Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 5 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 294
Rīgā 2019. gada 2. jūlijā (prot. Nr. 31 33. §)
Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 16 "Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība"
Izdoti saskaņā ar likuma "Par piesārņojumu"
18.1 panta
trešo daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 16 "Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2014, 16. nr.; 2015, 193. nr.; 2017, 254. nr.; 2018, 157. nr.) šādus grozījumus:
1. Svītrot 6.5. apakšpunktu.
2. Izteikt 7. punktu šādā redakcijā:
"7. Vides trokšņa rādītāju piemērošanas kārtība un novērtēšanas metodes norādītas šo noteikumu 1. pielikumā. Vides trokšņa robežlielumi un to novērtēšanas nosacījumi norādīti šo noteikumu 2. pielikumā. Vides trokšņa emisijas (ievades datu) mērījumiem izmanto metodes, kas nodrošina, ka iegūtie dati ir ticami, reprezentatīvi un salīdzināmi. Ja izmantotās metodes atbilst piemērojamo standartu prasībām, tās uzskatāmas par atbilstošām šajos noteikumos minēto prasību izpildei."
3. Papildināt noteikumus ar 7.1 un 7.2 punktu šādā redakcijā:
"7.1 Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija sadarbībā ar attiecīgo standartu tehnisko komiteju iesaka nacionālajai standartizācijas institūcijai saistībā ar šiem noteikumiem izstrādājamo, adaptējamo un piemērojamo standartu sarakstu, un nacionālā standartizācijas institūcija publicē savā tīmekļvietnē to Latvijas nacionālo standartu sarakstu, kurus piemēro šo noteikumu prasību izpildei (turpmāk – piemērojamie standarti).
7.2 Izstrādājot trokšņa stratēģiskās kartes un rīcības plānus autoceļam, dzelzceļa līnijai, lidostai vai aglomerācijai, vides trokšņa rādītāju novērtēšanai izmanto šo noteikumu 5. pielikumā norādītās aprēķinu metodes."
4. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvu šādā redakcijā:
"Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 25. jūnija Direktīvas 2002/49/EK par vides trokšņa novērtēšanu un pārvaldību;
2) Komisijas 2015. gada 19. maija Direktīvas (ES) 2015/996, ar ko nosaka kopīgas trokšņa novērtēšanas metodes saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2002/49/EK."
5. Svītrot 1. pielikuma 3. un 4. punktu.
6. Izteikt 1. pielikuma 6. un 7. punktu šādā redakcijā:
"6. Lai novērtētu vides trokšņa rādītājus, izmanto šādas aprēķinu metodes:
Nr. p. k. |
Metodes nosaukums | Norādījumi un ierobežojumi metodes lietošanā |
6.1. | Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumu Nr. 16 "Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība" 5. pielikuma 2.1. sadaļā "Vispārīgi noteikumi – ceļu satiksmes, sliežu ceļu un rūpnieciskais troksnis", 2.4. sadaļā "Rūpnieciskais troksnis", 2.5. sadaļā "Aprēķins: trokšņa izplatīšanās no ceļu satiksmes, sliežu ceļu satiksmes un rūpnieciskajiem avotiem" attiecībā uz rūpnieciskajiem avotiem un 2.8. sadaļā "Trokšņa līmeņi un iedzīvotāju skaits ēkās" norādītās metodes | Izmanto rūpnieciskās darbības radītā trokšņa novērtēšanai |
6.2. | Metode ECAC.CEAC Doc. 29 "Standarta metode trokšņa kontūru aprēķināšanai ap civilajām lidostām" ("Report on Standard Method of Computing Noise Contours around Civil Airports"), 1997 | Izmanto gaisakuģu radītā trokšņa
novērtēšanai. Izmanto lidojuma trajektorijas modelēšanas segmentācijas paņēmienu, kas minēts dokumenta ECAC.CEAC Doc. 29 7.5. apakšpunktā |
6.3. | Francijā izstrādātā aprēķina metode "NMPB-Routes-96 (SETRA-CERTU-LCPC-CSTB)", kas minēta izdevumā "Arrêté du 5 mai 1995 relatif au bruit des infrastructures routières, Journal Officiel du 10 mai 1995, Article 6" un Francijas standartā XPS 31-133 | Izmanto ceļu satiksmes radītā trokšņa novērtēšanai. Attiecībā uz ievades datiem, kas raksturo emisiju, šajos dokumentos ir atsauce uz izdevumu "Rokasgrāmata sauszemes transporta troksnim, buklets trokšņa līmeņu prognozēšanai, CETUR 1980" ("Guide du bruit des transports terrestres, fascicule prévision des niveaux sonores, CETUR 1980") |
6.4. | Nīderlandē izstrādātā aprēķina metode "RMR" (publicēta izdevumā "Reken- en Meetvoorschrift Railverkeerslawaai '96, Ministerie Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, 20 November 1996") | Izmanto dzelzceļa un tramvaju satiksmes radītā trokšņa novērtēšanai, ņemot vērā konkrēto sliežu ceļu un vilces līdzekļu tipu |
7. Trokšņa mērījumiem izmanto piemērojamos standartos noteikto metožu principus, ņemot vērā šā pielikuma 1.2., 1.3. un 1.4. apakšpunktā minētās prasības."
7. Izteikt 2. pielikuma 1. punktu šādā redakcijā:
"1. Vides trokšņa robežlielumi
Nr. p. k. |
Apbūves teritorijas izmantošanas funkcija | Trokšņa robežlielumi1 | ||
Ldiena (dB(A)) |
Lvakars (dB(A)) |
Lnakts (dB(A)) |
||
1.1. | Individuālo (savrupmāju, mazstāvu vai viensētu) dzīvojamo māju, bērnu iestāžu, ārstniecības, veselības un sociālās aprūpes iestāžu apbūves teritorija | 55 | 50 | 45 |
1.2. | Daudzstāvu dzīvojamās apbūves teritorija | 60 | 55 | 50 |
1.3. | Publiskās apbūves teritorija (sabiedrisko un pārvaldes objektu teritorija, tai skaitā kultūras iestāžu, izglītības un zinātnes iestāžu, valsts un pašvaldību pārvaldes iestāžu un viesnīcu teritorija) (ar dzīvojamo apbūvi) | 60 | 55 | 55 |
1.4. | Jauktas apbūves teritorija, tai skaitā tirdzniecības un pakalpojumu būvju teritorija (ar dzīvojamo apbūvi) | 65 | 60 | 55 |
1.5. | Klusie rajoni apdzīvotās vietās | 50 | 45 | 40 |
Piezīme. 1 Aizsargjoslās gar autoceļiem (tai skaitā arī gar autoceļiem, uz kuriem satiksmes intensitāte ir mazāka nekā trīs miljoni transportlīdzekļu gadā), aizsargjoslās gar dzelzceļiem un teritorijās, kas atrodas tuvāk par 30 m no stacionāriem trokšņa avotiem, vides trokšņa robežlielumi uzskatāmi par mērķlielumiem."
8. Papildināt noteikumus ar 5. pielikumu (pielikums).
Ministru prezidenta vietā –
Ministru prezidenta biedrs,
aizsardzības ministrs A. Pabriks
Veselības ministre I. Viņķele