Centrālā statistikas pārvalde
Informācija
Par patēriņa cenu pieaugumu
Vidējais patēriņa cenu līmenis 2000.gada februārī salīdzinājumā ar janvāri palielinājās par 0,5%. Precēm cenas pieauga par 0,3%, bet pakalpojumiem — par 1,3%.
Salīdzinot ar iepriekšējā gada februāri, patēriņa cenas pieauga par 3,4%, tai skaitā precēm — par 2,5% un pakalpojumiem — par 6,5%.
Februārī visievērojamākais cenu kāpums par 3,1% bija sakaru pakalpojumiem. Šo cenu pieaugumu noteica Ziemassvētkos ieviesto mobilo telefonu sarunu tarifu atlaižu atcelšana. Pasažieru transporta pakalpojumu tarifi februārī pieauga par 5,8%.
Liela ietekme uz cenu indeksu bija uztura produktu cenu kāpumam par 0,6%. Cenas pieauga pienam un piena produktiem — par 1,9%, svaigiem kāpostiem — par 10%, tomātiem — par 14%, gurķiem — par 11,2%, saldajiem pipariem — par 38,2%, maltajai kafijai — par 2,2%, šķīstošajai kafijai — par 1,7%, gāzētiem dzērieniem — par 8,3%.
Pazeminoša ietekme uz cenu indeksu bija apģērbu un apavu cenu kritumam par 1,2%, ko izraisīja cenu atlaides. Šī paša iemesla dēļ par 1,1% cenas pazeminājās televizoriem un radioaparatūrai.
Igaunijā un Lietuvā februārī salīdzinājumā ar janvāri vidējais patēriņa cenu līmenis nemainījās. Salīdzinot ar iepriekšējā gada februāri, patēriņa cenas Igaunijā pieauga par 3%, bet Lietuvā — par 0,8%.
Centrālās statistikas pārvaldes Cenu statistikas departaments