Jūrmalas pilsētas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Jūrmalas domes saistošie noteikumi Nr. 1
Jūrmalā 2022. gada 27. janvārī (prot. Nr. 1, 2. p.)
Grozījumi Jūrmalas domes 2021. gada 16. decembra saistošajos noteikumos Nr. 49 "Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības nolikums"
Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām"
21. panta pirmās daļas 1. punktu un 24. pantu
1. Izdarīt Jūrmalas domes 2021. gada 16. decembra saistošajos noteikumos Nr. 49 "Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības nolikums" šādus grozījumus:
1.1. Izteikt 5.1.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
"5.1.9. Komunikācijas pārvalde:";
1.2. Svītrot 5.1.9.1. apakšpunktu;
1.3. Aizstāt 5.1.9.2.1. apakšpunktā vārdus "informācijas centrs" ar vārdiem "komunikācijas daļa";
1.4. Svītrot 5.1.10.1. apakšpunktu;
1.5. Svītrot 5.1.10.3. apakšpunktu;
1.6. Papildināt ar 5.39.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"5.39.4. Jūrmalas Vēlēšanu komisija, kas izveidota saskaņā ar Pašvaldības vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju likumu.";
1.7. Izteikt 5.40.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"5.40.3. Iekšējā audita nodaļa, kas ir funkcionāli tieši pakļauta Domes priekšsēdētājam.";
1.8. Svītrot 9.13. apakšpunktu;
1.9. Papildināt 18.5. apakšpunktu aiz vārda "izpilddirektoru" ar vārdiem "pēc Domes lēmuma";
1.10. Izteikt 1. pielikumu šādā redakcijā:
1.11. Izteikt 2. pielikumu šādā redakcijā:
2. Saistošo noteikumu 1.1., 1.2., 1.3. un 1.11. apakšpunkts stājas spēkā 2022. gada 18. martā, tik tālu cik tālu tas attiecas uz "Komunikācijas pārvaldi".
3. Saistošo noteikumu 1.4.. 1.5. un 1.11. apakšpunkts stājas spēkā 2022. gada 1. februārī, tik tālu cik tālu tas attiecas uz "Attīstības pārvaldi".
Jūrmalas domes priekšsēdētājs G. Truksnis
Paskaidrojuma raksts
Jūrmalas domes 2022. gada 27. janvāra saistošajiem noteikumiem Nr. 1 "Grozījumi
Jūrmalas domes 2021. gada 16. decembra saistošajos noteikumos Nr. 49 "Jūrmalas
valstspilsētas pašvaldības nolikums""
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Īss projekta satura izklāsts | 1.1. Atbilstoši likuma "Par pašvaldībām"
24. panta pirmajai daļai pašvaldības nolikums ir saistošie noteikumi,
kas nosaka pašvaldības pārvaldes organizāciju, lēmumu pieņemšanas
kārtību, kā arī citus pašvaldības darba organizācijas jautājumus. 1.2. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir optimizēt darbu Jūrmalas valstspilsētas administrācijas (turpmāk – Administrācija) Attīstības pārvaldes kompetences jautājumu, kā arī mārketinga un pašvaldības komunikācijas jautājumu risināšanā. Papildus ar saistošajiem noteikumiem tiek veikti precizējumi atbilstoši Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas 2022. gada 7. janvāra atzinumā Nr. 1-18/182 "Par saistošiem noteikumiem Nr. 49" norādītajam. 1.3. Ņemot vērā, ka ar Jūrmalas domes 2021. gada 16. decembra nolikumu Nr. 32 "Jūrmalas valstspilsētas administrācijas Attīstības pārvaldes nolikums" Administrācijas Attīstības pārvaldē veikta strukturālā reorganizācija, likvidējot Projektu nodaļu un Vides nodaļu ar tiešo pakļautību Administrācijas Attīstības pārvaldes vadītājam, ar saistošo noteikumu grozījumiem tiek precizēts Administrācijas struktūrvienību uzskaitījums, kā arī 2. pielikumā esošā pašvaldības izpildvaras struktūrshēma. 1.4. Ar Jūrmalas domes 2022. gada 27. janvāra nolikumu Nr. 2 "Jūrmalas valstspilsētas administrācijas Komunikācijas pārvaldes nolikums" nolemts veikt izmaiņas Administrācijas Mārketinga un ārējo sakaru pārvaldē, pārsaucot to par Komunikācijas pārvaldi, likvidējot tajā esošo Ārējo sakaru un protokola nodaļu un pārsaucot Tūrisma informācijas centru par Tūrisma komunikācijas daļu. Saistošajos noteikumos minētās izmaiņas tiek atspoguļotas Administrācijas struktūrvienību uzskaitījuma un 2. pielikuma precizējumos. 1.5. Ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas 2022. gada 7. janvāra atzinumu Nr. 1-18/182 "Par saistošiem noteikumiem Nr. 49" pašvaldībai lūgts pārskatīt saistošos noteikumus un nodrošināt to atbilstību ārējo normatīvo aktu ar augstāku juridisko spēku prasībām atbilstoši ministrijas sniegtajam atzinumam. Ņemot vērā ministrijas atzinumu, Jūrmalas Vēlēšanu komisija svītrota no Jūrmalas domes izveidoto pastāvīgo komisiju saraksta un iekļauta pašvaldības izveidoto iestāžu sarakstā, savukārt saistošo noteikumu punkts par pašvaldības izpilddirektora darba tiesisko attiecību uzsākšanu un izbeigšanu papildināts ar atsauci uz Jūrmalas domes lēmumu. 1.6. Ņemot vērā to, ka Revīzijas un audita nodaļas nosaukumu veido divi sinonīmi termini – revīzija un audits, kā arī to, ka nodaļas pienākumos ir veikt auditu pašvaldības administrācijā, t.sk. pašvaldības dibinātajās iestādēs un kapitālsabiedrībās, saistošo noteikumu tekstā mainīts Administrācijas Revīzijas un audita nodaļas nosaukums uz "Jūrmalas valstspilsētas administrācijas Iekšējā audita nodaļa". |
2. Projekta nepieciešamības pamatojums | 2.1. Grozījumi Jūrmalas domes 2021. gada
16. decembra saistošajos noteikumos Nr. 49 "Jūrmalas valstspilsētas
pašvaldības nolikums" tiek veikti ar mērķi, cita starpā, uzlabot
Administrācijas Attīstības pārvaldes un Komunikācijas pārvaldes darbu. 2.2. Izvērtējot Administrācijas Attīstības pārvaldes Stratēģiskās plānošanas un Projektu nodaļas funkcijas un uzdevumus, ir secināts, ka atsevišķi uzdevumi pēc būtības dublē viens otru un rada nevajadzīgu administratīvo slogu pašvaldības iestādēm, kapitālsabiedrībām un Administrācijas struktūrvienībām, piemēram, pašvaldības iestādēm, kapitālsabiedrībām un Administrācijas struktūrvienībām, virzot lēmumprojektus izskatīšanai Jūrmalas domē, kas paredz dažādu aktivitāšu īstenošanai piesaistīt ārējo finansējumu, lēmumprojekti iepriekš bija jāsaskaņo ar Administrācijas Attīstības pārvaldes Projektu nodaļu, jo tās pārziņā bija pašvaldībā īstenoto projektu pārraudzība, un ar Administrācijas Attīstības pārvaldes Stratēģiskās plānošanas nodaļu, jo tā ir atbildīga par lēmumprojektos norādīto plānoto projektu saturisko atbilstību apstiprinātajiem pilsētas attīstības plānošanas dokumentiem. Pēc būtības situācija, kad viens lēmumprojekts ir jāskaņo ar divām nodaļām vienā pārvaldē, rada nevajadzīgu administratīvo slogu ne tikai projektu īstenotājiem, bet arī Administrācijas Attīstības pārvaldē kopumā, radot ikdienā arī pārpratumus un kavē Jūrmalas domes lēmumprojektu laicīgu saskaņošanu un turpmāku virzību. Tāpat Projektu nodaļa līdz šim administrēja iedzīvotāju iniciatīvas konkursa norisi, projektu izvērtēšanu un līgumu slēgšanu. Pēc būtības šis konkurss paredz iedzīvotāju iesaisti (sabiedrības līdzdalība) pašvaldības teritoriju attīstībā, jo tā ietvaros iedzīvotāji savas dzīvesvietas apkaimēs veic ieguldījumus pašvaldībai nepiederošos īpašumos, tajā skaitā arī infrastruktūras attīstībā, tādejādi kopumā sekmējot pašvaldības attīstību. 2021. gadā ir izstrādāts un Saeimā tiek skatīts jaunais likums "Par pašvaldībām", kurš paredz, ka pašvaldībām ir jāievieš un jāīsteno līdzdalības budžets, kura mērķis ir veicināt pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā. Turpmāk, pašvaldības budžetā būs jāparedz finansējums līdzdalības budžetam vismaz 0,1 % apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trīs gadiem. Līdzdalības budžeta finansējums ir jāiedala pa teritorijām, ko nosaka pašvaldības attīstības programmā. Pašvaldības plānošanas dokumentu izstrādes procesā, atbilstoši normatīvajiem aktiem ir jānodrošina sabiedrības līdzdalība. Ņemot vērā likumprojektā "Par pašvaldībām" ietvertās normas attiecībā uz sabiedrības līdzdalības budžetu un to, ka attīstības plānošanas dokumentu izstrādes procesā ir iesaistāma sabiedrība, secināts, ka abi uzdevumi ir jāveic ciešā sasaistē un daļā gadījumu dublēsies, līdz ar to veicami vienas struktūrvienības – Administrācijas Attīstības pārvaldes Stratēģiskās plānošanas nodaļas ietvaros. Ņemot vērā to, ka esošais iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkurss arī pēc būtības paredz iedzīvotāju līdzdalību, tā īstenošanu turpmāk nodrošinās Administrācijas Attīstības pārvaldes Stratēģiskās plānošana nodaļa. Tas sekmēs efektīvu Attīstības pārvaldes resursu izmantošanu un atvieglos iedzīvotājiem sadarbību ar Administrācijas struktūrvienību savu interešu īstenošanā attīstības plānošanas procesā. Ierobežoto pieejamo budžeta līdzekļu dēļ, pašvaldībā vairs netiek īstenota dalība Zilā karoga programmā, kā arī optimizējot budžeta resursus atsevišķas Administrācijas Attīstības pārvaldes Vides nodaļas aktivitātes īsteno Administrācijas Īpašumu pārvaldes Pilsētsaimniecības un labiekārtošanas nodaļa (Lielupes grīvas pļavu pļaušana) un Mežsaimniecības nodaļa (kārklu stādīšana un zāģēšana pludmalē). Ņemot vērā aktivitāšu samazināšanos, arī darbinieku noslodzes samazinājumu ir secināts, ka kompetenci, kas pašvaldībai ir jāīsteno atbilstoši normatīvajiem aktiem vides aizsardzības jomā ir iespējams nodrošināt ar mazākiem resursiem (diviem darbiniekiem nevis trīs). Tāpat vidēja termiņa attīstības plānošanas dokumentu izstrādes procesā ir veicams ietekmes uz vidi novērtējums un jāizstrādā vides pārskats, ko administratīvi vienkāršāk ir darīt tai pašai struktūrvienībai, kura izstrādā attīstības plānošanas dokumentus. Ņemot vērā minēto, turpmāk pašvaldības kompetenci vides aizsardzības jomā atbilstoši normatīvo aktu prasībām īstenos Administrācijas Attīstības pārvaldes Stratēģiskās plānošanas nodaļas divi vides aizsardzības vecākie speciālisti. 2.3. Izmaiņas Administrācijas Mārketinga un ārējo sakaru pārvaldē, likvidējot tajā esošo Ārējo sakaru un protokola nodaļu, veiktas, lai nodrošinātu racionālu pašvaldības līdzekļu izmantošanu, ņemot vērā Covid-19 pandēmijas radīto ietekmi uz ārējo sakaru jomas tradicionālajām aktivitātēm un decentralizācijas tendenci ārējo sakaru aktivitāšu plānošanas un īstenošanas procesā. Ārējo sakaru jomā arvien vairāk tiek īstenotas specifiskas, uz konkrētām nozarēm/funkcijām vērstas aktivitātes, kuras iniciē un īsteno atbilstošās jomas struktūrvienības un pašvaldības iestādes atbilstoši to mērķiem un uzdevumiem. Atsevišķi Ārējo sakaru un protokola nodaļas uzdevumi tiek deleģēti Jūrmalas domes priekšsēdētāja birojam, Administrācijas Mārketinga nodaļai un tās pakļautībā esošajai Tūrisma komunikācijas daļai, Sabiedrisko attiecību nodaļai, Personāla nodaļai un Administratīvajai nodaļai atbilstoši struktūrvienību kompetencei. Pārvaldes jaunais nosaukums – Komunikācijas pārvalde – visprecīzāk atspoguļo pārvaldes pamata funkcijas un kompetences pēc veiktajām izmaiņām. 2.4. Saistošajos noteikumos Jūrmalas Vēlēšanu komisija iekļauta pašvaldības iestāžu sarakstā, ņemot vērā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas 2022. gada 7. janvāra atzinumā Nr. 1-18/182 "Par saistošiem noteikumiem Nr. 49" norādīto, ka vēlēšanu komisiju, pamatojoties uz Pašvaldības vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju likuma 5. pantu, veido kā iestādi un vēlēšanu komisija kā pastāvīga pašvaldības iestāde darbojas visu attiecīgās domes pilnvaru laiku. 2.5. Saistošo noteikumu atsauci uz Jūrmalas domes lēmuma nepieciešamību pirms darba tiesisko attiecību uzsākšanas un izbeigšanas ar pašvaldības izpilddirektoru nepieciešamību pamato likuma "Par pašvaldībām" 21. panta pirmās daļas 11. punkts, kurš noteic, ka dome var izskatīt jebkuru jautājumu, kas ir attiecīgās pašvaldības pārziņā, turklāt tikai dome var iecelt amatā un atbrīvot no amata izpilddirektoru. Tādējādi pašvaldības domes kompetencē ir pašvaldības izpilddirektora iecelšana un atbrīvošana no amata. Pēc domes lēmuma par personas iecelšanu izpilddirektora amatā domes priekšsēdētājs vienojas ar personu par darba līguma noslēgšanu. 2.6. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas 2022. gada 7. janvāra atzinumā Nr. 1-18/182 "Par saistošiem noteikumiem Nr. 49" norādīts, ka atvasinātas publiskas personas iekšējā audita sistēmu, iekšējā audita darba organizāciju un iekšējā audita veikšanas kārtību nosaka tās lēmējinstitūcija. Vienlaikus iekšējais tiesiskuma un lietderības auditors ir Administrācijas sastāvā un iestādes vadītāja tiešā pakļautībā. Attiecībā uz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas minēto Jūrmalas dome vērš uzmanību uz iekšējā audita profesionālās prakses starptautisko standartu (https://global.theiia.org /translations/PublicDocuments/IPPF-Standards-2017-Latvian.pdf) 1110. punktu, kas noteic iekšējā audita vadītājam būt pakļautam tādam organizācijas līmenim, kas ļauj iekšējā audita struktūrvienībai pildīt savus pienākumus. Savukārt standartu 1100. punkts noteic iekšējā audita struktūrvienības neatkarību. Ņemot vērā, ka saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 21. panta pirmās daļas pirmo punktu tikai pašvaldības dome apstiprina pašvaldības nolikumu, t.sk. paredzot struktūrvienību pakļautību, Jūrmalas dome, ievērojot tai piemītošo autonomo varu un, lai nodrošinātu maksimāli iespējamu iekšējā audita struktūrvienības neatkarību, ir noteikusi, ka Iekšējā audita nodaļa funkcionāli ir tieši pakļauta Jūrmalas domes priekšsēdētājam un administratīvi pakļauta Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības izpilddirektoram, kas pilda arī Administrācijas vadītāja pienākumus. Jūrmalas domes ieskatā šāda struktūrvienības pakļautība nodrošina augstāko iespējamo struktūrvienības darba atbilstību starptautisko standartu prasībām. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Reorganizējot Administrācijas Attīstības pārvaldi, likvidējot Vides nodaļu un Projektu nodaļu ar tiešo pakļautību Administrācijas Attīstības pārvaldes vadītājam, papildus veicot izmaiņas darbinieku skaita sarakstā, t.sk., samazinot darbinieku skaitu pārvaldē par divām amata vienībām un atsevišķām amata vienībām palielinot algas likmi, pašvaldības izdevumi atlīdzības izmaksām, bez sociālajām garantijām, gadā samazinās par 14 831 euro. Reorganizējot Administrācijas Mārketinga un ārējo sakaru pārvaldi, pārsaucot to par Komunikācijas pārvaldi, likvidējot tajā esošo Ārējo sakaru un protokola nodaļu ar tiešo pakļautību Administrācijas Mārketinga un ārējo sakaru pārvaldes vadītājam, pārsaucot Mārketinga nodaļā Tūrisma informācijas centru par Tūrisma komunikācijas daļu, pašvaldības izdevumi atlīdzības izmaksām bez sociālajām garantijām gadā samazinās par 64 930 euro. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Nav attiecināms. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | 5.1. Līdz ar izmaiņām Administrācijas
Attīstības pārvaldes struktūrā, tiek samazinātas iekšējās
administratīvās procedūras, kas jāveic struktūrvienībām, lai saskaņotu
lēmumprojektus par aktivitāšu īstenošanu, piesaistot ārējo finansējumu. 5.2. Atsevišķi Administrācijas Mārketinga un ārējo sakaru pārvaldes Ārējo sakaru un protokola nodaļas uzdevumi tiek deleģēti Jūrmalas domes priekšsēdētāja birojam, Administrācijas Mārketinga nodaļai un tās pakļautībā esošajai Tūrisma komunikācijas daļai, Sabiedrisko attiecību nodaļai, Personāla nodaļai un Administratīvajai nodaļai atbilstoši struktūrvienību kompetencei. Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības sadarbības līgumu ar sadraudzības pilsētām pārraudzību turpmāk nodrošinās Administrācijas Komunikācijas pārvaldes Mārketinga nodaļas Tūrisma komunikācijas daļa. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Saistošo noteikumu izstrādē nav nepieciešama konsultācijas ar privātpersonām, jo tie neierobežo sabiedrības intereses. |
Jūrmalas domes priekšsēdētājs G. Truksnis