ministriju ziņas
Par bīstamo kravu pārvadāšanu
Šai tēmai veltīta apspriede notika pagājušā nedēļā Rīgā. Tajā piedalījās Latvijas autotransporta tehnisko dienestu darbinieki. Kā jau ziņots, ar nākamā gada 1.janvāri ir paredzēts uzsākt speciālo autotransporta līdzekļu sertificēšanu.
Aptuveni pirms gada Satiksmes ministrijas ekoloģijas nodaļa sāka sadarbību ar Zviedrijas valdības finansēto Glābšanas dienesta pārvaldi, kas Zviedrijā veic bīstamo kravu transportēšanas valsts vadības un kontroles funkcijas. Aizvadītajā laikā Zviedrijas speciālisti Latvijā jau ir organizējuši divus seminārus.
Plašāku informāciju par sadarbību ar zviedru speciālistiem bīstamo kravu transportēšanas vadības un kontroles nodrošināšanā pastāstīja Satiksmes ministrijas ekoloģijas nodaļas vecākā referente Ruta Melngalve:
— Pirmajā seminārā viņi apmācīja valsts aparāta darbiniekus un ierēdņus. Otrajā — policistus, muitas darbiniekus un autovadītāju sagatavošanas kursu pasniedzējus. Tagad darbu sākuši jau trešie kursi, kas tiek rīkoti Latvijas tehniskā dienesta darbiniekiem par bīstamo kravu pārvadāšanas noteikumiem un autotransporta tehnisko gatavību to veikšanai. Zviedrija finansiāli atbalstījusi arī Eiropas valstu nolīguma par bīstamo kravu starptautiskajiem autopārvadājumiem (ADR) tulkošanu latviešu valodā. Tas, starp citu, ir tūkstoš lappušu biezs foliants. Zviedrijas sniegtā palīdzība pavēra iespēju Latvijai šā gada maijā pievienoties Eiropas valstu nolīgumam (ADR). Šogad aptuveni 1300 autovadītāju jau ieguvuši speciālus sertifikātus bīstamo kravu starptautisko pārvadājumu veikšanai. Diemžēl vienotas bīstamo kravu pārvadāšanas likumdošanas un valstiskas vadības sistēmas izveidošana Latvijā vēl ir tikai sākuma stadijā. Arī glābšanas iestāžu koordinētā sadarbībā ir nopietnas nepilnības.
“LV” informācija