Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 38 Pēdējās nedēļas laikā 16 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 480
Rīgā 2018. gada 7. augustā (prot. Nr. 37 33. §)
Kārtība, kādā sniedz informāciju par maksu, ko piemēro ar maksājumu kontiem saistītajiem pakalpojumiem
Izdoti saskaņā ar Maksājumu pakalpojumu
un elektroniskās naudas likuma
46.1 panta otro daļu
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā maksājumu pakalpojumu sniedzējs, kurš atver maksājumu kontu un piedāvā citus ar maksājumu kontu saistītus pakalpojumus atbilstoši Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 1. panta 1.1 punktam (turpmāk – maksājumu pakalpojumu sniedzējs), sniedz Patērētāju tiesību aizsardzības centram informāciju par maksu, ko tas piemēro Latvijas Republikas teritorijā patērētāju biežāk izmantojamiem ar maksājumu kontiem saistītiem pakalpojumiem (turpmāk – informācija), kā arī sniedzamās informācijas apjomu, saturu, iesniegšanas kārtību, termiņus un formu.
2. Maksājumu pakalpojumu sniedzējs – kredītiestāde, elektroniskās naudas iestāde, maksājumu iestāde un Eiropas Savienības dalībvalstī vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī licencēta maksājumu iestāde, kas Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 31. panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā uzsākusi darbību Latvijā, – šo noteikumu pielikumā norādīto informāciju Patērētāju tiesību aizsardzības centram iekļaušanai maksājumu pakalpojumu cenu salīdzināšanas rīkā sniedz, nosūtot to uz oficiālo elektronisko pasta adresi.
3. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs triju darbdienu laikā pēc informācijas saņemšanas to apkopo un iekļauj maksājumu pakalpojumu cenu salīdzināšanas rīkā.
4. Maksājumu pakalpojumu sniedzējs informāciju Patērētāju tiesību aizsardzības centram iekļaušanai maksājumu pakalpojumu cenu salīdzināšanas rīkā sniedz ne vēlāk kā līdz kārtējā gada 1. martam.
5. Ja patērētājiem tiek piedāvāts jauns ar maksājumu kontu saistīts pakalpojums, informāciju Patērētāju tiesību aizsardzības centram sniedz ar dienu, kad tiek uzsākta šī pakalpojuma piedāvāšana patērētājiem.
6. Ja iepriekš sniegtajā informācijā ir veiktas izmaiņas, maksājumu pakalpojumu sniedzējs par tām paziņo Patērētāju tiesību aizsardzības centram ne vēlāk kā divus mēnešus pirms šo izmaiņu piemērošanas, norādot termiņu, ar kuru izmaiņas stāsies spēkā.
7. Ja maksājumu pakalpojumu sniedzēja sniegtā informācija neatbilst šo noteikumu pielikumam, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs triju darbdienu laikā pēc informācijas saņemšanas aicina to precizēt.
8. Maksājumu pakalpojumu sniedzējs pirmo reizi šo noteikumu 2., 4., 5. un 6. punktā minēto informāciju Patērētāju tiesību aizsardzības centram sniedz līdz 2019. gada 1. janvārim.
Ministru prezidents Māris Kučinskis
Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola
Pielikums
Ministru kabineta
2018. gada 7. augusta
noteikumiem Nr. 480
Patērētājiem Latvijas Republikas teritorijā sniegto ar maksājumu kontiem euro saistīto pakalpojumu maksas pozīciju sadalījums
1. Konta uzturēšana:
1.1. konta atvēršana (ieskaitot maksu par dokumentu pārbaudi);
1.2. konta uzturēšana (mēneša maksa);
1.3. konta slēgšana;
1.4. internetbankas pieslēgšana;
1.5. internetbankas lietošana (mēneša maksa).
2. Skaidras naudas izņemšana no maksājumu konta (banknotes):
2.1. bankas filiālē;
2.2. bankomātā, izmantojot debetkarti:
2.2.1. bankas vai sadarbības bankas bankomātā;
2.2.2. citas bankas bankomātā;
2.3. bankomātā, izmantojot kredītkarti:
2.3.1. bankas vai sadarbības bankas bankomātā;
2.3.2. citas bankas bankomātā.
3. Pārsnieguma kredīta (overdraft) procentu likme gadā.
4. Pārskaitījumi euro saņēmējam Latvijā vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī (standarta vienotās euro maksājumu telpas (turpmāk – SEPA) maksājums):
4.1. pakalpojuma sniegšana filiālē:
4.1.1. iekšbankas pārskaitījums uz savu kontu;
4.1.2. iekšbankas pārskaitījums uz citas personas kontu;
4.1.3. pārskaitījums uz citu banku Latvijā vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī (SEPA maksājums);
4.2. pakalpojuma sniegšana internetbankā:
4.2.1. iekšbankas pārskaitījums uz savu kontu;
4.2.2. iekšbankas pārskaitījums uz citas personas kontu;
4.2.3. pārskaitījums uz citu banku Latvijā vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī (SEPA maksājums).
5. Regulārais maksājums:
5.1. pakalpojuma pieteikšana (mēneša maksa):
5.1.1. filiālē;
5.1.2. internetbankā;
5.2. pakalpojuma lietošana.
6. Debetkartes nodrošināšana:
6.1. kartes izgatavošana un izsniegšana (ieskaitot kartes pieteikšanas maksu);
6.2. kartes saņemšana:
6.2.1. filiālē;
6.2.2. ar pasta sūtījumu Latvijā;
6.2.3. ar kurjeru;
6.3. kartes lietošana (mēneša maksa).
7. Kredītkartes nodrošināšana:
7.1. kartes izgatavošana un izsniegšana (ieskaitot kartes pieteikšanas maksu);
7.2. kartes saņemšana:
7.2.1. filiālē;
7.2.2. ar pasta sūtījumu Latvijā;
7.2.3. ar kurjeru;
7.3. kartes lietošana (mēneša maksa).
Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola