Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 64
Rīgā 2021. gada 28. janvārī (prot. Nr. 10 19. §)
Kārtība, kādā atbrīvo no dabas resursu nodokļa samaksas par videi kaitīgām precēm
Izdoti saskaņā ar Dabas resursu nodokļa likuma 9. panta otrās
daļas
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8. un 9. punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekotājs iesniedz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas padotībā esošajai iestādei – Valsts vides dienestam (turpmāk – dienests) – dokumentus, kas apliecina videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmas (turpmāk – atkritumu apsaimniekošanas sistēma) piemērošanu un videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekotāja līgumpartneru piedalīšanos šādas sistēmas darbībā;
1.2. kārtību, kādā dabas resursu nodokļa maksātājs (turpmāk – nodokļa maksātājs) iesniedz dienestam dokumentus, kas apliecina nodokļa maksātāja izveidotās atkritumu apsaimniekošanas sistēmas piemērošanu;
1.3. prasības atkritumu apsaimniekošanas sistēmas izveidei un piemērošanai, kā arī prasības nodokļa maksātājam, kas pats izveidojis un piemēro atkritumu apsaimniekošanas sistēmu un nemaksā dabas resursu nodokli par videi kaitīgām precēm (turpmāk – nodoklis), un prasības videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekotājam, kura līgumpartneri nemaksā nodokli;
1.4. kārtību, kādā nodokļa maksātājs, kas pats izveidojis un piemēro atkritumu apsaimniekošanas sistēmu un nemaksā nodokli, un videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekotājs, kura līgumpartneri nemaksā nodokli, iesniedz auditētu pārskatu par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu un aprēķināto nodokli;
1.5. šo noteikumu 1.4. apakšpunktā minētā pārskata formu un tajā iekļaujamo informāciju;
1.6. kārtību, kādā nodokļa maksātājs, kas pats izveidojis un piemēro atkritumu apsaimniekošanas sistēmu un nemaksā nodokli, un videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekotājs, kura līgumpartneri nemaksā nodokli, iesniedz pārskatu par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu un aprēķināto nodokli;
1.7. šo noteikumu 1.6. apakšpunktā minētā pārskata formu un tajā iekļaujamo informāciju;
1.8. videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas līguma (turpmāk – apsaimniekošanas līgums) būtiskos noteikumus;
1.9. videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas, pārstrādes un reģenerācijas apjomu noteikšanas kārtību atkritumu apsaimniekošanas sistēmu ietvaros;
1.10. kārtību, kādā dienests pieņem lēmumu par atbrīvojumu no nodokļa samaksas par videi kaitīgām precēm;
1.11. kārtību, kādā dienests izskata pārskatu un auditētu pārskatu par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu un aprēķināto nodokli.
2. Dienests pieņem lēmumu par atbrīvojuma no nodokļa samaksas (turpmāk – atbrīvojums) piemērošanu, slēdz apsaimniekošanas līgumu, kā arī administrē un kontrolē atbrīvojuma piemērošanu.
3. Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekotājs un nodokļa maksātājs, kas pats izveidojis un piemēro atkritumu apsaimniekošanas sistēmu (turpmāk – apsaimniekotājs), visus dokumentus iesniedz elektroniski, reģistrējoties dienesta vienotās vides informācijas sistēmā "TULPE". Elektroniskos dokumentus sagatavo atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
II. Atkritumu apsaimniekošanas sistēmas izveide un atbrīvojuma piemērošana
4. Apsaimniekotājs atkritumu apsaimniekošanas sistēmas ietvaros:
4.1. nodrošina Latvijas Republikas teritorijā savākto videi kaitīgu preču atkritumu sagatavošanu atkārtotai izmantošanai, pārstrādi un reģenerāciju ne mazāk kā šo noteikumu 1. pielikumā noteiktajā apjomā un videi kaitīgu preču atkritumu pārvadājumu uzskaiti atbilstoši normatīvajiem aktiem par atkritumu pārvadājumu uzskaites kārtību;
4.2. nodrošina mājsaimniecībā radīto videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanu Latvijas Republikas teritorijā visos šķiroto atkritumu savākšanas laukumos, kurus apsaimnieko sadzīves atkritumu apsaimniekotājs, ar kuru pašvaldība atbilstoši normatīvajiem aktiem par atkritumu apsaimniekošanu ir noslēgusi atkritumu apsaimniekošanas līgumu. Videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanu vai savākšanu papildus var organizēt videi kaitīgu preču tirdzniecības vietās, tehniskās apkopes darbnīcās un remontdarbnīcās, kā arī ar pieņemšanas transporta vai mobilo pieņemšanas punktu starpniecību;
4.3. organizē vismaz četrus komunikācijas pasākumus kalendāra gadā, lai informētu sabiedrību par atkritumu dalītās vākšanas nepieciešamību un iespējām, kā arī iesaistītu atkritumu dalītās vākšanas aktivitātēs un veicinātu vides apziņas veidošanu sabiedrībā. Informatīvos pasākumus, no kuriem divi ir publikācijas un izglītojošie raksti plašsaziņas līdzekļos un divi saistīti ar sabiedrības līdzdalību, organizē visā Latvijas Republikas teritorijā vai arī katru citā atkritumu apsaimniekošanas reģionā. Organizēto pasākumu rezultātam ir jābūt izmērāmam un salīdzināmam;
4.4. 10 darbdienu laikā pēc apsaimniekošanas līguma noslēgšanas ar dienestu (šo noteikumu 13. punkts) vai lēmuma pieņemšanas par grozījumiem apsaimniekošanas plānā (šo noteikumu 7.2. apakšpunkts) ievieto savā tīmekļvietnē informāciju par šķiroto atkritumu savākšanas laukumiem, tirdzniecības vietām, tehniskās apkopes darbnīcām un remontdarbnīcām, kurās pieņem videi kaitīgu preču atkritumus, un to darba laiku;
4.5. nodrošina, ka nodokļa maksātājs, ar kuru noslēgts līgums par piedalīšanos videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmā, savā tirdzniecības vietā vai tīmekļvietnē, neatkarīgi no izmantotās tirdzniecības metodes un noslēgtā distances līguma, tehniskās apkopes darbnīcā vai remontdarbnīcā pieņem videi kaitīgu preču atkritumus vai informē galalietotājus par tuvākajām videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanas vai savākšanas vietām;
4.6. nodrošina videi kaitīgu preču savākšanas vietās tādu videi kaitīgu preču atkritumu veidu pieņemšanu vai savākšanu, par kuriem apsaimniekotāja līgumpartneri vai pats apsaimniekotājs ir saņēmis atbrīvojumu.
5. Apsaimniekotāja līgumpartnerim vai apsaimniekotājam, kas atbilstoši Atkritumu apsaimniekošanas likumam ir elektrisko un elektronisko iekārtu ražotājs vai bateriju vai akumulatoru ražotājs, atbrīvojumu nepiemēro, ja tas nav reģistrēts attiecīgajā reģistrā (elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāju reģistrā vai bateriju un akumulatoru ražotāju reģistrā atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāju un bateriju vai akumulatoru ražotāju reģistrācijas kārtību un samaksu par datu uzturēšanu).
6. Ja nodokļa maksātājs, kas pats izveidojis un piemēro atkritumu apsaimniekošanas sistēmu, no citām valstīm ievestas videi kaitīgas preces izmanto savas saimnieciskās darbības nodrošināšanai un nerealizē tās, tas nodrošina tikai šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minēto prasību izpildi.
7. Lai apsaimniekotāja līgumpartnerim vai apsaimniekotājam piemērotu atbrīvojumu, apsaimniekotājs iesniedz dienestā šādus dokumentus:
7.1. iesniegumu (2. pielikums) par apsaimniekošanas plāna apstiprināšanu un atbrīvojuma piemērošanu atsevišķi par elektriskajām un elektroniskajām iekārtām un pārējiem videi kaitīgu preču veidiem. Iesniegumā norāda apsaimniekošanas plāna daļas, kurās sniegtā informācija ir komersanta komercnoslēpums;
7.2. apsaimniekošanas plānu (3. pielikums) pieteiktajam laikposmam, kas nav ilgāks par trim gadiem;
7.3. finanšu nodrošinājuma dokumentu atbilstoši normatīvajiem aktiem par dabas resursu nodokli un finanšu nodrošinājuma piemērošanu ražotāja paplašinātās atbildības sistēmām.
8. Apsaimniekotājs apsaimniekošanas plānā iekļauj tikai tos šķiroto atkritumu savākšanas laukumus, kuri:
8.1. atbilst normatīvajos aktos par atkritumu savākšanas un šķirošanas vietām noteiktajām prasībām;
8.2. ir tā īpašumā vai valdījumā vai ar kuru īpašniekiem, valdītājiem vai apsaimniekotājiem tas noslēdzis līgumu par videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanu;
8.3. reģistrēti tīmekļvietnē par atkritumu dalīto savākšanu www.skiroviegli.lv.
9. Dienests mēneša laikā pēc šo noteikumu 7. punktā minētā iesnieguma saņemšanas:
9.1. pārliecinās par atkritumu apsaimniekošanas sistēmas atbilstību iesniegtajam apsaimniekošanas plānam un normatīvajiem aktiem, kas regulē videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu;
9.2. ja nepieciešams, konsultējas ar Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas padomi (turpmāk – padome). Padome piecu darbdienu laikā pēc dokumentu saņemšanas sniedz dienestam ieteikumu par apsaimniekošanas līguma noslēgšanu un atbrīvojuma piemērošanu;
9.3. pieņem lēmumu par apsaimniekošanas līguma noslēgšanu un atbrīvojuma piemērošanu.
10. Dienests rakstiski informē dokumentu iesniedzēju, ja konstatē nepilnības saskaņā ar šo noteikumu 7. punktu iesniegtajos dokumentos. Ja 10 darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas trūkstošā informācija dienestam netiek iesniegta vai tiek iesniegta nepilnīga informācija, dienests pieņem lēmumu par atteikumu noslēgt apsaimniekošanas līgumu un piemērot atbrīvojumu.
11. Dienests lēmumā par apsaimniekošanas līguma noslēgšanu un atbrīvojuma piemērošanu norāda, uz kādu laikposmu un kuriem videi kaitīgu preču veidiem atbrīvojums piemērojams.
III. Apsaimniekošanas līgums
12. Dienests sagatavo apsaimniekošanas līgumu un noslēdz to ar apsaimniekotāju atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piemēro finanšu nodrošinājumu, slēdz un izbeidz nolietotu transportlīdzekļu, iepakojuma un vienreiz lietojamo galda trauku un piederumu vai videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas līgumu.
13. Apsaimniekošanas līgumā norāda:
13.1. līgumslēdzējus;
13.2. apsaimniekošanas līguma priekšmetu;
13.3. apsaimniekošanas līguma darbības termiņu;
13.4. apsaimniekotāja pienākumus un tiesības;
13.5. dienesta pienākumus un tiesības;
13.6. termiņu, kādā apsaimniekotājs slēdz līgumu ar atkritumu apsaimniekošanas sistēmas auditoru;
13.7. kārtību, kādā apsaimniekotājs iesniedz dienestā pārskatus par apsaimniekošanas sistēmas īstenošanu;
13.8. kārtību, kādā apsaimniekotājs iesniedz dienestā informāciju par saviem līgumpartneriem un izmaiņām līgumpartneru sarakstā;
13.9. kārtību, kādā izdara grozījumus apsaimniekošanas līgumā;
13.10. apsaimniekošanas līguma izbeigšanas kārtību.
14. Apsaimniekošanas līguma priekšmets ir apsaimniekotāja izveidotās atkritumu apsaimniekošanas sistēmas īstenošana, norādot tās ietvaros apsaimniekojamo videi kaitīgo preču veidus.
15. Apsaimniekošanas līguma neatņemama sastāvdaļa ir dienesta apstiprinātais apsaimniekošanas plāns.
16. Atbrīvojums stājas spēkā ar nākamā ceturkšņa pirmā mēneša pirmo datumu pēc attiecīgā apsaimniekošanas līguma noslēgšanas ar dienestu.
17. Apsaimniekotājs, ja nepieciešams, bet ne biežāk kā reizi ceturksnī līdz katra ceturkšņa otrā mēneša piecpadsmitajam datumam iesniedz dienestā informāciju par izmaiņām līgumpartneru sarakstā atbilstoši šo noteikumu 4. pielikumam. Apsaimniekotājs līgumpartneru sarakstā iekļauj tikai to dabas resursu nodokļa maksātāju, ar kuru noslēgts līgums par piedalīšanos videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmā.
18. Dienests mēneša laikā pēc šo noteikumu 17. punktā minētā pieteikuma saņemšanas pieņem lēmumu par atbrīvojuma piemērošanu pieteiktajiem līgumpartneriem un veic grozījumus apsaimniekošanas līgumā. Jaunajiem apsaimniekošanas sistēmas līgumpartneriem atbrīvojumu piemēro ar nākamā ceturkšņa pirmo datumu pēc minētā lēmuma pieņemšanas.
19. Nodokļa maksātājs līgumu par viena veida videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu vienlaikus drīkst slēgt tikai ar vienu apsaimniekotāju. Ja dienests, izvērtējot apsaimniekotāju iesniegto informāciju, konstatē, ka nodokļa maksātājs līgumu par viena veida videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu ir noslēdzis ar vairākiem apsaimniekotājiem, attiecīgo nodokļa maksātāju rakstiski brīdina par konstatēto pārkāpumu un uzdod 10 darbdienu laikā no brīdinājuma saņemšanas dienas saglabāt līgumattiecības tikai ar vienu apsaimniekotāju. Nodokļa maksātājs par līgumu izbeigšanu ar pārējiem apsaimniekotājiem rakstiski informē dienestu, pievienojot šo apsaimniekotāju parakstītus apliecinājumus vai citus dokumentus par līguma izbeigšanu. Ja 10 darbdienu laikā no brīdinājuma nosūtīšanas dienas dienests nav saņēmis attiecīgo informāciju, tas pieņem lēmumu pārtraukt nodokļa maksātājam piešķirtā atbrīvojuma piemērošanu.
20. Ja apsaimniekotājs vai nodokļa maksātājs, kas ar apsaimniekotāju ir noslēdzis līgumu un uz šā līguma pamata ir atbrīvots no nodokļa samaksas, lauž līgumu, atbrīvojuma piemērošanu pārtrauc, sākot ar nākamā ceturkšņa pirmā mēneša pirmo datumu pēc attiecīga lēmuma pieņemšanas. Apsaimniekotājs informē dienestu par attiecīgā līguma laušanu ar nodokļa maksātāju, norādot līguma laušanas datumu.
21. Apsaimniekotājam, kas ir noslēdzis apsaimniekošanas līgumu ar dienestu, ir pienākums laikus ziņot dienestam par apsaimniekošanas plānā ietverto saistību izpildes izmaiņām.
22. Pēc šo noteikumu 21. punktā minētās informācijas saņemšanas dienests mēneša laikā pārskata atbrīvojuma piemērošanu un, ja nepieciešams, pieņem lēmumu par grozījumu izdarīšanu apsaimniekošanas līgumā.
23. Apsaimniekotājs, kura līgumpartneriem piemēro atbrīvojumu, ziņo dienestam par līgumpartneri, kas pusgada laikā pēc atbrīvojuma piemērošanas nav iesniedzis informāciju par tirgū laisto videi kaitīgu preču apjomu. Dienests ir tiesīgs pieņemt lēmumu pārtraukt nodokļa maksātājam piešķirtā atbrīvojuma piemērošanu. Atbrīvojuma piemērošanu var atjaunot ar nākamā ceturkšņa pirmā mēneša pirmo datumu pēc pilnas informācijas iesniegšanas un dienesta lēmuma pieņemšanas.
24. Ja apsaimniekotājs atkritumu apsaimniekošanas sistēmu nepiemēro vai piemēro nepilnā apmērā, neizpilda apsaimniekošanas līgumā ietvertās saistības vai prasības attiecībā uz finanšu nodrošinājumu, dienests 10 darbdienu laikā pēc tam, kad konstatēts, ka apsaimniekošanas līgumā ietvertās saistības nav izpildītas, sastāda aktu un rakstiski pieprasa no apsaimniekotāja paskaidrojumu par apsaimniekošanas līguma saistību nepildīšanu.
25. Apsaimniekotājs 10 darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas iesniedz dienestā šo noteikumu 24. punktā minēto paskaidrojumu. Ja 10 darbdienu laikā paskaidrojums dienestam netiek iesniegts vai tiek iesniegta nepilnīga informācija, dienests pieņem lēmumu par grozījumu izdarīšanu apsaimniekošanas līgumā un, ja nepieciešams, par nodokļa maksātājam piešķirtā atbrīvojuma piemērošanas pārtraukšanu.
26. Dienests savā tīmekļvietnē ievieto un regulāri atjauno to apsaimniekotāju sarakstu, kuri ar dienestu ir noslēguši apsaimniekošanas līgumus. Sarakstā norāda apsaimniekošanas līguma noslēgšanas datumu, darbības ilgumu un videi kaitīgu preču veidus, kuriem piemēro atbrīvojumu.
IV. Pārskata iesniegšana un izskatīšana
27. Apsaimniekotājs katru gadu līdz 31. augustam iesniedz dienestam pārskatu par videi kaitīgo preču atkritumu apsaimniekošanu un aprēķināto nodokli (turpmāk – pārskats) (5. pielikums) par laikposmu no attiecīgā gada 1. janvāra līdz 30. jūnijam. Ja tiek konstatēts, ka apsaimniekotājs pusgada laikā nav nodrošinājis videi kaitīgu preču atkritumu pārstrādi un reģenerāciju 40 % apmērā no šo noteikumu 1. pielikumā noteiktā apjoma, dienests veic šo noteikumu 32. un 33. punktā minētās darbības.
28. Apsaimniekotājs katru gadu līdz 30. aprīlim iesniedz dienestam auditētu pārskatu par iepriekšējo gadu atbilstoši šo noteikumu 5. pielikumam. Pārskatam pievieno auditora atzinumu par pārskatā minētās informācijas atbilstību prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par videi kaitīgu preču uzskaiti un apsaimniekošanu.
29. Apsaimniekotājam ir pienākums pēc nodokli administrējošās valsts iestādes un dienesta amatpersonu pieprasījuma uzrādīt dokumentu oriģinālus, kas apstiprina apsaimniekošanas plānā iekļautās informācijas patiesumu, un pārskatā norādīto dokumentu oriģinālus (tai skaitā līgumus, apliecinājumus par komersantu pieņemto vai savākto, atkārtotai izmantošanai sagatavoto vai pārstrādāto un reģenerēto videi kaitīgu preču atkritumu apjomu konkrētā laikposmā, dokumentus, kas apliecina lietotu videi kaitīgu preču realizāciju vai nodošanu atkārtotai lietošanai, vai citu pamatojošo dokumentāciju).
30. Dokuments, kas apliecina videi kaitīgu preču atkritumu savākšanu Latvijas Republikas teritorijā un savāktā videi kaitīgu preču atkritumu apjoma sagatavošanu atkārtotai izmantošanai, reģenerāciju un pārstrādi (5. pielikuma 4. punkts), satur šādu informāciju:
30.1. dokumenta izsniedzēja nosaukumu, reģistrācijas numuru, kontaktinformāciju;
30.2. informāciju par dokumentu, kas apliecina tiesības veikt norādīto darbību ar atkritumiem (numurs, termiņš, izsniedzējs);
30.3. dokumenta saņēmēja (apsaimniekotājs, kas ar dienestu ir noslēdzis apsaimniekošanas līgumu) nosaukumu un reģistrācijas numuru;
30.4. informāciju par veiktajām darbībām ar atkritumiem – apsaimniekoto atkritumu veidu un klases kodu, pieņemto atkritumu daudzumu, darbības aprakstu un reģenerācijas darbības kodu, darbības vietu (valsts, adrese) un laikposmu, reģenerēto vai pārstrādāto atkritumu daudzumu, informāciju par personu, no kuras tika pieņemti atkritumi un kurai tika nodoti, turpmākās darbības ar atkritumiem, kā arī nosūtīto atkritumu veidu, klases kodu un daudzumu;
30.5. apstiprinājumu, ka sniegtā informācija ir patiesa un darbība pabeigta un šī darbība konkrētajam atkritumu veidam un noteiktajā apjomā ir attiecināma tikai uz vienu apsaimniekotāju, kas ar dienestu ir noslēdzis apsaimniekošanas līgumu.
31. Dienests mēneša laikā pēc šo noteikumu 27. vai 28. punktā minēto dokumentu saņemšanas izvērtē to atbilstību šo noteikumu prasībām, kā arī, ja nepieciešams, informē padomi par apsaimniekošanas plāna izpildes gaitu. Padome piecu darbdienu laikā sniedz dienestam savu ieteikumu par grozījumu izdarīšanu apsaimniekošanas līgumā.
32. Ja tiek konstatēts, ka šo noteikumu 27. vai 28. punktā minētie dokumenti ir nepilnīgi, dienests informē par to apsaimniekotāju, kas iesniedzis dokumentus. Ja 10 darbdienu laikā trūkstošā informācija dienestam netiek iesniegta vai tiek iesniegta nepilnīga informācija, dienests pieņem lēmumu par grozījumu izdarīšanu apsaimniekošanas līgumā un, ja nepieciešams, par nodokļa maksātājam piešķirtā atbrīvojuma piemērošanas pārtraukšanu.
33. Ja šo noteikumu 28. punktā minētajā auditora atzinumā norādīts, ka apsaimniekošanas plāna izpilde neatbilst normatīvo aktu prasībām vai plāns netiek atbilstoši pildīts, dienests 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 28. punktā minēto dokumentu saņemšanas izvērtē iesniegto informāciju, rakstiski brīdina apsaimniekotāju par konstatēto pārkāpumu un uzdod mēneša laikā no brīdinājuma nosūtīšanas dienas pārkāpumu novērst.
34. Apsaimniekotājs informē dienestu par pārkāpuma novēršanu vai, ja norādītajā termiņā pārkāpumu nevarēja novērst, par pārkāpuma novēršanas pasākumiem un to izpildes grafiku, vai par objektīviem iemesliem, kāpēc pārkāpumu nav iespējams novērst.
35. Ja pēc brīdinājumā norādītā termiņa beigām dienests attiecīgo informāciju nav saņēmis vai iesniegtā informācija nav pamatota, tas rakstiski informē padomi un pieņem lēmumu pārtraukt atbrīvojuma piemērošanu nodokļa maksātājam, kas ir noslēdzis apsaimniekošanas līgumu, vai nodokļa maksātājiem, kas ir noslēguši līgumus ar konkrēto apsaimniekotāju.
36. Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas, sagatavošanas atkārtotai izmantošanai, pārstrādes un reģenerācijas normas tiek uzskaitītas kā izpildītas, ja tiek nodrošināta attiecīgo videi kaitīgu preču veidu un kategoriju atkritumu savākšana, sagatavošana atkārtotai izmantošanai, pārstrāde un reģenerācija ne mazākā apjomā, kā noteikts šo noteikumu 1. pielikumā:
36.1. videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas apjomu nosaka, attiecīgajā kalendāra gadā vai pārskata periodā pieņemto vai savākto videi kaitīgu preču atkritumu daudzumu attiecinot pret realizēto vai savas saimnieciskās darbības nodrošināšanai ievesto un izmantoto videi kaitīgu preču daudzumu;
36.2. videi kaitīgu preču atkritumu sagatavošanas atkārtotai izmantošanai, pārstrādes un reģenerācijas apjomu nosaka, attiecīgajā kalendāra gadā atkārtotai izmantošanai sagatavoto, pārstrādāto un reģenerēto videi kaitīgu preču atkritumu daudzumu attiecinot pret savākto videi kaitīgu preču daudzumu. Sagatavošanai atkārtotai izmantošanai, pārstrādei un reģenerācijai nogādā pilnīgi visus savāktos videi kaitīgu preču atkritumus;
36.3. videi kaitīgu preču atkritumu atkārtotai izmantošanai sagatavotajā, pārstrādātajā vai reģenerētajā apjomā ieskaita tikai to apjomu, kas ir sagatavots atkārtotai izmantošanai, pārstrādāts vai reģenerēts saskaņā ar normatīvajiem aktiem atkritumu apsaimniekošanas jomā.
37. Dienests katru gadu pēc pārskatu izvērtēšanas ievieto savā tīmekļvietnē informāciju par ražotāju atbildības sistēmā radīto, savākto, atkārtotai izmantošanai sagatavoto, pārstrādāto un reģenerēto videi kaitīgu preču atkritumu apjomu.
38. Videi kaitīgu preču atkritumu apjomu, kas ir pieņemts vai savākts līdz pusgada vai kalendāra gada beigām, bet kuru reģenerē, pārstrādā vai atkārtoti izmanto attiecīgi nākamā pusgada vai kalendāra gada pirmo triju mēnešu laikā, apsaimniekotājs pieskaita iepriekšējā pusgadā vai kalendāra gadā reģenerētajam, pārstrādātajam vai atkārtoti izmantotajam videi kaitīgu preču atkritumu apjomam.
V. Noslēguma jautājumi
39. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2009. gada 3. novembra noteikumus Nr. 1294 "Kārtība, kādā atbrīvo no dabas resursu nodokļa samaksas par videi kaitīgām precēm" (Latvijas Vēstnesis, 2009, 183. nr.; 2013, 98., 155. nr.; 2016, 122., 251. nr.; 2018, 133. nr.).
40. Apsaimniekošanas līgums, kas ar dienestu ir noslēgts līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, ir spēkā līdz tā termiņa beigām, ciktāl tas nav pretrunā ar šiem noteikumiem.
41. Līdz e-pakalpojuma "Dabas resursu nodokļa objekta apsaimniekošana" darbības uzsākšanai šo noteikumu 3. punktā minētajā dienesta vienotās vides informācijas sistēmā "TULPE" visus dokumentus sagatavo atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu un iesniedz, izmantojot e-pasta adresi. Līdz minētā pakalpojuma ieviešanai šo noteikumu 27. un 28. punktā minēto pārskatu dienestā iesniedz Microsoft Excel vai citā skaitļu programmas formātā.
42. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija triju darbdienu laikā pēc šo noteikumu 41. punktā minētā e-pakalpojuma darbības uzsākšanas nosūta attiecīgu paziņojumu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
43. Šo noteikumu 3. pielikuma 7. punkta tabulas 6. punkts attiecībā uz izmaksu apjomu, kas nav mazāks kā 1,5 % no iepriekšējā gada uzņēmuma auditētajā ziņojumā iekļautā apgrozījuma, stājas spēkā 2023. gada 1. janvārī.
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 19. novembra Direktīvas 2008/98/EK par atkritumiem un par dažu direktīvu atcelšanu;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 30. maija Direktīvas (ES) 2018/851, ar ko groza Direktīvu 2008/98 par atkritumiem;
3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2012. gada 4. jūlija Direktīvas 2012/19/ES par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumiem (EEIA);
4) Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 6. septembra Direktīvas 2006/66/EK par baterijām un akumulatoriem, un bateriju un akumulatoru atkritumiem un ar ko atceļ Direktīvu 91/157/EEK.
Ministru prezidents A. K. Kariņš
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs A. T. Plešs
1. pielikums
Ministru kabineta
2021. gada 28. janvāra
noteikumiem Nr. 64
Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas, sagatavošanas atkārtotai izmantošanai vai pārstrādes un reģenerācijas apjomi
1. Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas un reģenerācijas apjomi (izņemot riepas) (%)
Nr. p. k. |
Videi kaitīgas preces |
Videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanas vai savākšanas apjomi līdz 31. decembrim (%) attiecībā pret attiecīgajā gadā realizēto vai savas saimnieciskās darbības nodrošināšanai ievesto un izmantoto videi kaitīgu preču apjomu |
Videi kaitīgu preču atkritumu reģenerētie (tai skaitā atkārtotai izmantošanai sagatavotie un pārstrādātie) apjomi līdz 31. decembrim (%) attiecībā pret attiecīgajā gadā pieņemto vai savākto (pārstrādes iekārtā nogādāto) videi kaitīgu preču atkritumu apjomu |
1. |
Smēreļļas |
45 |
80 |
2. |
Ozona slāni noārdošās vielas (piemēram, freoni, haloni), par kurām jāmaksā dabas resursu nodoklis |
100 |
80 |
3. |
Eļļas filtri |
30 |
80 |
2. Nolietotu visu veidu riepu savākšanas un reģenerācijas apjomi (%)
Nolietotu riepu pieņemšanas vai savākšanas apjoms līdz 31. decembrim (%) attiecībā pret attiecīgajā gadā realizēto vai savas saimnieciskās darbības nodrošināšanai ievesto un izmantoto riepu apjomu1 |
Nolietotu riepu reģenerētie (tai skaitā atkārtotai izmantošanai sagatavotie un pārstrādātie) apjomi līdz 31. decembrim (%) attiecībā pret attiecīgajā gadā pieņemto vai savākto (pārstrādes iekārtā nogādāto) nolietotu riepu apjomu2 līdz 2020. gada 31. decembrim |
Nolietotu riepu reģenerētie (tai skaitā atkārtotai izmantošanai sagatavotie un pārstrādātie) apjomi līdz 31. decembrim (%) attiecībā pret attiecīgajā gadā pieņemto vai savākto (pārstrādes iekārtā nogādāto) nolietotu riepu apjomu2 |
|||||
līdz 2021. gada 30. jūnijam |
no 2021. gada 1. jūlija līdz 2022. gada 31. decembrim |
no 2023. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 31. decembrim |
no 2025. gada 1. janvāra līdz 2025. gada 31. decembrim |
no 2026. gada 1. janvāra |
līdz 2021. gada 30. jūnijam |
no 2021. gada 1. jūlija |
|
65 |
80 |
85 |
90 |
80 |
80 |
80 |
90 |
Piezīmes.
1 No 2021. gada līdz 2025. gadam nolietotu riepu pieņemtajā vai savāktajā apjomā ieskaita arī iepriekšējos gados Latvijas Republikas teritorijā uzkrāto nolietotu riepu apjomu no vietām, par kurām ir informācija Valsts vides dienestā un ko apliecina pēc Valsts vides dienesta kontroles sagatavots dokuments.
2 Nolietotu riepu pārstrādes veicējam jānodrošina atbilstība normatīvajiem aktiem par atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanu gumijas materiāliem, kas iegūti no nolietotām riepām.
3. Bateriju un akumulatoru atkritumu savākšanas un pārstrādes apjomi (%)
Nr. p. k. |
Videi kaitīgas preces – elektriskie akumulatori un galvaniskie strāvas avoti |
Bateriju un akumulatoru atkritumu pieņemšanas vai savākšanas apjomi līdz 31. decembrim (%) attiecībā pret attiecīgajā gadā realizēto vai savas saimnieciskās darbības nodrošināšanai ievesto un izmantoto bateriju un akumulatoru apjomu |
Pārstrādātais bateriju un akumulatoru atkritumu apjoms līdz 31. decembrim (%) attiecībā pret attiecīgajā gadā pieņemto vai savākto (pārstrādes iekārtā nogādāto) bateriju un akumulatoru atkritumu apjomu3 |
1. |
Svinu saturoši elektriskie akumulatori |
45 |
65 |
2. |
Elektriskie akumulatori (Ni-Cd) |
45 |
75 |
3. |
Galvaniskie elementi un galvaniskās baterijas |
45 |
50 |
4. |
Citi elektriskie akumulatori |
45 |
50 |
Piezīme.
3 Bateriju un akumulatoru pārstrādes procesu efektivitāti nosaka atbilstoši Eiropas Komisijas 2012. gada 11. jūnija Regulai Nr. 493/2012, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2006/66/EK paredz sīki izstrādātus noteikumus attiecībā uz bateriju un akumulatoru atkritumu pārstrādes procesu pārstrādes mērķlielumu aprēķināšanu.
4. Elektrisko un elektronisko iekārtu savākšanas, sagatavošanas atkārtotai izmantošanai vai pārstrādes un reģenerācijas apjomi (%)
Nr. p. k. |
Videi kaitīgas preces – elektriskās un elektroniskās iekārtas atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektrisko un elektronisko iekārtu kategorijām un marķēšanas prasībām un šo iekārtu atkritumu apsaimniekošanas prasībām un kārtību4 |
Elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu pieņemšanas vai savākšanas apjomi līdz 31. decembrim (%) attiecībā pret attiecīgajā gadā realizēto vai savas saimnieciskās darbības nodrošināšanai ievesto un izmantoto elektrisko un elektronisko iekārtu apjomu |
Elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu apjomi, kas sagatavoti atkārtotai izmantošanai vai pārstrādāti līdz 31. decembrim (%), attiecībā pret attiecīgajā gadā pieņemto vai savākto (pārstrādes iekārtā nogādāto) elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu apjomu |
Elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu reģenerētie (tajā skaitā atkārtotai izmantošanai sagatavotie un pārstrādātie) apjomi līdz 31. decembrim (%) attiecībā pret attiecīgajā gadā pieņemto vai savākto (pārstrādes iekārtā nogādāto) elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu apjomu |
|
līdz 2021. gada 30. jūnijam |
no 2021. gada 1. jūlija |
||||
1. |
1. kategorija. Temperatūras maiņas iekārtas |
40,5 |
65 |
80 |
85 |
2. |
2. kategorija. Ekrāni, monitori un iekārtas ar ekrānu, kura virsmas laukums ir lielāks nekā 100 cm2 |
40,5 |
65 |
70 |
80 |
3. |
3. kategorija. Spuldzes |
40,5 |
65 |
80 |
– |
4. |
4. kategorija. Liela izmēra iekārtas (vismaz viens ārējais izmērs pārsniedz 50 cm), tai skaitā mājsaimniecības preces, informācijas tehnoloģiju un telesakaru iekārtas, patērētāju iekārtas, gaismekļi, skaņu vai attēlu demonstrējošas iekārtas, mūzikas ierīces, elektriski un elektroniski instrumenti, rotaļlietas, izklaides un sporta aprīkojums, medicīnas ierīces, monitoringa un kontroles instrumenti, automātiskie sadalītāji, ierīces elektriskās strāvas ražošanai un citas iekārtas (izņemot 1., 2. un 3. kategorijā ietilpstošās iekārtas) |
40,5 |
65 |
80 |
85 |
5. |
5. kategorija. Maza izmēra iekārtas (neviens ārējais izmērs nepārsniedz 50 cm), tai skaitā mājsaimniecības preces, patērētāju iekārtas, gaismekļi, skaņu vai attēlu demonstrējošas iekārtas, mūzikas ierīces, elektriski un elektroniski instrumenti, rotaļlietas, izklaides un sporta aprīkojums, medicīnas ierīces, monitoringa un kontroles instrumenti, automātiskie sadalītāji, ierīces elektriskās strāvas ražošanai un citas iekārtas (izņemot 1., 2., 3. un 6. kategorijā ietilpstošās iekārtas) |
40,5 |
65 |
55 |
75 |
6. |
6. kategorija. Mazas informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju iekārtas (neviens ārējais izmērs nepārsniedz 50 cm) |
40,5 |
65 |
55 |
75 |
Piezīme.
4 Elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu savākšanu, sagatavošanu atkārtotai izmantošanai vai pārstrādi un reģenerāciju uzskata par izpildītu, ja nodrošināta visu elektrisko un elektronisko iekārtu kategoriju atkritumu savākšana, sagatavošana atkārtotai izmantošanai vai pārstrāde un reģenerācija.
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs A. T. Plešs
2. pielikums
Ministru kabineta
2021. gada 28. janvāra
noteikumiem Nr. 64
Iesniegums par apsaimniekošanas plāna apstiprināšanu un atbrīvojumu no dabas resursu nodokļa samaksas
Valsts vides dienestam
pasts@vvd.gov.lv
Lūdzu apstiprināt | |
(komersanta nosaukums)1 |
|
(vienotais reģistrācijas numurs, juridiskā adrese, e-pasts) |
apsaimniekošanas plānu un piemērot atbrīvojumu no dabas resursu nodokļa samaksas2 par šādām videi kaitīgām precēm (norāda atsevišķi visus videi kaitīgu preču veidus):
1. ______________
2. ______________
3. ______________
4. ______________
laikposmam no 20__. gada __. ______ līdz 20__. gada __. _______ .
Iesniegumam pievienotā plāna _________________daļā sniegtā informācija ir komercnoslēpums.
Apliecinu, ka norādītā informācija ir pilnīga un patiesa.
Pielikumā:
1. Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas plāns laikposmam no 20___. gada ___. _________ līdz 20___. gada ___. _________ uz ____ lapām.
2. Finanšu nodrošinājuma dokuments (kredītiestādes izsniegta pirmā pieprasījuma garantijas vēstule vai apdrošinātāja izsniegta apdrošināšanas polise) uz _____ lapām.
Datums3 ___________________
Vadītājs vai paraksttiesīgā persona | |
(amats, vārds, uzvārds, paraksts3) |
Z. v.3
Piezīmes.
1 Nodokļa maksātājs, kas pats izveidojis un piemēro videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmu, vai apsaimniekotājs, ar kuru nodokļa maksātāji noslēguši līgumus par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmas piemērošanu.
2 Apsaimniekošanas plāna 8. tabulā minētajiem nodokļa maksātājiem.
3 Dokumenta rekvizītus "datums", "paraksts" un "zīmoga vieta (Z. v.)" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs A. T. Plešs
3. pielikums
Ministru kabineta
2021. gada 28. janvāra
noteikumiem Nr. 64
Apsaimniekošanas plāns
(komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs) |
Videi kaitīgu preču apsaimniekošanas plāns
laikposmam no 20____ . gada _____ . ______
līdz 20_____ . gada _____ . _____
1. Videi kaitīgu preču veidi un apjomi, kurus plānots realizēt vai ievest saimnieciskās darbības nodrošināšanai no citām valstīm, un plānotais dabas resursu nodoklis
Nr. p. k. |
20__. gads |
20__. gads |
20__. gads |
20__. gads2 |
20__. gads |
20__. gads |
20__. gads |
20__. gads |
20__. gads2 |
|
1. |
||||||||||
2. |
||||||||||
3. |
||||||||||
4. |
||||||||||
5. |
||||||||||
KOPĀ |
X |
X |
X |
X |
X |
Piezīmes.
1 Saskaņā ar Dabas resursu nodokļa likumā noteiktajām mērvienībām.
2 Aili aizpilda, ja apsaimniekošanas plāna periods nesākas ar 1. janvāri.
2. Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošana
2.1. Videi kaitīgu preču atkritumu veidi un apjomi, kurus plānots pieņemt vai savākt
Nr. |
Videi kaitīgas preces |
Videi kaitīgu preču atkritumu apjoms, ko plānots pieņemt vai savākt Latvijas Republikas teritorijā |
|||||||
kg (pa gadiem)3 |
% (pa gadiem)4 |
||||||||
20__. |
20__. |
20__. |
20__.5 |
20__. |
20__. |
20__. |
20__.5 |
||
1. |
|||||||||
2. |
|||||||||
3. |
|||||||||
4. |
|||||||||
5. |
|||||||||
6. |
2.2. Videi kaitīgu preču atkritumu veidi un apjomi, ko plānots sagatavot atkārtotai izmantošanai vai pārstrādāt
Nr. p. k. |
Videi kaitīgas preces |
Latvijas Republikas teritorijā |
Citās Eiropas Savienības dalībvalstīs |
Ārpus Eiropas Savienības |
|||||||||
kg (pa gadiem)3 |
kg (pa gadiem)3 |
kg (pa gadiem)3 |
|||||||||||
20__. |
20__. |
20__. |
20__.5 |
20__. |
20__. |
20__. |
20__.5 |
20__. |
20__. |
20__. |
20__.5 |
||
1. |
|||||||||||||
2. |
|||||||||||||
3. |
|||||||||||||
4. |
|||||||||||||
5. |
|||||||||||||
6. |
2.3. Videi kaitīgu preču atkritumu veidi un apjomi, kurus
plānots reģenerēt
(tai skaitā sagatavot atkārtotai izmantošanai un pārstrādāt)
Nr. p. k. |
Videi kaitīgas preces |
Videi kaitīgu preču atkritumu apjoms, ko plānots reģenerēt |
Videi kaitīgu preču atkritumu kopējais apjoms, ko plānots reģenerēt (tai skaitā sagatavot atkārtotai izmantošanai un pārstrādāt) |
||||||||||||||||||
Latvijas Republikas teritorijā |
citās Eiropas Savienības dalībvalstīs |
ārpus Eiropas Savienības |
|||||||||||||||||||
kg (pa gadiem)3 |
kg (pa gadiem)3 |
kg (pa gadiem)3 |
kg (pa gadiem)3 |
% (pa gadiem)4 |
|||||||||||||||||
20__. |
20__. |
20__. |
20__.5 |
20__. |
20__. |
20__. |
20__.5 |
20__. |
20__. |
20__. |
20__.5 |
20__. |
20__. |
20__. |
20__.5 |
20__. |
20__. |
20__. |
20_.5 |
||
1. |
|||||||||||||||||||||
2. |
|||||||||||||||||||||
3. |
|||||||||||||||||||||
4. |
|||||||||||||||||||||
5. |
|||||||||||||||||||||
6. |
Piezīmes.
3 Eļļas filtriem norādīt arī vienības masu.
4 Plānotos videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanas vai savākšanas apjomus aprēķina procentos attiecībā pret videi kaitīgu preču apjomu, ko līdz attiecīgā gada 31. decembrim plānots realizēt vai savas saimnieciskās darbības nodrošināšanai ievest no citām valstīm. Videi kaitīgu preču atkritumu apjomus, ko plānots reģenerēt (tai skaitā atkārtoti izmantot un pārstrādāt), aprēķina procentos attiecībā pret videi kaitīgu preču atkritumu apjomu, ko attiecīgajā gadā plānots pieņemt vai savākt.
5 Aili aizpilda, ja apsaimniekošanas plāna periods nesākas ar 1. janvāri.
3. Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmas vispārīgs apraksts
3.1. Esošās un plānotās videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas sistēmas vispārīgs apraksts
Aprakstā ietver informāciju par to, kā tiks nodrošināta videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšana un savākšana, tai skaitā kā tiks nodrošināts savākšanas vietu teritoriālais pārklājums, un pievieno darbību shematisko attēlojumu, papildinot ar apsaimniekojamo atkritumu klases kodiem6
3.2. To apsaimniekošanas sistēmas pasākumu apraksts, kas nepieciešami pārstrādes un reģenerācijas normu izpildei
Aprakstā ietver informāciju par to, kā tiks nodrošināta videi kaitīgu preču atkritumu sagatavošana atkārtotai izmantošanai, pārstrāde un reģenerācija tādos apjomos, kas nav mazāki par Ministru kabineta 2021. gada 28. janvāra. noteikumu Nr. 64 "Kārtība, kādā atbrīvo no dabas resursu nodokļa samaksas par videi kaitīgām precēm" 1. pielikumā noteiktajiem apjomiem, kā arī norāda pārstrādes un reģenerācijas darbības, par kuru veikšanu ir noslēgti līgumi ar komersantiem, un paša veiktās pārstrādes un reģenerācijas darbības (ja tās tiek veiktas) un pievieno darbību shematisko attēlojumu, papildinot ar piemērojamās reģenerācijas darbības kodu7
3.3. Videi kaitīgu preču plūsmas auditēšanas apraksts
Aprakstā ietver informāciju par to, kā tiks veikts līgumpartneru audits par videi kaitīgu preču uzskaiti saskaņā ar normatīvajos aktos par dabas resursu nodokli un atkritumu apsaimniekošanu noteiktajām prasībām
Piezīmes.
6 Atbilstoši noteikumiem par atkritumu klasifikatoru un īpašībām, kuras padara atkritumus bīstamus.
7 Atbilstoši noteikumiem par atkritumu reģenerācijas un apglabāšanas veidiem.
4. Videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanas un savākšanas organizācija Latvijas Republikas teritorijā
4.1. Videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšana vai savākšana videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas vietās līdz 2020. gada 31. decembrim
Nr. p. k. |
Atkritumu apsaimniekošanas reģions (alfabēta secībā) |
Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas vietas8 adrese |
Sadzīves atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums, kas saņēmis atļauju apsaimniekot attiecīgo videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas vietu (komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese) |
Datums, kad noslēgts līgums par atkritumu pieņemšanu vai savākšanu, un līguma darbības termiņš |
Atkritumu apsaimniekošanas atļaujas numurs, izsniegšanas datums un derīguma termiņš |
Videi kaitīgu preču atkritumu veidi9, kas tiek pieņemti vai savākti |
1. |
||||||
2. |
||||||
3. |
Piezīmes.
8 Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas vietu norāda atbilstoši normatīvajiem aktiem par atkritumu savākšanas un šķirošanas vietām noteiktajiem atkritumu savākšanas un šķirošanas vietu veidiem.
9 Visi videi kaitīgu preču atkritumu veidi, kuriem apsaimniekotāja līgumpartneri vai nodokļa maksātājs ir saņēmis atbrīvojumu.
4.2. Videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšana vai savākšana šķiroto atkritumu savākšanas laukumos no 2021. gada 1. janvāra
Nr. p. k. |
Atkritumu apsaimniekošanas reģions (alfabēta secībā) |
Pašvaldība (alfabēta secībā) |
Šķiroto atkritumu savākšanas laukuma10 adrese |
Sadzīves atkritumu apsaimniekotājs, ar kuru pašvaldība ir noslēgusi atkritumu apsaimniekošanas līgumu un kas apsaimnieko attiecīgo šķiroto atkritumu savākšanas laukumu (komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs Uzņēmumu reģistrā un juridiskā adrese) |
Datums, kad noslēgts līgums par atkritumu pieņemšanu vai savākšanu, un līguma darbības termiņš |
Atkritumu apsaimniekošanas atļaujas numurs, izsniegšanas datums un derīguma termiņš11 |
Videi kaitīgu preču atkritumu veidi9, kas tiek pieņemti vai savākti |
1. | |||||||
2. | |||||||
3. |
Piezīmes.
10 No 2021. gada līdz 2025. gadam norāda arī vietas, kur iepriekšējos gados Latvijas Republikas teritorijā tika uzkrātas nolietotas riepas un par kurām ir informācija Valsts vides dienestā, ko apliecina pēc Valsts vides dienesta kontroles sagatavots dokuments.
11 Nav nepieciešams vietām, kur iepriekšējos gados tika uzkrātas nolietotas riepas.
4.3. Videi kaitīgu preču papildu pieņemšana vai savākšana
Nr. p. k. |
Atkritumu apsaimniekošanas reģions (alfabēta secībā) |
Komersants, kurš pieņem vai savāc videi kaitīgu preču atkritumus (komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese) |
Datums, kad noslēgts līgums par atkritumu pieņemšanu vai savākšanu, un līguma darbības termiņš |
Atkritumu apsaimniekošanas atļaujas numurs, izsniegšanas datums un derīguma termiņš |
Videi kaitīgu preču veids (un atkritumu klases kods), ko komersants pieņem vai savāc |
1. |
|||||
2. |
|||||
3. |
5. Videi kaitīgu preču atkritumu sagatavošanas atkārtotai izmantošanai, reģenerācijas un pārstrādes organizācija
5.1. Komersanti, kuri sagatavo atkārtotai izmantošanai, reģenerē vai pārstrādā videi kaitīgu preču atkritumus Latvijas Republikas teritorijā
Nr. |
Komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs Uzņēmumu reģistrā un juridiskā adrese |
Līguma noslēgšanas datums un darbības periods (no–līdz) |
Reģenerācijas iekārtas adrese |
Atļaujas numurs, izsniegšanas datums un derīguma termiņš |
Atkritumu veids un kods10 |
Atļautās darbības un reģenerācijas kods11 |
1. |
||||||
2. |
||||||
3. |
5.2. Komersanti, kuri sagatavo atkārtotai izmantošanai, reģenerē vai pārstrādā videi kaitīgu preču atkritumus ārpus Latvijas Republikas teritorijas
Nr. |
Komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs Uzņēmumu reģistrā un juridiskā adrese |
Līguma noslēgšanas datums un darbības periods (no–līdz) |
Reģenerācijas iekārtas adrese |
Atļaujas izdevējs, atļaujas numurs, izdošanas datums un derīguma termiņš |
Atkritumu veids un kods12 |
Atļautās darbības un reģenerācijas kods13 |
1. |
||||||
2. |
||||||
3. |
Piezīmes.
12 Saskaņā ar atkritumu klasifikatoru.
13 Saskaņā ar normatīvajiem aktiem par atkritumu reģenerācijas veidiem.
6. Komunikācijas pasākumu plāns
Nr. p. k. |
Pasākuma mērķis |
Pasākuma veids14/ apraksts |
Mērķauditorija (ne mazāk par 100 dalībniekiem reālajā vidē vai tiešsaistē) |
Plānotais īstenošanas laiks |
Plānotā pasākuma norises vieta vai informācijas publicēšanas vieta, aptvertā teritorija (atkritumu apsaimniekošanas reģions) |
Pasākuma īstenošanai plānotais finansējums (euro) |
1. |
Sabiedrības informēšana par atkritumu šķirošanas nepieciešamību | |||||
2. |
Sabiedrības informēšana par šķiroto atkritumu nodošanas iespējām | |||||
3. |
Sabiedrības iesaistīšana atkritumu šķirošanas aktivitātēs | |||||
4. |
Vides apziņas veidošana | |||||
Kopā |
Piezīme.
14 Informatīvie pasākumi (publikācijas, izglītojošie raksti, audioieraksti, video satura vienības plašsaziņas līdzekļos un mediju platformās), izglītojošie pasākumi ar sabiedrības līdzdalību (akcijas, semināri, konferences, apmācības (tai skaitā tiešsaistes), atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras objektu apmeklējumi).
7. Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas plāna īstenošanas finanšu plāns
Nr. p. k. |
Izmaksas (euro) |
1. gads |
2. gads |
3. gads |
1. |
Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas un pieņemšanas izmaksas | |||
2. |
Videi kaitīgu preču atkritumu uzglabāšanas izmaksas | |||
3. |
Savākto videi kaitīgo preču atkritumu pārstrādes un reģenerācijas izmaksas (tai skaitā izmaksas izvešanai no Latvijas Republikas teritorijas pārstrādei vai reģenerācijai) | |||
4. |
Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras uzturēšanas izmaksas | |||
5. |
Administratīvās izmaksas (tai skaitā reģistrācijas, informācijas un ziņošanas prasību nodrošināšanai) | |||
6. |
Komunikācijas pasākumu izmaksas (izmaksu apjoms ir ne mazāks kā 1,5 % no iepriekšējā gada uzņēmuma auditētajā ziņojumā iekļautā apgrozījuma) | |||
7. |
Ar apsaimniekošanas plāna īstenošanu saistītās finanšu izmaksas (tai skaitā par finanšu nodrošinājumu) | |||
8. |
Risks 10 % | |||
9. |
Izmaksas kopā | |||
8. Nodokļa maksātāji, kuri ar |
||
(apsaimniekotāja nosaukums) |
||
noslēguši līgumu par piedalīšanos videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmā15 |
Nr. p. k. |
Reģistrācijas numurs16 |
Nosaukums |
Juridiskā adrese |
Noslēgtā līguma datums un numurs |
Reģistrācijas numurs un datums elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāju reģistrā vai bateriju un akumulatoru ražotāju reģistrā17 |
Videi kaitīgu preču veidi, par kādiem ir noslēgts apsaimniekošanas līgums |
1. | ||||||
2. | ||||||
3. |
Piezīmes.
15 Nodokļa maksātājs, kas pats izveidojis un piemēro apsaimniekošanas sistēmu, norāda informāciju par sevi.
16 Ārvalsts komersantam norāda Eiropas Savienības pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numuru.
17 Aili aizpilda, ja reģistrācija nepieciešama atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāju un bateriju vai akumulatoru ražotāju reģistrācijas kārtību un samaksu par datu uzturēšanu.
Apliecinu, ka norādītā informācija ir pilnīga un patiesa.
(datums) |
|
Vadītājs vai paraksttiesīgā persona | |||||
(amats) |
(vārds, uzvārds) |
(paraksts)18 |
Informāciju sagatavoja | |||||
(amats) |
(vārds, uzvārds) |
(paraksts)18 |
Piezīme.
18 Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs A. T. Plešs
4. pielikums
Ministru kabineta
2021. gada 28. janvāra
noteikumiem Nr. 64
Iesniegums par izmaiņām līgumpartneru sarakstā un atbrīvojuma no dabas resursu nodokļa samaksas piemērošanu
Valsts vides dienestam
pasts@vvd.gov.lv
Lūdzu Valsts vides dienestu veikt grozījumus | |
(komersanta nosaukums)1 |
|
(vienotais reģistrācijas numurs, juridiskā adrese, e-pasts) |
apsaimniekošanas plāna 8. tabulā (turpmāk – līgumpartneru saraksts):
1. Piešķirt atbrīvojumu no nodokļa samaksas par līgumā minētajām videi kaitīgām precēm laikposmam no 20__. gada __. ______ līdz 20__. gada __. _______ šādiem dabas resursu nodokļa maksātājiem, ar kuriem noslēgts līgums par piedalīšanos videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmā:
Nr. p. k. |
Reģistrācijas numurs |
Nosaukums |
Juridiskā adrese |
Noslēgtā līguma datums un numurs |
Reģistrācijas numurs un datums elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāju reģistrā vai bateriju un akumulatoru ražotāju reģistrā3 |
Videi kaitīgu preču veidi, par kādiem ir noslēgts apsaimniekošanas līgums |
2. Izslēgt no līgumpartneru saraksta šādus komersantus, ar kuriem pārtraukta sadarbība:
Nr. p. k. |
Reģistrācijas numurs |
Nosaukums |
Juridiskā adrese |
Līguma laušanas datums |
3. Veikt izmaiņas šādos līgumpartneru saraksta ierakstos:
Nr. p. k. |
Reģistrācijas numurs |
Nosaukums |
Juridiskā adrese |
Noslēgtā līguma datums un numurs |
Reģistrācijas numurs un datums elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāju reģistrā vai bateriju un akumulatoru ražotāju reģistrā2 |
Videi kaitīgu preču veidi, par kādiem ir noslēgts apsaimniekošanas līgums |
Apliecinu, ka norādītā informācija ir pilnīga un patiesa.
(datums)3 |
|
Vadītājs vai paraksttiesīgā persona | |||||
(amats) |
(vārds, uzvārds) |
(paraksts)3 |
Z. v.3
Piezīmes.
1 Tā apsaimniekotāja nosaukums, ar kuru nodokļa maksātāji noslēguši līgumus par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmas piemērošanu.
2 Aili aizpilda, ja reģistrācija nepieciešama atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāju un bateriju vai akumulatoru ražotāju reģistrācijas kārtību un samaksu par datu uzturēšanu.
3 Dokumenta rekvizītus "datums", "paraksts" un "zīmoga vieta (Z. v.)" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs A. T. Plešs
5. pielikums
Ministru kabineta
2021. gada 28. janvāra
noteikumiem Nr. 64
Pārskats
Valsts vides dienestam
pasts@vvd.gov.lv
(komersanta nosaukums, vienotais reģistrācijas numurs, juridiskā adrese) |
Pārskats par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu un
aprēķināto dabas resursu nodokli
par laikposmu no 20___. gada ___. __________
līdz 20___. gada ___. __________
1. Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmas apraksts
1.1. Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas sistēmas vispārīgs apraksts
Aprakstā ietver informāciju par to, kā tika veikta videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšana un savākšana pārskata periodā, tai skaitā norāda, kā tika nodrošināts savākšanas vietu teritoriālais pārklājums. Pievieno darbību shematisko attēlojumu
1.2. To apsaimniekošanas sistēmas pasākumu apraksts, kas tika īstenoti reģenerācijas un pārstrādes normu izpildei
Aprakstā ietver informāciju par to, kā tika nodrošināta videi kaitīgu preču atkritumu sagatavošana atkārtotai izmantošanai, pārstrāde un reģenerācija pārskata periodā tādos apjomos, kas nav mazāki par Ministru kabineta 2021. gada 28. janvāra. noteikumu Nr. 64 "Kārtība, kādā atbrīvo no dabas resursu nodokļa samaksas par videi kaitīgām precēm" 1. pielikumā noteiktajiem apjomiem, kā arī norāda pārstrādes un reģenerācijas darbības, par kuru veikšanu ir noslēgti līgumi ar komersantiem, un paša veiktās pārstrādes un reģenerācijas darbības (ja tās tiek veiktas). Pievieno darbību shematisko attēlojumu
2. Pārskata periodā realizētie un no citām valstīm ievestie un saimnieciskās darbības nodrošināšanai izmantotie videi kaitīgu preču veidi un apjomi un aprēķinātais dabas resursu nodoklis
Nr. p. k. |
Videi kaitīgu preču veids |
Videi kaitīgu preču apjoms |
Dabas resursu nodokļa likme (euro) |
Aprēķinātais dabas resursu nodoklis (euro) |
Piezīme.
1 Eļļas filtriem norādīt arī vienības masu.
3. Informācija par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu
Nr. p. k. |
Videi kaitīgu preču veids |
Videi kaitīgu preču apjoms (kg) |
Latvijas teritorijā pieņemtais vai savāktais videi kaitīgu preču atkritumu apjoms (kg) |
Pārstrādātais vai atkārtotai izmantošanai sagatavotais videi kaitīgu preču atkritumu apjoms (kg) |
Reģenerētais (izņemot pārstrādāto vai atkārtotai izmantošanai sagatavoto) videi kaitīgu preču atkritumu apjoms (kg) |
Apglabātais videi kaitīgu preču atkritumu apjoms (kg) |
|||||||||
mājsaimniecības2 |
citi (izņemot mājsaim- |
kopā |
Latvijas teritorijā |
citā Eiropas Savienības dalībvalstī |
ārpus Eiropas Savienības |
nedalītu ierīču veidā atkārtoti izmantotie atkritumi3 |
kopā |
Latvijas teritorijā |
citā Eiropas Savienības dalībvalstī |
ārpus Eiropas Savienības |
kopā |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
1. |
Svinu saturoši elektriskie akumulatori | ||||||||||||||
2. |
Elektriskie akumulatori (Ni-Cd) |
||||||||||||||
3. |
Galvaniskie elementi un galvaniskās baterijas | ||||||||||||||
4. |
Citi elektriskie akumulatori | ||||||||||||||
5. |
Visu veidu riepas | ||||||||||||||
6. |
Smēreļļas | ||||||||||||||
7. |
Eļļas filtri4 | ||||||||||||||
8. |
Elektriskās un elektroniskās iekārtas5: | ||||||||||||||
8.1. |
1. kategorija. Temperatūras maiņas iekārtas | ||||||||||||||
8.2. |
2. kategorija. Ekrāni, monitori un iekārtas ar ekrānu, kura virsmas laukums ir lielāks nekā 100 cm2 | ||||||||||||||
8.3. |
3. kategorija. Spuldzes | ||||||||||||||
8.4. |
4. kategorija. Liela izmēra iekārtas
(vismaz viens ārējais izmērs pārsniedz 50 cm), tai skaitā
mājsaimnie-cības preces, informācijas tehnoloģiju un telesakaru
iekārtas, patērētāju iekārtas, gaismekļi, skaņu vai attēlu
demonstrējošas iekārtas, mūzikas ierīces, elektriski un elektroniski
instrumenti, rotaļlietas, izklaides un sporta aprīkojums, medicīnas
ierīces, monitoringa un kontroles instrumenti, automātiskie sadalītāji,
ierīces elektriskās strāvas ražošanai un citas iekārtas (izņemot 1., 2. un 3. kategorijā ietilpstošās iekārtas) |
||||||||||||||
8.5. |
5. kategorija. Maza izmēra iekārtas (neviens ārējais izmērs nepārsniedz 50 cm), tai skaitā mājsaimniecības preces, patērētāju iekārtas, gaismekļi, skaņu vai attēlu demonstrējošas iekārtas, mūzikas ierīces, elektriski un elektroniski instrumenti, rotaļlietas, izklaides un sporta aprīkojums, medicīnas ierīces, monitoringa un kontroles instrumenti, automātiskie sadalītāji, ierīces elektriskās strāvas ražošanai un citas iekārtas (izņemot 1., 2, 3. un 6. kategorijā ietilpstošās iekārtas) | ||||||||||||||
8.6. |
6. kategorija. Mazas informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju iekārtas (neviens ārējais izmērs nepārsniedz 50 cm) |
Piezīmes.
Iekrāsotos laukus neaizpilda.
2 Informāciju norāda, ja tāda ir pieejama.
3 Minēto informāciju par elektriskajām un elektroniskajām iekārtām iesniedz, ja tāda ir pieejama. Nedalītu ierīču veidā atkārtoti izmantotais atkritumu apjoms ir jāiekļauj pārstrādātā vai atkārtotai izmantošanai sagatavotā videi kaitīgu preču atkritumu apjomā.
4 Eļļas filtriem norāda arī vienības masu.
5 Elektriskās un elektroniskās iekārtas atbilstoši Atkritumu apsaimniekošanas likuma 1. panta 22. punktam un normatīvajiem aktiem par elektrisko un elektronisko iekārtu kategorijām un marķēšanas prasībām un šo iekārtu atkritumu apsaimniekošanas prasībām un kārtību.
4. Dokumenti, kas apliecina videi kaitīgu preču atkritumu savākšanu Latvijas Republikas teritorijā un savāktā videi kaitīgu preču atkritumu apjoma sagatavošanu atkārtotai izmantošanai, reģenerāciju un pārstrādi
4.1. Komersantu (ar kuriem noslēgti līgumi par videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanu vai savākšanu) apliecinājuma dokumenti par Latvijas Republikas teritorijā pieņemto vai savākto videi kaitīgu preču atkritumu apjomu attiecīgajā laikposmā6
Nr. p. k. |
Komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs un adrese |
Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas vietas7 adrese |
Dokumentā norādītais pieņemto vai savākto videi kaitīgu preču atkritumu veids un klase |
Dokumentā norādītais pieņemto vai savākto videi kaitīgu preču atkritumu apjoms (kg) |
Laikposms, par kuru izsniegts dokuments |
Dokumenta izsniegšanas datums |
Komersanta nosaukums, kuram videi kaitīgu preču atkritumi tika nodoti reģenerācijai |
Apsaimniekotāja līdzfinansējums8 (euro) |
Apsaimniekotāja līdzfinansējuma saņēmējs (komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs) |
Piezīmes.
6 Apliecinājuma dokumentus sniedz tie komersanti, ar kuriem ir noslēgts līgums par videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanu vai savākšanu un kuri attiecīgajā laikposmā pieņēmuši vai savākuši pārskata 3. punktā norādītās videi kaitīgas preces.
7 Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas vietu adreses norāda atbilstoši apsaimniekošanas plāna 4.1. vai 4.2. apakšpunktam. Aili neaizpilda, ja videi kaitīgas preces pieņem vai savāc atbilstoši apsaimniekošanas plāna 4.3. apakšpunktam.
8 Apsaimniekotāja līdzfinansējums ir maksājums, ko apsaimniekotājs veic apsaimniekošanas plānā iekļautajiem sadarbības partneriem par dalītu atkritumu vākšanu Latvijas Republikas teritorijā no tiešajiem atkritumu radītājiem, sagatavošanu pārstrādei, tai skaitā šķirošanu, pārstrādi vai reģenerāciju.
4.2. Komersantu (ar kuriem noslēgti līgumi par videi kaitīgu preču atkritumu sagatavošanu atkārtotai izmantošanai, reģenerāciju vai pārstrādi) apliecinājuma dokumenti par atkārtotai izmantošanai sagatavoto, reģenerēto vai pārstrādāto videi kaitīgu preču atkritumu apjomu attiecīgajā laikposmā
Nr. p. k. |
Komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs un adrese |
Dokumentā norādītais atkārtotai izmantošanai sagatavoto, reģenerēto vai pārstrādāto videi kaitīgu preču atkritumu veids un klases kods |
Dokumentā norādītais atkārtotai izmantošanai sagatavoto, reģenerēto vai pārstrādāto videi kaitīgu preču atkritumu apjoms (kg)9 |
Veiktās reģenerācijas darbības kods vai nosaukums |
Laikposms, par kuru izsniegts dokuments |
Dokumenta izsniegšanas datums |
Apsaimniekotāja līdzfinansējums (euro) |
Apsaimniekotāja līdzfinansējuma saņēmējs (komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs) |
Piezīme.
9 Norāda uz attiecīgo apsaimniekošanas sistēmu attiecināto apjomu.
5. Informācija par dokumentiem, kas attiecas uz atkritumu pārrobežu pārvadājumiem atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regulai (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem vai Bāzeles konvencijai par kontroli pār kaitīgo atkritumu robežšķērsojošo transportēšanu un to aizvākšanu, ja videi kaitīgu preču atkritumi tiek izvesti reģenerācijai uz citu Eiropas Savienības dalībvalsti vai ārpus Eiropas Savienības
Nr. p. k. |
Videi kaitīgu preču atkritumu veids un klases kods |
Nosūtītājs |
Saņēmējs |
Videi kaitīgu preču atkritumu kravas pārvadājuma pavadzīmes veids10 |
Atkritumu pārrobežu pārvietošanas dokumenta numurs11 |
Atkritumu pārrobežu pārvietošanas dokumenta izdošanas datums12 |
Uz pārskatu attiecināmais apjoms (kg) |
Piezīmes.
10 Norāda vienu no šādiem videi kaitīgu preču atkritumu kravas pārvadājuma pavadzīmes veidiem:
1) paziņojuma dokuments par atkritumu pārrobežu pārvietošanu/sūtījumiem atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regulas (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem I A pielikumam;
2) paziņojuma dokuments par atkritumu pārrobežu pārvietošanu/sūtījumiem atbilstoši Bāzeles konvencijai par kontroli pār kaitīgo atkritumu robežšķērsojošo transportēšanu un to aizvākšanu;
3) atkritumu sūtījumiem pievienojamā informācija atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regulas (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem VII pielikumam.
11 Norāda attiecīgā paziņojuma dokumenta numuru. Informācijā, ko atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regulas (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem VII pielikumam pievieno atkritumu sūtījumiem, kravas pavadzīmes numuru nenorāda.
12 Norāda attiecīgā paziņojuma dokumenta izdošanas datumu. Informācijā, ko atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regulas (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem VII pielikumam pievieno atkritumu sūtījumiem, norāda faktisko sūtījuma datumu un datumu, kad sūtījuma saņēmējs ir saņēmis atkritumus.
6. Dokumenti, kas apliecina videi kaitīgu preču realizāciju vai nodošanu atkārtotai lietošanai
Nr. p. k. |
Tā komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs un adrese, kas izsniedzis dokumentu |
Dokumentā norādītais videi kaitīgu preču veids un apjoms, kas realizēts vai nodots bez atlīdzības atkārtotai lietošanai |
Laikposms, par kuru izsniegts apliecinājums |
Dokumenta izsniegšanas datums |
7. Komunikācijas pasākumu plāna izpilde
Nr. p. k. |
Pasākuma mērķis |
Pasākuma veids13 |
Sasniegtā mērķauditorija (skaits reālajā vidē vai tiešsaistē)14 |
Mērķa sasniegšanas veids/ detalizēts pasākuma apraksts un novērtējums |
Pasākuma īstenošanas laiks |
Pasākuma īstenošanas vieta, aptvertā teritorija, informācijas izplatīšanas kanāli, informācijas publicēšanas vieta15 |
Pasākuma īstenošanai izlietotais finansējums (euro) |
1. | Sabiedrības informēšana par atkritumu šķirošanas nepieciešamību | ||||||
2. | Sabiedrības informēšana par šķiroto atkritumu nodošanas iespējām | ||||||
3. | Sabiedrības iesaistīšana atkritumu šķirošanas aktivitātēs | ||||||
4. | Vides apziņas veidošana | ||||||
Kopā |
Piezīmes.
13 Informatīvie pasākumi (publikācijas, izglītojošie raksti, audioieraksti, video satura vienības plašsaziņas līdzekļos un mediju platformās), izglītojošie pasākumi ar sabiedrības līdzdalību (akcijas, semināri, konferences, apmācības (tai skaitā tiešsaistes), atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras objektu apmeklējumi).
14 Vismaz 100 dalībnieku auditorija katrā pasākumā.
15 Norāda hipersaiti uz tīmekļvietni, kas apliecina pasākuma īstenošanu.
8. Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas finanšu plāna izpilde
Nr. p. k. |
Izmaksas |
(euro) |
1. |
Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas un pieņemšanas izmaksas | |
2. |
Videi kaitīgu preču atkritumu uzglabāšanas izmaksas | |
3. |
Savākto videi kaitīgo preču atkritumu pārstrādes un reģenerācijas izmaksas (tai skaitā izmaksas izvešanai no Latvijas Republikas teritorijas pārstrādei vai reģenerācijai) | |
4. |
Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras uzturēšanas izmaksas | |
5. |
Administratīvās izmaksas (tai skaitā reģistrācijas, informācijas un ziņošanas prasību nodrošināšanai) | |
6. |
Komunikācijas pasākumu izmaksas | |
7. |
Ar apsaimniekošanas plāna īstenošanu saistītās finanšu izmaksas (tai skaitā par finanšu nodrošinājumu) | |
8. |
Risks 10 % | |
9. |
Izmaksas kopā |
Apliecinu, ka norādītā informācija ir pilnīga un patiesa.
(datums)16 |
|
Vadītājs vai paraksttiesīgā persona | |||||
(amats) |
(vārds, uzvārds) |
(paraksts)16 |
Informāciju sagatavoja | |||||
(amats) |
(vārds, uzvārds) |
(paraksts)16 |
Z. v.16
Piezīme.
16 Dokumenta rekvizītus "datums", "paraksts" un "zīmoga vieta" ("Z. v.") neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs A. T. Plešs