Ādažu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Ādažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 47/2022
Ādažos 2022. gada 25. maijā
Par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Ādažu novadā
APSTIPRINĀTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2022. gada 25. maija sēdes lēmumu
(prot. Nr. 21 § 39)
Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām"
21. panta pirmās daļas 16. punktu,
43. panta pirmās daļas 7. punktu,
Reklāmas likuma 7. panta trešo daļu,
Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra
noteikumu Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja
reklāmas izvietošanai publiskās vietās
vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu"
28. un 45. punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi nosaka reklāmas izvietošanas, ekspluatācijas, saskaņošanas un demontāžas kārtību publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Ādažu novada administratīvajā teritorijā.
2. Fiziskām un juridiskām personām (turpmāk – reklāmas devējs) ir tiesības šajos noteikumos noteiktajā kārtībā izvietot reklāmu vai reklāmas objektus, tajā skaitā, interaktīvus digitālos informācijas nesējus (visi kopā un katrs atsevišķi turpmāk – reklāma), priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus, kā arī informatīvos materiālus.
3. Par reklāmas, priekšvēlēšanu aģitācijas un informatīvo materiālu saturu, nosaukumu, simboliku, firmu nosaukumu, kā arī preču zīmēs lietoto informāciju (logotipu, simbolizējošo grafisko zīmju, kuros iekļauti burti, vārdi, teikumi, u.tml.) izmantošanu atbild reklāmas devējs.
4. Ir aizliegta patvaļīga reklāmas, informatīvo un priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana.
5. Reklāmu, priekšvēlēšanu aģitācijas un informatīvos materiālus izvieto pēc Ādažu novada pašvaldības noteiktas nodevas ieskaitīšanas pašvaldības kredītiestādes kontā.
II. Reklāmas izvietošanas pamatprincipi
6. Izvietojot reklāmu, jānodrošina Ādažu novadam raksturīgas arhitektūras un vides saglabāšana, kā arī jāsaglabā konkrētās pilsētvides zonas apbūves raksturs un mērogs, reklāmas nedrīkst aizsegt nozīmīgas un skaistas dabas ainavas parkos un apstādījumos, tās izvietojot, nedrīkst izjaukt ielas kopskatu.
7. Reklāmu atļauts izvietot tikai uz sakoptas un ekspluatācijā pieņemtas ēkas fasādes (fasādei nav bojāts krāsojums (samelnējis, plankumains vai pilnīgi zudis), nav atsegts ārējo konstrukciju pamatmateriāls, nav plaisas, izdrupumi vai apdares materiālu atslāņojumi).
8. Izvietojot reklāmu bez piesaistes zemei:
8.1. stiprinājuma veids nebojā ēkas nesošās konstrukcijas;
8.2. maksimāli pieļaujamais reklāmas izvirzījums no būvlaides ir 1,3 m, tās ārējās malas attālums līdz brauktuvei ir ne mazāk par 0,7 m un tā neaizsedz ielas perspektīvi;
8.3. perpendikulāri fasādei izvietotas reklāmas apakšējo malu izvieto ne zemāk kā 2,2 m no zemes, un neaizņemtais ietves platums ir ne mazāks par 1,5 m;
8.4. digitālu informācijas nesēju izvieto paralēli ēkas fasādei.
9. Izvietojot reklāmas objektus ar vai bez piesaistes zemei, tie nedrīkst aizsegt skatu uz apdzīvotās vietas panorāmu, aizsargājamiem kultūras pieminekļiem, baznīcām un ielu perspektīvi.
10. Minimālais attālums starp diviem stacionāri izvietotiem reklāmas objektiem ārtelpā vai bloķētām reklāmas stendu grupām ir 50 m, un starp interaktīviem digitāliem informācijas nesējiem – 100 m.
11. Projektējot stacionāru reklāmu objektu uz gājēju ietves, tas nedrīkst apgrūtināt gājēju plūsmu, jāievēro vismaz 0,5 m attālums no brauktuves, atstājot gājēju plūsmai vismaz 1,5 m.
12. Projektējot stacionāru reklāmas objektu ielu sarkanajās līnijās, ja to pieļauj esošās apakšzemes inženierkomunikācijas, atdalošajā zaļajā zonā starp brauktuvi un gājēju ietvi jāievēro vismaz 0,5 m attālums līdz brauktuvei.
13. Ielu sarkanajās līnijās aizliegta reklāmas objektu izvietošana ar betona pamatiem, kuru izmēri plānā ir lielāki par 0,7 x 0,5 m un ieguldīšanas dziļums vairāk par 1 m.
14. Aizliegts uzstādīt reklāmu:
14.1. uz ūdens, tajā skaitā izmantojot peldlīdzekļus (pontonus, plostus, kuģus, laivas, u.tml.);
14.2. uz tiltiem (konstrukcijām, balstiem, apgaismes stabiem, kā arī aizliegts uz tiem projektēt speciālas konstrukcijas lielformāta reklāmas uzstādīšanai);
14.3. uz žogiem un sētām visu ciemu robežās Ādažu novada administratīvajā teritorijā;
14.4. ar skaņas un bākuguņu efektu gaismas iekārtām.
15. Minimālais attālums starp diviem stacionāri izvietotiem reklāmas objektiem, kuru izmērs pārsniedz 3 m x 5 m (līdz 15 m 2) gar autoceļu A1 Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) un tā aizsargjoslā – 500 m.
16. Minimālais attālums starp diviem stacionāri izvietotiem reklāmas objektiem, kuru izmērs pārsniedz 3 m x 5 m (līdz 15 m 2) gar autoceļu P1 Rīga–Carnikava–Ādaži un tā aizsargjoslā – 500 m.
17. Reklāmu uz žogiem un sētām atļauts izvietot uz laiku līdz vienam kalendāra mēnesim, izņemot:
17.1. reklāmu, kas izvietota fiziskās vai juridiskās personas uzņēmējdarbības veikšanas vietā un informē par darbības raksturu, darba laiku un citiem saimnieciskās darbības veikšanai nepieciešamajiem datiem (nosaukumu, produkcijas sortimentu, pakalpojumu veidiem);
17.2. būvizkārtnes, būvtāfeles, bannerus (ne lielākus par 1,5 m x 2,5 m), kas informē par konkrētā objekta, pie kura tas atrodas, pārdošanu un izīrēšanu.
18. Valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā reklāmu veids un izvietojums nedrīkst traucēt pieminekļa vizuālo uztveri, pārveidot tā substanci, izjaukt kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu. Tādā nekustamajā īpašumā (zemesgabalā vai būvē), kurā atrodas iestāde vai kurā attiecīgā privātpersona veic saimniecisko darbību tieši, izkārtnes vai vairāku izkārtņu kopējais izmērs ir ne vairāk kā 2 kvadrātmetri.
19. Valsts aizsargājama kultūras pieminekļa aizsardzības zonā reklāmu veids un izvietojums nedrīkst traucēt pieminekļa vizuālo uztveri un mazināt tā kultūrvēsturisko vērtību.
20. Slietņus izvieto tikai ja nav iespējams izvietot izkārtni saistībā ar būvi (objekts, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība atrodas pagrabstāvā, pagalmā vai augstāk par 1. stāva līmeni). Slietni izvieto ne tālāk kā 2 m no objekta ieejas. Izvietojot slieteni uz ietves, gājēju plūsmai atstāj vismaz 1,5 m platu joslu.
21. Reklāmas objektu vietas no jauna projektējamos parkos paredz parka projektā, saistībā ar parka plānojuma struktūru un atrašanos pilsētvidē.
22. Pret parku fasādēm atļauts eksponēt afišu stabus.
23. Reklāmas izvietošanu uz pašvaldībai piederoša nekustamā īpašuma Ādažu novada būvvalde (turpmāk – būvvalde) saskaņo ar pašvaldības aģentūru "Carnikavas komunālserviss" (turpmāk – Aģentūra).
24. Persona, kas vēlas uzstādīt interaktīvus digitālos informācijas nesējus pašvaldībai piederošā zemes īpašumā (pielikums):
24.1. nodrošina pašvaldības informācijas publiskošanu nomas līgumā noteiktā kārtībā;
24.2. nodrošina atbilstošu komunikāciju pieslēgumu un elektroenerģijas patēriņa skaitītāju uzstādīšanu;
24.3. slēdz līgumu ar pašvaldību par komunikāciju tīkla uzturēšanu.
III. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana
25. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai piemērojami šajos notikumos noteiktie reklāmas vai reklāmas objektu izvietošanas nosacījumi reklāmas izmēram, veidam, skaņas efektu ierobežojumiem, izvietojumam atbilstoši videi, ēku un būvju arhitektūrai, kā arī reklāmas ekspluatācijas un demontāžas noteikumi.
26. Pašvaldībai piederošajos īpašumos (tajā skaitā, uz ēkām un autostāvvietās) netiek izvietoti priekšvēlēšanu aģitācijas materiāli un piekabes, uz kuriem izvietota priekšvēlēšanu aģitācijas reklāma. Šis aizliegums neattiecas uz citām personām piederošajiem stacionāriem reklāmas objektiem, kas Ādažu novadā izvietoti uz Noteikumu spēkā stāšanās brīdi, un minētās personas nomā no pašvaldības zemi attiecīgā stenda uzturēšanai.
27. Aizliegts izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus Baltijas jūras līča krasta kāpu aizsargjoslā.
IV. Informatīvo paziņojumu izvietošana pašvaldības informatīvajos stendos
28. Pašvaldības informatīvajos stendos izvieto fizisku personu informatīvus paziņojumus formātā no A3 līdz A6 (par pirkšanu-pārdošanu, maiņu, meklēšanu-atrašanu, apmācībām, pakalpojumiem, darba piedāvājumiem, pasākumiem) un to eksponēšanas laiks ir no 14 līdz 28 dienām.
29. Pašvaldības informatīvajos stendos neizvieto priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus un reklāmu.
30. Pašvaldības informācijas izvietošanai rezervē ¼ (vienu ceturto daļu) no informatīvā stenda virsmas.
31. Informatīvos paziņojumus un pašvaldības informāciju izvieto Aģentūra.
32. Persona, kura vēlas izvietot informatīvos materiālus uz pašvaldības informatīvajiem stendiem, iesniedz Aģentūrā iesniegumu, paziņojumus (drukātā veidā un atbilstošā skaitā), kā arī norāda izvietošanas termiņu un vietu. Iesniegums un tam pievienotie dokumenti iesniedzami Aģentūrai klātienē Stacijas ielā 7, Carnikavā, Carnikavas pagastā, Ādažu novadā, LV-2163, vai arī nosūtāmi ierakstītā sūtījumā.
33. Aģentūra var atteikt izvietot informatīvo paziņojumu, ja tas neatbilst šo noteikumu prasībām vai ja uz informatīvajiem stendiem nav brīvas vietas.
V. Atļauju izsniegšanas kārtība
34. Persona, kura vēlas izvietot reklāmu, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus vai mainīt saskaņoto reklāmas grafisko dizainu, iesniedz būvvaldē iesniegumu, pievienojot reklāmas projektu, novietojuma skici un citus normatīvajos aktos noteiktos dokumentus.
35. Persona, kura vēlas turpināt reklāmas izmantošanu pēc atļaujas derīguma termiņa beigām, ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pirms izsniegtās atļaujas termiņa beigām, iesniedz būvvaldē iesniegumu un reklāmas fotogrāfiju, norādot fotogrāfijas uzņemšanas datumu.
36. Lēmumu par reklāmas un priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas atļaujas izsniegšanu pieņem būvvalde. Būvvalde ir tiesīga atteikt izsniegt reklāmas vai priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas atļauju, kā arī atcelt izsniegto atļauju:
36.1. ja reklāmas izvietošana neatbilst konkrētās teritorijas apbūves raksturam un mērogam, kas noteikts spēkā esošajos teritorijas plānojumos;
36.2. ja reklāmas izvietošana neatbilst ēkas arhitektoniskajam risinājumam vai pielietotie materiāli neatbilst fasādes apdares materiāliem;
36.3. nav ievērotas šajos noteikumos un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības vai arī nav iesniegti normatīvajos aktos noteiktie dokumenti.
37. Būvvalde ir tiesīga pieņemt lēmumu par atteikumu izdarīt grozījumus reklāmas izvietošanas atļaujā saistībā ar reklāmas grafiskā dizaina maiņu, ja reklāmas projektā nav ievērotas šajos noteikumos un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības vai arī nav iesniegti normatīvajos aktos noteiktie dokumenti.
38. Ja izvietojot reklāmu ar piesaisti zemei radušās domstarpības par tās izvietojuma atbilstību saskaņotajam projektam, reklāmas devējam vai būvvaldei ir tiesības pieprasīt faktisko uzmērījumu dabā. Uzmērījumus ir tiesīgi veikt komersanti vai fiziskas personas, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir saņēmušas licenci veikt mērniecības darbus.
VI. Reklāmas ekspluatācijas un demontāžas kārtība
39. Reklāmas devējs ir tiesīgs izvietot reklāmu uz atļaujā noteikto termiņu tikai pēc atļaujas saņemšanas, atļaujā noteikto nosacījumu izpildes, nodevas samaksas, izņemot attiecībā uz pašvaldības īpašumiem, kur pēc reklāmas devējam šajā punktā noteikto nosacījumu izpildes Aģentūra nodrošina reklāmas izvietošanu 3 (trīs) darba dienu laikā.
40. Reklāmas devējs ir atbildīgs par reklāmas objektu konstrukciju drošību un elektroinstalācijas pieslēguma atbilstību spēkā esošajām normām, kā arī tās uzturēšanu tehniski un vizuāli labā stāvoklī.
41. Reklāmas devējam pēc reklāmas izvietošanas termiņa beigām vai ja reklāma bojāta dabas stihiju rezultātā, 5 dienu laikā jāveic reklāmas demontāža, reklāmas izvietošanas vietas sakārtošana (fasādes krāsojums, labiekārtojums, pamatu demontāža, utt.).
42. Personai 5 dienu laikā rakstiski jāpaziņo būvvaldei par reklāmas demontāžu.
43. Būvvalde izskata jautājumu par reklāmas demontāžu:
43.1. ja reklāma netiek uzturēta labā tehniskā un vizuālā stāvoklī;
43.2. ja beidzies reklāmas izvietošanas termiņš un nav izpildīti šo noteikumu 38. vai 39. punkta noteikumi;
43.3. ja reklāma uzstādīta bez saskaņota projekta vai neatbilstoši saskaņotajam projektam;
43.4. ja izvietotās reklāmas izsniegtajā atļaujā noteiktajā termiņā nav novērsti tajā norādītie trūkumi;
43.5. ja nav samaksāta termiņā nodeva par reklāmas izvietošanu;
43.6. ja saskaņā ar šiem noteikumiem reklāmas devējs neveic reklāmas demontāžu.
44. Ja viena mēneša laikā no būvvaldes brīdinājuma nosūtīšanas reklāma netiek demontēta, būvvalde ir tiesīga veikt pasākumus reklāmas demontāžai. Izdevumus par reklāmas demontāžu un uzglabāšanu sedz reklāmas devējs.
VII. Administratīvā atbildība
45. Par šo noteikumu 4., 5., 7.–21., 25.–27., 39.–41. punkta pārkāpšanu fiziskām personām piemēro brīdinājumu vai naudas sodu no trīs naudas vienībām līdz piecpadsmit vienībām un juridiskām personām piemēro naudas sodu līdz simtu četrdesmit naudas vienībām.
46. Šo noteikumu ievērošanas kontroli un administratīvā pārkāpuma procesu par pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Ādažu novada pašvaldības policija. Administratīvo pārkāpumu lietas izskata Ādažu novada pašvaldības Administratīvā komisija.
VIII. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība
47. Būvvaldes lēmumus var apstrīdēt pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā.
48. Administratīvo aktu strīdu komisijas lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
IX. Noslēguma jautājums
49. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē:
49.1. Ādažu novada domes 2014. gada 23. septembra saistošie noteikumi Nr. 22 "Par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Ādažu novadā";
49.2. Carnikavas novada domes 2013. gada 18. septembra saistošie noteikumi Nr. SN/2013/38 "Saistošie noteikumi par reklāmas materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Carnikavas novadā";
49.3. Carnikavas novada domes 2008. gada 16. janvāra saistošie noteikumi Nr. 2008/1 "Par informatīvo paziņojumu izvietošanu uz informatīvajiem stendiem Carnikavas novadā".
Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs M. Sprindžuks
Pielikums
Ādažu novada pašvaldības 2022. gada 25. maija
saistošajiem noteikumiem Nr. 47/2022
INTERAKTĪVU DIGITĀLO INFORMĀCIJAS NESĒJU UZSTĀDĪŠANAS VIETAS
Ādažu novada pašvaldības īpašumi, kuros uzstādāmi interaktīvie digitālie informācijas nesēji:
1. Tirgus laukums, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440070364);
2. Ādažu sākumskolas apkārtne, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440070385).
3. Līgo laukums, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440070411).
4. PSIA "Ādažu slimnīca" ēkai piegulošā teritorija, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440070361).
5. Vējupes peldvietas apkārtne, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440080203).
6. Sporta centra apkārtne, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440080192).
7. Ūdensrožu parks, Kadaga, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440050102).
8. "Kadagas centrs", Kadaga, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440050105).
9. Teritorija pie Baltezera kapiem, Baltezers, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440130270).
10. Peldvietas apkārtne, Alderi, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440140253).
11. Garkalnes olimpiskā centra apkārtne, Garkalne, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440120434 vai 80440120185).
12. Sabiedriskā transporta pieturvietas Ādažu novadā.
13. Gaujas iela 3, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440070328).
14. Kalmju iela 2, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80520051416).
15. Laivu iela, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80520040767).
Paskaidrojuma raksts
Ādažu novada pašvaldības domes 2022. gada 25. maija saistošajiem noteikumiem Nr. 47/2022 "Par
reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Ādažu novadā"
Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums 1.1. Saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma pielikuma "Administratīvās teritorijas, to administratīvie centri un teritoriālā iedalījuma vienības – novada pilsētas un novada pagasti" 27. punktu, ar 2021. gada 1. jūliju Ādažu novadu veido Ādažu un Carnikavas pagasti, izveidojot jaunu publisku personu – Ādažu novada pašvaldība. 1.2. Atbilstoši minētā likuma Pārejas noteikumu 17. punktam, 2021. gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētā novada dome izvērtē novadu veidojošo bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada saistošos noteikumus. 1.3. Saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 43. panta pirmās daļas 7. punktu dome ir tiesīga izdot saistošus noteikumus par reklāmas materiālu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās. 1.4. Saskaņā ar Reklāmas likuma 7. panta trešo daļu pašvaldībai ir tiesības izdot saistošos noteikumus par reklāmas izvietošanu publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu, paredzot ierobežojumus reklāmas izmēram, veidam, gaismas un skaņas efektiem atbilstoši videi, ēku un būvju arhitektūrai, kā arī nosakot vietas, kurās aizliegta atsevišķu preču, preču grupu vai pakalpojumu reklāmas izplatīšana. 1.5. Atbilstoši Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumu Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 28. punktam, pašvaldība ir tiesīga savā administratīvajā teritorijā izvietot afišu stabus un stendus. Pašvaldība saistošajos noteikumos nosaka afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību. Kārtību, kādā veicama reklāmas vai reklāmas objektu izvietošanas uzraudzība un kontrole, pašvaldība ir tiesīga noteikt saistošajos noteikumos. |
2. Īss projekta satura izklāsts 2.1. Saistošajos noteikumos tiek noteikti reklāmas izvietošanas pamatprincipi, reklāmas projektu izskatīšanas, saskaņošanas, ekspluatācijas un demontāžas kārtība, kārtība, kādā pašvaldība izvieto informatīvos paziņojumus un priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus. 2.2. Vienlaikus tiek atzīti par spēku zaudējušiem Ādažu novada domes 2014. gada 23. septembra saistošie noteikumi Nr. 22 "Par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Ādažu novadā", Carnikavas novada domes 2013. gada 18. septembra saistošie noteikumi Nr. SN/2013/38 "Saistošie noteikumi par reklāmas materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Carnikavas novadā" un Carnikavas novada domes 2008. gada 16. janvāra saistošie noteikumi Nr. 2008/1 "Par informatīvo paziņojumu izvietošanu uz informatīvajiem stendiem Carnikavas novadā". |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz
pašvaldības budžetu 3.1. Saistošo noteikumu īstenošanai nav būtiskas ietekmes uz pašvaldības budžetu. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz
sabiedrību (mērķgrupām) un uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā Saistošo noteikumu regulējums attiecas uz personām, kas vēlas izvietot reklāmu vai reklāmas objektu, tajā skaitā, interaktīvus digitālos informācijas nesējus, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus, kā arī informatīvos materiālus Ādažu novada administratīvajā teritorijā. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām Netiek mainītas. Saistošie noteikumi tiks īstenoti esošo institūciju un cilvēkresursu ietvaros. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām Saistošo noteikumu izstrādes procesā netika iesaistīti sabiedrības pārstāvji. |
Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs M. Sprindžuks