Gulbenes novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Gulbenes novada domes saistošie noteikumi Nr. 7
Gulbenē 2022. gada 31. martā (prot. Nr. 6, 131. p.)
Grozījumi Gulbenes novada domes 2011. gada 24. februāra saistošajos noteikumos Nr. 4 "Par kārtību, kādā tiek izsniegta atļauja vīna, raudzēto dzērienu vai pārējo alkoholisko dzērienu ražošanai"
Izdoti saskaņā ar Alkoholisko dzērienu aprites likuma
8. panta otro daļu
Izdarīt Gulbenes novada domes 2011. gada 24. februāra saistošajos noteikumos Nr. 4 "Par kārtību, kādā tiek izsniegta atļauja vīna, raudzēto dzērienu vai pārējo alkoholisko dzērienu ražošanai" (Gulbenes Novada Ziņas, 2011, 6 (22)) šādus grozījumus:
1. Svītrot 2.2.1. apakšpunktu.
2. Izteikt Pielikumā Nr. 2 norādi par pielikumā pievienotajiem dokumentiem šādā redakcijā:
"Pielikumā:
1. ražošanas vietas lietošanas tiesību apliecinoša dokumenta kopija;
2. telpu plāns u.c. dokumenti, kas raksturo ražošanas vietu."
Gulbenes novada domes priekšsēdētājs A. Caunītis
Paskaidrojuma raksts
Gulbenes novada pašvaldības 2022. gada 31. marta saistošajiem noteikumiem Nr. 7
"Grozījumi Gulbenes novada domes 2011. gada 24. februāra saistošajos noteikumos
Nr. 4 "Par kārtību, kādā tiek izsniegta atļauja vīna, raudzēto dzērienu vai
pārējo alkoholisko dzērienu ražošanai""
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Norādāmā informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums | 2020. gada 7. janvārī spēkā stājās likums
"Grozījumi likumā "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru"", ar kuru
cita starpā tika izslēgts likuma "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu
reģistru" 4. panta 5.8 punkts. Šis punkts paredzēja, ka
Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra (turpmāk – Reģistrs) uzdevums ir
izsniegt Reģistra vestajos reģistros reģistrētajam tiesību subjektam
reģistrācijas apliecību. Kā norādīts likumprojekta anotācijā, tad
reģistrācijas apliecība apliecina vien to, ka attiecīgais tiesību
subjekts apliecības izsniegšanas brīdī ir bijis ierakstīts attiecīgajā
Reģistra vestajā reģistrā, bet tā nesniedz nekādu informāciju par to,
vai apliecības uzrādīšanas vai iesniegšanas brīdī tiesību subjekts vēl
pastāv un kādā statusā tas pastāv, piemēram, nav zināms, vai tam nav
pasludināta maksātnespēja. Līdz ar to apliecības uzrādīšanas gadījumā,
ja tajā iekļautās ziņas nav aktuālas, ne tikai nesniedz noderīgu
informāciju, bet gan maldina citas personas. Ņemot vērā minēto, kopš
2020. gada 7. janvāra reģistrācijas apliecību izsniegšana nav Reģistra
uzdevums un Reģistram šobrīd nav tiesiska pamata izsniegt reģistrācijas
apliecības. Pašlaik reģistrācijas apliecības pilnībā aizstāj
elektroniskie reģistra ieraksti, kas ikvienam pieejami Reģistra
informācijas tīmekļvietnē: info.ur.gov.lv. Tāpat arī iepriekš izsniegtās
reģistrācijas apliecības negarantē, ka tiesību subjekts joprojām pastāv
– tām nav juridiskās nozīmes, tās pilda tikai reprezentatīvas funkcijas. Ievērojot minēto, pašvaldību izsniegtajās atļaujās vīna, raudzēto dzērienu vai pārējo alkoholisko dzērienu ražošanai iekļautā informācija par reģistrācijas apliecību negarantē, ka tiesību subjekts joprojām ir reģistrēts kādā no Reģistra vestajiem reģistriem, kā arī tā tiesisko statusu. Savukārt attiecībā uz minēto atļauju spēkā esamību – pieprasot komersantam uzrādīt Reģistra izdoto reģistrācijas apliecību, komersantiem tiek piemērota nevienlīdzīga attieksme, proti, tikai tie komersanti, kas Reģistra vestajos reģistros reģistrēti pirms 2020. gada 7. janvāra varēs uzrādīt reģistrācijas apliecību, ja iepriekš būs to pieprasījuši – pārējie šādu dokumentu Reģistrā vairs nevar pieprasīt un saņemt. Ja nepieciešams pārliecināties par šādas atļaujas saņēmēja tiesisko statusu, nepieciešams izmantot Reģistra informācijas tīmekļvietnē pieejamo aktuālo informāciju par Reģistra vestajos reģistros reģistrētajiem tiesību subjektiem. Ievērojot minēto, nepieciešams precizēt to saistošo noteikumu saturu, atsakoties no prasības iekļaut dokumentos komersanta reģistrācijas apliecības numuru un pieprasot fizisku reģistrācijas apliecības uzrādīšanu. |
2. Īss projekta satura izklāsts | Precizēts saistošo noteikumu regulējums, svītrojot nepieciešamību komersantam iesniegt komersanta reģistrācijas apliecības kopiju. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Saistošo noteikumu projekts nerada ietekmi uz pašvaldības budžetu. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Nav attiecināms. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Saistošo noteikumu projekts pēc būtības nerada ietekmi uz administratīvajām procedūrām. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Saistošo noteikumu izstrādes procesā nav notikušas konsultācijas ar privātpersonām. |
Gulbenes novada domes priekšsēdētājs A. Caunītis