Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 7 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 192
Rīgā 2017. gada 4. aprīlī (prot. Nr. 18 27. §)
Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 25. marta noteikumos Nr. 201 "Noteikumi par atpūtas kuģu drošību"
Izdoti saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likuma 11. panta ceturto daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2008. gada 25. marta noteikumos Nr. 201 "Noteikumi par atpūtas kuģu drošību" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 49. nr.; 2012, 15. nr.; 2014, 32. nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt noteikumu tekstā vārdus "normatīvie akti par atpūtas kuģu būvniecību, atbilstības novērtēšanu un piedāvāšanu tirgū" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "normatīvie akti par atpūtas kuģu un ūdens motociklu būvniecību, atbilstības novērtēšanu un piedāvāšanu tirgū" (attiecīgā locījumā).
2. Aizstāt 3.2. apakšpunktā vārdus un skaitļus "LVS EN ISO 8666:2003 "Mazizmēra kuģi – Pamatdati"" ar vārdiem un skaitļiem "LVS EN ISO 8666:2009 "Mazizmēra kuģošanas līdzekļi. Pamatdati"".
3. Aizstāt 3.15. apakšpunktā vārdus un skaitļus "LVS EN ISO 10240:2005" ar vārdiem un skaitļiem "LVS EN ISO 10240:2005/A1:2015 ".
4. Svītrot 3.21. apakšpunktu.
5. Svītrot 10. punktu.
6. Papildināt 1. nodaļu ar 10.1 punktu šādā redakcijā:
"10.1 Radioaprīkojums un navigācijas aprīkojums uz atpūtas kuģiem atbilst prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par kuģu radio un navigācijas aprīkojuma izmantošanas un apkalpošanas noteikumiem."
7. Aizstāt 17. punktā vārdus "paziņotās institūcijas atzinumu par kuģa atbilstību prasībām, ko nosaka tiesību akti par dalībvalstu likumu, noteikumu un administratīvo nosacījumu tuvināšanu attiecībā uz atpūtas kuģiem" ar vārdiem "paziņotās institūcijas pēcbūves novērtējuma atbilstības ziņojumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par atpūtas kuģu un ūdens motociklu būvniecību, atbilstības novērtēšanu un piedāvāšanu tirgū (turpmāk – atbilstības ziņojums) ".
8. Aizstāt 18. punktā vārdus "paziņotās institūcijas atzinums" ar vārdiem "atbilstības ziņojums".
9. Aizstāt 19. punktā vārdus "kuģa īpašnieks iesniedz inspekcijā kuģa ražotāja izsniegtos dokumentus, kuros norādīta kuģa kategorija (kuģošanas rajons) un maksimāli pieļaujamais cilvēku skaits uz kuģa" ar vārdiem "kuģa īpašnieks iesniedz inspekcijā atbilstības ziņojumu".
10. Svītrot 20. punkta trešo teikumu.
11. Aizstāt 42. punktā vārdus un skaitļus "LVS EN ISO 11812:2002 "Mazizmēra kuģi – Ūdensnecaurlaidīgi kokpiti un ātri nosusināmi kokpiti"" ar vārdiem un skaitļiem "LVS EN ISO 11812:2009 "Mazizmēra kuģošanas līdzekļi. Ūdensnecaurlaidīgie kokpiti un ātras noteces kokpiti"".
12. Izteikt 53. punktu šādā redakcijā:
"53. A, B un C kategorijas daudzkorpusu atpūtas kuģiem katrā korpusā paredz atbilstošas ūdensnecaurlaidīgas starpsienas un nodalījumus, kas var būt stacionāri piepildīti ar negrimstošiem materiāliem, lai nodrošinātu, ka kuģis ir nenogremdējams un spējīgs peldēt stabilā stāvoklī vismaz tad, ja viens no korpusiem līdz pusei no korpusa garuma ir pildīts ar ūdeni. Attiecībā uz starpsienām un nodalījumiem piemēro šādu standartu prasības (ja kuģa konstrukcijas vai uzdevuma dēļ nevar nodrošināt pilnīgu atbilstību kādai no šo standartu prasībām, nodrošina kuģa atbilstību citām standarta prasībām, pēc iespējas tuvākām ar inspekciju saskaņotajām prasībām):
53.1. LVS EN ISO 12217-:1:2016 "Mazizmēra kuģi. Noturības un peldamības novērtēšana un kategorizēšana. 1. daļa: Kuģošanas līdzekļi (izņemot buru kuģošanas līdzekļus) ar korpusa garumu, lielāku vai vienādu ar 6 m";
53.2. LVS EN ISO 12217-:2:2016 "Mazizmēra kuģi. Noturības un peldamības novērtēšana un kategorizēšana. 2. daļa: Buru kuģošanas līdzekļi ar korpusa garumu, lielāku vai vienādu ar 6 m";
53.3. LVS EN ISO 12217-3:2016 "Mazizmēra kuģi. Noturības un peldamības novērtēšana un kategorizēšana. 3. daļa: Kuģošanas līdzekļi ar korpusa garumu, mazāku par 6 m".
13. Aizstāt 54. punktā vārdus un skaitļus "LVS EN ISO 15085:2003 "Mazizmēra kuģi – Aizsardzība pret cilvēku krišanu pār bortu un izkritušo glābšana"" ar vārdiem un skaitļiem "LVS EN ISO 15085:2009 "Mazizmēra kuģošanas līdzekļi. Aizsardzība pret cilvēku pārkrišanu pār bortu un līdzekļi nokļūšanai atpakaļ uz klāja"".
14. Aizstāt 76. punktā vārdus un skaitļus "LVS EN ISO 12216:2003 "Mazizmēra kuģi – Logi, iluminatori, lūkas, aizvirtņi un durvis – Stiprības un ūdensnecaurlaidības prasības"" ar vārdiem un skaitļiem "LVS EN ISO 12216:2009 "Mazizmēra kuģošanas līdzekļi. Logi, iluminatori, lūkas, vētras vāki un durvis. Stiprības un ūdensnecaurlaidības prasības"".
15. Izteikt 146.1. un 146.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"146.1. motorizēti kuģi – šo noteikumu 53.1. vai 53.3. apakšpunktā noteiktā standarta prasībām;
146.2. buru kuģi – šo noteikumu 53.2. vai 53.3. apakšpunktā noteiktā standarta prasībām."
16. Izteikt 171. punktu šādā redakcijā:
"171. Jānodrošina brīva pieeja glābšanas plostam un iespēja nekavējoties nogādāt vai nolaist ūdenī katru plostu."
17. Izteikt 196. un 197. punktu šādā redakcijā:
"196. Atpūtas kuģi aprīko ar glābšanas vesti katrai personai, kura atrodas uz kuģa. Glābšanas veste atbilst šādām prasībām:
196.1. tai ir CE atbilstības marķējums;
196.2. tai ir atstarojošu elementu joslas;
196.3. tā ir skaidri un saredzami marķēta ar atpūtas kuģa nosaukumu un reģistrācijas ostu;
196.4. tās peldspēja, ja paredzēta personai, kuras svars ir 32 kg un lielāks, ir ne mazāka par 150 N;
196.5. tā atbilst bērna svaram un auguma izmēram, ja paredzēta bērnam.
197. Piepūšamajām glābšanas vestēm reizi 12 mēnešos veic pārbaudi saskaņā ar ražotāja noteiktajām prasībām."
18. Svītrot 198. punktu.
19. Izteikt 199. punktu šādā redakcijā:
"199. Uz atpūtas kuģa, kura garums ir lielāks par 24 metriem, papildus šo noteikumu 196. punktā noteiktajām prasībām atrodas vismaz divas SOLAS konvencijai atbilstošas glābšanas vestes, kas paredzētas apkalpei, kura izmanto uz klāja esošu glābšanas laivu vai piepūšamo laivu."
20. Svītrot 10. nodaļu.
21. Svītrot 299. punktā vārdu "galveno".
22. Aizstāt 304.5. apakšpunktā vārdus "normatīvajos aktos par atpūtas kuģu būvniecību" ar vārdiem "normatīvajos aktos par atpūtas kuģu un ūdens motociklu būvniecību, atbilstības novērtēšanu un piedāvāšanu tirgū".
23. Papildināt 3. pielikumu ar piezīmi šādā redakcijā:
"Piezīme. Atpūtas kuģi, kuri netiek izmantoti komercdarbībai, sarkanas rokas signāllāpas vietā var izmantot alternatīvas gaismas signalizēšanas ierīces, kuras izpilda līdzvērtīgas funkcijas."
Ministru prezidents Māris Kučinskis
Satiksmes ministrs Uldis Augulis