Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 5 Pēdējās nedēļas laikā 4 Visi
Šī publikācija ir precizēta.
Precizējums: OP 2020/15.4
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.173
Rīgā 2019.gada 28.novembrī (prot. Nr.45, 5.p.)
Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Regulators) 2019.gada 9.aprīlī saņēma valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts", vienotais reģistrācijas numurs: 40003052790, juridiskā adrese: Ziemeļu iela 10, Lidosta Rīga, Mārupes novads, LV-1000 (turpmāk – AS "Latvijas Pasts"), iesniegumu (2019.gada 8.aprīlis Nr.01-10.2/133) ar tam pievienotu universālā pasta pakalpojuma tarifu projektu un 2019.gada 22.maijā, 12.jūnijā, 8.jūlijā, 30.jūlijā, 12.augustā, 17.septembrī, 7.oktobrī, 18.oktobrī, 19.novembrī un 22.novembrī - papildu informāciju, izmaksas pamatojošus dokumentus un precizētu universālā pasta pakalpojuma tarifa projektu (2019.gada 17.maijs Nr.01-10.2/180, 2019.gada 10.jūnijs Nr.KL01/20ip, 2019.gada 5.jūlijs Nr.KL01/24, 2019.gada 26.jūlijs Nr.KL01/27ip, 2019.gada 9.augusts Nr.01-10.2/276, 2019.gada 16.septembris Nr.01-10.2/324, 2019.gada 4.oktobris Nr.01-10.2/347, 2019.gada 17.oktobris Nr.KL01/33ip, 2019.gada 15.novembris Nr.01-10.2/398 un 2019.gada 22.novembris Nr.01-10.2/403) (turpmāk – tarifu projekts).
Regulators konstatē un secina
1. Saskaņā ar Pasta likuma 32.panta trešo daļu univerālā pasta pakalpojuma tarifus apstiprina Regulators likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" (turpmāk – Likums) noteiktajā kārtībā. Spēkā esošie AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifi ir apstiprināti ar šādiem Regulatora lēmumiem:
1.1. 2008.gada 24.oktobra lēmumu Nr.381 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" tarifiem";
1.2. 2010.gada 31.marta lēmumu Nr.119 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" tiešā pasta sūtījumu un liela apjoma pasta sūtījumu tarifiem";
1.3. 2010.gada 16.jūnija lēmumu Nr.282 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" pārrobežu pasta paku sūtījumu tarifiem";
1.4. 2010.gada 29.novembra lēmumu Nr.525 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" iekšzemes pasta paku sūtījumu tarifiem".
2. AS "Latvijas Pasts" tarifu projektā piedāvā:
2.1. vienkāršot universālā pasta pakalpojuma tarifus, nosakot iekšzemes pasta sūtījumu tarifus balstoties uz pasta sūtījuma svaru, t.i. nešķirojot ierakstītu vēstuļu korespondences sūtījumu un pasta pakas sūtījumu, un lietotāja izvēli apdrošināt vai ierakstīt sūtījumu;
2.2. atteikties no universālā pasta pakalpojuma sniegšanas B klasē un turpmāk sniegt universālā pasta pakalpojumu tikai A klasē, kurai noteiktas augstākas kvalitātes prasības;
2.3. pārrobežu vēstuļu korespondences sūtījumu tarifus iedalīt četrās valstu grupās, bet pārrobežu pasta paku sūtījumus piecās valstu grupās. Valstu iedalījums grupās ir pievienots šā lēmuma pielikumā un ir šā lēmuma neatņemama sastāvdaļa.
3. AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifu pārskatīšanu pamato ar izmaiņām pasta pakalpojumu tirgū, jo samazinājies pieprasījums pēc universālā pasta pakalpojuma un palielinājušās universālā pasta pakalpojuma nodrošināšanas izmaksas, kā arī šobrīd spēkā esošie 240 universālā pasta pakalpojuma tarifi ir sarežģīti administrējami un grūti izprotami lietotājiem.
4. Regulators, izvērtējot tarifu projektā norādīto izmaksu pamatojumu un ņemot vērā Pasta likuma 27.1panta pirmās daļas 4.punktā nostiprināto principu – sniegt universālo pasta pakalpojumu ekonomiski izdevīgā veidā, secina:
4.1. neatšķiras iekšzemes ierakstītas vēstuļu korespondences un pasta pakas sūtījumu izmaksas attiecīgajās svara kategorijās līdz 2000g, tādējādi ir iespējams vienkāršot iekšzemes pasta sūtījumu tarifus, nosakot vienādus tarifus ierakstītam vēstuļu korespondences un pasta pakas sūtījumam, diferencējot tikai pēc svara kategorijas;
4.2. atsevišķi nosakāms tarifs par pasta sūtījuma apdrošināšanu, kas ir jāpieskaita attiecīgā ierakstītā vēstuļu korespondences sūtījuma vai pasta pakas sūtījuma tarifam. Neatkarīgi no pasta sūtījuma veida (vēstuļu korespondences vai pasta pakas sūtījums) vai svara kategorijas, apdrošināšanas darbības izmaksas nemainās, tādējādi tās var noteikt kā vienotu tarifu;
4.3. atsevišķi tiek noteikts tarifs, ja lietotājs izmanto pakalpojumu "Mans pasts" ierakstītam vēstuļu korespondences sūtījumam vai pasta pakas sūtījumam. Šajā gadījumā AS "Latvijas Pasts" bezmaksas pašapkalpošanās vietnē lietotājs veic pats šādas darbības: 1) veic pasta sūtījumu noformēšanu un sagatavošanu nosūtīšanai; 2) izdrukā elektroniski noformētus nepieciešamos dokumentus. Lietotājs, veicot šīs darbības, samazina pakalpojumu sniegšanas izmaksas, līdz ar to ir apstiprināms atsevišķs tarifs;
4.4. atbalstāms, ka apstiprina tarifu pasta sūtījumu nosūtīšanai A klasē1. Atkarībā no pasta sūtījuma piegādes ātruma pasta sūtījumus pieņem nosūtīšanai A vai B2 klasē. Ņemot vērā pasta pakalpojuma tirgus attīstību, AS "Latvijas Pasts" nodrošina pasta sūtījumu nosūtīšanu atbilstoši kvalitātes prasībām, kas atbilst A klasei. Praktiski netiek veikta pasta sūtījumu nosūtīšana B klasē. Tādējādi nav lietderīgi noteikt atsevišķu tarifu pasta sūtījumu nosūtīšanai B klasē.
4.5. atsevišķi nosakāms tarifs par pārrobežu vēstuļu korespondences sūtījumu ierakstīšanu, kas ir jāpieskaita attiecīgā ierakstītā vēstuļu korespondences sūtījuma vai pasta pakas sūtījuma tarifam. Neatkarīgi no vēstuļu korespondences sūtījuma svara kategorijas, ierakstīšanas darbības izmaksas nemainās, tādējādi tās var noteikt kā vienotu tarifu;
4.6. pārrobežu pasta sūtījuma tarifi apstiprināmi ņemot vērā pasta sūtījuma galamērķi. Valstu iedalījums grupās ir šā lēmuma pielikumā un ir lēmuma neatņemama sastāvdaļa. Lēmuma pielikuma 1.punktā ir noteikts valstu iedalījums pārrobežu vēstuļu korespondences sūtījumiem, 2.punktā pārrobežu pasta paku sūtījumiem.
5. Pasta likuma 32.panta otrā daļa noteic, ka universālā pasta pakalpojuma sniedzējs aprēķina universālā pasta pakalpojuma tarifus saskaņā ar Regulatora noteiktu tarifu aprēķināšanas metodiku.
6. Tarifu projekts ir aprēķināts saskaņā ar Regulatora 2013.gada 11.oktobra lēmumu Nr.1/28 "Universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķināšanas metodika" un atbilst Likuma 19.panta pirmajai daļai un 20.pantam.
7. Regulatora 2018.gada 13.augusta lēmuma Nr.1/23 "Kapitāla atdeves likmes aprēķināšanas metodika" 92.punkts noteic, ka komersanti, aprēķinot tarifu projektu, kura spēkā stāšanās paredzēta līdz 2020.gada 31.decembrim, var piemērot Regulatora 2018.gadā noteikto kapitāla atdeves likmi, ja tarifi saskaņā ar attiecīgo tarifu aprēķināšanas metodiku tiek aprēķināti periodam, kas ir īsāks par trim gadiem. AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifu stāšanās spēkā ir paredzēta līdz 2020.gada 31.decembrim. AS "Latvijas Pasts" ar Regulatora 2019.gada 28.augusta lēmumu Nr.140 "Par universālā pasta pakalpojuma saistību noteikšanu" ir noteikta saistība sniegt universālā pasta pakalpojumu līdz 2021.gada 31.decembrim, tādējādi universālā pasta pakalpojuma tarifi tiek aprēķināti periodam, kas ir īsāks par trim gadiem. Ņemot vērā iepriekš minēto, AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķinam piemēro ar Regulatora 2018.gada 23.augusta lēmumu Nr.99 "Par kapitāla atdeves likmi universālā pasta pakalpojuma tarifu projekta izstrādāšanai" noteikto kapitāla atdeves likmi 6,81% apmērā.
8. AS "Latvijas Pasts" paziņojumu par tarifu projektu publicēja 2019.gada 12.aprīlī (Latvijas Vēstnesis, 2019, 74.nr.). Ņemot vērā paziņojuma par tarifu projektu lielo apjomu – 250 lapas, oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicēta informācija par plānotajiem universālā pasta pakalpojuma tarifiem un saite uz AS "Latvijas Pasts" tīmekļvietni, kurā publicēts pilns paziņojums par tarifu projektu, kurš ietver salīdzinājumu ar šobrīd spēkā esošajiem universālā pasta pakalpojuma tarifiem.
9. Regulators 2019.gada 15.aprīlī saņēma divu privātpersonu iesniegumus, kuros izteikts viedoklis, ka pārrobežu pasta paku tarifu celšana atstās negatīvu ietekmi uz Latvijas Republikas komersantiem, kuri piegādā preces lietotājiem citās valstīs, izmantojot pasta pakalpojumus, kā arī uz filatēliju. Regulators norāda, ka saskaņā ar Likuma 20.pantu tarifi nosakāmi tādā apmērā, lai lietotāju izdarītie tarifu maksājumi segtu ekonomiski pamatotas pakalpojumu izmaksas un nodrošinātu sabiedrisko pakalpojumu rentabilitāti. Tādējādi AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem ir jāsedz universālā pasta pakalpojumu izmaksas un nav pieļaujama universālā pasta pakalpojuma sniegšana par tarifu, kas zemāks par universālā pasta pakalpojuma sniegšanas izmaksām. Ņemot vērā iepriekš minēto, Regulators vērtē AS "Latvijas Pasts" iesniegtā tarifa projekta atbilstību Likuma 20.pantam un Regulatora 2013.gada 11.oktobra lēmumam Nr.1/28 "Universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķināšanas metodika".
10. Regulators 2019.gada 30.aprīlī rīkoja uzklausīšanas sanāksmi par AS "Latvijas Pasts" tarifu projektu. Uzklausīšanas sanāksmē piedalījās AS "Latvijas Pasts" pārstāvji, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Posttech" pārstāvji, Satiksmes ministrijas pārstāvji un lietotājs. Uzklausīšanas sanāksmes laikā pausti divi viedokļi par tarifu projektu. Sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Posttech" pārstāvji ierosināja ieviest atlaides pasta sūtījumiem, kas sagatavoti ar marķējamo mašīnu, jo šādu ierīču lietotāji jau izdara daļu AS "Latvijas Pasts" darba. AS "Latvijas Pasts" pārstāvis uzklausīšanas sanāksmē paskaidroja, ka atlaides par marķējamās mašīnas izmantošanu nav nepieciešamas, jo komersantiem, kuri vēlas izmantot šādas ierīces, ir iespējams noslēgt ar AS "Latvijas Pasts" līgumu par īpašajiem tarifiem. Savukārt lietotājs ierosināja saglabāt pasta sūtījumu svara kategoriju no 20g līdz 50g. AS "Latvijas Pasts" pārstāvis uzklausīšanas sanāksmē paskaidroja, ka pasta sūtījuma svara kategoriju no 20g līdz 50g nav lietderīgi saglabāt, jo šajā svara kategorijā tiek nosūtīti ļoti maz pasta sūtījumu.
11. Lai izvērtētu tarifu projektu, Regulators lūdza AS "Latvijas Pasts" iesniegt nepieciešamo papildu informāciju un skaidrojumus par tarifu projektu un AS "Latvijas Pasts" 2019.gada 22.maijā, 12.jūnijā, 8.jūlijā, 30.jūlijā, 12.augustā, 17.septembrī, 7.oktobrī, 18.oktobrī, 19.novembrī un 22.novembrī iesniedza Regulatoram, papildu informāciju, tarifu projekta veidojošo izmaksu pamatojošos dokumentus un tarifu projekta precizējumus.
12. Regulators ir izvērtējis tarifu projektu un to veidojošo izmaksu pamatojumu un secina, ka tarifu projekts ir pamatots, un atbilstoši Likuma 20.pantam universālā pasta pakalpojuma tarifu projekts aprēķināts tādā apmērā, lai lietotāju izdarītie maksājumi segtu AS "Latvijas Pasts" ekonomiski pamatotas universālā pasta pakalpojuma izmaksas un nodrošinātu tā rentabilitāti.
13. Regulatora padomes sēdē AS "Latvijas Pasts" pilnvarotais pārstāvis uzturēja lūgumu apstiprināt iesniegto tarifu projektu.
Ņemot vērā iepriekš minēto, saskaņā ar Regulatora 2013.gada 11.oktobra lēmumu Nr.1/28 "Universālā pasta pakalpojuma tarifu aprēķināšanas metodika", pamatojoties uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 1.pantu, 5.pantu, 7.panta trešo daļu, 9.panta pirmās daļas 1. un 3.punktu un otro daļu, 19.panta pirmo, septīto un trīspadsmito daļu, 20.pantu un 21.panta piekto daļu, Pasta likuma 6.panta pirmo daļu, 27.1panta pirmās daļas 3. un 4.punktu, 32.panta otro un trešo daļu un Administratīvā procesa likuma 13.pants, 55.panta 1.punktu, 56.panta pirmo daļu un 63.panta pirmās daļas 1.punktu, 85.panta pirmā daļa,
padome nolemj:
1. apstiprināt AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma iekšzemes pasta sūtījuma tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa):
Nr. |
Pasta sūtījuma veids |
Tarifs, EUR |
1.1. |
Vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā līdz 20g |
1,00 |
1.2. |
Vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 21g līdz 100g |
1,27 |
1.3. |
Vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 101g līdz 500g |
1,71 |
1.4. |
Vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 501g līdz 1000g |
2,48 |
1.5. |
Vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 1001g līdz 2000g |
2,80 |
1.6. |
Ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase līdz 20g |
1,62 |
1.7. |
Ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 21g līdz 100g |
1,89 |
1.8. |
Ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 101g līdz 500g |
2,33 |
1.9. |
Ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 501 līdz 1000g |
3,10 |
1.10. |
Ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 1001 līdz 2000g |
3,42 |
1.11. |
Pasta pakas sūtījums A klase par katru nākamo kg sākot no 2001g |
0,33 |
1.12. |
Mans Pasts ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase līdz 20g |
1,44 |
1.13. |
Mans Pasts ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 21g līdz 100g |
1,71 |
1.14. |
Mans Pasts ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 101g līdz 500g |
2,15 |
1.15. |
Mans Pasts ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 501 līdz 1000g |
2,92 |
1.16. |
Mans Pasts ierakstīts vēstuļu korespondences sūtījums vai pasta pakas sūtījums A klase no 1001 līdz 2000g |
3,24 |
1.17. |
Mans Pasts ierakstīts pasta pakas sūtījums A klase par katru nākamo kg sākot no 2001g |
0,33 |
1.18. |
Apdrošināšana (pieskaitāma attiecīgajam ierakstītam vēstuļu korespondences sūtījuma vai pasta pakas sūtījuma tarifam)* |
0,02 |
2. apstiprināt AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma pārrobežu pasta sūtījuma tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa) saskaņā ar šā lēmuma pielikumu par valstu iedalījumu grupās:
Nr. |
Pasta sūtījuma veids |
Tarifs, EUR |
2.1. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā līdz 20g 1.grupa |
1,29 |
2.2. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 21g līdz 100g 1.grupa |
1,77 |
2.3. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 101g līdz 500g 1.grupa |
3,19 |
2.4. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 501g līdz 1000g 1.grupa |
4,44 |
2.5. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 1001g līdz 2000g 1.grupa |
6,49 |
2.6. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā līdz 20g 2.grupa |
1,35 |
2.7. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 21g līdz 100g 2.grupa |
2,14 |
2.8. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 101g līdz 500g 2.grupa |
3,70 |
2.9. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 501g līdz 1000g 2.grupa |
5,77 |
2.10. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 1001g līdz 2000g 2.grupa |
8,70 |
2.11. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā līdz 20g 3.grupa |
1,42 |
2.12. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 21g līdz 100g 3.grupa |
2,25 |
2.13. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 101g līdz 500g 3.grupa |
4,72 |
2.14. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 501g līdz 1000g 3.grupa |
7,27 |
2.15. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 1001g līdz 2000g 3.grupa |
11,77 |
2.16. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā līdz 20g 4.grupa |
1,54 |
2.17. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 21g līdz 100g 4.grupa |
2,69 |
2.18. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 101g līdz 500g 4.grupa |
5,74 |
2.19. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 501g līdz 1000g 4.grupa |
9,53 |
2.20. |
Pārrobežu vienkāršs vēstuļu korespondences sūtījums A klase svarā no 1001g līdz 2000g 4.grupa |
15,62 |
2.21. |
Pārrobežu pasta pakas sūtījums par 1 kg - 1.grupa |
11,69 |
2.22. |
Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 1.grupa |
1,14 |
2.23. |
Pārrobežu pasta pakas sūtījums par 1 kg - 2.grupa |
15,05 |
2.24. |
Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 2.grupa |
2,59 |
2.25. |
Pārrobežu pasta pakas sūtījums par 1 kg - 3.grupa |
18,04 |
2.26. |
Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 3.grupa |
3,65 |
2.27. |
Pārrobežu pasta pakas sūtījums par 1 kg - 4.grupa |
16,00 |
2.28. |
Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 4.grupa |
6,87 |
2.29. |
Pārrobežu pasta pakas sūtījums par 1 kg - 5.grupa |
20,82 |
2.30. |
Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 5.grupa |
8,84 |
2.31. |
Pārrobežu pasta pakas sūtījums Mans Pasts par 1 kg - 1.grupa |
11,51 |
2.32. |
Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 1.grupa |
1,14 |
2.33. |
Pārrobežu pasta pakas sūtījums Mans Pasts par 1 kg - 2.grupa |
14,87 |
2.34. |
Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 2.grupa |
2,59 |
2.35. |
Pārrobežu pasta pakas sūtījums Mans Pasts par 1 kg - 3.grupa |
17,86 |
2.36. |
Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 3.grupa |
3,65 |
2.37. |
Pārrobežu pasta pakas sūtījums Mans Pasts par 1 kg - 4.grupa |
15,82 |
2.38. |
Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 4.grupa |
6,87 |
2.39. |
Pārrobežu pasta pakas sūtījums Mans Pasts par 1 kg - 5.grupa |
20,64 |
2.40. |
Par katru nākamo kg sākot no 1001g - 5.grupa |
8,84 |
2.41. |
Ierakstīšana (pieskaitāma attiecīgajam vēstuļu korespondences sūtījumam) |
2,34 |
2.42. |
Ierakstīšana Mans Pasts (pieskaitāma attiecīgajam vēstuļu korespondences sūtījumam) |
2,16 |
2.43. |
Apdrošināšana (pieskaitāma attiecīgajam ierakstītam vēstuļu korespondences sūtījuma vai pasta pakas sūtījuma tarifam) * |
0,29 |
* papildus jāaprēķina 2% no apdrošināšanas summas |
3. noteikt, ka šā lēmuma lemjošās daļas 1.un 2.punktā apstiprinātie tarifi stājas spēkā 2020.gada 1.janvārī;
4. atcelt no 2020.gada 1.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2008.gada 24.oktobra lēmumu Nr.381 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 167.nr.);
5. atcelt no 2020.gada 1.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2010.gada 31.marta lēmumu Nr.119 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" tiešā pasta sūtījumu un liela apjoma pasta sūtījumu tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2010, 54.nr. Precizēts 08.04.2010. Latvijas Vēstnesis 56.nr);
6. atcelt no 2020.gada 1.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2010.gada 16.jūnija lēmumu Nr.282 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" pārrobežu pasta paku sūtījumu tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2010, 98.nr.);
7. atcelt no 2020.gada 1.janvāra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2010.gada 29.novembra lēmumu Nr.525 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" iekšzemes pasta paku sūtījumu tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 190.nr.).
Ja mainās tarifus ietekmējošie faktori, Regulators var ierosināt tarifu pārskatīšanu vai atcelt šo lēmumu.
Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.
Šo administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzina vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto administratīvo aktu.
1 Saskaņā ar Pasta likuma 16.panta ceturtās daļas 1.punktu A klase – prioritārais pasts – pasts, kas tiek pārsūtīts prioritārā kārtībā saskaņā ar pasta nozari reglamentējošiem normatīviem aktiem.
2 Saskaņā ar Pasta likuma 16.panta ceturtās daļas 2.punktu B klase – ekonomiskais pasts – pasts, kas tiek pārsūtīts standarta (parastajā) kārtībā saskaņā ar pasta nozari regulējošiem normatīvajiem aktiem.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs R.Irklis
Pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2019.gada 28.novembra lēmumam Nr.173
"Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas pasts"
universālā pasta pakalpojuma tarifiem"
Valstu iedalījums grupās
1. Pārrobežu vēstuļu korespondences sūtījumiem:
1.grupa | 2.grupa | 3.grupa | 4.grupa |
Igaunijas Republika | Apvienotie Arābu Emirāti | Albānijas Republika | Afganistānas Islāma Republika |
Lietuvas Republika | Argentīnas Republika | Alžīrijas Tautas Demokrātiskā Republika | Andoras Firstiste |
Armēnijas Republika | Amerikas Savienotās Valstis | Angiljas teritorija | |
Azerbaidžānas Republika | Austrijas Republika | Angolas Republika | |
Bahreinas Karaliste | Beļģijas Karaliste | Antigva un Barbuda | |
Baltkrievijas Republika | Ēģiptes Arābu Republika | Aruba | |
Beninas Republika | Francijas Republika | Austrālijas Savienība | |
Brazīlijas Federatīvā Republika | Grieķijas Republika | Azoru salu autonomais reģions | |
Bulgārijas Republika | Itālijas Republika | Bahamu Sadraudzība | |
Čehijas Republika | Japāna | Bangladešas Tautas Republika | |
Čīles Republika | Kaboverdes Republika | Barbadosa | |
Dienvidāfrikas Republika | Kamerūnas Republika | Beliza | |
Ekvadoras Republika | Kanāda | Bermudu salu teritorija | |
Filipīnu Republika | Kolumbijas Republika | Bolīvijas Daudznacionālā Valsts | |
Gruzija | Kongo Republika | Bonaire, Sintēstatiusa un Saba | |
Horvātijas Republika | Krievijas Federācija | Bosnija un Hercegovina | |
Indijas Republika | Lielbritānijas un Ziemeļīrijas apvienotā Karaliste | Botsvānas Republika | |
Indonēzijas Republika | Mozambikas Republika | Britu Virdžīnu salu teritorija | |
Irānas Islāma Republika | Namībijas Republika | Bruneja Darusalama | |
Izraēlas Valsts | Nigērijas Federatīvā Republika | Burkinafaso | |
Jemenas Republika | Paragvajas Republika | Burundijas Republika | |
Kazahstānas Republika | Peru Republika | Butānas Karaliste | |
Kipras Republika | Slovākijas Republika | Centrālāfrikas Republika | |
Kirgīzu Republika | Somijas Republika | Čadas Republika | |
Ķīnas Republika Taivānā | Surinamas Republika | Dānijas Karaliste | |
Ķīnas Tautas Republika (ĶTR) | Šveices Konfederācija | Dominikas Sadraudzība | |
Libānas Republika | Tanzānijas Savienotā Republika | Dominikānas Republika | |
Libērijas Republika | Vanuatu | Džibutijas Republika | |
Luksemburgas Lielhercogiste | Ziemeļmaķedonijas Republika | Ekvatoriālās Gvinejas Republika | |
Malaizija | Eritrejas Valsts | ||
Mali Republika | Etiopijas Federatīvā Demokrātiskā Republika | ||
Maltas Republika | Fēru salas | ||
Marokas Karaliste | Fidži Republika | ||
Maurīcijas Republika | Folklenda (Malvinu) salu teritorija | ||
Meksikas Savienotās Valstis | Francijas Gvadelupas departaments | ||
Moldovas Republika | Francijas Gviānas departaments | ||
Mongolija | Francijas Jaunkaledonijas teritorija | ||
Nīderlande | Francijas Majotas departaments | ||
Omānas Sultanāts | Francijas Martinikas departaments | ||
Pakistānas Islāma Republika | Francijas Polinēzijas teritorija | ||
Polijas Republika | Francijas Reinjonas departaments | ||
Portugāles Republika | Francijas Senpjēras un Mikelonas kopiena | ||
Rumānija | Gabonas Republika | ||
Saūda Arābijas Karaliste | Gajānas Kooperatīvā Republika | ||
Serbijas Republika | Gambijas Republika | ||
Singapūras Republika | Ganas Republika | ||
Sīrijas Arābu Republika | Gibraltāra teritorija | ||
Slovēnijas Republika | Grenāda | ||
Spānijas Karaliste | Grenlande | ||
Šrilankas Demokrātiskā Sociālistiskā Republika | Gvatemalas Republika | ||
Tadžikistānas Republika | Gvinejas Republika | ||
Taizemes Karaliste | Gvinejas–Bisavas Republika | ||
Tunisijas Republika | Haiti Republika | ||
Turcijas Republika | Hondurasas Republika | ||
Turkmenistāna | Irākas Republika | ||
Ukraina | Islandes Republika | ||
Ungārija | Īrijas Republika | ||
Uzbekistānas Republika | Jamaika | ||
Vācijas Federatīvā Republika (VFR) | Jaunzēlande | ||
Vjetnamas Sociālistiskā Republika | Jordānijas Hāšimītu Karaliste | ||
Zviedrijas Karaliste | Kaimanu salu teritorija | ||
Kambodžas Karaliste | |||
Kataras Valsts | |||
Kenijas Republika | |||
Kirasao Valsts | |||
Kiribati Republika | |||
Komoru Savienība | |||
Kongo Demokrātiskā Republika | |||
Korejas Republika | |||
Korejas Tautas Demokrātiskā Republika (KTDR) | |||
Kostarikas Republika | |||
Kotdivuāras Republika | |||
Kubas Republika | |||
Kuveitas Valsts | |||
Laosas Tautas Demokrātiskā Republika | |||
Lesoto Karaliste | |||
Lihtenšteinas Firstiste | |||
Lībijas Valsts | |||
Madagaskaras Republika | |||
Makao īpašais administratīvais reģions (ĶTR) | |||
Malāvijas Republika | |||
Maldīvijas Republika | |||
Mauritānijas Islāma Republika | |||
Melnkalne | |||
Mjanmas Savienības Republika | |||
Monako Firstiste | |||
Montserratas teritorija | |||
Nauru Republika | |||
Nepālas Demokrātiskā Federatīvā Republika | |||
Nigēras Republika | |||
Nikaragvas Republika | |||
Norvēģijas Karaliste | |||
Panamas Republika | |||
Papua–Jaungvinejas Neatkarīgā Valsts | |||
Pitkērnas salu teritorija | |||
Ruandas Republika | |||
Salvadoras Republika | |||
Samoa Neatkarīgā Valsts | |||
Sanmarīno Republika | |||
Santomē un Prinsipi Demokrātiskā Republika | |||
Seišelu Salu Republika | |||
Senegālas Republika | |||
Sentkitsas un Nevisas Federācija | |||
Sentlūsija | |||
Sentvinsenta un Grenadīnas | |||
Sjerraleones Republika | |||
Somālijas Federatīvā Republika | |||
Sudānas Republika | |||
Svatini Karaliste | |||
Svētās Helēnas salas, Debesbraukšanas salas un Tristana da Kuņas salu teritorija | |||
Tērksas un Kaikosas salu teritorija | |||
Togo Republika | |||
Tongas Karaliste | |||
Trinidādas un Tobāgo Republika | |||
Tuvalu | |||
Ugandas Republika | |||
Urugvajas Austrumu Republika | |||
Vatikāna Pilsētvalsts (Svētais Krēsls) | |||
Venecuēlas Bolivāra Republika | |||
Volisa un Futunas salu teritorija | |||
Zambijas Republika | |||
Zālamana Salas |
2. Pārrobežu pasta paku sūtījumiem:
1.grupa | 2.grupa | 3.grupa | 4.grupa | 5.grupa |
Igaunijas Republika | Albānijas Republika | Apvienotie Arābu Emirāti | Alžīrijas Tautas Demokrātiskā Republika | Afganistānas Islāma Republika |
Lietuvas Republika | Andoras Firstiste | Armēnijas Republika | Amerikas Savienotās Valstis | Angiljas teritorija |
Austrijas Republika | Azerbaidžānas Republika | Bahreinas Karaliste | Angolas Republika | |
Baltkrievijas Republika | Ēģiptes Arābu Republika | Beninas Republika | Antigva un Barbuda | |
Beļģijas Karaliste | Fēru salas | Čadas Republika | Argentīnas Republika | |
Bosnija un Hercegovina | Gibraltāra teritorija | Dominikānas Republika | Aruba | |
Bulgārijas Republika | Horvātijas Republika | Eritrejas Valsts | Austrālijas Savienība | |
Čehijas Republika | Irākas Republika | Etiopijas Federatīvā Demokrātiskā Republika | Bahamu Sadraudzība | |
Dānijas Karaliste | Islandes Republika | Gambijas Republika | Bangladešas Tautas Republika | |
Francijas Republika | Jordānijas Hāšimītu Karaliste | Ganas Republika | Barbadosa | |
Grieķijas Republika | Kirgīzu Republika | Gruzija | Beliza | |
Itālijas Republika | Krievijas Federācija | Irānas Islāma Republika | Bermudu salu teritorija | |
Izraēlas Valsts | Libānas Republika | Japāna | Bolīvijas Daudznacionālā Valsts | |
Īrijas Republika | Lielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienotā Karaliste | Kaboverdes Republika | Bonaire, Sintēstatiusa un Saba | |
Kipras Republika | Lībijas Valsts | Kanāda | Botsvānas Republika | |
Lihtenšteinas Firstiste | Maltas Republika | Kataras Valsts | Brazīlijas Federatīvā Republika | |
Luksemburgas Lielhercogiste | Marokas Karaliste | Kazahstānas Republika | Britu Virdžīnu salu teritorija | |
Monako Firstiste | Melnkalne | Kongo Demokrātiskā Republika | Bruneja Darusalama | |
Nīderlande | Moldovas Republika | Kubas Republika | Burkinafaso | |
Norvēģijas Karaliste | Pakistānas Islāma Republika | Kuveitas Valsts | Burundijas Republika | |
Polijas Republika | Rumānija | Ķīnas Tautas Republika (ĶTR) | Butānas Karaliste | |
Portugāles Republika | Sīrijas Arābu Republika | Mauritānijas Islāma Republika | Centrālāfrikas Republika | |
Serbijas Republika | Tadžikistānas Republika | Meksikas Savienotās Valstis | Čīles Republika | |
Slovākijas Republika | Tērksas un Kaikosas salu teritorija | Omānas Sultanāts | Dienvidāfrikas Republika | |
Slovēnijas Republika | Turkmenistāna | Saūda Arābijas Karaliste | Dominikas Sadraudzība | |
Somijas Republika | Ukraina | Senegālas Republika | Džibutijas Republika | |
Spānijas Karaliste | Ziemeļmaķedonijas Republika | Senegālas Republika | Ekvadoras Republika | |
Šveices Konfederācija | Sudānas Republika | Ekvatoriālās Gvinejas Republika | ||
Ungārija | Šrilankas Demokrātiskā Sociālistiskā Republika | Fidži Republika | ||
Vatikāna Pilsētvalsts (Svētais Krēsls) | Tunisijas Republika | Filipīnu Republika | ||
Vācijas Federatīvā Republika (VFR) | Turcijas Republika | Folklenda (Malvinu) salu teritorija | ||
Zviedrijas Karaliste | Uzbekistānas Republika | Francijas Gvadelupas departaments | ||
Vjetnamas Sociālistiskā Republika | Francijas Gviānas departaments | |||
Francijas Jaunkaledonijas teritorija | ||||
Francijas Majotas departaments | ||||
Francijas Martinikas departaments | ||||
Francijas Polinēzijas teritorija | ||||
Francijas Reinjonas departaments | ||||
Francijas Senpjēras un Mikelonas kopiena | ||||
Gabonas Republika | ||||
Gajānas Kooperatīvā Republika | ||||
Grenāda | ||||
Grenlande | ||||
Gvatemalas Republika | ||||
Gvinejas Republika | ||||
Gvinejas–Bisavas Republika | ||||
Haiti Republika | ||||
Hondurasas Republika | ||||
Honkongas / Sjanganas īpašais administratīvais rajons (ĶTR) | ||||
Indijas Republika | ||||
Indonēzijas Republika | ||||
Jamaika | ||||
Jaunzēlande | ||||
Jemenas Republika | ||||
Kaimanu salu teritorija | ||||
Kambodžas Karaliste | ||||
Kamerūnas Republika | ||||
Kenijas Republika | ||||
Kirasao Valsts | ||||
Kiribati Republika | ||||
Kolumbijas Republika | ||||
Komoru Savienība | ||||
Kongo Republika | ||||
Korejas Republika | ||||
Korejas Tautas Demokrātiskā Republika (KTDR) | ||||
Kostarikas Republika | ||||
Kotdivuāras Republika | ||||
Ķīnas Republika Taivānā | ||||
Laosas Tautas Demokrātiskā Republika | ||||
Lesoto Karaliste | ||||
Libērijas Republika | ||||
Madagaskaras Republika | ||||
Makao īpašais administratīvais reģions (ĶTR) | ||||
Malaizija | ||||
Malāvijas Republika | ||||
Maldīvijas Republika | ||||
Mali Republika | ||||
Maurīcijas Republika | ||||
Mjanmas Savienības Republika | ||||
Mongolija | ||||
Montserratas teritorija | ||||
Mozambikas Republika | ||||
Namībijas Republika | ||||
Nauru Republika | ||||
Nepālas Demokrātiskā Federatīvā Republika | ||||
Nigēras Republika | ||||
Nigērijas Federatīvā Republika | ||||
Nikaragvas Republika | ||||
Panamas Republika | ||||
Papua–Jaungvinejas Neatkarīgā Valsts | ||||
Paragvajas Republika | ||||
Peru Republika | ||||
Pitkērnas salu teritorija | ||||
Ruandas Republika | ||||
Salvadoras Republika | ||||
Samoa Neatkarīgā Valsts | ||||
Santomē un Prinsipi Demokrātiskā Republika | ||||
Seišelu Salu Republika | ||||
Sentkitsas un Nevisas Federācija | ||||
Sentlūsija | ||||
Sentvinsenta un Grenadīnas | ||||
Singapūras Republika | ||||
Sjerraleones Republika | ||||
Somālijas Federatīvā Republika | ||||
Surinamas Republika | ||||
Svatini Karaliste | ||||
Svētās Helēnas salas, Debesbraukšanas salas un Tristana da Kuņas salu teritorija | ||||
Taizemes Karaliste | ||||
Tanzānijas Savienotā Republika | ||||
Togo Republika | ||||
Tongas Karaliste | ||||
Trinidādas un Tobāgo Republika | ||||
Tuvalu | ||||
Ugandas Republika | ||||
Urugvajas Austrumu Republika | ||||
Vanuatu | ||||
Venecuēlas Bolivāra Republika | ||||
Volisa un Futunas salu teritorija | ||||
Zambijas Republika | ||||
Zālamana Salas | ||||
Zimbabves Republika |
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs R.Irklis