• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Liepājas pilsētas dome
Republikas pilsētas domes publicē saistošos noteikumus un to paskaidrojuma rakstu. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas, ja tajos nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš.

Pirms republikas pilsētas domes vēlēšanām republikas pilsētu vēlēšanu komisijas publicē reģistrētos deputātu kandidātu sarakstus, pēc vēlēšanām – informāciju par pilsētas domē ievēlētajiem deputātiem.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Liepājas pilsētas domes 2022. gada 17. februāra saistošie noteikumi Nr. 3 "Par reklāmu, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu izvietošanu Liepājā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 21.03.2022., Nr. 56 https://www.vestnesis.lv/op/2022/56.7

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Rēzeknes pilsētas domes saistošie noteikumi Nr. 6

Grozījumi Rēzeknes valstspilsētas domes 2022. gada 27. janvāra saistošajos noteikumos Nr. 4 "Par brīvprātīgās iniciatīvas pabalstiem Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībā"

Vēl šajā numurā

21.03.2022., Nr. 56

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Liepājas pilsētas dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 3

Pieņemts: 17.02.2022.

OP numurs: 2022/56.7

2022/56.7
RĪKI

Liepājas pilsētas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 4 Visi

Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 3

Liepājā 2022. gada 17. februārī (prot. Nr. 3, 19. §)

Par reklāmu, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu izvietošanu Liepājā

PRECIZĒTI
ar Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes
2022. gada 17. marta lēmumu Nr. 98/5

Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām"
43. panta pirmās daļas 7. punktu,
Reklāmas likuma 7. panta trešo daļu,
Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma
22. panta pirmo daļu
un Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra
noteikumu Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja
reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās,
kas vērstas pret publisku vietu" 45. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka reklāmu, reklāmas objektu, priekšvēlēšanas aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu (turpmāk – Reklāma) izvietošanas kārtību, izvietošanas ierobežojumus, kā arī kārtību, kādā veicama Reklāmas izvietošanas uzraudzība un kontrole Liepājas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā (turpmāk – Liepāja).

2. Izvietojot Reklāmu ievēro arī Reklāmas izvietošanas ierobežojumus, kas noteikti Liepājas Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumos, ciktāl tas nav pretrunā ar Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumiem Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" un saistošajiem noteikumiem.

3. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai piemērojami saistošajos noteikumos noteiktie Reklāmas izvietošanas pamatprincipi.

4. Saistošie noteikumi neattiecas uz funkcionālo informāciju – valsts un pašvaldības institūciju norādēm (ceļa zīmes, transporta pieturvietu zīmes, ielu nosaukumu norādes u.tml.), kas izgatavotas pēc iepriekš apstiprināta tipveida etalona un tiek izvietotas atbilstoši attiecīgajai izvietošanas instrukcijai, kā arī afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību.

5. Saistošo noteikumu mērķis ir veidot harmoniski attīstītu pilsētvidi, nodrošinot Liepājai raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšanu, nosakot Reklāmas izvietošanu un ekspluatācijas prasības publiskās vietās, kā arī vietās, kas vērstas pret publisku vietu, Liepājā.

6. Saistošajos noteikumos ir lietoti šādi termini:

6.1. digitālais ekrāns – jebkādas formas vai jebkāda veida priekšmets, konstrukcija vai būve, kas speciāli veidots digitālās vai videoreklāmas izvietošanai publiskā vietā vai vērsts pret publisku vietu;

6.2. Liepājas pilsētas vēsturiskais centrs – Liepājas teritorijas daļa (1. pielikums), kuras robežas ir noteiktas ar Kultūras ministrijas 1998. gada 29. oktobra rīkojumu Nr. 128 "Par Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstu";

6.3. Liepājas pilsētas aizsargājamās apbūves teritorija – Liepājas teritorijas daļa (1. pielikums), kuras robežas ir noteiktas Liepājas valstspilsētas Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumos;

6.4. pašreklāma – Reklāma uz tīkla Reklāmas objekta, kas informē par iespēju izvietot Reklāmu konkrētajā vietā;

6.5. patvaļīga Reklāmas izvietošana – Reklāmas izvietošana bez Reklāmas izvietošanas atļaujas;

6.6. skatlogs – īpaši izbūvēts (uzņēmuma, parasti veikala) logs, kurā izvietoti preču, arī izstrādājumu paraugi, to reklamēšanai un informēšanai par tiem;

6.7. skatloga vitrīna – iekšējā telpa līdz 100 cm attālumā (dziļumā) no skatloga rūts;

6.8. slietnis – neliels (līdz 1,2 m augsts) mobils Reklāmas objekts, kas tiek izvietots pie komersanta saimnieciskās darbības veikšanas vietas tikai tā darba laikā.

7. Tiesības izvietot Reklāmu Liepājā ir personām, kas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā Liepājas pilsētas pašvaldības iestādē "Liepājas pilsētas būvvalde" (turpmāk – Būvvalde) saņēmušas atļauju Reklāmas izvietošanai, kā arī samaksājušas pašvaldības nodevu par Reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu (turpmāk – pašvaldības nodeva). Patvaļīga Reklāmas izvietošana un patvaļīga Reklāmas grafiskā dizaina maiņa ir aizliegta.

8. Par grafiskā dizaina maiņu netiek uzskatīta kultūras iestāžu repertuāra maiņa, ja Reklāma atrodas uz kultūras iestādes ēkas fasādes vai pašvaldībai piederošiem reklāmas objektiem pilsētvidē, uz kura tiek izvietota šī informācija, un ir saņemta Reklāmas objekta izvietošanas atļauja.

9. Aizliegts izvietot Reklāmu, kas neatbilst Reklāmas izvietošanas atļaujai, kā arī Reklāmu, kurā nav izpildīti Reklāmas izvietošanas atļaujā norādītie nosacījumi.

10. Aizliegta mehāniski vai korozijas bojātas, notraipītas, krāsojuma detaļu vai izgaismojuma defektus saturošas Reklāmas eksponēšana. Reklāmas elektroinstalācijas pieslēgumam jāatbilst spēkā esošajām normām.

11. Izvietojot jebkāda veida un formas Reklāmu:

11.1. valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā jānodrošina, lai tās izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu;

11.2. valsts aizsargājama kultūras pieminekļa aizsardzības zonā jānodrošina, lai tās izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri un nemazina tā kultūrvēsturisko vērtību;

11.3. Izgaismotos Reklāmas objektos, kas novietoti gājēju pāreju tuvumā (tuvāk par 20 m), apgaismojuma daudzums nedrīkst būt lielāks par 30Lx vienlaicīgi gaismas krāsas temperatūrai nepārsniedzot 3000K.

12. Uz Reklāmas objekta (izņemot izkārtnes) izvieto bez īpašām optiskām palīgierīcēm saskatāmu marķējumu ar informāciju par tā īpašnieku (juridiskās personas nosaukums (firma) un reģistrācijas numurs vai fiziskas personas uzvārds, tālruņa numurs).

13. Izvietojot Reklāmu, kas atbrīvota no pašvaldības nodevas, ziņas par pasākumu sponsoriem un atbalstītājiem (logotipi, komersantu firmas, juridisku personu nosaukumi, preču zīmes) nedrīkst aizņemt vairāk par 20 % no kopējās vizuālās informācijas platības un tās jāizvieto norobežotā laukumā plakāta malā.

14. Aizliegts:

14.1. Reklāmu stiprināt pie kokiem;

14.2. uzkrāsot, uzlīmēt, gravēt, izklāt Reklāmu uz ceļa seguma;

14.3. izmantot Reklāmu ar skaņas efektiem;

14.4. izmantot Reklāmā gaismas iekārtas ar bākuguņu veida efektu;

14.5. izvietot Reklāmu uz objektiem, kas nav paredzēti Reklāmas izvietošanai, bez Reklāmas izvietošanai speciāli izgatavotām nesošajām konstrukcijām;

14.6. izvietot Reklāmu uz apgaismes, elektropiegādes un citiem Reklāmas izvietošanai speciāli neparedzētiem stabiem;

14.7. azartspēļu organizēšanas vietā vai izklaides un pasākumu norises vietā, kurā notiek intīma rakstura izklaides, Reklāmā izmantot gaismas specefektus (piemēram, mirgojošās gaismas, gaismas vadus) un digitālos ekrānus;

14.8. Reklāmu izvietot uz tiltiem (uz to konstrukcijām, balstiem, tramvaju gaisa līniju balstiem, kā arī uz tiem projektēt speciālas konstrukcijas Reklāmas objektu uzstādīšanai);

14.9. uzstādīt Reklāmu (izņemot izkārtni) uz ūdens, arī izmantojot dažādus peldlīdzekļus (pontonus, plostus, kuģus, laivas u.tml.) un Reklāmas izvietošanas palīglīdzekļus.

15. Pie baznīcu, mācību iestāžu, valsts un pašvaldības iestāžu (kopā – institūciju) ēkām un to teritorijās, ieskaitot teritorijai piegulošās ietves, kā arī uz Reklāmas objektiem uz blakus esošām ēkām un to teritorijās, ciktāl Reklāma projicējas šo institūciju teritorijā, atļauta tikai ar šo institūciju saistītas Reklāmas izvietošana.

16. Reklāmas devējs veic Reklāmas (izņemot izkārtnes) demontāžu, sakārtojot Reklāmas izvietošanas vietu (tajā skaitā veicot konstrukciju un pamatu demontāžu un fasādes krāsojuma atjaunošanu), ja beidzies Reklāmas izvietošanas atļaujas termiņš.

17. Reklāmas devējs veic izkārtnes demontāžu pēc saimnieciskās darbības veikšanas beigām, sakārtojot izkārtnes izvietošanas vietu (tajā skaitā veicot konstrukciju un pamatu demontāžu un fasādes krāsojuma atjaunošanu).

II. Reklāmas bez piesaistes zemei izvietošanas nosacījumi

18. Izvietojot Reklāmu bez piesaistes zemei, aizliegts:

18.1. izvietot uz ēkām Reklāmu, kas pārveido ēkas siluetu vai traucē kultūrvēsturisku vērtību uztveri;

18.2. aizsegt ar Reklāmu arhitektoniskas detaļas (logus, dzegas, karnīzes, bareljefus, fasādes dekorus u.c.). Ja esošā sarežģītā arhitektoniskā veidojuma dēļ vai citu objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams ievērot šī apakšpunkta prasības, atkāpes no tām pirms Reklāmas projekta iesniegšanas Reklāmas izvietošanas atļaujas saņemšanai saskaņojamas ar pilsētas arhitektu un Būvvaldes galveno mākslinieku;

18.3. izvietot Reklāmu uz erkeriem, balkoniem, lodžijām;

18.4. izvietot Reklāmu uz patvaļīgi uzbūvētām būvēm;

18.5. izvietot izkārtni uz būves, ja Reklāmā norādītā saimnieciskā darbība neatbilst būves vai telpu grupas, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, lietošanas veidam;

18.6. izvietot Reklāmu uz ēkas fasādes, ja Reklāmas izvietošanai paredzētā konkrētā fasāde vai tās daļa ir nesakoptā stāvoklī (piemēram, nodrupis dekoratīvais apmetums u.tml.), apzīmēta ar grafiti zīmējumiem vai konstatēta patvaļīga fasādes pārbūve vai atjaunošana;

18.7. izvietot Reklāmu uz žogiem aizsargājamās apbūves teritorijā. Pārējā valstspilsētas teritorijā atļauts izvietot Reklāmu uz žogiem, ja tā atbilst saistošo noteikumu 5. punkta prasībām. Uz būvžogiem atļauta tikai ar būvdarbu veikšanu saistīta Reklāma;

18.8. izvietot transparentus, kas novilkti starp kokiem, stabiem, ēkām, būvēm un citām konstrukcijām.

19. Ja Reklāma pievienota elektrosistēmai, tad elektropiegādes kabeļi nedrīkst būt redzami ēkas fasādē.

20. Reklāmas stiprinājuma veids nedrīkst bojāt būves nesošās konstrukcijas.

21. Maksimāli pieļaujamais Reklāmas izvirzījums no fasādes ir 1,3 m, bet Liepājas pilsētas vēsturiskajā centrā un aizsargājamās apbūves teritorijā – 0,9 m, ievērojot, ka Reklāmas ārējās malas attālums līdz brauktuvei nav mazāks par 0,7 m. Perpendikulāri fasādei izvietotas Reklāmas apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 2,5 m no zemes neatkarīgi no Reklāmas platuma.

22. Izvietojot Reklāmu paralēli ēkas fasādei, audumu vai citu elastīgu materiālu (PVC audumu u.tml.) pie fasādes atļauts izmantot tikai nospriegotā veidā, izkārtnes risinājumam jābūt bez redzamiem montāžas stiprinājumiem.

23. Uz ēku stikla fasādēm:

23.1. atļauts izvietot Reklāmu, kuras laukums nepārsniedz 25 % no vienas fasādes plaknes;

23.2. atļauts izvietot Reklāmas objektus starpstāvu seguma līnijā atbilstoši fasādes dalījumam, veidojot kompleksu risinājumu.

24. Izvietojot Reklāmu loga, skatloga un durvju vērtņu stiklotajās daļās, aizliegts necaurredzamā veidā aizlīmēt vairāk nekā 40 % no katras rūts laukuma. Ja loga, skatloga vai durvju īpašā arhitektoniskā veidojuma dēļ nav iespējams ievērot šī apakšpunkta prasības, atkāpes no tām pirms Reklāmas projekta iesniegšanas Reklāmas izvietošanas atļaujas saņemšanai saskaņojamas ar pilsētas arhitektu un Būvvaldes galveno mākslinieku.

25. Atļauts aizlīmēt logus, skatlogus un durvju vērtņu stiklotās daļas telpu remonta, atjaunošanas, pārbūves, restaurācijas laikā (kamēr netiek veikta komercdarbība un klientu apkalpošana) ar Reklāmu par veikalu, iestādi u.tml., kas attiecīgajās telpās tiks iekārtots pēc būvdarbu vai remonta pabeigšanas, uz periodu, kas nepārsniedz trīs mēnešus. Pamatojoties uz Reklāmas devēja iesniegumu, šādas Reklāmas izvietošanas termiņu var pagarināt vēl par trīs mēnešiem.

26. Reklāmai pie valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā esošas ēkas vai būves jābūt mākslinieciski augstvērtīgai un tā nedrīkst pazemināt pieminekļa kultūrvēsturisko vērtību.

27. Ja pie būves ir izvietotas vai ir paredzēts izvietot vairāk nekā divas Reklāmas, reklāmas devējs vai izplatītājs izstrādā Reklāmu vizuālo koncepciju, pirms tam konsultējoties ar Būvvaldes galveno mākslinieku. Koncepcijā vizualizējamas visas uz konkrētās ēkas iespējami izvietojamo (ievērojot Reklāmu izvietošanas pamatprincipus) Reklāmu atrašanās vietas.

28. Uz ugunsmūra vai ēkas gala sienas izvietotas Reklāmas forma un saturs nedrīkst pazemināt būves kultūrvēsturisko vai arhitektonisko vērtību.

29. Periodiski maināma ekspozīcija un svētku noformējums skatloga vitrīnā, kas veidots no pārdodamās produkcijas, nav jāsaskaņo Būvvaldē.

30. Liepājas pilsētas vēsturiskajā centrā un Liepājas pilsētas aizsargājamās apbūves teritorijā:

30.1. Reklāmas pie vairākstāvu (tajā skaitā divstāvu) ēku fasādēm izvieto ne augstāk kā pirmā stāva robežās, ko parasti iezīmē starpdzega. Ēku fasādēs bez starpdzegām pirmā stāva augšējo robežu iezīmē otrā stāva logu apakša;

30.2. Ēkām, kuru augšējos stāvos (sākot no otrā stāva) atrodas dažādas iestādes un uzņēmumi, izkārtnes grupē pie ieejām;

30.3. Ēkām, kas būvētas pēc 1940. gada, un atjaunotām vēsturiskām ēkām pieļaujams ēkas nosaukuma vai zīmola (viena vienība) novietojums augstāk kā pirmā stāva robežās, ja tas ir harmonisks ar apkārtējo vidi. Ēkas nosaukumu vai zīmolu veido telpiski burti bez fona pamatnes vai telpiski logotipi bez fona pamatnes, kuru augstums nepārsniedz 2 m;

30.4. Ēkām, kas būvētas pēc 1940. gada, pēc to atjaunošanas, ir pieļaujamas atkāpes no šā punkta 30.1.–30.3. apakšpunktu regulējuma, ja tas paredzēts akceptētā būvprojektā vai ja Būvvaldes galvenā mākslinieks, ievērojot specifiskās zināšanas mākslas jomā, izvērtējot Reklāmu izvietošanas koncepciju, atzīst, ka šādas atkāpes nav pretrunā ar vienotu apkārtējās vides kompozicionālo risinājumu;

30.5. Reklāma nedrīkst dominēt pār apkārtējo apbūvi, kolorītu un izgaismojumu;

30.6. Reklāma nedrīkst būt veidota spilgtos toņos, ieteicams ir klusināts vai monohroms kolorīts;

30.7. Reklāmas kompozīcijai jābūt līdzsvarotai, tā nedrīkst būt agresīva un nedrīkst izmantot hipertrofētus elementus;

30.8. Reklāmai jābūt bez redzamiem montāžas stiprinājumiem;

30.9. Reklāmas izvirzījums no būvlaides nedrīkst būt lielāks par 0,9 m un nedrīkst pārsniegt ietves platumu;

30.10. aizliegts izvietot digitālos ekrānus uz būvēm. Aizliegums neattiecas uz sabiedriskā transporta pieturvietu nojumēm, ja tas netraucē kultūrvēsturisko vērtību uztveri, kā arī uz kultūras, sporta, izglītības, tūrisma un veselības pasākumu Reklāmu.

III. Reklāmas ar piesaisti zemei izvietošanas nosacījumi

31. Izvietojot Reklāmu ar piesaisti zemei, ievēro šādus nosacījumus:

31.1. Reklāma nedrīkst aizsegt skatu uz pilsētas panorāmu, pieminekļiem, valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā ietvertiem objektiem, baznīcām un ielu perspektīvu;

31.2. izvietojot Reklāmu bez pamatiem, aizliegta redzamu atsvaru, redzamu pamatnes balstu un atsaišu lietošana;

31.3. viena skata perspektīvā Reklāmām jābūt vizuāli saskanīgām. Tās izkārto uz līnijām paralēli brauktuvei;

31.4. Reklāmu aizliegts uzstādīt parkos, skvēros (aizliegums neattiecas uz pašvaldībai piederošiem Reklāmas objektiem, pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un stendiem un pašvaldības sniegto informāciju);

31.5. elektropiegādi nodrošina, izmantojot pazemes kabeļus. Elektropiegāde šiem objektiem jārisina projektā vienlaikus ar objekta piesaistes projekta izstrādi un jāsaskaņo normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

31.6. veicot inženierkomunikāciju izbūvi vai ielu rekonstrukciju, pēc pašvaldības pieprasījuma Reklāmas, kas izvietota ielu sarkanajās līnijās, īpašnieks par saviem līdzekļiem to demontē desmit darba dienu laikā. Ja pēc būvdarbu veikšanas Reklāmas atjaunošana iepriekšējā vietā ir iespējama, to atļauts izvietot pēc būves nodošanas ekspluatācijā;

31.7. minimālais attālums starp diviem ar piesaisti zemei izvietotiem Reklāmas objektiem, tostarp, vides objektiem, ir 25 m. Šī distance jāievēro arī no sabiedriskā transporta pieturvietas, kurā izvietots Reklāmas stends. Attālums tiek atlikts starp vienā ielas pusē izvietotu Reklāmas objektu savstarpēji tuvākajām malām;

31.8. Reklāmas novieto iespējami lielākā attālumā no ielas brauktuves, neradot traucējumus gājējiem, velosipēdu vadītājiem vai citiem satiksmes dalībniekiem;

31.9. Reklāmu aizliegts novietot uz vadlīniju sistēmas, kas paredzēta cilvēkiem ar redzes traucējumiem, vai tās tuvumā, traucējot vadlīniju sistēmas izmantošanu;

31.10. Reklāma izvietojama uz visām Reklāmas objekta plaknēm, kas vērstas pret publisko ārtelpu.

32. Uz pašvaldības zemes (izņemot saistošo noteikumu 6.2. un 6.3. apakšpunktos noteiktajās teritorijās), saistošo noteikumu 7. punktā minētajām personām, atļauts izvietot:

32.1. tīkla Reklāmas objektus tiem komersantiem, kas noslēguši zemes nomas līgumu ar Liepājas valstspilsētas pašvaldību un noslēguši līgumu par tīkla Reklāmas izvietošanu ar Būvvaldi;

32.2. kultūras, sporta, izglītības, tūrisma un veselības pasākumu Reklāmas, kā arī pašvaldības rīkotu vai atbalstītu pasākumu Reklāmas, pašvaldības norādītajās vietās;

32.3. informācijas objektu pie nobrauktuves uz iestādes, organizācijas vai saimnieciskās darbības veikšanas vietu, kas satur norādi uz attiecīgās iestādes, organizācijas vai privātpersonas saimnieciskās darbības veikšanas vietu atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 7. jūnija noteikumu Nr. 402 "Noteikumi par reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošanu gar ceļiem, kā arī kārtību, kādā saskaņojama reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana" nosacījumiem;

32.4. pašvaldībai piederošu Reklāmu;

32.5. slietņa izvietošana pieļaujama tikai tādos gadījumos, kad nav iespējams izvietot izkārtni konstruktīvā saistībā ar būvi (objekts, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, atrodas pagrabstāvā, pagalmā, augstāk par pirmā stāva līmeni u.tml.). Minētais ierobežojums neattiecas uz objektu, kurš atbilst šajā punktā norādītajiem nosacījumiem, un satur informāciju par komersanta preču/pakalpojumu dienas piedāvājumu. Šāda veida slietņa izvietošana atļauta bez Būvvaldes saskaņojuma. Slietni (arī tādu, kas satur komersanta preču/pakalpojumu dienas piedāvājumu) jāizvieto ne tālāk kā 2 m no ieejas objektā, kurā tiek veikta uzņēmējdarbība, tos izvieto vienā līnijā pie namu fasādēm, gājēju plūsmai atstājot 75 % no ietves platuma, bet ne mazāk kā 1,5 m (izņēmums ir gājēju ielas). Ja uz ietves ir izveidots gājēju un velosipēdistu ceļš, jāparedz vismaz 2,25 m plata brīva zona;

32.6. citus Reklāmas objektus, kuru izvietošana ir atļauta zemes nomas līgumā.

33. Uz pašvaldības zemes saistošo noteikumu 6.2. un 6.3. apakšpunktā noteiktajās teritorijās, saistošo noteikumu 7. punktā minētajām personām, atļauts izvietot:

33.1. slietņus;

33.2. kultūras, sporta, izglītības, tūrisma un veselības pasākumu Reklāmas, kā arī pašvaldības rīkotu vai atbalstītu pasākumu Reklāmas, pašvaldības norādītajās vietās;

33.3. tīkla Reklāmu tiem komersantiem, kas noslēguši zemes nomas līgumu ar Liepājas valstspilsētas pašvaldību un noslēguši līgumu par tīkla Reklāmas izvietošanu ar Būvvaldi;

33.4. saistošo noteikumu 40. punktā un V nodaļā minēto Reklāmu.

34. Izvietojot Reklāmu ar piesaisti zemei saistošo noteikumu 6.2. un 6.3. apakšpunktā noteiktajās teritorijās, papildus ievēro šādus nosacījumus:

34.1. Liepājas pilsētas vēsturiskā centra teritorijā esošajos laukumos aizliegts izvietot Reklāmu ar piesaisti zemei, izņemot izkārtnes, pašvaldībai piederošas Reklāmas, valsts un pašvaldības organizēto pasākumu Reklāmas, informāciju par Liepājas valstspilsētu;

34.2. izkārtni ar piesaisti zemei atļauts izvietot gadījumos, ja būve vai ēka ir iekļauta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā un nav iespējams uzstādīt izkārtni, nebojājot (arī vizuāli) fasādi.

35. Aizliegts izvietot saistošo noteikumu 6.2. un 6.3. apakšpunktā norādītajās teritorijās digitālos ekrānus ar piesaisti zemei, izņemot kultūras, sporta, izglītības, tūrisma un veselības pasākumu Reklāmu.

36. Aizliegts izvietot izkārtni ar piesaisti zemei, ja izkārtnē norādītā saimnieciskā darbība vai sniegtais pakalpojums neatbilst attiecīgās ēkas vai telpu grupas, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, lietošanas veidam vai tiek sniegts patvaļīgi uzbūvētā būvē.

37. Pilsētbūvnieciski svarīgu skatu teritorijā (2. un 3. pielikums) Reklāmas izvietošana pieļaujama tikai izsoles rezultātā.

IV. Mobilās Reklāmas izvietošanas nosacījumi

38. Aizliegta Reklāmas izvietošana uz pilsētas sabiedriskā transporta.

39. Mobilās Reklāmas objektu aizliegts novietot stāvēšanai pilsētas ielu teritorijā, autostāvvietā, laukumā u.c. vietās, kas pārredzamas no publiskās ārtelpas.

40. Saistošo noteikumu 39. punkts nav attiecināms uz publiska pasākuma norises vietā un laikā izvietotu pārnēsājamu Reklāmu, kuru atļauts novietot nekustīgi uz pasākuma norisies laiku un kura tiek demontēta atļaujā par publiska pasākuma rīkošanu noteiktajā termiņā.

41. Mobilās Reklāmas izmantošana (izņemot Reklāmu uz cilvēku pārnēsāta stenda, transparenta un tamlīdzīga palīglīdzekļa) aizliegta Rožu laukumā un tam piegulošajās ielās un teritorijās.

V. Reklāmas izvietošanas nosacījumi publiska pasākuma norises vietā un laikā

42. Ja pasākums tiek organizēts vietā, kurā saistošajos noteikumos noteikts Reklāmas izvietošanas aizliegums, tad pasākuma norises vietā uz pasākuma norises laiku pieļaujams izvietot pasākuma un tā sponsoru Reklāmu.

43. Ja pasākuma norises vietā un laikā paredzēts uzstādīt Reklāmu, kuras platums pārsniedz 1,5 m un augstums pārsniedz 3 m, tad pasākuma organizators iesniedz Būvvaldē sertificēta būvinženiera apliecinājumu, ka Reklāma neradīs reālus draudus cilvēku drošībai.

44. Publiska pasākuma organizators nodrošina Reklāmas demontāžu atļaujā par publiska pasākuma rīkošanu noteiktajā termiņā.

VI. Tīkla Reklāmas izvietošanas nosacījumi

45. Persona, kura vēlas izvietot tīkla Reklāmu, noslēdz līgumu ar Būvvaldi.

46. Uz tīkla Reklāmas objektiem laikā, kad uz tiem netiek izvietotas Reklāmas, visā Reklāmas izvietošanai paredzētajā laukumā izvieto pašreklāmas plakātu vai sociālo Reklāmu.

47. Tīkla Reklāmas objektus reģistrē Būvvalde, pamatojoties uz to īpašnieka iesniegumu, kurā noteikts Reklāmas objekta reģistrācijas numurs (kods).

48. Tīkla Reklāmas objekta īpašniekam ir pienākums demontēt Reklāmu no reklāmas objekta trīs dienu laikā pēc Reklamētā pasākuma norises dienas.

VII. Patvaļīgas, bīstamas un vidi degradējošas Reklāmas demontāža

49. Reklāmas devējam ir pienākums demontēt Reklāmu, sakārtojot Reklāmas izvietošanas vietu (tajā skaitā veicot konstrukciju un pamatu demontāžu un fasādes krāsojuma atjaunošanu), ja Reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām.

50. Ja Reklāma apdraud trešo personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu, Reklāmas devējam, bet, ja tas nav noskaidrojams, sasniedzams vai tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam ir pienākums nekavējoties veikt Reklāmas sakārtošanu vai demontāžu.

51. Ja, konstatējot 50. punktā minētos apstākļus, pašvaldība ir informējusi par tiem Reklāmas devēju, bet, ja tas nav noskaidrojams, sasniedzams vai tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašnieku vai tiesisko valdītāju, un trīs dienu laikā minētie apstākļi nav novērsti, Būvvalde organizē nepieciešamo pasākumu veikšanu bīstamības novēršanai.

52. Būvvalde izskata jautājumu par Reklāmas demontāžu gadījumā, ja:

52.1. Reklāma neatbilst ekspluatācijas prasībām;

52.2. beidzies Reklāmas izvietošanas atļaujas termiņš, un Reklāma nav tikusi demontēta;

52.3. Reklāma tiek ekspluatēta bez Reklāmas izvietošanas atļaujas;

52.4. Reklāma izvietota neatbilstoši akceptētajam/saskaņotajam projektam;

52.5. pašvaldības nodevas maksājums nav veikts pilnā apmērā divus mēnešus pēc maksājumu grafikā norādītā termiņa;

52.6. izkārtne atrodas komercdarbības vietā, kurā komersants komercdarbību ir izbeidzis.

53. Reklāmas demontāžas kārtība, ja Reklāmas īpašnieks pats nav veicis objekta demontāžu:

53.1. Būvvalde sagatavo lēmumu (administratīvo aktu), ar kuru uzdod Reklāmas īpašniekam Reklāmu demontēt;

53.2. ja Reklāma Būvvaldes noteiktajā termiņā labprātīgi netiek demontēta, Būvvalde uzsāk lēmuma (administratīvā akta) piespiedu izpildi saskaņā ar Administratīvā procesa likuma "D" daļas nosacījumiem, izvēloties atbilstošāko piespiedu izpildes veidu. Pret adresātu vērstas aizvietotājizpildes gadījumā par attiecīgās izpildiestādes noteikšanu lemj Liepājas valstspilsētas pašvaldības izpilddirektora vietnieks (būvniecības jautājumos);

53.3. demontētās Reklāmas tiek uzglabātas trīs mēnešus.

VIII. Administratīvā atbildība par saistošo noteikumu neievērošanu

54. Par Reklāmas atbilstību saistošo noteikumu prasībām ir atbildīgs Reklāmas devējs.

55. Par saistošo noteikumu neievērošanu, ja atbildība nav noteikta citos nozari regulējošos normatīvajos aktos, piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz 57 naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz 280 naudas soda vienībām.

56. Saistošo noteikumu izpildi kontrolē Būvvaldes reklāmas inspektors un Liepājas pilsētas pašvaldības iestādes "Liepājas pilsētas Pašvaldības policija" amatpersonas. Būvvaldes reklāmas inspektors, konstatējot saistošo noteikumu prasību neievērošanu, sagatavo aktu par konstatēto pārkāpumu un nosūta to Liepājas pilsētas pašvaldības iestādei "Liepājas pilsētas Pašvaldības policija".

57. Administratīvā pārkāpuma procesu par saistošo noteikumu prasību neievērošanu veic Liepājas pilsētas pašvaldības iestādes "Liepājas pilsētas Pašvaldības policija" amatpersonas.

IX. Noslēguma jautājumi

58. Reklāmas, kuru izvietojums ir pretrunā saistošo noteikumu nosacījumiem, bet izvietotas līdz saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, var eksponēt līdz Reklāmas izvietošanas atļaujas derīguma termiņa beigām, bet ne ilgāk kā divus gadus pēc saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienas.

59. Atzīt par spēku zaudējušiem Liepājas pilsētas domes 2013. gada 22. augusta saistošos noteikumus Nr. 14 "Par reklāmu izvietošanas kārtību Liepājā" (Latvijas Vēstnesis, 2013, Nr. 206; 2014, Nr. 70; 2015, Nr. 54, 2020, Nr. 60).

Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Ansiņš

 

1. pielikums
Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes
2022. gada 17. februāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 3

 

2. pielikums
Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes
2022. gada 17. februāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 3

Pilsētbūvnieciski svarīgu skatu teritorija pilsētas dienvidos

 

3. pielikums
Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes
2022. gada 17. februāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 3

Pilsētbūvnieciski svarīgu skatu teritorija pilsētas austrumos

 

Saistošo noteikumu "Par reklāmu, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu izvietošanu Liepājā"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļas

Informācija

1. Projekta nepieciešamības pamatojums Lai veicinātu harmoniski attīstītu pilsētvidi, nodrošinot Liepājai raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšanu, precizējamas un daļēji nosakāmas jaunas reklāmas izvietošanas un ekspluatācijas prasības publiskās vietās, kā arī vietās, kas vērstas pret publisku vietu, Liepājā.
2. Īss projekta satura izklāsts Saistošie noteikumi nosaka reklāmu, reklāmas objektu, priekšvēlēšanas aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu (turpmāk – Reklāma) izvietošanas kārtību, izvietošanas ierobežojumus, kā arī kārtību, kādā veicama Reklāmas izvietošanas uzraudzība un kontrole Liepājas valstspilsētas administratīvajā teritorijā.

Saistošie noteikumi neattiecas uz funkcionālo informāciju – valsts un pašvaldības dienestu norādēm (ceļa zīmes, transporta pieturvietu zīmes, ielu nosaukumu norādes u.tml.), kas izgatavotas pēc iepriekš apstiprināta tipveida etalona un tiek izvietotas atbilstoši attiecīgajai izvietošanas instrukcijai, kā arī afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību.

Saistošie noteikumi paredz atzīt par spēku zaudējušiem Liepājas pilsētas domes 2013. gada 22. augusta saistošos noteikumus Nr. 14 "Par reklāmu izvietošanas kārtību Liepājā".

3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz sociāli ekonomisko stāvokli (uzņēmējdarbības vidi) pašvaldības teritorijā Reklāmas, kuru izvietojums ir pretrunā šo saistošo noteikumu nosacījumiem, bet izvietotas līdz šo saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, var eksponēt līdz Reklāmas izvietošanas atļaujas derīguma termiņa beigām, bet ne ilgāk kā divus gadus pēc šo saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
5. Informācija par administratīvajām procedūrām Saistošie noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", Liepājas valstspilsētas pašvaldības tīmekļa vietnē www.liepaja.lv un nosūtīti informācijai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai.

Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Liepājas pilsētas pašvaldības iestāde "Liepājas pilsētas būvvalde", to kontroli – būvvalde un Liepājas pilsētas pašvaldības iestāde "Liepājas pilsētas Pašvaldības policija".

6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām

Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Ansiņš

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!