• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome publicē lēmumus par grozījumiem Elektronisko plašsaziņas līdzekļu nozares attīstības nacionālajā stratēģijā, kā arī lēmumus par aizliegumu izplatīt elektroniskā plašsaziņas līdzekļa programmu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes 2022. gada 7. jūlija lēmums Nr. 281/1-2 "Par piekļuves liegšanu tīmekļa vietnēm https://www.rossaprimavera.ru, https://www.mirnov.ru, https://www.ukraina.ru, https://www.dan-news.info, https://www.eurasia.expert, https://www.sharij.net, https://www.sharijnews.net https://www.lug-info.com, https://www.mvdlnr.ru, https://www.er.ru, https:www.er-gosduma.ru, https://www.yugsn.ru, https://www.kazedros.ru un https://www.ritmeurasia.org". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 14.07.2022., Nr. 134 https://www.vestnesis.lv/op/2022/134.8

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts galvenā pārtikas un veterinārā inspektora rīkojums Nr. 99

Par karantīnas noteikšanu un ierobežojumiem Ventspils novada Zlēku pagastā

Vēl šajā numurā

14.07.2022., Nr. 134

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome

Veids: lēmums

Numurs: 281/1-2

Pieņemts: 07.07.2022.

OP numurs: 2022/134.8

2022/134.8
RĪKI

Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes lēmumi: Šajā laidienā 4 Pēdējās nedēļas laikā 2 Visi

Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes lēmums Nr. 281/1-2

Rīgā 2022. gada 7. jūlijā

Par piekļuves liegšanu tīmekļa vietnēm https://www.rossaprimavera.ru, https://www.mirnov.ru, https://www.ukraina.ru, https://www.dan-news.info, https://www.eurasia.expert, https://www.sharij.net, https://www.sharijnews.net https://www.lug-info.com, https://www.mvdlnr.ru, https://www.er.ru, https:www.er-gosduma.ru, https://www.yugsn.ru, https://www.kazedros.ru un https://www.ritmeurasia.org

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (turpmāk arī – Padome) šādā sastāvā – Padomes priekšsēdētāja vietniece Ieva Kalderauska, Padomes locekle Ilva Milzarāja, Padomes loceklis Andis Plakans –, izvērtējot Padomes Monitoringa departamenta 2022.gada 6.jūlija pārbaudes ziņojumus Nr. P/2022/6-6/57 un Nr. P/2022/6-6/58,

konstatē:

[1] Padome, veicot Latvijas informatīvās telpas monitoringu nolūkā veikt tai Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma 60.pantā noteiktās funkcijas, ir veikusi dažādu tīmekļa vietņu pārbaudi, vērtējot tīmekļa vietnēs izvietoto audio, audiovizuālo un rakstisko saturu.

[2] 2022.gada 29.jūnijā Padome ir saņēmusi vēstuli no citas valsts pārvaldes iestādes, kurā sniegta informācija par tīmekļa vietņu https://www.rossaprimavera.ru, https://www.mirnov.ru, https://www.ukraina.ru, https://www.dan-news.info, https://www.eurasia.expert, https://www.sharij.net, https://www.sharijnews.net, https://www.lug-info.com, https://www.mvdlnr.ru, https://www.er.ru, https:www.er-gosduma.ru, https://www.yugsn.ru, https://www.kazedros.ru un https://www.ritmeurasia.org pārbaudi un tajā konstatēto informāciju. Vēstulē norādīts, ka ir ticis konstatēts, ka, minētās tīmekļa vietnes tiek izmantotas Krievijas agresīvās propagandas atbalstīšanai, tajā skaita izplatot sagrozītu un nepatiesu informāciju par Krievijas uzsākto karu pret Ukrainu un Krievijas pastrādātajiem kara noziegumiem un tos attaisnojot.

[3] Veicot minēto tīmekļa vietņu pārbaudi (pārbaudes rezultāti apkopoti Padomes Monitoringa departamenta 2022.gada 6.jūlija pārbaudes ziņojumos Nr. P/2022/6-6/57 un Nr. P/2022/6-6/58), Padome un kompetentā valsts pārvaldes iestāde ir konstatējusi, ka minētajās tīmekļa vietnēs tiek izplatīta arī sagrozīta un nepatiesa informācija par notikumiem pasaulē, tajā skaitā arī par karu Ukrainā, attaisnojot Krievijas veiktās darbības. Tāpat izplatīta ar naidu kurinoša informācija un informācija, kura diskreditē Latviju un NATO. Šāda informācija Latvijas informatīvajā telpā var radīt maldīgu priekšstatu par notikumiem pasaulē, negatīvi ietekmēt dažādu sabiedrības grupu līdzāspastāvēšanu un radīt apdraudējumu Latvijas valsts drošībai. Tīmekļa vietnēs izvietota, piemēram, šāda informācija:

[3.1] tīmekļa vietne https://www.rossaprimavera.ru:

[3.1.1] tas ir informācijas aģentūras "Krasnaja Vesna" ("Sarkanais pavasaris") izdevums, kurā tiek atbalstīts iebrukums Ukrainā un tīmekļa vietnes kopējais naratīvs tiek ieturēts Krievijas agresīvās propagandas stilā;

[3.1.2] galvenais publikāciju naratīvs ir Donbasa un visas Ukrainas "atbrīvošana";

[3.1.3] karš Ukrainā tiek saukts par "specoperāciju";

[3.1.4] Ukrainas karavīri tiek saukti dažādi vairākos atsevišķos gadījumos, gan par banderoviešiem, gan nacistiem, gan fašistiem;

[3.1.5] propagandas nolūkos tiek informēts, ka starptautiskajā kosmiskajā stacijā Krievijas kosmonauti esot izvietojuši Luhanskas Tautas republikas karogu;

[3.1.6] tiek informēts, ka tikuši apbalvoti Krievijas desantnieki par piedalīšanos "specoperācijā" Ukrainā;

[3.1.7] informācija, ka iebrukums Ukrainā nebūtu noticis, ja NATO nepaplašinātos Austrumu virzienā;

[3.1.8] tiek informēts, ka ukraiņu karavīri, atkāpjoties no Lisičanskas, esot aplaupījuši un dedzinājuši veikalus;

[3.1.9] Lisičanskas iedzīvotāji teikuši, ka visa pilsēta gaidījusi krievu armijas atnākšanu;

[3.1.10] Luhanskas Tautas republikas vadītājs apsveicis iedzīvotājus republikas atbrīvošanu no Kijevas okupantiem;

[3.1.11] Krievijas Domes pārstāvis draud, ka Somijas iestāšanās NATO un NATO bāzu izvietošana Somijā, varētu izsaukt Krievijas un NATO valstu konfliktu, līdzīgi tādam, kas notiek Ukrainā;

[3.1.12] par raķešu triecienu pa Kremenčuhas tirdzniecības centru Ukrainas vadība izveidojusi viltus ziņas, lai notikušajā vainotu Krieviju.

[3.2] tīmekļa vietne https://www.mirnov.ru:

[3.2.1] tas ir interneta izdevums "Mir Novostej" ("Ziņu Pasaule") (iespējams arī abonēt un saņemt plašāku informāciju), kurā tiek atbalstīts iebrukums Ukrainā un tīmekļa vietnes kopējais naratīvs tiek ieturēts Krievijas agresīvās propagandas formā;

[3.2.2] īpaši negatīva informācija par Galkinu un Pugačovu, jo viņi ir pret karu un ir aizbraukuši no Krievijas.

[3.2.3] sakāpināta informācija par to, ka Kijevā gatavojos aizliegt krievu valodā grāmatas, izrādes, koncertus, izrādes un citus kultūras produktus;

[3.2.4] Somija ar savu vēlmi iestāties NATO esot veikusi bīstamu eksperimentu un pārrāvusi saites ar Krieviju, kas var novest pie līdzīga konflikta Krievija pret NATO, kāds jau vērojams Ukrainā;

[3.2.5] Ukrainas armijas atkāpšanos no Lisičanskas sauc par ukraiņu karavīru bēgšanu;

[3.2.6] tiek informēts, ka pēc Lisičanskas ieņemšanas ir "atbrīvota" visa Luhanskas Tautas republikas teritorija no nacistiem;

[3.2.7] Brisele aizliegusi Eiropā aicināt palīgos Krievijas ugunsdzēsējus, lai dzēstu mežu ugunsgrēkus;

[3.2.8] karš Ukrainā tiek saukts par "specoperāciju";

[3.2.9] NATO samitā esot pieņemts lēmums "par dzelzs sienas veidošanu starp Rietumiem un Krieviju". Tas esot mēģinājums iebaidīt Krieviju no NATO puses.

[3.3] tīmekļa vietne https://www.ukraina.ru:

[3.3.1] tas ir interneta izdevums, kuru veido "Rossija Segodnja" ("Krievija Šodien") (to dibinājusi Starptautiskā informācijas aģentūra "Rossija Segodnja" ("Krievija Šodien")), kurā tiek atbalstīts iebrukums Ukrainā un tīmekļa vietnes kopējais naratīvs tiek ieturēts Krievijas agresīvās propagandas formā;

[3.3.2] militārais eksperts, fonda "Osnovanije" prezidents Aleksejs Anpilogovs izteicās par tālāko kaujas darbību Ukrainā, saka, ka pēc Donbasa ieņemšanas Krievijas armija ies tālāk Ukrainas vidienē un ieņems arī Harkivu;

[3.3.3] karš Ukrainā tiek saukts par "specoperāciju";

[3.3.4] politologs Aleksejs Muhins saka, ka Krievija karo ar NATO, Rietumi ir nostājušie uz sankciju, konfrontācijas ceļa un iet NATO un Rietumu sabrukšanas virzienā;

[3.3.5] tiek uzsvērts, ka Ukrainas armijā ir zems kaujas gars. Tajā pašā laikā lielot Krievijas armijas kaujas garu un spējas;

[3.3.6] tīmekļa vietnē ir iespēja reģistrējoties bezmaksas skatīties 24 stundas vairāk nekā 1000 Krievijas televīzijas programmas HD formātā;

[3.4] tīmekļa vietne https://www.dan-news.info:

[3.4.1] tas ir interneta izdevums "Donjecakaja agentura novostej" ("Doņeckas ziņu aģentūra"), kuru veido tā saucamā Doņeckas Tautas republika un, kurā tiek atbalstīts iebrukums Ukrainā, īpaši sniedzot informāciju Doņeckas reģionā un tīmekļa vietnes kopējais naratīvs tiek ieturēts šodienas Krievijas agresīvās propagandas stilā;

[3.4.2] karš Ukrainā tiek saukts par "specoperāciju";

[3.4.3] tiek informēts, ka "specoperācijā" Ukrainā piedalās 4000 brīvprātīgo no Krievijas;

[3.4.4] Ukrainas armijas apšaudes rezultātā cietuši civiliedzīvotāji Doņeckā un Makejevkā;

[3.4.5] teritorija Maskavā, kur atrodas Lielbritānijas vēstniecība nosaukta par godu tā saucamajai Luhanskas Tautas republikai;

[3.4.6] pēc atbrīvošanas no Ukrainas okupantiem Luhanskas Tautas republikā esot sākusies jauna dzīve;

[3.4.7] Krievijas Aizsardzības ministrs Šoigu informējis Putinu par Luhanskas Tautas republikas "atbrīvošanu";

[3.4.8] neonacisti Artemovskas pilsētā ieņēmuši svešvalodu apguves institūtu un civiltiesisko aktu reģistrācijas iestādi’.

[3.5] tīmekļa vietne https://www.eurasia.expert:

[3.5.1] tas ir interneta informatīvi analītisks izdevums un zinātnisks žurnāls par Eirāzijas reģionu, kurā tiek atbalstīts iebrukums Ukrainā un tīmekļa vietnes kopējais naratīvs tiek ieturēts šodienas Krievijas agresīvās propagandas stilā;

[3.5.2] karš Ukrainā tiek saukts par "specoperāciju";

[3.5.3 tiek izteikts viedoklis, ka poļi ies tālāk. Polija varot iebrukt Ukrainā un tas radot riskus Krievijai un Baltkrievijai;

[3.5.4] ASV izvieto Eiropā vairāk tankus, tādējādi radot draudus Krievijai un Baltkrievijai;

[3.5.5] Krievijas Ārējas izlūkošanas dienesta vadītājs Sergejs Nariškins par karu Ukrainā: "Krievija aizstāv vispārcilvēciskās vērtības, cīnās par savu vietu pasaulē, par savu vēsturisko nākotni un viennozīmīgi uzvarēs";

[3.5.6] Krievijas Drošības padomes sekretārs Nikolajs Patruševs par "specoperācijas" uzsākšanu Ukrainā: "Ukrainā izplatījās neonacisms, tās teritorijā funkcionēja biolaboratorijas, kuras bija militāri bioloģiskajā ASV programmā, kā arī Kijevas varas paziņojumi par kodolieroču radīšanu un iestāšanos NATO radīja būtiskus draudus ne tikai Krievijas drošībai, bet arī visas pasaules drošībai";

[3.5.7] Eiropas Savienības militarizācija sākās jau pirms Ukrainas notikumiem un Eiropas Savienība kļūst arvien agresīvāka;

[3.5.8] Baltkrievijas parlamenta pārstāvis Gaidukevičs saka, ka Krievijas "specoperācija" novērsa Ukrainas triecienu pa Baltkrieviju;

[3.5.9 tiek informēts, ka ASV un Polija plāno sagrābt Rietumukrainu. Tādi esot ASV un Polijas patiesie plāni;

[3.5.10] par pārtikas globālo krīzi visā pasaulē tiek vainoti kolektīvie Rietumi un ASV, jo noteica pret Krieviju sankcijas.

[3.6] tīmekļa vietne https://www.sharij.net:

[3.6.1] tā ir interneta vietne, kuru ir izveidojuši Ukrainas iedzīvotāji (nav saprotams vai viņi arī tagad dzīvo Ukrainā) Anatolijs Šarijs un Olga Šarija, kuri tagad ir opozīcijā prezidentam Zelenskim. Vietnē tiek atbalstīts iebrukums Ukrainā un tīmekļa vietnes kopējais naratīvs tiek ieturēts šodienas Krievijas agresīvo propagandu atbalstošs;

[3.6.2] karš Ukrainā tiek saukts par "specoperāciju";

[3.6.3] galvenais publikāciju naratīvs ir Donbasa un visas Ukrainas "atbrīvošana";

[3.6.4] Ukrainas karavīri esot pārdevuši krieviem Francijas piegādātos ieročus;

[3.6.5] Vācija vedot ar Krieviju slepenas sarunas un esot gatava pārtraukt palīdzību Ukrainai;

[3.6.6] Ukraina esot mainījusi savus plānus un nolēmusi militārā veidā atgūt Krimu un padzīt no turienes visus iebraukušos no Krievijas;

[3.6.7] Krievija piedraud veikt raķešu triecienus pa Ukrainas valsts iestādēm;

[3.6.8] Krievijas Ārlietu ministrija norāda, ka neesot pat teorētiskas iespējas spriest par iespējamo Putina un Zelenska tikšanos.

[3.7] tīmekļa vietne https://www.sharijnews.net:

Tīmekļa vietnē https://www. sharij news.net tika konstatēts, ka to atverot, atveras iepriekš apskatītā vietne https://www.sharij.net.

[3.8] tīmekļa vietne https://www.lug-info.com:

[3.8.1] Luhanskas Tautas republikas informācijas centra mājaslapa, kurā tiek attēlotas ziņas par notiekošo šajā reģionā un šajā tīmekļa vietnē ir plašs spektrs propagandas ziņu. Vietnē tiek atbalstīts iebrukums Ukrainā un tīmekļa vietnes kopējais naratīvs tiek ieturēts Krievijas agresīvo propagandu atbalstošs;

[3.8.2] karš Ukrainā tiek saukts par "specoperāciju";

[3.8.3] Luhanskas republikas Tautas milicija un Krievijas Federācijas Bruņotie spēki pilnībā "atbrīvoja" republikas teritoriju no Ukrainas bruņotajiem formējumiem. To paziņoja republikas vadītājs Leonīds Pasečņiks. "Šodien mūsu karaspēks ar Krievijas bruņoto spēku atbalstu atbrīvoja Lisičanskas pilsētu, tādējādi pabeidzot republikas atbrīvošanu tās vēsturiskajās robežās," viņš arī norādīja, ka "Kijevas drošības spēki pastāvīgi izmantoja civiliedzīvotājus pilsētās kā dzīvos vairogus";

[3.8.4] no 17.februāra līdz 30.jūnijam tā saucamās Luhanskas Tautas republikas pārstāvniecība ir fiksējusi, ka Ukrainas militārie grupējumi 1019 reizes ar smago artilēriju ir apšaudījuši Luhanskas apgabala teritoriju;

[3.8.5] uz gandrīz pilnīgas Kijevas iepriekš okupētās tā saucamās Luhanskas Tautas republikas teritorijas atbrīvošanas fona būtiski pieaudzis to republikas iedzīvotāju skaits, kuri vēlas iegūt Krievijas pilsonību;

[3.8.6] tā saucamā Luhanskas Tautas republika nepieļaus Ukrainas pārziņā esošo atbrīvoto teritoriju atgriešanos. Pasečņiks saka: "Skaidrs, ka teritorijas, kurās esam iekļuvuši, neviens nevienam neatdos. Mūsu armijai Luhanskas Tautas republikas Tautas milicijas vienībām, kas darbojas pilnā sadarbībā ar Krievijas bruņoto spēku vienībām, ir pietiekami daudz spēku un līdzekļu, lai novērstu to."

[3.8.7] Lisičanskas iedzīvotāji ar prieku sagaida "atbrīvotājus" - tā saucamās Luhanskas Tautas republikas Tautas miliciju;

[3.8.8] Tautas milicija ("Narodnaja milicija") aicina Ukrainas bruņoto spēku aģitācijas vienību karavīrus Lisičanskā nolikt ieročus. Tā saucamās Luhanskas Tautas republikas Tautas milicijas karavīri ar sabiedroto spēku atbalstu speciālās operācijas laikā turpina atbrīvot Luhanskas "tautas republikas" teritoriju no Ukrainas formācijām. Par galveno notikumu centru šobrīd ir kļuvusi pilsēta Lisičanska, kas atrodas Severskas Doņecas upes labajā krastā. Aizsardzības departamenta artilēristi dod pēdējo iespēju ukraiņu nacionālistiem;

[3.8.9] Ukrainas varas iestādes neizlaida no valsts Izraēlas pilsoni un nosūtīja viņu karot uz Donbasu.

[3.9] tīmekļa vietne https://www.mvdlnr.ru:

[3.9.1] tā ir tā saucamās Luhanskas Tautas republikas Iekšlietu ministrijas mājas lapa, kurā tiek atspoguļoti notikumi Luhanskas Iekšlietu ministrijas darbā un viss, kas notiek Luhanskas "reģionā un šajā tīmekļa vietnē ir plašs spektrs propagandas ziņu. Vietnē tiek atbalstīts iebrukums Ukrainā un tīmekļa vietnes kopējais naratīvs tiek ieturēts šodienas Krievijas agresīvo propagandu atbalstošs;

[3.9.2] apsveikums tā saucamās Luhanskas Tautas republikas dienā, kur tiek paziņots, ka vēl nedaudz un visa tā saucamā Luhanskas Tautas republikas teritorija tiks atbrīvota no Ukrainas bruņotajiem spēkiem, nacionālistu soda bataljoniem un militārajiem formējumiem, kuri bezspēcīgā niknumā iznīcina mierīgas pilsētas. Papildus tiek minēts, ka: "Šis gads iezīmējās ar ilgi gaidītu notikumu - Krievijas Federācijas prezidents V.V. Putins parakstīja dekrētu par Luhanskas Tautas Republikas atzīšanu. Luhanskas Tautas republikas sistemātiski atgriežas zemē, kuru uz laiku ieņēma Ukrainas varas iestādes";

[3.9.3] tiek izplatīts apsveikums Krievijas dienā 12.jūnijā, kurā tiek norādīts, ka "Luhanskas un visa Donbasa iedzīvotājiem šiem svētkiem ir īpaša vērtība, jo jau 8 gadus aizstāvam savas tiesības saukties par krieviem un runāt savā dzimtajā valodā. Mēs mīlam Krieviju un uzskatām to par savu lielo dzimteni. Tā tas vienmēr ir bijis un būs!";

[3.9.4] Tiek uzsvērts:12.jūnijā Laimīgu Krievijas dienu! Krievijas robežas nekur nebeidzas;

[3.9.5] tā saucamās Luhanskas Tautas republikas Iekšlietu ministrija informē iedzīvotājus, ka Ukrainas specdienesti, lai destabilizētu situāciju republikā un radītu paniku pilsoņos, internetā apzināti izplata nepatiesu informāciju un norāda, ka lai gūtu ticamas ziņas Luhanskas reģionu Iekšlietu ministrija aicina republikas iedzīvotājus informāciju pārbaudīt tā saucamās Luhanskas Tautas republikas Iekšlietu ministrijas oficiālajā saitē: https://mvdlnr.ru;

[3.9.6] Ukraina turpina veikt bezjēdzīgu un zemisku teroru. Piespiesti pamest Kremennaju, iebrucēji veica virkni atliktu sabotāžas aktu, kuru mērķis nebija konkrētas personas, bet gan pats notikušā fakts. Terors terora dēļ. Kāda ir valsts - tādas ir metodes. Tiek uzsvērts, ka "ar šādu rīcību Ukraina kārtējo reizi demonstrējusi savu pozīciju attiecībā pret Donbasa iedzīvotājiem. Notikumi Kremennajā spilgti ilustrē Kijevas režīma nevēlēšanos uzsākt procesus mierīgas dzīves atjaunošanai Luhanskas Tautas Republikas zemē, valsts institūciju darbības uzlabošanai."

[3.10] tīmekļa vietne https://www.er.ru:

[3.10.1] tā ir Krievijas partijas "Vienotā Krievija" mājaslapa, kurā tiek izvietota informācija par veiktajām aktivitātēm Ukrainas teritorijā un Krievijā un šajā tīmekļa vietnē ir plašs spektrs propagandas ziņu. Vietnē tiek atbalstīts iebrukums Ukrainā un tīmekļa vietnes kopējais naratīvs tiek ieturēts šodienas Krievijas agresīvo propagandu atbalstošs;

[3.10.2] frakcijas "Vienotā Krievija" tikšanas ar tā saucamās Luhanskas Tautas republikas Tautas padomi bija veltīta mierīgas dzīves atjaunošanas plāniem Donbasā, kā arī tam, lai varētu sinhronizēt tā saucamās Luhanskas Tautas republikas likumdošanu ar Krievijas;

[3.10.3] karš Ukrainā tiek saukts par "specoperāciju";

[3.10.4] Krievijas bijušais prezidents un bijušais premjers Dmitrijs Medvedevs: "Militārās specoperācijas mērķis – cilvēku aizsardzība, kurus Kijevas režīms gadiem ilgi ir pakļāvis necilvēcīgai attieksmei un vardarbībai";

[3.10.5] partija "Vienotā Krievija" evakuē smagi ievainotos civiliedzīvotājus no Donbasa un atbrīvotajām teritorijām uz Krieviju ārstēšanai;

[3.10.6] tiek uzsvērts, ka "Tuvākajā laikā Doņeckas Tautas republikā" tiks atvērti papildu punkti Krievijas Federācijas pasu izsniegšanai".

[3.11] tīmekļa vietne https:www.er-gosduma.ru:

[3.11.1] Tā ir Krievijas partijas "Vienotā Krievija" Valsts domes frakcijas mājaslapa, kurā tiek izvietota informācijas par Krievijas partijas "Vienotā Krievija" frakcijas aktivitātēm Krievijas Valsts domē un šajā tīmekļa vietnē ir plašs spektrs propagandas ziņu. Vietnē tiek atbalstīts iebrukums Ukrainā un tīmekļa vietnes kopējais naratīvs tiek ieturēts šodienas Krievijas agresīvo propagandu atbalstošs;

[3.11.2] karš Ukrainā tiek saukts par "specoperāciju";

[3.11.3] humanitāro projektu formā ASV Krievijā ielaiž "Trojas zirgus", lai saasinātu protesta akcijas;

[3.11.4] partija "Vienotā Krievija" paziņo par labdarības akcijas sākumu, lai palīdzētu tā saucamo Luhanskas un Doņeckas Tautas republiku iedzīvotājiem;

[3.11.5] partijas "Vienotā Krievija" frakcijas vadītāja vietnieks Jevgeņijs Revenko paziņo, ka atbildība par Ukrainas mierīgo iedzīvotāju apšaudīšanu gulstas uz tiem, kas piegādā ieročus Kijivai;

[3.11.6] jau no pirmās "specoperācijas" dienas partija "Vienotā Krievija" sniedz visaptverošu palīdzību evakuētajiem Donbasa iedzīvotājiem, kā arī tiem, kas palikuši Luhanskas un Doņeckas tā saucamo Tautas republiku" atbrīvotajās teritorijās;

[3.11.7] tiek uzsvērts, ka, "palīdzēt Doņeckas un Luhanskas Tautas republikas tautiešiem ir mūsu svēts pienākums";

[3.11.8] Krievijas Valsts dome pieņem likumu par spoguļpasākumiem, reaģējot uz to valstu rīcību, kuras diskriminē vai aizliedz Krievijas medijus.

[3.12] tīmekļa vietne https://www.yugsn.ru:

[3.12.1] tā ir Dienvidu ziņu dienesta mājaslapa, kurā tiek norādīts: "Mūsu mērķis ir sniegt interneta lasītājam vispilnīgāko un objektīvāko informācijas ainu. Vietnes informācijas politikas prioritātes ir sociālās un politiskās dzīves, varas struktūru, biznesa, ekonomikas, politikas, Krievijas dienvidu un Ziemeļkaukāza kultūras ziņām." Tai pat laikā tīmekļa vietnē ir plašs spektrs propagandas ziņu. Vietnē tiek atbalstīts iebrukums Ukrainā un tīmekļa vietnes kopējais naratīvs tiek ieturēts šodienas Krievijas agresīvo propagandu atbalstošs;

[3.12.2] karš Ukrainā tiek saukts par "specoperāciju";

[3.12.3] krievi ir "par" masveida triecieniem militārajiem objektiem Ukrainā;

[3.12.4] Ukrainas propagandisti manipulējot ar krievu emocijām turpina tiražēt "feikus" par krievu armijas "briesmīgām apšaudēm" pa apdzīvotām vietām;

[3.12.5] Krievijas Likumdevēju padomes sēdē Vladimirs Putins ir paziņojis, ka: "Rietumi ir sagatavojuši ukraiņu tautai palīgmateriālu likteni. Tāpat valsts vadītājs arī sacīja, ka īpašā operācija novērsa konfliktu, kas varētu uzliesmot valstī, un brīdināja par zibens ātru reakciju, ja kāds vēlēsies iejaukties situācijā Ukrainā, radot stratēģiskus draudus Krievijas Federācijai. Vienlaikus viņš piebilda, ka Krievijas varas iestāžu rīcībā ir visi instrumenti, "ar kādiem tagad neviens nevar lepoties.";

[3.12.5] Krievijas militāristi, tāpat kā Sarkanā armija, palīdz Ukrainai;

[3.12.6] Krievijas Aizsardzības ministrs Šoigu: "Luhanskas Ttautas republika ir pilnībā atbrīvota";

[3.12.7] pasaules medijos un sociālajos tīklos ik dienas parādās viltus ziņas no Ukrainas par Krievijas armijas it kā pastrādātajiem noziegumiem, kurās tiek runāts par krievu gandrīz iedzimto barbarismu;

[3.12.8] Krievijas Federācijas prezidents Vladimirs Putins apsveikumā Lielajā Tēvijas karā uzvaras 77.gadadienā uzrunāja militārpersonas, kas piedalās speciālajā operācijā Ukrainā: "Mēs lepojamies ar neuzvarēto drosmīgo uzvarētāju paaudzi, un mūsu pienākums ir saglabāt piemiņu par tiem, kas sagrāva nacismu. Šajās dienās jūs cīnāties par mūsu tautu Donbasā, par mūsu Dzimtenes - Krievijas drošību," sacīja Vladimirs Putins.

[3.13] tīmekļa vietne https://www.kazedros.ru:

[3.13.1] tā ir Krievijas partijas "Vienotā Krievija" Kazaņas nodaļas mājaslapa, kurā tiek izvietota informācija par partijas Kazaņas nodaļas veiktajām aktivitātēm, kas vairāk ir sadzīviska un ekonomiska rakstura, ne militāra, taču fakts, ka Krievija tiek parādīta kā "labdaris un glābējs" Ukrainai ir plaši izklāstīts. Vietnē tiek atbalstīts iebrukums Ukrainā un tīmekļa vietnes kopējais naratīvs tiek ieturēts šodienas Krievijas agresīvo propagandu atbalstošs;

[3.13.2] sestdien, 25.jūnijā, Krievijas galvaspilsētu apmeklēja tā saucamo Doņeckas un Luhanskas Tautas republiku, kā arī Mariupoles izglītības iestāžu absolventi, kuri dzīvo pagaidu izmitināšanas centros Tatarstānā;

[3.13.3] pēc Krievijas Federācijas Valsts domes deputāta Ireka Boguslavska iniciatīvas evakuētajiem no tā saucamajām Doņeckas un Luhanskas Tautas republikām nosūtīta ceturtā kravas automašīna ar uzņēmuma "Nefis Cosmetics" produkciju;

[3.13.4] partijas aktīvisti un gādīgie Kazaņas iedzīvotāji partijas "Vienotā Krievija" reģionālās nodaļas grāmatu savākšanas punktā nodeva vairāk nekā piecus tūkstošus iespiestu izdevumu krievu valodā tā saucamo Doņeckas un Luhanskas Tautas republiku bērniem;

[3.13.5] pateicoties partijas "Vienotā Krievija" akcijai, bēgļi no Donbasa varēja sēsties pie Lieldienu maltītes.

[3.14] tīmekļa vietne https://www.ritmeurasia.org

[3.14.1] tīmekļa vietnē https://www.ritmeurasia.org tiek norādīts, ka šī ir ekspertu un informācijas platforma profesionālai saziņai starp postpadomju valstu politiķiem, sabiedriskajiem darbiniekiem, ekspertiem un žurnālistiem, taču šajā tīmekļa vietnē ir plašs spektrs propagandas ziņu. Vietnē tiek atbalstīts iebrukums Ukrainā un tīmekļa vietnes kopējais naratīvs tiek ieturēts Krievijas agresīvo propagandu atbalstošs;

[3.14.2] karš Ukrainā tiek saukts par "specoperāciju";

[3.14.3] pašreizējā konflikta saasināšanos ap Odesu, Čūskas salu un citiem Gaisa aizsardzības spēku stratēģiski svarīgiem punktiem Melnās jūras reģionā eksperti saista ar vienu no Kijevas režīma galvenajiem uzdevumiem;

[3.14.3] pēc Krievijas Federācijas speciālās militārās operācijas sākuma Ukrainā, Kazahstāna neitralitātes aizsegā gandrīz atklāti atbalsta Kijevu. Vismaz nacionālistisko tieksmju stiprināšanas, vēstures falsifikācijas un koķetēšanas ar Rietumiem ziņā kazahu ceļš ir ļoti līdzīgs ukraiņu ceļam;

[3.14.4] Krievijas prezidents savā Uzvaras dienas uzrunā atzīmēja, ka šodien mūsu kopējais pienākums ir nepieļaut nacisma atdzimšanu, kas cilvēkiem no dažādām valstīm nesa tik daudz ciešanu;

[3.14.5] Kijevas režīms gatavo jaunas provokācijas attiecībā uz mierīgajiem iedzīvotājiem.

[4] Kopumā minētajās tīmekļa vietnēs tiek izplatīts naratīvs, ka rietumvalstis un NATO ir vainīgas pie situācijas Ukrainā, savukārt Krievija tikai vēlas nodrošināt mieru pasaulē. Tiek izplatīta būtiski sagrozīta un maldinoša aktuālā informācija par notikumiem pasaulē, kā arī diskreditētas NATO spējas aizstāvēt jebkuru NATO dalībvalsti, attaisnots Krievijas iebrukums Ukrainā. Šādas informācijas izplatīšana, apzināti maldinot sabiedrību par Krievijas Federācijas patiesajiem mērķiem Ukrainā, noskaņojot sabiedrību pret Ukrainas valsti un tautu, negatīvi ietekmē dažādu sabiedrības grupu mierīgu līdzāspastāvēšanu arī Latvijā un rada riskus dažādām negatīvām provokācijām, kas rada būtisku apdraudējumu Latvijas valsts drošībai un sabiedriskajai kārtībai un drošībai.

Ievērojot konstatēto, Padome

secina:

[5] ] Padomes 2022.gada 7.jūlija sēdes laikā Padome ir pārliecinājusies par minēto tīmekļa vietņu izplatīto saturu. Elektronisko sakaru likuma 13.5 pantā ir noteikts, ka "Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei, izvērtējot valsts iestāžu sniegto informāciju, ir tiesības pieņemt lēmumu, ar kuru ierobežo piekļuvi tādām Latvijas teritorijā pieejamām tīmekļvietnēm, kurās tiek izplatīts saturs, kas apdraud vai var apdraudēt valsts drošību vai sabiedrisko kārtību un drošību, liedzot piekļuvi šo tīmekļvietņu domēna vārdam vai interneta protokola (IP) adresei." Minētā tiesību norma paredz Padomes tiesības, izvērtējot no citām valsts pārvaldes iestādēm saņemto informāciju, pieņemt lēmumu par piekļuves liegšanu tīmekļa vietnēm, ja tajās izplatītais satura apdraud vai var apdraudēt valsts drošību vai sabiedrisko kārtību un drošību.

Ar terminu "valsts drošība" ir saprotama pasākumu sistēma valsts politisko un ekonomisko pamatu un valsts robežu aizsargāšanai. Šis termins ietver arī "nacionālo drošību", kas atbilstoši Nacionālās drošības likuma 1.pantā noteiktajam ir "valsts un sabiedrības īstenotu vienoto, mērķtiecīgu pasākumu rezultātā sasniegts stāvoklis, kurā ir garantēta valsts neatkarība, tās konstitucionālā iekārta un teritoriālā integritāte, sabiedrības brīvības attīstības perspektīva, labklājība un stabilitāte." Ievērojot to, ka ir nepieciešams nodrošināt nacionālo drošību un savlaicīgi prognozēt un novērst valsts iekšējo un ārējo apdraudējumu, kā arī garantēt valsts aizsardzību, sabiedrības drošību un tās demokrātisko attīstību, nav pieļaujams, ka Latvijas informatīvajā telpā – gan elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmās un pakalpojumos, gan interneta vidē – tiek izplatīts tāds saturs, kas apdraud vai var radīt apdraudējumu valsts drošībai.

[6] Padome secina, ka 3.punktā minētās tīmekļa vietnes tiek izmantotas, lai, piemēram, izplatītu propagandu, kara propagandu, atbalstītu karu (saucot par "specoperāciju") Ukrainā un pret Ukrainas valsti un ukraiņu nāciju vērstu naratīvu. Tīmekļa vietņu, kurās tiek izplatīta sagrozīta un nepatiesa informācija, kara propaganda, kā arī karu attaisnojoša informācija, izplatīšanas ierobežošana ir nepieciešama, lai nodrošinātu valsts drošību, sabiedrisko kārtību un drošību.

[7] Ņemot vērā Padome monitoringa rezultātā konstatēto, kompetentās iestādes sniegto informāciju, tīmekļa vietnēs izvietoto saturu, kā arī ģeopolitisko situāciju pasaulē, Padome atzīst, ka piekļuves liegšana minētajām tīmekļa vietnēm veicama nekavējoties. Padome norāda, ka jebkura nepamatota kavēšanās ar piekļuves liegšanu tīmekļa vietnēm veicinātu apstākļus, ka tīmekļa vietnēs joprojām tiktu izplatīta tāda informācija, kas apdraud valsts drošību, kā arī dezinformācija un viltus ziņas, taču esošajā ģeopolitiskajā situācijā tieši pretēji – nepieciešams nodrošināt uzticamas, kvalitatīvas un faktos balstītas patiesas informācijas pieejamību.

[8] Ņemot vērā, ka lēmums par piekļuves ierobežošanu minētajām tīmekļa vietnēm ir administratīvais akts, pieņemot lēmumu par piekļuves ierobežošanu tīmekļa vietnēm, jāizvērtē administratīvā akta lietderības apsvērumi.

[8.1] Administratīvā akta nepieciešamība leģitīmā mērķa sasniegšanai – Satversmes 100.pants paredz "Ikvienam ir tiesības uz vārda brīvību, kas ietver tiesības brīvi iegūt, paturēt un izplatīt informāciju, paust savus uzskatus. Cenzūra ir aizliegta." Ikviens ierobežojums attiecībā uz informācijas pieejamību ir jāvērtē vārda brīvības, kas ir demokrātiskas un tiesiskas valsts pamatvērtība, ierobežošanas aspektā. Satversmes 116.pants noteic, ka vārda brīvību var ierobežot likumā paredzētos gadījumos, lai sasniegtu kādu no tajā paredzētajiem leģitīmajiem mērķiem – citu cilvēku tiesības, demokrātisko valsts iekārtu, sabiedrības drošību, labklājību un tikumību. Arī Eiropas Cilvēktiesību konvencijas 10.panta otrā daļa nosaka: "Tā kā šo brīvību īstenošana ir saistīta ar pienākumiem un atbildību, tā var tikt pakļauta tādām prasībām, nosacījumiem, ierobežojumiem vai sodiem, kas paredzēti likumā un nepieciešami demokrātiskā sabiedrībā, lai aizsargātu valsts drošības, teritoriālās vienotības vai sabiedriskās drošības intereses, nepieļautu nekārtības vai noziedzīgus nodarījumus, aizsargātu veselību vai tikumību, aizsargātu citu cilvēku cieņu vai tiesības, nepieļautu konfidenciālas informācijas izpaušanu vai lai saglabātu tiesu varas autoritāti un objektivitāti." Leģitīmais mērķis vārda brīvības ierobežošanai konkrētajā gadījumā nepārprotami ir valsts un sabiedrības drošība (tajā skaitā informatīvās telpas drošība), demokrātiskas valsts iekārtas saglabāšana. Demokrātiskas valsts iekārtas aizsardzība kā leģitīms mērķis sevī ietver nacionālās drošības un Latvijas teritoriālās vienotības aizsardzību.1 Padome uzsver, ka elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmās un tīmekļa vietnēs ir aizliegts izplatīt saturu, kas apdraud valsts drošību, un šis valsts drošības apdraudējums ir vērtējams ne vien Latvijas, bet arī citu valstu drošības kontekstā. Nav šaubu, ka apdraudējums valsts drošības interesēm tiek nodarīts arī izmantojot interneta resursus, tajā skaitā tīmekļa vietnes, kurās tiek izplatītas ziņas un dažādi informatīvi materiāli. Satversmes tiesa ir atzinusi, ka ikvienam ir tiesības brīvi paust savus uzskatus jebkādā veidā – mutvārdos, rakstveidā, vizuāli, ar māksliniecisku izteiksmes līdzekļu palīdzību u.tml. (sk. Satversmes tiesas 2003.gada 5.jūnija sprieduma lietā Nr.2003-02-0106 secinājumu daļas 1.punktu un 2003.gada 29.oktobra sprieduma lietā Nr.2003-05-01 21.punktu). Tomēr Satversmes tiesa ir atzinusi, ka tiesības uz vārda brīvību nav absolūtas un var tikt ierobežotas, ja tas nepieciešams sabiedrības interešu labā (sk. Satversmes tiesas 2015.gada 2.jūlija sprieduma lietā Nr.2015-01-01 13.punktu). Tāpat tiesības uz vārda brīvību nenozīmē visatļautību. Gan no Satversmes, gan arī no Latvijai saistošajiem starptautiskajiem cilvēktiesību dokumentiem izriet, ka tiesības uz vārda brīvību var ierobežot. Valsts var noteikt vārda brīvības ierobežojumus gadījumos, kad personas tiesības uz vārda brīvību tieši ietekmē citu personu tiesības, kā arī gadījumos, kad vārda brīvība rada nepārprotamus un tiešus draudus sabiedrībai (sk. Satversmes tiesas 2003.gada 29.oktobra sprieduma lietā Nr. 2003-05-01 secinājumu daļas 22.punktu un Manfred Nowak. U.N. Covenant on Civil and Political Rights. CCPR Commentary. – Publisher N.P.Engel, Kehl, Strasbourg, Arlington, 1993, p.337). Ievērojot minēto, Padome uzskata, ka par leģitīmo mērķi, saskaņā ar kuru ir pieļaujams ar administratīvo aktu ierobežot personas vārda brīvību saskaņā, atzīstama valsts interese aizsargāt valsts drošību un sabiedrisko kārtību un drošību. Gadījumā, ja personai piešķirtās tiesības brīvi paust savu viedokli tiek izmantotas negodprātīgi jeb ar mērķi apzināti izplatīt kara propagandu, dezinformāciju un maldināt sabiedrību, nav pieļaujama vārda brīvības izpausme un konkrētajā gadījumā tās ierobežošana ir uzskatāma par samērīgu.

[8.2] Administratīvā akta piemērotība mērķa sasniegšanai – Attiecībā uz vārda brīvības ierobežojuma vērtējumu jāņem vērā, ka sabiedrībai ir tiesības saņemt patiesu informāciju. Padomes ieskatā sabiedrības interesēs nav saņemt tādu informāciju, kas apdraud kādas valsts drošību, teritoriālo vienotību, tāpat sabiedrības interesēs nav saņemt informāciju, kas ir naidu kurinoša un apzināti maldinoša. Šādas informācijas saņemšana daļā sabiedrības var radīt uztraukumu un bailes savas valsts pastāvēšanu un savu, savas ģimenes nākotni. Turklāt šī informācija satur arī dezinformāciju un šādas informācijas rezultātā var rasties un aktivizēties organizācijas, kuras atbalsta radikālas idejas, kā arī to pretinieki, tādējādi neizslēdzot iespēju, ka valstu iekšienē var rasties dažādu grupu protesti un tādējādi neapšaubāmi tiek ietekmēta sabiedriskā kārtībā un cilvēku drošība, kas būtiski un nepārprotami ietekmē valsts drošību kopumā. Gadījumā, ja tīmekļa vietnes, kurās tiek izplatīta informācija, kas apdraud valsts drošību, Latvijas teritorijā nebūtu pieejamas, pieejamība šai informācijai būtu krietni mazāka, tādējādi arī šīs informācijas nodarītais kaitējums būtiski samazinātos. Līdz ar to, Padomes ieskatā, Elektronisko sakaru likumā paredzētais instruments tiesību uz vārda brīvību ierobežošanai – tiesības pieņemt lēmumu, ar kuru ierobežo piekļuvi tādām Latvijas teritorijā pieejamām tīmekļvietnēm, kurās tiek izplatīts saturs, kas apdraud vai var apdraudēt valsts drošību vai sabiedrisko kārtību un drošību ir uzskatāms par piemērotu līdzekli leģitīmā mērķa sasniegšanai.

[8.3] Vai mērķi nav iespējams sasniegt ar līdzekļiem, kas mazāk ierobežo administratīvā procesa dalībnieku tiesības vai intereses – Padomes ieskatā piekļuves liegšana minētajām tīmekļa vietnēm visefektīvāk nodrošina sabiedrības interešu aizsardzību. Padome norāda, ka, lai garantētu sabiedrības interešu aizsardzību, ir nepieciešams rīkoties nekavējoties, tādējādi Padome, pieņemot lēmumu, neuzklausot minēto tīmekļa vietņu veidotājus. Tāpat, lai garantētu valsts drošības interešu aizsardzību, Padome secina, ka citi, privātpersonu mazāk ierobežojoši līdzekļi, konkrētajā gadījumā nav piemērojami, jo tie nesasniegs mērķi. Mērķi – piekļuves ierobežošanu šim saturam – var sasniegt tikai liedzot tam.

[8.4] administratīvā akta samērīgumu – vai sabiedrības ieguvums ir lielāks, nekā privātpersonas interešu aizskārums – tiesisko seku samērīgums jāvērtē katra administratīvā akta izdošanas gadījumā. Tiesību piemērošanas neatņemama sastāvdaļa ir tiesisko seku konkretizēšana un šajā posmā tiesību piemērotāja pienākums ir apsvērt tiesiskās sekas un izvēlēties tās sekas, kuras sasniedz tiesību mērķi – taisnīgumu (Satversmes tiesas 2007. gada 28. februāra lēmuma lietā Nr. 2006-41-01 14.2. punkts). Uz šādu iestādes pienākumu norāda arī APL 13. pantā nostiprinātais samērīguma princips: "Labumam, ko sabiedrība iegūst ar ierobežojumiem, kas uzlikti adresātam, ir jābūt lielākam nekā viņa tiesību vai tiesisko interešu ierobežojumam. Būtiski privātpersonas tiesību vai tiesisko interešu ierobežojumi ir attaisnojami tikai ar nozīmīgu sabiedrības labumu." Padomes ieskatā konkrētajā gadījumā labums, ko iegūs sabiedrība, ir ievērojami lielāks nekā tiesību ierobežojums, jo sabiedrību vairs nesasniegs tāda informācija, kas apdraud gan Latvijas, gan Ukrainas valstu drošību un arī Eiropas drošību kopumā, kā arī apzināti maldinoša informācija un kara propaganda.

[9] Ievērojot minēto un izvērtējot lietā esošās ziņas par faktiem kopumā un savstarpējā sakarībā, Padome secina tīmekļa vietnēs https://www.rossaprimavera.ru, https://www.mirnov.ru, https://www.ukraina.ru, https://www.dan-news.info, https://www.eurasia.expert, https://www.sharij.net, https://www.sharijnews.net, https://www.lug-info.com, https://www.mvdlnr.ru, https://www.er.ru, https:www.er-gosduma.ru, https://www.yugsn.ru, https://www.kazedros.ru un https://www.ritmeurasia.org tiek izplatīts saturs, kas apdraud valsts drošību, tajā skaitā Latvijas nacionālo drošību.

[10] Padome saskaņā ar APL 62. panta trešo daļu norāda apsvērumus, kāpēc tā uzskata, ka pie konkrētā lēmuma pieņemšanas nav nepieciešams uzklausīt šī lēmuma adresātu viedokli. Saskaņā ar APL 62.panta otrās daļas 1.punktā noteikto "personas viedokļu un argumentu noskaidrošana nav nepieciešama, ja administratīvā akta izdošana ir steidzama un jebkura kavēšanās tieši apdraud valsts drošību, sabiedrisko kārtību, vidi, personas dzīvību, veselību un mantu." Ievērojot minēto, secināms, ka Padomei nav pienākuma uzklausīt lēmuma adresātu viedokli, jo jebkura kavēšanās lēmums pieņemšanā rada draudus valsts drošībai un sabiedriskajai drošībai. Tāpat jāņem vērā, ka pamatojusi šāda ierobežojuma atbilstību tiesību uz vārda brīvību aizsardzības kontekstā.

Secinot, ka administratīvais akts samērīgi ierobežo personas, kas veido lēmuma 3.punktā (izvērstā veidā) un 9.punktā norādīto tīmekļa vietņu, tiesības un šādu ierobežojumu sabiedrības interesēs ir nepieciešams noteikt bez kavēšanās, potenciālo adresātu viedokļa uzklausīšana nav nepieciešama.

[11] Ņemot vērā minēto, Padome uzskata par nepieciešamu izmantot tai Elektronisko sakaru likuma 13.5 pantā piešķirtās tiesības, izvērtējot valsts iestāžu sniegto informāciju, "[..] pieņemt lēmumu, ar kuru ierobežo piekļuvi tādām Latvijas teritorijā pieejamām tīmekļvietnēm, kurās tiek izplatīts saturs, kas apdraud vai var apdraudēt valsts drošību vai sabiedrisko kārtību un drošību, liedzot piekļuvi šo tīmekļvietņu domēna vārdam vai interneta protokola (IP) adresei."

[12] Lai informētu tīmekļa vietņu iespējamos lietotājus par iemeslu, kāpēc tīmekļa vietne vairs nav pieejama, nepieciešams veikt minēto tīmekļa vietņu lietotāju automātisku novirzīšanu uz Padomes izveidoto informatīvo paziņojumu: https://www.neplp.lv/lv/nelegals-saturs.

Ievērojot minēto un saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 13.5 pantu un 19.panta pirmās daļas 22.2 punktu un Administratīvā procesa likuma 67.pantu, Padome

nolemj:

1. Ierobežot piekļuvi Latvijā pieejamajām tīmekļa vietnēm https://www.rossaprimavera.ru, https://www.mirnov.ru, https://www.ukraina.ru, https://www.dan-news.info, https://www.eurasia.expert, https://www.sharij.net, https://www.sharijnews.net, https://www.lug-info.com, https://www.mvdlnr.ru, https://www.er.ru, https:www.er-gosduma.ru, https://www.yugsn.ru, https://www.kazedros.ru un https://www.ritmeurasia.org, liedzot piekļuvi šīs tīmekļa vietnes domēna vārdam vai interneta protokola adresei.

2. Ierobežot Latvijā pieejamo, augstāk minēto tīmekļa vietņu dublējošām spoguļlapām.

3. Pieņemto lēmumu paziņot Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā reģistrētajiem interneta piekļuves pakalpojumu sniedzošajiem komersantiem.

4. Uzdot Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā reģistrētajiem interneta piekļuves pakalpojumu sniedzošajiem komersantiem nekavējoties liegt piekļuvi tīmekļa vietnēm un to domēna vārdiem, novirzot to lietotājus uz informatīvo paziņojumu https://www.neplp.lv/lv/nelegals-saturs. Interneta piekļuves pakalpojuma sniedzējiem ir pienākums ierobežot piekļuvi konkrētajiem interneta resursiem gan izmantojot globāla tīmekļa prefiksu "www", gan bez tā.

5. Iekļaut domēnu vārdus Padomes mājaslapā izvietotajā sarakstā, kurā norādīti tie domēnu vārdi, kuru izmantošana ir tikusi ierobežota.

6. Atbildīgs par šī lēmuma izpildes kontroli ir Padomes priekšsēdētāja vietniece Ieva Kalderauska.

Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 188.panta otro daļu administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 13.5 panta ceturto daļu šā lēmuma apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur tā darbību.

Ņemot vērā administratīvā akta steidzamību, Padome nosaka, ka administratīvais akts jāizpilda nekavējoties. Ja administratīvais akts netiks izpildīts labprātīgi, tas tiks izpildīts piespiedu kārtā. Administratīvā akta piespiedu izpildes izmaksas sedz adresāts.


1 Satversmes tiesas spriedums. 2000‒03‒01. 30.08.2000. Secinājumu daļas 7.punkts.

Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes
priekšsēdētāja vietniece I. Kalderauska

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!