Siguldas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Siguldas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 10
Siguldā 2021. gada 26. augustā
Par statusa "Siguldas novada pašvaldības ģimene, kuras aprūpē ir trīs un vairāk bērni" piešķiršanu un atjaunošanu
Apstiprināti
ar Siguldas novada pašvaldības domes
2021. gada 26. augusta lēmumu
(prot. Nr. 7, 21. §)
Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām"
43. panta trešo daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumos lietotie termini:
1.1. bērns – persona, kura nav sasniegusi 18 gadu vecumu (izņemot tās personas, kuras saskaņā ar likumu izsludinātas par pilngadīgām vai stājušās laulībā pirms 18 gadu vecuma sasniegšanas), vai persona, kura līdz 24 gadu vecumam turpina iegūt vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību augstskolā pilna laika klātienē;
1.2. ģimene – ģimene, kas sastāv no:
1.2.1. personas, kurai pašai vai kopā ar laulāto vai kuras laulātajam aprūpē ir trīs vai vairāk bērni, to skaitā audžuģimenē ievietoti un aizbildnībā esoši bērni (bērnu skaitā neieskaita bērnus, par kuriem personai ir pārtrauktas vai atņemtas aizgādības tiesības), un ja šo pieaugušo dzīvesvieta ir deklarēta Siguldas novada teritorijā un vismaz trīs bērnu dzīvesvieta ir deklarēta pie viena no pieaugušajiem vai viena no pieaugušā piederošajā īpašumā Siguldas novada teritorijā;
1.2.2. personas, kurai pašai vai kopā ar kopdzīves partneri vai kuras kopdzīves partnerim aprūpē ir trīs vai vairāk bērni, to skaitā audžuģimenē ievietoti un aizbildnībā esoši bērni, un ja šo pieaugušo un vismaz trīs bērnu dzīvesvieta ir deklarēta vienā adresē Siguldas novada teritorijā;
1.2.3. viena vecāka, kura viena paša aprūpē ir vismaz trīs vai vairāk bērni, to skaitā audžuģimenē ievietoti un aizbildnībā esoši bērni, un ja šo bērnu (vismaz trīs) un vecāka dzīvesvieta ir deklarēta Siguldas novada teritorijā vienā adresē. Viena vecāka aprūpes tiesību īstenošana attiecas tikai uz gadījumiem, kas saistīti ar kopdzīves pārtraukšanu ar otru vecāku vai gadījumiem, ja:
1.2.3.1. otrs vecāks ir pazudis un izsludināts meklēšanā;
1.2.3.2. otram vecākam ir pārtrauktas vai atņemtas aizgādības tiesības;
1.2.3.3. otrs vecāks atrodas brīvības atņemšanas iestādē vai izmeklēšanas cietumā;
1.2.3.4. otrs vecāks ir miris vai izsludināts par mirušu;
1.2.3.5. otrs vecāks nav zināms;
1.3. reģistrs – Siguldas novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) ģimeņu, kuru aprūpē ir trīs un vairāk bērni, uzskaites sistēma, kurā tiek reģistrētas ģimenes, kurām piešķirts vai atjaunots statuss "Siguldas novada pašvaldības ģimene, kuru aprūpē ir trīs un vairāk bērni" (turpmāk – statuss).
2. Šie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā tiek piešķirts vai atjaunots ģimenei statuss.
3. Noteikumu izdošanas mērķis – noteikt statusu ģimenēm, kurām pašvaldība paredzējusi sniegt atbalstu, priekšrocības, atvieglojumus dažādu pakalpojumu saņemšanā (turpmāk – atbalsti), tādējādi veicinot šo ģimeņu labklājību un samazinot minēto ģimeņu ikdienas izdevumus.
II. Pieteikumu iesniegšanas kārtība
4. Ģimeņu reģistrācija un statusa piešķiršana tiek nodrošināta visu gadu. Statuss tiek piešķirts vai atjaunots uz laiku, kamēr ģimene atbilst šo noteikumu prasībām, bet ne ilgāk kā līdz nākamā gada 31. augustam.
5. Statuss tiek piešķirts vai atjaunots:
5.1. līdz kalendārā gada 31. augustam, ja pieteikums iesniegts no 1. janvāra līdz 30. aprīlim;
5.2. līdz nākamā kalendārā gada 31. augustam, ja pieteikums iesniegts no 1. maija līdz 31. decembrim.
6. Lai ģimene saņemtu vai atjaunotu statusu, nepieciešams iesniegt pieteikumu pašvaldības pakalpojumu portālā e.sigulda.lv vai kādā no pašvaldības klientu apkalpošanas vietām. Pieteikumu var iesniegt persona, uz kuru attiecināms statuss, vai viņa pilnvarotā persona (turpmāk – iesniedzējs), izņemot bērni. Pieteikumam pievienojami tie statusa iegūšanai apliecinošie dokumenti, par kuriem informācija nav pieejama pašvaldības rīcībā esošajos pašvaldības un valsts datu reģistros.
7. Pieteikumus pārbauda un izvērtē pašvaldības Klientu apkalpošanas pārvaldes Klientu apkalpošanas nodaļas speciālists (turpmāk – speciālists).
8. Speciālistam ir tiesības:
8.1. pārbaudīt ziņas par ģimeni no pašvaldībai rīcībā esošās informācijas un pieejamiem pašvaldības un valsts datu reģistriem;
8.2. pieprasīt iesniedzējam iesniegt citus statusa iegūšanai vai atjaunošanai apliecinošus dokumentus, ja nepieciešamā informācija pašvaldībai nav pieejama;
8.3. iegūt papildus informāciju no valsts un pašvaldību institūcijām, ja šī informācija nav iesniedzēja rīcībā vai tā ir neskaidra.
9. Speciālists pēc nepieciešamo dokumentu saņemšanas un pārbaudes ne vēlāk kā divu nedēļu laikā ģimenei piešķir vai atjauno statusu, reģistrējot informāciju reģistrā, vai pieņem lēmumu par atteikumu piešķirt vai atjaunot statusu. Tikai pēc statusa piešķiršanas vai atjaunošanas ģimene var saņemt pašvaldības noteiktajā kārtībā ģimenēm paredzēto atbalstu, kas tiek piemērots ar nākamā kalendārā mēneša pirmo datumu.
10. Paziņojums par statusa piešķiršanu vai atjaunošanu iesniedzējam pēc tā izvēles tiek nosūtīts uz pieteikumā norādīto e-pastu, uz deklarēto dzīvesvietas adresi vai izsniegts pēc iesniedzēja izvēles kādā no pašvaldības klientu apkalpošanas centriem.
11. Ģimenei statuss netiek piešķirts vai atjaunots, vai piešķirtais vai atjaunotais statuss tiek atcelts, ja speciālists konstatē, ka:
11.1. kādam no pieteikumā noradītajiem ģimenes locekļiem pašvaldībā ir nekustamā īpašuma nodokļu parāds, kura maksāšanas termiņš ir kavēts vairāk kā par diviem mēnešiem;
11.2. pieteikumā noradīto bērnu vecvecāku īpašumā vai tiesiskā valdījumā esošajam īpašumam, kurā ir deklarēti pieteikumā norādītie ģimenes locekļi, ir nekustamā īpašuma nodokļu parāds;
11.3. kādam no pieteikumā noradītajiem ģimenes locekļiem pašvaldībā vai kādā no tās iestādēm ir parādsaistības, kuru maksāšanas termiņš ir kavēts vairāk kā par diviem mēnešiem;
11.4. kādam no pieteikumā noradītajiem ģimenes locekļiem pašvaldībā vai kādā no tās iestādēm kavēts samaksas termiņš vairāk kā par diviem mēnešiem pakalpojumam, kuru pašvaldība piesaistījusi iepirkuma ietvaros;
11.5. ģimene statusa iegūšanai vai atjaunošanai sniegusi nepatiesu informāciju;
11.6. pieteikumā norādītā ģimene neatbilst citām noteikumos noteiktajām prasībām.
12. Pēc statusa piešķiršanas vai atjaunošanas speciālistam jebkurā brīdī ir tiesības pārbaudīt ģimenes atbilstību noteikumos noteiktajām prasībām.
13. Ģimenei, kura saņēmusi statusu, ir pienākums paziņot pašvaldībai par jebkuriem apstākļiem, kas ietekmē statusu. Ja personas, kurām piešķirts vai atjaunots statuss, izņemot bērnus, nepaziņo, ka ģimene neatbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām statusa iegūšanai vai atjaunošanai sniegusi nepatiesu informāciju, tad izdevumi, kas pašvaldībai vai tās iestādei radušies dēļ tā, ka ģimene ir nepamatoti izmantojusi statusu atbalsta saņemšanai, šīm personām, kurām piešķirts statuss, izņemot bērnus, var tikt piedzīti saskaņā ar normatīvajiem aktiem.
14. Pārraudzības funkciju par statusa piešķiršanu vai atjaunošanu veic pašvaldības Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītājs.
III. Izziņu izsniegšana, anulēšana
15. Pēc pieprasījuma ģimenei ir tiesības saņemt rakstveida izziņu par atbilstību statusam (turpmāk – izziņa). Izziņa pēc iesniedzēja izvēles tiek nosūtīta uz pieteikumā norādīto e-pastu, deklarēto dzīvesvietas adresi vai izsniegta pēc iesniedzēja izvēles kādā no pašvaldības klientu apkalpošanas centriem.
16. Izziņā ģimenes sastāvā netiek norādītas personas, kuras neatbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām.
17. Izziņu sagatavo speciālists un paraksta pašvaldības Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītājs.
18. Lai atkārtoti saņemtu izziņu, persona uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz rakstisku iesniegumu, kurā pamatota nepieciešamība izziņu saņemt atkārtoti.
19. Noteikumu 11. punktā noteiktajā gadījumā iepriekš izsniegtās izziņas tiek anulētas.
IV. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība
20. Speciālista rīcību var apstrīdēt pašvaldības Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītājam. Savukārt Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītāja rīcību var apstrīdēt pašvaldības domē normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
21. Pašvaldības domes lēmumu par apstrīdēto lēmumu vai faktisko rīcību var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā normatīvajos aktos noteiktā kārtībā.
V. Noslēguma jautājums
22. Ar noteikumu spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē Siguldas novada pašvaldības domes 2020. gada 20. februāra saistošie noteikumi Nr. 8 "Par statusa "Siguldas novada pašvaldības ģimene, kuras aprūpē ir trīs un vairāk bērni" piešķiršanu un atjaunošanu".
Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs U. Mitrevics
Paskaidrojuma raksts
Siguldas novada pašvaldības domes 2021. gada 26. augusta saistošajiem
noteikumiem Nr. 10 "Par statusa "Siguldas novada pašvaldības ģimene, kuras
aprūpē ir trīs un vairāk bērni" piešķiršanu un atjaunošanu"
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums | Saskaņā ar Administratīvo teritoriju un
apdzīvoto vietu likumu pārejas noteikumu 6. punktu ar 2021. gada
1. jūlija jaunievēlētās pašvaldības domes pirmo sēdi stājas spēkā
jaunizveidotais Siguldas novads ar administratīvo centru – Sigulda, kurā
ietilpst šādas teritoriālā iedalījuma vienības: Allažu pagasts,
Inčukalna pagasts, Krimuldas pagasts, Lēdurgas pagasts, Mālpils pagasts,
Mores pagasts, Siguldas pagasts, Siguldas pilsēta, un izbeidzas visu
bijušo pašvaldību domju pilnvaras. Siguldas novada pašvaldība ir novadā
iekļauto pašvaldību institūciju, finanšu, mantas, tiesību un saistību
pārņēmēja. Likuma pārejas noteikumu 17. punkts noteic, ka 2021. gada
pašvaldību vēlēšanās ievēlētā novada dome izvērtē novadu veidojošo
bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada
saistošos noteikumus. Līdz novada saistošo noteikumu spēkā stāšanās
dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 1. jūnijam ir spēkā novadu
veidojošo bijušo pašvaldību saistošie noteikumi, izņemot saistošos
noteikumus par teritorijas plānojumu, kurus izstrādā līdz 2025. gada 31.
decembrim. Ievērojot minēto, ir nepieciešams apstiprināt jaunus saistošos noteikumus "Siguldas novada pašvaldības ģimene, kuras aprūpē ir trīs un vairāk bērni", kuru piemērošanas kārtība attiektos uz visu jaunveidoto Siguldas novada teritoriju. Statuss "Siguldas novada pašvaldības ģimene, kuras aprūpē ir trīs un vairāk bērni" dod iespēju ģimenēm saņemt ne tikai pašvaldības noteiktos atbalstus un priekšrocības, bet arī atlaides uzņēmēju noteiktajiem pakalpojumiem un precēm. Statusa iegūšana tādējādi veicina šo ģimeņu labklājību, proti, samazinās ģimeņu ikdienas izdevumi. Šī ir pašvaldības īstenota brīvprātīga iniciatīva. |
2. Īss projekta satura izklāsts | Noteikumi nosaka kārtību, kādā ģimenei tiek
piešķirts vai atjaunots statuss "Siguldas novada pašvaldības ģimene,
kuras aprūpē ir trīs un vairāk bērni". Noteikumos iestrādātas prasības par parādsaistību neesamību statusa saņemšanai. Nosacījums par parādsaistību neesamību iestrādāts nolūkā disciplinēt ģimenes nokārtot un neuzkrāt parādsaistības, pie apstākļiem, ja vēlas izmantot pašvaldības pēc brīvprātīgas iniciatīvas noteiktos papildus atbalstus, kurus var saņemt uz iegūtā statusa pamata. Ar saistošajiem noteikumiem netiek risināts parāda piedziņas jautājums, bet gan paredz tikai un vienīgi nosacījumu, ka uz pašvaldības noteikto statusu nevar pretendēt un attiecīgi saņemt no statusa izrietošos labumus ģimene, kurai ir parādsaistības. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Pašvaldības noteikto atbalstu apmērā. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Projekts atstās labvēlīgu ietekmi uz sociālekonomisko stāvokli. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Personas jautājumos par saistošo noteikumu piemērošanu var vērsties Siguldas novada pašvaldības Klientu apkalpošanas pārvaldē. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Konsultācijas nav veiktas. Saistošie noteikumi pirms apstiprināšanas publicēti Siguldas novada pašvaldības interneta vietnē: www.sigulda.lv. |
Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs U. Mitrevics