Kuldīgas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Kuldīgas novada domes saistošie noteikumi Nr. KNP/2022/18
Kuldīgā 2022. gada 26. maijā
Par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Kuldīgas novadā
APSTIPRINĀTI
ar Kuldīgas novada domes
26.05.2022. sēdes lēmumu (prot. Nr. 6, p. 39)
PRECIZĒTI
ar Kuldīgas novada domes
30.06.2022. sēdes lēmumu (prot. Nr. 9, p. 32)
Izdoti saskaņā ar Reklāmas likuma 7. panta trešo daļu,
likuma "Par pašvaldībām" 43. panta pirmās daļas 7. punktu,
2012. gada 30. oktobra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 732
"Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās
vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 28. un 45. punktu,
Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 22.1 pantu, likuma "Par nodokļiem un
nodevām" 12. panta pirmās daļas 7. punktu, 2005. gada 28. jūnija
noteikumu Nr. 480 "Noteikumi par kārtību, kādā pašvaldības
var uzlikt pašvaldību nodevas" 12. punktu un 16. punkta ceturto daļu
I. VISPĀRĪGIE JAUTĀJUMI
1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka reklāmas vai reklāmas objektu un citu informatīvo materiālu publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu (turpmāk tekstā – Reklāma), izvietošanas ierobežojumus nosacījumus, afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību, pašvaldības nodevas subjektus un nodevas apmēru, kā arī Reklāmas apsaimniekošanas un demontāžas kārtību pēc ekspluatācijas termiņa beigām.
2. Noteikumu mērķis ir veidot harmoniski attīstītu pilsētvidi un novada teritoriju, saglabāt valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa teritoriju un tā aizsardzības zonu.
3. Tiesības izvietot Reklāmu ir visām personām, kas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā Kuldīgas novada būvvaldē (turpmāk tekstā – Būvvalde) ir saņēmušas atļauju Reklāmas izvietošanai, kā arī, ja piemērojams, veikušas nodevas apmaksu.
4. Noteikumi attiecas uz Reklāmas izvietošanu visā Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā neatkarīgi no zemesgabala, ēkas vai cita objekta piederības.
5. Noteikumi neattiecas uz funkcionālo informāciju, valsts un novada dienestu norādēm (ceļa zīmes, transporta pieturu zīmes, māju numuru zīmes u.tml.), kas izgatavotas pēc iepriekš apstiprināta tipveida projekta – etalona.
6. Izvietojot Reklāmu Kuldīgas novada administratīvās teritorijas publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, jāievēro arī citus normatīvos aktus, kas regulē šo jomu.
7. Patvaļīga Reklāmas izvietošana ir aizliegta.
II. REKLĀMAS VAI REKLĀMAS OBJEKTA IZVIETOŠANAS NOSACĪJUMI
8. Tiesības izvietot reklāmu un vizuālās komunikācijas objektu Kuldīgā ir visām fiziskajām un juridiskajām personām, kuras noslēgušas līgumu (1. pielikums) ar pašvaldību par reklāmas un vizuālās komunikācijas objekta eksponēšanu un noteiktajā kārtībā izdarījušas līgumā paredzētos maksājumus.
9. Izvietojot Reklāmu vai reklāmas objektu jāievēro šādas prasības:
Izvietojot Reklāmu saistībā ar ēku, jārespektē tās proporcijas un fasādes kompozīcija – dalījums ar logiem, durvīm, dzegām, karnīzēm un citām arhitektoniskām detaļām. Reklāma nedrīkst aizsegt nevienu ēkas fasādes arhitektonisko detaļu vai dekoratīvo elementu, materiālus un dizainu jāpielāgo ēkas arhitektūrai un stilistikai.
10. Pie vairākstāvu (tai skaitā divstāvu) ēku ielu fasādēm Reklāma izvietojama ne augstāk kā pirmā stāva robežās, ko parasti iezīmē starpdzega, nosacījums neattiecas uz pakalpojumu un tirdzniecības centru ēkām. Ēku fasādēs bez starpdzegām pirmā stāva augšējo robežu iezīmē otrā stāva logu apakša. Ēkām, kuru augšējos stāvos (sākot no 2. stāva) atrodas dažādas iestādes un uzņēmumi, izkārtnes grupējamas ievērojot ēkas arhitektonisko risinājumu un fasādes kompozīciju.
11. Reklāmas objekti, kas no sienām izvirzīti perpendikulāri fasādei, apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 2,10 m virs ietves.
12. Maksimāli pieļaujamais reklāmas objektu izvirzījums no fasādes ir 0,8 m un netiek aizsegta ielas perspektīva.
13. Pārvietojamie reklāmas objekti (slietņi u.c.) drīkst atrasties vietās, kur tie netraucē gājēju un transporta kustību. Tos izvietojot uz ietvēm un celiņiem, pieļaujamajam brīvajam gājēju kustības zonas platumam jābūt ne mazākam par 1,2 m, slietņa reklāmas plaknes platums nedrīkst būt lielāks par 0,6 m un kopējais augstums lielāks par 0,9 m, pieļaujams viens slietnis pie vienas reklamētās iestādes. Slietņi jāizvieto ne tālāk kā 2 m no objekta ieejas, kurā tieši tiek veikta saimnieciskā darbība.
14. Būvniecības laikā uz būvobjekta žogiem atļauts izvietot ar būvniecību saistītas reklāmas, vizuālo risinājumu saskaņojot šajos Noteikumos noteiktajā kārtībā.
15. Reklāmai jābūt valsts valodā.
16. Līdzās informācijai latviešu valodā, kurai jābūt dominējošai, iespējams lietot arī citas valodas, ja šī informācija:
16.1. nepieciešama drošības apsvērumu dēļ (brīdinājuma, aizlieguma informācija);
16.2. attiecas uz nacionālo kultūras biedrību un reliģisko konfesiju pasākumiem;
16.3. attiecas uz tādu organizāciju sniegto informāciju, kuras darbojas starptautiskajā tūrismā, un, ja tās lietošanas nepieciešamība saskaņota ar Valsts valodas centru;
16.4. attiecas uz starptautiskajiem pasākumiem (konferences, izstādes, konkursi, simpoziji u.c.);
16.5. ir uzņēmuma nosaukums, preču zīme (logotips), kas citās valodās nav tulkojams.
17. Būvvaldes arhitektam vai māksliniekam ir tiesības izvērtēt Reklāmas vizuālos risinājumus, izmērus un materiālus un dot norādījumus veikt to korekcijas, kā arī tiesības izvērtēt un koriģēt Reklāmas novietojumu uz reklāmas nesēja un vidē.
18. Pirms stacionāru reklāmas objektu uzstādīšanas papildus nepieciešams izņemt rakšanas darbu atļauju (ja tiek veikti rakšanas darbi dziļāk par 30 cm), ja nepieciešams, jāsaņem rakstisks saskaņojums no inženierdienestiem un VAS "Latvijas Valsts ceļi" Kurzemes reģiona Kuldīgas nodaļas.
19. Reklāmu drīkst izvietot tikai uz vizuālā un tehniskā kārtībā esoša reklāmas nesēja. Nav pieļaujams reklāmu izvietot uz ēkas, kas klasificēta kā vidi degradējoša.
20. Reklāma jāuztur tehniskā un vizuālā kārtībā.
21. Reklāmai jābūt piestiprinātai statiski drošā vietā un veidā, tā nedrīkst apdraudēt apkārtējo īpašumu un personu drošību.
22. Persona, kura vēlas izvietot reklāmu un vizuālās komunikācijas objektu Kuldīgas novadā, iesniedz Būvvaldē iesniegumu, norādot reklāmas vai vizuālās komunikācijas objekta adresi, izvietotāja vārdu, uzvārdu un pievieno vizuālās komunikācijas projektu (2. pielikums).
23. Izvietojot reklāmu vai vizuālās komunikācijas objektu uz jau esoša nesēja (stenda, sienas, fasādes u.c.), projektā jāiekļauj:
23.1. vietas situācijas fotogrāfija ar iekonstruētu paredzēto vizuālās komunikācijas objektu-fotomontāžu;
23.2. situācijas plāns ar objekta un tā apkārtējās teritorijas raksturojumu;
23.3. izstrādāts projekts vai skice krāsās;
23.4. konstruktīvais risinājums telpiskām konstrukcijām;
23.5. burtu garnitūras pieteikums (šrifta paraugs);
23.6. reklāmas izmēri, dimensijas;
23.7. krāsu paraugi.
24. Iesniedzot Būvvaldē iesniegumu par citu reklāmas un vizuālās komunikācijas objektu izvietošanu, iesniegumā jāiekļauj izvietojamo reklāmas un vizuālās komunikācijas objektu skaitu un iecerētās objekta vietas, kā arī jāpievieno vizuālās komunikācijas objekta īpašnieka, valdītāja vai lietotāja rakstiska piekrišana par cita lietotāja vizuālās komunikācijas objektu izvietošanu.
25. Gadījumā, ja persona vēlas nomāt pašvaldībai piederošo zemi, lai izvietotu vizuālās komunikācijas objektu, slēdzams līgums ar Kuldīgas novada pašvaldību normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
26. Nomas maksas jautājumus un saistības ar tās zemes, ēkas vai objekta, uz kura izvietotājs vēlas izvietot reklāmu un vizuālās komunikācijas objektu, īpašnieku vai lietotāju kārto pats reklāmas un vizuālās komunikācijas objektu izvietotājs.
27. Iesniegumu Būvvalde izskata desmit 10 (desmit) darba dienu laikā no pieteikuma saņemšanas dienas, bet īslaicīgas reklāmas pieteikumu izskata piecu 5) (piecu) darba dienu laikā.
28. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai piemērojami šajos Noteikumos noteiktie Reklāmas izvietošanas pamatprincipi.
III. REKLĀMAS VAI REKLĀMAS OBJEKTA IZVIETOŠANAS NOSACĪJUMI VALSTS AIZSARGĀJAMA KULTŪRAS PIEMINEKĻA TERITORIJĀ UN TĀ AIZSARDZĪBAS ZONĀ
29. Uz valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa drīkst izvietot tikai izkārtnes, tām jābūt pielāgotām ēkas vēsturiskajai stilistikai un ēkas arhitektūrai, kā arī kultūrvēsturiskajai videi, to forma un saturs nedrīkst pazemināt pieminekļa kultūrvēsturisko vērtību.
30. Reklāmas izvietošana Valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā un tā aizsardzības zonā pieļaujama tā, lai tās izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, nepārveido saglabājamā kultūras pieminekļa substanci un neizjauc kultūrvēsturiskās vides koptēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu.
31. Izvietojot reklāmu jāievēro šādi nosacījumi:
31.1. Reklāma nedrīkst dominēt pār apkārtējo apbūvi, kolorītu un izgaismojumu;
31.2. Reklāmas kompozīcijai jābūt līdzsvarotai, tā nedrīkst būt agresīva un nedrīkst izmantot pārmērīgi palielinātus elementus;
31.3. Reklāma nedrīkst aizsegt skatu uz pilsētas panorāmu, pieminekļiem, valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā ietvertiem objektiem, baznīcām un ielu perspektīvu.
32. Izvietojot reklāmu nav pieļaujami:
32.1. gleznojumi, dekoratīvi, dizainiski krāsojumi uz ēku fasādēm;
32.2. atstarojošas krāsas un no iekšpuses izgaismoti reklāmas objekta paneļi (gaismas kastes);
32.3. kustīgi skaņu objekti;
32.4. neona gaismas un krāsas;
32.5. baneri (reklāmas attēlojums uz ārējā vidē noturīga tekstilmateriāla, PVC u.c.). Baneri pieļaujami tikai uz pasākumu laika posmu vai īpašos gadījumos, kā īslaicīgā reklāma, informācija utt.;
32.6. izvietot reklāmu uz ēku gala fasādēm;
32.7. pilnībā aizlīmēt skatlogu necaurredzamā veidā (maksimāli pieļaujamais apjoms – 50 % vienam skatlogam), kā arī izvietot informāciju, pielīmējot skatlogā no iekšpuses izdrukas un uzrakstus uz papīra, kā reklāmas pagaidu risinājumu;
32.8. izvietot Reklāmu, kas projicējas jumtu ainavā;
32.9. izvietot digitālos ekrānus;
32.10. gaismas projekcijas.
33. Pieļaujamo vizuālās komunikācijas objektu vizuālie piemēri vecpilsētā norādīti 3. pielikumā.
IV. REKLĀMAS VAI REKLĀMAS OBJEKTA IZVIETOŠANAS AIZLIEGUMI VISĀ ADMINISTRATĪVAJĀ TERITORIJĀ
34. Reklāmas stiprinājuma veids nedrīkst bojāt reklāmas nesēja konstrukcijas.
35. Elektroapgādes kabeļi, kas paredzēti Reklāmas izgaismojuma nodrošināšanai nedrīkst būt redzami ēku fasādēs.
36. Brīvi stāvošo reklāmas objektu elektroapgādi nedrīkst paredzēt ar gaisvadu palīdzību. Elektroapgāde šiem objektiem jānodrošina pa pazemes kabeļiem un jārisina vienlaikus ar attiecīgā objekta būvniecības ieceres izstrādi un jāsaskaņo Būvvaldē būvniecību regulējošo normatīvo aktu noteiktajā kārtībā.
37. Reklāmas objektus nav pieļaujams izvietot parkos, skvēros un zaļajās rekreācijas zonās (izņemot īslaicīgu informāciju vai informācijas stendus par kultūras un sporta pasākumiem).
38. Azartspēļu reklāma ir aizliegta ārpus azartspēļu organizēšanas vietām. Azartspēļu organizēšanas vietās atļauts norādīt tikai azartspēļu vietas nosaukumu un azartspēļu organizētāja reģistrētu preču zīmi.
39. Netiek saskaņota Reklāma objektiem, kuri tiek izmantoti neatbilstoši tā projektētajam izmantošanas veidam.
40. Aizliegts izvietot Reklāmu:
40.1. uz ekspluatācijā nenodotu ēku fasādēm;
40.2. uz kokiem un apgaismes stabiem;
40.3. uz tiltiem (uz to konstrukcijām, balstiem, apgaismes stabiem);
40.4. uz ūdens, arī izmantojot dažādus peldlīdzekļus (pontonus, plostus, kuģus, laivas u.tml.) un reklāmas izvietošanas palīglīdzekļus. Aizliegums neattiecas uz tūrisma un maršruta kuģiem un publiska pasākuma Reklāmu, ja tas norisinās uz ūdens;
40.5. uzkrāsot, uzlīmēt, gravēt un izklāt uz ceļa seguma;
40.6. izmantot Reklāmā gaismas iekārtas ar bākuguņu veida efektu;
40.7. bez speciāli izgatavotām nesošajām konstrukcijām izvietot (apsiet, aplīmēt u.tml.) Reklāmu ap apgaismes, elektropiegādes un citiem stabiem un balstiem.
41. Reklāma nedrīkst būt izgatavota no materiāliem, kas var apžilbināt transporta līdzekļu vadītājus, kā arī to izvietojums nedrīkst aizsegt satiksmes organizācijas ceļa zīmes, kā arī pasliktināt redzamību.
42. Reklāmas devējam ir pienākums demontēt Reklāmu 30 dienu laikā pēc Reklāmas izvietošanas atļaujas derīguma termiņa beigām vai pēc saimnieciskās darbības veikšanas beigām attiecīgajā Reklāmas objekta izvietošanas vietā un nodrošināt reklāmas nesēja sakārtošanu.
43. Ja Reklāma apdraud trešo personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu, Reklāmas devējam, bet ja tas nav noskaidrojams, sasniedzams vai tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam ir pienākums nekavējoties veikt Reklāmas sakārtošanu vai demontāžu.
V. AFIŠU STABU IZMANTOŠANAS KĀRTĪBA
44. Uz afišu stabiem izvietojamā Reklāma ir jāsaskaņo:
44.1. Kuldīgā ar Kuldīgas novada pašvaldības aģentūras "Kuldīgas Kultūras centrs" speciālistu;
44.2. Skrundā ar Skrundas pilsētas un Skrundas pārvaldes vadītāju;
44.3. Kuldīgas novada pagastos ar pagastu pārvalžu vadītājiem.
45. Uz afišu stabiem un stendiem atļauts eksponēt tikai afišas, plakātus un paziņojumus par pasākumiem, lekcijām, izstādēm, koncertiem u.tml. ar norādītu pasākuma norises laiku un vietu, kā arī priekšvēlēšanu materiālus ne lielākus par A1 izmēru.
46. Afišas vai citus informatīvos materiālus to izvietotājs noņem un afišas staba laukumu attīra trīs dienu laikā pēc informācijas noilguma.
47. Afišas vai citus informatīvos materiālus pie afišu stabiem aizliegts piestiprināt ar skavām.
VI. SABIEDRISKĀ TRANSPORTA PIETURU IZMANTOŠANAS KĀRTĪBA
48. Sabiedriskā transporta pieturās tiesības izvietot reklāmu ir personām, kuras ir saņēmušas būvvaldes skaņojumu, noslēgušas vizuālās komunikācijas objekta līgumu un samaksājušas pašvaldības nodevu.
49. Reklāma sagatavota ārpustelpu apstākļiem piemērota plakātu papīra.
50. Reklāma jāievieto tai paredzētajā vietā (starp stikliem).
51. Aizliegts sabiedriskā transporta pieturvietas aplīmēt ar līmplēvi.
VII. ATBILDĪBA PAR NOTEIKUMU NEIEVĒROŠANU
52. Būvvalde izskata jautājumu par Reklāmas demontāžu, kas veicama sekojošos gadījumos:
52.1. ja Reklāma tiek izvietota bez Būvvaldes izsniegtas atļaujas;
52.2. ja Reklāma netiek uzturēta labā tehniskā un vizuālā stāvoklī;
52.3. ja beidzies Reklāmas izvietošanas atļaujas derīguma termiņš un 30 (trīsdesmit) dienu laikā tā nav demontēta vai atļauja pagarināta;
52.4. ja Reklāma uzstādīta neatbilstoši izsniegtajai atļaujai;
52.5. ja notiek uzņēmējdarbības likvidācija attiecīgajā adresē un attiecīgā Reklāma vairs nav aktuāla.
53. Noteikumu izpildi kontrolēt un veikt administratīvā pārkāpuma procesu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai ir tiesīgi:
53.1. Kuldīgas novada pašvaldības policija;
53.2. Būvvaldes būvinspektors.
54. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Kuldīgas novada domes Administratīvā komisija.
55. Par patvaļīgu, reklāmnesēju, izkārtņu vai sludinājumu izvietošanu – piemēro naudas sodu fiziskajai personai no trīs līdz četrpadsmit naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai – no sešām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām.
56. Noteikumu pārkāpumi:
56.1. par reklāmnesēju vai izkārtņu uzstādīšanu neatbilstoši saskaņotajam uzstādīšanas projektam – fiziskajai un juridiskajai personai piemēro naudas sodu no septiņām līdz divdesmit astoņām naudas soda vienībām;
56.2. par reklāmnesēju vai izkārtņu neuzturēšanu pienācīgā vizuālā un tehniskā kārtībā – fiziskajai un juridiskajai personai piemēro naudas sodu līdz septiņām naudas soda vienībām;
56.3. par reklāmnesēju vai izkārtņu tādu izvietojumu, kas apdraud cilvēku dzīvību un veselību, piemēro naudas sodu fiziskajai personai no septiņām līdz septiņdesmit naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai – no divdesmit astoņām līdz divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām;
56.4. par reklāmnesēju vai izkārtņu nenovākšanu trīs dienu laikā pēc reklamējamā pasākuma beigām fiziskajai un juridiskajai personai piemēro naudas sodu līdz trīs naudas soda vienībām;
56.5. par reklāmnesēju vai izkārtņu nenovākšanu trīsdesmit dienu laikā pēc reklamējamā uzņēmuma reorganizācijas, likvidācijas, nosaukuma maiņas u.tml. fiziskajai un juridiskajai personai piemēro naudas sodu no trīs līdz četrpadsmit naudas soda vienībām.
57. Administratīvā soda uzlikšana neatbrīvo Noteikumu pārkāpēju no Noteikumu pildīšanas un ar savu darbību nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas saskaņā ar šiem Noteikumiem un spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
58. Būvvalde, konstatējot šo saistošo noteikumu prasību neievērošanu, ir tiesīga izdot administratīvo aktu, kas uzliek adresātam pienākumu veikt noteiktas darbības izpildes nodrošināšanai.
59. Administratīvajā aktā minēto norādījumu neievērošanas gadījumā, pašvaldība veic nepieciešamos pasākumus Reklāmas demontāžai, izdevumus par Reklāmas demontāžu piestādot Reklāmas devējam. Ja no nekustamā īpašuma tiek radīts kaitējums videi, citām personām piederošam īpašumam, cilvēku drošībai un veselībai, tad rēķins var tikt piestādīts, zemes gabala vai būves uz kuras izvietota reklāma, īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam.
60. Būvvaldes izdoto administratīvo aktu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā var apstrīdēt Kuldīgas novada domes Administratīvajā komisijā.
VIII. NODEVA PAR REKLĀMAS SASKAŅOŠANU
61. Par reklāmas vai reklāmas objekta izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu maksājama pašvaldības nodeva:
61.1. fiziskām personām – 21 euro plus PVN gadā, bet ne mazāka 21 euro.
61.2. juridiskām personām – 35 euro plus PVN gadā, bet ne mazāka 35 euro.
62. Nodeva maksājama pirms attiecīgā saskaņojuma dokumenta saņemšanas, veicot bezskaidras naudas norēķinu pašvaldības norādītajā norēķinu kontā kredītiestādē saskaņā ar iesniegto rēķinu.
63. No nodevas ir atbrīvotas Kuldīgas novada pašvaldības struktūrvienības, pašvaldības iestādes, aģentūras un pašvaldības kapitālsabiedrības, kā arī privātas fiziskas vai juridiskas personas par tādas izkārtnes izvietošanu, kas izvietota tādā nekustamajā īpašumā (zemesgabalā vai būvē), kurā attiecīgā fiziskā vai juridiskā persona tieši veic saimniecisku darbību, un kas var saturēt informāciju par personas nosaukumu, darbības veidu, darba laiku, pārdodamo produkciju vai sniegtajiem pakalpojumiem, kontaktinformāciju (arī tīmekļa vietnes adresi).
64. Netiek atmaksātas tās pašvaldības nodevas summas, kas aprēķinātas un iekasētas, pamatojoties uz reklāmas un vizuālā komunikācijas objekta izvietotāja sniegtajām ziņām, un ja pēc pašvaldības nodevas samaksāšanas reklāmas izvietotājs samazinājis reklāmas eksponēšanas ilgumu.
IX. NOSLĒGUMA JAUTĀJUMI
65. Noteikumi stājās spēkā likuma "Par pašvaldībām" 45. pantā noteiktā kārtībā.
66. Ar šo Noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē:
66.1. Kuldīgas novada pašvaldības 2010. gada 27. augusta saistošie noteikumi Nr. 2010/19 "Par reklāmu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Kuldīgas novadā";
66.2. Skrundas novada domes 2012. gada 26. janvāra saistošie noteikumi Nr. 1/2012 "Reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvo materiālu izvietošana publiskās vietās Skrundas novadā";
66.3. Alsungas novada domes 2014. gada 5. maija saistošo noteikumu Nr. 3/2014 "Alsungas novada kārtības un administratīvās atbildības noteikumi" 28.–33. punktu.
Kuldīgas novada domes priekšsēdētāja vietnieks A. Roberts
1. pielikums
Kuldīgas novada
saistošajiem noteikumiem Nr. 2022/18
"Par reklāmas un citu informatīvo materiālu
izvietošanu publiskās vietās vai vietās,
kas vērstas pret publisku vietu Kuldīgas novadā"
LĪGUMS
PAR REKLĀMAS UN VIZUĀLĀS KOMUNIKĀCIJAS OBJEKTA
EKSPONĒŠANU
Kuldīgā, 20____. gada______________
Kuldīgas novada pašvaldība, reģ. Nr. 90000035590, adrese Baznīcas iela 1, Kuldīga, tās izpilddirektores __________________ personā, kura rīkojas pamatojoties uz pašvaldības nolikumu, turpmāk līgumā saukta – PAŠVALDĪBA, no vienas puses, un
/ fiziskās personas vārds, uzvārds |
juridiskās personas nosaukums, reģ. Nr., amatpersona / |
turpmāk saukts – REKLĀMAS UN VIZUĀLĀS KOMUNIKĀCIJAS OBJEKTA IZVIETOTĀJS, no otras puses, noslēdza šāda satura līgumu.
1. LĪGUMA PRIEKŠMETS
1.1. VIZUĀLĀS KOMUNIKĀCIJAS OBJEKTA IZVIETOTĀJS iegūst tiesības uz vizuālās komunikācijas objektu – reklāmu, izkārtņu, sludinājumu u.c. informatīvo materiālu izvietošanu Kuldīgas pilsētas teritorijā neatkarīgi no zemes, ēkas vai objekta piederības, saskaņā ar Būvvaldē saskaņotu vizuālās komunikācijas objekta projektu.
2. LĪGUMA MAKSA
2.1. VIZUĀLĀS KOMUNIKĀCIJAS OBJEKTA IZVIETOTĀJS maksā vizuālā komunikācijas objekta eksponēšanas nodevu, kuras apmērs noteikts saskaņā ar Kuldīgas novada domes saistošiem noteikumiem Nr. 2022/18;
2.2. VIZUĀLĀS KOMUNIKĀCIJAS OBJEKTA IZVIETOTĀJS veic nodevas iemaksas pašvaldības norādītā norēķinu kontā.
3. PAPILDUS NOTEIKUMI
3.1. Nomas maksas jautājumus un saistības ar tās zemes, ēkas vai objekta, uz kura vizuālā komunikācijas objekta izvietotājs vēlas izvietot vizuālās komunikācijas objektu, īpašnieku, valdītāju vai lietotāju, kārto pats VIZUĀLĀS KOMUNIKĀCIJAS OBJEKTA IZVIETOTĀJS.
3.2. Visām juridiskām un fiziskām personām ir saistoši Kuldīgas novada pašvaldības atbildīgo institūciju norādījumi par uzņēmumu un veikalu skatlogu iekārtojuma sakārtošanu vai nomaiņu, kā arī par izkārtnes vai reklāmas objektu sakārtošanu un uzturēšanu tehniskā, un vizuālā kārtībā.
3.3. Reklāmas un izkārtnes, kas tiek izvietotas pie ēkām – Valsts nozīmes arhitektūras pieminekļiem, projekta stadijā saskaņojamas ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas Kurzemes reģionālās nodaļas galveno valsts inspektoru.
3.4. VIZUĀLĀS KOMUNIKĀCIJAS OBJEKTA IZVIETOTĀJS apņemas par pienākumu paziņot Būvvaldei par izvietotās reklāmas noņemšanu, pārveidošanu.
4. ATBILDĪBA PAR LĪGUMA PĀRKĀPUMIEM
4.1. Parakstot šo Līgumu, VIZUĀLĀS KOMUNIKĀCIJAS OBJEKTA IZVIETOTĀJS vienlaicīgi apliecina, ka ir iepazinies ar Kuldīgas novada saistošajiem noteikumiem Nr. 2022/18 "Par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Kuldīgas novadā", turpmāk tekstā – Noteikumi.
4.2. Ja VIZUĀLĀS KOMUNIKĀCIJAS OBJEKTA IZVIETOTĀJS līguma izpildē iesaista kādu trešo personu, tad tas nes pilnu atbildību par trešās personas saistību nepienācīgu izpildi.
4.3. Ja VIZUĀLĀS KOMUNIKĀCIJAS OBJEKTA IZVIETOTĀJS neveic vizuālās komunikācijas objekta demontāžu 10 dienu laikā pēc vizuālās komunikācijas objekta eksponēšanas termiņa beigām vai no organizācijas, iestādes vai citas juridiskas personas pasludināšanas par maksātnespējīgu vai iestādes slēgšanas un nenodrošina vizuālās komunikācijas objekta sakārtošanu, pašvaldība ir tiesīga veikt vizuālās komunikācijas objekta demontāžu par saviem līdzekļiem, rēķinu piestādot VIZUĀLĀS KOMUNIKĀCIJAS OBJEKTA IZVIETOTĀJAM.
5. LĪGUMA DARBĪBAS TERMIŅŠ
5.1. Līgums ir spēkā no 20__. gada _______________ līdz 20__. g. ________________.
6. PUŠU REKVIZĪTI UN PARAKSTI
Kuldīgas novada pašvaldība | Vizuālās komunikācijas objekta izvietotājs |
2. pielikums
Kuldīgas novada
saistošajiem noteikumiem Nr. 2022/18
"Par reklāmas un citu informatīvo materiālu
izvietošanu publiskās vietās vai vietās,
kas vērstas pret publisku vietu Kuldīgas novadā"
LĪGUMS
VIZUĀLĀS KOMUNIKĀCIJAS OBJEKTA PROJEKTA NOFORMĒJUMA
PARAUGS
PROJEKTA SASTĀVS:
1. titullapa:
– pasūtītājs: fiziskā persona (vārds, uzvārds, personas kods, adrese, kontakttālrunis, e-pasts);
juridiskā persona (nosaukums, reģistrācijas Nr., adrese, kontakttālrunis, e-pasts);
– vizuālās komunikācijas objekta izvietošanas adrese vai atrašanās vieta;
– izpildītājs, autors (arhitekts, dizainers, mākslinieks, kontakttālrunis, e-pasts);
2. iesniegums no pasūtītāja pašvaldībai par atļauju izvietot vizuālās komunikācijas objektu, pievienot nepieciešamās dokumentācijas kopijas (nomas līgums, vienošanās, pilnvara, Zemesgrāmatas apliecība)
3. situācijas plāns – ģenplāns ar vizuālās komunikācijas objekta piesaisti, zemes īpašnieka vai lietotāja rakstisku saskaņojumu (ja vizuālās komunikācijas objekts atrodas uz ēkas – saskaņojums ar mājas īpašnieku vai apsaimniekotāju, to pilnvarotām personām), pilsētas inženierkomunikāciju pārzinošo dienestu pārstāvju rakstisks saskaņojums un VAS "Latvijas Valsts ceļi" rakstisks saskaņojums.
4. vizuālās komunikācijas objekta vizuālais izskats:
– vizuālās komunikācijas objekta krāsaina skice, uzrādot mērogu, gabarītu izmērus, telpiskiem objektiem arī raksturīgie sānskati, virsskats;
– izvietošanas vietas visaptveroša krāsaina fotofiksācija;
– vizuālās komunikācijas objektu izvietojums uz ēkas fasādes vai pilsētas vidē.
Izmantot fotomontāžu;
– vizuālās komunikācijas objekta apgaismojums, ja tāds paredzēts.
– krāsas kvalitatīvā krāsainā izdrukas materiālā vai krāsu paraugus (saskaņā ar krāsu katalogu, ja grafiskais materiāls neatspoguļo patieso krāsu toni);
5. vizuālās komunikācijas objektu izgatavošanas materiālu apraksts, papildefektu raksturojums (piemēram, apgaismojums, kinētiskie elementi u.tml).
3. pielikums
Kuldīgas novada
saistošajiem noteikumiem Nr. 2022/18
"Par reklāmas un citu informatīvo materiālu
izvietošanu publiskās vietās vai vietās,
kas vērstas pret publisku vietu Kuldīgas novadā"
Vizuālās komunikācijas objektu piemēri Kuldīgas vecpilsētā
1) krāsots uz fasādes
2) kalta metāla konstrukcija, krāsota koka virsma
3) kalta metāla konstrukcija, krāsota koka virsma
4) kalta metāla konstrukcija, frēzēta, krāsota koka virsma
5) skatlogiem – lina auduma paneļi ar drukātiem uzrakstiem
6) masīvs koka rāmis ar reljefiem, ornamentiem, plāksne, līmplēve, lielformāta druka, apgaismojums
7) kalta metāla konstrukcija, krāsota koka virsma
8) kalta metāla konstrukcija, frēzēta, krāsota koka virsma
9) krāsots uz fasādes
10) krāsots uz fasādes
11) krāsota koka virsma
12) plāksne, līmplēve
13) kalta metāla konstrukcija, plāksne, līmplēve
Kuldīgas novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. KNP/2022/18 "Par reklāmas un
citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas
pret publisku vietu Kuldīgas novadā"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Saistošo noteikumu nepieciešamības pamatojums | Atbilstoši MK
30.10.2012. noteikumiem Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas
izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērtas pret publisku
vietu" 45. punktam, pašvaldība ir tiesīga noteikt saistošajos noteikumos
kārtību, kādā veicama reklāmas vai reklāmas objektu izvietošanas
uzraudzība un kontrole. Saskaņā ar Administratīvo teritoriju un
apdzīvotu vietu likuma Pārejas noteikumu 17. punktu, 2021. gada
pašvaldību vēlēšanās ievēlētā novada dome izvērtē novadu veidojošo
bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada
saistošos noteikumus. Līdz novada saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 1. jūnijam, ir spēkā novadu veidojošo bijušo pašvaldību saistošie noteikumi, izņemot saistošos noteikumus par teritorijas plānojumu, kurus izstrādā līdz 2025. gada 31. decembrim. Pašreiz reklāmas izvietošanu nosaka Kuldīgas novada pašvaldības 2010. gada 27. augusta saistošie noteikumi Nr. 2010/19 "Par reklāmu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Kuldīgas novadā". Iepriekšminētos jautājumu reglamentē arī Kuldīgas novadu veidojošās Alsungas novada domes 2014. gada 5. maija saistošie noteikumi Nr. 3/2014 "Alsungas novada kārtības un administratīvās atbildības noteikumi" un Skrundas novada domes 2012. gada 26. janvāra saistošie noteikumi Nr. 1/2012 " Reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvo materiālu izvietošana publiskās vietās Skrundas novadā". Ņemot vērā minēto, ir nepieciešams izveidot jaunu tiesisko regulējumu, kas atbilst jaunizveidotās pašvaldības interesēm, nodrošinot vienotu reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, kā arī atbildību par saistošo noteikumu neievērošanu Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā. |
2. Saistošo noteikumu īss satura izklāsts | Saistošie noteikumi izdoti
saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 43. panta pirmās daļas 7. punktu,
Reklāmas likuma 7. panta trešo daļu, Ministru kabineta 30.10.2012.
noteikumu Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai
publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 45.
punktu. Saistoši noteikumi paredz reklāmas vai reklāmas objektu un citu informatīvo materiālu publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu, izvietošanas ierobežojumus nosacījumus, afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību, kā arī Reklāmas apsaimniekošanas un demontāžas kārtību pēc ekspluatācijas termiņa beigām. Noteikumi paredz administratīvās atbildības iestāšanos par šo noteikumu neievērošanu. Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Kuldīgas novada būvvalde. Saistošie noteikumi paredz, ka noteikumu izpildi kontrolēt, fiksēt saistošo noteikumu pārkāpumus, sastādīt administratīvo pārkāpumu protokolus tiesīgi Kuldīgas novada būvvaldes būvinspektori un Kuldīgas novada pašvaldības policijas darbinieki. |
3. Ietekme uz budžetu | Maznozīmīga. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Saistošo noteikumu regulējums attiecas uz personām, kas vēlas izvietot reklāmu vai reklāmas objektu Kuldīgas novada administratīvajā teritorijā. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Personas Saistošo noteikumu
piemērošanas jautājumos var vērsties pie Kuldīgas novada būvvaldes
mākslinieces un Kuldīgas novada pašvaldības policijā. Saistošo noteikumu neskar administratīvās procedūras. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Konsultācijas nav notikušas. |
Kuldīgas novada domes priekšsēdētāja vietnieks A. Roberts