Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 6 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 537
Rīgā 2022. gada 30. augustā (prot. Nr. 43 18. §)
Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Resursu efektivitāte un pievienotās vērtības radīšana zvejas produktiem"
Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un
lauku attīstības likuma
5. panta ceturto un septīto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda saistītajā darbības veidā "Resursu efektivitāte un pievienotās vērtības radīšana zvejas produktiem" (turpmāk – pasākums) saskaņā ar:
1.1. Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139);
1.2. Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
1.3. Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu;
1.4. Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000.
2. Pasākuma mērķis ir palielināt pievienoto vērtību zvejas produktiem un resursu efektivitāti saskaņā ar regulas 2021/1139 14. panta 1. punkta "a" apakšpunktu.
3. Pasākuma īstenošanas vieta ir Latvijas teritorija.
4. Pieteikšanās un atbalsta saņemšanas nosacījumi, projektu iesniegumu vērtēšana un atlase, lēmuma pieņemšana par projekta apstiprināšanu, projekta īstenošanas nosacījumi, publiskā finansējuma pieprasīšana un maksājumu kārtība, projektu uzraudzība un finanšu korekcijas notiek saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem.
5. Vienā projektu iesniegumu pieņemšanas kārtā atbalsta pretendents (turpmāk – pretendents) iesniedz vienu projekta iesniegumu.
II. Atbalsta saņemšanas nosacījumi
6. Pretendents ir:
6.1. atzīta ražotāju organizācija saskaņā ar normatīvajiem aktiem par zvejas un akvakultūras produktu ražotāju grupu atzīšanas kritērijiem, kā arī ražotāju grupu darbības nosacījumiem un tās kontroles kārtību;
6.2. biedrība, kura ir reģistrēta saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu un kuras ne mazāk kā trīs biedru komercdarbības joma galvenokārt ir zvejniecība, izņemot zveju iekšējos ūdeņos;
6.3. komersants, zvejnieku vai zemnieku saimniecība, kas nodarbojas ar zvejniecību, izņemot zveju iekšējos ūdeņos.
7. Atbalstu piešķir saskaņā ar šo noteikumu 2. punktā minēto mērķi:
7.1. pievienotās vērtības radīšanai un resursu efektivitātes palielināšanai šo noteikumu 6.1. un 6.2. apakšpunktā minētajam pretendentam;
7.2. resursu efektivitātes palielināšanai šo noteikumu 6.3. apakšpunktā minētajam pretendentam – zvejas produktu pirmapstrādes procesā zivju izkraušanai, šķirošanai, atvēsināšanai.
8. Nekustamais īpašums, kurā paredzēts īstenot projektu, ir pretendenta īpašumā, un to apliecina ieraksts zemesgrāmatā vai, ja nekustamais īpašums, kurā paredzēts īstenot projektu, nav pretendenta īpašumā, tad par nekustamo īpašumu zemesgrāmatā ir reģistrēts ilgtermiņa nomas līgums vai zemesgrāmatā ierakstītas apbūves tiesības vismaz uz septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas, ja paredzēta jaunas būves būvniecība, būves ierīkošana, pārbūve, novietošana vai atjaunošana vai stacionāro pamatlīdzekļu uzstādīšana.
9. Pēc projekta īstenošanas atbalsta saņēmējs sasniedz vismaz vienu no rezultātu rādītājiem saskaņā ar regulas 2021/1139 1. pielikumu. Projekta iesniegumā norāda rādītāju vērtību par pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesniegšanas un plānoto rezultātu pēc projekta īstenošanas.
10. Šo noteikumu 9. punktā minētos rādītājus atbalsta saņēmējs sasniedz ne vēlāk kā trešajā noslēgtajā gadā pēc projekta īstenošanas un nepazemina tos visā turpmākajā uzraudzības periodā. Projekta uzraudzības periods pēc tā īstenošanas ir pieci gadi.
11. Ja atbalsta saņēmējs nepārvaramas varas dēļ, no tā neatkarīgu vispārēju tirgus pārmaiņu vai tādu vispārēju cenu izmaiņu dēļ kā, piemēram, valsts ekonomiskā krīze, pēc projekta īstenošanas nesasniedz šo noteikumu 9. punktā minētos projekta iesniegumā norādītos rādītājus, atbalsta saņēmējs, sniedzot pamatojumu, ir tiesīgs lūgt un Lauku atbalsta dienests var lemt par:
11.1. projektā plānoto rādītāju vērtību pārskatīšanu;
11.2. šo noteikumu 10. punktā minētā projekta uzraudzības perioda pagarināšanu plānoto rādītāju sasniegšanai.
12. Atbalsta saņēmējs projekta īstenošanas un uzraudzības laikā atbilst pasākuma mērķim.
13. Atbalsta saņēmējs projektā neaizvieto esošos pamatlīdzekļus. Par pamatlīdzekļu aizvietošanu neuzskata:
13.1. jaunbūvi, būves pārbūvi, būves ierīkošanu, būves novietošanu un būves atjaunošanu;
13.2. tāda pamatlīdzekļa iegādi, kura ražošanas jauda, ražība vai celtspēja ir vismaz par 25 procentiem lielāka nekā nolietotā pamatlīdzekļa ražošanas jauda, ražība vai celtspēja;
13.3. tāda pamatlīdzekļa iegādi, kurš maina ražošanas vai tehnoloģiju raksturu;
13.4. pamatlīdzekļa papildu iegādi tādam pamatlīdzeklim, kas ir vecāks par 10 gadiem. Papildinot esošos pamatlīdzekļus, kas ir jaunāki par 10 gadiem, tos saglabā vismaz piecus gadus pēc projekta iesniegšanas vai līdz laikam, kad pamatlīdzekļa nolietojums ir 10 gadu ilgs.
14. Šo noteikumu izpratnē ar būves atjaunošanu saistītās izmaksas ir attiecināmas uz būves tehniskiem vai funkcionāliem uzlabojumiem ēku energoefektivitātes uzlabošanai un telpu pārveidošanai vai pielāgošanai ražošanas vajadzībām, ja netiek mainīts būves apjoms vai nesošo elementu nestspēja. Pēc projekta īstenošanas būves atjaunošanas izmaksas iekļauj pamatlīdzekļa vērtībā (kapitalizē).
15. Šo noteikumu izpratnē tehnikas un iekārtu katalogs ir Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmas elektroniskais rīks, ko izmanto tehnikas un iekārtu izmaksu standarta likmes noteikšanai atbilstoši regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "b" apakšpunktam un 3. punkta "d" apakšpunktam.
16. Lauku atbalsta dienests pēc saskaņošanas ar Zemkopības ministriju, izsludinot projektu iesniegumu iesniegšanas kārtu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", norāda šo noteikumu 26.2. apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu pozīcijas, par kurām atbalstu piešķir saskaņā ar vienību izmaksu standarta likmes metodiku atbilstoši regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "b" apakšpunktam un 3. punkta "d" apakšpunktam, piemērojot tehnikas un iekārtu katalogu.
17. Ja projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa nepārsniedz 150 000 euro, šo noteikumu 6.3. apakšpunktā minētais pretendents Lauku atbalsta dienestā iesniedz finanšu informāciju par saimnieciskās darbības veicēja ieņēmumiem un izdevumiem pēdējā noslēgtajā gadā un gadā, kad tiek plānots sasniegt šo noteikumu 9. punktā minētos rādītājus. Iesniegtā finanšu informācija pierāda saimnieciskās darbības veicēja ekonomisko dzīvotspēju, kā arī pamato ieguldījumu saistību ar sasniedzamiem rādītājiem. Ekonomisko dzīvotspēju apliecina pozitīvs ieņēmumu un izdevumu kopsavilkums šo noteikumu 9. punktā minētā rādītāja sasniegšanas gadā.
18. Ja projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa pārsniedz 150 000 euro, šo noteikumu 6.3. apakšpunktā minētais pretendents Lauku atbalsta dienestā iesniedz:
18.1. finanšu informāciju par saimnieciskās darbības veicēja ieņēmumiem un izdevumiem pēdējā noslēgtajā gadā un izvērstu finanšu informāciju par saimnieciskās darbības veicēja ieņēmumiem un izdevumiem par gadu, kad tiek plānots sasniegt šo noteikumu 9. punktā minētos rādītājus. Iesniegtā finanšu informācija pierāda saimnieciskās darbības veicēja ekonomisko dzīvotspēju pēdējā noslēgtajā gadā un gadā, kad tiek sasniegti šo noteikumu 9. punktā minētie radītāji, kā arī pamato ieguldījumu saistību ar sasniedzamiem rādītājiem;
18.2. biznesa plānu, kurā ietver informāciju par:
18.2.1. saimnieciskās darbības veicēja pašreizējo darbību un mērķiem;
18.2.2. tirgu un konkurentiem;
18.2.3. ieguldījumu sasaisti ar sasniedzamajiem rādītājiem;
18.2.4. produkta ražošanas tehnoloģisko procesu, ja attiecas;
18.2.5. projektā plānotās produkcijas realizāciju;
18.2.6. sadarbības partneriem, ja attiecas;
18.2.7. galvenajiem riska faktoriem un plānotajiem pasākumiem to novēršanai.
19. Ekonomisko dzīvotspēju apliecina atbilstība vismaz diviem no šādiem ekonomiskās dzīvotspējas rādītājiem pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas:
19.1. pašu kapitāla attiecība pret aktīvu kopsummu ir vismaz 0,20;
19.2. apgrozāmo līdzekļu attiecība pret īstermiņa kreditoru saistībām ir vismaz 1,00. Nākamā perioda ieņēmumu daļā ietvertais valsts un Eiropas Savienības atbalsts nav uzskatāms par īstermiņa kreditoru saistībām;
19.3. saskaitot tīro peļņu un nolietojumu, kas reizināts ar 50 procentiem, summa ir vismaz nulle;
19.4. šo noteikumu 9. punktā minētā rādītāja sasniegšanas gadā ieņēmumu un izdevumu kopsavilkums ir pozitīvs.
20. Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 15 punktu atbilstoši šo noteikumu pielikumā minētajiem projektu atlases kritērijiem. Ja pēc projektu iesniegumu sarindošanas atbilstoši projektu atlases kritērijiem vairāki pretendenti iegūst vienādu punktu skaitu, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir pretendentam ar lielāko pretendenta pārskata gada 1. janvārī piešķirto nozvejas limitu kopsummas īpatsvaru no Latvijai Baltijas jūrā noteiktajām zvejas iespējām. Atzītai ražotāju organizācijai un biedrībai rēķina visu biedru nozvejas limitu kopsummu.
21. Pretendents projektu sāk īstenot sešu mēnešu laikā pēc dienas, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu. Ja projektā paredzēta būvju būvniecība, pārbūve, atjaunošana, ierīkošana vai novietošana, pretendents projektu sāk īstenot deviņu mēnešu laikā pēc lēmuma par projekta apstiprināšanu spēkā stāšanās dienas.
22. Šo noteikumu 21. punktā minēto prasību uzskata par izpildītu, ja pretendents ir izpildījis vienu no šādiem nosacījumiem:
22.1. ir informējis Lauku atbalsta dienestu par uzsāktās būvniecības lietas numuru Būvniecības informācijas sistēmā, un tajā ievietota noformēta papildināta būvatļauja ar būvvaldes atzīmi par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi;
22.2. ir iegādājies vismaz vienu no projektā paredzētajiem pamatlīdzekļiem, kura vērtība veido vismaz 10 procentu no paredzētās pamatlīdzekļu iegādes summas;
22.3. ir noslēdzis līgumu ar piegādātāju vai pakalpojuma sniedzēju par projekta iesniegumā ietvertajām attiecināmajām izmaksām un samaksājis avansu vismaz 10 procentu apmērā no paredzētās iegādes summas.
23. Pasākumā atbalstu nepiešķir, ja:
23.1. pretendentam konkrētā laikposmā ir pārkāpumi saskaņā ar regulas 2021/1139 11. pantu;
23.2. Lauku atbalsta dienests projekta iesnieguma apstiprināšanas brīdī ir konstatējis kādu no grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmēm saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
III. Publiskā finansējuma apmērs
24. Publiskā finansējuma apmērs:
24.1. atzītai zvejas produktu ražotāju organizācijai ir 75 procenti no attiecināmajām izmaksām saskaņā ar regulas 2021/1139 3. pielikuma 15. rindu;
24.2. biedrībai, kas nav zvejas produktu ražotāju organizācija, ir 60 procentu no attiecināmajām izmaksām saskaņā ar regulas 2021/1139 3. pielikuma 19. rindu;
24.3. pārējiem pretendentiem ir 50 procentu no attiecināmajām izmaksām saskaņā ar regulas 2021/1139 41. panta 1. punktu;
24.4. tiem šo noteikumu 24.1., 24.2. un 24.3. apakšpunktā minētajiem pretendentam, kas projektu īsteno piekrastes zvejnieku vajadzībām, ir 90 procentu no attiecināmajām izmaksām, kas saistītas ar piekrastes zveju, saskaņā ar regulas 2021/1139 3. pielikuma 7. rindu.
25. Šo noteikumu 6.3. apakšpunktā minētajam pretendentam 2021.–2027. gada plānošanas periodā kopējā attiecināmo izmaksu summa pasākumā nepārsniedz 700 000 euro.
IV. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
26. Pasākumā ir noteiktas šādas ar šo noteikumu 2. punktā minētā mērķa sasniegšanu saistītas attiecināmās izmaksas:
26.1. jaunas būvniecības, būves ierīkošanas, būves novietošanas, būves pārbūves un būves atjaunošanas izmaksas, tostarp tās pielāgošanai atjaunojamo energoresursu izmantošanai, energoefektivitātes uzlabošanai vai vides aizsardzības veicināšanai, ieskaitot apsardzes un caurlaides telpu ierīkošanas, apsardzes signalizācijas, videonovērošanas sistēmas un to ierīkošanas, teritorijas labiekārtošanas, elektrības pieslēguma un dziļurbuma ierīkošanas izmaksas un jaunu būvmateriālu iegādes izmaksas;
26.2. jaunu pamatlīdzekļu – tehnikas, iekārtu un aprīkojuma – iegādes un uzstādīšanas izmaksas:
26.2.1. par tehniku, iekārtām un aprīkojumu, lai palielinātu pievienoto vērtību zvejas produktiem;
26.2.2. par laboratorijas, kvalitātes kontroles un izsekojamības tehniku un iekārtām;
26.2.3. par mazgāšanas un dezinfekcijas tehniku un iekārtām;
26.2.4. par nepieciešamajām enerģētiskajām un elektropadeves iekārtām un tehniku, tostarp par apkures un vēdināšanas tehniku un iekārtām;
26.2.5. par nepieciešamajām ūdensapgādes un kanalizācijas, notekūdeņu un dūmgāzu attīrīšanas un ūdens recirkulācijas iekārtām un tehniku;
26.2.6. par kravu celšanas un kraušanas tehniku;
26.2.7. par zvejas produktu blakusproduktu, nevēlamās nozvejas un atkritumu savākšanas un transportēšanas iekārtām un tehniku;
26.2.8. par specializēto produkcijas pārvadāšanas tehniku, kas nodrošina veterinārajām un higiēnas prasībām atbilstošus apstākļus;
26.2.9. par atjaunīgo energoresursu izmantošanai nepieciešamo tehniku, iekārtām un aprīkojumu;
26.2.10. par viedo tehnoloģiju ieviešanu;
26.2.11. par resursu efektīvas izmantošanas un energoefektivitātes nodrošināšanu;
26.3. jaunu būvmateriālu iegādes izmaksas, kas saistītas ar šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētajām būvēm, pamatojoties uz būvprojektu ar būvatļaujā izdarītu atzīmi par projektēšanas nosacījumu izpildi vai pretendenta sastādītu tāmi, ja būvvalde pretendentam ir izsniegusi paskaidrojuma rakstu vai apliecinājuma karti;
26.4. projekta iesnieguma sagatavošanas attiecināmās izmaksas un ar projekta sagatavošanu vai īstenošanu tieši saistītās attiecināmās izmaksas.
27. Šo noteikumu 26. punktā minētajās izmaksās iekļauj arī vienreizējās izmaksas, kas saistītas ar iekārtu uzstādīšanu, lai nodrošinātu to darbību. Ja pretendents neparedz publisko finansējumu iekārtu uzstādīšanai, tās uzstāda un nodod ekspluatācijā atbilstoši iekārtu jomas uzstādīšanas un lietošanas kārtību regulējošajiem normatīvajiem aktiem.
28. Par attiecināmajām izmaksām uzskata šādas tieši ar ražošanu nesaistītas izmaksas, ja to summa nepārsniedz 10 procentus no pārējo projektā iekļauto attiecināmo izmaksu pozīciju kopsummas:
28.1. administratīvo telpu būvniecības, pārbūves, ierīkošanas, novietošanas un atjaunošanas izmaksas;
28.2. palīgtelpu ierīkošanas izmaksas, ja projekta iesniegumā ir izskaidrota to funkcionālā izmantošana;
28.3. personāla atpūtas telpu un citu telpu ierīkošanas izmaksas, ja projekta iesniegumā ir izskaidrota to funkcionālā izmantošana.
29. Maksimālo attiecināmo izmaksu publiskā finansējuma aprēķinā ietver visas ar objekta būvniecību saistītās izmaksas, tajā skaitā iekšējo un ārējo ūdensvadu, iekšējās un ārējās kanalizācijas, iekšējās un ārējās elektroapgādes un ventilācijas un apkures sistēmas izmaksas, kā arī šo noteikumu 26. punktā minētās izmaksas.
30. Zemkopības ministrija nosaka vienotās likmes apmēru par šo noteikumu 26.4. apakšpunktā minētajām izmaksām atbilstoši regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "d" apakšpunktam un 3. punkta "a" apakšpunktam. Minēto vienotās likmes apmēru Lauku atbalsta dienests publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
31. Pasākumā ir noteiktas šādas neattiecināmās izmaksas:
31.1. procentu maksājumi, maksa par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas kursa svārstību dēļ radušies zaudējumi;
31.2. naudas sodi, līgumsodi un tiesas prāvu izmaksas;
31.3. par tādu apakšlīgumu slēgšanu, kuri mākslīgi un nepamatoti palielina projekta izmaksas un kuros samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;
31.4. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav īstenota atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu, izņemot gadījumu, ja tiek iegādāta tehnika un iekārtas atbilstoši šo noteikumu 16. punktā minētajam tehnikas un iekārtu katalogam;
31.5. esošo būvju uzturēšanas izmaksas;
31.6. tehniskās apkopes, rezerves daļu un ekspluatācijas izdevumi;
31.7. atlīdzība personālam;
31.8. nodokļi un nodevas, izņemot pievienotās vērtības nodokli atbilstoši regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" un "ii" apakšpunktam;
31.9. vispārējas nozīmes transportlīdzekļu izmaksas;
31.10. izmaksas, kas radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, izņemot šo noteikumu 26.4. apakšpunktā minētās izmaksas;
31.11. jaunu būvju būvniecības, pārbūves, atjaunošanas, ierīkošanas un novietošanas izmaksas zivju proteīna un zivju eļļas ieguvei jaunu ražošanas jaudu radīšanai;
31.12. citas izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar regulas 2021/1139 13. pantu.
32. Izmaksas, kas pēc Lauku atbalsta dienesta novērtējuma pārsniedz vidējās izmaksas, un nepabeigto darbu izmaksas uzskata par neattiecināmajām izmaksām.
V. Pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti
33. Lai pieteiktos atbalstam, atbalsta pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā iesniedz šādus dokumentus:
33.1. projekta iesniegumu, kurā norāda:
33.1.1. informāciju par atbalsta pretendentu projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmajā datumā:
33.1.1.1. darbības aprakstu;
33.1.1.2. finanšu aprites informāciju, ja tiek veidota jauna ražotne;
33.1.1.3. darbību raksturojošos rādītājus;
33.1.1.4. informāciju par ražošanas ēkām un būvēm, tehniku un iekārtām;
33.1.2. informāciju par projektu:
33.1.2.1. projekta mērķi;
33.1.2.2. projekta darbību aprakstu;
33.1.2.3. projekta īstenošanas vietas aprakstu;
33.1.2.4. investīciju rezultātā sasniedzamos mērķus un saimnieciskās darbības rādītājus;
33.1.2.5. investīciju rezultātā sasniedzamos rādītājus saskaņā ar šo noteikumu 9. punktu un aprakstu ar papildinformāciju par rādītāju izpildes noteikšanu, ja attiecas;
33.1.2.6. projekta kopējās un attiecināmās izmaksas;
33.1.2.7. pārējās neattiecināmās izmaksas;
33.1.2.8. projekta kopējo izmaksu priekšfinansēšanas avotu;
33.1.2.9. projekta laikā iegādājamos pamatlīdzekļus;
33.1.2.10. aprakstu par projekta ietekmi uz apkārtējo vidi;
33.1.2.11. projektu atlases kritēriju punktu skaitu atbilstoši šo noteikumu pielikumā norādītajai informācijai;
33.2. atbalsta pretendenta deklarāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā;
33.3. tāda ilgtermiņa nomas līguma kopiju, kurš reģistrēts zemesgrāmatā un kurā minētais nomas termiņš nav īsāks par septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas;
33.4. kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu – kredītiestādes, līzinga sabiedrības vai krājaizdevumu sabiedrības lēmumu par kredīta piešķiršanu, ja projekta īstenošanai tiks ņemts kredīts, vai dokumentus, kas pierāda naudas līdzekļu pieejamību, ja projekta īstenošanā pretendents plāno ieguldīt privātos (izņemot kredītu) naudas līdzekļus, – par projektiem, kuru kopējā attiecināmo izmaksu summa pārsniedz 500 000 euro;
33.5. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus – iepirkuma priekšmeta tehnisko specifikāciju un visus iespējamo piegādātāju iesniegtos piedāvājumus – saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;
33.6. dokumentus par būves atjaunošanu, ierīkošanu, novietošanu vai pārbūvi, kā arī būvmateriālu vai stacionāro iekārtu un to aprīkojuma iegādi atbilstoši būvniecības iecerei – kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu:
33.6.1. Būvniecības informācijas sistēmā uzsāktās būvniecības lietas numuru un sagatavoto tehnisko dokumentāciju par būvniecības procesu;
33.6.2. iepirkuma dokumentus, kas saistīti ar būvniecības izmaksām, – kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc iepirkuma procedūras pabeigšanas;
33.6.3. informāciju par papildinātu būvatļauju ar būvvaldes atzīmi par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi – kopā ar projekta iesniegumu vai deviņu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu;
33.7. tehnoloģiskā procesa aprakstu, skices, iekārtu izvietojuma shēmu, ja paredzēta iekārtu uzstādīšana (ja attiecas);
33.8. Valsts vides dienesta reģionālās vides pārvaldes izsniegtu izziņu par to, kura piesārņojoša darbība tiks veikta, īstenojot projektu, un kuru atļauju – A vai B kategorijas piesārņojošas darbības atļauju vai C kategorijas piesārņojošas darbības apliecinājumu – pretendentam ir nepieciešams saņemt, ja šī prasība attiecas uz pretendentu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par piesārņojošo darbību veikšanu;
33.9. biedrības statūtus, ja attiecas;
33.10. biedrības biedru sarakstu, norādot to darbības jomu, ja attiecas;
33.11. biedrības valdes apstiprinātu lēmumu par piedalīšanos projektā un visu ar projekta īstenošanu saistīto saistību uzņemšanos, norādot projekta kopējās izmaksas, priekšfinansēšanas avotus un aizņēmuma izņemšanas laika grafiku, ja tiek ņemts aizņēmums;
33.12. sertificēta speciālista izsniegtu spēkā esošu ēkas energosertifikātu ar tam pievienotu pārskatu par ekonomiski pamatotiem energoefektivitātes uzlabošanas pasākumiem – ja investīcijas paredzētas energoefektivitātes palielināšanai.
34. Pēc projekta īstenošanas pretendents Lauku atbalsta dienestā iesniedz Pārtikas un veterinārā dienesta izziņu par projekta atbilstību minimālajām higiēnas prasībām, ja attiecas.
35. Atbalsta saņēmējs, sākot ar nākamo gadu pēc projekta īstenošanas, par pilno noslēgto gadu un turpmāk visā projekta uzraudzības periodā katru gadu mēneša laikā pēc gada pārskata iesniegšanas Valsts ieņēmumu dienestā iesniedz Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā pārskatu par atbalsta saņēmēja saimnieciskās darbības rādītājiem par iepriekšējo kalendāra gadu, kurā norāda:
35.1. informāciju par labuma guvēju skaitu no īstenotā projekta;
35.2. informāciju par darbībām, palielinot resursu efektivitāti, ja attiecas;
35.3. informāciju par nozveju un zvejas produktiem, kam ir pievienotā vērtība, ja attiecas:
35.3.1. biedrības biedru kopējo nozvejas apjomu (tonnās);
35.3.2. zvejas produkcijas apjomu ar pievienoto vērtību (tonnās);
35.3.3. biedrības biedru zvejas produkciju ar pievienoto vērtību (vērtību euro);
35.3.4. biedrības biedru apgrozījumu no zvejniecības darbības (euro).
Ministru prezidenta pienākumu izpildītājs -
Ministru prezidenta biedrs,
tieslietu ministrs J. Bordāns
Zemkopības ministrs K. Gerhards
Pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 30. augusta
noteikumiem Nr. 537
Projektu atlases kritēriji
Nr. p. k. |
Kritērijs | Punktu skaits kritērijā | Maksimāli iespējamais punktu skaits |
1. | Vides ilgtspēja – negatīvās ietekmes uz ūdeni, gaisu un augsni mazināšana, bioloģiskās daudzveidības veicināšana |
Attiecība pret kopējām projekta attiecināmajām izmaksām – 1 punkts par katru 1 procentu |
20 |
2. | Aprites ekonomika – efektīvāka ražošanas sistēma, uzglabāšana un iepakošana |
Attiecība pret kopējām projekta attiecināmajām izmaksām – 0,5 punkti par katru 1 procentu |
15 |
3. | Viedās tehnoloģijas – digitalizācija, robotizācija, mākslīgais intelekts |
Attiecība pret kopējām projekta attiecināmajām izmaksām – 0,5 punkti par katru 1 procentu |
10 |
4. | Atjaunīgie energoresursi |
Attiecība pret kopējām projekta attiecināmajām izmaksām – 0,5 punkti par katru 1 procentu |
10 |
5. | Izmaksas energoefektivitāti uzlabojošiem pasākumiem saskaņā ar spēkā esoša ēkas energoefektivitātes sertifikāta pārskatu energoefektivitātē | 10 | 10 |
6. | Kolektīvie ieguldījumi | 15 | 15 |
7. | Atbalsta pretendents ir komersants, zvejnieku vai zemnieku saimniecība, kas veic komercdarbību piekrastes zvejniecībā, vai biedrība, kuras vismaz viena trešdaļa biedru zvejo piekrastē | 10 | 10 |
Kopā | 90 | ||
Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 15 punktu |