisa pārvadātājs tos apstrādā savas komercdarbības ietvaros, lai sniegtu gaisa pārvadājuma pakalpojumu.
(2) Gaisa pārvadātājam saistībā ar Eiropas Savienības iekšējo gaisa pārvadājumu ir pienākums ne agrāk kā 48 stundas un ne vēlāk kā 24 stundas pirms paredzētā izlidošanas laika un tūlīt pēc tam, kad pirms izlidošanas vairs nav iespējama pasažieru iekāpšana gaisa kuģī vai izkāpšana no tā, iekļaušanai reģistrā nosūtīt šā likuma 4. pantā minētos pasažieru datus tādā apjomā, kādā gaisa pārvadātājs tos apstrādā savas komercdarbības ietvaros, lai sniegtu gaisa pārvadājuma pakalpojumu, ja ir saņemts Pasažieru informācijas nodaļas pieprasījums sniegt pasažieru datus attiecībā uz konkrēto maršrutu.
(3) Ja pasažieru datos, kas nosūtīti iekļaušanai reģistrā saskaņā ar šā panta pirmo un otro daļu, ir veiktas izmaiņas, gaisa pārvadātājs attiecīgos pasažieru datus nosūta pēc tam, kad vairs nav iespējama pasažieru iekāpšana gaisa kuģī vai izkāpšana no tā.
(4) Steidzamā gadījumā, kad saņemts Pasažieru informācijas nodaļas pieprasījums sniegt pasažieru datus, gaisa pārvadātājs pieprasītos pasažieru datus to iekļaušanai reģistrā nosūta pieprasījumā norādītajā termiņā, kas nav īsāks par četrām stundām.
(5) Ja gaisa pārvadājuma kodus kopīgi lieto viens vai vairāki gaisa pārvadātāji, pienākums nosūtīt visu gaisa kuģa pasažieru datus to iekļaušanai reģistrā ir tam gaisa pārvadātājam, kurš veic gaisa pārvadājumu.
(6) Ministru kabinets nosaka prasības attiecībā uz pasažieru datu nosūtīšanu un iekļaušanu reģistrā.
6. pants. Pasažieru informācijas nodaļas tiesības pieprasīt pasažieru datu nosūtīšanu to iekļaušanai reģistrā
(1) Pasažieru informācijas nodaļai ir tiesības pieprasīt, lai gaisa pārvadātājs nosūta iekļaušanai reģistrā pasažieru datus par Eiropas Savienības iekšējiem gaisa pārvadājumiem, ja Pasažieru informācijas nodaļai vai šā likuma 10. pantā minētajai iestādei ir pamats uzskatīt, ka pieprasītie pasažieru dati var palīdzēt novērst vai atklāt terorismu, smagu vai sevišķi smagu noziegumu vai novērst valsts drošības apdraudējumu.
(2) Pasažieru informācijas nodaļa, pieprasot, lai gaisa pārvadātāji nosūta iekļaušanai reģistrā pasažieru datus par Eiropas Savienības iekšējiem gaisa pārvadājumiem, norāda to sniegšanas laikposmu, kas nav garāks par turpmākajiem sešiem mēnešiem.
(3) Gadījumā, kad jārīkojas nekavējoties, lai novērstu teroraktu vai reālu personas dzīvības vai veselības apdraudējumu, Pasažieru informācijas nodaļai ir tiesības pieprasīt, lai gaisa pārvadātājs sniedz pasažieru datus to iekļaušanai reģistrā citā termiņā, kas nav īsāks par četrām stundām.
7. pants. Pasažieru datu anonimizēšana
(1) Pasažieru datus, kuri pēc to iekļaušanas reģistrā ir glabāti sešus mēnešus, anonimizē, maskējot (padarot neredzamas, bet nedzēšot) šādas personu identificējošas ziņas:
1) vārds, uzvārds, dzimšanas datums;
2) izmantotā ceļošanas dokumenta tips un numurs;
3) adrese un kontaktinformācija;
4) maksājumu informācija un rēķina nosūtīšanas adrese, ja šo informāciju var izmantot personas identificēšanai;
5) priekšrocību kartes veids, numurs, īpašnieks;
6) šā likuma 4. panta 12. punktā norādītās vispārīgās piezīmes;
7) somas identifikācijas numurs.
(2) Ja terorisma, smagu vai sevišķi smagu noziegumu novēršanai, atklāšanai vai valsts drošības apdraudējumu novēršanai nepieciešams iegūt reģistrā iekļautos pasažieru datus, Pasažieru informācijas nodaļai pēc tam, kad saņemta tiesneša piekrišana iestādes pieprasījumam izsniegt pasažieru datus, ir tiesības anonimizētos pasažieru datus personalizēt un pieprasītajā apjomā izsniegt attiecīgajai iestādei.
8. pants. Pasažieru datu glabāšanas termiņš
Pasažieru datus reģistrā glabā piecus gadus no to iekļaušanas dienas, bet pēc minētā termiņa beigām automātiski dzēš.
III nodaļa
Pasažieru datu izsniegšana
9. pants. Pasažieru datu automatizēta pārbaude reģistrā
(1) Reģistrā iekļautie dati par personu (vārds, uzvārds, dzimums, dzimšanas datums, pilsonība), ceļošanas dokumentu (dokumenta tips, numurs, izdevējvalsts, derīguma termiņš) un maksāšanas līdzekli (maksāšanas līdzekļa veids, bankas maksājumu kartes numurs un derīguma termiņš) tiek automatizēti pārbaudīti, salīdzinot tos ar attiecīgiem datiem par personām, ceļošanas dokumentiem un maksāšanas līdzekļiem, kas iekļauti šādās informācijas sistēmās:
1) Integrētās iekšlietu informācijas sistēmas personu, mantu un dokumentu atrašanās vietas noskaidrošanas reģistrā;
2) Integrētās iekšlietu informācijas sistēmas apakšsistēmā "Nederīgo dokumentu reģistrs";
3) Šengenas informācijas sistēmā;
4) Starptautiskās Kriminālpolicijas organizācijas (Interpola) Nozagto un pazaudēto ceļošanas dokumentu datubāzē;
5) Starptautiskās Kriminālpolicijas organizācijas (Interpola) datubāzēs attiecībā uz meklējamām personām.
(2) Par datu automatizētās pārbaudes rezultātā konstatēto sakritību reģistrs nosūta automātisku paziņojumu Pasažieru informācijas nodaļai, norādot tos pasažieru datus, kuri reģistrā iekļauti saistībā ar konkrēto ierakstu.
(3) Apstrādājot reģistra automātiskajā paziņojumā ietvertos datus, Pasažieru informācijas nodaļa pārliecinās par automatizētās pārbaudes rezultāta precizitāti attiecīgajā informācijas sistēmā. Pārliecinājusies par datu atbilstību, Pasažieru informācijas nodaļa rīkojas, ievērojot šā panta pirmajā daļā minēto informācijas sistēmu darbību regulējošus normatīvos aktus.
10. pants. Tiesības pieprasīt pasažieru datus
Ja ir pamats uzskatīt, ka pasažieru dati var palīdzēt novērst vai atklāt terorismu, smagu vai sevišķi smagu noziegumu vai arī novērst valsts drošības apdraudējumu, pēc tiesneša piekrišanas saņemšanas tiesības lūgt izsniegt reģistrā iekļautos pasažieru datus ir šādām iestādēm atbilstoši to kompetencei:
1) Drošības policijai;
2) Valsts policijai;
3) Valsts robežsardzei;
4) Iekšējās drošības birojam;
5) Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam;
6) Militārajai policijai;
7) Militārās izlūkošanas un drošības dienestam;
8) Satversmes aizsardzības birojam;
9) Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu policijas pārvaldei un Muitas policijas pārvaldei;
10) prokuratūrai.
11. pants. Iestādes pieprasījums izsniegt pasažieru datus
Pasažieru datu saņemšanai no reģistra šā likuma 10. pantā minētās iestādes vēršas rajona (pilsētas) tiesā pēc iestādes atrašanās vietas ar rakstveida pieprasījumu. Pieprasījumā norāda:
1) pieprasījumu izteikušās amatpersonas vārdu, uzvārdu un amatu. Valsts drošības iestādes, kurām šajā punktā minētās informācijas norādīšana nozīmē valsts noslēpuma izpaušanu, pieprasījumā norāda savu nosaukumu;
2) laikposmu (ne garāku par sešiem mēnešiem), par kuru nepieciešams saņemt pasažieru datus, kas jau ir vai tiks iekļauti reģistrā;
3) pasažieru datu nepieciešamības pamatojumu;
4) sasniedzamo mērķi;
5) iemeslu, kas neļauj sasniegt šo mērķi vai būtiski apgrūtina tā sasniegšanu tādā gadījumā, ja pasažieru dati netiks izsniegti;
6) atlases kritērijus, lai iegūtu nepieciešamās šā likuma 4. pantā minētās ziņas.
12. pants. Tiesneša piekrišana pasažieru datu izsniegšanai
(1) Lai sniegtu piekrišanu pasažieru datu izsniegšanai no reģistra, tiesnesis iepazīstas ar šā likuma 11. pantā minēto pieprasījumu un, ja nepieciešams, citiem materiāliem, ar kuriem pamatots pieprasījums.
(2) Piekrišanu pasažieru datu izsniegšanai no reģistra, kā arī atteikumu tiesnesis noformē atsevišķa dokumenta vai rezolūcijas veidā. Tiesneša lēmums nav pārsūdzams.
(3) Tiesnesis sniegto piekrišanu var pagarināt par sešiem mēnešiem, ja nav zudis norādītais pamats pasažieru datu saņemšanai no reģistra. Tiesnesim ir tiesības pagarināt pasažieru datu saņemšanas termiņu neierobežoti daudz reižu.
13. pants. Pasažieru datu izsniegšanas pieprasījuma izpilde
(1) Šā likuma 10. pantā minētā iestāde 10 darbdienu laikā no dienas, kad saņēmusi tiesneša piekrišanu, iesniedz Pasažieru informācijas nodaļai pieprasījumu izsniegt pasažieru datus. Ja iestāde nav ievērojusi noteikto termiņu, Pasažieru informācijas nodaļa atsakās izsniegt pieprasītos pasažieru datus.
(2) Pasažieru informācijas nodaļa 30 dienu laikā no šā panta pirmajā daļā noteiktajā termiņā iesniegtā pieprasījuma saņemšanas dienas izsniedz iestādei pieprasītos pasažieru datus vai iekļauj reģistrā pieprasījumā norādītos ziņu atlases kritērijus, ja pieprasīti reģistrā vēl neiekļauti pasažieru dati.
(3) Ja zudis pamats pieprasīt un saņemt pasažieru datus, iestāde, kas tos pieprasīja, nekavējoties informē Pasažieru informācijas nodaļu.
(4) Ja zudis pamats pieprasīt un izsniegt pasažieru datus, Pasažieru informācijas nodaļa nekavējoties izbeidz to izsniegšanu attiecīgajai iestādei.
14. pants. Pasažieru datu izsniegšana steidzamos gadījumos
(1) Gadījumā, kad jārīkojas nekavējoties, lai novērstu teroraktu vai reālu personas dzīvības vai veselības apdraudējumu, Pasažieru informācijas nodaļai ir tiesības izsniegt pasažieru datus no reģistra bez tiesneša piekrišanas.
(2) Pasažieru datu saņemšanai no reģistra saskaņā ar šā panta pirmo daļu šā likuma 10. pantā minētās iestādes vēršas Pasažieru informācijas nodaļā ar pieprasījumu. Pieprasījumā norāda:
1) pieprasījumu izteikušās amatpersonas vārdu, uzvārdu un amatu. Valsts drošības iestādes, kurām šajā punktā minētās informācijas norādīšana nozīmē valsts noslēpuma izpaušanu, pieprasījumā norāda savu nosaukumu;
2) pieprasīto pasažieru datu saņemšanas steidzamības pamatojumu un laikposmu, par kuru nepieciešams saņemt pieprasītos pasažieru datus;
3) atlases kritērijus, lai iegūtu nepieciešamās šā likuma 4. pantā minētās ziņas.
(3) Pasažieru informācijas nodaļa atsakās izsniegt pieprasītos pasažieru datus, ja pieprasījumā nav ietverta šā panta otrajā daļā minētā informācija.
(4) Iestāde, kas iesniegusi pieprasījumu, ne vēlāk kā 72 stundu laikā informē rajona (pilsētas) tiesu pēc iestādes atrašanās vietas par pasažieru datu izsniegšanu no reģistra, norādot pieprasīto pasažieru datu saņemšanas steidzamības pamatojumu, kā arī šā likuma 11. pantā minēto informāciju.
(5) Tiesnesis izvērtē iestādes pieprasījuma un datu izsniegšanas pamatotību un noformē lēmumu atsevišķa dokumenta vai rezolūcijas veidā. Tiesneša lēmums nav pārsūdzams.
(6) Ja tiesnesis iestādes pieprasījumu un pasažieru datu izsniegšanu ir atzinis par nepamatotu, attiecīgā iestāde par to informē Pasažieru informācijas nodaļu un nekavējoties iznīcina saņemtos pasažieru datus.
(7) Pasažieru informācijas nodaļa izbeidz pasažieru datu izsniegšanu no reģistra, ja 72 stundu laikā nav saņēmusi tiesneša piekrišanu.
IV nodaļa
Pasažieru datu izsniegšana ārvalstīm
15. pants. Pasažieru datu izsniegšanas pamats
Pasažieru informācijas nodaļa var izsniegt ārvalstij pasažieru datus no reģistra, ja ir pamats uzskatīt, ka tie var palīdzēt ārvalstij novērst vai atklāt terorismu, smagu vai sevišķi smagu noziegumu vai novērst valsts drošības apdraudējumu. Pasažieru datus no reģistra pēc ārvalsts kompetentās iestādes pieprasījuma var izsniegt ar tiesneša piekrišanu, izņemot šā likuma 14. panta pirmajā daļā minēto gadījumu.
16. pants. Pieprasījuma izskatīšanas kārtība
(1) Pasažieru informācijas nodaļa šā likuma 15. pantā minēto ārvalsts pieprasījumu izsniegt pasažieru datus no reģistra iesniedz izvērtēšanai rajona (pilsētas) tiesā pēc iestādes atrašanās vietas.
(2) Tiesnesis pārliecinās, vai pieprasījumā ir norādīta šā likuma 11. pantā minētā informācija, izvērtē tajā ietverto pamatojumu un lemj par piekrišanu datu izsniegšanai.
(3) Tiesnesis papildus izvērtē turpmāk minētos apstākļus un nedod piekrišanu pieprasīto pasažieru datu izsniegšanai, ja:
1) tā var kaitēt Latvijas valsts suverenitātei vai drošībai;
2) tā var apdraudēt Latvijā veiktā operatīvās darbības procesa vai kriminālprocesa mērķa sasniegšanu;
3) tā var apdraudēt personas dzīvību, veselību vai citas likumiskās intereses;
4) pieprasīto pasažieru datu izsniegšana no reģistra ir acīmredzami nesamērīga ar norādīto mērķi vai nepiemērota tā sasniegšanai;
5) institūcija, kas iesniegusi pieprasījumu, nav ārvalsts kompetentā iestāde informācijas apmaiņas jomā;
6) pasažieru datu izsniegšana no reģistra neatbilst fizisko personu datu aizsardzības prasībām attiecībā uz datu nodošanu citām valstīm.
(4) Ja tiesnesim trūkst informācijas, kas nepieciešama jautājuma par piekrišanu izlemšanai, viņš lūdz Pasažieru informācijas nodaļu pieprasīt no ārvalsts papildu informāciju.
(5) Piekrišanu pasažieru datu izsniegšanai no reģistra, kā arī atteikumu tiesnesis noformē atsevišķa dokumenta vai rezolūcijas veidā. Tiesneša lēmums nav pārsūdzams.
(6) Pasažieru informācijas nodaļa, izsniedzot pieprasītos pasažieru datus no reģistra, ievēro šā likuma 13. pantā noteiktos termiņus. Steidzamos gadījumos Pasažieru informācijas nodaļa pieprasītos pasažieru datus no reģistra izsniedz, ievērojot šā likuma 14. panta nosacījumus.
(7) Ja tiesnesis ir atzinis, ka pasažieru datu izsniegšana no reģistra steidzamības kārtā nav pamatota, Pasažieru informācijas nodaļa nekavējoties izbeidz to izsniegšanu, kā arī informē palīdzību lūgušo ārvalsti, aicinot to nekavējoties dzēst saņemtos pasažieru datus.
17. pants. Atbilde uz ārvalsts pieprasījumu
Atbildi uz citas valsts kompetentās iestādes pieprasījumu izsniegt pasažieru datus no reģistra nosūta tādā pašā veidā, kādā pieprasījums saņemts.
18. pants. Pasažieru datu izsniegšana no reģistra starptautiskās sadarbības krimināltiesiskajā jomā ietvaros
Starptautiskās sadarbības krimināltiesiskajā jomā ietvaros izteikto lūgumu izsniegt pasažieru datus no reģistra izskata atbilstoši starptautisko sadarbību krimināltiesiskajā jomā regulējošu normatīvo aktu prasībām, ņemot vērā šajā likumā noteiktos pasažieru datu izsniegšanas nosacījumus.
V nodaļa
Fizisko personu datu aizsardzības papildu prasības
19. pants. Pasažieru datu apstrādes prasības
(1) Pasažieru informācijas nodaļa veic pasažieru datu apstrādi atbilstoši vispārējām fizisko personu datu aizsardzības prasībām.
(2) Aizliegts apstrādāt pasažieru datus, kas atklāj personas rasi, etnisko vai sociālo izcelsmi, politiskos uzskatus, reliģisko pārliecību vai citu ticību, dalību arodbiedrībās, ģenētiskās īpatnības, informāciju par personas veselības stāvokli, seksuālo dzīvi vai dzimumorientāciju, kā arī citus sensitīvus personas datus.
(3) Ja gaisa pārvadātājs iekļaušanai reģistrā ir nosūtījis pasažieru datus, kas nav minēti šā likuma 4. pantā, kā arī ziņas, kas satur sensitīvus personas datus, tie pēc attiecīgās informācijas saņemšanas tiek nekavējoties automatizēti un neatgriezeniski dzēsti.
20. pants. Pasažieru informēšanas pienākums
Gaisa pārvadātāji nodrošina, ka to apkalpoto gaisa kuģu pasažieriem viegli pieejamā un saprotamā formā tiek sniegta informācija par šā likuma 4. pantā minēto ziņu nosūtīšanu iekļaušanai reģistrā.
21. pants. Pasažieru datu apstrādes reģistrēšana
(1) Reģistrā tiek uzskaitīta katra pasažieru datu apstrāde.
(2) Pasažieru informācijas nodaļa reģistrē pasažieru datu izsniegšanas pieprasījumus un uz tiem sniegtās atbildes.
(3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā minēto informāciju par pasažieru datu apstrādes reģistrēšanu glabā piecus gadus.
Pārejas noteikums
Likuma 5. pantā noteikto pienākumu nosūtīt pasažieru datus iekļaušanai reģistrā gaisa pārvadātāji sāk pildīt ne vēlāk kā 2017. gada 1. septembrī.
Likums stājas spēkā 2017. gada 3. aprīlī.
Likums Saeimā pieņemts 2017. gada 19. janvārī.
Valsts prezidents R.Vējonis
Rīgā 2017. gada 7. februārī