• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2022. gada 3. novembra rīkojums Nr. 790 "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 6. marta rīkojumā Nr. 106 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 46.0. versija)"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 7.11.2022., Nr. 216 https://www.vestnesis.lv/op/2022/216.20

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 791

Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"

Vēl šajā numurā

07.11.2022., Nr. 216

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 790

Pieņemts: 03.11.2022.

OP numurs: 2022/216.20

2022/216.20
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 16 Pēdējās nedēļas laikā 85 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr. 790

Rīgā 2022. gada 3. novembrī (prot. Nr. 55 28. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 6. marta rīkojumā Nr. 106 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 46.0. versija)"

Izdarīt Ministru kabineta 2019. gada 6. marta rīkojumā Nr. 106 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 46.0. versija)" (Latvijas Vēstnesis, 2019, 48. nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:

"1. Apstiprināt un iekļaut informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mērķarhitektūras 46.0. versijā projekta "Invaliditātes ekspertīzes pakalpojumu kvalitātes uzlabošana" (turpmāk – projekts) aprakstu un projekta izmaksas 1 400 000 euro apmērā."

2. Izteikt 5. punktu šādā redakcijā:

"5. Pēc pilnveidotās Invaliditātes informatīvās sistēmas ieviešanas 2023. gadā noteikt uzturēšanas izmaksas ne vairāk kā 91 667 euro apmērā un, sākot ar 2024. gadu, ne vairāk kā 110 000 euro apmērā, pieprasot attiecīgu finansējumu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā."

3. Papildināt ar 6. punktu šādā redakcijā:

"6. Atbalstīt informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mērķarhitektūras 46.0. versijā iekļautā projekta konsolidēto aprakstu (kopsavilkumu)."

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Labklājības ministrs G. Eglītis

 

(Apstiprināts ar
Ministru kabineta
2019. gada 6. marta
rīkojumu Nr. 106)

Invaliditātes ekspertīzes pakalpojumu kvalitātes uzlabošana

Projekta apraksts (kopsavilkums)

Projekta "Invaliditātes ekspertīzes pakalpojumu kvalitātes uzlabošana" (turpmāk – projekts) virsmērķis ir uzlabot invaliditātes ekspertīzes pakalpojumu kvalitāti un samazināt administratīvo slogu, nodrošinot lietotājiem draudzīgākus publiskos pakalpojumus un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (turpmāk – valsts komisija) darbības efektivitātes paaugstināšanos, kā arī veicinot arvien aktīvāku informācijas sistēmā "Invaliditātes informatīvā sistēma" (turpmāk – IIS) esošo datu izmantošanu citās valsts un pašvaldību iestādēs, nepieprasot datu subjektiem iesniegt tos atkārtoti.

Projekta mērķi

1. Paplašināt valsts komisijas pakalpojumu saņemšanas kanālu skaitu un pilnveidot elektroniski sniegto pakalpojumu iespējas.

2. Veikt valsts komisijas procesu optimizāciju un pilnveidot IIS programmatūru.

Darbības projekta mērķu sasniegšanai

1. Projekta vadība.

2. Programmatūras izstrādes un ieviešanas kvalitātes kontrole atbilstoši Agile metodikai un plānošanas dokumentu izstrāde:

2.1. biznesa procesu un biznesa prasību specifikāciju izstrāde;

2.2. IIS un datu apmaiņas risinājuma tehniskās specifikācijas izstrāde;

2.3. IIS programmatūras izstrādes un ieviešanas kvalitātes kontrole atbilstoši Agile metodikai.

3. IIS programmatūras pilnveide un ieviešana:

3.1. IIS lietojumprogrammatūras pilnveidojumu izstrāde atbilstoši Agile metodikai, ieviešana un datu migrācija;

3.2. IIS lietotāju apmācība.

4. IIS elektroniski sniegto pakalpojumu izstrāde un ieviešana klientu apkalpošanas portālā.

5. Risinājuma izstrāde IIS datu apmaiņai ar e-veselības sistēmu un tā ieviešana.

6. Risinājuma izstrāde IIS datu apmaiņai ar pašvaldību sociālo dienestu Sociālās palīdzības administrēšanas lietojumprogrammu un tā ieviešana.

7. IIS analītikas funkcionalitātes izstrāde un ieviešana Labklājības informācijas sistēmā.

8. Risinājuma izstrāde IIS datu apmaiņai ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajām informācijas sistēmām un tā ieviešana.

9. Izstrādāto IIS risinājumu uzturēšana.

10. IIS drošības, veiktspējas un kvalitātes audits.

11. Projekta komunikācijas pasākumu īstenošana.

Projekta rezultāta rādītāji

Nr.
p. k

Rezultāta rādītājs

Mērvienība

Sākotnējā vērtība

Sasniedzamā vērtība divus gadus pēc projekta beigām

Sasniedzamā vērtība trīs gadus pēc projekta beigām

1.

Iedzīvotāju īpatsvars, kas izmanto elektroniski sniegtos pakalpojumus (iesniedz veidlapas elektroniski)

%

10

30

50

2.

Tehnisko kļūdu skaita samazinājums

%

0

25

50

Projekta iznākuma rādītāji

Nr.
p. k.

Iznākuma rādītājs

Mērvienība

Sasniedzamā vērtība projekta beigās

1.

Pilnveidoti darbības procesi

darbības procesi

7

2.

Uzlaboti elektroniski sniegtie pakalpojumi

elektroniski sniegtie pakalpojumi

5

3.

Ieviests IIS programmatūras pilnveidojums

IS

1

4.

Atvērto datu kopu skaits

datu kopas

12

Projekta finansējuma kopējais apjoms ir 1 400 000 euro.

Īstenošanas laiks ir 49 mēneši.

Nepieciešamās sistēmas uzturēšanas izmaksas katru gadu nepārsniedz 110 000 euro.

Saistība ar iepriekšējā plānošanas perioda projektiem, projekta lietderība un ieguldījums specifiskā atbalsta mērķa rezultāta rādītājos

Projekts ir Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – ES fondi) 2007.–2013. gada plānošanas periodā īstenoto projektu turpinājums un ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodā darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto iedzīvotāju integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.3. pasākuma "Invaliditātes ekspertīzes pakalpojuma kvalitātes uzlabošana" Eiropas Sociālā fonda (turpmāk – ESF) īstenojamā projekta Nr. 9.1.4.3/16/I/001 "Bērnu invaliditātes noteikšanas sistēmas pilnveide" papildinājums.

Labklājības ministrija 2018. gada nogalē Eiropas Komisijas Strukturālo reformu atbalsta programmas ietvaros iesniedza projektu "Evaluation and further development of the Latvian disability assessment system" ("Latvijas invaliditātes novērtēšanas sistēmas izvērtēšana un pilnveidošana") (turpmāk – LM iesniegtais projekts).

Lai invaliditātes noteikšanas ietvaros vēl vairāk virzītos uz funkcionēšanas ierobežojumu novērtēšanu, invaliditātes novērtēšanas kritēriji un noteikšanas pieeja ir jāpapildina, proti, nepieciešams funkcionēšanas, pašvērtējuma un vides novērtējuma kritērijus papildināt ar matemātisku algoritmu, kas dotu kopējo rezultātu par personas funkcionēšanas ierobežojumiem. LM iesniegtā projekta ietvaros tika veikts pētījums un saņemts ārvalstu ekspertu atbalsts invaliditātes novērtēšanas kritēriju un pašvērtējuma anketas pilnveidošanai (anketas un algoritma izstrāde darbspējas vecuma personām). LM iesniegtā projekta ietvaros saņemtie ārvalstu ekspertu ieteikumi tiek ņemti vērā IIS funkcionalitātes izstrādē un datu ievades pilnveidošanā.

Projekts saturiski ir turpinājums Labklājības ministrijas Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "IKT pieejamība, e-pārvalde un pakalpojumi" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" ietvaros īstenotajam projektam Nr. 2.2.1.1/17/I/007 "Labklājības nozares informācijas un komunikācijas tehnoloģiju centralizācija", tas ir, IIS tiks izvietota uz nozares datu centra infrastruktūras bāzes, tādējādi nodrošinot informācijas sistēmas darbības efektivitāti un pakalpojumu sniegšanas kvalitātes uzlabošanu.

Projekts ir arī ES fondu 2007.–2013. gada plānošanas perioda darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.1.1. apakšaktivitātes "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība" projekta Nr. 3DP/3.2.2.1.1/12/IPIA/CFLA/001 "Vienotās Labklājības informācijas sistēmas (LabIS), nozares centralizēto funkciju informācijas sistēmu un centralizētas IKT infrastruktūras attīstība" (turpmāk – projekts Nr. 3DP/3.2.2.1.1/12/IPIA/CFLA/001) papildinājums.

Projekta Nr. 3DP/3.2.2.1.1/12/IPIA/CFLA/001 ietvaros tika izstrādāti un ieviesti uzlabojumi valsts komisijas IIS, kā arī izstrādāts un ieviests e-pakalpojums "Atkārtota invalīda apliecības izsniegšana", kurš sniedz iespēju valsts komisijas klientiem elektroniski iesniegt pieprasījumu invaliditātes apliecības atkārtotai saņemšanai. Pakalpojumu elektronizējot, tika būtiski atvieglota klientu iespēja saņemt pakalpojumu, īpaši personām ar funkcionāliem traucējumiem. E-pakalpojums "Atkārtota invalīda apliecības izsniegšana" tiek saglabāts.

Projekta ietvaros ir paredzēts pilnveidot šādus valsts komisijas elektroniski sniegtos pakalpojumus, kas tiek nodrošināti saskaņā ar Invaliditātes likumu un Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumiem Nr. 805 "Prognozējamas invaliditātes, invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas un invaliditāti apliecinoša dokumenta izsniegšanas noteikumi":

1. Iesniegums valsts komisijai par invaliditātes ekspertīzes veikšanu (EP62).

2. Iesniegums invaliditātes ekspertīzes lēmuma apstrīdēšanai (EP63).

3. Mani dati valsts komisijā (EP64).

4. Atkārtota invalīda apliecības izsniegšana (EP176).

5. Universālais pakalpojums invaliditātes statusa pārbaudei (EP67).

E-pakalpojumi ir reģistrēti publisko pakalpojumu katalogā. Projekta ietvaros e-pakalpojumi tiks pārstrādāti atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 4. jūlija noteikumiem Nr. 402 "Valsts pārvaldes e-pakalpojumu noteikumi", aktuālajām Valsts reģionālās attīstības aģentūras (turpmāk – VRAA) vadlīnijām un izmantotajai portāla www.latvija.lv ietvara versijai. Projekta īstenošanas rezultātā pilnveidotie e-pakalpojumi būs papildināti ar funkcionalitāti, kas pakalpojumu lietotājiem nodrošinās atgriezenisko saiti un pakalpojuma sniegšanas procesa caurspīdīgumu, tiks nodrošināta plašākas e-dokumentu iesniegšanas un saņemšanas iespējas.

E-pakalpojumu pilnveidojumi tiks īstenoti kā viens no IIS funkcionalitātes blokiem. Pēc projekta īstenošanas VRAA nodrošinās e-pakalpojumu tehnisko uzturēšanu un lietotāju statistikas uzskaiti. Ja nepieciešams, tiks veikti grozījumi normatīvajos aktos, kas regulē valsts komisijas e-pakalpojumu saņemšanas procesu un kārtību, gan attiecībā uz datu nodošanu un saņemšanu no citām iestādēm, gan pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem.

Projekta risinājumi ir papildinājums ES fondu 2007.–2013. gada plānošanas perioda darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.4.1.2.1. apakšaktivitātes "Darbspēju vērtēšanas sistēmas pilnveidošana" projekta Nr. 1DP/1.4.1.2.1/08/IPIA/NVA/001 "Darbspēju vērtēšanas sistēmas pilnveidošana" izstrādātās jaunās novērtēšanas sistēmas darbības ieviešanai.

Valsts komisijas IIS uzsākta veidot 2006. gadā, un tā tika būtiski pilnveidota 2011. gadā un 2015. gadā ERAF projektu ietvaros. Kopējās sistēmas izveides izmaksas 2017. gadā ar ikgadējiem pilnveidojumiem pārsniedz 1 milj. euro.

Projekta ietvaros plānotās aktivitātes un rezultāti nedublējas ar citos labklājības nozares projektos īstenotajām aktivitātēm un/vai rezultātiem.

Projekts ievērojami uzlabos invaliditātes ekspertīzes informācijas un lēmumu kvalitāti, veicinās datu uzkrāšanu un tālākizmantošanu, palielinās elektroniski sniegto pakalpojumu popularitāti iedzīvotāju vidū, samazinās administratīvo slogu valsts komisijas ekspertiem un zvanu centra darbiniekiem, nodrošinās iedzīvotājiem informācijas pieejamību par ekspertīzes gaitu un pieņemtajiem lēmumiem. Valsts komisijas ieguvumi saistīti ar iedzīvotāju pakāpenisku pāreju uz neklātienes kanālu, piesakot invaliditātes ekspertīzi, iesniedzot dokumentus, sekojot iesnieguma virzībai un saņemot informāciju par lēmuma pieņemšanu.

Sociālekonomisko ieguvumu kategorija

Ieguvumu apmērs (euro/10 gados)

Iedzīvotāju transporta izdevumu samazinājums, ja divu gadu laikā pēc projekta ieviešanas 30 % iedzīvotāju un triju gadu laikā pēc projekta ieviešanas 50 % iedzīvotāju iesniedz iesniegumus attālināti

4 724 982

Iedzīvotāju laika ietaupījums vienai statistisko datu iegūšanai par 44 stundām

139 480

Iedzīvotāju patērētā laika samazinājums telefona sarunām par 50 %

92 704

Iedzīvotāju transporta izdevumu samazinājums, 50 % gadījumos iesniedzot sūdzības attālināti

46 125

Iedzīvotāju pieteikumu tiesā skaita samazinājums par 50 %

15 000

Iesniegumu par lēmumu apstrīdēšanu skaita samazinājums par 50 %

285 300

KOPĀ

5 303 591

Būtiskākie projekta īstenošanas sociālekonomiskie ieguvumi

Uzlabojot valsts komisijas darba procesus un nodrošinot datu uzkrāšanu un tālākizmantošanu, tiks samazināts administratīvais slogs, tādējādi nodrošinot iedzīvotājiem draudzīgākus publiskos pakalpojumus un valsts komisijas darbības efektivitātes paaugstināšanos. Ieviešot uz procesu nepārtrauktību un caurskatāmības principiem balstītu IIS, tiks nodrošināta augsta līmeņa pakalpojumu sniegšana gan valsts komisijā, gan arī citās saistītās institūcijās, kas nodrošina valsts normatīvajos aktos noteiktos atbalstus, atlaides un priekšrocības personām ar invaliditāti. Veicot kvalitatīvāku invaliditātes ekspertīzi, tiks precīzāk noteiktas personu vajadzības, līdz ar to saistītās institūcijas varēs sniegt mērķtiecīgāku atbalstu un sociālos pakalpojumus. Tiks sekmēta diskriminācijas riskiem pakļauto iedzīvotāju veselības stāvokļa un funkcionālo ierobežojumu precīzāka novērtēšana, nosakot tiesības uz valsts atbalsta pasākumu saņemšanu, tādējādi veicinot šo iedzīvotāju iekļaušanu sabiedrībā un darba tirgū.

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!