• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija publicē:
  • lēmumus par tarifu aprēķināšanas metodiku un lēmumus, ar kuriem noteikts tarifs;
  • noteikumus par Regulatoram regulāri iesniedzamās informācijas veidiem, apjomu un iesniegšanas termiņiem;
  • vispārējās atļaujas noteikumus;
  • ziņojumus par izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas metodikas ievērošanu un ziņojumus, kuros informē par universālā pakalpojuma saistību tīrajām izmaksām.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2019. gada 28. novembra lēmums Nr. 173 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 29.11.2019., Nr. 241 https://www.vestnesis.lv/op/2019/241.29

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts meža dienesta informācija

Par mikrolieguma noteikšanu

Vēl šajā numurā

29.11.2019., Nr. 241

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 173

Pieņemts: 28.11.2019.

OP numurs: 2019/241.29

2019/241.29
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 5 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Šī publikācija ir precizēta.
Precizējums: OP 2020/15.4

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.173

Rīgā 2019.gada 28.novembrī (prot. Nr.45, 5.p.)

Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Regulators) 2019.gada 9.aprīlī saņēma valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts", vienotais reģistrācijas numurs: 40003052790, juridiskā adrese: Ziemeļu iela 10, Lidosta Rīga, Mārupes novads, LV-1000 (turpmāk – AS "Latvijas Pasts"), iesniegumu (2019.gada 8.aprīlis Nr.01-10.2/133) ar tam pievienotu universālā pasta pakalpojuma tarifu projektu un 2019.gada 22.maijā, 12.jūnijā, 8.jūlijā, 30.jūlijā, 12.augustā, 17.septembrī, 7.oktobrī, 18.oktobrī, 19.novembrī un 22.novembrī - papildu informāciju, izmaksas pamatojošus dokumentus un precizētu universālā pasta pakalpojuma tarifa projektu (2019.gada 17.maijs Nr.01-10.2/180, 2019.gada 10.jūnijs Nr.KL01/20ip, 2019.gada 5.jūlijs Nr.KL01/24, 2019.gada 26.jūlijs Nr.KL01/27ip, 2019.gada 9.augusts Nr.01-10.2/276, 2019.gada 16.septembris Nr.01-10.2/324, 2019.gada 4.oktobris Nr.01-10.2/347, 2019.gada 17.oktobris Nr.KL01/33ip, 2019.gada 15.novembris Nr.01-10.2/398 un 2019.gada 22.novembris Nr.01-10.2/403) (turpmāk – tarifu projekts).

Regulators konstatē un secina

1. Saskaņā ar Pasta likuma 32.panta trešo daļu univerālā pasta pakalpojuma tarifus apstiprina Regulators likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" (turpmāk – Likums) noteiktajā kārtībā. Spēkā esošie AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifi ir apstiprināti ar šādiem Regulatora lēmumiem:

1.1. 2008.gada 24.oktobra lēmumu Nr.381 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" tarifiem";

1.2. 2010.gada 31.marta lēmumu Nr.119 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" tiešā pasta sūtījumu un liela apjoma pasta sūtījumu tarifiem";

1.3. 2010.gada 16.jūnija lēmumu Nr.282 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" pārrobežu pasta paku sūtījumu tarifiem";

1.4. 2010.gada 29.novembra lēmumu Nr.525 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" iekšzemes pasta paku sūtījumu tarifiem".

2. AS "Latvijas Pasts" tarifu projektā piedāvā:

2.1. vienkāršot universālā pasta pakalpojuma tarifus, nosakot iekšzemes pasta sūtījumu tarifus balstoties uz pasta sūtījuma svaru, t.i. nešķirojot ierakstītu vēstuļu korespondences sūtījumu un pasta pakas sūtījumu, un lietotāja izvēli apdrošināt vai ierakstīt sūtījumu;

2.2. atteikties no universālā pasta pakalpojuma sniegšanas B klasē un turpmāk sniegt universālā pasta pakalpojumu tikai A klasē, kurai noteiktas augstākas kvalitātes prasības;

2.3. pārrobežu vēstuļu korespondences sūtījumu tarifus iedalīt četrās valstu grupās, bet pārrobežu pasta paku sūtījumus piecās valstu grupās. Valstu iedalījums grupās ir pievienots šā lēmuma pielikumā un ir šā lēmuma neatņemama sastāvdaļa.

3. AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifu pārskatīšanu pamato ar izmaiņām pasta pakalpojumu tirgū, jo samazinājies pieprasījums pēc universālā pasta pakalpojuma un palielinājušās universālā pasta pakalpojuma nodrošināšanas izmaksas, kā arī šobrīd spēkā esošie 240 universālā pasta pakalpojuma tarifi ir sarežģīti administrējami un grūti izprotami lietotājiem.

4. Regulators, izvērtējot tarifu projektā norādīto izmaksu pamatojumu un ņemot vērā Pasta likuma 27.1panta pirmās daļas 4.punktā nostiprināto principu – sniegt universālo pasta pakalpojumu ekonomiski izdevīgā veidā, secina:

4.1. neatšķiras iekšzemes ierakstītas vēstuļu korespondences un pasta pakas sūtījumu izmaksas attiecīgajās svara kategorijās līdz 2000g, tādējādi ir iespējams vienkāršot iekšzemes pasta sūtījumu tarifus, nosakot vienādus tarifus ierakstītam vēstuļu korespondences un pasta pakas sūtījumam, diferencējot tikai pēc svara kategorijas;

4.2. atsevišķi nosakāms tarifs par pasta sūtījuma apdrošināšanu, kas ir jāpieskaita attiecīgā ierakstītā vēstuļu korespondences sūtījuma vai pasta pakas sūtījuma tarifam. Neatkarīgi no pasta sūtījuma veida (vēstuļu korespondences vai pasta pakas sūtījums) vai svara kategorijas, apdrošināšanas darbības izmaksas nemainās, tādējādi tās var noteikt kā vienotu tarifu;

4.3. atsevišķi tiek noteikts tarifs, ja lietotājs izmanto pakalpojumu "Mans pasts" ierakstītam vēstuļu korespondences sūtījumam vai pasta pakas sūtījumam. Šajā gadījumā AS "Latvijas Pasts" bezmaksas pašapkalpošanās vietnē lietotājs veic pats šādas darbības: 1) veic pasta sūtījumu noformēšanu un sagatavošanu nosūtīšanai; 2) izdrukā elektroniski noformētus nepieciešamos dokumentus. Lietotājs, veicot šīs darbības, samazina pakalpojumu sniegšanas izmaksas, līdz ar to ir apstiprināms atsevišķs tarifs;

4.4. atbalstāms, ka apstiprina tarifu pasta sūtījumu nosūtīšanai A klasē1. Atkarībā no pasta sūtījuma piegādes ātruma pasta sūtījumus pieņem nosūtīšanai A vai B2 klasē. Ņemot vērā pasta pakalpojuma tirgus attīstību, AS "Latvijas Pasts" nodrošina pasta sūtījumu nosūtīšanu atbilstoši kvalitātes prasībām, kas atbilst A klasei. Praktiski netiek veikta pasta sūtījumu nosūtīšana B klasē. Tādējādi nav lietderīgi noteikt atsevišķu tarifu pasta sūtījumu nosūtīšanai B klasē.

4.5. atsevišķi nosakāms tarifs par pārrobežu vēstuļu korespondences sūtījumu ierakstīšanu, kas ir jāpieskaita attiecīgā ierakstītā vēstuļu korespondences sūtījuma vai pasta pakas sūtījuma tarifam. Neatkarīgi no vēstuļu korespondences sūtījuma svara kategorijas, ierakstīšanas darbības izmaksas nemainās, tādējādi tās var noteikt kā vienotu tarifu;

4.6. pārrobežu pasta sūtījuma tarifi apstiprināmi ņemot vērā pasta sūtījuma galamērķi. Valstu iedalījums grupās ir šā lēmuma pielikumā un ir lēmuma neatņemama sastāvdaļa. Lēmuma pielikuma 1.punktā ir noteikts valstu iedalījums pārrobežu vēstuļu korespondences sūtījumiem, 2.punktā pārrobežu pasta paku sūtījumiem.

5. Pasta likuma 32.panta otrā daļa noteic, ka universālā pasta pakalpojuma sniedzējs aprēķina universālā pasta pakalpojuma tarifus saskaņā ar Regulatora noteiktu tarifu aprēķināšanas metodiku.

6. Tarifu projekts ir aprēķināts saskaņā ar Regulatora 2013.gada 11.oktobra lēmumu Nr.1/28 "Universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķināšanas metodika" un atbilst Likuma 19.panta pirmajai daļai un 20.pantam.

7. Regulatora 2018.gada 13.augusta lēmuma Nr.1/23 "Kapitāla atdeves likmes aprēķināšanas metodika" 92.punkts noteic, ka komersanti, aprēķinot tarifu projektu, kura spēkā stāšanās paredzēta līdz 2020.gada 31.decembrim, var piemērot Regulatora 2018.gadā noteikto kapitāla atdeves likmi, ja tarifi saskaņā ar attiecīgo tarifu aprēķināšanas metodiku tiek aprēķināti periodam, kas ir īsāks par trim gadiem. AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifu stāšanās spēkā ir paredzēta līdz 2020.gada 31.decembrim. AS "Latvijas Pasts" ar Regulatora 2019.gada 28.augusta lēmumu Nr.140 "Par universālā pasta pakalpojuma saistību noteikšanu" ir noteikta saistība sniegt universālā pasta pakalpojumu līdz 2021.gada 31.decembrim, tādējādi universālā pasta pakalpojuma tarifi tiek aprēķināti periodam, kas ir īsāks par trim gadiem. Ņemot vērā iepriekš minēto, AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķinam piemēro ar Regulatora 2018.gada 23.augusta lēmumu Nr.99 "Par kapitāla atdeves likmi universālā pasta pakalpojuma tarifu projekta izstrādāšanai" noteikto kapitāla atdeves likmi 6,81% apmērā.

8. AS "Latvijas Pasts" paziņojumu par tarifu projektu publicēja 2019.gada 12.aprīlī (Latvijas Vēstnesis, 2019, 74.nr.). Ņemot vērā paziņojuma par tarifu projektu lielo apjomu – 250 lapas, oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicēta informācija par plānotajiem universālā pasta pakalpojuma tarifiem un saite uz AS "Latvijas Pasts" tīmekļvietni, kurā publicēts pilns paziņojums par tarifu projektu, kurš ietver salīdzinājumu ar šobrīd spēkā esošajiem universālā pasta pakalpojuma tarifiem.

9. Regulators 2019.gada 15.aprīlī saņēma divu privātpersonu iesniegumus, kuros izteikts viedoklis, ka pārrobežu pasta paku tarifu celšana atstās negatīvu ietekmi uz Latvijas Republikas komersantiem, kuri piegādā preces lietotājiem citās valstīs, izmantojot pasta pakalpojumus, kā arī uz filatēliju. Regulators norāda, ka saskaņā ar Likuma 20.pantu tarifi nosakāmi tādā apmērā, lai lietotāju izdarītie tarifu maksājumi segtu ekonomiski pamatotas pakalpojumu izmaksas un nodrošinātu sabiedrisko pakalpojumu rentabilitāti. Tādējādi AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem ir jāsedz universālā pasta pakalpojumu izmaksas un nav pieļaujama universālā pasta pakalpojuma sniegšana par tarifu, kas zemāks par universālā pasta pakalpojuma sniegšanas izmaksām. Ņemot vērā iepriekš minēto, Regulators vērtē AS "Latvijas Pasts" iesniegtā tarifa projekta atbilstību Likuma 20.pantam un Regulatora 2013.gada 11.oktobra lēmumam Nr.1/28 "Universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķināšanas metodika".

10. Regulators 2019.gada 30.aprīlī rīkoja uzklausīšanas sanāksmi par AS "Latvijas Pasts" tarifu projektu. Uzklausīšanas sanāksmē piedalījās AS "Latvijas Pasts" pārstāvji, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Posttech" pārstāvji, Satiksmes ministrijas pārstāvji un lietotājs. Uzklausīšanas sanāksmes laikā pausti divi viedokļi par tarifu projektu. Sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Posttech" pārstāvji ierosināja ieviest atlaides pasta sūtījumiem, kas sagatavoti ar marķējamo mašīnu, jo šādu ierīču lietotāji jau izdara daļu AS "Latvijas Pasts" darba. AS "Latvijas Pasts" pārstāvis uzklausīšanas sanāksmē paskaidroja, ka atlaides par marķējamās mašīnas izmantošanu nav nepieciešamas, jo komersantiem, kuri vēlas izmantot šādas ierīces, ir iespējams noslēgt ar AS "Latvijas Pasts" līgumu par īpašajiem tarifiem. Savukārt lietotājs ierosināja saglabāt pasta sūtījumu svara kategoriju no 20g līdz 50g. AS "Latvijas Pasts" pārstāvis uzklausīšanas sanāksmē paskaidroja, ka pasta sūtījuma svara kategoriju no 20g līdz 50g nav lietderīgi saglabāt, jo šajā svara kategorijā tiek nosūtīti ļoti maz pasta sūtījumu.

11. Lai izvērtētu tarifu projektu, Regulators lūdza AS "Latvijas Pasts" iesniegt nepieciešamo papildu informāciju un skaidrojumus par tarifu projektu un AS "Latvijas Pasts" 2019.gada 22.maijā, 12.jūnijā, 8.jūlijā, 30.jūlijā, 12.augustā, 17.septembrī, 7.oktobrī, 18.oktobrī, 19.novembrī un 22.novembrī iesniedza Regulatoram, papildu informāciju, tarifu projekta veidojošo izmaksu pamatojošos dokumentus un tarifu projekta precizējumus.

12. Regulators ir izvērtējis tarifu projektu un to veidojošo izmaksu pamatojumu un secina, ka tarifu projekts ir pamatots, un atbilstoši Likuma 20.pantam universālā pasta pakalpojuma tarifu projekts aprēķināts tādā apmērā, lai lietotāju izdarītie maksājumi segtu AS "Latvijas Pasts" ekonomiski pamatotas universālā pasta pakalpojuma izmaksas un nodrošinātu tā rentabilitāti.

13. Regulatora padomes sēdē AS "Latvijas Pasts" pilnvarotais pārstāvis uzturēja lūgumu apstiprināt iesniegto tarifu projektu.

Ņemot vērā iepriekš minēto, saskaņā ar Regulatora 2013.gada 11.oktobra lēmumu Nr.1/28 "Universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķināšanas metodika", pamatojoties uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 1.pantu, 5.pantu, 7.panta trešo daļu, 9.panta pirmās daļas 1. un 3.punktu un otro daļu, 19.panta pirmo, septīto un trīspadsmito daļu, 20.pantu un 21.panta piekto daļu, Pasta likuma 6.panta pirmo daļu, 27.1panta pirmās daļas 3. un 4.punktu, 32.panta otro un trešo daļu un Administratīvā procesa likuma 13.pants, 55.panta 1.punktu, 56.panta pirmo daļu un 63.panta pirmās daļas 1.punktu, 85.panta pirmā daļa,

padome nolemj:

1. apstiprināt AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma iekšzemes pasta sūtījuma tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa):

Nr.

Pasta sūtījuma veids

Tarifs, EUR

1.1.

Vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā līdz 20g

1,00

1.2.

Vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 21g līdz 100g

1,27

1.3.

Vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 101g līdz 500g

1,71

1.4.

Vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 501g līdz 1000g

2,48

1.5.

Vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 1001g līdz 2000g

2,80

1.6.

Ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase līdz 20g

1,62

1.7.

Ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 21g līdz 100g

1,89

1.8.

Ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 101g līdz 500g

2,33

1.9.

Ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 501 līdz 1000g

3,10

1.10.

Ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 1001 līdz 2000g

3,42

1.11.

Pasta pakas sūtījums A klase par katru nākamo kg sākot no 2001g

0,33

1.12.

Mans Pasts ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase līdz 20g

1,44

1.13.

Mans Pasts ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 21g līdz 100g

1,71

1.14.

Mans Pasts ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 101g līdz 500g

2,15

1.15.

Mans Pasts ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 501 līdz 1000g

2,92

1.16.

Mans Pasts ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 1001 līdz 2000g

3,24

1.17.

Mans Pasts ierakstīts pasta pakas sūtījums A klase par katru nākamo kg sākot no 2001g

0,33

1.18.

Apdrošināšana (pieskaitāma attiecīgajam ierakstītam vēstuļu korespondences sūtījuma vai pasta pakas sūtījuma tarifam)*

0,02

2. apstiprināt AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma pārrobežu pasta sūtījuma tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa) saskaņā ar šā lēmuma pielikumu par valstu iedalījumu grupās:

Nr.

Pasta sūtījuma veids

Tarifs, EUR

2.1.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā līdz 20g 1.grupa

1,29

2.2.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 21g līdz 100g 1.grupa

1,77

2.3.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 101g līdz 500g 1.grupa

3,19

2.4.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 501g līdz 1000g 1.grupa

4,44

2.5.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 1001g līdz 2000g 1.grupa

6,49

2.6.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā līdz 20g 2.grupa

1,35

2.7.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 21g līdz 100g 2.grupa

2,14

2.8.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 101g līdz 500g 2.grupa

3,70

2.9.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 501g līdz 1000g 2.grupa

5,77

2.10.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 1001g līdz 2000g 2.grupa

8,70

2.11.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā līdz 20g 3.grupa

1,42

2.12.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 21g līdz 100g 3.grupa

2,25

2.13.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 101g līdz 500g 3.grupa

4,72

2.14.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 501g līdz 1000g 3.grupa

7,27

2.15.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 1001g līdz 2000g 3.grupa

11,77

2.16.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā līdz 20g 4.grupa

1,54

2.17.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 21g līdz 100g 4.grupa

2,69

2.18.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 101g līdz 500g 4.grupa

5,74

2.19.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 501g līdz 1000g 4.grupa

9,53

2.20.

Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 1001g līdz 2000g 4.grupa

15,62

2.21.

Pārrobežu pasta pakas sūtījums par 1 kg - 1.grupa

11,69

2.22.

Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 1.grupa

1,14

2.23.

Pārrobežu pasta pakas sūtījums par 1 kg - 2.grupa

15,05

2.24.

Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 2.grupa

2,59

2.25.

Pārrobežu pasta pakas sūtījums par 1 kg - 3.grupa

18,04

2.26.

Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 3.grupa

3,65

2.27.

Pārrobežu pasta pakas sūtījums par 1 kg - 4.grupa

16,00

2.28.

Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 4.grupa

6,87

2.29.

Pārrobežu pasta pakas sūtījums par 1 kg - 5.grupa

20,82

2.30.

Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 5.grupa

8,84

2.31.

Pārrobežu pasta pakas sūtījums Mans Pasts par 1 kg - 1.grupa

11,51

2.32.

Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 1.grupa

1,14

2.33.

Pārrobežu pasta pakas sūtījums Mans Pasts par 1 kg - 2.grupa

14,87

2.34.

Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 2.grupa

2,59

2.35.

Pārrobežu pasta pakas sūtījums Mans Pasts par 1 kg - 3.grupa

17,86

2.36.

Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 3.grupa

3,65

2.37.

Pārrobežu pasta pakas sūtījums Mans Pasts par 1 kg - 4.grupa

15,82

2.38.

Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 4.grupa

6,87

2.39.

Pārrobežu pasta pakas sūtījums Mans Pasts par 1 kg - 5.grupa

20,64

2.40.

Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 5.grupa

8,84

2.41.

Ierakstīšana (pieskaitāma attiecīgajam vēstuļu korespondences sūtījumam)

2,34

2.42.

Ierakstīšana Mans Pasts (pieskaitāma attiecīgajam vēstuļu korespondences sūtījumam)

2,16

2.43.

Apdrošināšana (pieskaitāma attiecīgajam ierakstītam vēstuļu korespondences sūtījuma vai pasta pakas sūtījuma tarifam) *

0,29

  * papildus jāaprēķina 2% no apdrošināšanas summas  

3. noteikt, ka šā lēmuma lemjošās daļas 1.un 2.punktā apstiprinātie tarifi stājas spēkā 2020.gada 1.janvārī;

4. atcelt no 2020.gada 1.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2008.gada 24.oktobra lēmumu Nr.381 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 167.nr.);

5. atcelt no 2020.gada 1.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2010.gada 31.marta lēmumu Nr.119 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" tiešā pasta sūtījumu un liela apjoma pasta sūtījumu tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2010, 54.nr. Precizēts 08.04.2010. Latvijas Vēstnesis 56.nr);

6. atcelt no 2020.gada 1.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2010.gada 16.jūnija lēmumu Nr.282 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" pārrobežu pasta paku sūtījumu tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2010, 98.nr.);

7. atcelt no 2020.gada 1.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2010.gada 29.novembra lēmumu Nr.525 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" iekšzemes pasta paku sūtījumu tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 190.nr.).

Ja mainās tarifus ietekmējošie faktori, Regulators var ierosināt tarifu pārskatīšanu vai atcelt šo lēmumu.

Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

Šo administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzina vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto administratīvo aktu.

 

1 Saskaņā ar Pasta likuma 16.panta ceturtās daļas 1.punktu A klase – prioritārais pasts – pasts, kas tiek pārsūtīts prioritārā kārtībā saskaņā ar pasta nozari reglamentējošiem normatīviem aktiem.

2 Saskaņā ar Pasta likuma 16.panta ceturtās daļas 2.punktu B klase – ekonomiskais pasts – pasts, kas tiek pārsūtīts standarta (parastajā) kārtībā saskaņā ar pasta nozari regulējošiem normatīvajiem aktiem.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs R.Irklis

 

Pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2019.gada 28.novembra lēmumam Nr.173
"Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas pasts"
universālā pasta pakalpojuma tarifiem"

Valstu iedalījums grupās

1. Pārrobežu vēstuļu korespondences sūtījumiem:

1.grupa 2.grupa 3.grupa 4.grupa
Igaunijas Republika Apvienotie Arābu Emirāti Albānijas Republika Afganistānas Islāma Republika
Lietuvas Republika Argentīnas Republika Alžīrijas Tautas Demokrātiskā Republika Andoras Firstiste
  Armēnijas Republika Amerikas Savienotās Valstis Angiljas teritorija
  Azerbaidžānas Republika Austrijas Republika Angolas Republika
  Bahreinas Karaliste Beļģijas Karaliste Antigva un Barbuda
  Baltkrievijas Republika Ēģiptes Arābu Republika Aruba
  Beninas Republika Francijas Republika Austrālijas Savienība
  Brazīlijas Federatīvā Republika Grieķijas Republika Azoru salu autonomais reģions
  Bulgārijas Republika Itālijas Republika Bahamu Sadraudzība
  Čehijas Republika Japāna Bangladešas Tautas Republika
  Čīles Republika Kaboverdes Republika Barbadosa
  Dienvidāfrikas Republika Kamerūnas Republika Beliza
  Ekvadoras Republika Kanāda Bermudu salu teritorija
  Filipīnu Republika Kolumbijas Republika Bolīvijas Daudznacionālā Valsts
  Gruzija Kongo Republika Bonaire, Sintēstatiusa un Saba
  Horvātijas Republika Krievijas Federācija Bosnija un Hercegovina
  Indijas Republika Lielbritānijas un Ziemeļīrijas apvienotā Karaliste Botsvānas Republika
  Indonēzijas Republika Mozambikas Republika Britu Virdžīnu salu teritorija
  Irānas Islāma Republika Namībijas Republika Bruneja Darusalama
  Izraēlas Valsts Nigērijas Federatīvā Republika Burkinafaso
  Jemenas Republika Paragvajas Republika Burundijas Republika
  Kazahstānas Republika Peru Republika Butānas Karaliste
  Kipras Republika Slovākijas Republika Centrālāfrikas Republika
  Kirgīzu Republika Somijas Republika Čadas Republika
  Ķīnas Republika Taivānā Surinamas Republika Dānijas Karaliste
  Ķīnas Tautas Republika (ĶTR) Šveices Konfederācija Dominikas Sadraudzība
  Libānas Republika Tanzānijas Savienotā Republika Dominikānas Republika
  Libērijas Republika Vanuatu Džibutijas Republika
  Luksemburgas Lielhercogiste Ziemeļmaķedonijas Republika Ekvatoriālās Gvinejas Republika
  Malaizija   Eritrejas Valsts
  Mali Republika   Etiopijas Federatīvā Demokrātiskā Republika
  Maltas Republika   Fēru salas
  Marokas Karaliste   Fidži Republika
  Maurīcijas Republika   Folklenda (Malvinu) salu teritorija
  Meksikas Savienotās Valstis   Francijas Gvadelupas departaments
  Moldovas Republika   Francijas Gviānas departaments
  Mongolija   Francijas Jaunkaledonijas teritorija
  Nīderlande   Francijas Majotas departaments
  Omānas Sultanāts   Francijas Martinikas departaments
  Pakistānas Islāma Republika   Francijas Polinēzijas teritorija
  Polijas Republika   Francijas Reinjonas departaments
  Portugāles Republika   Francijas Senpjēras un Mikelonas kopiena
  Rumānija   Gabonas Republika
  Saūda Arābijas Karaliste   Gajānas Kooperatīvā Republika
  Serbijas Republika   Gambijas Republika
  Singapūras Republika   Ganas Republika
  Sīrijas Arābu Republika   Gibraltāra teritorija
  Slovēnijas Republika   Grenāda
  Spānijas Karaliste   Grenlande
  Šrilankas Demokrātiskā Sociālistiskā Republika   Gvatemalas Republika
  Tadžikistānas Republika   Gvinejas Republika
  Taizemes Karaliste   Gvinejas–Bisavas Republika
  Tunisijas Republika   Haiti Republika
  Turcijas Republika   Hondurasas Republika
  Turkmenistāna   Irākas Republika
  Ukraina   Islandes Republika
  Ungārija   Īrijas Republika
  Uzbekistānas Republika   Jamaika
  Vācijas Federatīvā Republika (VFR)   Jaunzēlande
  Vjetnamas Sociālistiskā Republika   Jordānijas Hāšimītu Karaliste
  Zviedrijas Karaliste   Kaimanu salu teritorija
      Kambodžas Karaliste
      Kataras Valsts
      Kenijas Republika
      Kirasao Valsts
      Kiribati Republika
      Komoru Savienība
      Kongo Demokrātiskā Republika
      Korejas Republika
      Korejas Tautas Demokrātiskā Republika (KTDR)
      Kostarikas Republika
      Kotdivuāras Republika
      Kubas Republika
      Kuveitas Valsts
      Laosas Tautas Demokrātiskā Republika
      Lesoto Karaliste
      Lihtenšteinas Firstiste
      Lībijas Valsts
      Madagaskaras Republika
      Makao īpašais administratīvais reģions (ĶTR)
      Malāvijas Republika
      Maldīvijas Republika
      Mauritānijas Islāma Republika
      Melnkalne
      Mjanmas Savienības Republika
      Monako Firstiste
      Montserratas teritorija
      Nauru Republika
      Nepālas Demokrātiskā Federatīvā Republika
      Nigēras Republika
      Nikaragvas Republika
      Norvēģijas Karaliste
      Panamas Republika
      Papua–Jaungvinejas Neatkarīgā Valsts
      Pitkērnas salu teritorija
      Ruandas Republika
      Salvadoras Republika
      Samoa Neatkarīgā Valsts
      Sanmarīno Republika
      Santomē un Prinsipi Demokrātiskā Republika
      Seišelu Salu Republika
      Senegālas Republika
      Sentkitsas un Nevisas Federācija
      Sentlūsija
      Sentvinsenta un Grenadīnas
      Sjerraleones Republika
      Somālijas Federatīvā Republika
      Sudānas Republika
      Svatini Karaliste
      Svētās Helēnas salas, Debesbraukšanas salas un Tristana da Kuņas salu teritorija
      Tērksas un Kaikosas salu teritorija
      Togo Republika
      Tongas Karaliste
      Trinidādas un Tobāgo Republika
      Tuvalu
      Ugandas Republika
      Urugvajas Austrumu Republika
      Vatikāna Pilsētvalsts (Svētais Krēsls)
      Venecuēlas Bolivāra Republika
      Volisa un Futunas salu teritorija
      Zambijas Republika
      Zālamana Salas

2. Pārrobežu pasta paku sūtījumiem:

1.grupa 2.grupa 3.grupa 4.grupa 5.grupa
Igaunijas Republika Albānijas Republika Apvienotie Arābu Emirāti Alžīrijas Tautas Demokrātiskā Republika Afganistānas Islāma Republika
Lietuvas Republika Andoras Firstiste Armēnijas Republika Amerikas Savienotās Valstis Angiljas teritorija
  Austrijas Republika Azerbaidžānas Republika Bahreinas Karaliste Angolas Republika
  Baltkrievijas Republika Ēģiptes Arābu Republika Beninas Republika Antigva un Barbuda
  Beļģijas Karaliste Fēru salas Čadas Republika Argentīnas Republika
  Bosnija un Hercegovina Gibraltāra teritorija Dominikānas Republika Aruba
  Bulgārijas Republika Horvātijas Republika Eritrejas Valsts Austrālijas Savienība
  Čehijas Republika Irākas Republika Etiopijas Federatīvā Demokrātiskā Republika Bahamu Sadraudzība
  Dānijas Karaliste Islandes Republika Gambijas Republika Bangladešas Tautas Republika
  Francijas Republika Jordānijas Hāšimītu Karaliste Ganas Republika Barbadosa
  Grieķijas Republika Kirgīzu Republika Gruzija Beliza
  Itālijas Republika Krievijas Federācija Irānas Islāma Republika Bermudu salu teritorija
  Izraēlas Valsts Libānas Republika Japāna Bolīvijas Daudznacionālā Valsts
  Īrijas Republika Lielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienotā Karaliste Kaboverdes Republika Bonaire, Sintēstatiusa un Saba
  Kipras Republika Lībijas Valsts Kanāda Botsvānas Republika
  Lihtenšteinas Firstiste Maltas Republika Kataras Valsts Brazīlijas Federatīvā Republika
  Luksemburgas Lielhercogiste Marokas Karaliste Kazahstānas Republika Britu Virdžīnu salu teritorija
  Monako Firstiste Melnkalne Kongo Demokrātiskā Republika Bruneja Darusalama
  Nīderlande Moldovas Republika Kubas Republika Burkinafaso
  Norvēģijas Karaliste Pakistānas Islāma Republika Kuveitas Valsts Burundijas Republika
  Polijas Republika Rumānija Ķīnas Tautas Republika (ĶTR) Butānas Karaliste
  Portugāles Republika Sīrijas Arābu Republika Mauritānijas Islāma Republika Centrālāfrikas Republika
  Serbijas Republika Tadžikistānas Republika Meksikas Savienotās Valstis Čīles Republika
  Slovākijas Republika Tērksas un Kaikosas salu teritorija Omānas Sultanāts Dienvidāfrikas Republika
  Slovēnijas Republika Turkmenistāna Saūda Arābijas Karaliste Dominikas Sadraudzība
  Somijas Republika Ukraina Senegālas Republika Džibutijas Republika
  Spānijas Karaliste Ziemeļmaķedonijas Republika Senegālas Republika Ekvadoras Republika
  Šveices Konfederācija   Sudānas Republika Ekvatoriālās Gvinejas Republika
  Ungārija   Šrilankas Demokrātiskā Sociālistiskā Republika Fidži Republika
  Vatikāna Pilsētvalsts (Svētais Krēsls)   Tunisijas Republika Filipīnu Republika
  Vācijas Federatīvā Republika (VFR)   Turcijas Republika Folklenda (Malvinu) salu teritorija
  Zviedrijas Karaliste   Uzbekistānas Republika Francijas Gvadelupas departaments
      Vjetnamas Sociālistiskā Republika Francijas Gviānas departaments
        Francijas Jaunkaledonijas teritorija
        Francijas Majotas departaments
        Francijas Martinikas departaments
        Francijas Polinēzijas teritorija
        Francijas Reinjonas departaments
        Francijas Senpjēras un Mikelonas kopiena
        Gabonas Republika
        Gajānas Kooperatīvā Republika
        Grenāda
        Grenlande
        Gvatemalas Republika
        Gvinejas Republika
        Gvinejas–Bisavas Republika
        Haiti Republika
        Hondurasas Republika
        Honkongas / Sjanganas īpašais administratīvais rajons (ĶTR)
        Indijas Republika
        Indonēzijas Republika
        Jamaika
        Jaunzēlande
        Jemenas Republika
        Kaimanu salu teritorija
        Kambodžas Karaliste
        Kamerūnas Republika
        Kenijas Republika
        Kirasao Valsts
        Kiribati Republika
        Kolumbijas Republika
        Komoru Savienība
        Kongo Republika
        Korejas Republika
        Korejas Tautas Demokrātiskā Republika (KTDR)
        Kostarikas Republika
        Kotdivuāras Republika
        Ķīnas Republika Taivānā
        Laosas Tautas Demokrātiskā Republika
        Lesoto Karaliste
        Libērijas Republika
        Madagaskaras Republika
        Makao īpašais administratīvais reģions (ĶTR)
        Malaizija
        Malāvijas Republika
        Maldīvijas Republika
        Mali Republika
        Maurīcijas Republika
        Mjanmas Savienības Republika
        Mongolija
        Montserratas teritorija
        Mozambikas Republika
        Namībijas Republika
        Nauru Republika
        Nepālas Demokrātiskā Federatīvā Republika
        Nigēras Republika
        Nigērijas Federatīvā Republika
        Nikaragvas Republika
        Panamas Republika
        Papua–Jaungvinejas Neatkarīgā Valsts
        Paragvajas Republika
        Peru Republika
        Pitkērnas salu teritorija
        Ruandas Republika
        Salvadoras Republika
        Samoa Neatkarīgā Valsts
        Santomē un Prinsipi Demokrātiskā Republika
        Seišelu Salu Republika
        Sentkitsas un Nevisas Federācija
        Sentlūsija
        Sentvinsenta un Grenadīnas
        Singapūras Republika
        Sjerraleones Republika
        Somālijas Federatīvā Republika
        Surinamas Republika
        Svatini Karaliste
        Svētās Helēnas salas, Debesbraukšanas salas un Tristana da Kuņas salu teritorija
        Taizemes Karaliste
        Tanzānijas Savienotā Republika
        Togo Republika
        Tongas Karaliste
        Trinidādas un Tobāgo Republika
        Tuvalu
        Ugandas Republika
        Urugvajas Austrumu Republika
        Vanuatu
        Venecuēlas Bolivāra Republika
        Volisa un Futunas salu teritorija
        Zambijas Republika
        Zālamana Salas
        Zimbabves Republika

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs R.Irklis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!