Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 18 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi
Šī publikācija ir precizēta.
Precizējums: OP 2022/242.4
Ministru kabineta noteikumi Nr. 369
Rīgā 2022. gada 21. jūnijā (prot. Nr. 33 51. §)
Noteikumi par apsardzes darbības reģistru, apsardzes darbības reģistrāciju un prasībām apsardzes vadības centram
Izdoti saskaņā ar Apsardzes darbības likuma
5. panta sesto daļu, 6. panta otro daļu,
10. panta trešo daļu un 11. panta septīto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. Apsardzes darbības reģistrā (turpmāk – reģistrs) iekļaujamo ziņu apjomu, to reģistrēšanas, izmantošanas, glabāšanas, aprites un dzēšanas kārtību, institūcijas, kuras iekļauj ziņas, institūcijas, kurām piešķirama piekļuve reģistrā iekļautajām ziņām, kā arī piekļuves un tās anulēšanas kārtību;
1.2. kārtību un apmēru, kādā maksājama valsts nodeva par reģistrāciju reģistrā un ikgadējā valsts nodeva;
1.3. kārtību, kādā apsardzes komersantu reģistrē reģistrā;
1.4. prasības, kas apsardzes komersantam jāpilda, kamēr ir spēkā reģistrācija;
1.5. prasības apsardzes vadības centram;
1.6. kārtību, kādā iekšējās drošības dienestu reģistrē reģistrā;
1.7. prasības, kas iekšējās drošības dienestam jāpilda, kamēr ir spēkā reģistrācija.
2. Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (turpmāk – centrs) nodrošina reģistra publisku pieejamību bez maksas elektroniskā veidā. Pēc apsardzes komersanta reģistrācijas reģistrā par to ir publiski pieejamas šādas ziņas:
2.1. apsardzes komersanta nosaukums (firma);
2.2. apsardzes komersanta reģistrācijas numurs;
2.3. apsardzes komersanta reģistrācijas datums;
2.4. apsardzes komersanta reģistrācijas kods;
2.5. juridiskā adrese;
2.6. kontaktinformācija;
2.7. informācija par civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu (apdrošināšanas periods, polises numurs un apdrošinātāja nosaukums);
2.8. apsardzes pakalpojuma veids:
2.8.1. apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošana;
2.8.2. fiziskā apsardze;
2.8.3. tehniskā apsardze;
2.8.4. inkasācijas apsardze;
2.9. spēkā esošo līgumu skaits par katru no reģistrētajiem apsardzes pakalpojumu veidiem, atsevišķi norādot līgumu skaitu, kuros komersants ir uzņēmies pakalpojumu sniegt bez apakšuzņēmējiem un kuros apsardzes pakalpojumu saistību izpildē ir iesaistīti apakšuzņēmēji;
2.10. nodarbināto personu skaits ar apsardzes sertifikātiem (bez apakšuzņēmēja nodarbinātiem darbiniekiem);
2.11. mobilā norīkojuma transportlīdzekļu skaits (bez apakšuzņēmēja mobilā norīkojumā iesaistītajiem transportlīdzekļiem);
2.12. inkasācijas transportlīdzekļu skaits (bez apakšuzņēmēja inkasācijā iesaistītajiem transportlīdzekļiem);
2.13. izslēgšanas datums no reģistra.
3. Valsts policija ir tiesīga pieprasīt un bez maksas saņemt no reģistra lietotājiem reģistra darbībai nepieciešamo informāciju.
II. Prasības apsardzes vadības centram
4. Apsardzes vadības centrs atbilst šādām prasībām:
4.1. apsardzes vadības centrs ir ierīkots komersanta īpašumā, valdījumā vai turējumā esoša nekustamā īpašuma telpās;
4.2. apsardzes vadības centrs ir ierīkots vismaz U2 uguns noturības pakāpes V lietošanas veida būvē saskaņā ar Latvijas būvnormatīvu, kas nosaka būvju ugunsdrošības prasības;
4.3. apsardzes vadības centra minimālais saistīto telpu kopums ir telpa, kurā ierīkota monitoringa un trauksmes signālu uztveršanas pults (turpmāk – centrālā apsardzes pults), priekštelpa, kurā tiek kontrolēta personu iekļūšana centrālās apsardzes pults telpā, un palīgtelpas (tualete, atpūtas telpa, telpa degvielas ģeneratoram);
4.4. apsardzes vadības centra ārsienas un iekšējās sienas, kuras to atdala no pārējām ēkas telpām, ir izbūvētas no vismaz 200 mm masīva mūra vai vismaz 150 mm lietā betona, vai vismaz 100 mm dzelzsbetona. Griesti un grīdas ir izbūvētas no vismaz 150 mm lietā betona vai vismaz 100 mm dzelzsbetona;
4.5. apsardzes vadības centra telpas ieejas durvis ir izgatavotas no metāla ar vērtnes biezumu, ne mazāku par 45 mm, un durvju metāla plākšņu biezums ir ne mazāks par 2 mm. Durvis ir aizslēdzamas ar daudzpunktu slēdzeni un aprīkotas ar cilindrisku aizbīdni un durvju pievilcējmehānismu;
4.6. apsardzes vadības centra ieeja ir aprīkota ar sarunu un piekļuves kontroles iekārtu;
4.7. ēkai, kurā atrodas apsardzes vadības centrs, ir evakuācijas izeja;
4.8. apsardzes vadības centra logi ir ar pārklājumu, kas neļauj no ārpuses redzēt telpas iekšpusi, un logu stiklojuma drošības klase nav zemāka par EN1063 BR3NS;
4.9. apsardzes vadības centra telpā ir nodrošināta apkure, ventilācija un klimata kontrole;
4.10. ēka, kurā atrodas apsardzes vadības centrs, ir aprīkota ar zibens aizsardzības sistēmu un zemējumu kontūrām saskaņā ar Latvijas būvnormatīvu, kas nosaka ēku iekšējo elektroinstalāciju izbūvi;
4.11. apsardzes vadības centrs ir aprīkots ar ugunsgrēka atklāšanas un trauksmes signalizācijas sistēmu;
4.12. centrālā apsardzes pults, saņemot signālu no apsardzes tehniskās sistēmas, kas ierīkota apsargājamā objektā, par to dod vizuālu un skaņas signālu, kā arī saglabā informāciju par apsardzes tehniskās sistēmas nostrādāšanu un nodrošina iespēju šo informāciju apskatīt un izdrukāt;
4.13. centrālās apsardzes pults uztvertie signāli no apsardzes tehniskās sistēmas, kas ierīkota apsargājamā objektā, un citi dati tiek dublēti uz serveriem, kas nodrošina iespēju piekļūt šo datu kopijām. Dati tiek glabāti vismaz 24 mēnešus. Serveris ir aprīkots ar aizsardzības sistēmu pret datu zaudēšanu;
4.14. apsardzes vadības centram nodrošina nepārtrauktu elektroapgādi, izmantojot pastāvīgu elektrības pieslēgumu ar pietiekamu jaudu un rezerves elektroapgādi – nepārtrauktās barošanas avotu UPS (uninterruptible power supply) un atbilstošas jaudas degvielas ģeneratoru;
4.15. ja elektriskajā tīklā rodas traucējumi, nepārtrauktās barošanas avots UPS automātiski nodrošina centrālās apsardzes pults un ar to saistīto monitoringa, datu uzkrāšanas, komunikācijas, signalizācijas un citu apsardzes vadības centra iekārtu un sistēmu nepārtrauktu un kvalitatīvu darbību līdz degvielas ģeneratora iedarbināšanai vai pastāvīgās elektroapgādes atjaunošanai;
4.16. ja rodas sprieguma pārtraukums, rezerves elektroapgādes degvielas ģenerators ieslēdzas automātiski un nodrošina centrālās apsardzes pults un ar to saistīto monitoringa, datu uzkrāšanas, komunikācijas, signalizācijas un citu apsardzes vadības centra iekārtu un sistēmu nepārtrauktu darbību līdz pastāvīgās elektroapgādes atjaunošanai;
4.17. maiņa uz rezerves energoapgādi vai no tās uz pastāvīgo elektroapgādi neietekmē centrālās apsardzes pults un ar to saistīto iekārtu un sistēmu normālu darbību;
4.18. degvielas ģeneratora degvielas rezerve, kas atrodas uz vietas, nodrošina tā darbu ne mazāk kā 24 stundas;
4.19. nepārtrauktās barošanas avots UPS un degvielas ģenerators atrodas atsevišķā ar apsardzes un ugunsaizsardzības sistēmu aprīkotā telpā, kura nodrošināta pret nepiederošu personu iekļūšanu;
4.20. elektrības vadi un kabeļi, kas atrodas ārpus apsardzes vadības centra telpām, ir aizsargāti pret fiziskiem un ugunsgrēka radītiem bojājumiem;
4.21. apsardzes vadības centrs ir aprīkots ar videonovērošanas sistēmu, lai novērotu durvis, pa kurām var iekļūt apsardzes vadības centrā un palīgtelpās, šo telpu logus, telpu, kurā atrodas nepārtrauktās barošanas avots UPS un degvielas ģenerators, kā arī apsardzes tehniskās sistēmas signālu uztveršanas antenas un mastus. Videonovērošanas dati tiek glabāti vismaz trīs mēnešus;
4.22. apsardzes vadības centrā pie centrālās apsardzes pults ir ierīkota darba vieta vismaz vienam centrālās apsardzes pults apsardzes darbiniekam – apsardzes tehniskās sistēmas signālu nepārtrauktai apstrādei un informācijas (trauksmes signāla) tālākai paziņošanai apsardzes komersanta mobilajām grupām;
4.23. centrālās apsardzes pults apsardzes darbinieka darba vietā vai pie viņa ir trauksmes signalizācijas poga, kuru iedarbinot trauksmes signālu saņem apsardzes komersanta darbinieks, kurš nodrošina diennakts apsardzi postenī, kas izvietots ārpus apsardzes vadības centra;
4.24. apsardzes vadības centrā ir sakaru līdzekļi saziņai ar citiem apsardzes darbiniekiem, apsardzes komersanta mobilajām grupām, apsardzes pakalpojuma saņēmējiem, citām personām un institūcijām. Saziņas informācija tiek ierakstīta un glabāta vismaz trīs mēnešus;
4.25. apsardzes komersants sakaru nodrošināšanai un apsardzes tehnisko sistēmu signālu raidīšanai izmanto sauszemes mobilos radiosakarus un attiecīgi apsardzes signalizācijas radiosakarus, kuru izmantošanai saņemta valsts akciju sabiedrības "Elektroniskie sakari" atļauja.
III. Kārtība, kādā apsardzes komersantu un iekšējās drošības dienestu reģistrē reģistrā
5. Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu – apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošana –, pieņem darbā vismaz vienu personu, kura ir ieguvusi Elektronisko un optisko iekārtu ražošanas, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozares kvalifikāciju struktūrā vai Enerģētikas nozares kvalifikāciju struktūras Elektroenerģijas jomā iekļauto profesionālo kvalifikāciju (ne zemāku par trešo profesionālās kvalifikācijas līmeni (Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras ceturtais kvalifikācijas līmenis)), vai citu atbilstošu izglītību elektrotehnikas, elektronikas, telekomunikāciju vai enerģētikas jomā un kura veiks apsardzes tehnisko risinājumu projektēšanu, uzstādīšanu un apkalpošanu.
6. Šo noteikumu 5. punktā minētais nosacījums par darbinieka pieņemšanu darbā apsardzes tehnisko risinājumu projektēšanai, uzstādīšanai un apkalpošanai neattiecas uz individuālo komersantu, kurš pats ir ieguvis šo noteikumu 5. punktā minēto profesionālo izglītību.
7. Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu – fiziskā apsardze –, pieņem darbā apsardzes organizatoru, kurš ir saņēmis apsardzes sertifikātu (izņemot gadījumu, ja apsardzes darbinieku darbu tieši organizēs un vadīs pats individuālais komersants, kuram ir apsardzes sertifikāts, vai persona, kurai ir tiesības pārstāvēt komercsabiedrību un kurai ir apsardzes sertifikāts).
8. Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu – tehniskā apsardze –, izpilda šo noteikumu 7. punktā minētās prasības un ierīko apsardzes vadības centru atbilstoši šo noteikumu 4. punktam.
9. Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu – inkasācijas apsardze –, izpilda šo noteikumu 7. punktā minētās prasības un papildus:
9.1. ierīko apsardzes vadības centru atbilstoši šo noteikumu 4.1., 4.2., 4.3., 4.4., 4.5., 4.6., 4.7., 4.8., 4.9., 4.10., 4.11., 4.14., 4.15., 4.16., 4.17., 4.18., 4.19., 4.20., 4.21., 4.23., 4.24. un 4.25. apakšpunktam;
9.2. apsardzes vadības centrā ierīko darba vietu vismaz vienam centrālās apsardzes pults apsardzes darbiniekam, lai ar globālās navigācijas sistēmas palīdzību nepārtraukti sekotu inkasācijas apsardzē izmantotā transportlīdzekļa atrašanās vietai un regulāri uzturētu radio vai telefona sakarus ar apsardzes darbiniekiem, kuri veic inkasācijas apsardzi;
9.3. inkasācijas apsardzei paredzēto transportlīdzekli aprīko ar globālo navigācijas sistēmu, kas apsardzes vadības centrā ļauj nepārtraukti sekot transportlīdzekļa atrašanās vietai inkasācijas apsardzes laikā;
9.4. ja inkasācijas apsardzi paredzēts veikt vienam apsardzes darbiniekam, inkasācijas apsardzei paredzētajā transportlīdzeklī ierīko banknošu konteineru ar intelektisko banknošu neitralizācijas sistēmu, kas automātiski un nekavējoties neitralizē tajā ievietotās naudas banknotes, ja ir konstatēta neatbilstība banknošu konteinera lietošanas instrukcijai vai radusies situācija, kas neatbilst normai, vai banknošu konteiners tiek atvērts ārpus ieprogrammētā laika vai vietas;
9.5. inkasācijas apsardzei paredzēto transportlīdzekli, kas aprīkots ar šo noteikumu 9.4. apakšpunktā minēto banknošu konteineru, kā arī pašu banknošu konteineru marķē ar apzīmējumu, kas liecina par šāda banknošu konteinera esību.
10. Lai reģistrētu iekšējas drošības dienestu, iestāde, komersants un organizācija pieņem darbā personas, ievērojot Apsardzes darbības likumā noteiktās prasības. Ja paredzēts nodrošināt inkasācijas apsardzi, iestāde, komersants vai organizācija papildus nodrošina šo noteikumu 9. punktā minēto prasību izpildi.
11. Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu – apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošana –, iesniedz Valsts policijā iesniegumu (1. pielikums).
12. Šo noteikumu 11. punktā minētajam iesniegumam pievieno:
12.1. psihiatra un narkologa atzinumu par individuālā komersanta vai komercsabiedrības pārvaldes (pārstāvības) amatpersonu veselības stāvokli (izņemot personu, kura ārstniecības iestādē veikusi veselības pārbaudi ieroču glabāšanai (nēsāšanai) vai darbam ar ieročiem, un par šo personu ir ziņas Ieroču reģistrā vai Licenču un sertifikātu reģistrā). Ja atzinumā nav norādīts derīguma termiņš, atzinums ir derīgs, ja no tā izsniegšanas nav pagājušas 90 dienas;
12.2. citas Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts, vai trešās valsts kompetentas institūcijas izsniegtu izziņu, ka individuālais komersants vai komercsabiedrības pārvaldes (pārstāvības) amatpersona (ja minētā persona ir citas Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilsonis vai trešās valsts pilsonis) nav apsūdzēta vai sodīta par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu;
12.3. izglītības iestādes izsniegta dokumenta kopiju, kas apliecina, ka apsardzes komersanta darbinieks, kas veiks apsardzes tehnisko risinājumu projektēšanu, uzstādīšanu un apkalpošanu, ir ieguvis šo noteikumu 5. punktā minēto profesionālo izglītību.
13. Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu – fiziskā apsardze –, iesniedz Valsts policijā iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam un pievieno šo noteikumu 12.1. un 12.2. apakšpunktā minētos dokumentus.
14. Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu – tehniskā apsardze –, iesniedz Valsts policijā iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam.
15. Šo noteikumu 14. punktā minētajam iesniegumam pievieno:
15.1. šo noteikumu 12. punktā minētos dokumentus;
15.2. dokumenta kopiju, kas apliecina, ka apsardzes vadības centrs ir ierīkots komersanta īpašumā, valdījumā vai turējumā esoša nekustamā īpašuma telpās (iesniedz, ja tiesības nav nostiprinātas zemesgrāmatā);
15.3. attiecīgajā jomā kompetenta būvspeciālista atzinumu, kas apliecina komersanta apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu 4.3., 4.4., 4.5., 4.6., 4.7., 4.8., 4.9., 4.10., 4.11., 4.12., 4.13., 4.14., 4.15., 4.16., 4.17., 4.18., 4.19. un 4.20. apakšpunktā minētajām prasībām.
16. Komersants, kas vēlas tikt reģistrēts reģistrā, lai sniegtu apsardzes pakalpojumu – inkasācijas apsardze –, iesniedz Valsts policijā iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam.
17. Šo noteikumu 16. punktā minētajam iesniegumam pievieno:
17.1. šo noteikumu 12.1. un 12.2. apakšpunktā minētos dokumentus;
17.2. attiecīgajā jomā kompetenta būvspeciālista atzinumu, kas apliecina komersanta apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu 4.3., 4.4., 4.5., 4.6., 4.7., 4.8., 4.9., 4.10., 4.11., 4.14., 4.15., 4.16., 4.17., 4.18., 4.19. un 4.20. apakšpunktā minētajām prasībām;
17.3. dokumentu, kas apliecina, ka komersanta inkasācijas apsardzei paredzētais transportlīdzeklis ir aprīkots ar globālo navigācijas sistēmu.
18. Iestāde, komersants un organizācija, kas vēlas reģistrēt iekšējās drošības dienestu, iesniedz Valsts policijā iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 2. pielikumam.
19. Šo noteikumu 18. punktā minētajam iesniegumam pievieno dokumenta kopiju, kas apliecina iestādes, komersanta vai organizācijas iekšējās drošības dienesta izveidošanu.
20. Iestāde, komersants un organizācija, kas vēlas reģistrēt iekšējās drošības dienestu, kurš nodrošinās inkasācijas apsardzi, iesniedz Valsts policijā iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 3. pielikumam un pievieno šo noteikumu 17. un 19. punktā minētos dokumentus.
21. Lai apsardzes komersantu reģistrētu, Valsts policija izveido komisiju vismaz piecu nodarbināto sastāvā. Ja nepieciešams, komisija lēmuma pieņemšanai par apsardzes komersanta reģistrāciju var pieaicināt valsts institūciju pārstāvjus ar padomdevēja tiesībām.
22. Komisija triju darbdienu laikā pēc šo noteikumu 14. vai 16. punktā minētā iesnieguma saņemšanas pieprasa:
22.1. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta teritoriālajai struktūrvienībai, kuras apkalpojamā teritorijā ierīkots apsardzes vadības centrs, sniegt atzinumu par apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu 4.2. un 4.11. apakšpunktā minētajām prasībām;
22.2. no valsts drošības iestādēm ziņas, kas apliecina, ka individuālais komersants vai komercsabiedrības pārvaldes (pārstāvības) amatpersona vai dalībnieks nedarbojas pretvalstiskā vai noziedzīgā organizācijā, nav tās biedrs, nerada draudus valsts vai sabiedrības drošībai.
23. Šo noteikumu 22. punktā minēto informāciju iestādes sniedz 15 dienu laikā pēc komisijas pieprasījuma saņemšanas.
24. Šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minēto Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta teritoriālās struktūrvienības atzinumu var iesniegt arī komersants kopā ar šo noteikumu 14. vai 16. punktā minēto iesniegumu. Atzinums ir derīgs 90 dienas no tā izsniegšanas datuma.
25. Komisija pēc iesnieguma un tam pievienoto dokumentu saņemšanas pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
25.1. par komersanta reģistrāciju reģistrā, ja komersants atbilst normatīvajos aktos par apsardzes darbību noteiktajām prasībām un ir samaksājis valsts nodevu;
25.2. par atteikumu reģistrēt komersantu reģistrā, ja:
25.2.1. konstatēti Apsardzes darbības likuma 7. pantā minētie apsardzes komersanta reģistrācijas ierobežojumi;
25.2.2. komersants nav izpildījis šo noteikumu 5., 7., 8. vai 9. punktā minētās prasības, kas attiecas uz komersanta pieprasīto apsardzes darbības pakalpojuma veidu;
25.3. nav samaksāta valsts nodeva par reģistrāciju reģistrā.
26. Komisija piecu darbdienu laikā pēc komersanta iekļaušanas reģistrā informē to par reģistrāciju un tam piešķirto reģistra kodu, lietotāja rekvizītiem un paroli.
27. Apsardzes komersanta reģistra kodu veido 10 zīmes:
27.1. apsardzes komersanta reģistra koda pirmās četras zīmes norāda uz apsardzes komersanta kārtas numuru reģistrā;
27.2. apsardzes komersanta reģistra koda piektā, sestā, septītā un astotā zīme norāda uz apsardzes komersanta reģistrācijas gadu reģistrā;
27.3. apsardzes komersanta reģistra koda devītā un desmitā zīme norāda uz apsardzes komersanta reģistrēto apsardzes pakalpojuma veidu. Burti "AT" – apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošanas pakalpojums, burti "FA" – fiziskās apsardzes pakalpojuma sniegšana, burti "TA" – tehniskās apsardzes pakalpojuma sniegšana un burti "IA" – inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšana.
28. Valsts policija triju darbdienu laikā pēc šo noteikumu 20. punktā minētā iesnieguma saņemšanas pieprasa Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta teritoriālajai struktūrvienībai, kuras apkalpojamā teritorijā ierīkots apsardzes vadības centrs, sniegt atzinumu par apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu 4.2. un 4.11. apakšpunktā minētajām prasībām.
29. Valsts policija pēc iesnieguma un tam pievienoto dokumentu saņemšanas pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
29.1. par iekšējās drošības dienesta reģistrāciju reģistrā, ja iekšējas drošības dienests atbilst normatīvajos aktos par apsardzes darbību noteiktajām prasībām un ir samaksāta valsts nodeva par reģistrāciju reģistrā;
29.2. par atteikumu reģistrēt iekšējās drošības dienestu reģistrā, ja:
29.2.1. iekšējās drošības dienests neatbilst normatīvajos aktos par apsardzes darbību noteiktajām prasībām;
29.2.2. iestāde, institūcija vai komersants, kas vēlas reģistrēt iekšējās drošības dienestu, nav izpildījis šo noteikumu 19. vai 20. punktā minētās prasības, kas attiecas uz pieprasīto iekšējās drošības dienesta reģistrācijas veidu;
29.2.3. nav samaksāta valsts nodeva par reģistrāciju reģistrā.
30. Valsts policija piecu darbdienu laikā pēc iekšējās drošības dienesta iekļaušanas reģistrā informē to par reģistrāciju un tam piešķirto reģistra kodu, lietotāja rekvizītiem un paroli.
31. Iekšējās drošības dienesta reģistra kodu veido desmit zīmes:
31.1. iekšējās drošības dienesta reģistra koda pirmās trīs zīmes norāda uz iekšējas drošības dienesta kārtas numuru reģistrā;
31.2. iekšējās drošības dienesta reģistra koda ceturtā, piektā, sestā un septītā zīme norāda uz piederību attiecīgajai teritoriālajai vienībai atbilstoši Latvijas Republikas Administratīvo teritoriju un teritoriālo vienību klasifikatoram;
31.3. iekšējās drošības dienesta reģistra koda astotā, devītā un desmitā zīme norāda burtus "IDD", kas norāda uz reģistrēto iekšējās drošības dienestu.
IV. Reģistrā iekļaujamo ziņu apjoms, to reģistrēšanas, glabāšanas, aprites un dzēšanas kārtība, institūcijas, kas iekļauj ziņas reģistrā
32. Reģistrā ziņas iekļauj:
32.1. Valsts policija par:
32.1.1. apsardzes komersantiem, to pārvaldes (pārstāvības) amatpersonām un sniedzamajiem apsardzes pakalpojumiem;
32.1.2. iekšējās drošības dienestiem;
32.1.3. skaidras naudas pārrobežu pārvadājumu atļaujām;
32.1.4. apsardzes sertifikātiem;
32.1.5. veiktiem apsardzes darbības kontroles pasākumiem;
32.2. apsardzes komersanti par:
32.2.1. izmaiņām norādītajā kontaktinformācijā;
32.2.2. veicamo apsardzes darbību;
32.2.3. transportlīdzekļiem, kas tiek izmantoti apsardzes pakalpojuma nodrošināšanai, kā arī informāciju par to aprīkošanu ar globālo navigācijas sistēmu;
32.2.4. inkasācijas apsardzes darbiniekiem izsniegtajām bruņuvestēm;
32.2.5. civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu;
32.2.6. apsardzes pakalpojuma sniegšanā izmantojamiem privātajiem ieročiem;
32.3. iekšējās drošības dienesti par:
32.3.1. izmaiņām norādītajā kontaktinformācijā;
32.3.2. apsargājamiem objektiem, kuros organizēta fiziskā apsardze;
32.3.3. transportlīdzekļiem, kas tiek izmantoti apsardzes darbības nodrošināšanai, kā arī informāciju par inkasācijas apsardzei paredzēto transportlīdzekļu aprīkošanu ar globālo navigācijas sistēmu;
32.3.4. inkasācijas apsardzes darbiniekiem izsniegtajām bruņuvestēm;
32.3.5. apsardzes pakalpojumu sniegšanā izmantojamiem privātajiem ieročiem;
32.4. izglītības iestāde, kas īsteno apsardzes sertifikāta termiņa pagarināšanai nepieciešamos mācību kursus (turpmāk – izglītības iestāde), par:
32.4.1. mācību kursiem;
32.4.2. personām, kas apsardzes sertifikāta derīguma termiņa laikā apguvušas mācību kursus.
33. Valsts policija par apsardzes komersantu reģistrā iekļauj šādas ziņas:
33.1. reģistrācijas datums;
33.2. atļautais apsardzes pakalpojuma veids:
33.2.1. apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošana;
33.2.2. fiziskā apsardze;
33.2.3. tehniskā apsardze;
33.2.4. inkasācijas apsardze;
33.3. reģistrācijas kods;
33.4. apsardzes komersanta nosaukums (firma);
33.5. reģistrācijas numurs;
33.6. apsardzes komersanta juridiskā adrese;
33.7. kontaktinformācija;
33.8. apsardzes komersanta reģistrācijas valsts;
33.9. izslēgšanas datums no reģistra, iemesls un pamatojums;
33.10. personālsabiedrības vai kapitālsabiedrības pārvaldes dalībnieka:
33.10.1. vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
33.10.2. personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
33.10.3. valstiskā piederība un tās veids;
33.11. personālsabiedrības vai kapitālsabiedrības pārvaldes institūcijas amatpersonas:
33.11.1. vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
33.11.2. personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
33.11.3. amats;
33.11.4. valstiskā piederība un tās veids;
33.12. individuālā komersanta:
33.12.1. vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
33.12.2. personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
33.12.3. valstiskā piederība un tās veids;
33.13. apsardzes komersanta apsardzes organizatora:
33.13.1. vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
33.13.2. personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
33.13.3. valstiskā piederība un tās veids;
33.14. reģistrācijas datums;
33.15. apsardzes vadības centra esība, tā atrašanās adrese, ja tiek reģistrēts tehniskās apsardzes pakalpojums vai inkasācijas apsardzes pakalpojums;
33.16. Valsts policijas veiktās apsardzes darbības kontroles pasākuma datums un rezultāts.
34. Valsts policija par iekšējās drošības dienestu reģistrā iekļauj šādas ziņas:
34.1. iestādes, komersanta vai organizācijas nosaukums;
34.2. kontaktinformācija;
34.3. iestādes, komersanta vai organizācijas reģistrācijas valsts;
34.4. iestādes, komersanta vai organizācijas reģistrācijas numurs;
34.5. izslēgšanas datums un pamatojums;
34.6. apsardzes vadības centra esība un atrašanās adrese, ja tiek veikta inkasācijas apsardze;
34.7. Valsts policijas veiktās apsardzes darbības kontroles pasākuma datums un rezultāts.
35. Valsts policija par apsardzes sertifikātu, tā dublikātu vai atkārtoti izsniegtu apsardzes sertifikātu reģistrā iekļauj šādas ziņas:
35.1. izsniegšanas datums;
35.2. numurs;
35.3. persona, kurai izsniegts apsardzes sertifikāts:
35.3.1. vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
35.3.2. personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
35.3.3. valstiskā piederība un tās veids;
35.3.4. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese (ārzemniekam, par kuru ziņas nav iekļautas Fizisko personu reģistrā, – dzīvesvietas adrese);
35.3.5. kontaktinformācija;
35.3.6. datums, līdz kuram derīgs apsardzes sertifikāts, tā dublikāts vai atkārtoti izsniegtais apsardzes sertifikāts;
35.4. anulēšanas datums, iemesls un pamatojums.
36. Valsts policija par skaidras naudas pārrobežu pārvadājuma atļauju, tās dublikātu vai atkārtoti izsniegtu skaidras naudas pārrobežu pārvadājuma atļauju reģistrā iekļauj šādas ziņas:
36.1. izsniegšanas datums;
36.2. derīguma termiņš;
36.3. numurs;
36.4. apsardzes komersanta nosaukums (firma) vai iekšējās drošības dienesta nosaukums;
36.5. apsardzes komersanta vai iekšējās drošības dienesta juridiskā adrese;
36.6. reģistrācijas numurs;
36.7. apsardzes komersanta reģistrācijas numurs inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanai vai iekšējās drošības dienesta reģistrācijas kods;
36.8. anulēšanas datums iemesls un pamatojums;
36.9. ziņas par skaidras naudas pārvadājuma apsardzes darbinieku:
36.9.1. vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
36.9.2. personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā.
37. Apsardzes komersanti par veicamo apsardzes darbību reģistrā iekļauj šādas ziņas:
37.1. kontaktinformācija;
37.2. spēkā esošo līgumu skaits par katru apsardzes pakalpojuma veidu (fizisko apsardzi, tehnisko apsardzi vai inkasācijas apsardzi);
37.3. spēkā esošo līgumu skaits par katru apsardzes pakalpojuma veidu (fizisko apsardzi, tehnisko apsardzi vai inkasācijas apsardzi), kas tiek pildīts sadarbībā ar citu apsardzes komersantu;
37.4. spēkā esošie civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgumi (apdrošināšanas periods, polises numurs un apdrošinātāja nosaukums);
37.5. informācija par apsargājamo objektu, kur tiek organizēta fiziskā apsardze, tehniskā apsardze vai inkasācijas apsardze:
37.5.1. veids (piemēram, veikals, dzīvoklis vai noliktava) un adrese;
37.5.2. apsardzes komersanta (apakšuzņēmēja) nosaukums un reģistrācijas kods reģistrā, ja apsardzes pakalpojuma līguma saistību izpildei ir piesaistīts cits apsardzes komersants (apakšuzņēmējs);
37.5.3. nodarbināto apsardzes darbinieku skaits, apsardzes darbiniekiem noteiktais darba laiks (normālais, summētais, maiņu vai nepilns), kā arī nepieciešamais stundu skaits mēnesī, lai nodrošinātu apsardzes pakalpojuma līguma saistību izpildi;
37.5.4. vai, nodrošinot tehniskās apsardzes pakalpojumu, apsardzes komersants ir uzstādījis videonovērošanas iekārtu;
37.6. apsardzes komersanta apsardzes organizators:
37.6.1. vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
37.6.2. personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
37.7. centrālās apsardzes pults apsardzes darbinieks:
37.7.1. vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
37.7.2. personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
37.8. persona, kas nodarbināta apsardzes tehnisko risinājumu projektēšanai, uzstādīšanai un apkalpošanai:
37.8.1. vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
37.8.2. personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
37.8.3. izglītība, kas ir nepieciešama apsardzes tehnisko risinājumu projektēšanai, uzstādīšanai un apkalpošanai;
37.9. apsardzes darbinieks, kuram apsardzes komersants atļāvis veikt apsardzes darbību, izmantojot personīgo šaujamieroci:
37.9.1. vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
37.9.2. personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
37.10. apsardzes komersanta mobilajiem norīkojumiem paredzētā transportlīdzekļa ražotāja nosaukums un valsts reģistrācijas numurs, kā arī informācija par tā aprīkošanu ar globālo navigācijas sistēmu;
37.11. inkasācijas apsardzei paredzētā transportlīdzekļa ražotāja nosaukums un valsts reģistrācijas numurs, informācija par tā aprīkošanu ar globālo navigācijas sistēmu, kā arī informācija par bruņuvestes izsniegšanu inkasācijas apsardzes darbiniekam.
38. Iekšējās drošības dienests par veicamo apsardzes darbību iekļauj reģistrā šādas ziņas:
38.1. kontaktinformācija;
38.2. informācija par apsargājamo objektu, kur tiek organizēta fiziskā apsardze vai inkasācijas apsardze:
38.2.1. nosaukums un adrese;
38.2.2. apsardzes komersanta nosaukums un reģistrācijas kods reģistrā, ja apsardzes nodrošināšanā ir piesaistīts apsardzes komersants;
38.2.3. nodarbināto apsardzes darbinieku skaits un apsardzes darbiniekiem noteiktais darba laiks;
38.3. informācija par apsardzes darbinieku, kuram iekšējās drošības dienests atļāvis veikt apsardzes darbību, izmantojot personīgo šaujamieroci:
38.3.1. vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
38.3.2. personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
38.4. informācija par iekšējās drošības dienesta inkasācijas apsardzes organizatoru:
38.4.1. vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
38.4.2. personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
38.5. iekšējās drošības dienesta inkasācijas apsardzei paredzētā transportlīdzekļa ražotāja nosaukums un valsts reģistrācijas numurs, informācija par tā aprīkošanu ar globālo navigācijas sistēmu, kā arī informācija par bruņuvestes izsniegšanu inkasācijas apsardzes darbiniekam.
39. Centrs par izglītības iestādēm iekļauj reģistrā šādas ziņas:
39.1. nosaukums;
39.2. reģistrācijas numurs;
39.3. juridiskā adrese;
39.4. kontaktinformācija.
40. Izglītības iestāde iekļauj reģistrā šādas ziņas par personu, kas apsardzes sertifikāta derīguma termiņa laikā apguva mācību kursus:
40.1. vārds un uzvārds latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
40.2. personas kods vai personas dzimšanas datums, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
40.3. mācību kursa nosaukums un stundu skaits;
40.4. izsniegtās izziņas datums un numurs.
41. Valsts policija šo noteikumu 33., 34. un 36. punktā minētās ziņas reģistrā tiešsaistes pārraides režīmā iekļauj triju darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par apsardzes komersanta vai iekšējas drošības dienesta reģistrāciju reģistrā vai skaidras naudas pārrobežu pārvadājuma atļaujas izsniegšanas, bet aktualizē tās (izņemot ziņas, kas minētas šo noteikumu 33.4., 33.5., 33.6., 33.7. , 34.3., 34.4. , 36.4. , 36.5. un 36.6. apakšpunktā) vienas darbdienas laikā pēc ziņu saņemšanas.
42. Valsts policija šo noteikumu 35. punktā minētās ziņas reģistrā tiešsaistes pārraides režīmā iekļauj piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par apsardzes sertifikāta izsniegšanu.
43. Apsardzes komersants šo noteikumu 37. punktā minētās ziņas atbilstoši reģistrētajam pakalpojuma veidam reģistrā tiešsaistes pārraides režīmā iekļauj 30 dienu laikā pēc lietotāja rekvizītu un paroles saņemšanas, bet aktualizē tās ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc attiecīgo izmaiņu iestāšanās.
44. Iekšējās drošības dienests šo noteikumu 38. punktā minētās ziņas atbilstoši reģistrētajai apsardzes darbībai reģistrā tiešsaistes pārraides režīmā iekļauj 30 dienu laikā pēc lietotāja rekvizītu un paroles saņemšanas, bet aktualizē tās vienas darbdienas laikā pēc attiecīgo izmaiņu iestāšanās.
45. Centrs šo noteikumu 39. punktā minētās ziņas reģistrā tiešsaistes pārraides režīmā iekļauj triju darbdienu laikā pēc piekļuves piešķiršanas izglītības iestādei.
46. Izglītības iestāde šo noteikumu 40. punktā minētās ziņas reģistrā tiešsaistes pārraides režīmā iekļauj 30 dienu laikā pēc lietotāja rekvizītu un paroles saņemšanas, bet aktualizē tās vienas darbdienas laikā pēc attiecīgo izmaiņu iestāšanās.
47. Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde reģistram no Fizisko personu reģistra tiešsaistē sniedz šādas ziņas (ja ziņas ir pieejamas):
47.1. personas kods;
47.2. personas vārds (vārdi), uzvārds;
47.3. deklarētās, reģistrētās vai norādītās dzīvesvietas adrese;
47.4. ziņas par personas miršanu.
48. Valsts ieņēmumu dienests reģistram tiešsaistē sniedz šādas ziņas:
48.1. par darba devēja nodarbinātajām personām (darba ņēmējiem):
48.1.1. darba ņēmēja vārds, uzvārds;
48.1.2. darba ņēmēja personas kods;
48.2. par komercdarbības veicējiem:
48.2.1. par nodokļu samaksas saistību izpildi atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta publiskās nodokļu parādnieku datubāzes pēdējās datu aktualizācijas datumam;
48.2.2. par saimnieciskās darbības apturēšanu vai izbeigšanu.
49. Izglītības un zinātnes ministrija no Valsts izglītības informācijas sistēmas, izmantojot datubāzu sasaistes tehniskos līdzekļus, iekļauj reģistrā ziņas:
49.1. par normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā akreditētajām profesionālās izglītības programmām apsardzes sertifikāta saņemšanai;
49.2. par personu, kas apgūst mācību kursus apsardzes sertifikāta saņemšanai norādot:
49.2.1. vārdu un uzvārdu latviešu valodā vai citas valodas oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši personu apliecinošiem dokumentiem;
49.2.2. personas kodu vai personas dzimšanas datumu, ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā;
49.2.3. mācību uzsākšanas datumu;
49.2.4. mācību pabeigšanas datumu;
49.2.5. izsniegtās izglītības dokumenta nosaukumu, datumu un numuru.
50. Ja ir notikušas izmaiņas kādās no reģistrā esošajām ziņām, tās iekļauj reģistrā, bet iepriekš iekļautās ziņas saglabā.
51. Ziņu iekļaušanai reģistrā izmanto latviešu un latīņu alfabēta burtus. Ja reģistrā iekļauj ziņas par apsardzes komersanta speciālo atļauju (licenci), kas izsniegta citā Eiropas Savienības dalībvalstī vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī, vai par apsardzes sertifikātu, kas izsniegts citas Eiropas Savienības dalībvalsts pilsonim vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilsonim, personas vārdu un uzvārdu ieraksta latīņalfabētiskajā transliterācijā atbilstoši ārvalsts izsniegtajam ceļošanas dokumentam, savukārt komersanta nosaukumu un adresi norāda attiecīgās ārvalsts valodas oriģinālformā (latīņalfabētiskajā rakstības valodā) vai oriģinālformas latīņalfabētiskajā transliterācijā (citā valodā).
52. Lai īstenotu apsardzes darbības kontroli, reģistrā iekļautās ziņas glabā piecus gadus no dienas:
52.1. kad stājies spēkā lēmums par apsardzes komersanta vai iekšējās drošības dienesta izslēgšanu no reģistra;
52.2. kad stājies spēkā lēmums par skaidras naudas pārrobežu pārvadājuma atļaujas vai apsardzes sertifikāta anulēšanu;
52.3. kad stājies spēkā lēmums par atteikumu pagarināt apsardzes sertifikāta derīguma termiņu;
52.4. kad beidzies apsardzes sertifikāta derīguma termiņš un tas nav pagarināts;
52.5. kad persona saņēmusi izglītības dokumentu, kas apliecina profesionālās izglītības programmas apguvi apsardzes sertifikāta saņemšanai, vai saņēmusi izziņu par mācību kursu pabeigšanu apsardzes sertifikāta derīguma termiņa pagarināšanai.
53. Pēc šo noteikumu 52. punktā minētā termiņa beigām reģistrā iekļautās ziņas dzēš automātiski.
V. Piekļuve reģistrā iekļautajām ziņām, to izmantošana un piekļuves anulēšanas kārtība
54. Lai īstenotu apsardzes darbības kontroli, piekļūt reģistrā iekļautajām ziņām un tās izmantot ir tiesīgas šādas institūcijas:
54.1. Valsts policija;
54.2. valsts drošības iestādes;
54.3. Valsts ieņēmumu dienests;
54.4. Valsts darba inspekcija;
54.5. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs;
54.6. Iekšējās drošības birojs.
55. Tiesības piekļūt reģistram un izmantot tajā iekļautās ziņas šo noteikumu 54. punktā minētajam reģistra lietotājam – amatpersonai vai darbiniekam – piešķir un anulē centrs, pamatojoties uz institūcijas vadītāja pieprasījumu.
56. Pēc apsardzes komersanta izslēgšanas no reģistra Valsts policija piecu darbdienu laikā anulē komersantam piekļuvi reģistram.
57. Pēc iekšējās drošības dienesta izslēgšanas no reģistra Valsts policija piecu darbdienu laikā anulē iestādei, institūcijai vai komersantam piekļuvi reģistram.
58. Centrs izglītības iestādei piekļuves tiesības reģistram anulē, pamatojoties uz izglītības iestādes vadītāja pieprasījumu.
VI. Prasības, kas apsardzes komersantam un iekšējās drošības dienestam ir jāpilda, kamēr ir spēkā reģistrācija
59. Apsardzes komersants ar komisiju, bet iekšējās drošības dienests ar Valsts policiju sazinās elektroniski, izmantojot oficiālo elektronisko adresi.
60. Apsardzes komersantam ir pienākums pirms izmaiņu izdarīšanas informēt komisiju, iesniedzot iesniegumu par ziņu izmaiņām reģistrā, ja reģistrācijas darbības laikā paredzēts:
60.1. mainīt dalībnieku sastāvu;
60.2. iecelt (ievēlēt) jaunu komercsabiedrības pārvaldes (pārstāvības) amatpersonu.
61. Komisija 15 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 60. punktā minētā iesnieguma saņemšanas iekļauj reģistrā iesniegumā norādīto informāciju vai pieņem lēmumu par atteikumu iekļaut informāciju reģistrā, ja apsardzes komersanta norādītais dalībnieks vai komercsabiedrības pārvaldes (pārstāvības) amatpersona neatbilst Apsardzes darbības likuma 7. pantā minētajiem apsardzes komersanta reģistrācijas ierobežojumiem.
62. Apsardzes komersants ieceļ (ievēlē) komercsabiedrības pārvaldes (pārstāvības) amatpersonu pēc tam, kad saņemta komisijas atbilde, ka uz attiecīgo personu neattiecas Apsardzes darbības likuma 7. pantā noteiktie ierobežojumi.
63. Apsardzes komersantam un iekšējās drošības dienestam pirms apsardzes vadības centra atrašanās vietas maiņas ir pienākums par to informēt Valsts policiju, iesniedzot iesniegumu. Apsardzes komersants informē komisiju, bet iekšējās drošības dienests – Valsts policiju.
64. Komisija pēc šo noteikumu 63. punktā minētā iesnieguma saņemšanas iekļauj iesniegumā norādīto informāciju reģistrā vai pieņem lēmumu par atteikumu iekļaut informāciju reģistrā, ja apsardzes komersanta norādītais jaunais apsardzes vadības centrs neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.
65. Komisija pieprasa Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta teritoriālajai struktūrvienībai, kuras apkalpojamā teritorijā ierīkots apsardzes vadības centrs, sniegt atzinumu atbilstoši šo noteikumu 22.1. apakšpunktam, lai pārliecinātos par jaunā apsardzes vadības centra atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.
66. Apsardzes komersants sāk izmantot jauno apsardzes vadības centru tikai pēc tam, kad ir saņemts komisijas lēmums par apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu prasībām.
67. Valsts policija pēc šo noteikumu 63. punktā minētā iesnieguma saņemšanas iekļauj iesniegumā norādīto informāciju reģistrā vai pieņem lēmumu par atteikumu iekļaut informāciju reģistrā, ja iekšējās drošības dienesta norādītais jaunais apsardzes vadības centrs neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.
68. Valsts policija pieprasa Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta teritoriālajai struktūrvienībai, kuras apkalpojamā teritorijā ierīkots apsardzes vadības centrs, sniegt atzinumu atbilstoši šo noteikumu 28. punktam.
69. Iekšējas drošības dienests sāk izmantot jauno apsardzes vadības centru tikai pēc tam, kad ir saņemts Valsts policijas lēmums par apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu prasībām.
70. Apsardzes komersants izpilda šādas prasības, kamēr ir spēkā tā reģistrācija reģistrā:
70.1. apsardzes komersants aktualizē reģistrā esošo informāciju atbilstoši šo noteikumu 43. punktam;
70.2. apsardzes komersants, kas sniedz apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošanas pakalpojumu, nodrošina šo noteikumu 5. punktā minēto prasību izpildi;
70.3. apsardzes komersants, kas sniedz inkasācijas apsardzes pakalpojumu, nodrošina šo noteikumu 9. punktā minēto prasību izpildi;
70.4. apsardzes komersants, kas sniedz tehniskās apsardzes pakalpojumu, nodrošina šo noteikumu 8. punktā minēto prasību izpildi un papildus nodrošina, ka:
70.4.1. apsardzes vadības centrs darbojas bez pārtraukumiem un tajā atrodas vismaz viens centrālās apsardzes pults apsardzes darbinieks, kas nodrošina tā darbu, bet, ja tiek veikta vairāk nekā 50 objektu tehniskā apsardze, – vismaz divi centrālās apsardzes pults apsardzes darbinieki;
70.4.2. apsardzes komersanta rīcībā ir apsardzes darbinieku mobilās grupas, kas ierodas objektā apsardzes pakalpojuma līgumā noteiktajā termiņā, ja nostrādājusi apsargājamā objektā ierīkotā apsardzes tehniskā sistēma;
70.4.3. apsardzes darbinieku mobilajiem norīkojumiem paredzētais transportlīdzeklis ir aprīkots ar globālo navigācijas sistēmu, kas apsardzes vadības centrā ļauj nepārtraukti sekot tā atrašanās vietai apsardzes pienākumu pildīšanas laikā;
70.5. apsardzes komersants, kas sniedz fiziskās apsardzes vai tehniskās apsardzes pakalpojumu un veic nekustamā īpašuma (ēkas vai telpas) apsardzi, nodrošina, ka katrā šādā apsargājamā objektā ir noteikta apsargājamā objekta apsardzes kārtība, ar kuru iepazinušies apsardzes darbinieki, kas veic attiecīgā objekta apsardzi. Objektā ir dežūru pieņemšanas un nodošanas žurnāls un darba laika uzskaites grafiks, kas tiek uzrādīts pēc kontroles iestāžu pieprasījuma. Dežūru pieņemšanas un nodošanas žurnālus un darba laika uzskaites grafikus apsardzes komersants glabā piecus gadus;
70.6. apsardzes komersants, kas sniedz fiziskās apsardzes, tehniskās apsardzes vai inkasācijas apsardzes pakalpojumu, nodrošina šo noteikumu 7. punktā minēto prasību izpildi un papildus nodrošina, ka:
70.6.1. apsardzes darbiniekam, veicot apsardzes darbību apsargājamā objektā, ir klāt apsardzes sertifikāts un nodarbinātā apliecība;
70.6.2. apsardzes darbinieks apsardzes darbību (izņemot fiziskas personas apsardzi) veic formas tērpā, kuram ir uzšuve (emblēma) ar tā apsardzes komersanta identifikācijas simbolu, ar kuru apsardzes darbiniekam ir noslēgts darba līgums, uz formas tērpa krūšu daļā ir identifikācijas norāde ar apsardzes darbinieka vārdu vai vārda pirmo burtu un uzvārdu (vai piesprausta darbinieka apliecība). Praktikantam uz apģērba krūšu daļā ir identifikācijas norāde ar praktikanta vārdu vai vārda pirmo burtu un uzvārdu un attiecīgi vārds "Praktikants";
70.6.3. uz transportlīdzekļa, kas tiek izmantots apsardzes darbības veikšanai, ir skaidri izlasāms apsardzes komersanta nosaukums (izņemot inkasācijas apsardzes transportlīdzekli).
71. Iekšējās drošības dienests izpilda šādas prasības, kamēr ir spēkā tā reģistrācija reģistrā:
71.1. iekšējās drošībās dienests aktualizē reģistrā esošo informāciju atbilstoši šo noteikumu 38. punktam;
71.2. iekšējās drošības dienests, kurš veic inkasācijas apsardzi, nodrošina šo noteikumu 9. punktā minēto prasību izpildi;
71.3. iestāde, institūcija vai komersants, kas reģistrējis iekšējās drošības dienestu un veic nekustamā īpašuma (ēkas vai telpas) fizisko apsardzi, nodrošina, ka katrā šādā apsargājamā objektā ir noteikta apsargājamā objekta apsardzes kārtība, ar kuru ir iepazinušies darbinieki, kas veic attiecīgā objekta apsardzi. Objektā ir dežūru pieņemšanas un nodošanas žurnāls un darba laika uzskaites grafiks, kas tiek uzrādīts pēc kontroles iestāžu pieprasījuma. Dežūru pieņemšanas un nodošanas žurnālus un darba laika uzskaites grafikus iekšējās drošības dienests glabā piecus gadus;
71.4. iestāde, institūcija vai komersants, kas reģistrējis iekšējās drošības dienestu, nodrošina, ka:
71.4.1. apsardzes darbiniekam, veicot apsardzes darbību apsargājamā objektā, ir klāt apsardzes sertifikāts un nodarbinātā apliecība;
71.4.2. apsardzes darbinieks apsardzes darbību (izņemot fiziskas personas apsardzi) veic formas tērpā.
VII. Kārtība un apmērs, kādā maksājama valsts nodeva par reģistrāciju reģistrā un ikgadējā valsts nodeva
72. Par apsardzes komersanta reģistrāciju reģistrā maksājama valsts nodeva šādā apmērā:
72.1. par apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošanas pakalpojuma reģistrāciju – 1000 euro;
72.2. par fiziskās apsardzes pakalpojuma sniegšanas reģistrāciju – 2000 euro;
72.3. par inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanas reģistrāciju – 3000 euro;
72.4. par tehniskās apsardzes pakalpojuma sniegšanas reģistrāciju – 5000 euro.
73. Par iekšējās drošības dienesta reģistrāciju reģistrā maksājama valsts nodeva 500 euro apmērā.
74. Valsts nodevu par reģistrāciju reģistrā maksā pirms attiecīgā iesnieguma iesniegšanas.
75. Ja iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā, izmantojot oficiālo elektronisko adresi, šo noteikumu 72. un 73. punktā minētā valsts nodeva maksājama, piemērojot koeficientu 0,9.
76. Apsardzes komersants reizi gadā līdz 31. decembrim maksā ikgadējo valsts nodevu par apsardzes komersanta veiktās apsardzes darbības kontroli šādā apmērā:
76.1. par apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošanas pakalpojuma reģistrāciju – 100 euro;
76.2. par fiziskās apsardzes pakalpojuma sniegšanas reģistrāciju – 200 euro;
76.3. par inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanas reģistrāciju – 300 euro;
76.4. par tehniskās apsardzes pakalpojuma sniegšanas reģistrāciju – 500 euro.
77. Iekšējās drošības dienests reizi gadā līdz 31. decembrim maksā ikgadējo valsts nodevu par iekšējās drošības dienesta veiktās apsardzes darbības kontroli 50 euro apmērā.
78. Valsts nodevas maksājumu veic ar maksājumu pakalpojumu sniedzēja starpniecību, kuram ir tiesības sniegt maksājumu pakalpojumus Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma izpratnē. Valsts nodevu ieskaita valsts pamatbudžetā.
VIII. Noslēguma jautājumi
79. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumus Nr. 757 "Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2014, 257. nr.; 2020, 71. nr.).
80. Šo noteikumu 48.2.2. apakšpunkts stājas spēkā 2024. gada 1. janvārī.
81. Apsardzes komersanti, kam speciālās atļaujas (licences) apsardzes pakalpojumu sniegšanai izsniegtas līdz 2022. gada 30. jūnijam, šo noteikumu 37. punktā minētās ziņas iekļauj reģistrā 60 dienu laikā pēc paziņošanas par reģistrāciju reģistrā.
82. Iekšējās drošības dienesti, kam reģistrācijas apliecības izsniegtas līdz 2022. gada 30. jūnijam, šo noteikumu 38. punktā minētās ziņas iekļauj reģistrā 60 dienu laikā pēc paziņošanas par reģistrāciju reģistrā.
83. Par to apsardzes komersantu reģistrāciju reģistrā, kam speciālās atļaujas (licences) apsardzes pakalpojumu sniegšanai izsniegtas līdz 2022. gada 30. jūnijam, šo noteikumu 72. punktā noteiktā valsts nodeva nav jāmaksā.
84. Par to iekšējās drošības dienestu reģistrāciju reģistrā, kam reģistrācijas apliecības izsniegtas līdz 2022. gada 30. jūnijam, šo noteikumu 73. punktā noteiktā valsts nodeva nav jāmaksā.
85. Noteikumi stājas spēkā 2022. gada 1. jūlijā.
Ministru prezidents A. K. Kariņš
Iekšlietu ministrs K. Eklons
1. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 21. jūnija
noteikumiem Nr. 369
Iesnieguma paraugs apsardzes pakalpojumu reģistrācijai Apsardzes darbības reģistrā
Valsts policijas komisijai
Individuālā komersanta/komercsabiedrības nosaukums | |
Vienotais reģistrācijas numurs | |
Juridiskā adrese | |
Kontaktinformācija | |
Iesniegums apsardzes pakalpojuma reģistrācijai Apsardzes darbības reģistrā
Lūdzu reģistrēt reģistrā1:
apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošanas pakalpojuma sniegšanu
fiziskās apsardzes pakalpojuma sniegšanu
tehniskās apsardzes pakalpojuma sniegšanu
inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanu
Komercsabiedrības pārvaldes (pārstāvības) amatpersonas:
Nr. p. k. |
Vārds | Uzvārds | Personas kods | Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilsonība |
Persona, kas tieši organizēs un vadīs apsardzes darbinieku darbu2
personas kods - | |
(vārds, uzvārds) | |
(apsardzes sertifikāta numurs un izsniegšanas datums) |
Ārvalstu ieguldījumi pamatkapitālā (procentos) | |
(izņemot Eiropas Savienības dalībvalstis un Eiropas Ekonomikas zonas valstis) |
Apliecinu šādu prasību izpildi:
darbinieks | ||
(vārds, uzvārds) |
ir ieguvis apsardzes tehnisko risinājumu projektēšanai, uzstādīšanai un apkalpošanai nepieciešamo izglītību3;
darbā ir pieņemts apsardzes organizators4;
komersanta rīcībā ir apsardzes vadības centrs, kas atbilst noteiktajām prasībām5;
komersanta rīcībā ir apsardzes vadības centrs, kas nodrošina iespēju ar globālās navigācijas sistēmu nepārtraukti sekot inkasācijas apsardzē izmantotā transportlīdzekļa atrašanās vietai un uzturēt radio vai telefona sakarus ar apsardzes darbiniekiem, kuri veic inkasācijas apsardzi6;
komersanta inkasācijas apsardzei paredzētais transportlīdzeklis ir aprīkots ar banknošu konteineru ar intelektisko banknošu neitralizācijas sistēmu un uz banknošu konteinera un transportlīdzekļa par to ir atbilstošas norādes (marķējums)7;
ir saņemta valsts akciju sabiedrības "Elektroniskie sakari" atļauja lietot sauszemes mobilo radiosakaru un apsardzes signalizācijas radiosakaru tīklu8.
Pielikumā:
1. Psihiatra un narkologa atzinums par šādām personām9:
(vārds, uzvārds) |
(vārds, uzvārds) |
2. Izglītības iestādes izsniegta dokumenta kopija, kas apliecina, ka apsardzes komersanta darbinieks, kurš veiks apsardzes tehnisko risinājumu projektēšanu, uzstādīšanu un apkalpošanu, ir ieguvis nepieciešamo izglītību10:
(vārds, uzvārds) |
(vārds, uzvārds) |
3. Būvprakses sertifikātu saņēmušas personas atzinums, kas apliecina komersanta apsardzes vadības centra atbilstību noteiktajām prasībām vai
inspicēšanas institūcijas atzinums, kas apliecina komersanta apsardzes vadības centra atbilstību noteiktajām prasībām11
4. Dokuments (kopija), kas apliecina, ka apsardzes vadības centrs ir ierīkots komersanta īpašumā, valdījumā vai turējumā esošā nekustamajā īpašumā12
5. Dokuments par komersanta inkasācijas apsardzei paredzētā transportlīdzekļa aprīkošanu ar globālās navigācijas sistēmu13
6. Dokuments par komersanta inkasācijas apsardzei paredzētā transportlīdzekļa aprīkošanu ar banknošu konteineru ar intelektisko banknošu neitralizācijas sistēmu14
7. Dokuments, kas apliecina marķējuma esību komersanta inkasācijas apsardzei paredzētajam transportlīdzeklim, kurš aprīkots ar banknošu konteineru ar intelektisko banknošu neitralizācijas sistēmu15
8. Citi dokumenti | |
(dokumenta nosaukums) | |
(dokumenta nosaukums) |
Apliecinu, ka valsts nodeva par reģistrāciju ir samaksāta.
(komersanta amatpersonas vārds, uzvārds) | (paraksts16) |
(datums16) |
Piezīmes.
1 Vajadzīgo atzīmēt ar X.
2 Norāda, ja nepieciešama reģistrācija fiziskās apsardzes pakalpojuma sniegšanai, tehniskās apsardzes pakalpojuma sniegšanai vai inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanai.
3 Norāda, ja nepieciešama reģistrācija apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošanai vai speciālā atļauja (licence) tehniskās apsardzes pakalpojuma sniegšanai, ja komersants plāno veikt arī apsardzes tehnisko risinājumu projektēšanu, uzstādīšanu un apkalpošanu.
4 Norāda, ja nepieciešama reģistrācija fiziskās apsardzes pakalpojuma sniegšanai.
5 Iesniedz, ja nepieciešama reģistrācija tehniskās apsardzes pakalpojuma sniegšanai.
6 Norāda, ja nepieciešama reģistrācija inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanai.
7 Norāda, ja nepieciešama reģistrācija inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanai un ja inkasācijas apsardzi paredzēts veikt vienam apsardzes darbiniekam.
8 Norāda, ja nepieciešama reģistrācija tehniskās apsardzes pakalpojuma sniegšanai vai inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanai.
9 Psihiatra un narkologa atzinuma kopija nav jāiesniedz par personu, kura ārstniecības iestādē veikusi veselības pārbaudi ieroču glabāšanai (nēsāšanai) vai darbam ar ieročiem, un par to ir ziņas Ieroču reģistrā.
10 Iesniedz, ja nepieciešama reģistrācija apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošanai.
11 Iesniedz, ja nepieciešama reģistrācija tehniskās apsardzes pakalpojuma sniegšanai vai inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanai.
12 Iesniedz, ja nepieciešama reģistrācija tehniskās apsardzes pakalpojuma sniegšanai vai inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanai un ja tiesības nav nostiprinātas zemesgrāmatā.
13 Iesniedz, ja nepieciešama reģistrācija inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanai.
14 Iesniedz, ja nepieciešama reģistrācija reģistrā inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanai un ja inkasācijas apsardzi paredzēts veikt vienam apsardzes darbiniekam.
15 Iesniedz, ja nepieciešama reģistrācija reģistrā tehniskās apsardzes pakalpojuma sniegšanai vai inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanai.
16 Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
2. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 21. jūnija
noteikumiem Nr. 369
Iesnieguma paraugs iekšējās drošības dienesta reģistrācijai Apsardzes darbības reģistrā
Valsts policijai
Iestādes, komersanta vai organizācijas nosaukums | |
Juridiskā adrese | |
Vienotais reģistrācijas numurs | |
Kontaktinformācija |
Iesniegums iekšējās drošības dienesta reģistrācijai Apsardzes darbības reģistrā
Lūdzu reģistrēt iekšējās drošības dienestu.
Iesniegumam pievienoju (vajadzīgo atzīmēt):
1) dokumenta kopiju, kas apliecina iestādes, komersanta vai organizācijas iekšējās drošības dienesta izveidošanu;
2) iestādes, komersanta vai organizācijas iekšējās drošības dienesta darbinieku sarakstu, kurā norādīts personas vārds, uzvārds, personas kods, amats, apsardzes sertifikāta numurs un izdošanas datums;
3) sarakstu, kurā norādīti apsargājamo objektu nosaukumi, adreses, darba režīms, darbinieku skaits apsargājamā objektā.
Apliecinu, ka valsts nodeva par reģistrāciju ir samaksāta.
Iesniedzēja pārstāvis | |
(amats, vārds, uzvārds, paraksts) |
(datums) |
Piezīmes.
1. Iesniegtos dokumentus atzīmē ar X.
2. Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
3. Ja iesniedzēja pārstāvis nav iesniedzēja paraksttiesīgā amatpersona, iesniegumam pievieno pilnvarojumu apliecinošus dokumentus.
3. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 21. jūnija
noteikumiem Nr. 369
Iesnieguma paraugs iekšējās drošības dienesta reģistrācijai Apsardzes darbības reģistrā, ja dienests nodrošinās inkasācijas apsardzi
Valsts policijai
Iestādes, komersanta vai organizācijas nosaukums | |
Juridiskā adrese | |
Vienotais reģistrācijas numurs | |
Tālruņa numurs | |
Elektroniskā pasta adrese |
Iesniegums iekšējās drošības dienesta reģistrācijai Apsardzes darbības reģistrā
Lūdzu reģistrēt iekšējās drošības dienestu, kas nodrošina inkasācijas apsardzi
Iestādes, komersanta vai organizācijas | |
iekšējās drošības dienesta inkasācijas apsardzes vadītājs | |
(vārds, uzvārds) |
personas kods -
Apsardzes sertifikāta numurs | |
un izsniegšanas datums |
Datums, kad izsniegta valsts akciju sabiedrības "Elektroniskie sakari" atļauja, kas apliecina, ka organizācijas iekšējās drošības dienestam atļauts lietot sauszemes mobilos radiosakarus un apsardzes signalizācijas radiosakaru tīklu, un atļaujas numurs _________________________
Iesniegumam pievienoju (vajadzīgo atzīmēt):
1) dokumenta kopiju, kas apliecina iestādes, komersanta vai organizācijas iekšējās drošības dienesta izveidošanu;
2) iestādes, komersanta vai organizācijas iekšējās drošības dienesta darbinieku sarakstu, kurā norādīts personas vārds, uzvārds, personas kods, amats, apsardzes sertifikāta numurs un izdošanas datums, kā arī apsardzes darbinieks, kas pildīs iestādes, komersanta vai organizācijas iekšējās drošības dienesta vadītāja pienākumus;
3) ar darbiniekiem noslēgto darba līgumu kopijas;
4) sarakstu, kurā norādīti apsargājamo objektu nosaukumi, adreses, darba režīms, darbinieku skaits apsargājamā objektā;
5) attiecīgajā jomā kompetenta būvspeciālista vai normatīvajos aktos par apsardzes darbības licencēšanas kārtību noteiktās inspicēšanas institūcijas atzinumu, kas apliecina komersanta apsardzes vadības centra atbilstību normatīvajos aktos par apsardzes darbības licencēšanas kārtību noteiktajām prasībām, kas attiecas uz inkasācijas apsardzes pakalpojuma sniegšanu;
6) dokumentu kopiju, kas apliecina, ka apsardzes vadības centrs ir ierīkots nekustamajā īpašumā, kas ir organizācijas īpašumā, valdījumā vai turējumā (iesniedz, ja tiesības nav nostiprinātas zemesgrāmatā);
7) sarakstu, kurā norādīti iestādes, komersanta vai organizācijas īpašumā, valdījumā vai turējumā reģistrētie un inkasācijas apsardzei izmantojamie transportlīdzekļi (nosaukums, reģistrācijas numurs, informācija par transportlīdzekļa atrašanos īpašumā, valdījumā vai turējumā), kā arī informācija par katra transportlīdzekļa aprīkojumu – globālā navigācijas sistēma, sakaru līdzekļi, trauksmes signalizācijas sistēma;
8) dokumentu, kas apliecina, ka iestādes, komersanta vai organizācijas inkasācijas apsardzei paredzētais transportlīdzeklis ir aprīkots ar globālo navigācijas sistēmu.
Apliecinu, ka valsts nodeva par reģistrāciju reģistrā ir samaksāta.
Iesniedzēja pārstāvis | |
(amats, vārds, uzvārds, paraksts) |
(datums) |
Piezīmes.
1. Iesniegtos dokumentus atzīmēt ar X.
2. Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
3. Ja iesniedzēja pārstāvis nav iesniedzēja paraksttiesīgā amatpersona, iesniegumam pievieno pilnvarojumu apliecinošus dokumentus.