• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumi Nr. 675 "Noteikumi par atbalsta sniegšanu nodokļu maksātājiem to darbības turpināšanai Covid-19 krīzes apstākļos". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 16.11.2020., Nr. 222A https://www.vestnesis.lv/op/2020/222A.1

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 676

Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai

Vēl šajā numurā

16.11.2020., Nr. 222A (14:42)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 675

Pieņemts: 10.11.2020.

OP numurs: 2020/222A.1

2020/222A.1
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 69 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 675

Rīgā 2020. gada 10. novembrī (prot. Nr. 70 23. §)

Noteikumi par atbalsta sniegšanu nodokļu maksātājiem to darbības turpināšanai Covid-19 krīzes apstākļos

Izdoti saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas
likuma 2. pantu un 15. panta trešo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kritērijus un kārtību atbalsta sniegšanai nodokļu maksātājiem:

1.1. darba devējiem – to darbinieku atlīdzības kompensēšanai;

1.2. pašnodarbinātām personām (fiziskām personām, kas reģistrējušās Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējas vai saņem autoratlīdzības, nereģistrējoties kā saimnieciskās darbības veicējas) vai individuālajiem komersantiem (turpmāk – pašnodarbinātas personas) – to ienākumu kompensēšanai;

1.3. patentmaksātājiem – atlīdzības kompensēšanai.

2. Par atbalstu šo noteikumu izpratnē uzskata atbalstu dīkstāvē esošu darbinieku, pašnodarbināto personu un patentmaksātāju atlīdzības kompensēšanai (turpmāk – atbalsts par dīkstāvi) un atbalstu nepilnu darba laiku strādājošu darbinieku atlīdzības kompensēšanai (turpmāk – atbalsts algu subsīdijai), ko izmaksā darbiniekiem par laikposmu no 2020. gada 9. novembra līdz 2020. gada 31. decembrim.

3. Atbalstam ir tiesīgi pieteikties darba devēji, pašnodarbinātas personas un patentmaksātāji, kas vienlaikus atbilst šādiem kritērijiem:

3.1. to darbība atbilst šo noteikumu 1. vai 2. pielikumā minētajiem NACE 2. red. darbības veidiem, kuri ārkārtējās situācijas apstākļos ir tieši vai daļēji pakļauti ierobežojumiem;

3.2. to ienākumi no saimnieciskās darbības konkrētajā 2020. gada atbalsta mēnesī, salīdzinot ar vidējiem ienākumiem 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, kad uzņēmums faktiski darbojies, ir samazinājušies ne mazāk kā par 20 %.

II. Kārtība, kādā pieprasa un piešķir atbalstu darba devēja dīkstāves periodā

4. Lai pieteiktos atbalstam par dīkstāvi šo noteikumu 1. pielikumā minētajās NACE 2. red. darbības jomās, darba devējs līdz 2020. gada 15. decembrim iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā attiecīgu iesniegumu par 2020. gada novembri un līdz 2021. gada 15. janvārim – attiecīgu iesniegumu par 2020. gada decembri. Vienlaikus ar minēto iesniegumu par attiecīgo mēnesi darba devējs iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā darba devēja ziņojumu par valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām no darba ņēmēju darba ienākumiem, iedzīvotāju ienākuma nodokli un uzņēmējdarbības riska valsts nodevu pārskata mēnesī, kā arī pievienotās vērtības nodokļa mēneša deklarāciju (ja tāda vēl nav iesniegta).

5. Darba devējs šo noteikumu 4. punktā minēto iesniegumu iesniedz, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmu. Iesniegumā norāda šādu informāciju:

5.1. darba devēja nosaukums un nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs;

5.2. informācija par darba devēja darbības veidiem atbilstoši NACE 2. red. klasifikācijas kodam;

5.3. darbinieka dīkstāves periods;

5.4. šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētais ienākumu samazinājums;

5.5. informācija par darbinieku, par kuru tiek pieprasīts atbalsts (darbinieka vārds, uzvārds, personas kods, dīkstāves periods un konts, kas atvērts kredītiestādē vai pie maksājumu pakalpojuma sniedzēja Latvijā);

5.6. apliecinājums, ka darbinieks, par kuru tiek pieprasīts atbalsts, nav darba nespējas periodā;

5.7. apliecinājums, ka ārkārtējās situācijas izsludināšanas dēļ ir pārtraukta saimnieciskā darbība vai samazināts saimnieciskās darbības apjoms un, nesaņemot šajos noteikumos paredzēto kompensāciju, ar darbinieku, kura atlīdzības kompensēšanai tiek pieprasīts atbalsts, tiktu pārtrauktas darba attiecības;

5.8. apliecinājums, ka ar darbinieku netiks pārtrauktas darba attiecības laikposmā, par kuru piešķirts atbalsts.

6. Atbalstu par dīkstāvi, ņemot vērā Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošo informāciju (darba devēja Valsts ieņēmumu dienestā deklarētos datus), nosaka:

6.1. darbiniekam – 70 % apmērā no deklarētās mēneša vidējās bruto darba samaksas par laikposmu no 2020. gada 1. augusta līdz 30. oktobrim vai no to deklarēto mēnešu vidējās bruto darba samaksas pēc 2020. gada 1. augusta, kuros darbinieks faktiski strādājis pie konkrētā darba devēja, bet ne mazāk kā 330 euro un ne vairāk kā 1000 euro par kalendāra mēnesi;

6.2. mikrouzņēmuma darbiniekam – 50 % apmērā no mēneša vidējās bruto darba samaksas mikrouzņēmumā par 2020. gada trešo ceturksni (informācija, kas norādīta mikrouzņēmumu nodokļa ceturkšņa deklarācijā par konkrēto mikrouzņēmuma darbinieku) vai, ja darbinieks darba tiesiskās attiecības uzsācis pēc 2020. gada trešā ceturkšņa, atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošajai informācijai (darba devēja Valsts ieņēmumu dienestā deklarētajiem datiem), bet ne mazāk kā 330 euro un ne vairāk kā 1000 euro par kalendāra mēnesi;

6.3. personām, kuras šo noteikumu 2. punktā minētajā laikposmā atgriežas darbā no bērna kopšanas atvaļinājuma, – 70 % apmērā no piešķirtā vecāku pabalsta vidējā apmēra par 2020. gada augustu, septembri un oktobri, bet ne mazāk kā 330 euro un ne vairāk kā 1000 euro par kalendāra mēnesi.

7. Darba devējs ir tiesīgs izmaksāt darbiniekam starpību starp šo noteikumu 6. punktā minētā saņemtā atbalsta apmēru un darba samaksas apmēru.

8. Valsts ieņēmumu dienests pieprasīto atbalstu par dīkstāvi izmaksā piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu, pārskaitot atbalstu uz šo noteikumu 4. punktā minētajā iesniegumā norādīto darbinieka kontu, un Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmā paziņo par to iesnieguma iesniedzējam. Darbinieku par atbalsta izmaksu informē darba devējs.

9. Ja darbinieks nodarbināts pie vairākiem darba devējiem, atbalstu par dīkstāvi piešķir šo noteikumu 6. punktā minētajā apmērā, ņemot vērā darbinieka noslodzi pie katra darba devēja, bet ne vairāk kā 1000 euro.

10. Darbiniekam, kurš saņem atbalstu par dīkstāvi, piešķir piemaksu 50 euro apmērā par katru apgādībā esošu bērnu vecumā līdz 24 gadiem, par kuru darbiniekam tiek piemērots iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojums. Piemaksu piešķir un izmaksā Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra par laikposmu, par kuru piešķirts atbalsts. Piemaksu pārskaita uz darbinieka kontu, kurā tiek pārskaitīts atbalsts. Valsts ieņēmumu dienests informē Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru un attiecīgo pašvaldību sociālos dienestus par personām, kurām piešķirts atbalsts par dīkstāvi.

11. Atbalsts par dīkstāvi nedrīkst pārsniegt 80 % no darbinieka bruto darba algas pie katra darba devēja, bet nav mazāks kā 330 euro.

12. Valsts ieņēmumu dienests atbalstu par dīkstāvi nepiešķir:

12.1. ja darba devējs nav iesniedzis Valsts ieņēmumu dienestā visas nodokļu deklarācijas un gada pārskatus par pēdējiem 12 mēnešiem pirms ārkārtējās situācijas;

12.2. ja darba devējs ir izslēgts vai pēdējo divu gadu laikā ir bijis izslēgts no Valsts ieņēmumu dienesta pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistra (izņemot gadījumu, ja tas izslēgts pēc savas iniciatīvas) vai tam ir vai ir bijusi apturēta saimnieciskā darbība;

12.3. ja darba devējam lēmuma pieņemšanas dienā ir aktuāls maksātnespējas process;

12.4. darba devēja padomes locekļiem;

12.5. par tām kalendāra dienām, par kurām piešķirts slimības pabalsts;

12.6. darba devējam, kura personāls iznomāts citam nodokļu maksātājam;

12.7. darbiniekiem, kuri nodarbināti valsts un pašvaldību budžeta iestādēs, kā arī valsts un pašvaldību kontrolētos komersantos.

13. Laikposmā, par kuru piešķirts atbalsts par dīkstāvi, darbiniekam neapmaksā slimības pabalstu un neizmaksā pašvaldības pabalstu krīzes situācijā.

III. Kārtība, kādā pieprasa un piešķir atbalstu nepilnu darba laiku strādājošo darbinieku algu subsīdijai

14. Lai pieteiktos atbalstam algu subsīdijai šo noteikumu 2. pielikumā minētajās NACE 2. red. darbības jomās, darba devējs līdz 2020. gada 15. decembrim iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā attiecīgu iesniegumu par novembri un līdz 2021. gada 15. janvārim – attiecīgu iesniegumu par decembri. Vienlaikus ar minēto iesniegumu par attiecīgo mēnesi darba devējs iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā darba devēja ziņojumu par valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām no darba ņēmēju darba ienākumiem, iedzīvotāju ienākuma nodokli un uzņēmējdarbības riska valsts nodevu pārskata mēnesī, kā arī pievienotās vērtības nodokļa mēneša deklarāciju (ja tāda vēl nav iesniegta).

15. Darba devējs šo noteikumu 14. punktā minēto iesniegumu iesniedz, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmu. Iesniegumā norāda šādu informāciju:

15.1. informācija par darba devēja darbības veidiem atbilstoši NACE 2. red. klasifikācijas kodam;

15.2. šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētais ienākumu samazinājums;

15.3. informācija par darbinieku, par kuru tiek pieprasīts atbalsts (darbinieka vārds, uzvārds, personas kods, dīkstāves periods un konts, kas atvērts kredītiestādē vai pie maksājumu pakalpojuma sniedzēja Latvijā);

15.4. apliecinājums, ka darbinieks, par kuru tiek pieprasīts atbalsts, nav darba nespējas periodā;

15.5. apliecinājums, ka ārkārtējās situācijas izsludināšanas dēļ ir pārtraukta saimnieciskā darbība vai samazināts saimnieciskās darbības apjoms un, nesaņemot šajos noteikumos paredzēto kompensāciju, ar darbinieku, kura atlīdzības kompensēšanai tiek pieprasīts atbalsts, tiktu pārtrauktas darba attiecības;

15.6. apliecinājums, ka ar darbinieku netiks pārtrauktas darba attiecības laikposmā, par kuru piešķirts atbalsts.

16. Atbalstu algu subsīdijai, ņemot vērā Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošo informāciju (darba devēja Valsts ieņēmumu dienestā deklarētos datus), darbiniekam nosaka 50 % apmērā no deklarētās mēneša vidējās bruto darba samaksas par laikposmu no 2020. gada 1. augusta līdz 31. oktobrim, bet ne vairāk kā 500 euro kalendāra mēnesī. 

17. Darba devējam ir pienākums izmaksāt darbiniekam starpību starp šo noteikumu 16. punktā minētā saņemtā atbalsta apmēru un darba samaksas apmēru.

18. Valsts ieņēmumu dienests pieprasīto atbalstu algu subsīdijai izmaksā piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu, pārskaitot atbalstu uz šo noteikumu 14. punktā minētajā iesniegumā norādīto darbinieka kontu, un Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmā paziņo par to iesnieguma iesniedzējam. Darbinieku par atbalsta izmaksu informē darba devējs.

19. Valsts ieņēmumu dienests atbalstu algu subsīdijai nepiešķir:

19.1. ja darba devējs nav iesniedzis Valsts ieņēmumu dienestā visas nodokļu deklarācijas un gada pārskatus par pēdējiem 12 mēnešiem pirms ārkārtējās situācijas;

19.2. ja darba devējam lēmuma pieņemšanas dienā ir aktuāls maksātnespējas process;

19.3. darba devēja padomes locekļiem;

19.4. par tām kalendāra dienām, par kurām piešķirts slimības pabalsts;

19.5. darba devējam, kura personāls iznomāts citam nodokļu maksātājam;

19.6. darbiniekiem, kuri nodarbināti valsts un pašvaldību budžeta iestādēs, kā arī valsts un pašvaldību kontrolētos komersantos.

20. Darba devējiem, kas iekļauti Padziļinātās sadarbības programmā atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 27. novembra noteikumiem Nr. 748 "Padziļinātās sadarbības programmas darbības noteikumi", Valsts ieņēmumu dienests nepiemēro šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētos nosacījumus.

IV. Kārtība, kādā pieprasa un piešķir atbalstu pašnodarbinātām personām un patentmaksātājiem

21. Lai pieteiktos atbalstam par dīkstāvi šo noteikumu 1. pielikumā minētajās NACE 2. red. darbības jomās, pašnodarbinātā persona vai patentmaksātājs līdz 2020. gada 15. decembrim iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā attiecīgu iesniegumu par novembri un līdz 2021. gada 15. janvārim – attiecīgu iesniegumu par decembri.

22. Pašnodarbinātā persona vai patentmaksātājs šo noteikumu 21. punktā minēto iesniegumu iesniedz, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmu. Iesniegumā norāda šādu informāciju:

22.1. vārds, uzvārds, nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs un konts, kas atvērts kredītiestādē vai pie maksājumu pakalpojuma sniedzēja Latvijā;

22.2. informācija par pašnodarbinātās personas vai patentmaksātāja darbības veidiem atbilstoši NACE 2. red. klasifikācijas kodam;

22.3. apliecinājums, ka pašnodarbinātā persona vai patentmaksātājs nav darba nespējas periodā;

22.4. apliecinājums, ka ārkārtējās situācijas izsludināšanas dēļ ir pārtraukta pašnodarbinātās personas vai patentmaksātāja saimnieciskā darbība vai ka saimnieciskās darbības apjoms samazinājies ne mazāk kā par 20 %.

23. Atbalstu par dīkstāvi pašnodarbinātai personai un patentmaksātājam, ņemot vērā Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošo informāciju, nosaka:

23.1. pašnodarbinātai personai vispārējā nodokļu maksāšanas režīmā un autoratlīdzības saņēmējam, kas nav reģistrējies kā saimnieciskās darbības veicējs, – 75 % apmērā no attiecīgās personas vidējiem ienākumiem no saimnieciskās darbības vai autoratlīdzības (izņemot autoru un izpildītāju saņemto autoratlīdzību un ienākumus, kas saņemti no autortiesību un blakustiesību kolektīvā pārvaldījuma organizācijām) par 2020. gada trešo ceturksni, bet ne vairāk kā 1000 euro;

23.2. pašnodarbinātai personai mikrouzņēmumu nodokļa maksātājam – 50 % apmērā no mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja mēneša vidējiem ienākumiem no saimnieciskās darbības par 2020. gada trešo ceturksni, bet ne vairāk kā 1000 euro;

23.3. patentmaksas maksātājam – 330 euro apmērā, ja atbalsta periodā ir spēkā esošs patents.

24. Valsts ieņēmumu dienests pieprasīto atbalstu par dīkstāvi izmaksā piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu, pārskaitot atbalstu uz šo noteikumu 21. punktā minētajā iesniegumā norādīto kontu, un Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmā paziņo par to iesnieguma iesniedzējam.

25. Valsts ieņēmumu dienests atbalstu par dīkstāvi nepiešķir:

25.1. ja pašnodarbinātai personai iesnieguma iesniegšanas dienā nodokļu parāds pārsniedz 1000 euro un tai nav piešķirts samaksas termiņa pagarinājums vai nav noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu, vai nav noslēgts vienošanās līgums;

25.2. ja pašnodarbinātai personai lēmuma pieņemšanas dienā ir aktuāls maksātnespējas process;

25.3. par tām kalendāra dienām, par kurām piešķirts slimības pabalsts;

25.4. pašnodarbinātām personām, kuras saņēmušas atbalstu šo noteikumu III nodaļā minētajā kārtībā;

25.5. pašnodarbinātām personām, kuras saņem atbalstu Valsts kultūrkapitāla fonda radošo personu atbalsta, mūža stipendiju, jaunrades vai radošo personu nodarbinātības programmu ietvaros;

25.6. ja pašnodarbinātā persona nav iesniegusi Valsts ieņēmumu dienestā visas nodokļu deklarācijas par pēdējiem 12 mēnešiem pirms ārkārtējās situācijas.

26. Laikposmā, par kuru piešķirts atbalsts par dīkstāvi, pašnodarbinātai personai neapmaksā slimības pabalstu un neizmaksā pašvaldības pabalstu krīzes situācijā.

V. Atbalsta uzraudzības kārtība

27. Ja tiek konstatēts šajos noteikumos minēto komercdarbības atbalsta prasību pārkāpums, atbalsta saņēmējam (darba devējam, pašnodarbinātai personai vai patentmaksātājam) ir pienākums atmaksāt Valsts ieņēmumu dienestam visu saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem, kuru likmi publicē Eiropas Komisija saskaņā ar Komisijas 2004. gada 21. aprīļa Regulas Nr. 794/2004, ar ko īsteno Padomes Regulu 2015/1589, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus Līguma par Eiropas Savienības darbību 108. panta piemērošanai (turpmāk – Komisijas regula Nr. 794/2004), 10. pantu, tiem pieskaitot 100 bāzes punktus, no dienas, kad komercdarbības atbalsts tika izmaksāts darbiniekam, pašnodarbinātai personai vai patentmaksātājam, līdz tā atgūšanas dienai, ievērojot Komisijas regulas Nr. 794/2004 11. pantā noteikto procentu likmes piemērošanas metodi.

28. Valsts ieņēmumu dienests nodrošina informācijas uzskaiti par sniegto atbalstu. Minēto informāciju Valsts ieņēmumu dienests glabā 10 gadus no pēdējā atbalsta piešķiršanas dienas un informāciju pēc pieprasījuma iesniedz Eiropas Komisijā.

29. Valsts ieņēmumu dienests publicē savā tīmekļvietnē to darba devēju sarakstu, kuru darbinieki saņēmuši atbalstu, un to pašnodarbināto personu un patentmaksātāju sarakstu, kuri saņēmuši atbalstu, kā arī nodrošina informācijas publicēšanu atbilstoši Eiropas Komisijas lēmumā noteiktajām publicitātes pasākumu prasībām saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā publicē informāciju par sniegto komercdarbības atbalstu un piešķir un anulē elektroniskās sistēmas lietošanas tiesības. Valsts ieņēmumu dienests ir tiesīgs publicēt savā tīmekļvietnē to darba devēju un pašnodarbināto sarakstu, kuriem netika piešķirts atbalsts, norādot nepiešķiršanas iemeslus.

30. Darba devējs, pašnodarbinātā persona vai patentmaksātājs nodrošina dokumentu glabāšanu 10 gadus no dienas, kad šo noteikumu ietvaros tam piešķirts atbalsts.

31. Šo noteikumu ietvaros sniegto atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām nedrīkst apvienot ar citu valsts atbalstu.

32. Par atbalsta piešķiršanas brīdi tiek uzskatīta diena, kurā Valsts ieņēmumu dienests pieņem šo noteikumu 8., 18. un 24. punktā minēto lēmumu par atbalsta piešķiršanu.

VI. Noslēguma jautājumi

33. Lēmumu par atbalsta piešķiršanu pieņem līdz 2021. gada 31. martam saskaņā ar Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojumu "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863).

34. Valsts ieņēmumu dienests iesniedz Eiropas Komisijā ikgadējo pārskatu par sniegto atbalstu.

35. Valsts ieņēmumu dienests šo noteikumu 8., 18. un 24. punktā minēto lēmumu par atbalsta piešķiršanu pieņem tikai pēc tam, kad Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par šajos noteikumos paredzētā atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Ekonomikas ministrs J. Vitenbergs

 

1. pielikums
Ministru kabineta
2020. gada 10. novembra
noteikumiem Nr. 675

Darbības veidi, kuros personas var kvalificēties atbalstam par dīkstāvi tieši skartajās atbalstāmajās nozarēs

Nr.
p. k.

Nozares kods (atbilstoši NACE 2. red. klasifikācijai)

Darbības veida nosaukums

1. I 56.10 Restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumi
2. I 56.29 Cita veida ēdināšanas pakalpojumi
3. I 56.30 Bāru darbība
4. J 59.14 Kinofilmu demonstrēšana
5. J 59.20 Skaņu ierakstu producēšana
6. M 74.90 Citur neklasificēti profesionālie, zinātniskie un tehniskie pakalpojumi (tikai tad, ja sekundārais kods ir vai nu R 90, vai R 93.29 apakšsadaļā)
7. N 77.39 Citur neklasificētu pārējo mašīnu, iekārtu un materiālo līdzekļu iznomāšana un ekspluatācijas līzings (tikai tad, ja sekundārais kods ir vai nu R 90, vai R 93.29 apakšsadaļā)
8. N 82.30 Sanāksmju un tirdzniecības izstāžu organizatoru pakalpojumi
9. P 85.51 Sporta un ārpusskolas izglītība
10. P 85.52 Kultūras izglītība
11. R 90.01 Mākslinieku darbība
12. R 90.02 Mākslas palīgdarbības
13. R 90.03 Mākslinieciskā jaunrade
14. R 90.04 Kultūras iestāžu darbība
15. R 92.0 Azartspēles un derības
16. R 93.21 Atrakciju un atpūtas parku darbība
17. R 93.29 Cita izklaides un atpūtas darbība
18. S 96.02 Frizieru un skaistumkopšanas pakalpojumi
19. S 96.04 Fiziskās labsajūtas uzlabošanas pakalpojumi
20. S 96.09 Citur neklasificēti individuālie pakalpojumi (tikai tetovēšanas un dekoratīvās caurduršanas salonu darbība)

Ekonomikas ministrs J. Vitenbergs

 

2. pielikums
Ministru kabineta
2020. gada 10. novembra
noteikumiem Nr.675

Darbības veidi, kuros personas var kvalificēties atbalstam algu subsīdijai ietekmētajās atbalstāmajās nozarēs

Nr.
p. k.

Nozares kods (atbilstoši NACE 2. red. klasifikācijai)

Darbības veida nosaukums

1. G 47.19 Pārējā mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos
2. G 47.29 Citur neklasificēta pārtikas mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
3. G 47.41 Datoru, to perifēro iekārtu un programmatūras mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
4. G 47.43 Audio un video ierīču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
5. G 47.51 Tekstilizstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
6. G 47.52 Metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
7. G 47.53 Paklāju, grīdsegu, tapešu un grīdas segumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
8. G 47.54 Mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
9. G 47.59 Mēbeļu, apgaismes ierīču un cita veida mājsaimniecības piederumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
10. G 47.63 Audio un video ierakstu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
11. G 47.64 Sporta preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
12. G 47.65 Spēļu un rotaļlietu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
13. G 47.71 Apģērbu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
14. G 47.72 Apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
15. G 47.74 Medicīnas un ortopēdisko preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
16. G 47.75 Kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
17. G 47.76 Ziedu, augu, sēklu, mēslošanas līdzekļu, istabas dzīvnieku un to barības mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
18. G 47.77 Pulksteņu un juvelierizstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
19. G 47.78 Citur neklasificēta jaunu preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos
20. G 47.79 Lietotu preču mazumtirdzniecība veikalos
21. G 47.81 Pārtikas, dzērienu un tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecība stendos un tirgos
22. G 47.82 Tekstilizstrādājumu, apģērbu un apavu mazumtirdzniecība stendos un tirgos
23. G 47.89 Citu preču mazumtirdzniecība stendos un tirgos
24. H 51.10 Pasažieru aviopārvadājumi
25. I 55.10 Izmitināšana viesnīcās un līdzīgās apmešanās vietās
26. I 55.20 Izmitināšana viesu mājās un cita veida īslaicīgas apmešanās vietās
27. I 55.30 Kempingu, atpūtas transportlīdzekļu laukumu un apdzīvojamo autopiekabju laukumu darbība
28. I 56.10 Restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumi
29. I 56.29 Cita veida ēdināšanas pakalpojumi
30. I 56.30 Bāru darbība
31. J 59.11 Kinofilmu, video filmu un televīzijas programmu producēšana
32. J 59.12 Darbības pēc kinofilmu, video filmu un televīzijas programmu producēšanas
33. J 59.13 Kinofilmu, video filmu un televīzijas programmu izplatīšana
34. J 59.14 Kinofilmu demonstrēšana
35. J 59.20 Skaņu ierakstu producēšana
36. L 68.2 Sava vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšana un pārvaldīšana
37. M 74.10 Specializētie projektēšanas darbi
38. M 74.20 Fotopakalpojumi
39. M 74.90 Citur neklasificēti profesionālie, zinātniskie un tehniskie pakalpojumi (tikai tad, ja sekundārais kods ir vai nu R 90, vai R 93.29 apakšsadaļā)
40. N 77.11 Automobiļu un citu vieglo transportlīdzekļu iznomāšana un ekspluatācijas līzings
41. N 77.21 Atpūtas un sporta priekšmetu iznomāšana un ekspluatācijas līzings
42. N 77.39 Citur neklasificētu pārējo mašīnu, iekārtu un materiālo līdzekļu iznomāšana un ekspluatācijas līzings (tikai tad, ja sekundārais kods ir vai nu R 90, vai R 93.29 apakšsadaļā)
43. N 79.11 Ceļojumu biroju pakalpojumi
44. N 79.12 Tūrisma operatoru pakalpojumi
45. N 79.90 Citi rezervēšanas pakalpojumi un ar tiem saistītas darbības
46. N 82.30 Sanāksmju un tirdzniecības izstāžu organizatoru pakalpojumi
47. P 85.31 Vispārējā vidējā izglītība
48. P 85.32 Vidējā tehniskā un profesionālā izglītība
49. P 85.51 Sporta un ārpusskolas izglītība
50. P 85.52 Kultūras izglītība
51. P 85.59 Citur neklasificēta izglītība
52. P 85.60 Izglītības atbalsta pakalpojumi
53. R 90.01 Mākslinieku darbība
54. R 90.02 Mākslas palīgdarbības
55. R 90.03 Mākslinieciskā jaunrade
56. R 90.04 Kultūras iestāžu darbība
57. R 91.02 Muzeju darbība
58. R 91.03 Vēsturisku objektu un līdzīgu apmeklējuma vietu darbība
59. R 92.0 Azartspēles un derības
60. R 93.11 Sporta objektu darbība
61. R 93.12 Sporta klubu darbība
62. R 93.13 Fitnesa centru darbība
63. R 93.19 Citas sporta nodarbības
64. R 93.21 Atrakciju un atpūtas parku darbība
65. R 93.29 Cita izklaides un atpūtas darbība
66. S 96.02 Frizieru un skaistumkopšanas pakalpojumi
67. S 96.04 Fiziskās labsajūtas uzlabošanas pakalpojumi
68. S 96.09 Citur neklasificēti individuālie pakalpojumi (tikai tetovēšanas un dekoratīvās caurduršanas salonu darbība)

Ekonomikas ministrs J. Vitenbergs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!