Ministru kabineta instrukcijas: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Ministru kabineta instrukcija Nr. 2
Rīgā 2018. gada 10. aprīlī (prot. Nr. 19 10. §)
Instrukcija par valsts budžeta izpildes analīzi
Izdota saskaņā ar Likuma par budžetu un
finanšu vadību 2. panta trešo daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Instrukcija nosaka kārtību, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes (turpmāk – ministrijas) sagatavo informāciju un veic analīzi par attiecīgās ministrijas budžeta programmās un apakšprogrammās plānoto resursu un izdevumu izpildi, kā arī rezultātu un to rezultatīvo rādītāju izpildi un iesniedz to Finanšu ministrijā.
2. Ministrijas nodrošina šajā instrukcijā minēto prasību izpildi, kā arī ir atbildīgas par nepieciešamās informācijas pieprasīšanu no padotības iestādēm un tās izvērtēšanu.
3. Finanšu ministrijai valsts budžeta izpildes analīzes procesā ir tiesības pieprasīt ministrijām papildu un precizējošu informāciju, tai skaitā detalizētus aprēķinus un aprēķinu pieņēmumus.
4. Pārskata periods šīs instrukcijas izpratnē ir valsts budžeta izpildes analīzes periods par sešiem, deviņiem vai 12 mēnešiem.
5. Pārskata perioda plāns šīs instrukcijas izpratnē ir finansēšanas plānos, kas reģistrēti Valsts kasē saskaņā ar normatīvajiem aktiem par asignējumu piešķiršanu un izpildi, norādītās valsts budžeta ieņēmumu vai resursu izdevumu segšanai, kā arī izdevumu un finansēšanas rādītāju kopsummas no gada sākuma uz pārskata perioda beigām.
6. Mērķfinansējums šīs instrukcijas izpratnē ir valsts pamatbudžetā plānotie ieņēmumi (vai to daļa) no nodokļiem, valsts nodevām un citiem maksājumiem no valsts institūciju sniegtajiem pakalpojumiem un veiktās darbības, atbilstoši kuriem saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu ministrijas budžetā noteiktiem mērķiem tiek plānoti izdevumi no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem.
II. Budžeta izpildes analīzes saturs
7. Ministrijas iesniedz Finanšu ministrijā informāciju par valsts budžeta izpildes analīzi, aizpildot šādas veidlapas (turpmāk – izpildes veidlapas):
7.1. par sešiem, deviņiem un 12 mēnešiem:
7.1.1. "Paskaidrojums par valsts budžeta izpildi 20__. gada __ mēnešos" (1. pielikums);
7.1.2. "Mērķfinansējuma izpildes analīze 20__. gada __ mēnešos" (2. pielikums);
7.1.3. "Valsts sociālo pabalstu, izdienas pensiju, valsts atbalsta sociālajai apdrošināšanai, valsts speciālā budžeta sociālo pabalstu un iemaksu valsts pensiju, invaliditātes apdrošināšanai un apdrošināšanai bezdarba gadījumā izpilde 20__. gada __ mēnešos" (3. pielikums);
7.2. par 12 mēnešiem – "Rezultātu un to rezultatīvo rādītāju izpildes analīze 20__. gadā" (4. pielikums).
8. Informāciju par valsts budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem ministrijas iesniedz līdz pārskata periodam sekojošā mēneša trīsdesmitajam datumam.
9. Informāciju par valsts budžeta izpildes analīzi par 12 mēnešiem ministrijas iesniedz līdz pārskata periodam sekojošā gada 25. februārim.
10. Ministrijas, kuras atbilstoši gadskārtējam valsts budžeta likumam nodrošina, lai valsts budžeta dotācijas un mērķdotācijas tiktu pārskaitītas pašvaldībām, sniedz atsevišķās izpildes veidlapās informāciju par valsts budžeta izpildes analīzi par budžeta resoru "62. Mērķdotācijas pašvaldībām" un "64. Dotācija pašvaldībām" attiecīgo programmu (apakšprogrammu). Valsts budžeta izpildes analīzi par budžeta resoru "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" (turpmāk – 74. budžeta resors) neveic.
11. Aizpildītas un ar iestādes vadītāja vai tā pilnvarotas personas drošu elektronisko parakstu parakstītas izpildes veidlapas ministrijas elektroniski iesniedz Finanšu ministrijā, nosūtot uz Finanšu ministrijas oficiālo e-pasta adresi.
III. Izpildes veidlapu aizpildīšanas kārtība
12. Sagatavojot informāciju par valsts budžeta izpildes analīzi, ministrijas izmanto iekšējos uzskaites datus, kā arī datus no šādiem Valsts kases tīmekļvietnē publicētiem Valsts kases operatīvajiem ceturkšņa pārskatiem:
12.1. "Valsts pamatbudžeta izpilde";
12.2. "Valsts speciālā budžeta izpilde";
12.3. "Ministrijas pamatbudžeta ieņēmumu un izdevumu izpilde 20__. gada __ mēnešos";
12.4. "Speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu izpilde 20__. gada __ mēnešos".
13. Visās izpildes veidlapās finansējuma apmēru norāda veselos euro, bet procentus – ar vienas desmitdaļas precizitāti.
14. Finanšu ministrija savā tīmekļvietnē publicē informāciju par šīs instrukcijas aktualizētajiem pielikumiem.
15. Veidlapā "Paskaidrojums par valsts budžeta izpildi 20__. gada __ mēnešos" (1. pielikums) ministrijas analizē un sniedz skaidrojumus par budžeta izpildi:
15.1. norāda informāciju par galvenajiem pārskata perioda pasākumiem:
15.1.1. trīs līdz pieci pasākumi, kuriem ir novirzīti ministrijas izdevumi;
15.1.2. trīs līdz pieci pasākumi, kuri ir ietekmējuši ministrijas izdevumu plāna neizpildi (pasākumi bija plānoti, bet netika īstenoti vai tika īstenoti daļēji). Šos pasākumus norāda, ja budžeta resora kopējā izdevumu neizpildes procentuālā novirze no pārskata perioda plāna pārsniedz 15 procentus;
15.2. tabulā "I. Valsts pamatfunkciju īstenošana" sniedz informāciju sadalījumā pa programmām (ja tām nav apakšprogrammu) un apakšprogrammām (ja programma sadalīta apakšprogrammās):
15.2.1. sadaļā "Paveiktais":
15.2.1.1. norāda pārskata periodā paveikto – pasākumus un (vai) aktivitātes (ieteicams līdz piecām vienībām), kas ir bijušas būtiskas ministrijas mērķu sasniegšanai un aptver būtisku daļu no kopējā pārskata periodā izlietotā finansējuma, uzsverot lietderību un ieguldījumu sabiedrības un nozares interesēs;
15.2.1.2. sniedz skaidrojumu, kā šīs instrukcijas 15.2.1.1. apakšpunktā minētie pasākumi un (vai) aktivitātes ietekmē gadskārtējā valsts budžeta paskaidrojumos plānoto darbības rezultatīvo rādītāju vērtību sasniegšanu. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem;
15.2.2. sadaļā "Izmaiņas":
15.2.2.1. norāda pārskata perioda izpildes izmaiņas pret iepriekšējā gada atbilstošā pārskata perioda izpildi, ja finansējuma izmaiņu apmēra novirze pārsniedz 15 procentus (gan pozitīvā, gan negatīvā izteiksmē) un ir lielāka par 20 000 euro. Norāda pasākumus un (vai) aktivitātes (ieteicams līdz piecām vienībām) un iemeslus, kas ir veicinājuši šīs izmaiņas (sadārdzinājums, izmaksu samazināšanās, publisko pakalpojumu apjoma izmaiņas, naudas plūsmas laika nobīde un citi), un, ja ir iespējams novērtēt, katram no tiem norāda finansējuma izmaiņu apmēru euro un procentos;
15.2.2.2. sniedz skaidrojumu, kā šīs instrukcijas 15.2.2.1. apakšpunktā minētās izmaiņas ietekmē gadskārtējā valsts budžeta paskaidrojumos plānoto darbības rezultatīvo rādītāju vērtību sasniegšanu. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem;
15.2.2.3. attiecībā uz programmu 99.00.00 "Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums" informāciju par izmaiņām nesniedz;
15.2.3. sadaļu "Neizpilde" aizpilda, ja pārskata perioda plāna programmas (apakšprogrammas) neizpilde pārsniedz 15 procentus un ir lielāka par 20 000 euro un (vai) ja neizpilde pārsniedz 15 procentus atsevišķi kādā no izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem (atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likuma struktūrai) un ir lielāka par 20 000 euro:
15.2.3.1. norāda, kāds ir neapgūto asignējumu sadalījums pa izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likuma struktūrai un kādi ir būtiskākie to neizpildes iemesli;
15.2.3.2. sniedz skaidrojumu, kādas ir plānotās darbības neapgūto asignējumu finansējuma izlietojumam. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem;
15.2.3.3. sniedz skaidrojumu, kāds ir vērtējums par potenciāli slēdzamajiem asignējumiem gada beigās sadalījumā pa izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likuma struktūrai. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem;
15.2.3.4. sniedz skaidrojumu, kā potenciāli slēdzamie asignējumi ietekmē gadskārtējā valsts budžeta paskaidrojumos plānoto darbības rezultatīvo rādītāju vērtību sasniegšanu. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem;
15.2.3.5. sniedz skaidrojumu, kādi ir iemesli, kāpēc slēgtie asignējumi budžeta izpildes laikā netika pārvirzīti citiem mērķiem, kur finansējums ir bijis nepietiekams. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par 12 mēnešiem;
15.2.3.6. sniedz skaidrojumu, kādi ir finansējuma pieprasīšanas iemesli un apjoms, ja nākamajā gadā potenciāli ir plānots pieprasīt finansējumu no 74. budžeta resora programmas 01.00.00 "Apropriācijas rezerve". Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem;
15.2.4. sadaļu "Papildu informācija" aizpilda pēc nepieciešamības, norādot citus analītiskos skaidrojumus (kas nav iekļaujami iepriekšējās sadaļās);
15.3. tabulā "II. Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošana" sniedz informāciju sadalījumā pa programmām (ja tām nav apakšprogrammu) un apakšprogrammām (ja programma sadalīta apakšprogrammās):
15.3.1. sadaļā "Paveiktais" norāda pārskata periodā paveikto – specifiskā atbalsta mērķus un (vai) pasākumus, un (vai) projektus (izvēlas apakšprogrammai atbilstošāko) (ieteicams līdz piecām vienībām), kas visuzskatāmāk sniedz informāciju par finansējuma izlietojumu, un apraksta pārskata periodā tajos paveiktās darbības un (vai) sasniegumus (ieteicams līdz piecām vienībām katrā), aptverot būtisku daļu no kopējā pārskata periodā izlietotā finansējuma un uzsverot lietderību un ieguldījumu sabiedrības un nozares interesēs;
15.3.2. sadaļu "Neizpilde" aizpilda, ja pārskata perioda plāna programmas (apakšprogrammas) neizpilde pārsniedz 15 procentus un ir lielāka par 20 000 euro un (vai) ja neizpilde pārsniedz 15 procentus atsevišķi kādā no izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem (atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likuma struktūrai) un ir lielāka par 20 000 euro:
15.3.2.1. norāda, kāds ir neapgūto asignējumu sadalījums pa izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likuma struktūrai, un sniedz īsu neizpildes aprakstu par specifiskā atbalsta mērķiem un (vai) pasākumiem, un (vai) projektiem, kuru dēļ notikusi neizpilde;
15.3.2.2. sniedz skaidrojumu, kādas ir plānotās darbības neapgūto asignējumu finansējuma izlietojumam. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem;
15.3.2.3. sniedz skaidrojumu, kāds ir vērtējums par potenciāli slēdzamajiem asignējumiem gada beigās sadalījumā pa izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likuma struktūrai, un sniedz īsu aprakstu par specifiskā atbalsta mērķiem un (vai) pasākumiem, un (vai) projektiem, kuru dēļ tiek prognozēti slēdzamie asignējumi. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem;
15.3.2.4. sniedz skaidrojumu, kādi ir iemesli, kāpēc slēgtie asignējumi budžeta izpildes laikā netika pārvirzīti citu projektu un pasākumu īstenošanai, kur finansējums ir bijis nepietiekams un ir bijis pieprasīts no 74. budžeta resora programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai". Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par 12 mēnešiem;
15.3.3. sadaļu "Papildu informācija" aizpilda pēc nepieciešamības, norādot citus analītiskos skaidrojumus (kas nav iekļaujami iepriekšējās sadaļās);
15.4. tabulā "III. Citi jautājumi" sniedz informāciju:
15.4.1. norāda izpildītos valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātā definētos uzdevumus, kuriem pārskata periodā iestājies noteiktais izpildes termiņš;
15.4.2. ja valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātā definētie uzdevumi, kuriem pārskata periodā iestājies noteiktais izpildes termiņš, nav izpildīti, sniedz skaidrojumu un vērtējumu, kāds ir to izpildes progress;
15.4.3. norāda, vai plānots pieprasīt papildu finansējumu no 74. budžeta resora programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai". Ja ir plānots, norāda finansējuma apmēru un skaidrojumu. Informāciju sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem;
15.4.4. ja nepieciešams, norāda citus analītiskos skaidrojumus, tai skaitā atbildes uz Finanšu ministrijas papildu jautājumiem.
16. Veidlapā "Mērķfinansējuma izpildes analīze 20__. gada __ mēnešos" (2. pielikums) ministrijas analizē un sniedz skaidrojumu par mērķfinansējuma ieņēmumu un izdevumu plānu izpildi pārskata periodā. Ja informācija par faktisko izpildi pārskata periodā nav pieejama, sniedz izpildes novērtējumu:
16.1. aizpilda aiļu grupu "Ieņēmumi" – plāns un izpilde (vai izpildes novērtējums) euro un procentos;
16.2. aizpilda aiļu grupu "Izdevumi" – plāns un izpilde (vai izpildes novērtējums) euro un procentos;
16.3. aizpilda aili "Novirze";
16.4. ailē "Novirzes skaidrojums":
16.4.1. norāda pasākumus, kuri tiks veikti, lai nodrošinātu plānoto ieņēmumu izpildi, ja ieņēmumu neizpilde pārsniedz 15 procentus un ir lielāka par 20 000 euro;
16.4.2. sniedz skaidrojumu par ieņēmumu un izdevumu plānu izpildi, ja procentuālā ieņēmumu pret izdevumiem novirze pārsniedz 15 procentus (gan pozitīvā, gan negatīvā izteiksmē);
16.4.3. ja nepieciešams, sniedz papildu informāciju un apraksta pieņēmumus, uz kuriem balstīts analītiski iegūtais novērtējums.
17. Veidlapā "Valsts sociālo pabalstu, izdienas pensiju, valsts atbalsta sociālajai apdrošināšanai, valsts speciālā budžeta sociālo pabalstu un iemaksu valsts pensiju, invaliditātes apdrošināšanai un apdrošināšanai bezdarba gadījumā izpilde 20__. gada __ mēnešos" (3. pielikums) Labklājības ministrija norāda informāciju par pabalstu un pensiju saņēmēju skaitu vidēji mēnesī, pabalsta (atlīdzības) un pensijas izmaksas apmēru vidēji mēnesī un par naudas plūsmas izdevumiem atsevišķi katram izdevumu veidam.
18. Veidlapā "Rezultātu un to rezultatīvo rādītāju izpildes analīze 20__. gadā" (4. pielikums) ministrijas norāda un paskaidro valsts budžeta rezultātus un to rezultatīvos rādītājus pārskata periodā (par 12 mēnešiem), kas norādīti gadskārtējam valsts budžeta likumam pievienotajos paskaidrojumos (politikas un resursu vadības kartēs, prioritāro pasākumu tabulā un budžeta programmu (apakšprogrammu) sadaļā):
18.1. aili "Politikas un resursu vadības kartes numurs un nosaukums" aizpilda rindās, kurās sniedz skaidrojumu par politikas un resursu vadības kartes (turpmāk – karte) politikas rezultatīvajiem rādītājiem, raksturojošākiem darbības rezultatīvajiem rādītājiem un kvalitātes rādītājiem, norādot kartes numuru un nosaukumu;
18.2. aili "Prioritārā pasākuma numurs un nosaukums" aizpilda rindās, kurās sniedz skaidrojumu par prioritāro pasākumu darbības rezultatīvajiem rādītājiem, amata vietām, izdevumiem un ieņēmumiem, norādot prioritārā pasākuma numuru un nosaukumu;
18.3. aili "Programmas (apakšprogrammas) numurs un nosaukums" aizpilda rindās, kurās sniedz skaidrojumu par šīs programmas (apakšprogrammas) darbības rezultatīvajiem rādītājiem, un rindās, kurās sniedz informāciju par prioritārajiem pasākumiem, norādot attiecīgās programmas (apakšprogrammas) numuru un nosaukumu;
18.4. ailē "Darbības rezultāts" norāda darbības rezultāta nosaukumu, kas attiecas uz programmu (apakšprogrammu) darbības rezultatīvajiem rādītājiem un prioritāro pasākumu darbības rezultatīvajiem rādītājiem, amata vietām, izdevumiem un ieņēmumiem, kā arī raksturojošākiem darbības rezultatīvajiem rādītājiem, ja ir pieejama šāda informācija;
18.5. ailē "Rādītāja veids" norāda šādus rādītāju apzīmējumus: politikas rezultatīvie rādītāji – POLRR, raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji – RDRR, kvalitātes rādītāji – KV, prioritāro pasākumu darbības rezultatīvie rādītāji – PPDRR, prioritāro pasākumu amata vietas – PPA, prioritāro pasākumu izdevumi – PPIzd, prioritāro pasākumu ieņēmumi – PPIe, programmu (apakšprogrammu) darbības rezultatīvie rādītāji – DRR. Ja rādītājs ir vienlaikus attiecināms uz vairākiem šajā punktā minētajiem rādītāju veidiem, tos norāda visus, atdalot ar šķērssvītru;
18.6. ailē "Rādītāja nosaukums" norāda atbilstošā rādītāja nosaukumu;
18.7 ailē "Mērvienība" norāda rādītāja mērvienību;
18.8. ailē "Gads":
18.8.1. politikas rezultatīvajiem rādītājiem un kvalitātes rādītājiem norāda kartēs norādītās vērtības plāna gadu, par kuru paskaidro izpildi, – pārskata vai tuvāko plānoto gadu;
18.8.2. prioritārajiem pasākumiem norāda gadu, kura budžeta paskaidrojumos attiecīgais prioritārais pasākums ir norādīts prioritāro pasākumu tabulā;
18.9. ailē "Plānotā vērtība" norāda pārskata periodam plānoto rādītāja vērtību. Politikas rezultatīvajiem rādītājiem un kvalitātes rādītājiem norāda plānoto rādītāja vērtību gadam, kas noteikts atbilstoši šīs instrukcijas 18.8.1. apakšpunktam;
18.10. ailē "Izpilde/novērtējums" norāda rādītāja faktisko izpildi pārskata periodā. Rādītājiem, kuriem nav iespējams noteikt vērtību, sniedz rādītāja izpildes novērtējumu. Ja politikas rezultatīvajiem rādītājiem un kvalitātes rādītājiem nav iespējams sniegt rādītāja izpildes novērtējumu pārskata periodam, sniedz aprakstu par virzību uz atbilstoši šīs instrukcijas 18.9. apakšpunktam norādīto plānoto vērtību, ja ir pieejama šāda informācija, kā arī norāda pēdējo pieejamo izpildes informāciju;
18.11. ailē "Izpilde: sievietes" un ailē "Izpilde: vīrieši" norāda rezultatīvo rādītāju izpildi dalījumā pēc dzimuma, ja rezultatīvā rādītāja mērvienība ir personu skaits un ja ministriju iekšējā uzskaitē ir pieejama šāda informācija;
18.12. ailē "Izpildes/novērtējuma novirze no plānotās vērtības, %" aprēķina rādītāja vērtības pārskata periodā faktiskās izpildes procentuālo novirzi no pārskata periodam plānotās rādītāja vērtības. Ja pārskata periodā faktiskās izpildes procentuālā novirze no kārtējam gadam plānotās rādītāja vērtības pārsniedz 15 procentus (gan pozitīvā, gan negatīvā izteiksmē), sniedz atbildes uz turpmākajās ailēs norādītajiem jautājumiem. Papildus sniedz skaidrojumu par tiem rādītājiem, kurus ministrija uzskata par būtiskiem skaidrojumu sniegšanai;
18.13. ailē "Iemesli/faktori, kas ir noteikuši izpildi/neizpildi" sniedz skaidrojumu par būtiskajiem iemesliem un faktoriem, kuri ir ministrijas ietekmē;
18.14. ailē "Izdarītais, lai sasniegtu plānoto vērtību" sniedz skaidrojumu par izdarīto (piemēram, veikts pētījums, ieviesta reforma, apmācīts personāls);
18.15. ailē "Priekšlikumi rādītāja neizpildes novēršanai" sniedz skaidrojumu, ja izpildes procentuālā novirze ir negatīva;
18.16. ailē "Ārējie faktori, kas radījuši ietekmi uz rādītāja izpildi/novērtējumu" sniedz skaidrojumu par ārējo faktoru ietekmi (piemēram, iedzīvotāju skaita izmaiņas, pieejamie informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumi).
19. Šīs instrukcijas 18. punktā minētajā izpildes veidlapā prioritāro pasākumu rādītāju izpildi analizē trīs gadus pēc kārtas, sākot ar gadu, kad tie norādīti budžeta paskaidrojumos prioritāro pasākumu tabulā. Terminēto prioritāro pasākumu rādītāju izpildi norāda trīs gadus vai mazāk, ja prioritāro pasākumu plānots uzsākt vēlāk vai pabeigt ātrāk. Neterminēto prioritāro pasākumu rādītāju izpildi norāda trīs gadus vai mazāk, ja prioritāro pasākumu plānots uzsākt vēlāk. Turpmākajos gados neterminētos rezultatīvos rādītājus iekļauj jau esošajos programmu (apakšprogrammu) rezultatīvajos rādītājos vai veido kā jaunus atsevišķus programmu (apakšprogrammu) rezultatīvos rādītājus. Rādītāju "prioritāro pasākumu ieņēmumi" norāda, ja ministriju iekšējā uzskaitē ir pieejama šāda informācija.
20. Ja programmas (apakšprogrammas) rezultatīvais rādītājs ir identisks ar prioritāro pasākumu tabulā un (vai) kartē minēto rādītāju, tad šīs instrukcijas 18. punktā minētajā izpildes veidlapā šādu rezultatīvo rādītāju primāri norāda kā kartes vai prioritārā pasākuma rādītāju un kodificē atbilstoši šīs instrukcijas 18.5. apakšpunktam.
IV. Noslēguma jautājumi
21. Atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 2011. gada 23. augusta instrukciju Nr. 8 "Instrukcija par valsts budžeta izpildes analīzi" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 134. nr.; 2012, 81. nr.; 2013, 194. nr.).
22. Aizpildot veidlapu "Mērķfinansējuma izpildes analīze 20__. gada __ mēnešos", analīzi veic par mērķfinansējumu, par kura piešķiršanu lēmumi bija pieņemti 2017. gadā un turpmākajos gados.
23. Aizpildot veidlapu "Rezultātu un to rezultatīvo rādītāju izpildes analīze 20__. gadā", analīzi veic par prioritārajiem pasākumiem, par kuriem finansējuma piešķiršanas lēmumi bija pieņemti 2017. gadā un turpmākajos gados.
Ministru prezidents Māris Kučinskis
Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola
1. pielikums
Ministru kabineta
2018. gada 10. aprīļa
instrukcijai Nr. 2
(turpmāk – ministrija) | ||
(ministrijas, citas centrālās valsts iestādes nosaukums) |
Paskaidrojums par valsts budžeta izdevumu izpildi 20__. gada ___ mēnešos
Galvenie pārskata perioda pasākumi, kuriem ir novirzīti ministrijas izdevumi: | |
1) | |
2) | |
3) |
Galvenie pārskata perioda pasākumi, kuri ir ietekmējuši ministrijas izdevumu plāna neizpildi: |
|
1) | |
2) | |
3) |
I. Valsts pamatfunkciju īstenošana
Programmas/apakšprogrammas kods | Programmas/apakšprogrammas nosaukums | ||||
Paveiktais | |||||
1. Pārskata periodā paveiktais – pasākumi/aktivitātes (ieteicams līdz piecām vienībām), kas ir bijušas būtiskas ministrijas mērķu sasniegšanai un aptver būtisku daļu no kopējā pārskata periodā izlietotā finansējuma, uzsverot lietderību un ieguldījumu sabiedrības un nozares interesēs | Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.2.1.1. apakšpunktam | ||||
2. Kā minētie
pasākumi/aktivitātes ietekmē gadskārtējā valsts budžeta paskaidrojumos
plānoto darbības rezultatīvo rādītāju vērtību sasniegšanu (aizpilda, sniedzot budžeta izpildes analīzi par 6 un 9 mēnešiem) |
Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.2.1.2. apakšpunktam | ||||
Izmaiņas | |||||
1. Pārskata perioda izpildes
izmaiņas pret iepriekšējā gada atbilstošā pārskata perioda izpildi (norāda pasākumus/aktivitātes (ieteicams līdz piecām vienībām) un iemeslus, kas veicinājuši šīs izmaiņas) |
Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.2.2.1. apakšpunktam | ||||
2. Kā minētās izmaiņas ietekmē
gadskārtējā valsts budžeta paskaidrojumos plānoto darbības rezultatīvo
rādītāju vērtību sasniegšanu (aizpilda, sniedzot budžeta izpildes analīzi par 6 un 9 mēnešiem) |
Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.2.2.2. apakšpunktam | ||||
Neizpilde | |||||
1. Kāds ir neapgūto asignējumu sadalījums pa izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likuma struktūrai un kādi ir to neizpildes iemesli | Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.2.3.1. apakšpunktam | ||||
2. Kādas ir plānotās darbības
neapgūto asignējumu finansējuma izlietojumam (aizpilda, sniedzot budžeta izpildes analīzi par 6 un 9 mēnešiem) |
Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.2.3.2. apakšpunktam | ||||
3. Kāds ir vērtējums par
potenciāli slēdzamajiem asignējumiem gada beigās sadalījumā pa izdevumu
ekonomiskās klasifikācijas kodiem atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta
likuma struktūrai (aizpilda, sniedzot budžeta izpildes analīzi par 6 un 9 mēnešiem) |
Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.2.3.3. apakšpunktam | ||||
4. Kā potenciāli slēdzamie
asignējumi ietekmē gadskārtējā valsts budžeta paskaidrojumos plānoto
darbības rezultatīvo rādītāju vērtību sasniegšanu (aizpilda, sniedzot budžeta izpildes analīzi par 6 un 9 mēnešiem) |
Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.2.3.4. apakšpunktam | ||||
5. Kādi ir iemesli, kāpēc
slēgtie asignējumi budžeta izpildes laikā netika pārvirzīti citiem
mērķiem, kur finansējums ir bijis nepietiekams (aizpilda, sniedzot budžeta izpildes analīzi par 12 mēnešiem) |
Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.2.3.5. apakšpunktam | ||||
6. Ja nākamajā gadā potenciāli
ir plānots pieprasīt finansējumu no 74. budžeta resora programmas
01.00.00 "Apropriācijas rezerve", kādi ir finansējuma pieprasīšanas
iemesli un apjoms (aizpilda, sniedzot budžeta izpildes analīzi par 6 un 9 mēnešiem) |
Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.2.3.6. apakšpunktam | ||||
Papildu informācija | |||||
Citi analītiskie skaidrojumi | Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.2.4. apakšpunktam |
II. Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošana
Programmas/apakšprogrammas kods | Programmas/apakšprogrammas nosaukums | ||||
Paveiktais | |||||
1. Pārskata periodā paveiktais – specifiskā atbalsta mērķi/pasākumi/projekti (izvēlas apakšprogrammai atbilstošāko) (ieteicams līdz piecām vienībām), kas visuzskatāmāk sniedz informāciju par finansējuma izlietojumu, un apraksts par pārskata periodā tajos paveiktām darbībām/sasniegumiem (ieteicams līdz piecām vienībām katrā), aptverot būtisku daļu no kopējā pārskata periodā izlietotā finansējuma un uzsverot lietderību un ieguldījumu sabiedrības un nozares interesēs | Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.3.1. apakšpunktam | ||||
Neizpilde | |||||
1. Kāds ir neapgūto asignējumu
sadalījums pa izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem atbilstoši
gadskārtējā valsts budžeta likuma struktūrai (sniedz īsu neizpildes aprakstu par specifiskā atbalsta mērķiem/pasākumiem/projektiem, kuru dēļ iestājās neizpilde) |
Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.3.2.1. apakšpunktam | ||||
2. Kādas ir plānotās darbības
neapgūto asignējumu finansējuma izlietojumam (aizpilda, sniedzot budžeta izpildes analīzi par 6 un 9 mēnešiem) |
Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.3.2.2. apakšpunktam | ||||
3. Kāds ir vērtējums par
potenciāli slēdzamajiem asignējumiem gada beigās sadalījumā pa izdevumu
ekonomiskās klasifikācijas kodiem atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta
likuma struktūrai (sniedz īsu aprakstu par specifiskā atbalsta mērķiem/pasākumiem/projektiem, kuru dēļ tiek prognozēti slēdzamie asignējumi) (aizpilda, sniedzot budžeta izpildes analīzi par 6 un 9 mēnešiem) |
Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.3.2.3. apakšpunktam | ||||
4. Kādi ir iemesli, kāpēc
slēgtie asignējumi budžeta izpildes laikā netika pārvirzīti citiem
mērķiem, kur finansējums ir bijis nepietiekams (aizpilda, sniedzot budžeta izpildes analīzi par 12 mēnešiem) |
Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.3.2.4. apakšpunktam | ||||
Papildu informācija | |||||
Citi analītiskie skaidrojumi |
Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.3.3. apakšpunktam |
III. Citi jautājumi
1. Norāda izpildītos valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātā definētos uzdevumus, kuriem pārskata periodā iestājies noteiktais izpildes termiņš | Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.4.1. apakšpunktam |
2. Ja valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātā definētie uzdevumi, kuriem pārskata periodā iestājies noteiktais izpildes termiņš, nav izpildīti, sniedz skaidrojumu un vērtējumu, kāds ir to izpildes progress | Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.4.2. apakšpunktam |
3. Vai plānots pieprasīt papildu
finansējumu no 74. budžeta resora programmas 80.00.00 "Nesadalītais
finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu
finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" (ja ir plānots, norāda finansējuma apmēru un skaidrojumu) (aizpilda, sniedzot budžeta izpildes analīzi par 6 un 9 mēnešiem) |
Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.4.3. apakšpunktam |
4. Citi analītiskie skaidrojumi, tai skaitā atbildes uz Finanšu ministrijas papildu jautājumiem | Norāda informāciju atbilstoši instrukcijas 15.4.4. apakšpunktam |
Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola
2. pielikums
Ministru kabineta
2018. gada 10. aprīļa
instrukcijai Nr. 2
(turpmāk - ministrija) | |
(ministrijas, citas centrālās valsts iestādes nosaukums) |
Mērķfinansējuma izpildes analīze 20__. gada __ mēnešos
Ieņēmumi | Izdevumi | Novirze | Novirzes skaidro- jums |
|||||||||||
budžeta klasifi- kācijas kods |
budžeta klasifi- kācijas koda nosau- kums |
Mērķ- finan- sējuma nosau- kums |
plāns, euro | izpilde, euro | plāna un izpildes starpība, euro | izpilde, % | Program- mas (apakš- program- mas) kods |
pro- grammas (apakš- program- mas) nosau- kums |
plāns, euro | izpilde, euro | plāna un izpildes starpība, euro | izpilde, % |
% | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 4 - 5 | 7 = 5 : 4 x 100 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 = 10 - 11 | 13 = 11 : 10 x 100 | 14 = 7 : 13 x 100 - 100 | 15 |
Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola
Finanšu ministrijas iesniegtajā redakcijā
3. pielikums
Ministru kabineta
2018. gada 10. aprīļa
instrukcijai Nr. 2
Valsts sociālo pabalstu, izdienas pensiju, valsts atbalsta sociālajai apdrošināšanai, valsts speciālā budžeta sociālo pabalstu un iemaksu valsts pensiju, invaliditātes apdrošināšanai un apdrošināšanai bezdarba gadījumā izpilde 20___.gada __ mēnešos*
Klasi- fikā- cijas kods |
Apakšprogramma/ izdevumu veids | Iepriekšējā gada __ mēnešu izpilde | Pārskata perioda plāns | Pārskata perioda izpilde | Pārskata perioda izpildes un iepriek- šējā gada mēnešu izpildes izmaiņas |
Pārskata perioda izpilde pret pārskata perioda plānu (procenti) | ||||||
skaits vidēji mēnesī |
pabalsta/ atlīdzības iemaksu apmērs vidēji mēnesī |
izdevumi kopā pēc naudas plūsmas |
skaits vidēji mēnesī |
pabalsta/ atlīdzības iemaksu apmērs vidēji mēnesī |
izdevumi kopā pēc naudas plūsmas | skaits vidēji mēnesī |
pabalsta/ atlīdzības iemaksu apmērs vidēji mēnesī |
izdevumi kopā pēc naudas plūsmas | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12=11-5 | 13=11:8x100 |
Valsts pamatbudžets | ||||||||||||
Labklājības ministrija | ||||||||||||
20.01.00 Valsts sociālie pabalsti | ||||||||||||
6000 | Sociālie pabalsti | × | × | × | × | × | × | |||||
6226 | Kaitējuma atlīdzība Černobiļas atomelektrostacijas (turpmāk - Černobiļas AES) avārijas rezultātā cietušajām personām | |||||||||||
6231 | Bērnu kopšanas pabalsts tai skaitā: |
|||||||||||
Bērna kopšanas pabalsts | ||||||||||||
Bērna invalīda kopšanas pabalsts | ||||||||||||
6232 | Ģimenes valsts pabalsts | |||||||||||
6233 | Piemaksa pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu invalīdu | |||||||||||
6234 | Bērna piedzimšanas pabalsts | |||||||||||
6235 | Valsts sociālā nodrošinājuma pabalsts | |||||||||||
6237 | Pabalsts un atlīdzība
aizbildnim un audžuģimenei tai skaitā: |
|||||||||||
Pabalsts aizbildnim par bērna uzturēšanu | ||||||||||||
Atlīdzība par aizbildņa pienākumu pildīšanu | ||||||||||||
Atlīdzība par audžuģimenes pienākumu pildīšanu | ||||||||||||
6238 | Pabalsts invalīdam, kuram nepieciešama īpaša kopšana | |||||||||||
6239 | Pārējie pabalsti un
kompensācijas tai skaitā: |
|||||||||||
Valsts sociālais pabalsts Černobiļas AES avārjas seku likvidēšanas dalībniekiem un mirušo Černobiļas AES avārijas seku likvidēšanas dalībnieku ģimenēm | ||||||||||||
Pabalsts transporta izdevumu kompensēšanai invalīdiem, kuriem ir pārvietošanās grūtības | ||||||||||||
Pabalsts par asistenta izmantošanu personām ar I grupas redzes invaliditāti | ||||||||||||
Valsts speciālais pabalsts Latvijas neatkarības atgūšanas procesā bojāgājušo personu bērniem | ||||||||||||
Pabalsts ar celiakiju slimiem bērniem | ||||||||||||
Apbedīšanas pabalsts | ||||||||||||
Atlīdzība par adopciju | ||||||||||||
Atlīdzība par adoptējamā bērna aprūpi | ||||||||||||
20.02.00 Izdienas pensijas | ||||||||||||
6000 | Sociālie pabalsti | × | × | × | × | × | × | |||||
6216 | Izdienas pensijas | |||||||||||
6225 | Apbedīšanas pabalsts | |||||||||||
6229 | Pārējie pabalsti | |||||||||||
7100 |
Valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti | × | × | × | × | × | × | |||||
7120 | Valsts budžeta uzturēšanas izdevumu
transferti no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu tai skaitā: |
|||||||||||
PB dotācija piemaksām pie vecuma pensijām, lai saglabātu piešķirto izdienas pensijas apmēru tām personām, kurām izdienas pensijas piešķirtas saskaņā ar nolikumu "Par iekšlietu iestāžu ierindas un komandējošā sastāva darbinieku pensijām (darba devēju pensijām)" | ||||||||||||
20.03.00 Piemaksas pie vecuma un invaliditātes pensijām | ||||||||||||
7100 |
Valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti | × | × | × | × | × | × | |||||
7120 | Valsts budžeta uzturēšanas izdevumu
transferti no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu tai skaitā: |
|||||||||||
Piemaksas pie vecuma pensijām | ||||||||||||
Piemaksas pie invaliditātes pensijām | ||||||||||||
20.04.00 Bēgļa un alternatīvo statusu ieguvušo personu pabalsti | ||||||||||||
6000 |
Sociālie pabalsti | × | × | × | × | × | × | |||||
6239 | Pārējie pabalsti un kompensācijas | |||||||||||
04.00.00 Valsts atbalsts sociālajai apdrošināšanai | ||||||||||||
7100 |
Valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti | × | × | × | × | × | × | |||||
7120 | Valsts budžeta uzturēšanas izdevumu
transferti no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu tai skaitā: |
|||||||||||
Politiski represēto personu pensiju izmaksai | ||||||||||||
Augstākās Padomes deputātu pensiju izmaksai | ||||||||||||
Pensiju apgādnieku zaudējuma gadījumā izmaksai | ||||||||||||
Valsts iemaksām pensiju apdrošināšanai | ||||||||||||
Valsts iemaksām apdrošināšanai bezdarba gadījumam | ||||||||||||
Valsts iemaksām invaliditātes apdrošināšanai | ||||||||||||
Valsts speciālais budžets | ||||||||||||
Labklājības ministrija | ||||||||||||
04.01.00. Valsts pensiju speciālais budžets | ||||||||||||
6000 | Sociālie pabalsti | × | × | × | × | × | × | |||||
6211 | Vecuma pensijas | |||||||||||
6213 | Pensijas apgādnieka zaudējuma gadījumā | |||||||||||
6214 | Augstākās Padomes deputātu pensijas | |||||||||||
6215 | Pensijas saskaņā ar speciāliem lēmumiem | |||||||||||
6216 | Izdienas pensijas | |||||||||||
6225 | Apbedīšanas pabalsts | |||||||||||
6226 | Kaitējuma atlīdzība Černobiļas AES avārijas rezultātā cietušajām personām | |||||||||||
6229 | Pārējie pabalsti tai skaitā: |
|||||||||||
Pabalsts pensijas saņēmēja nāves gadījumā pārdzīvojušam laulātajam | ||||||||||||
6293 | Pārmaksāto sociālās apdrošināšanas iemaksu atmaksa | |||||||||||
6295 | Eiropas Savienības pensiju shēmai pārskaitītais pensijas kapitāls | |||||||||||
6299 | Pārējie klasifikācijā neminētie no valsts budžeta veiktie maksājumi iedzīvotājiem naudā | |||||||||||
04.02.00. Nodarbinātības speciālais budžets | ||||||||||||
6000 | Sociālie pabalsti | × | × | × | × | × | × | |||||
6225 | Apbedīšanas pabalsts | |||||||||||
6241 | Bezdarbnieka pabalsts | |||||||||||
6293 | Pārmaksāto sociālās apdrošināšanas iemaksu atmaksa | |||||||||||
6299 | Pārējie klasifikācijā neminētie no valsts budžeta veiktie maksājumi iedzīvotājiem naudā | |||||||||||
7140 | Iemaksas valsts pensiju apdrošināšanai | |||||||||||
04.03.00. Darba negadījumu speciālais budžets | ||||||||||||
6000 | Sociālie pabalsti | × | × | × | × | × | × | |||||
6221 | Slimības pabalsts | |||||||||||
6223 | Atlīdzība par darbspēju zaudējumu | |||||||||||
6224 | Atlīdzība par apgādnieka zaudējumu | |||||||||||
6225 | Apbedīšanas pabalsts | |||||||||||
6229 | Pārējie pabalsti | |||||||||||
6293 | Pārmaksāto sociālās apdrošināšanas iemaksu atmaksa | |||||||||||
7140 | Valsts budžeta
uzturēšanas izdevumu transferti no valsts speciālā budžeta uz valsts
speciālo budžetu tai skaitā: |
|||||||||||
Iemaksas valsts pensiju apdrošināšanai | ||||||||||||
Iemaksas apdrošināšanai bezdarba gadījumam | ||||||||||||
04.04.00. Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets | ||||||||||||
6000 | Sociālie pabalsti | × | × | × | × | × | × | |||||
6212 | Invaliditātes pensijas | |||||||||||
6215 | Pensijas saskaņā ar speciāliem lēmumiem | |||||||||||
6221 | Slimības pabalsts | |||||||||||
6222 | Maternitātes pabalsts | |||||||||||
6225 | Apbedīšanas pabalsts | |||||||||||
6226 | Kaitējuma atlīdzība Černobiļas AES avārijas rezultātā cietušajām personām | |||||||||||
6227 | Paternitātes pabalsts | |||||||||||
6228 | Darbā nodarītā kaitējuma atlīdzība | |||||||||||
6229 | Pārējie pabalsti tai skaitā: |
|||||||||||
Pabalsts pensijas saņēmēja nāves gadījumā pārdzīvojušam laulātajam | ||||||||||||
Vecāku pabalsts | ||||||||||||
6293 | Pārmaksāto sociālās apdrošināšanas iemaksu atmaksa | |||||||||||
7140 | Valsts budžeta
uzturēšanas izdevumu transferti no valsts speciālā budžeta uz valsts
speciālo budžetu tai skaitā: |
|||||||||||
Iemaksas valsts pensiju apdrošināšanai | ||||||||||||
Iemaksas apdrošināšanai bezdarba gadījumam | ||||||||||||
Iemaksas invaliditātes apdrošināšanai |
* Atbilstoši grozījumiem normatīvajos aktos, kas paredz izmaiņas pensiju, pabalstu vai atlīdzību veidos, tabula jāprecizē, norādot pensijas, pabalsta vai atlīdzības nosaukumu, plānu un izpildi.
Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola
4. pielikums
Ministru kabineta
2018. gada 10. aprīļa
instrukcijai Nr. 2
(turpmāk - ministrija) | |
(ministrijas, citas centrālās valsts iestādes nosaukums) |
Rezultātu un to rezultatīvo rādītāju izpildes analīze 20__. gadā
Politikas un resursu vadības kartes numurs un
nosau- kums |
Priori- tārā pasā- kuma numurs un nosau- kums |
Pro- gram- mas (apakš- pro- gram- mas) numurs un nosau- kums |
Dar- bības rezul- tāts |
Rādī- tāja veids* |
Rādītāja nosaukums | Mēr- vie- nība |
Gads | Plā- notā vērtī- ba |
Izpilde/ novēr- tējums |
Izpilde: sievie- tes |
Izpilde: vīrieši |
Izpildes/ novēr- tējuma novirze no plānotās vērtības, % |
Iemesli/ faktori, kas ir noteikuši izpildi/ neizpildi |
Izda- rītais, lai sa- sniegtu plānoto vērtību |
Priekš- likumi rādī- tāja neiz- pildes novēr- šanai |
Ārējie faktori, kas radījuši ietekmi uz rādītāja
izpildi/ novērtējumu |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 = 10 : 9 x 100 - 100 | 14 | 15 | 16 | 17 |
× | POLRR | Rādītājs Nr. 1 | ||||||||||||||
× | POLRR | Rādītājs Nr. 2 | ||||||||||||||
RDRR | Rādītājs Nr. 1 | × | ||||||||||||||
RDRR | Rādītājs Nr. 2 | × | ||||||||||||||
× | KV | Rādītājs Nr. 1 | ||||||||||||||
× | KV | Rādītājs Nr. 2 | ||||||||||||||
PPDRR | Rādītājs Nr. 1 | |||||||||||||||
PPA | Amata vietas | |||||||||||||||
PPIzd | Izdevumi | |||||||||||||||
PPIe | Ieņēmumi | |||||||||||||||
DRR | Rādītājs Nr. 1 | × | ||||||||||||||
DRR | Rādītājs Nr. 2 | × |
Piezīme. * POLRR - politikas rezultatīvais rādītājs, RDRR - raksturojošākais darbības rezultatīvais rādītājs, KV - kvalitātes rādītājs, PPDRR - prioritāro pasākumu darbības rezultatīvais rādītājs, PPA - prioritāro pasākumu amata vietas, PPIzd - prioritāro pasākumu izdevumi, PPIe - prioritāro pasākumu ieņēmumi, DRR - programmu (apakšprogrammu) rezultatīvais rādītājs. Ja rādītāji ar identiskiem nosaukumiem un vērtībām ir definēti pie vairākiem rādītāja veidiem, norāda visus veidus, tos tabulas 5. ailē atdalot ar šķērssvītru.
Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola