• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par sākumskolas vērtēšanas sistēmu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.02.2001., Nr. 23 https://www.vestnesis.lv/ta/id/3117

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par UR un valsts budžeta attiecībām

Vēl šajā numurā

09.02.2001., Nr. 23

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par sākumskolas vērtēšanas sistēmu

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Greiškalns uzskata, ka sākumskolās jābūt vienotai skolēnu bezatzīmju vērtēšanas sistēmai. "Līdz mācību gada beigām tiks izvērtēts optimālākais variants, kurš pēc tam tiks ieviests visās Latvijas sākumskolās," informē K.Greiškalns. "Uzskatu, ka mans ministra pienākums ir panākt vienotu kārtību, lai par skolēnu sekmēm būtu skaidrība gan skolotājiem, gan skolēniem un skolēnu vecākiem. Tuvējā laikā tiks precizēta arī liecības forma, jo liecība ir skolēnu zināšanu vērtējuma izteiksmes forma. Pēc tās var spriest par skolēna sekmju attīstību ilgākā laika periodā."

K.Greiškalns atgādina, ka Izglītības un zinātnes ministrijas rīkojums par bezatzīmju vērtēšanas sistēmu sākumskolās tika pieņemts jau 1993.gadā. Daudzas skolas vilcinājās šos noteikumus ieviest, turklāt problēmas radīja apstāklis, ka visu šo laiku nebija izstrādāta vienota metodika, kādā veidā formulēt skolēnu zināšanu novērtējumu bezatzīmju sistēmā. Ministrs uzskata, ka tieši tādēļ daudzi skolotāji neizprata, kā strādāt, un bezatzīmju vērtēšanas sistēma daudzviet izvērtās par skolēnu nevērtēšanu vispār. "Ir saprotama vecāku neapmierinātība, jo vecākiem ir jāzina, kādas sekmes un attīstība ir viņu bērniem. Ir jābūt noteiktai un vienotai atskaites sistēmai, pēc kuras ikviens vecāks varētu spriest, kur viņa bērns salīdzinājumā ar vienaudžiem parāda lielākas spējas, kur — nepieciešama papildu palīdzība."

"Talantīgie un sekmīgie skolēni un viņu vecāki vēlas, lai zināšanu vērtējuma forma būtu pilnīgi skaidra un salīdzināma ar klasesbiedru sekmēm," konstatē K.Greiškalns.

"Taču ne jau visi bērni ir izcili talantīgi, un ne jau visi uzreiz attīstās vienādi. Sākumskolas posmā bērni vēl ir ļoti jūtīgi. Skaidri redzot, ka, lai kā arī pūlētos, nespēj sasniegt tādus rezultātus kā apdāvinātākie, viņi galu galā var vispār zaudēt ticību savām spējām."

"Vērtēšanas formai ir jābūt vienotai. Kāda tā tieši būs, šis jautājums ir jāizlemj profesionāļiem — psihologiem un pedagogiem," uzsver K.Greiškalns, atgādinot, ka liecības un vērtēšanas sistēmas izstrādāšana uzticēta Izglītības un zinātnes ministrijas Vispārējās izglītības departamentam.

Ministrs ir gandarīts, ka par šo tematu sākta diskusija, jo, izstrādājot liecības modeli, tiek uzklausīts arī sabiedrības viedoklis.

Izglītības un zinātnes ministrijas sabiedrisko attiecību daļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!