• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumi Nr. 577 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.1.i. investīcijas "Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei" īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 20.09.2022., Nr. 182 https://www.vestnesis.lv/op/2022/182.3

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta sēdes protokols Nr. 46

Ministru kabineta sēdes protokols

Vēl šajā numurā

20.09.2022., Nr. 182

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 577

Pieņemts: 13.09.2022.

OP numurs: 2022/182.3

2022/182.3
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 577

Rīgā 2022. gada 13. septembrī (prot. Nr. 46 3. §)

Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.1.i. investīcijas "Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei" īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību
19.3 panta otro daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.1.i. investīcijas "Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei" (turpmāk – 2.2.1.1.i. investīcija) īstenošanas un uzraudzības kārtību, tai skaitā:

1.1. pieejamo finansējumu un sasniedzamos rādītājus;

1.2. atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.3. iesaistīto institūciju tiesības un pienākumus;

1.4. projektu īstenošanas un uzraudzības nosacījumus, tai skaitā ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītos nosacījumus;

1.5. iesaistīto institūciju tiesības pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās.

2. Noteikumos ir lietoti šādi termini:

2.1. atzinums – Eiropas digitālās inovācijas centra novērtējums par gala labuma guvēja digitālo un inovāciju briedumu un par veikto investīciju atbilstību digitālās attīstības ceļa kartei;

2.2. digitālās attīstības ceļa karte – Eiropas digitālās inovācijas centra eksperta padziļināti vadīts un izveidots novērtējums digitālā brieduma testa ietvaros par gala labuma guvējam nepieciešamajām investīcijām digitālās transformācijas veicināšanai;

2.3. Eiropas digitālās inovācijas centrs – Latvijas nacionālās atlases procedūrā izraudzīta kandidātiestāde, kas ir iesniegusi pieteikumu Eiropas Komisijas uzsaukumam par Eiropas digitālā inovācijas centra izveidi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 29. aprīļa Regulu ES Nr. 2021/694, ar ko izveido programmu "Digitālā Eiropa" un atceļ Lēmumu 2015/2240 (turpmāk – regula Nr. 2021/694), un tiesību subjekts, kas atlasīts saskaņā ar regulas Nr. 2021/694 16. pantu;

2.4. gala labuma guvējs – sīkais (mikro), mazais, vidējais un lielais komersants, biedrība un nodibinājums, kas apvieno vairākus komersantus, publiska persona vai tās institūcija, publiskas personas kapitālsabiedrība, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija, kas reģistrēta Latvijas Republikas teritorijā;

2.5. inovācijas kopas – neatkarīgu pušu struktūras vai organizētas grupas, kas atbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas ES Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 2. panta 92. punktam;

2.6. lielais komersants – komersants, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktam;

2.7. otrreizējais digitālā brieduma tests – gala labuma guvēja esošā digitālā un inovāciju brieduma novērtējums, ko pēc projekta īstenošanas gala labuma guvējs veic patstāvīgi vai sadarbībā ar Eiropas digitālās inovācijas centru, un Eiropas digitālās inovācijas centra eksperta atzinums par projekta izpildes atbilstību digitālās attīstības ceļa kartei;

2.8. pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija – organizācija, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 83. punktam;

2.9. reģionālais kontaktpunkts – reģionālais uzņēmējdarbības atbalsta centrs, kas ir Eiropas digitālās inovācijas centra vai tā sadarbības partnera kā inovācijas kopas dalībnieka struktūrvienība, kas koordinē pakalpojumu sniegšanu un nodrošina Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumu sasniedzamību gala labuma guvējiem no attiecīgā reģiona Latvijas Republikas teritorijā;

2.10. sākotnējais digitālā brieduma tests – gala labuma guvēja esošā digitālā un inovāciju brieduma novērtējums, ko gala labuma guvējs veic patstāvīgi vai sadarbībā ar Eiropas digitālās inovācijas centru, lai noteiktu gala labuma guvēja digitalizācijas vajadzības un spēju izmantot digitālās tehnoloģijas, kas tiek definētas digitālās attīstības ceļa kartē;

2.11. sīkais (mikro), mazais un vidējais komersants – komersants, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikuma 2. pantam;

2.12. tehnoloģiskais pakalpojums – gala labuma guvējam pieejamais Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojums eksperimentēšanai, pilotēšanai un testēšanai pirms investīciju ieguldījumiem.

3. 2.2.1.1.i. investīcijas mērķis ir ar digitālo tehnoloģiju ieviešanas palīdzību veicināt komersantu konkurētspēju, kā arī digitālu un inovatīvu publisko pārvaldi, kurā tiek izmantotas tikpat modernas tehnoloģijas kā privātajā sektorā, veicināt risinājumu ieviešanu sasaistē ar viedās specializācijas stratēģiju, paaugstināt komersantu izpratni par digitālo tehnoloģiju sniegtajām priekšrocībām, kā arī nodrošināt piekļūstamību digitālās transformācijas procesu atbalstam visā Latvijas Republikas teritorijā un nodrošināt Latvijas pilntiesīgu iesaisti kopējā Eiropas digitālās inovācijas centra tīklā.

4. Sasaistē ar 2.2.1.1.i. investīciju tiek īstenota reforma 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu", kuras mērķis ir izveidot vienotajā tīklā darbojošos Eiropas digitālās inovācijas centrus ar reģionālo tvērumu un vienotu un koordinētu atbalsta ekosistēmu komercdarbības digitālās transformācijas veicināšanai un nodrošināt atbalstu Eiropas Komisijas atbalstīto Eiropas digitālās inovācijas centru darbībai atbilstoši nacionālajām prioritātēm un Eiropas Komisijas nosacījumiem.

5. 2.2.1.1.i. investīcijas mērķgrupa ir sīkais (mikro), mazais, vidējais komersants un lielais komersants, biedrība un nodibinājums, kas apvieno vairākus komersantus vai pārstāv to intereses, publiska persona vai tās institūcija, publiskas personas kapitālsabiedrība, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija.

6. 2.2.1.1.i. investīcijai pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 10 000 000 euro. Papildus Eiropas digitālās inovācijas centrs var piesaistīt programmas "Digitālā Eiropa" finansējumu.

7. 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros atbalsts tiek sniegts granta veidā.

8. Šo noteikumu 6. punktā minētais finansējums ir pieejams līdz 2026. gada 30. jūnijam.

9. 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.

10. 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros sasniedzami šādi:

10.1. mērķi:

10.1.1. līdz 2024. gada 30. jūnijam Eiropas digitālās inovācijas centra atbalstīto uzņēmumu skaits – 3500;

10.1.2. līdz 2026. gada 30. jūnijam Eiropas digitālās inovācijas centra atbalstīto uzņēmumu skaits – 7000;

10.2. uzraudzības rādītāji:

10.2.1. līdz 2022. gada 31. martam apstiprināti Ministru kabineta noteikumi Eiropas digitālās inovācijas centra darbību īstenošanai;

10.2.2. līdz 2025. gada 31. decembrim Eiropas digitālās inovācijas centra atbalstīto uzņēmumu skaits – 5000;

10.3. kopējie rādītāji saskaņā ar Komisijas 2021. gada 28. septembra Deleģētās regulas Nr. 2021/2106, ar kuru, nosakot Atveseļošanas un noturības rezultātu pārskata kopējos rādītājus un detalizētos elementus, papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu ES 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, pielikumā "Kopējo rādītāju saraksts" noteiktajiem kopējiem rādītājiem:

10.3.1. uzņēmumi, kas saņem atbalstu digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu izstrādei vai ieviešanai (mazie, tai skaitā mikro, uzņēmumi, vidējie uzņēmumi, lielie uzņēmumi):

10.3.1.1. uzņēmumi, kurus atbalsta, lai izstrādātu digitālās tehnoloģijas un risinājumus;

10.3.1.2. uzņēmumi, kurus atbalsta, lai pieņemtu digitālos risinājumus savu pakalpojumu, produktu vai procesu pārveidošanai;

10.3.2. atbalstītie uzņēmumi (mazie, tai skaitā mikro, uzņēmumi, vidējie uzņēmumi, lielie uzņēmumi).

11. 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" atskaites punkti, kas atbilst 2.2.1.1.i. investīcijai, ir šādi:

11.1. līdz 2022. gada 31. martam izveidots Eiropas digitālās inovācijas centrs;

11.2. līdz 2022. gada 30. septembrim reģionālie uzņēmējdarbības atbalsta centri nodrošina jaunas digitālās transformācijas atbalsta funkcijas;

11.3. līdz 2022. gada 30. jūnijam izveidota digitālā brieduma testa sistēma uzņēmumiem, lai noteiktu uzņēmumiem nepieciešamās darbības un valsts atbalstu.

12. 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanu nodrošina:

12.1. Eiropas digitālās inovācijas centrs kā atbalsta sniedzējs gala labuma guvējiem;

12.2. Ekonomikas ministrija kā atbildīgā nozares ministrija jautājumos, kas saistīti ar digitalizācijas atbalstu komersantiem;

12.3. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra atbilstoši normatīvajos aktos par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību noteiktajai kompetencei.

13. Eiropas digitālās inovācijas centrs ne biežāk kā divas reizes gadā nodrošina šo noteikumu 10. un 11. punktā (izņemot šo noteikumu 10.2.1. apakšpunktu) noteikto uzraudzības rādītāju, mērķu un atskaites punktu uzskaiti, ievadīšanu un sasniegto uzraudzības rādītāju, mērķu un atskaites punktu pamatojošo dokumentu iesniegšanu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – Vadības informācijas sistēma). Uzraudzības rādītāju un mērķu sasniegšanu pamatojošo dokumentāciju iesniedz līdz 2026. gada 30. jūnijam.

14. Eiropas digitālās inovācijas centrs nodrošina šo noteikumu 10. punktā (izņemot šo noteikumu 10.2.1. apakšpunktu) noteikto uzraudzības rādītāju un mērķu sasniegšanu proporcionāli noslēgtajam līgumam ar Eiropas Komisiju par programmas "Digitālā Eiropa" finansējuma piesaisti.

15. Ekonomikas ministrija izvērtē Eiropas digitālās inovācijas centra iesniegtos projektu iesniegumus atbilstoši šādiem kritērijiem:

15.1. projekta iesniegums iesniegts Vadības informācijas sistēmā noteiktajā termiņā un formā;

15.2. projekta iesniegumam ir pievienoti šo noteikumu 23. punktā minētie dokumenti;

15.3. projekta iesnieguma finanšu dati un aprēķini ir norādīti euro un ir aritmētiski pareizi;

15.4. projekta iesniegumā paredzētais Atveseļošanas fonda finansējuma apmērs nepārsniedz šo noteikumu 27. punktā noteikto Atveseļošanas fonda finansējuma apmēru vienam Eiropas digitālās inovācijas centram kā inovācijas kopai;

15.5. projektu paredzēts īstenot līdz 2026. gada 30. jūnijam;

15.6. projekta iesniegumā plānotie sasniedzamie rādītāji atbilst šo noteikumu 10., 11. un 14. punktam (izņemot šo noteikumu 10.2.1. apakšpunktu);

15.7. projekta iesniegumā ir identificēti, aprakstīti un izvērtēti projekta riski, novērtēta to ietekme un iestāšanās varbūtība, kā arī noteikti riskus mazinošie pasākumi;

15.8. projekta iesniegumā iekļautās kopējās izmaksas, plānotās atbalstāmās darbības un izmaksu pozīcijas atbilst šo noteikumu prasībām;

15.9. Eiropas digitālās inovācijas centram saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;

15.10. Eiropas digitālās inovācijas centrs neatbilst izslēgšanas kritērijiem, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - regula Nr. 2018/1046), 136. pantā.

16. Ekonomikas ministrija pēc šo noteikumu 15. punktā minētās izvērtēšanas apstiprina iesniegtos projektu iesniegumus, ja projekta iesniedzējs atbilst visiem vērtēšanas kritērijiem. Ja projekta iesniedzējs nav izpildījis visus vērtēšanas kritērijus, Ekonomikas ministrija lūdz veikt atbilstošus precizējumus, paredzot attiecīgu termiņu to veikšanai. Pēc lēmuma pieņemšanas par atbilstību vērtēšanas kritērijiem Ekonomikas ministrija informē Centrālo finanšu un līgumu aģentūru, ka tā var uzsākt līguma slēgšanas procesu.

17. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pirms līguma noslēgšanas pārliecinās, ka Eiropas digitālās inovācijas centrs atbilst komercdarbības atbalsta nosacījumiem.

18. Līgums tiek slēgts starp Eiropas digitālās inovācijas centru un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par šo noteikumu 6. punktā minētā finansējuma pārvaldīšanu, tā piešķiršanas, izlietošanas un uzraudzības kārtību, noteikto rādītāju uzskaiti un datu ievadīšanu Vadības informācijas sistēmā. Līgumā iekļauj pušu saistības par:

18.1. atskaites punktu un mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaudēm, t. sk. datu ticamības pārbaudēm un pārbaudēm Centrālās finanšu un līgumu aģentūras līmenī, Eiropas digitālās inovācijas centra līmenī un Eiropas digitālās inovācijas centra un gala labuma guvēju līmenī, lai 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanas laikā novērstu interešu konfliktu, korupciju, krāpšanu un dubultfinansējuma risku;

18.2. plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafika, iepirkumu plāna, maksājuma pieprasījumu un noslēguma maksājuma pieprasījuma iesniegšanas kārtību;

18.3. Eiropas digitālās inovācijas centra kā komercdarbības atbalsta saņēmēja atbildību, kā arī atbildību par pārējiem inovācijas kopas dalībniekiem – projekta partneriem.

19. Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā līguma jebkurā no šādiem gadījumiem:

19.1. Eiropas digitālās inovācijas centrs nepilda līgumā noteiktos nosacījumus, tai skaitā ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt 2.2.1.1.i. investīcijai noteikto uzraudzības rādītāju un mērķu sasniegšanu;

19.2. Eiropas digitālās inovācijas centrs 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;

19.3. tiek konstatēts interešu konflikts, korupcija, krāpšana, dubultfinansējums;

19.4. citos gadījumos, ko paredz līgums.

II. Projekta iesniedzējam noteiktās prasības

20. 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros projekta iesniedzējs ir Eiropas digitālās inovācijas centrs, kas atbilst regulas Nr. 2021/694 16. panta 2. punktā izvirzītajiem kritērijiem.

21. Eiropas digitālās inovācijas centrs projekta iesniegumu iesniedz Vadības informācijas sistēmā, pamatojoties uz Ekonomikas ministrijas elektroniski nosūtīto uzaicinājumu.

22. Eiropas digitālās inovācijas centrs iesniedz projekta iesniegumu vienā no šādām specializācijas jomām:

22.1. atbalsts procesu, mārketinga un organizatoriskām inovācijām esošo tehnoloģiju testēšanai un ieviešanai, lai sniegtu atbalstu tirgū pieejamu inovatīvu digitalizācijas un e-komercijas risinājumu ieviešanai un esošo risinājumu pilnveidei ar jauniem produktiem un pakalpojumiem;

22.2. atbalsts produktu inovācijām, lai sniegtu atbalstu jaunu digitālo platformu, preču un pakalpojumu dizainam, prototipēšanai, testēšanai un ieviešanai ražošanā vai lietošanā.

23. Eiropas digitālās inovācijas centrs projekta iesniegumam pievieno šādus dokumentus:

23.1. Eiropas Komisijas apstiprinājuma dokumentu par dalību Eiropas digitālās inovācijas centru tīklā un programmas "Digitālā Eiropa" finansējuma saņemšanu saskaņā ar regulu Nr. 2021/694;

23.2. pieteikumu programmas "Digitālā Eiropa" finansējuma saņemšanai;

23.3. Eiropas digitālās inovācijas centra izstrādātu metodoloģiju atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši šo noteikumu 1. pielikuma prasībām;

23.4. iekšējās kontroles sistēmas aprakstu, ietverot informāciju par interešu konflikta (regulas Nr. 2018/1046 61. panta izpratnē), korupcijas risku un dubultfinansējuma kontroles un novēršanas mehānismu;

23.5. kārtību, kādā tiek piešķirts komercdarbības atbalsts gala labuma guvējiem;

23.6. detalizētu izmaksu tāmi;

23.7. šo noteikumu 10.1. apakšpunktā minēto mērķu izpildes sadalījumu sešu mēnešu griezumā atbilstoši plānotajam maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafikam.

24. Šo noteikumu 23.3. apakšpunktā minētā metodoloģija pirms projekta iesnieguma iesniegšanas Vadības informācijas sistēmā tiek iesniegta saskaņošanai Ekonomikas ministrijā.

25. Šo noteikumu 23.3. apakšpunktā minēto metodoloģiju 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanas laikā Eiropas digitālās inovācijas centrs var pilnveidot pēc nepieciešamības un iesniegt izvērtēšanai un apstiprināšanai Ekonomikas ministrijā.

26. Eiropas digitālās inovācijas centrs nodrošina, ka piekļuve inovācijas kopas telpām, iekārtām un darbībām ir nodrošināta vairākiem lietotājiem, to piešķir pārredzamā un nediskriminējošā veidā un maksa par inovācijas kopas iekārtu izmantošanu atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 3. un 4. punktam.

27. Vienam Eiropas digitālās inovācijas centram kā inovācijas kopai maksimāli pieļaujamais Atveseļošanas fonda finansējuma apmērs ir 5 000 000 euro, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 4. panta 1. punkta "k" apakšpunktā minēto robežvērtību. Maksimāli pieļaujamais finansējums vienai inovācijas kopai ir vērtējams saistīto komersantu līmenī, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikuma 3. panta 3. punktā minētajiem kritērijiem.

III. Atbalstāmās darbības

28. Eiropas digitālās inovācijas centrs sniedz atbalstu pakalpojumu veidā gala labuma guvēju digitālajai transformācijai visā Latvijā.

29. 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros Eiropas digitālās inovācijas centrs veic šādas atbalstāmās darbības:

29.1. palielina informētību par digitālās transformācijas veicināšanas pakalpojumiem;

29.2. sniedz digitālās transformācijas pakalpojumus dažādās digitālā brieduma stadijās;

29.3. Eiropas Savienības dalībvalstu vidū nodrošina iespēju vieglāk iesaistīties Eiropas digitālās inovācijas centra sadarbības tīklos, kuri ir vispiemērotākie attiecīgo pakalpojumu sniegšanai un veicina prasmju un zināšanu, kopīgu iniciatīvu un labās prakses apmaiņu un starptautisku sadarbību;

29.4. sniedz konsultācijas un pakalpojumus, kas saistīti ar investīciju piesaisti, mākslīgo intelektu, augstas veiktspējas datošanu, kiberdrošību un uzticamību;

29.5. nodrošina piekļūstamību eksperimentēšanas, pilotēšanas un testēšanas darbībām;

29.6. izvērtē un salīdzina gala labuma guvēju sākotnējā un otrreizējā digitālā brieduma testa rezultātus. Rezultātu salīdzinājumā jābūt vērojamam uzlabojumam digitalizācijas kopējā līmenī pret iepriekšējo novērtējumu;

29.7. izveido vismaz piecus reģionālos kontaktpunktus, kas nodrošina Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumu piekļūstamību visā Latvijā. Reģionālo kontaktpunktu izvietojums, reģionālais iedalījums, Eiropas digitālās inovācijas centra sadarbības partneru iesaiste un sadarbība Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumu sniegšanā tiek noteikta šo noteikumu 23.3. apakšpunktā minētajā metodoloģijā;

29.8. nodrošina vispārīgās digitālās transformācijas veicināšanas apmācības;

29.9. pielāgo, pilnveido, uztur digitālā brieduma testa rīku un nodrošina digitālā brieduma testa veikšanas iespējas gala labuma guvējiem;

29.10. izstrādā digitālās attīstības ceļa karti un atzinumu, nodrošina konsultācijas un mentoringu. Eiropas digitālās inovācijas centra eksperti digitālās attīstības ceļa kartē norāda informāciju atbilstoši šo noteikumu 2. pielikuma prasībām;

29.11. izveido vai paplašina demo centru par digitālās transformācijas sniegtajām iespējām.

30. Šo noteikumu 29.5. apakšpunktā minēto eksperimentēšanas, pilotēšanas un testēšanas darbību īstenošanai Eiropas digitālās inovācijas centrs gala labuma guvējam sniedz tehnoloģisko pakalpojumu, nepārsniedzot 20 000 euro un noslēdzot par to attiecīgu līgumu.

IV. Attiecināmās izmaksas un izmaksas, kas netiek segtas no Atveseļošanas fonda līdzekļiem

31. Eiropas digitālās inovācijas centram inovācijas kopas darbību īstenošanai attiecināmas ir šādas izmaksas:

31.1. projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, veselības apdrošināšana);

31.2. administrēšanas izmaksas:

31.2.1. juridisko, grāmatvedības un lietvedības pakalpojumu izmaksas, datubāzes abonēšanas maksa, kas nepieciešama Eiropas digitālās inovācijas centra projekta nodrošināšanai;

31.2.2. komunālo, sakaru pakalpojumu un telpu noma, ciktāl tos izmanto inovācijas kopas darbībām;

31.2.3. aprīkojuma iegāde vai noma, tā nolietojuma un uzturēšanas izmaksas, ciktāl to izmanto inovācijas kopas darbībām;

31.2.4. komandējumu (darba braucienu) izmaksas;

31.2.5. konsultāciju, prezentāciju, semināru, konferenču, apmācību un citu ar projekta mērķa sasniegšanu saistītu pasākumu organizēšanas, lektoru, mārketinga un reprezentācijas materiālu izmaksas, kas saistītas ar digitālās transformācijas ieviešanas iespējām;

31.3. inovācijas kopas modernizācijas izmaksas:

31.3.1. digitālā brieduma testa rīka pilnveides, pielāgošanas un uzturēšanas izmaksas;

31.3.2. citu inovācijas rīku, kā arī digitalizācijas un automatizācijas risinājumu ieviešanas izmaksas, ja tās ir nepieciešamas efektīvai inovācijas kopas pakalpojumu sniegšanai.

32. Gala labuma guvējam attiecināmas ir šādas izmaksas:

32.1. sākotnējā un otrreizējā digitālā brieduma testa veikšanas izmaksas;

32.2. digitālās attīstības ceļa kartes un atzinuma izstrādes izmaksas;

32.3. eksperimentēšanas, pilotēšanas un testēšanas darbību izmaksas, ietverot arī komandējumu izmaksas ārvalstīs, ja attiecināms;

32.4. konsultāciju, mentoringa izmaksas.

33. Izmaksas, kas netiek segtas no Atveseļošanas fonda līdzekļiem 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros:

33.1. pievienotās vērtības nodoklis, muitas nodokļi, nodevas un soda maksājumi;

33.2. izmaksas, par kurām nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinoši dokumenti;

33.3. izmaksas, kas saistītas ar ēku būvprojektēšanu, rekonstrukciju, būvniecību;

33.4. citas izmaksas, kas šo noteikumu 31. un 32. punktā nav noteiktas kā attiecināmas;

33.5. izmaksas, kas saistītas ar pabeigtām darbībām līgumu noslēgšanas brīdī starp Eiropas digitālās inovācijas centru un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un Eiropas digitālās inovācijas centru un gala labuma guvēju.

34. 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros Eiropas digitālās inovācijas centra projekta iesniegums ir atbalstāms, ja tiek ievēroti šādi atbalstu stimulējošās ietekmes nosacījumi:

34.1. projekta iesniegums Eiropas Komisijā programmas "Digitālā Eiropa" ietvaros ir iesniegts, pirms uzsākts darbs pie projekta vai pirms uzsākta atbalstāmā darbība;

34.2. projekta iesniegums atbilst visām Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā ietvertajām prasībām;

34.3. projekta iesniegumā ir iekļauta Eiropas digitālās inovācijas centra attiecināmajām izmaksām plānotā atbalsta summa trim gadiem no programmas "Digitālā Eiropa" un Atveseļošanas fonda finansējuma.

V. Īstenošanas un uzraudzības nosacījumi

35. Ekonomikas ministrijas pienākumi:

35.1. nosūtīt uzaicinājumu Eiropas digitālās inovācijas centram iesniegt projekta iesniegumu 10 darbdienu laikā no uzaicinājuma nosūtīšanas;

35.2. izvērtēt iesniegto projekta iesniegumu un apstiprināt to Vadības informācijas sistēmā;

35.3. pārliecināties par sasniedzamā mērķa, uzraudzības rādītāju un atskaites punktu izpildi pēc Eiropas digitālās inovācijas centra iesniegtās informācijas Vadības informācijas sistēmā;

35.4. saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību laikus sniegt informāciju Vadības informācijas sistēmā par 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanas progresu Atveseļošanas fonda īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai, ņemot vērā Eiropas digitālās inovācijas centra ievadīto informāciju Vadības informācijas sistēmā un Eiropas digitālās inovācijas centra iesniegto informāciju saskaņā ar šo noteikumu 36.10. un 36.11. apakšpunktu;

35.5. sniegt informāciju sabiedrībai par 2.2.1.1.i. investīcijas ieviešanas progresu un rezultātiem;

35.6. ievietot savā tīmekļvietnē Eiropas digitālās inovācijas centra kontaktinformāciju un norādīt tā specializācijas jomu.

36. Eiropas digitālās inovācijas centra pienākumi:

36.1. iesniegt projekta iesniegumu 10 darbdienu laikā no uzaicinājuma saņemšanas brīža, pievienojot apliecinājumu par Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunktā ietvertā nosacījuma ievērošanu;

36.2. noslēgt līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru;

36.3. pēc līguma noslēgšanas datu apmaiņai ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru izmantot Vadības informācijas sistēmā esošās datu ievades formas atbilstoši iesniedzamā dokumenta veidam un 10 darbdienu laikā iesniegt plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku, paredzot, ka maksājumu pieprasījumi tiek iesniegti ne biežāk kā divas reizes gadā;

36.4. Vadības informācijas sistēmā iesniegt iepirkumu plānu par visiem 2.2.1.1.i. investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kur paredzēts piemērot publisko iepirkumu regulējumu;

36.5. piešķirt komercdarbības atbalstu gala labuma guvējiem;

36.6. iesniegt Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai visu informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto un piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti;

36.7. veikt pārbaudes gala labuma guvēju līmenī un nodrošināt interešu konflikta, korupcijas, krāpšanas, dubultfinansējuma riska novēršanas un sasniegto atskaites punktu un mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaudes, t. sk. datu ticamības pārbaudes;

36.8. nodrošināt, ka eksperti paraksta objektivitātes un konfidencialitātes apliecinājumu (3. pielikums) saskaņā ar šo noteikumu 32.1. un 32.2. apakšpunktu;

36.9. ne biežāk kā divas reizes gadā nodrošināt datu ievadi Vadības informācijas sistēmā par Eiropas digitālās inovācijas centra nefinansiālu atbalstu saņēmušajiem gala labuma guvējiem, kas veikuši sākotnējo un otrreizējo digitālā brieduma testu, saņēmuši mentoringa un konsultāciju pakalpojumus, digitālās attīstības ceļa karti un atzinumu, lēmuma standartformas kopiju, ar kuru tiek piešķirts nefinansiāls atbalsts, norādot atbalsta piešķiršanas lēmuma reģistrācijas numuru;

36.10. pēc pieprasījuma iesniegt Ekonomikas ministrijā aprakstu par digitālā brieduma testa organizēšanu reģionālajos kontaktpunktos un nodrošināto piekļuvi testēšanai un izmēģinājuma projektiem, pārskatu par īstenotajiem mentorēšanas un konsultāciju pasākumiem, pārskatu par nodrošināto digitālo prasmju apguvi, unikālo digitālā brieduma testa lietotāju skaitu un apliecinājumu par uzņēmumiem paredzētās digitālā brieduma testa sistēmas nodošanu lietošanā;

36.11. pēc pieprasījuma iesniegt Ekonomikas ministrijā to uzņēmumu sarakstu, kas no Eiropas digitālās inovācijas centra ir saņēmuši nefinansiālu atbalstu;

36.12. nodrošināt Eiropas digitālās inovācijas centra ekspertu vērtējumu uzraudzību;

36.13. nodrošināt gala labuma guvējiem piekļuvi sākotnējam un otrreizējam digitālā brieduma testam un 30 dienu laikā pēc gala labuma guvēja pieprasījuma izstrādāt digitālās attīstības ceļa karti;

36.14. 30 dienu laikā pēc tam, kad gala labuma guvējs iesniedzis pieteikumu atzinuma saņemšanai, izvērtēt ieguldījumu īstenošanu un atkarībā no pozitīva vai negatīva izvērtējuma rezultāta sniegt attiecīgi pozitīvu vai negatīvu atzinumu par digitālās attīstības ceļa kartē minēto nosacījumu izpildi;

36.15. nodrošināt vizuālās identitātes prasības atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas ES 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – regula Nr. 2021/241), 34. panta 2. punktāam un Eiropas Komisijas un Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantam;

36.16. uzkrāt informāciju un ne biežāk kā reizi gadā informēt Ekonomikas ministriju par regulas Nr. 2021/694 II pielikuma 5.4. punktā minētā rādītāja izpildi;

36.17. piemērot principu "nenodarīt būtisku kaitējumu" saskaņā ar regulas Nr. 2021/241 5. panta 2. punktu. Eiropas digitālās inovācijas centrs līgumā ar gala labuma guvēju iekļauj informāciju, ka neatbalsta iniciatīvas, kas nodara būtisku kaitējumu.

37. Ja otrreizējā digitālā brieduma testa rezultāti neuzrāda uzlabojumus, Eiropas digitālās inovācijas centram ir pienākums pārbaudīt testus un sniegt atzinumu gala labuma guvējam. Gala labuma guvējam ir tiesības veikt atkārtotu digitālā brieduma testu.

38. Eiropas digitālās inovācijas centram ir tiesības pakalpojumu sniegšanā gala labuma guvējiem piesaistīt arī Eiropas digitālās inovācijas centra sadarbības partnerus, kas ir Eiropas digitālās inovācijas centra biedri un inovācijas kopas dalībnieki. Eiropas digitālās inovācijas centrs kā inovācijas kopas koordinators slēdz līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un atsevišķus partnerības līgumus ar katru inovācijas kopas dalībnieku, kurus iesniedz Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai. Eiropas digitālās inovācijas centrs kā inovācijas kopas koordinators ir atbildīgs par inovācijas kopas pārvaldībai piešķirtā finansējuma tālāku novirzīšanu pārējiem inovācijas kopas dalībniekiem.

39. Centrālās finanšu un līgumu aģentūras pienākumi:

39.1. piešķirt Eiropas digitālās inovācijas centram komercdarbības atbalstu;

39.2. nodrošināt Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. punkta "c" apakšpunktā un 4. punktā noteiktos publicitātes pasākumus;

39.3. nodrošināt Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. pantā noteiktos uzraudzības nosacījumus;

39.4. izlases veidā vai pamatojoties uz Centrālās finanšu un līgumu aģentūras noteikto projekta riska līmeni, Eiropas digitālās inovācijas centra līmenī veikt:

39.4.1. pārbaudes par interešu konflikta, krāpšanas, korupcijas, dubultfinansējuma riska novēršanu;

39.4.2. pārbaudes projektu īstenošanas vietās;

39.4.3. komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanas pārbaudes;

39.4.4. ieviešanas progresa, sasniegto rādītāju un datu ticamības pārbaudes.

40. Eiropas digitālās inovācijas centrs atbalstāmās darbības īsteno savu funkciju ietvaros vai ārpakalpojumu veidā, ciktāl tas saistīts ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 5. un 8. punktā minētajām darbībām. Ārpakalpojums tiek veikts saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru.

41. Eiropas digitālās inovācijas centra projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos – zaļais publiskais iepirkums, kā arī sociāli atbildīgais publiskais vai inovācijas iepirkums.

42. Eiropas digitālās inovācijas centra projekta īstenošanas laiks, ietverot plānotās darbības un izmaksas, ir līdz 2026. gada 30. jūnijam.

43. Eiropas digitālās inovācijas centra noslēguma maksājuma pieprasījuma iesniegšanas termiņš Vadības informācijas sistēmā ir 2026. gada 30. jūnijs.

44. Eiropas digitālās inovācijas centram ir tiesības bez maksas pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās, datubāzēs un reģistros tādā apjomā, kāds nepieciešams 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanai un atbalsta sniegšanai gala labuma guvējiem šo noteikumu ietvaros. Lai nodrošinātu pieeju datiem, Eiropas digitālās inovācijas centrs, ja nepieciešams, slēdz vienošanos ar attiecīgo valsts informācijas sistēmas, datubāzes un reģistra pārzini.

45. Projekta īstenošanas laikā Eiropas digitālās inovācijas centrs var saņemt:

45.1. avansa maksājumu, kas nepārsniedz 30 % no šo noteikumu 27. punktā minētā Atveseļošanas fonda finansējuma vienai inovācijas kopai, un tas ir jāapgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros;

45.2. starpposma maksājumus ne biežāk kā reizi sešos mēnešos;

45.3. noslēguma maksājumu, sasniedzot šo noteikumu 10.1.2. apakšpunktā minēto mērķi.

46. Avansa maksājums ir pieejams, ja Eiropas digitālās inovācijas centrs ir atvēris kontu Valsts kasē vai kontu vai darījumu kontu Latvijā reģistrētā kredītiestādē. Ja Eiropas digitālās inovācijas centrs projekta īstenošanai ir atvēris kontu Latvijā reģistrētā kredītiestādē, avansa saņemšanai nepieciešams iesniegt bankas garantiju par avansa summu.

47. Lai saņemtu avansa maksājumu, Eiropas digitālās inovācijas centrs iesniedz Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā avansa maksājuma pieprasījumu un plānotā avansa maksājuma pamatojumu. Avanss tiek saņemts par šo noteikumu 10.1. apakšpunktā minēto mērķu sasniegšanas progresu.

48. Šo noteikumu 45.1. apakšpunktā minētā avansa un šo noteikumu 45.2. apakšpunktā minētā starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 % no šo noteikumu 27. punktā minētā Atveseļošanas fonda finansējuma vienai inovācijas kopai.

49. Šo noteikumu izpratnē Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumus var saņemt gala labuma guvējs, ja:

49.1. tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā, tam ir juridiskas personas statuss un tas atbilst visiem šiem kritērijiem:

49.1.1. tas atbilst sīkā (mikro), mazā, vidējā vai lielā komersanta statusam;

49.1.2. tam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;

49.1.3. tam ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas process, nav ierosināts vai netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ja komersants atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties, kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru;

49.1.4. uz to nav attiecināmi regulas Nr. 2018/1046 136. pantā noteiktie izslēgšanas kritēriji;

49.2. tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā un atbilst visiem šiem kritērijiem:

49.2.1. tam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;

49.2.2. uz to nav attiecināmi regulas Nr. 2018/1046 136. pantā noteiktie izslēgšanas kritēriji;

49.3. tas ir reģistrēts publisko personu un iestāžu sarakstā;

49.4. tas ir reģistrēts Izglītības un zinātnes ministrijas Zinātnisko institūciju reģistrā.

50. Pakalpojumu saņemšanai gala labuma guvējs vēršas pie Eiropas digitālās inovācijas centra. Par Eiropas digitālās inovācijas centra sniegtajiem pakalpojumiem gala labuma guvējs slēdz līgumu ar Eiropas digitālās inovācijas centru.

51. Atbalstu šo noteikumu 31. punktā minēto izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. pantu, un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu Eiropas digitālās inovācijas centram.

52. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņem lēmumu par Eiropas digitālās inovācijas centra atbilstību Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta nosacījumiem. Par komercdarbības atbalsta piešķiršanas dienu uzskatāma diena, kad Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu.

53. Centrālās finanšu un līgumu aģentūras pieņemto lēmumu par neatbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem Eiropas digitālās inovācijas centrs var apstrīdēt Finanšu ministrijā. Finanšu ministrijas izdoto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvā rajona tiesā.

54. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, pieņemot lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu, vērtē, vai uz Eiropas digitālās inovācijas centru neattiecas grūtībās nonākuša uzņēmuma statuss saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktu un vai tas neatbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā minētajiem nosacījumiem.

55. Eiropas digitālās inovācijas centra darbības atbalsta ilgums nepārsniedz 10 gadus atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 7. punkta nosacījumiem.

56. Atbalstu šo noteikumu 32. punktā minēto Eiropas digitālās inovācijas centra sniegto pakalpojumu izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu ES Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013) vai Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu ES Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190/45) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014), vai Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu ES Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/9) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013), un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu gala labuma guvējam.

57. Atbalsts gala labuma guvējam netiek sniegts:

57.1. Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktā un 3. panta 2. punktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās;

57.2. Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. pantā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās;

57.3. Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 1. punktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās;

57.4. ieroču un munīcijas tirdzniecībai (Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcija (turpmāk – NACE 2. red.), grupa 47.78 "Citur neklasificēta jaunu preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");

57.5. azartspēlēm un derībām (NACE 2. red. 92. nodaļa "Azartspēles un derības").

58. Gala labuma guvējs nodrošina darbību vai izmaksu nošķiršanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktu vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 2. punktu, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 2. punktu, ja gala labuma guvējs vienlaikus darbojas saskaņā ar šiem noteikumiem atbalstāmajās un neatbalstāmajās nozarēs.

59. Par komercdarbības atbalsta piešķiršanas dienu gala labuma guvējam uzskatāma diena, kad Eiropas digitālās inovācijas centrs pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu.

60. Eiropas digitālās inovācijas centra sniegtais komercdarbības atbalsts publiskai personai vai tās institūcijai tiek piemērots, ja tiek veikta saimnieciskā darbība gala labuma guvēja līmenī.

61. Pirms komercdarbības atbalsta piešķiršanas gala labuma guvējam Eiropas digitālās inovācijas centrs pārbauda šādus nosacījumus:

61.1. vai atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā vai Komisijas Regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota komersanta līmenī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā vai Komisijas Regulas Nr. 717/2014 2. panta 2. punktā, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;

61.2. vai saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju gala labuma guvējam nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, par kuriem ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;

61.3. vai gala labuma guvējs nesaņem un neparedz saņemt atbalstu par tām pašām attiecināmajām un neattiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros no Eiropas Savienības vai citiem publiskajiem līdzekļiem (tai skaitā valsts un pašvaldību līdzekļiem);

61.4. vai gala labuma guvējam ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas process, nav ierosināts vai netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process un vai tas neatbilst normatīvajos aktos maksātnespējas jomā noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru;

61.5. vai gala labuma guvējs nedarbojas šo noteikumu 57. punktā minētajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās;

61.6. vai publiska persona vai tās institūcija vai publiskas personas kapitālsabiedrība veic vai neveic saimniecisko darbību. Ja Eiropas digitālās inovācijas centrs konstatē, ka publiskas personas vai tās institūcijas vai publiskas personas kapitālsabiedrības sniegtie pakalpojumi nav saistīti ar saimniecisko darbību, Eiropas digitālās inovācijas centrs piešķir atbalstu tikai no Atveseļošanas fonda finansējuma 100 % apmērā un tas nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu publiskai personai vai tās institūcijai vai publiskas personas kapitālsabiedrībai.

62. De minimis atbalsta uzskaiti veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem.

63. Pieļaujamā finansējuma intensitāte no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām:

63.1. Eiropas digitālās inovācijas centram maksimāli pieļaujamā Atveseļošanas fonda finansējuma intensitāte ir 50 % saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 6. un 9. punktu;

63.2. gala labuma guvējam maksimālā pieļaujamā Atveseļošanas fonda finansējuma intensitāte ir 100 % saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014, vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013.

64. Eiropas digitālās inovācijas centrs nodrošina, ka visas atbalsta summas, kas tiek piešķirtas Eiropas digitālās inovācijas centra darbībai saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. pantu, atsevišķā grāmatvedības uzskaitē ir skaidri nodalītas no tām summām, kuras ir pilnībā jānodod gala labuma guvējiem un kurām tiek piemērots de minimis regulējums.

65. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu Eiropas digitālās inovācijas centram var pieņemt līdz 2024. gada 30. jūnijam saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 58. panta 4. punkta nosacījumiem.

66. Eiropas digitālās inovācijas centrs lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam var pieņemt šādos termiņos:

66.1. saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 7. panta 4. punktu un 8. pantu – līdz 2024. gada 30. jūnijam;

66.2. saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 717/2014 7. panta 4. punktu un 8. pantu – līdz 2023. gada 30. jūnijam;

66.3. saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1408/2013 7. panta 4. punktu un 8. pantu – līdz 2028. gada 30. jūnijam.

67. Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014, Eiropas digitālās inovācijas centram ir pienākums atmaksāt Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai visu nelikumīgo projekta ietvaros saņemto komercdarbības atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

68. Ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulas Nr. 717/2014, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 ​​​​​​​prasības, gala labuma guvējam ir pienākums atmaksāt Eiropas digitālās inovācijas centram visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļā minētajiem nosacījumiem.

69. Šo noteikumu 68. punktā noteiktajā gadījumā Eiropas digitālās inovācijas centram ir pienākums atmaksāt Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai visu projekta ietvaros izmaksāto de minimis atbalstu gala labuma guvējam un pēc tam atgūt to no gala labuma guvēja kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļā minētajiem nosacījumiem.

70. Eiropas digitālās inovācijas centrs, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 8. pantu, saņemto atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. pantu drīkst kumulēt ar programmas "Digitālā Eiropa" ietvaros sniegto atbalstu, tai skaitā par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, izvairoties no dubutfinansējuma, ja netiek pārsniegta lielākā saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. pantu noteiktā atbalsta intensitāte.

71. Atbalstu, kas 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros gala labuma guvējam sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014, vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013, drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 ​​​​​​​3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā.

72. Gala labuma guvējs iesniedz Eiropas digitālās inovācijas centram visu informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto un piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti.

73. Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. pantam vai Komisijas regulas Nr. 1407/2013 6. panta 4. punktam, vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 6. panta 4. punktam, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 6. panta 4. punktam piekļuvi informācijai nodrošina šādā veidā:

73.1. Eiropas digitālās inovācijas centrs nodrošina piekļuvi informācijai par Eiropas digitālās inovācijas centra darbību 10 gadus, sākot no dienas, kad Eiropas digitālās inovācijas centrs ir piešķīris pēdējo komercdarbības atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem;

73.2. gala labuma guvējs nodrošina piekļuvi informācijai 10 gadus, skaitot no komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīža saskaņā ar šiem noteikumiem;

73.3. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā komercdarbības atbalsta sniedzējs Eiropas digitālās inovācijas centram nodrošina piekļuvi informācijai 10 gadus, sākot no dienas, kad Centrālā finanšu un līgumu aģentūra ir piešķīrusi pēdējo komercdarbības atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Ekonomikas ministra pienākumu izpildītājs ‒
kultūras ministrs N. Puntulis

 

1. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 13. septembra
noteikumiem Nr. 577

Eiropas digitālās inovācijas centra metodoloģija atbalstāmo darbību īstenošanai

1. Eiropas digitālās inovācijas centra specializācijas joma un attīstības virzieni.

Ietver informāciju par atbilstošo specializācijas jomu un tās attīstības virzieniem.

2. Eiropas digitālās inovācijas centra institucionālā uzbūve.

Ietver informāciju par Eiropas digitālās inovācijas centra vadību, sadarbības partneriem, to izvēles kritērijiem, reģionālo kontaktpunktu skaitu, izvietojumu, Eiropas digitālās inovācijas centra un tā sadarbības partneru pienākumiem, darbības virzieniem.

3. Mērķgrupas apraksts un Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumi mērķgrupai.

Ietver informāciju par mērķgrupu, digitālā brieduma testu, tā pieejamības, aizpildīšanas nosacījumiem, novērtējuma kritērijiem, digitālās attīstības ceļa kartes un atzinuma izstrādes kritērijiem, termiņiem, ekspertu vai mentoru atlasi, pieeju tehnoloģiskajiem un citiem Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumiem.

 

2. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 13. septembra
noteikumiem Nr. 577

Digitālās attīstības ceļa karte

Vispārīgā informācija visiem gala labuma guvējiem vienāda neatkarīgi no to statusa, nozares, vajadzībām

1. Vispārīga informācija par gala labuma guvēju – nosaukums, reģistrācijas numurs, statuss (sīkais (mikro), mazais, vidējais vai lielais komersants), kontaktinformācija.

2. Digitālā brieduma testa rezultāti.

3. Gala labuma guvēja darbības process vai joma, kurā ir identificētas digitālās transformācijas vajadzības un prioritārie Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna atbalsta virzieni digitalizācijai:

3.1. kombinētie finanšu instrumenti (aizdevumi vai paralēlie aizdevumi ar granta elementu) komersantu digitālās transformācijas veicināšanai;

3.2. grants jaunu digitālu produktu un pakalpojumu ieviešanai uzņēmējdarbībā;

3.3. uzņēmumu digitālo prasmju attīstība;

3.4. atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā, izņemot finanšu instrumentus.

4. Gala labuma guvēja informācija par plānotajām darbībām, mērķi, plānoto īstenošanas termiņu, sasniedzamo rezultātu digitālajā transformācijā atbilstoši 3. punktā norādītajiem virzieniem.

5. Informācija par ekspertu(-iem) digitalizācijas jautājumos, kuri ir piedalījušies digitālās attīstības ceļa kartes izstrādē un apstiprināšanā.

6. Informācija par pieejamām atbalsta programmām atbilstoši 3. punktā norādītajiem virzieniem.

Atbalsta virzieni informāciju aizpilda par attiecīgo atbalsta virzienu, ko digitālās transformācijas ietvaros plāno īstenot gala labuma guvējs

Atbalsta virziens Nr. 1: Kombinētie finanšu instrumenti (aizdevumi vai paralēlie aizdevumi ar granta elementu) komersantu digitālās transformācijas veicināšanai

1. Secinājumi pēc eksperta padziļinātā novērtējuma un klātienes vai attālinātā audita attiecīgajos komersanta darbības procesos vai jomās.

2. Rekomendācijas digitālās transformācijas darbībām un izmantotā analīze, pamatojoties uz veiktajiem aprēķiniem, statistikas u. c. datiem:

2.1. to nepieciešamības pamatojums – problēma, ieguldījumu mērķis;

2.2. komersanta spēja, gatavība tās ieviest – pieejamais finansējums, cilvēku resursi, kapitāls, nepieciešamās investīcijas;

2.3. to atbilstība uzņēmējdarbības pamatdarbības jomai, procesam, nozarei, t. sk. sākotnējā ieguldījuma, stimulējošās ietekmes nosacījumi.

3. Katras rekomendācijas atbilstības sadalīšana atbilstoši Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā noteiktajiem investīcijas nosacījumiem, lieko dzēšot:

tradicionālo procesu digitalizācija

industrijas 4.0 risinājumu (automatizētas iekārtas, robotu risinājumi, sensoru tīkli un sakaru tehnoloģijas, mākslīgā intelekta risinājumu tehnoloģijas un citi investīcijas mērķim atbilstoši risinājumi, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas) iegāde un ieviešana (paredzot gan nepieciešamās iekārtas, gan programmatūras komponentus atbilstoši komersanta pamatdarbības specifikai), piemēram:

- lietu internets (Internet of things IOT)

- mākslīgais intelekts (Artificial intelligence AI)

- mašīnmācīšanās (Machine learning ML)

- blokķēde (Blockchain)

- lielie dati (Big data)

- mākoņdatošana (Cloud computing)

- augstas veiktspējas datošana (High performance data HPC)

- virtuālā realitāte (Virtual reality VR)

- paplašinātā realitāte (Augmented reality AR)

5G tīklā funkcionējošu sistēmu un iekārtu iegāde

datu uzglabāšanas risinājumi

procesu digitalizācijai nepieciešamo esošo ražošanas un citu iekārtu atjaunošana un efektivizēšana un jaunu iekārtu iegāde

jaunu iekārtu iegāde informācijas un komunikācijas tehnoloģijas (IKT) jomā, kas saistīts ar IKT produktu lietošanu ražošanas procesā

vienā platformā darbojošos risinājumu vai sistēmu darbību izveide un nodrošināšana (platformu ekonomika)

4. Produktivitātes rādītāji šobrīd un prognozētie pēc investīcijām digitālajā transformācijā, piemēram, darba ražīguma pieauguma rādītāji un citi rādītāji, uz kuriem paredzama pozitīva ietekme.

5. Digitālās transformācijas projekta rezultātā sagaidāmās uzņēmuma digitālās transformācijas ietekmes apraksts, kas tiks izmantots atzinuma sagatavošanai pēc digitālās transformācijas projekta īstenošanas.

6. Kapitāla atlaides piemērošanas nosacījumi – uzskaitījums, kas komersantam jāizdara, jāsasniedz, jāizpilda, lai projekta īstenošana tiktu novērtēta kā sekmīga un komersants varētu pieteikties kapitāla atlaides piemērošanai, t. i., aizdevuma pamatsummas dzēšanai. Ņemot vērā minēto nosacījumu izpildi, komersantam tiks izsniegts pozitīvs vai negatīvs atzinums.

Atbalsta virziens Nr. 2: Grants jaunu digitālu produktu un pakalpojumu ieviešanai uzņēmējdarbībā

1. Problēmas apraksts, ko plāno risināt jauns vai tirgū neesošs digitālais produkts, pakalpojums, tehnoloģija, ko plāno komercializēt.

2. Secinājumi pēc eksperta padziļinātā novērtējuma un klātienes vai attālinātā audita attiecīgajos uzņēmuma darbības procesos vai jomās.

3. Rekomendācijas digitālās transformācijas darbībām:

3.1. to nepieciešamības pamatojums – problēma, ieguldījumu mērķis;

3.2. uzņēmuma spēja, gatavība tās ieviest – pieejamais finansējums, cilvēku resursi, kapitāls, nepieciešamās investīcijas;

3.3. to atbilstība uzņēmējdarbības jomai, procesam, nozarei.

4. Privātā līdzfinansējuma nodrošināšana.

Atbalsta virziens Nr. 3: Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība

1. Problēmas apraksts, ko plāno risināt.

2. Secinājumi pēc eksperta padziļinātā novērtējuma.

3. Rekomendācijas digitālās transformācijas darbībām:

3.1. to nepieciešamības pamatojums;

3.2. komersanta spēja, gatavība tās ieviest;

3.3. to atbilstība uzņēmējdarbības jomai, procesam, nozarei.

4. Privātā līdzfinansējuma nodrošināšana.

Atbalsta virziens Nr. 4: Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā (izņemot finanšu instrumentus)

1. Problēmas apraksts, ko plāno risināt ar procesu digitalizāciju.

2. Rekomendācijas digitālās transformācijas darbībām:

2.1. to nepieciešamības pamatojums;

2.2. gala labuma guvēja spēja, gatavība tās ieviest;

2.3. to atbilstība gala labuma guvēja jomai, procesam, nozarei.

3. Procesu un funkciju digitalizācija gala labuma guvējā, kas ietver gatavo risinājumu iegādi, konsultācijas, aparatūras iegādi, sensoru iegādi, iekārtu iegādi, IT infrastruktūru, integrēšanas procesus.

Katras rekomendācijas atbilstības sadalīšana atbilstoši Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā noteiktajiem investīcijas nosacījumiem, lieko dzēšot:

administratīvie procesi – finanses un grāmatvedība, administrācija, dokumentu vadība, projektu vadība, kopdarbība, sistēmu savietojamība

personāla vadības procesi – cilvēku resursu vadība, darba laika uzskaite, darba deleģēšana, personāla iesaiste, novērtēšana un motivācija

pārdošanas procesi – klientu piesaiste un darījumu vadības automatizācija, pārdošana un darījumu atsekošana, e-komercija, digitālais mārketings, digitālie risinājumi mazumtirdzniecībai, klientu attiecību pārvaldība (Customer relationship management CRM)

resursu pārvaldības procesi – resursu vadība (Enterprise resource planning ERP, noliktavu pārvaldības sistēmas), energoresursu pārvaldība, efektīvāka izmantošana

datu pārvaldības procesi – datu drošība, datu glabāšana, komunikācijas infrastruktūra

transports un loģistikas procesi – lietu internets, viedie mobilitātes risinājumi, uztveres sistēmas, satiksmes monitorings

ražošanas un kvalitātes kontroles procesi – ražošanas un biznesa procesu vadības un automatizācijas, kvalitātes kontroles sistēmas, datu sinhronizācija, datu analītika

operatīvās vadības procesi – biznesa vadība, biznesa analītika, lielo datu analītika, risinājumi vadības lēmumu pieņemšanai, datu automatizācija, sinhronizācija

stratēģiskā vadība – digitalizācijas (procesu un produktu) un inovāciju attīstības stratēģija

citu ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju produktiem, tehnoloģijām, drošību vai procesiem saistītu uzlabojumu veikšana

4. Produktivitātes rādītāji šobrīd un prognozētie pēc investīcijām digitālajā transformācijā.

5. Digitālās transformācijas projekta rezultātā sagaidāmās gala labuma guvēja digitālās transformācijas ietekmes apraksts.

6. Privātā līdzfinansējuma nodrošināšana.

Eksperts
_____._____.__________________
(paraksts) (vārds, uzvārds) (datums)

 

3. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 13. septembra
noteikumiem Nr. 577

Objektivitātes un konfidencialitātes apliecinājums

Ar parakstu apliecinu, ka piekrītu piedalīties Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.1.i. investīcijas "Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei" digitālā brieduma testa, digitālās attīstības ceļa kartes un atzinuma vērtēšanas posmos.

Apliecinu, ka neesmu saistīts/-a ar atbalstu digitālā brieduma testa veikšanā vai digitālās attīstības ceļa kartes vai atzinuma izstrādē likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" un Regulas (ES) Nr. 2018/1046[1] 61. panta izpratnē, neesmu piedalījies/-usies minētajos procesos, kā arī nav tādu apstākļu, kuru dēļ es varētu pārkāpt Atveseļošanas fonda vadībā, īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajai personai normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus, un nepastāv interešu konflikts konkrēta digitālā brieduma testa vai digitālās attīstības ceļa kartes vai atzinuma izstrādē.

Nav iemeslu, t. sk. tādu, kas saistīti ar ģimeni, emocionālajām saitēm, politisko vai nacionālo piederību, ekonomiskajām interesēm vai jebkādām citām tiešām vai netiešām personīgajām interesēm, kuru dēļ varētu apšaubīt manu neatkarību un objektivitāti lēmuma pieņemšanā.

Nekavējoties informēšu Eiropas digitālās inovācijas centra vadību, ja radīsies tādi apstākļi, kuru dēļ varētu apšaubīt manu objektivitāti un neatkarību lēmuma pieņemšanā.

Sniedzot atbalstu digitālā brieduma testa veikšanā vai izstrādājot digitālās attīstības ceļa karti vai atzinumu, savus pienākumus veikšu atbildīgi, profesionāli un objektīvi.

Apņemos neizpaust trešajām personām jebkādu informāciju, kas man kļuvusi zināma vai pieejama, kā arī apņemos lietot pieejamo informāciju un dokumentus, tikai sniedzot atbalstu digitālā brieduma testa veikšanā vai digitālās attīstības ceļa kartes vai atzinuma izstrādē.

_____._____.__________________
(paraksts) (vārds, uzvārds) (datums)

[1] EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012.

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!