Talsu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Talsu novada domes saistošie noteikumi Nr. 9
Talsos 2021. gada 26. augustā (prot. Nr. 6, 13. p., lēmums Nr. 78)
Par veselības aprūpes pabalstu
Izdoti saskaņā ar likuma "Par
pašvaldībām"
43. panta trešo daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka veselības aprūpes pabalsta pieprasīšanas un piešķiršanas kārtību, un apmēru.
2. Veselības aprūpes pabalsts (turpmāk – pabalsts) ir Talsu novada pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas pabalsts, kas paredzēts ar veselības aprūpi saistīto izdevumu segšanai.
3. Pabalstu piešķir mājsaimniecībai, kura ir deklarējusi pamata dzīvesvietu un dzīvo Talsu novada administratīvajā teritorijā.
4. Pabalstu ir tiesīgas saņemt mājsaimniecības, kurām noteikts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss.
5. Pabalsts paredzēts ar veselības aprūpi saistīto izdevumu segšanai:
5.1. veselības apdrošināšanas polišu iegādei;
5.2. pacientu līdzmaksājumu segšanai, izņemot gadījumus, kad personas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir atbrīvotas no pacientu līdzmaksājuma veikšanas;
5.3. veselības aprūpes pakalpojumu apmaksai;
5.4. medikamentu un medicīnas preču iegādei;
5.5. tehnisko palīglīdzekļu īrei vai iegādei.
II. Pabalsta pieprasīšanas kārtība
6. Lai saņemtu pabalstu persona iesniedz rakstveida iesniegumu Talsu novada Sociālajam dienestam (turpmāk – Sociālais dienests). Iesniegumu Sociālajam dienestam var iesniegt klātienē, sūtot pa pastu uz adresi Kareivju iela 7, Talsi, Talsu novads, LV-3201, elektroniskā veidā (parakstīts ar drošu elektronisko parakstu) uz e-pasta adresi socialais.dienests@talsi.lv vai, izmantojot valsts pārvaldes pakalpojumu portālu www.latvija.lv, aizpildot e-pakalpojumu "Iesniegums iestādei". Parakstot un iesniedzot iesniegumu persona dod Sociālajam dienestam atļauju izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju par iesnieguma iesniedzēja mājsaimniecību, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai par pabalsta piešķiršanu vai atteikšanu.
7. Iesniegumā norāda:
7.1. iesniedzēja vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju;
7.2. personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzīvesvietas adresi par kuru tiek pieprasīts pabalsts;
7.3. pabalsta izmaksas veidu:
7.3.1. ar pārskaitījumu pabalsta pieprasītāja kredītiestādes norēķinu kontā;
7.3.2. skaidrā naudā ar izmaksu Talsu novada administratīvās teritorijas pilsētu un pagastu pārvaldes kasēs;
7.3.3. pakalpojuma sniedzēja kredītiestādes kontā;
7.3.4. piegādājot dzīvesvietā, ja pabalsta pieprasītājam ir funkcionālie traucējumi, kas rada objektīvas grūtības, lai pārvietotos.
8. Iesniegumam pievieno:
8.1. rēķinus no ārstniecības iestādes un/vai aptiekas;
8.2. stingrās uzskaites maksājuma čekus no ārstniecības iestādes un/vai aptiekas.
9. Maksājuma dokumentiem, kas pievienoti iesniegumam, ir jābūt izsniegtiem tekošā kalendārā gada laikā, laika periodā, kad mājsaimniecībai ir bijis spēkā Sociālā dienesta lēmums par atbilstību trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusam.
10. Ja iesniegtais rēķins vai stingrās uzskaites maksājuma čeks netiek apmaksāts pilnībā, to nokopē un oriģinālu atgriež iesniedzējam ar atzīmi par apmaksātās summas apmēru.
III. Pabalsta apmērs un piešķiršanas kārtība
11. Pabalsta apmērs:
11.1. trūcīgai mājsaimniecībai, ne vairāk kā 100,00 euro vienai personai gadā;
11.2. maznodrošinātai mājsaimniecībai, ne vairāk kā 120,00 euro vienai personai gadā, no kuriem 60,00 euro paredzēti tikai stacionāra pakalpojumu izdevumu apmaksai.
12. Sociālais dienests lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu pieņem 10 darba dienu laikā no iesnieguma un visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas.
IV. Lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtība
13. Sociālā dienesta lēmumu var apstrīdēt Talsu novada domē Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
14. Talsu novada Domes lēmumu var apstrīdēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
V. Noslēguma jautājums
15. Saistošie noteikumi stājas spēkā 2021. gada 1. oktobrī.
Talsu novada domes priekšsēdētāja S. Pētersone
Talsu novada domes 2021. gada 26. augusta
saistošo noteikumu Nr. 9
"Par veselības aprūpes pabalstu"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums |
Saskaņā ar Administratīvo teritoriju un
apdzīvotu vietu likuma Pārejas noteikumu 17. punktu, "2021. gada
pašvaldību vēlēšanās ievēlētā novada dome izvērtē novadu veidojošo
bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada
saistošos Pamatojoties uz iepriekš minēto, ir izstrādāti jauni saistošie noteikumi "Par veselības aprūpes pabalstu". |
2. Īss projekta satura izklāsts |
Saistošie noteikumi paredz vienotu veselības aprūpes pabalsta līmeni noteiktām mērķgrupām, kā arī vienotus veselības aprūpes pabalsta pieprasīšanas un piešķiršanas kārtības nosacījumus apvienotā Talsu novadā. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu |
2021. gadā pabalstu plānots nodrošināt no plānotā 2021. gada budžeta. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā |
Nav attiecināms. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām |
Saistošie noteikumi tiks nosūtīti informācijai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām |
Nav notikušas. |
Talsu novada domes priekšsēdētāja S. Pētersone