Ropažu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Ropažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 17/22
Ulbrokā 2022. gada 20. aprīlī
Kārtība, kādā tiek organizēti un finansēti skolēnu vasaras nodarbinātības pasākumi mācību brīvlaikā
Apstiprināti ar Ropažu novada pašvaldības domes
20.04.2022. sēdes lēmumu
(prot. Nr. 36/2022, 44. §)
Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām"
43. panta trešo daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā tiek organizēts un finansiāli atbalstīts darbs vasaras brīvlaikā Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētajiem skolēniem (turpmāk – Skolēni).
2. Skolēnu nodarbinātība vasaras brīvlaikā tiek organizēta saskaņā ar spēkā esošiem normatīvajiem aktiem.
3. Noteikumos izmantotie termini:
3.1. Skolēni – bērni, pusaudži un jaunieši vecumā no 13 (pilni 13 gadi, stājoties darbā) līdz 20 gadiem (pilni 20 gadi kalendārajā gadā), kuri iegūst izglītību vispārējās izglītības iestādēs dienas nodaļās, kuru deklarētā dzīvesvieta ir Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā un vismaz viena likumiskā pārstāvja dzīvesvieta ir deklarēta Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā (ne vēlāk kā no 2022. gada 1. janvāra);
3.2. Pašvaldība – Ropažu novada pašvaldība;
3.3. Darba devējs – Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, pašvaldības iestāde un kapitālsabiedrība, biedrība un nevalstiskā organizācija, kuru juridiskā adrese vai faktiskā darba izpildes vieta ir Ropažu novads;
3.4. Vasaras nodarbinātības pasākums – skolēnu nodarbinātība vasaras brīvlaikā, kas ietver noteiktu zināšanu un prasmju apguvi pie darba devēja, kas nav pretrunā ar normatīvajos aktos noteiktajiem skolēnu darba ierobežojumiem, un nav kaitīga skolēna drošībai, veselībai, tikumībai un attīstībai.
4. Vasaras nodarbinātības pasākuma mērķis:
4.1. radīt iespēju skolēniem apgūt darba prasmes un iemaņas, koordinējot nodarbinātības pasākumus Ropažu novadā;
4.2. piedāvāt skolēniem iegūt pirmo darba pieredzi, sniegt izpratni par profesijām un nepieciešamo zināšanu līmeni tajās;
4.3. dot iespēju praktiski sagatavoties konkurētspējai darba tirgū;
4.4. veicināt sadarbību starp Pašvaldību un Ropažu novada pašvaldības iestādēm, kapitālsabiedrībām un privātajiem uzņēmējiem.
5. Saskaņā ar valstī spēkā esošajiem noteikumiem epidemioloģiskajai drošībai Covid-19 infekcijas ierobežošanai, darbs var tikt nodrošināts skolēniem ar sadarbspējīgu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu.
6. Vasaras nodarbinātības pasākumos Darba devējs nodrošina skolēnam:
6.1. vecumā no 13 līdz 14 gadiem (ieskaitot) darba laiku ne ilgāk kā 4 stundas dienā un ne vairāk kā 20 stundas nedēļā;
6.2. vecumā no 15 līdz 17 gadiem (ieskaitot) darba laiku ne ilgāk kā 7 stundas dienā un ne vairāk kā 35 stundas nedēļā;
6.3. vecumā no 18 līdz 20 gadiem darba laiku ne ilgāk kā 8 stundas dienā un ne vairāk kā 40 stundas nedēļā.
7. Pašvaldības izpilddirektors ar rīkojumu izveido komisiju (turpmāk – Komisija) 5 (piecu) cilvēku sastāvā. Komisijas uzdevumi ir:
7.1. organizēt Darba devēju pieteikšanos vasaras nodarbinātības pasākumos;
7.2. apkopot Darba devēju saņemtos pieteikumus un izvērtēt to atbilstību normatīvo aktu prasībām par darba drošību;
7.3. publicēt Darba devēju pieteiktās darbavietas Pašvaldības tīmekļa vietnē;
7.4. pārbaudīt skolēnu iesniegumus un izvērtēt to atbilstību normatīvajiem aktiem;
7.5. negatīva atzinuma gadījumā, sagatavot lēmumprojektu iesniegšanai Centrālās administrācijas vadītājai;
7.6. organizēt Darba devēju, skolēnu un viņu likumisko pārstāvju savstarpējo komunikāciju;
7.7. sadarboties ar Nodarbinātības valsts aģentūru (turpmāk – NVA) skolēnu vecumā no 15 līdz 20 gadiem nodarbinātības programmas īstenošanā, ko realizē saskaņā ar Ministru kabineta 2011. gada 9. februāra noteikumiem Nr. 75 "Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem" (turpmāk – projekts);
7.8. pamatojoties uz skolēnu iesniegumiem un komisijas noteiktajām darbavietām, sagatavot un uz skolēnu norādītajām e-pasta adresēm nosūtīt norīkojumus uz konkrēto darbavietu;
7.9. nosūtīt Darba devējiem darbam norīkoto skolēnu sarakstu.
8. Atteikums dalībai vasaras nodarbinātības pasākumā tiek izsniegts, ja izpildās kaut viens no šādiem kritērijiem:
8.1. skolēna vecums neatbilst šīs kārtības 3.1. apakšpunktā noteiktajam;
8.2. skolēns nemācās nevienā vispārējās izglītības iestādes dienas nodaļā;
8.3. skolēns nav deklarēts Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā;
8.4. skolēna likumiskais pārstāvis nav deklarēts Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā.
9. Ja darba vietu skaits ir mazāks par skolēnu skaitu, kuri pieteikušies darbam, vai darba vietu piedāvājums pārsniedz pašvaldības piešķirtā budžeta iespējas, primāri tiek atbalstīti daudzbērnu un maznodrošināto ģimeņu bērni, citas kategorijas – rindas kārtībā, atbilstoši pieteikumu iesniegšanas secībai.
10. Atteikumu dalībai vasaras nodarbinātības pasākumā 5 (piecu) darba dienu laikā izdod Pašvaldības Centrālās administrācijas vadītāja.
11. Pašvaldības Centrālās administrācijas vadītājas izsniegto atteikumu var apstrīdēt Pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā.
II. Skolēnu pieteikšanās kārtība un atbalsta finansējuma piešķiršana darba devējiem, kuri nav iesaistījušies NVA projektā
12. Vasaras nodarbinātības pasākumus koordinē un organizē pašvaldības Centrālā administrācija sadarbībā ar Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departamenta Izglītības un jaunatnes nodaļu un komisiju.
13. Vasaras nodarbinātības pasākumi tiek īstenoti laika periodā no 1. jūnija līdz 31. augustam Ropažu novada administratīvajā teritorijā deklarētajiem skolēniem (vecumā no 13 līdz 20 gadiem).
14. Darba devējs darba vietas skolēniem var piedāvāt, nosūtot pieteikuma anketu (1. pielikums) uz e-pasta adresi novada.dome@ropazi.lv līdz kārtējā kalendārā gada 10. maijam. Prasības darba devējam:
14.1. ir reģistrēts saskaņā ar attiecīgo saimniecisko, profesionālo vai cita rakstura darbību regulējošo normatīvo aktu prasībām;
14.2. ir licence, akreditācijas lapa vai sertifikāts attiecīgo pakalpojumu sniegšanai, ja tā nepieciešamību nosaka normatīvie akti;
14.3. pēdējā gada laikā nav būtiski pārkāpis pasākumu īstenošanas nosacījumus. Pasākumu īstenošanas nosacījumu pārkāpums uzskatāms par būtisku, ja:
14.3.1. netiek ievērota pasākumu īstenošanas nosacījumos noteiktā norēķinu kārtība;
14.3.2. netiek ievērotas normatīvajos aktos un pasākumu īstenošanas nosacījumos noteiktās prasības (atbilstošas materiālās bāzes esība, drošu un veselībai nekaitīgu apstākļu nodrošināšana), un tas apdraud pasākuma procesa norisi;
14.4. Domei apzināti sniegta nepatiesa informācija vai sadarbība noslēgta uz nepatiesas informācijas pamata;
14.5. uz pretendentu neattiecas neviens no Publisko iepirkumu likuma 42. panta pirmās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. un 8. punktā minētajiem izslēgšanas noteikumiem.
15. Informācija par darba vietām vasaras brīvlaikā skolēniem tiek publicēta Pašvaldības tīmekļa vietnē www.ropazi.lv un pašvaldības sociālajos kontos.
16. Skolēni, kuri pretendē uz konkrētu darba vietu, līdz kārtējā kalendārā gada 20. maijam nosūta pieteikuma anketu (2. pielikums) uz e-pasta adresi: izglitibas.nodala@ropazi.lv.
17. Pašvaldības komisija apkopo skolēnu pieteikumus, pārbauda vai skolēns un vismaz viens no skolēna likumiskajam pārstāvjiem ir deklarēts Ropažu novada administratīvajā teritorijā, vai nav konstatēti šīs kārtības 8. punktā norādītie atteikuma iemesli.
18. Darba devējs līdz kārtējā gada 25. maijam slēdz Līgumu ar Pašvaldības Centrālo administrāciju par darba vietu nodrošināšanu skolēniem vasaras nodarbinātības pasākumos, kā arī nodrošina atbildīgā darba vadītāja iecelšanu.
19. Atbilstoši spēkā esošiem normatīvajiem aktiem Darba devējs slēdz darba līgumu ar skolēnu vai viņa likumiskajiem pārstāvjiem.
20. Maksimāli iespējamā dalība vienam skolēnam nodarbinātības pasākumā – viens mēnesis.
21. Pašvaldība, atbilstoši noslēgtajiem līgumiem ar Darba devēju, nodrošina dotāciju 50 % apmērā no valstī noteiktās minimālās darba algas par faktiski nostrādāto laiku atbilstoši nodarbināto skolēnu skaitam pēc Darba devēja iesniegta saraksta, kurā norāda nodarbinātos skolēnus, nostrādāto stundu skaitu un tiem izmaksātās summas.
22. Darba devējs nodrošina ne mazāk kā 50 % līdzfinansējumu no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas skolēna atalgojumam par pilnu nostrādātu darba laiku, veic valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas par pasākumos iesaistīto skolēnu, kā arī izmaksā skolēnam kompensāciju par neizmantotām atvaļinājuma dienām un citu maksājumus, kas izriet no darba tiesiskajām attiecībām.
III. Atbalsta finansējuma piešķiršana darba devējiem, kuri iesaistījušies NVA projektā
23. Darba devēji, kuri kārtējā kalendārā gada izsludinātā termiņa laikā ir pieteikušies dalībai NVA projektā un noslēguši līgumu ar NVA par dalību skolēnu (vecumā no 15 līdz 20 gadiem) vasaras nodarbinātības programmā trīs dienu laikā pēc līguma noslēgšanas ar NVA informē Pašvaldību, nosūtot e-pastā novada.dome@ropazi.lv informāciju par līguma noslēgšanas faktu, pievienojot ar NVA noslēgto līguma kopiju un piedāvāto vakanču sarakstu.
24. Informācija par piedāvātajām darba vietām tiek ievietota Pašvaldības tīmekļa vietnē www.ropazi.lv. un Pašvaldības sociālajos kontos.
25. Darba devējs līdz kārtējā gada 25. maijam slēdz Līgumu ar Pašvaldības Centrālo administrāciju par darba vietu nodrošināšanu skolēniem vasaras nodarbinātības pasākumos, kā arī nodrošina atbildīgā darba vadītāja iecelšanu.
26. Pašvaldība saskaņā ar Darba devēja iesniegtu rēķinu, darba laika uzskaites tabulu un tam pievienotu, ar NVA Projekta ietvaros saskaņotu nodarbināto skolēnu sarakstu, pārskaita naudas līdzekļus Darba devējam par Ropažu novadā deklarētajiem skolēniem, apmaksājot 50 % no valstī noteiktās minimālās darba algas.
27. Darba devējs veic valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas par pasākumos iesaistīto skolēnu, kā arī sedz kompensācijas izdevumus par neizmantotām atvaļinājuma dienām un veic citus maksājumus, kas izriet no darba tiesiskajām attiecībām.
28. Pašvaldība līdzfinansējuma piešķīrumu Darba devējiem nodrošina esošā budžeta ietvaros. Pašvaldībai ir tiesības katru gadu ar domes lēmumu noteikt finansiāli atbalstāmo skolēnu skaita limitu.
IV. Atbalsta finansējuma piešķiršana Pašvaldības iestādēm, kapitālsabiedrībām un aģentūrām, kuras iesaistījušās NVA projektā
29. Pašvaldības iestādes, kapitālsabiedrības un aģentūras (turpmāk – Iestādes) līdz kārtējā kalendārā gada 1. aprīlim Pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departamenta Izglītības un jaunatnes lietu nodaļai iesniedz skolēnu (vecumā no 15 līdz 20 gadiem) potenciālo darba vietu sarakstu un Darba pienākumu aprakstus (veidlapas – NVA tīmekļa mājas lapā ).
30. Pašvaldība līdz NVA Projektā noteiktajam termiņam iesniedz Pieteikumu Iestāžu dalībai NVA Projektā, pievienojot Iestāžu darba vietu piedāvājuma sarakstu, Darba pienākumu aprakstus un nosaka Darba vadītāju.
31. Pēc sadarbības līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas ar NVA par apstiprināto darba vietu izveidi, Pašvaldība:
31.1. ievieto informāciju par Iestāžu piedāvātajām darba vietām Pašvaldības tīmekļa vietnē www.ropazi.lv. un Pašvaldības sociālajos kontos;
31.2. slēdz vienošanos ar Iestādēm par skolēnu darba pienākumu, darba uzskaites, vides drošības un darba uzraudzības nosacījumiem un ikmēneša atskaišu iesniegšanas kārtību (ja iestāde pati nav noslēgusi sadarbības līgumu ar NVA);
31.3. Pašvaldības Centrālā administrācija vai Pašvaldības iestāde (ja iestāde pati ir slēgusi sadarbības līgumu ar NVA un iestādei ir noteiktas darba devēja tiesības) slēdz Darba līgumus ar skolēniem.
32. Pašvaldība apmaksā:
32.1. skolēnam 50 % no valstī noteiktās minimālās darba algas, t.sk. sedz valstī noteiktos nodokļu maksājumus no minimālās algas, kā arī veic no NVA piešķirtā darba vadītāja atalgojuma nodokļu maksājumus;
32.2. veselības pārbaudes skolēniem, ja to paredz normatīvie akti par obligātajām veselības pārbaudēm;
32.3. apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darba vietās, ja to paredz normatīvie akti.
V. Noslēguma jautājumi
33. Valstī noteiktas ārkārtējās situācijas gadījumā vai gadījumos, kad normatīvie akti ierobežo nodarbinātības īstenošanu, Pašvaldība var pieņemt lēmumu attiecīgajā kalendārajā gadā skolēnu nodarbinātības programmu neīstenot vai mainīt izsludināšanas un pieteikumu iesniegšanas laikus un nosacījumus, kā arī nodarbinātības programmas rīkošanu pārtraukt, par to paziņojot Pašvaldības tīmekļvietnē www.ropazi.lv.
Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne
1. pielikums
Ropažu novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem
"Kārtība, kādā tiek organizēti un finansēti
skolēnu vasaras nodarbinātības pasākumi mācību brīvlaikā"
PIETEIKUMS
Pašvaldības atbalsta finansējuma piešķiršanai novada uzņēmējiem
20____. gada ____._____________ |
|
(vieta) |
(pretendenta nosaukums/fiziskas personas vārds, uzvārds) |
(amats, vārds, uzvārds)1 |
personā, kurš (-a) rīkojas saskaņā ar | , | |
iesniedz pieteikumu dalībai pasākumā "Darbs vasaras brīvlaikā Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētajiem skolēniem sadarbībā ar Ropažu novada pašvaldību" (turpmāk – pasākums) īstenošanai. |
1. Informācija par pretendentu:
Reģistrācijas numurs / personas kods2 | |
Juridiskā adrese | |
Tālrunis | |
E-pasts | |
Bankas rekvizīti | |
Pretendenta kontaktpersona pasākuma īstenošanas laikā (amats, vārds, uzvārds) | |
Kontaktpersonas tālrunis, e-pasts |
2. Pretendents ar savu parakstu apliecina, ka:
2.1. visas pieteikumā sniegtās ziņas ir patiesas;
2.2. darba vietas skolēniem tiks veidotas, ievērojot Darba likuma, Ministru kabineta 2002. gada 8. janvāra noteikumus Nr. 10 "Noteikumi par darbiem, kuros atļauts nodarbināt bērnus vecumā no 13 gadiem" un Ministru kabineta 2002. gada 28. maija noteikumus Nr. 206 "Noteikumi par darbiem, kuros aizliegts nodarbināt pusaudžus, un izņēmumi, kad nodarbināšana šajos darbos ir atļauta saistībā ar pusaudža profesionālo apmācību";
2.3. pirms darba līguma noslēgšanas ar skolēnu, apņemas veikt darba vides riska novērtējumu un darba aizsardzības pasākumus skolēna darba vietā un par novērtējuma rezultātu informēs vienu no skolēna vecākiem (aizbildni);
2.4. saskaņā ar pieteikumam pievienoto(-iem) skolēna(-u) darba pienākumu aprakstu (-iem) (skolēna darba pienākumi atbilst Latvijas Republikas Profesiju klasifikatorā norādītajai profesijai) spēj nodrošināt skolēnu nepārtrauktu nodarbināšanu visu darba līguma darbības laiku;
2.5. skolēna darba vieta atbilst darba drošības prasībām un skolēnu nodarbināšanā darba devējs ievēros un nodrošinās visus nepieciešamos valstī noteiktos drošības pasākumus COVID-19 ierobežošanai.
2.6. Pretendents apņemas, ka:
2.6.1. slēgs darba līgumu ar skolēnu, ja pirms darba tiesisko attiecību uzsākšanas, tiks noslēgts līgums ar Ropažu novada pašvaldību (turpmāk – pašvaldību) par pasākuma īstenošanu;
2.6.2. pasākumā iesaistītajam skolēnam nodrošinās darba vadītāju, kurš palīdzēs apgūt darbam nepieciešamās pamatprasmes un iemaņas, veiks darba laika uzskaiti, kontrolēs skolēna darbu, nodrošinās skolēna uzraudzību darba laikā un nodrošinās, ka viens darba vadītājs vadīs darbu ne vairāk kā 15 pasākumā iesaistītajiem skolēniem;
2.7. nodrošinās ne mazāk kā 50 % līdzfinansējumu no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas skolēna atalgojumam par pilnu nostrādātu darba laiku, veiks valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas par pasākumos iesaistīto skolēnu, kā arī izmaksās skolēnam kompensāciju par neizmantotām atvaļinājuma dienām un citus no darba tiesiskajām attiecībām izrietošus pasākumus.
2.8. Pretendents apliecina, ka:
2.8.1. ir reģistrēts saskaņā ar attiecīgo saimniecisko, profesionālo vai cita rakstura darbību regulējošo normatīvo aktu prasībām;
2.8.2. ir licence, akreditācijas lapa vai sertifikāts attiecīgo pakalpojumu sniegšanai, ja tā nepieciešamību nosaka normatīvie akti;
2.8.3. pēdējā gada laikā nav būtiski pārkāpis pasākumu īstenošanas nosacījumus. Pasākumu īstenošanas nosacījumu pārkāpums uzskatāms par būtisku, ja:
2.8.3.1. netiek ievērota pasākumu īstenošanas nosacījumos noteiktā norēķinu kārtība;
2.8.3.2. netiek ievērotas normatīvajos aktos un pasākumu īstenošanas nosacījumos noteiktās prasības (atbilstošas materiālās bāzes esība, drošu un veselībai nekaitīgu apstākļu nodrošināšana), un tas apdraud pasākuma procesa norisi;
2.8.3.3. Domei apzināti sniegta nepatiesa informācija vai sadarbība noslēgta uz nepatiesas informācijas pamata;
2.9. uz pretendentu neattiecas neviens no Publisko iepirkumu likuma 42. panta pirmās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. un 8. punktā minētajiem izslēgšanas noteikumiem.
Pielikumā:
1. Pretendenta piedāvāto darba vietu saraksts (vecumam no 13 līdz 14 gadiem (ieskaitot)) uz ____ lp.
2. Pretendenta piedāvāto darba vietu saraksts (vecumam no 15 līdz 20 gadiem) uz ____ lp.
3. Darba pienākumu apraksts uz ____ lp.
4. Dokumenta, kas apliecina pieteikuma iesniedzēja paraksta tiesības, apliecināta kopija (informācija par paraksttiesīgajām personām, kura pieejama komercreģistrā, nav jāiesniedz) uz ____ lp.
(pretendenta nosaukums, amats) |
(paraksts) |
(paraksta atšifrējums) |
1 Norāda, ja pretendents ir juridiska persona.
2 Norāda, ja pretendents ir fiziska persona.
2. pielikums
Ropažu novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem
"Kārtība, kādā tiek organizēti un finansēti
skolēnu vasaras nodarbinātības pasākumi mācību brīvlaikos"
PIETEIKUMA ANKETA
1. Informācija par skolēnu:
1.1. | Vārds, uzvārds |
1.2. | Personas kods |
1.3. | Deklarētā dzīvesvietas adrese |
1.4. | Tālrunis: |
1.5. | E-pasts: |
1.6. | Mācību iestāde: |
2. Vēlamais nodarbinātības posms (norāda ar "x" ailē "○")
○ Jūnijs
○ Jūlijs
○ Augusts
3. Skolēna vecums darba uzsākšanas brīdī: | |
(norāda, kāds būs vecums, kad vēlas uzsākt darbu, piem., ja vēlas darbu uzsākt jūnija mēnesī – norāda, kāds būs vecums jūnija mēnesī). |
4. Skolēna prasmes:
4.1. interešu jomas, apgūstamās kompetences (skolēns norāda brīvā formā intereses u.tml) |
4.2. Datorprasmes (norāda ar "x" ailē "○"):
○ labas
○ vidējas
○ vājas
5. Prioritārā secībā norādīt 3 (trīs) skolēnam vēlamās un piemērotākās darbavietas saskaņā ar Ropažu novada pašvaldības tīmekļvietnē www.ropazi.lv publicēto informāciju. Skolēnam īsi raksturot (2–3 teikumos) motivāciju strādāt norādītajās darbavietās:
5.1.1. | |
5.1.2. | |
5.1.3. |
6. Personas fotogrāfēšana vai filmēšana nodarbinātības ietvaros (norāda ar "x" ailē "○"):
○ piekrītu ○ nepiekrītu,
ka nodarbinātības laikā darbavietā šajā iesniegumā norādītais skolēns var tikt fotografēts vai filmēts, fotogrāfijas un audioviozuālais materiāls var tikt izvietoti Ropažu novada pašvaldības tīmekļa vietnē www.ropazi.lv un pašvaldības kontos sociālajā tīklā Facebook. Pārzinis un personas datu apstrādes nolūki: Ropažu novada pašvaldība, juridiskā adrese Institūta iela 1a, Ulbroka, Stopiņu pagasts, Ropažu novads, veic personas datu apstrādi informācijas atklātības nodrošināšanai un sabiedrības informēšanai. Papildu informāciju par minēto personas datu apstrādi var iegūt Ropažu novada pašvaldības tīmekļvietā www.ropazi.lv sadaļā "Pašvaldība".
6. Pieteikuma iesniedzēja paraksts, vārds, uzvārds |
7. Likumiskā pārstāvja vārds, uzvārds, tālruņa numurs |
Likumiskā pārstāvja paraksts | |
(ja pieteikuma anketu iesniedz bērns vecumā no 13–14 gadiem (ieskaitot)). |
Datums |
Iesniegumā norādītos personas datus pārzinis – Ropažu novada pašvaldība, Reģ. nr. LV90000067986, Institūta iela 1a, Ulbroka, Stopiņu pagasts, Ropažu novads, LV-2130, apstrādās skolēnu nodarbinātības vasaras projekta organizēšanai.
Ropažu novada pašvaldības domes 2022. gada 20. aprīļa saistošo
noteikumu Nr. 17/22 "Kārtība, kādā tiek organizēti un finansēti skolēnu vasaras
nodarbinātības pasākumi mācību brīvlaikā"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums | 1.1. Saskaņā ar Administratīvo teritoriju
un apdzīvoto vietu likuma pārejas noteikumu 17. punktu 2021. gada
pašvaldību vēlēšanās ievēlētā novada dome izvērtē novadu veidojošo
bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada
saistošos noteikumus. 1.2. Saistošie noteikumi izdoti, pamatojoties uz likuma "Par pašvaldībām" 43. panta trešo daļu, kas nosaka, ka "Dome var pieņemt saistošos noteikumus arī, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi." Likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmās daļas 10. punkts nosaka, ka pašvaldībai ir autonomā funkcija "sekmēt saimniecisko darbību attiecīgajā administratīvajā teritorijā, rūpēties par bezdarba samazināšanu". |
2. Īss projekta satura izklāsts | 2.1. Saistošie noteikumi nosaka kārtību,
kādā tiek organizēts darbs vasaras brīvlaikā Ropažu novada pašvaldības
administratīvajā teritorijā deklarētajiem skolēniem. 2.2. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir sekmēt saimniecisko darbību Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, rūpēties par skolēnu nodarbinātību un bezdarba samazināšanu. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Ietekme uz pašvaldības budžetu ir plānota līdzšinējā budžeta apmēra ietvaros. Konkrēta ietekme uz pašvaldības budžetu tiks izvērtēta katru gadu budžeta plānošanas un apstiprināšanas procesā. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Ir plānota pozitīva ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | 5.1. Ropažu novada pašvaldības Centrālā
administrācija ir institūcija, kurā persona var vērsties saistošo
noteikumu piemērošanā. 5.2. Saistošie noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevējā "Latvijas Vēstnesis" un Ropažu novada pašvaldības tīmekļvietnē www.ropazi.lv. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Sabiedrības līdzdalības veids – informācijas publicēšana pašvaldības tīmekļvietnē un iesniegto priekšlikumu izvērtēšana. |
Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne