Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 21 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 487
Rīgā 2021. gada 6. jūlijā (prot. Nr. 51 58. §)
Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi"
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
3. panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2015, 122. nr.; 2017, 173. nr.; 2018, 172. nr.; 2019, 108. nr.; 2020, 61. nr.; 2021, 91. nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt noteikumus ar 2.5.2 apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.5.2 bezemisiju lielas noslodzes transportlīdzeklis – bezemisiju lielas noslodzes transportlīdzeklis, kā tas definēts Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regulas (ES) 2019/1242 par CO2 emisiju standartu noteikšanu jauniem lielas noslodzes transportlīdzekļiem un ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 595/2009 un (ES) 2018/956 un Padomes Direktīvu 96/53/EK, 3. panta 11. punktā;".
2. Papildināt noteikumus ar 194.3 punktu šādā redakcijā:
"194.3 Ar alternatīvu degvielu darbināmi vai bezemisiju transportlīdzekļi atbilst šo noteikumu 2. pielikuma 9., 10. un 11. punktā norādītajām maksimāli pieļaujamajām ass slodzes robežvērtībām. Papildu svaru, kas vajadzīgs ar alternatīvu degvielu darbināmiem vai bezemisiju transportlīdzekļiem, nosaka, pamatojoties uz dokumentāciju, ko sniedz izgatavotājs, kad attiecīgajam transportlīdzeklim tiek piešķirts tipa apstiprinājums. Minēto papildu svaru norāda atbilstības sertifikātā, kas sagatavots saskaņā ar normatīvajiem aktiem par mopēdu, mehānisko transportlīdzekļu, to piekabju un sastāvdaļu atbilstības novērtēšanu."
3. Izteikt 2. pielikumu šādā redakcijā:
"2. pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 2. jūnija
noteikumiem Nr. 279
Pieļaujamie transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) gabarīti (ar kravu vai bez tās), faktiskā masa un ass slodze
1. | Garums: | |
1.1. | mehāniskajiem transportlīdzekļiem (izņemot autobusus un trolejbusus) |
12 m |
1.2. | piekabēm |
12 m |
1.3. | transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no automobiļa ar puspiekabi |
16,50 m |
1.4. | transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no automobiļa ar piekabi |
18,75 m |
1.5. | posmainajiem autobusiem |
18,75 m |
1.6. | divasu autobusiem |
13,50 m |
1.7. | autobusiem, kam ir vairāk nekā divas asis |
15,00 m |
1.8. | transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no autobusa ar piekabi |
18,75 m |
1.9. | transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no traktortehnikas un divām piekabēm |
18,75 m |
2. | Platums: | |
2.1. | visiem transportlīdzekļiem |
2,55 m |
2.2. | transportlīdzekļiem ar izotermisko virsbūvi, maināmām virsbūvēm vai kuri ved izotermisku konteineru |
2,60 m |
3. | Augstums |
4 m |
4. | Transportlīdzeklim vai transportlīdzekļu sastāvam jāapgriežas riņķveida joslas robežās, kuras ārējais rādiuss ir 12,50 m, bet iekšējais rādiuss – 5,30 m | |
5. | Attālums horizontālā plaknē no puspiekabes atbalsta–sakabes ierīces ass līdz puspiekabes aizmugurei |
12 m |
6. | Attālums paralēli transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam, atņemot attālumu no automobiļa aizmugures līdz piekabes priekšai |
15,65 m |
7. | Attālums paralēli transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam |
16,40 m |
8. | Faktiskā masa: | |
8.1. | divasu piekabēm |
18 t |
8.2. | trīsasu piekabēm |
24 t |
8.3. | transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu automobiļa un divasu piekabes |
36 t |
8.4. | transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu darbināma automobiļa un divasu piekabes, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
37 t |
8.5. | transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju automobiļa un divasu piekabes, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai |
38 t |
8.6. | transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu automobiļa un trīsasu vai vairākasu piekabes vai trīsasu automobiļa un divasu vai vairākasu piekabes |
40 t |
8.7. | transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu darbināma automobiļa un trīsasu vai vairākasu piekabes vai trīsasu ar alternatīvo degvielu darbināma automobiļa un divasu vai vairākasu piekabes, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
41 t |
8.8. | transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju automobiļa un trīsasu vai vairākasu piekabes vai trīsasu bezemisiju automobiļa un divasu vai vairākasu piekabes, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai |
42 t |
8.9. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu puspiekabes vai trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes |
40 t |
8.10. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu darbināma vilcēja un trīsasu puspiekabes vai trīsasu ar alternatīvo degvielu darbināma vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
41 t |
8.11. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju vilcēja un trīsasu puspiekabes vai trīsasu bezemisiju vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai |
42 t |
8.12. | transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no traktortehnikas un divām divasu vai trīsasu piekabēm |
40 t |
8.13. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām |
42 t |
8.13.1. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu darbināma vilcēja un trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
43 t |
8.13.2. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju vilcēja un trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai |
44 t |
8.14. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām |
44 t |
8.14.1. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no trīsasu ar alternatīvo degvielu darbināma vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
45 t |
8.14.2. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no trīsasu bezemisiju vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai |
46 t |
8.15. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un divasu puspiekabes: | |
8.15.1. | ja puspiekabes starpasu attālums ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m |
36 t |
8.15.2. | ja puspiekabes starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m |
36 t |
8.15.3. | ja vilcēja faktiskā masa ir 18 t un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m, faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums |
38 t |
8.16. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu darbināma vilcēja un divasu puspiekabes, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai: | |
8.16.1. | ja puspiekabes starpasu attālums ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m |
37 t |
8.16.2. | ja puspiekabes starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m |
37 t |
8.16.3. | ja vilcēja faktiskā masa ir 19 t un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m, faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums |
39 t |
8.17. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju vilcēja un divasu puspiekabes, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai: | |
8.17.1. | ja puspiekabes starpasu attālums ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m |
38 t |
8.17.2. | ja puspiekabes starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m |
38 t |
8.17.3. | ja vilcēja faktiskā masa ir 20 t un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m, faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums |
40 t |
8.18. | divasu mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nav autobusi |
18 t |
8.19. | divasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nav autobusi, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
19 t |
8.20. | divasu bezemisiju mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nav autobusi, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai |
20 t |
8.21. | divasu autobusiem |
19,5 t |
8.22. | trīsasu automobiļiem |
25 t |
ja trīsasu automobiļa dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t |
26 t |
|
8.23. | trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem automobiļiem, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
26 t |
ja trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināma automobiļa dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
27 t |
|
8.24. | trīsasu bezemisiju automobiļiem, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai |
27 t |
ja trīsasu bezemisiju automobiļa dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai |
28 t |
|
8.25. | četrasu automobiļiem ar diviem stūrējamiem tiltiem, ja tā dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t |
32 t |
8.26. | trīsasu posmainajiem autobusiem |
28 t |
8.27. | trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem posmainajiem autobusiem, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai |
29 t |
8.28. | trīsasu bezemisiju posmainajiem autobusiem, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai |
30 t |
9. | Vienass tilta slodze: | |
9.1. | dzītajam tiltam bez dubultriteņiem |
10 t |
9.2. | dzītajam tiltam ar dubultriteņiem |
10 t |
9.3. | dzenošajam tiltam |
11,5 t |
10. | Divasu tilta asu slodzes summa: | |
10.1. | mehāniskajiem transportlīdzekļiem, ja starpasu attālums ir: | |
10.1.1. | mazāks par 1 m |
11,5 t |
10.1.2. | 1 m un lielāks, bet mazāks par 1,3 m |
16 t |
10.1.3. | 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m |
18 t |
10.1.4. | 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m, un ja dzenošajai asij ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai ja abām dzenošajām asīm ir dubultriteņi un katras ass slodze nepārsniedz 9,5 t |
19 t |
10.2. | piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu attālums ir: | |
10.2.1. | mazāks par 1 m |
11 t |
10.2.2. | 1 m un lielāks, bet mazāks par 1,3 m |
16 t |
10.2.3. | 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m |
18 t |
10.2.4. | 1,8 m un lielāks |
20 t |
11. | Trīsasu tilta asu slodzes summa piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu attālums: | |
11.1. | nepārsniedz 1,3 m |
21 t |
11.2. | lielāks par 1,3 m, bet nepārsniedz 1,4 m |
24 t |
12. | Transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) dzenošās(-o) ass(-u) slodze nedrīkst būt mazāka par 25 % no kopējās transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) faktiskās masas | |
13. | Transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi attālums starp vilcēja pakaļējo asi un piekabes priekšējo asi nedrīkst būt mazāks par 3,00 m | |
14. | Četrasu mehāniskā transportlīdzekļa maksimāli pieļaujamā masa tonnās nedrīkst būt lielāka par pieciem attālumiem metros starp tā priekšējo un pakaļējo asi | |
15. | Attālums horizontālā plaknē starp puspiekabes atbalsta–sakabes ierīces asi un jebkuru punktu puspiekabes priekšpusē nedrīkst pārsniegt 2,04 m | |
16. | Stāvošam autobusam uz zemes ar svītru atzīmē horizontālu sāna vertikālās pieskarplaknes projekciju, kas atrodas šā pielikuma 4. punkta minētā riņķa ārmalas pusē (posmainam autobusam abām tā daļām jālīdzinās pēc šīs svītras). Kad autobuss, kas sācis braukt taisnā virzienā, iebrauc šā pielikuma 4. punktā minētajā riņķa joslā, neviena tā daļa nedrīkst izvirzīties ārpus minētās vertikālās plaknes projekcijas vairāk par 0,6 m | |
17. | Šā pielikuma 1.1., 1.2., 1.3. un 1.4. apakšpunktā, kā arī 3. punktā minētās prasības uz autovedējiem attiecas, tiem ceļu satiksmē piedaloties bez kravas | |
18. | Maksimālos garumus, kas noteikti šā pielikuma 1. punktā, attiecīgajā gadījumā, ievērojot šo noteikumu 194.1 punktu, un maksimālo attālumu, kas noteikts 5. punktā, var par 15 cm pārsniegt transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi, tiem ceļu satiksmē piedaloties ar tukšiem 45 pēdu konteineriem vai 45 pēdu maināmām virsbūvēm, ar nosacījumu, ka attiecīgā konteinera vai noņemamās virsbūves pārvadājums pa autoceļiem ir intermodāla pārvadājuma darbības daļa, kā noteikts Autopārvadājumu likumā | |
19. | Maksimālos garumus, kas noteikti šā pielikuma 1. punktā, ievērojot, ka netiek radīts transportlīdzekļu vai transportlīdzekļu sastāvu kravietilpības palielinājums, var pārsniegt transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi, kuriem ir atbilstoši Komisijas 2012. gada 12. decembra Regulas (ES) Nr. 1230/2012, ar ko īsteno Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 661/2009 par tipa apstiprināšanas prasībām attiecībā uz mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju masu un gabarītiem un groza Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2007/46/EK, I pielikumam izgatavotas kabīnes, kas uzlabo to aerodinamikas rādītājus, energoefektivitāti un drošības rādītājus. Minēto atbilstību apliecina uz transportlīdzekļa izgatavotāja plāksnītes norādīta attiecīga informācija." |
Ministru prezidents A. K. Kariņš
Satiksmes ministrs T. Linkaits