Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 12 Pēdējās nedēļas laikā 21 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 113
Rīgā 2017. gada 28. februārī (prot. Nr. 10 30. §)
Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 2. augusta noteikumos Nr. 516 "Noteikumi par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendentu pieteikšanās nosacījumiem un kārtību, kā arī pretendentu atlases un vērtēšanas kārtību"
Izdoti saskaņā ar Korupcijas novēršanas
un apkarošanas biroja likuma 4. panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2016. gada 2. augusta noteikumos Nr. 516 "Noteikumi par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendentu pieteikšanās nosacījumiem un kārtību, kā arī pretendentu atlases un vērtēšanas kārtību" (Latvijas Vēstnesis, 2016, 154. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 3. un 4. punktu šādā redakcijā:
"3. Konkurss notiek divās kārtās un ietver pretendentu atlasi atbilstoši ārējos normatīvajos aktos noteiktajām obligātajām prasībām, kā arī pretendenta kvalifikācijas un amatam nepieciešamās pieredzes un zināšanu izvērtēšanu.
4. Komisijas darbības laikā radītās vai saņemtās informācijas statuss tiek noteikts Informācijas atklātības likumā noteiktajā kārtībā."
2. Svītrot 9.1. apakšpunktā vārdus "un norises vietu".
3. Svītrot 9.2. apakšpunktu.
4. Izteikt 10. punktu šādā redakcijā:
"10. Sabiedriski konsultatīvās padomes pilnvarotie pārstāvji piedalās komisijas sēdēs (izņemot sēdes, kurās tiek izskatīti jautājumi, kas satur valsts noslēpumu) ar padomdevēja tiesībām. Sabiedriski konsultatīvās padomes pilnvaroto pārstāvju viedoklim ir ieteikuma raksturs."
5. Aizstāt 11. punktā vārdu "informāciju" ar vārdiem "informāciju, kura pilnvarotajam pārstāvim ir kļuvusi zināma konkursa norises laikā".
6. Izteikt 15. punktu šādā redakcijā:
"15. Lai pieteiktos konkursā, pretendents iesniedz Valsts kancelejā šādus dokumentus:
15.1. pieteikuma vēstuli dalībai konkursā (1. pielikums), norādot motivāciju un izvērstu redzējumu par biroja darbības prioritātēm, attīstību un pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanu Latvijā (ne mazāk kā 350 vārdu);
15.2. pretendenta dzīvesgaitas aprakstu (CV) atbilstoši Europass CV standartam, kas pieejams tīmekļvietnē www.europass.lv;
15.3. vismaz divas atsauksmes no iepriekšējām darbavietām (norādot atsauksmes sniedzēju), kurās tas strādājis pēdējo triju gadu laikā. Ja pretendents pēdējo triju gadu laikā ir strādājis tikai vienā darbavietā, iesniedz vienu atsauksmi;
15.4. izglītību apliecinošu dokumentu kopijas;
15.5. valsts valodas prasmi apliecinoša dokumenta kopiju, ja latviešu valoda nav dzimtā valoda un persona iepriekš nav strādājusi Valsts valodas likuma 6. panta pirmajā daļā minētajās institūcijās;
15.6. vismaz divu svešvalodu prasmi apliecinošus dokumentus (piemēram, sertifikāts, apliecība vai diploms, ko izsniegusi iestāde, kas īsteno licencētu izglītības programmu) vai to kopijas, kas apliecina, ka pretendenta valodas prasmes ir novērtētas vismaz B līmenī saskaņā ar Eiropas valodu pases novērtējuma tabulu;
15.7. pretendenta pašrocīgi aizpildītu aptaujas lapu saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 6. janvāra noteikumu Nr. 21 "Valsts noslēpuma, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas, Eiropas Savienības un ārvalstu institūciju klasificētās informācijas aizsardzības noteikumi" 2. pielikumu. Pretendents pašrocīgi aizpildīto aptaujas lapu un pašrocīgi rakstītu autobiogrāfiju ievieto atsevišķā slēgtā aploksnē un iesniedz Valsts kancelejā personīgi, uz aploksnes norādot "Aptaujas lapa"."
7. Svītrot 16. punktā vārdus "(tai skaitā dokumentus, kas saistīti ar pretendenta korupcijas risku un ietekmējamības risku pārbaudi, pildot biroja priekšnieka amata pienākumus), kā arī lūgt veikt valodas zināšanu papildu pārbaudi".
8. Izteikt 20. punktu šādā redakcijā:
"20. Ja komisija, šo noteikumu 17. punktā minētajā kārtībā izvērtējot pretendentu atbilstību Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta piektajā daļā noteiktajām prasībām, pieņem lēmumu konkursa otrajai kārtai virzīt vienu vai vairākus pretendentus, konkursa komisijas vadītājs vienas darbdienas laikā par to rakstiski informē Ministru prezidentu un piecu darbdienu laikā – katru pretendentu."
9. Papildināt noteikumus ar 20.1 punktu šādā redakcijā:
"20.1 Ja komisija, šo noteikumu 17. punktā minētajā kārtībā izvērtējot pretendentu atbilstību Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta piektajā daļā noteiktajām prasībām, pieņem lēmumu noraidīt visus pretendentus:
20.1 1. tā lemj par konkursa izbeigšanu;
20.1 2. komisijas vadītājs iesaka Ministru kabinetam atkārtoti izsludināt konkursu."
10. Izteikt 21. punktu šādā redakcijā:
"21. Par komisijas lēmumu noraidīt visus pretendentus komisijas vadītājs vienas darbdienas laikā rakstiski informē Ministru prezidentu un piecu darbdienu laikā – katru pretendentu. Komisijas vadītājs, informējot Ministru prezidentu un pretendentus par pieņemto lēmumu, pievieno skaidrojumu par katras noraidīšanas iemesliem atbilstoši Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta piektajā daļā noteiktajām prasībām."
11. Svītrot 22. punkta ievaddaļā vārdu "reputāciju".
12. Svītrot 22.3. apakšpunktu.
13. Izteikt 27. punktu šādā redakcijā:
"27. Komisijas vadītājs vienas darbdienas laikā pēc komisijas lēmuma pieņemšanas par to rakstiski informē Ministru prezidentu un piecu darbdienu laikā – katru pretendentu."
14. Aizstāt 1. pielikumā vārdus "Redzējums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības prioritātēm, attīstību un pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanu Latvijā" ar vārdiem "Izvērsts redzējums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības prioritātēm, attīstību un pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanu Latvijā (ne mazāk kā 350 vārdu)".
15. Aizstāt 2. pielikuma 2. punktā vārdu "mācību" ar vārdu "izglītības".
16. Svītrot 2. pielikuma 6. punktā vārdus "vismaz triju gadu".
17. Papildināt 2. pielikumu ar 11. punktu šādā redakcijā:
"11. |
Nevainojama reputācija | Ņemot vērā komisijas rīcībā esošo un pretendenta sniegto informāciju, komisija pārliecinās, vai pretendentam ir nevainojama reputācija, t. i., vai nav konstatējami fakti vai apstākļi, kas liecina, ka pastāv pretendenta ietekmējamības riski, pildot Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pienākumus |
Ir/nav" |
18. Izteikt 3. pielikuma tabulu šādā redakcijā:
"Nr. |
Vērtējamā prasība |
Vērtēšanas metode |
Maksimālais punktu skaits |
Vērtēšanas kritēriji |
Maksimālais punktu skaits kopā |
Piešķirto punktu skaits |
1. | Pieredze vadošā amatā, vērtējot pretendenta kompetences |
15 |
||||
1.1. | Orientācija uz attīstību. Mērķtiecīga kvalifikācijas paaugstināšanas un zināšanu papildināšanas iespēju izvērtēšana un aktīva dalība dažādu veidu mācību un pieredzes apmaiņas pasākumos | Komisija, pamatojoties uz pārrunām par pretendenta pagātnes pieredzi un pretendenta veikto situāciju analīzi, vērtē pretendentam piemītošās vadības kompetences |
5 |
Pretendents mērķtiecīgi definē personiskos attīstības mērķus, pamatojoties uz iestādes vai struktūrvienības attīstības mērķiem. Pretendents regulāri un apzināti ir apmeklējis mācību un izglītojošos pasākumus gan Latvijā, gan ārvalstīs, lai papildinātu zināšanas un prasmes vadības kompetenču jautājumos un profesionālajos jautājumos |
5 |
|
3 |
Pretendents ir izmantojis mācīšanās iespējas darba situācijās, apmeklējis mācību un izglītojošos pasākumus gan Latvijā, gan ārvalstīs, lai papildinātu zināšanas un prasmes profesionālajos jautājumos | |||||
0 |
Pretendents neuzskata par nepieciešamu izvērtēt zināšanu un prasmju papildināšanas iespējas | |||||
1.2. | Spēja pieņemt lēmumus un
uzņemties atbildību.
Spēja pieņemt lēmumus, izvērtējot informāciju un uzņemoties atbildību par tiem |
5 |
Pretendents ir pierādījis spēju pieņemt nepopulārus lēmumus patstāvīgi un atbildīgi (tai skaitā arī paaugstināta stresa situācijās, t. i., situācijās, kad ir bijis mēģinājums prettiesiski ietekmēt lēmuma pieņemšanas rezultātu). Pretendents, izvērtējot riskus, spējis pieņemt lēmumu arī situācijās, kad nav pilnīgas informācijas |
5 |
||
3 |
Pretendents ir izmantojis dažādas pieejas lēmumu pieņemšanai: konsultējies ar citiem speciālistiem, iesaistījis ekspertus. Situācijā, kad ir bijis mēģinājums prettiesiski ietekmēt lēmuma pieņemšanas rezultātu, pretendentam ir bijis nepieciešams augstākas amatpersonas vai iestādes akcepts lēmuma pieņemšanai. Par pieņemtā lēmuma pareizību ir pārliecināts, gatavs to aizstāvēt | |||||
0 |
Situācijās, kad nepieciešams steidzami pieņemt lēmumu, pretendents ir uzņēmies atbildību un pieņēmis lēmumu. Sākotnēji centies iegūt citu atbalstu un izvairīties no nepopulāriem lēmumiem. Paļāvies uz citu viedokli un gatavs viegli mainīt pieņemtos lēmumus | |||||
1.3. | Komandas vadīšana.
Prasme organizēt komandas darbu, lai nodrošinātu iestādes mērķu sasniegšanu. Spēja veidot pozitīvu komandas gaisotni, rūpēties par komandu un motivēt to kopīgo mērķu sasniegšanai, tai skaitā nodrošinot atbalstošu vidi darbinieku motivācijas stiprināšanai, snieguma pilnveidošanai un profesionālās izaugsmes veicināšanai |
5 |
Pretendentam ir pieredze cilvēkresursu attīstības plānošanā iestādē vai struktūrvienībā – ir iniciējis, plānojis cilvēkresursu attīstību, kā arī nodrošinājis rezultatīvu un efektīvu cilvēkresursu attīstības pasākumu ieviešanu. Pretendentu raksturo padoto iedvesmošana un aizraušana kopīgam darbam, tai skaitā analizējot dažādas darbinieku motivēšanas iespējas, mācību vajadzības, veicinot padoto iniciatīvu, iesaistot lēmumu pieņemšanā, vienlaikus uzņemoties pilnu atbildību par komandas darba rezultātiem |
5 |
||
3 |
Pretendents ir piedalījies iestādes vai struktūrvienības cilvēkresursu attīstības plānošanā un īstenošanā, piedalījies plānu īstenošanā. Pretendentu raksturo spēja strādāt komandā, tomēr ne vienmēr uzņemoties līdera lomu. Pretendentu raksturo komandas dalībnieku iesaistīšana kopīgo lēmumu pieņemšanā, izskaidrojot sarežģītas idejas un plānus, veicinot grupas dalībnieku iniciatīvu, kā arī analizējot padoto izaugsmes vajadzības un motivācijas iespējas | |||||
0 |
Nav pieredzes iestādes vai struktūrvienības cilvēkresursu attīstības plānošanā. Nav analizējis padoto darba un profesionālās attīstības vajadzības. Parasti ir devis priekšroku iespējai strādāt individuāli un pieņemt lēmumus, neiesaistot komandas dalībniekus. Nav bijis ieinteresēts darbinieku izaugsmes veicināšanā | |||||
2. | Profesionālā pieredze Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošajās darbības jomās |
5 |
||||
2.1. | Pieredze operatīvajā darbībā un izmeklēšanā, administratīvi procesuālo vai kriminālprocesuālo darbību piemērošanā, ņemot vērā nostrādāto laiku | Komisija vērtē pretendenta pieteikumā ietverto informāciju par tā pieredzi operatīvajā darbībā un izmeklēšanā, administratīvi procesuālo vai kriminālprocesuālo darbību un intervijas laikā precizē to |
5 |
Pretendenta pieredze operatīvajā darbībā un izmeklēšanā, administratīvi procesuālo vai kriminālprocesuālo darbību piemērošanā ir 3 gadi un vairāk |
5 |
|
3 |
Pretendenta pieredze operatīvajā darbībā un izmeklēšanā, administratīvi procesuālo vai kriminālprocesuālo darbību piemērošanā ir 1–3 gadi | |||||
0 |
Pretendentam nav pieredzes operatīvajā darbībā un izmeklēšanā vai tā ir mazāka par 1 gadu | |||||
3. | Zināšanas par valsts pārvaldes jautājumiem un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošajās jomās |
10 |
||||
3.1. | Redzējums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības prioritātēm un attīstības vīziju un pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanu Latvijā | Komisija vērtē pretendenta pieteikumā ietverto motivācijas aprakstu un intervijas laikā pārbauda pretendenta izpratni un prasmes prezentēt savu viedokli par minētajiem jautājumiem |
5 |
Apraksts satur argumentētu jautājuma analīzi, iekļauti aktuāli problēmjautājumi un konkrēti priekšlikumi pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanai Latvijā, izvirzītas prioritātes Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja turpmākajai darbībai, pamatots viedoklis |
5 |
|
3 |
Apraksts satur analītisku vērtējumu un vispārīgus priekšlikumus pretkorupcijas pasākumiem Latvijā, izvirzītas prioritātes atsevišķos Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības jautājumos, bet bez konkrēta pamatojuma, vairāk balstīts uz citiem informācijas avotiem, ne visi norādītie priekšlikumi vai aprakstītie problēmjautājumi ir aktuāli | |||||
0 |
Apraksts satur vispārīgu viedokli, aprakstītie problēmjautājumi nav aktuāli, priekšlikumi neatbilst Latvijas tiesiskajai sistēmai, viedoklis nav pamatots | |||||
3.2. | Prasmes prezentēt redzējumu par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības prioritātēm un attīstības vīziju un pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanu Latvijā |
5 |
Pretendents prezentē savu redzējumu pārliecinoši, konstruktīvi, pamatojot viedokli, atsaucoties uz korektiem faktiem vai regulējumu, brīvi orientējoties nozares jautājumos |
5 |
" |
|
3 |
Pretendents prezentē savu redzējumu pārliecinoši, pamatojot viedokli, tomēr nozares jautājumos orientējas fragmentāri | |||||
0 |
Pretendents prezentē savu redzējumu nepārliecinoši, vispārīgi vai vāji orientējas nozares jautājumos, minot nepareizus faktus vai nespējot loģiski pamatot savu viedokli |
Ministru prezidents Māris Kučinskis
Tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs