• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2022. gada 24. maija noteikumi Nr. 312 "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 29. marta noteikumos Nr. 187 "Noteikumi par kritērijiem un kārtību, kādā speciālās izglītības iestādei piešķir speciālās izglītības attīstības centra statusu"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 26.05.2022., Nr. 101 https://www.vestnesis.lv/op/2022/101.7

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 313

Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. jūnija noteikumos Nr. 352 "Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtība"

Vēl šajā numurā

26.05.2022., Nr. 101

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 312

Pieņemts: 24.05.2022.

OP numurs: 2022/101.7

2022/101.7
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 12 Pēdējās nedēļas laikā 20 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 312

Rīgā 2022. gada 24. maijā (prot. Nr. 28 14. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 29. marta noteikumos Nr. 187 "Noteikumi par kritērijiem un kārtību, kādā speciālās izglītības iestādei piešķir speciālās izglītības attīstības centra statusu"

Izdoti saskaņā ar Vispārējās izglītības likuma
4. panta 7. punktu

1. Izdarīt Ministru kabineta 2016. gada 29. marta noteikumos Nr. 187 "Noteikumi par kritērijiem un kārtību, kādā speciālās izglītības iestādei piešķir speciālās izglītības attīstības centra statusu" (Latvijas Vēstnesis, 2016, 63. nr.; 2017, 173. nr.) šādus grozījumus:

1.1. izteikt 3. punktu šādā redakcijā:

"3. Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales plānošanas reģiona teritorijā darbojas ne vairāk kā divi centri, Rīgas plānošanas reģiona teritorijā darbojas ne vairāk kā četri centri.";

1.2. izteikt 4.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.1. speciālās izglītības iestāde īsteno šādas izglītības programmas:

4.1.1. vienu speciālās pirmsskolas izglītības programmu izglītojamiem ar redzes, dzirdes, jauktiem attīstības, garīgās veselības, garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem;

4.1.2. vienu speciālās pamatizglītības izglītības programmu izglītojamiem ar garīgās veselības, garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem;"

1.3. izteikt 4.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.2. nodrošina agrīnu speciālo vajadzību diagnostiku pirmsskolas vecuma bērniem neatkarīgi no izglītības ieguves vietas atbilstoši speciālās izglītības iestādes īstenotajām speciālās izglītības programmām;"

1.4. izteikt 4.9. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.9. nodrošina, ka konsultatīvo darbu ar izglītojamiem ar speciālām vajadzībām vai viņu likumiskajiem pārstāvjiem un metodisko darbu ar vispārējās izglītības iestāžu pedagogiem veic speciālās izglītības iestādes pedagogi:

4.9.1. kuriem atbilstoši speciālās izglītības iestādes īstenotajām speciālās izglītības programmām ir ne mazāk kā triju gadu pedagoģiskā darba pieredze darbā ar izglītojamiem ar iegūtiem vai iedzimtiem traucējumiem;

4.9.2. kuri triju gadu laikā vismaz 12 stundu apjomā ir pilnveidojuši savu profesionālo kompetenci jautājumos, kas saistīti ar atbilstošo izglītojamo attīstības traucējumu veidu;

4.9.3. kuri ne retāk kā reizi piecos gados ir piedalījušies starptautiskos vai nacionālos projektos vai pieredzes apmaiņas programmās;"

1.5. svītrot 5. punktu;

1.6. izteikt 6. punktu šādā redakcijā:

"6. Ja iestāde pretendē uz centra statusu, speciālās izglītības iestādes dibinātājs līdz kārtējā gada 15. maijam iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā iesniegumu. Iesniegumam  pievieno speciālās izglītības iestādes izstrādātu un ar speciālās izglītības iestādes dibinātāju saskaņotu konsultatīvās un metodiskās palīdzības sniegšanas pasākumu plānu kārtējam mācību gadam un plānā ietverto pasākumu īstenošanu apliecinošus dokumentus, kas apliecina speciālās izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 4. punktā minētajām prasībām, kā arī informāciju par konsultatīvās un metodiskās palīdzības sniegšanas pasākumu plānu laikposmam no kārtējā gada 1. jūnija līdz 31. augustam.";

1.7. izteikt 7.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"7.1. no kārtējā gada 15. maija līdz 15. jūnijam pēc šo noteikumu 6. punktā minēto dokumentu saņemšanas izvērtē speciālās izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 4. punktā minētajiem kritērijiem, ņemot vērā esošo centru ģeogrāfisko izvietojumu;"

1.8. izteikt 10. punktu šādā redakcijā:

"10. Centrs katru gadu līdz 15. jūnijam iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā centra izstrādātu un ar centra dibinātāju saskaņotu informatīvu pārskatu par šo noteikumu 4. punktā minēto kritēriju izpildi laikposmā no iepriekšējā gada 1. jūnija līdz kārtējā gada 31. maijam. Izglītības un zinātnes ministrija izvērtē šajā punktā minēto informatīvo pārskatu pēc kārtējā gada 15. jūnija."

2. Noteikumi stājas spēkā 2022. gada 1. jūnijā.  

3. Šo noteikumu 1.2. apakšpunkts stājas spēkā 2022. gada 1. septembrī.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Izglītības un zinātnes ministra pienākumu izpildītājs ‒
labklājības ministrs G. Eglītis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!