• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija publicē:
  • lēmumus par tarifu aprēķināšanas metodiku un lēmumus, ar kuriem noteikts tarifs;
  • noteikumus par Regulatoram regulāri iesniedzamās informācijas veidiem, apjomu un iesniegšanas termiņiem;
  • vispārējās atļaujas noteikumus;
  • ziņojumus par izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas metodikas ievērošanu un ziņojumus, kuros informē par universālā pakalpojuma saistību tīrajām izmaksām.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2022. gada 21. aprīļa lēmums Nr. 1/6 "Vispārējās atļaujas un reģistrācijas noteikumi pasta nozarē". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 25.04.2022., Nr. 79 https://www.vestnesis.lv/op/2022/79.4

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Daugavpils pilsētas domes saistošie noteikumi Nr. 10

Par Daugavpils pilsētas domes 2009. gada 11. jūnija saistošo noteikumu Nr. 15 "Daugavpils pilsētas Vidzemes ielā 134A un tai pieguļošās teritorijas detālplānojuma grafiskā daļa un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi" atzīšanu par spēku zaudējušiem

Vēl šajā numurā

25.04.2022., Nr. 79

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 1/6

Pieņemts: 21.04.2022.

OP numurs: 2022/79.4

2022/79.4
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 3 Visi

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 1/6

Rīgā 2022. gada 21. aprīlī (prot. Nr. 16, 6. p.)

Vispārējās atļaujas un reģistrācijas noteikumi pasta nozarē

Izdoti saskaņā ar Pasta likuma
9. panta pirmo daļu, 10. pantu
un likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem"
25. panta pirmo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Vispārējās atļaujas un reģistrācijas noteikumi pasta nozarē (turpmāk – noteikumi) nosaka:

1.1. pasta komersanta reģistrācijas paziņojuma un darbības izbeigšanas paziņojuma saturu un to iesniegšanu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (turpmāk – Regulatoram), kā arī kārtību, kādā komersantu reģistrē pasta komersantu reģistrā vai izslēdz no pasta komersantu reģistra, kā arī pasta komersantu reģistrā ierakstāmo informāciju;

1.2. vispārējās atļaujas noteikumus, kurus pasta komersants ievēro pasta pakalpojumu sniegšanā;

1.3. kārtību, kādā Regulators īsteno pasta komersanta vispārējās atļaujas noteikumu pārkāpumu (turpmāk – pārkāpums) novēršanu un pasta pakalpojumu sniegšanas tiesību atņemšanu pārkāpuma gadījumā.

II. Pasta komersanta reģistrācijas paziņojums un darbības izbeigšanas paziņojums

2. Komersants pirms pasta pakalpojumu sniegšanas iesniedz Regulatoram precīzi un pilnīgi aizpildītu pasta komersanta reģistrācijas paziņojumu (1. pielikums).

3. Regulators tīmekļvietnē www.sprk.gov.lv uztur un atjauno pasta komersantu reģistru, kurā iekļauj šādu informāciju:

3.1. komersanta nosaukums;

3.2. komersanta vienotais reģistrācijas numurs;

3.3. datums, kad komersants reģistrēts pasta komersantu reģistrā;

3.4. datums, kad komersants izslēgts no pasta komersanta reģistra;

3.5. informācija par komersanta sniegtajiem pasta pakalpojumiem;

3.6. informācija par pamatojumu un termiņu, uz cik ilgu laiku pasta komersantam atņemtas tiesības sniegt pasta pakalpojumus, ja pieņemts Regulatora lēmums par tiesību atņemšanu sniegt pasta pakalpojumus.

4. Pasta komersants Regulatoram iesniedz pasta komersanta darbības izbeigšanas paziņojumu (2.pielikums) ne vēlāk kā 30 dienas pirms pasta pakalpojumu sniegšanas pārtraukšanas visiem lietotājiem.

5. Regulatoram ir tiesības pieprasīt komersantam precizēt pasta komersanta reģistrācijas paziņojumā (1.pielikums) un pasta komersanta darbības izbeigšanas paziņojumā (2.pielikums) iekļauto informāciju.

6. Ja pasta komersants uz pasta komersanta darbības izbeigšanas paziņojuma iesniegšanas brīdi nav samaksājis valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, Regulators pieņem lēmumu, kurā pasta komersantam nosaka pienākumu samaksāt valsts nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu parādu. Ja pasta komersants neizpilda Regulatora lēmumu par valsts nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu parāda samaksu, Regulators saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodrošina Regulatora lēmuma izpildi.

III. Vispārējās atļaujas nosacījumi

7. Pasta komersants ievēro spēkā esošos normatīvos aktus, Regulatora pieņemtos lēmumus un izdotos administratīvos aktus.

8. Pasta komersants pēc Regulatora pieprasījuma tā noteiktajā termiņā sniedz informāciju, kas nepieciešama Regulatora funkciju izpildei un vispārējās atļaujas noteikumu izpildes uzraudzībai.

9. Pasta komersants nodrošina atsevišķu iekšējās grāmatvedības uzskaiti katram pasta pakalpojuma veidam un nodala to no pārējās grāmatvedības uzskaites.

10. Pasta komersants reģistrē saņemtās lietotāju sūdzības par pasta pakalpojumu nodrošināšanu un nodrošina sūdzību izskatīšanas rezultātu uzskaiti.

11. Pasta komersants, izņemot universālā pasta pakalpojumu, katram nodrošinātajam pasta pakalpojuma veidam nosaka šādas pasta sūtījumu savākšanas un piegādes kvalitātes prasības:

11.1. pasta sūtījuma pārsūtīšanas kopējais laiks;

11.2. savākšanas un piegādes termiņš.

12. Pasta komersants, izņemot par universālā pasta pakalpojumu, savā tīmekļvietnē vai pasta pakalpojumu sniegšanas vietās publisko šādu informāciju:

12.1. pasta pakalpojumu sniegšanas noteikumi;

12.2. pasta sūtījumu savākšanas un piegādes kvalitātes prasības;

12.3. kompensācijas piemērošanas kārtība sūtītājam, ja komersants nav nodrošinājis pasta sūtījumu savākšanas un piegādes kvalitātes prasības;

12.4. informācija par pasta komersanta materiālo atbildību un materiālās atbildības apmēriem;

12.5. informācija par sūdzības iesniegšanas un izskatīšanas kārtību, tostarp informācija par lietotāja tiesībām, ja lietotājs nav apmierināts ar pasta komersanta sniegto atbildi un sūdzība attiecas uz regulējamu pasta pakalpojuma veidu;

12.6. informācija par pēdējo aktualizācijas datumu.

13. Pasta komersants nodrošina iespēju lietotājam iepazīties ar šo noteikumu 12.punktā noteikto informāciju pasta pakalpojumu sniegšanas vietā vai saglabāt un izdrukāt ar datuma un laika identifikāciju, ja informācija publiskota tīmekļvietnē, vai pēc lietotāja pieprasījuma informēt lietotāju par 12.punktā noteiktās informācijas saņemšanas vietu, ja pasta komersants neuztur pasta pakalpojumu sniegšanas vietu un tīmekļvietni.

14. Pasta komersants, kas sniedz tradicionālos pasta pakalpojumus, pārrobežu pasta sūtījumu pieņem sūtīšanai uz tām ārvalstīm, kuru pasta operators to atļauj.

15. Pasta komersants pēcmaksas pasta sūtījumus izsniedz adresātam pret parakstu pēc personu apliecinoša dokumenta uzrādīšanas vai pilnvarotajai personai – pēc personu apliecinoša dokumenta un pilnvaras uzrādīšanas, vai pēc pasta komersanta piešķirtā autorizācijas koda ievades pasta komersanta norādītajā iekārtā un samaksas veikšanas paziņojumā par pasta sūtījuma saņemšanu noteiktajā apmērā.

16. Pasta komersants nodrošina adresātam iespēju pirms pasta pakas saņemšanas vizuāli novērtēt pasta pakas iepakojuma stāvokli.

17. Pasta komersants, kas sniedz tradicionālos pasta pakalpojumus, nodrošina, ka pārrobežu pasta sūtījumiem sūtītājs aizpilda attiecīgos pasta sūtījuma pavaddokumentus.

18. Pasta komersants, nododot pasta pakalpojumu vai to daļas sniegšanu citam pasta komersantam, informē Regulatoru 10 darba dienu laikā par pasta komersantu vienošanos, iesniedzot šādu informāciju par pasta komersantu, kam nodota pasta pakalpojumu vai to daļas sniegšana:

18.1. pasta komersanta nosaukums;

18.2. pasta komersanta vienotais reģistrācijas numurs;

18.3. informācija par citam pasta komersantam nodoto pasta pakalpojumu;

18.4. datums, kurā noslēgta vienošanās par pasta pakalpojumu vai to daļas sniegšanas nodošanu.

IV. Vispārējās atļaujas noteikumu pārkāpumu novēršana un pasta pakalpojumu sniegšanas tiesību atņemšana

19. Ja Regulators pasta komersanta darbībā konstatē iespējamu pārkāpumu, Regulators Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā pasta komersantam nosūta brīdinājuma vēstuli, kurā norāda:

19.1. konstatēto pārkāpumu;

19.2. termiņu konstatētā pārkāpuma novēršanai un paskaidrojuma sniegšanai par konstatēto pārkāpumu.

20. Regulators pēc šo noteikumu 19.punktā minētajā brīdinājuma vēstulē norādītā termiņa lemj par administratīvā pārkāpuma procesa uzsākšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem administratīvās atbildības jomā.

21. Ja pasta komersants gada laikā atkārtoti izdara pārkāpumu un tas ir būtisks, Regulators lemj par pasta pakalpojumu sniegšanas tiesību atņemšanu pasta komersantam un izslēdz pasta komersantu no pasta komersantu reģistra.

22. Regulators tīmekļvietnē www.sprk.gov.lv publicē paziņojumu par komersantiem, kuriem ar Regulatora lēmumu ir atņemtas tiesības sniegt pasta pakalpojumus, kā arī norāda pasta pakalpojumu sniegšanas tiesību atņemšanas termiņu.

V. Noslēguma jautājumi

23. Atzīt par spēku zaudējušu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2019.gada 7.marta lēmumu Nr.1/4 "Vispārējās atļaujas noteikumi pasta nozarē" (Latvijas Vēstnesis, 2019, 50.nr.).

24. Atzīt par spēku zaudējušu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2016.gada 15.decembra lēmumu Nr.1/31 "Noteikumi par pasta komersanta reģistrēšanu" (Latvijas Vēstnesis, 2016, 249.nr.; 2017, 257.nr.).

25. Šo noteikumu 12.punktā noteikto prasību attiecībā uz informācijas publiskošanu tīmekļvietnē vai pasta pakalpojuma sniegšanās vietās pasta komersants nodrošina viena mēneša laikā no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.

26. Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:

1) Eiropas Parlamenta un Padomes 1997.gada 15.decembra direktīvas 97/67/EK par kopīgiem noteikumiem Kopienas pasta pakalpojumu iekšējā tirgus attīstībai un pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai;

2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 10.jūnija direktīvas 2002/39/EK, ar ko direktīvu 97/67/EK groza attiecībā uz Kopienas pasta pakalpojumu turpmāko atvēršanu konkurencei;

3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2008.gada 20.februāra direktīvas 2008/6/EK, ar ko direktīvu 97/67/EK groza attiecībā uz Kopienas pasta pakalpojumu iekšējā tirgus pilnīgu izveidi.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājas p.i. padomes locekle A. Upena

 

1. pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2022. gada 21. aprīļa lēmumam Nr. 1/6

Pasta komersanta reģistrācijas paziņojums

1. Informācija par komersantu:

Komersanta nosaukums  
Vienotais reģistrācijas numurs  
Komersanta kontaktpersonas vārds, uzvārds  
Komersanta kontaktpersonas tālrunis  
Komersanta tīmekļvietnes adrese  
Komersanta e-pasta adrese  

Piekrītu, ka uz šajā paziņojumā norādīto elektroniskā pasta adresi Regulators, izmantojot Regulatora oficiālo elektroniskā pasta adresi sprk@sprk.gov.lv, sūta dokumentus un paziņojumus saskaņā ar Paziņošanas likuma 9.panta otro daļu un tie uzskatāmi par paziņotiem otrajā darba dienā pēc to nosūtīšanas. Regulators un komersants savstarpējā saziņā var izmantot arī citus Paziņošanas likumā noteiktos paziņošanas veidus.

Esmu informēts, ka ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc komersanta reģistrēšanas pasta komersantu reģistrā jāiesniedz informācija par aprēķināto valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu Regulatoram tā noteiktajā kārtībā un termiņos.

2. Informācija par pasta pakalpojumiem, kurus nodrošinās:

Tradicionālie pasta pakalpojumi

Abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumi

Eksprespasta pakalpojumi

Kurjerpasta pakalpojumi

3. Plānotais pasta pakalpojumu sniegšanas uzsākšanas datums ____. ____. _________.

Datums ____. ____. _________.    
Persona, kura tiesīga pārstāvēt komersantu    
   

/paraksts un tā atšifrējums/

/sagatavotāja vārds, uzvārds/

   
tālrunis      
e-pasts      

Piezīme. Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājas p.i. padomes locekle A. Upena

 

2. pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2022. gada 21. aprīļa lēmumam Nr. 1/6

Pasta komersanta darbības izbeigšanas paziņojums

Komersanta nosaukums  
Vienotais reģistrācijas numurs  
Komersanta e-pasta adrese  

Piekrītu, ka uz šajā paziņojumā norādīto elektroniskā pasta adresi Regulators, izmantojot Regulatora oficiālo elektroniskā pasta adresi sprk@sprk.gov.lv, sūta dokumentus un paziņojumus saskaņā ar Paziņošanas likuma 9.panta otro daļu un tie uzskatāmi par paziņotiem otrajā darba dienā pēc to nosūtīšanas. Regulators un komersants savstarpējā saziņā var izmantot arī citus Paziņošanas likumā noteiktos paziņošanas veidus.

Piekrītu, ka, pamatojoties uz šo darbības izbeigšanas paziņojumu, tiek atņemtas visas lietotāja tiesības Regulatora Komersantu informācijas ievades un apstrādes sistēmas lietošanai.

Apliecinu, ka sniegtā informācija ir patiesa, un apzinos, ka par nepatiesas informācijas sniegšanu varu tikt saukts pie normatīvajos aktos noteiktās atbildības.

Lūdzu izslēgt no pasta komersantu reģistra ar 20____. gada ____. _________. (Regulators var izslēgt pasta komersantu no pasta komersantu reģistra ne ātrāk kā ar 31.dienu pēc pasta komersanta darbības izbeigšanas paziņojuma saņemšanas).

Valsts nodeva _________ EUR apmērā par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu ____.gadā samaksāta ____.gada ____._________.

Datums ____. ____. _________.    
Persona, kura tiesīga pārstāvēt komersantu    
   

/paraksts un tā atšifrējums/

/sagatavotāja vārds, uzvārds/

   
tālrunis      
e-pasts      

Piezīme. Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājas p.i. padomes locekle A. Upena

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!