Gulbenes novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 3 Visi
Gulbenes novada domes saistošie noteikumi Nr. 22
Gulbenē 2021. gada 28. oktobrī (prot. Nr. 17, 68. p.)
Par pabalstu krīzes situācijā saistībā ar Covid-19 infekcijas izplatību Gulbenes novadā
Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām"
43. panta trešo daļu,
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
Pārejas noteikumu 37.2 punktu
un Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma
24. panta otro daļu
1. Saistošie noteikumi nosaka Gulbenes novada pašvaldības pabalsta krīzes situācijā saistībā ar Covid-19 infekcijas izplatību (turpmāk – pabalsts) apmēru, saņemšanas kārtību un personu loku, kurām ir tiesības to saņemt.
2. Pabalstu piešķir personai laikposmā, kad valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija sakarā ar Covid-19 izplatību un normatīvajos aktos noteiktajā laikā pēc ārkārtējās situācijas beigām, ja personai saistībā ar ārkārtējo situāciju ir iestājušies apstākļi, kuru dēļ tai nav ienākumu vai arī tie ir būtiski samazinājušies un tai ir nepieciešama materiāla palīdzība, lai nodrošinātu savas pamatvajadzības.
3. Pabalstu piešķir personai, kura uz pabalsta pieprasīšanas brīdi ir deklarējusi savu dzīvesvietu Gulbenes novada administratīvajā teritorijā.
4. Lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu pieņem Gulbenes novada sociālais dienests (turpmāk – Sociālais dienests).
5. Pabalstu nepiešķir gadījumā, ja persona pārtraukusi darba tiesiskās attiecības pēc pašas vēlēšanās vai ja personai atbilstoši normatīvajiem aktiem ir piešķirts dīkstāves atbalsts.
6. Pabalsta apmērs vienai personai ir 100 euro mēnesī.
7. Pabalstu palielina par 50 euro mēnesī katram bērnam, ja mājsaimniecības, tai skaitā audžuģimenes un aizbildņa, kam ir tiesības uz pabalstu, aprūpē ir bērns līdz 18 gadu vecumam.
8. Pabalsta saņemšanai persona iesniedz Sociālajam dienestam iesniegumu, detalizēti aprakstot izveidojušos krīzes situāciju saistībā ar valstī izsludināto ārkārtējo situāciju Covid-19 infekcijas izplatības mazināšanai, kā arī pievieno dokumentus, kas apliecina krīzes situācijas apstākļus.
9. Sociālajam dienestam ir tiesības pieprasīt un personai, kura pieprasījusi pabalstu, ir pienākums sniegt Sociālajam dienestam papildus informāciju par krīzes situācijas apstākļiem, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai.
10. Sociālais dienests izvērtē personas, kura pieprasījusi pabalstu, un mājsaimniecības situāciju, spēju apmierināt pamatvajadzības, pārbauda lēmuma pieņemšanai nepieciešamās ziņas un desmit darba dienu laikā pēc iesnieguma un visu lēmuma pieņemšanai nepieciešamo dokumentu un informācijas saņemšanas pieņem lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai par atteikumu piešķirt pabalstu.
11. Piešķirto pabalstu izmaksā, pārskaitot to uz pabalsta pieprasītāja iesniegumā norādīto kontu kredītiestādē.
12. Saistošie noteikumi saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 24. panta otro daļu stājas spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas.
Gulbenes novada domes priekšsēdētājs A. Caunītis
Paskaidrojuma raksts
Gulbenes novada pašvaldības 2021. gada 28. oktobra saistošajiem noteikumiem Nr.
22 "Par pabalstu krīzes situācijā saistībā ar Covid-19 infekcijas izplatību
Gulbenes novadā"
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums | Lai apturētu straujo Covid-19 infekcijas
izplatību un veselības nozares pārslodzi un mazinātu novēršamo mirstību,
vienlaikus nodrošinot svarīgu valsts funkciju un pakalpojumu
nepārtrauktību, Ministru kabinets, pieņemot 2021. gada 9. oktobrī
rīkojumu Nr. 720 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu", izsludināja
visā valsts teritorijā ārkārtējo situāciju no 2021. gada 11. oktobra
līdz 2022. gada 11. janvārim. Minētais Ministru kabineta rīkojums paredz
noteikt nopietnus ierobežojumus, tajā skaitā liedzot valsts un
pašvaldību institūciju (tai skaitā kapitālsabiedrību) darbiniekiem un
amatpersonām, kuriem nav vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāta, no
2021. gada 15. novembra veikt savus darba pienākumus. Ievērojot minēto,
potenciāli ir paredzama nozīmīgas sabiedrības daļas nonākšana krīzes
situācijas apstākļos, kuru dēļ tai nav ienākumu vai arī tie ir būtiski
samazinājušies un ir nepieciešama materiāla palīdzība elementāru
pamatvajadzību nodrošināšanai. Lai sniegtu atbalstu Gulbenes novada iedzīvotājiem, kuri palikuši bez ienākumiem vai to ienākumi ir būtiski samazinājušies sakarā ar ārkārtējās situācijas izsludināšanu un kuri nesaņem nevienu no valsts noteiktajiem atbalsta veidiem, ir nepieciešams pilnveidot normatīvo regulējumu saistībā ar pabalstu krīzes situācijā ārkārtējās situācijas laikā sakarā ar Covid-19 izplatību, apstiprinot atsevišķus saistošos noteikumus "Par pabalstu krīzes situācijā saistībā ar Covid-19 infekcijas izplatību Gulbenes novadā". |
2. Īss projekta satura izklāsts | Saistošie noteikumi nosaka Gulbenes novada pašvaldības pabalsta krīzes situācijā saistībā ar Covid-19 infekcijas izplatību apmēru, saņemšanas kārtību un personu loku, kurām ir tiesības to saņemt. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Saistošo noteikumu paredzētais pabalsts krīzes situācijā saistībā ar Covid-19 infekcijas izplatību tiks nodrošināts atbilstoši pašvaldības budžeta finanšu līdzekļiem un valsts atbalstu. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Saistošie noteikumi neradīs ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Gulbenes novada sociālais dienests. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Saistošo noteikumu izstrādes procesā nav notikušas konsultācijas ar privātpersonām. |
Gulbenes novada domes priekšsēdētājs A. Caunītis