Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 19 Pēdējās nedēļas laikā 16 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 691
Rīgā 2022. gada 8. novembrī (prot. Nr. 56 6. §)
Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumos Nr. 107 "Iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība"
Izdoti saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma
8. panta otro un trešo daļu,
49. panta ceturto daļu un 57. pantu
1. Izdarīt Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumos Nr. 107 "Iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2017, 45. nr.) šādus grozījumus:
1.1. izteikt 2.12. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.12. Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 10., 11., 12., 13., 14. punktā noteiktos pretendentu izslēgšanas iemeslus un to pārbaudes kārtību vai atsauci uz Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 10., 11., 12., 13., 14. punktu un norādi, ka minētie pretendentu izslēgšanas iemesli tiks pārbaudīti Publisko iepirkumu likuma 42. pantā noteiktajā kārtībā;"
1.2. izteikt 2.13. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.13. ja attiecināms, piemērojamo Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 8. un 9. punktā noteikto pretendentu izslēgšanas iemeslu un tā pārbaudes kārtību vai atsauci uz piemērojamo Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 8. un 9. punktu un norādi, ka attiecīgi piemērojamais pretendentu izslēgšanas iemesls tiks pārbaudīts Publisko iepirkumu likuma 42. pantā noteiktajā kārtībā;"
1.3. izteikt 2.16. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.16. prasību norādīt visus apakšuzņēmējus vai tikai apakšuzņēmējus, kuru veicamo būvdarbu vai sniedzamo pakalpojumu vērtība ir vismaz 10 000 euro, un katram šādam apakšuzņēmējam izpildei nododamo iepirkuma līguma daļu;"
1.4. izteikt 13. punktu šādā redakcijā:
"13. Ja piedāvājumu saņemšanai pasūtītājs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams nodrošināt piedāvājumu drošību, iepirkuma komisija pieņem lēmumu par iepirkuma procedūras pārtraukšanu un pasūtītājs sagatavo paziņojumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu un iesniedz to publikāciju vadības sistēmā.";
1.5. izteikt 14. punktu šādā redakcijā:
"14. Pasūtītājs atver iesniegtos piedāvājumus ne ātrāk kā četras stundas pēc piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām atklāta konkursa nolikumā norādītajā vietā un laikā, izņemot Publisko iepirkumu likuma 68. panta septītajā daļā minēto gadījumu. Publisko iepirkumu likuma 68. panta septītajā daļā minētajā gadījumā pasūtītājs pircēja profilā publicē informāciju par piedāvājumu atvēršanas sanāksmes atcelšanu un neatver iesniegtos piedāvājumus. Ja iesniegumu izskatīšanas komisija pieņem Publisko iepirkumu likuma 71. panta otrās daļas 1. punktā minēto lēmumu vai administratīvā lieta tiek izbeigta, pasūtītājs pircēja profilā publicē informāciju par piedāvājumu atvēršanas sanāksmes vietu un laiku, kā arī informē par to pretendentus vismaz trīs darbdienas iepriekš. Ja iesniegumu izskatīšanas komisija pieņem Publisko iepirkumu likuma 71. panta otrās daļas 3. punktā vai trešajā daļā minēto lēmumu, pasūtītājs neatver iesniegtos piedāvājumus un izsniedz vai nosūta tos atpakaļ pretendentiem.";
1.6. svītrot 19. punktu;
1.7. izteikt 21.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"21.3. iepirkuma komisijas sastāvs un tās izveidošanas pamatojums, iepirkuma procedūras dokumentu sagatavotāji, iepirkuma komisijas sekretārs un pieaicinātie eksperti;"
1.8. izteikt 21.10. apakšpunktu šādā redakcijā:
"21.10. pamatojums tam, kādas sabiedrības drošības un veselības aizsardzības intereses tiktu apdraudētas, rīkojot atkārtotu iepirkumu, ja pasūtītājs saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 41. panta divpadsmitās daļas 2. punktu nepārtrauc iepirkuma procedūru, jo iepirkuma procedūras pārtraukšana apdraudētu sabiedrības drošības vai veselības aizsardzības intereses;"
1.9. izteikt 26.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
"26.9. Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 10., 11., 12., 13., 14. punktā noteiktos kandidātu izslēgšanas iemeslus un to pārbaudes kārtību vai atsauci uz Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 10., 11., 12., 13., 14. punktu un norādi, ka minētie kandidātu izslēgšanas iemesli tiks pārbaudīti Publisko iepirkumu likuma 42. pantā noteiktajā kārtībā;"
1.10. izteikt 26.10. apakšpunktu šādā redakcijā:
"26.10. ja attiecināms, piemērojamo Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 8. un 9. punktā noteikto kandidātu izslēgšanas iemeslu un tā pārbaudes kārtību vai atsauci uz piemērojamo Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 8. un 9. punktu un norādi, ka attiecīgi piemērojamais kandidātu izslēgšanas iemesls tiks pārbaudīts Publisko iepirkumu likuma 42. pantā noteiktajā kārtībā;"
1.11. izteikt 34. punktu šādā redakcijā:
"34. Ja pieteikumu saņemšanai pasūtītājs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams nodrošināt pieteikumu drošību, iepirkuma komisija pieņem lēmumu par iepirkuma procedūras pārtraukšanu un pasūtītājs sagatavo paziņojumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu un iesniedz to publikāciju vadības sistēmā.";
1.12. izteikt 35. punktu šādā redakcijā:
"35. Iesniegtos pieteikumus atver ne ātrāk kā četras stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām. Iepirkuma komisija pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām atlasa kandidātus saskaņā ar kandidātu atlases nolikumā noteiktajām kandidātu atlases prasībām, kā arī saskaņā ar kandidātu vērtēšanas metodiku, ja tiek piemērota kandidātu skaita samazināšana. Pieteikumus iepirkuma komisija izvērtē slēgtās sēdēs.";
1.13. izteikt 42.11. apakšpunktu šādā redakcijā:
"42.11. norāde uz kandidātu atlases nolikumā atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrajai daļai noteiktajiem izslēgšanas iemesliem, kas pārbaudāmi pēc piedāvājumu iesniegšanas, un to pārbaudes kārtība, ievērojot Publisko iepirkumu likuma 42. panta desmitās daļas 2. punktu;"
1.14. izteikt 42.13. apakšpunktu šādā redakcijā:
"42.13. prasība norādīt visus apakšuzņēmējus vai tikai apakšuzņēmējus, kuru veicamo būvdarbu vai sniedzamo pakalpojumu vērtība ir vismaz 10 000 euro, un katram šādam apakšuzņēmējam izpildei nododamo iepirkuma līguma daļu;"
1.15. izteikt 51. punktu šādā redakcijā:
"51. Ja piedāvājumu saņemšanai pasūtītājs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams nodrošināt piedāvājumu drošību, iepirkuma komisija pieņem lēmumu par iepirkuma procedūras pārtraukšanu un pasūtītājs sagatavo paziņojumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu un iesniedz to publikāciju vadības sistēmā.";
1.16. izteikt 52. punktu šādā redakcijā:
"52. Pasūtītājs atver iesniegtos piedāvājumus ne ātrāk kā četras stundas pēc piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām uzaicinājumā norādītajā vietā un laikā, izņemot Publisko iepirkumu likuma 68. panta septītajā daļā minēto gadījumu. Publisko iepirkumu likuma 68. panta septītajā daļā minētajā gadījumā pasūtītājs pircēja profilā publicē informāciju par piedāvājumu atvēršanas sanāksmes atcelšanu un neatver iesniegtos piedāvājumus. Ja iesniegumu izskatīšanas komisija pieņem Publisko iepirkumu likuma 71. panta otrās daļas 1. punktā minēto lēmumu vai administratīvā lieta tiek izbeigta, pasūtītājs pircēja profilā publicē informāciju par piedāvājumu atvēršanas sanāksmes vietu un laiku, kā arī informē par to uzaicinātos kandidātus vismaz trīs darbdienas iepriekš. Ja iesniegumu izskatīšanas komisija pieņem Publisko iepirkumu likuma 71. panta otrās daļas 3. punktā vai trešajā daļā minēto lēmumu, pasūtītājs neatver iesniegtos piedāvājumus un izsniedz vai nosūta tos atpakaļ pretendentiem.";
1.17. izteikt 55. punktu šādā redakcijā:
"55. Ja pretendents, kuram iepirkuma procedūrā būtu piešķiramas iepirkuma līguma slēgšanas tiesības, ir iesniedzis Eiropas vienoto iepirkuma procedūras dokumentu kā sākotnējo pierādījumu atbilstībai pretendentu atlases prasībām, kas noteiktas paziņojumā par līgumu vai iepirkuma procedūras dokumentos, iepirkuma komisija pirms lēmuma pieņemšanas par iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu pieprasa iesniegt tos dokumentus, kas nav pieprasīti iepriekš, un apliecina, ka uz pretendentu nav attiecināmi izslēgšanas iemesli atbilstoši šo noteikumu 42.11. apakšpunktam.";
1.18. izteikt 58.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"58.3. iepirkuma komisijas sastāvs un tās izveidošanas pamatojums, iepirkuma procedūras dokumentu sagatavotāji, iepirkuma komisijas sekretārs un pieaicinātie eksperti;"
1.19. papildināt ar 58.15. apakšpunktu šādā redakcijā:
"58.15. pamatojums tam, kādas sabiedrības drošības un veselības aizsardzības intereses tiktu apdraudētas, rīkojot atkārtotu iepirkumu, ja pasūtītājs saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 41. panta divpadsmitās daļas 2. punktu nepārtrauc iepirkuma procedūru, jo iepirkuma procedūras pārtraukšana apdraudētu sabiedrības drošības vai veselības aizsardzības intereses.";
1.20. izteikt 63.8. apakšpunktu šādā redakcijā:
"63.8. Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 10., 11., 12., 13., 14. punktā noteiktos kandidātu izslēgšanas iemeslus un to pārbaudes kārtību vai atsauci uz Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 10., 11., 12., 13., 14. punktu un norādi, ka minētie kandidātu izslēgšanas iemesli tiks pārbaudīti Publisko iepirkumu likuma 42. pantā noteiktajā kārtībā;"
1.21. izteikt 63.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
"63.9. ja attiecināms, piemērojamo Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 8. un 9. punktā noteikto kandidātu izslēgšanas iemeslu un tā pārbaudes kārtību vai atsauci uz piemērojamo Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 8. un 9. punktu un norādi, ka attiecīgi piemērojamais kandidātu izslēgšanas iemesls tiks pārbaudīts Publisko iepirkumu likuma 42. pantā noteiktajā kārtībā;"
1.22. izteikt 71. punktu šādā redakcijā:
"71. Ja pieteikumu saņemšanai pasūtītājs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams nodrošināt pieteikumu drošību, iepirkuma komisija pieņem lēmumu par iepirkuma procedūras pārtraukšanu un pasūtītājs sagatavo paziņojumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu un iesniedz to publikāciju vadības sistēmā.";
1.23. izteikt 72. punktu šādā redakcijā:
"72. Iesniegtos pieteikumus atver ne ātrāk kā četras stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām. Iepirkuma komisija pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām atlasa kandidātus saskaņā ar kandidātu atlases nolikumā noteiktajām kandidātu atlases prasībām, kā arī saskaņā ar kandidātu vērtēšanas metodiku, ja tiek piemērota kandidātu skaita samazināšana. Pieteikumus iepirkuma komisija izvērtē slēgtās sēdēs.";
1.24. izteikt 79.11. apakšpunktu šādā redakcijā:
"79.11. norāde uz kandidātu atlases nolikumā atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrajai daļai noteiktajiem izslēgšanas iemesliem, kas pārbaudāmi pēc piedāvājumu iesniegšanas, un to pārbaudes kārtība, ievērojot Publisko iepirkumu likuma 42. panta desmitās daļas 2. punktu;"
1.25. izteikt 79.13. apakšpunktu šādā redakcijā:
"79.13. prasība norādīt visus apakšuzņēmējus vai tikai apakšuzņēmējus, kuru veicamo būvdarbu vai sniedzamo pakalpojumu vērtība ir vismaz 10 000 euro, un katram šādam apakšuzņēmējam izpildei nododamo iepirkuma līguma daļu;"
1.26. izteikt 88. punktu šādā redakcijā:
"88. Ja sākotnējo piedāvājumu saņemšanai pasūtītājs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams nodrošināt sākotnējo piedāvājumu drošību, iepirkuma komisija pieņem lēmumu par iepirkuma procedūras pārtraukšanu un pasūtītājs sagatavo paziņojumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu un iesniedz to publikāciju vadības sistēmā.";
1.27. izteikt 89. punktu šādā redakcijā:
"89. Pasūtītājs atver iesniegtos sākotnējos piedāvājumus ne ātrāk kā četras stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām. Sākotnējo un turpmāko piedāvājumu izvērtēšanu iepirkuma komisija veic slēgtās sēdēs. Iepirkuma komisija veic sarunas ar pretendentiem par to sākotnējiem un visiem turpmākajiem piedāvājumiem, lai uzlabotu to saturu, izņemot galīgos piedāvājumus. Sarunas nenotiek par pasūtītāja noteiktajām piedāvājumiem izvirzītajām minimālajām prasībām un piedāvājumu izvērtēšanas kritērijiem.";
1.28. izteikt 96. punktu šādā redakcijā:
"96. Ja pretendents, kuram iepirkuma procedūrā būtu piešķiramas iepirkuma līguma slēgšanas tiesības, ir iesniedzis Eiropas vienoto iepirkuma procedūras dokumentu kā sākotnējo pierādījumu atbilstībai pretendentu atlases prasībām, kas noteiktas paziņojumā par līgumu vai iepirkuma procedūras dokumentos, iepirkuma komisija pirms lēmuma pieņemšanas par iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu pieprasa iesniegt tos dokumentus, kas nav pieprasīti iepriekš, un apliecina, ka uz pretendentu nav attiecināmi izslēgšanas iemesli atbilstoši šo noteikumu 79.11. apakšpunktam.";
1.29. izteikt 99.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"99.3. iepirkuma komisijas sastāvs un tās izveidošanas pamatojums, iepirkuma procedūras dokumentu sagatavotāji, iepirkuma komisijas sekretārs un pieaicinātie eksperti;"
1.30. izteikt 99.16. apakšpunktu šādā redakcijā:
"99.16. konstatētie interešu konflikti un pasākumi, kas veikti to novēršanai;"
1.31. papildināt ar 99.17. apakšpunktu šādā redakcijā:
"99.17. pamatojums tam, kādas sabiedrības drošības un veselības aizsardzības intereses tiktu apdraudētas, rīkojot atkārtotu iepirkumu, ja pasūtītājs saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 41. panta divpadsmitās daļas 2. punktu nepārtrauc iepirkuma procedūru, jo iepirkuma procedūras pārtraukšana apdraudētu sabiedrības drošības vai veselības aizsardzības intereses.";
1.32. izteikt 104.8. apakšpunktu šādā redakcijā:
"104.8. Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 10., 11., 12., 13., 14. punktā noteiktos kandidātu izslēgšanas iemeslus un to pārbaudes kārtību vai atsauci uz Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 10., 11., 12., 13., 14. punktu un norādi, ka minētie kandidātu izslēgšanas iemesli tiks pārbaudīti Publisko iepirkumu likuma 42. pantā noteiktajā kārtībā;"
1.33. izteikt 104.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
"104.9. ja attiecināms, piemērojamo Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 8. un 9. punktā noteikto kandidātu izslēgšanas iemeslu un tā pārbaudes kārtību vai atsauci uz piemērojamo Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 8. un 9. punktu un norādi, ka attiecīgi piemērojamais kandidātu izslēgšanas iemesls tiks pārbaudīts Publisko iepirkumu likuma 42. pantā noteiktajā kārtībā;"
1.34. izteikt 111. punktu šādā redakcijā:
"111. Ja pieteikumu saņemšanai pasūtītājs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams nodrošināt pieteikumu drošību, iepirkuma komisija pieņem lēmumu par iepirkuma procedūras pārtraukšanu un pasūtītājs sagatavo paziņojumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu un iesniedz to publikāciju vadības sistēmā.";
1.35. izteikt 112. punktu šādā redakcijā:
"112. Iesniegtos pieteikumus atver ne ātrāk kā četras stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām. Iepirkuma komisija pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām atlasa kandidātus saskaņā ar kandidātu atlases nolikumā noteiktajām kandidātu atlases prasībām, kā arī saskaņā ar kandidātu vērtēšanas metodiku, ja tiek piemērota kandidātu skaita samazināšana. Pieteikumus iepirkuma komisija izvērtē slēgtās sēdēs.";
1.36. izteikt 124.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
"124.9. norāde uz kandidātu atlases nolikumā atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrajai daļai noteiktajiem izslēgšanas iemesliem, kas pārbaudāmi pēc piedāvājumu iesniegšanas, un to pārbaudes kārtība, ievērojot Publisko iepirkumu likuma 42. panta desmitās daļas 2. punktu;"
1.37. izteikt 124.11. apakšpunktu šādā redakcijā:
"124.11. prasība norādīt visus apakšuzņēmējus vai tikai apakšuzņēmējus, kuru veicamo būvdarbu vai sniedzamo pakalpojumu vērtība ir vismaz 10 000 euro, un katram šādam apakšuzņēmējam izpildei nododamo iepirkuma līguma daļu;"
1.38. izteikt 127. punktu šādā redakcijā:
"127. Ja galīgo piedāvājumu saņemšanai pasūtītājs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams nodrošināt galīgo piedāvājumu drošību, iepirkuma komisija pieņem lēmumu par iepirkuma procedūras pārtraukšanu un pasūtītājs sagatavo paziņojumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu un iesniedz to publikāciju vadības sistēmā.";
1.39. izteikt 128. punktu šādā redakcijā:
"128. Pasūtītājs atver iesniegtos galīgos piedāvājumus ne ātrāk kā četras stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām. Galīgo piedāvājumu izvērtēšanu iepirkuma komisija veic slēgtās sēdēs.";
1.40. izteikt 130. punktu šādā redakcijā:
"130. Ja pretendents, kuram iepirkuma procedūrā būtu piešķiramas iepirkuma līguma slēgšanas tiesības, ir iesniedzis Eiropas vienoto iepirkuma procedūras dokumentu kā sākotnējo pierādījumu atbilstībai kandidātu atlases prasībām, kas noteiktas paziņojumā par līgumu vai iepirkuma procedūras dokumentos, iepirkuma komisija pirms lēmuma pieņemšanas par iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu pieprasa iesniegt tos dokumentus, kas nav pieprasīti iepriekš, un apliecina, ka uz pretendentu nav attiecināmi izslēgšanas iemesli atbilstoši šo noteikumu 124.9. apakšpunktam.";
1.41. izteikt 134.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"134.3. iepirkuma komisijas sastāvs un tās izveidošanas pamatojums, iepirkuma procedūras dokumentu sagatavotāji, iepirkuma komisijas sekretārs un pieaicinātie eksperti;"
1.42. izteikt 134.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"134.4. pieteikumu un galīgo piedāvājumu iesniegšanas termiņš, atvēršanas vieta, datums un laiks;"
1.43. izteikt 139.6. apakšpunktu šādā redakcijā:
"139.6. prasības attiecībā uz pieteikuma noformējumu un iesniegšanu, tostarp informāciju par pieteikumu iesniegšanas vietu, datumu un laiku;"
1.44. izteikt 139.7. apakšpunktu šādā redakcijā:
"139.7. Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 10., 11., 12., 13., 14. punktā noteiktos kandidātu izslēgšanas iemeslus un to pārbaudes kārtību vai atsauci uz Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 10., 11., 12., 13., 14. punktu un norādi, ka minētie kandidātu izslēgšanas iemesli tiks pārbaudīti Publisko iepirkumu likuma 42. pantā noteiktajā kārtībā;"
1.45. izteikt 139.8. apakšpunktu šādā redakcijā:
"139.8. ja attiecināms, piemērojamo Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 8. un 9. punktā noteikto kandidātu izslēgšanas iemeslu un tā pārbaudes kārtību vai atsauci uz piemērojamo Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrās daļas 8. un 9. punktu un norādi, ka attiecīgi piemērojamais kandidātu izslēgšanas iemesls tiks pārbaudīts Publisko iepirkumu likuma 42. pantā noteiktajā kārtībā;"
1.46. izteikt 142. punktu šādā redakcijā:
"142. Pēc tam kad iepirkuma komisija ir apstiprinājusi kandidātu atlases nolikumu, pasūtītājs inovācijas partnerības procedūras izsludināšanai sagatavo paziņojumu par līgumu un iesniedz to publikāciju vadības sistēmā.";
1.47. izteikt 146. punktu šādā redakcijā:
"146. Ja pieteikumu saņemšanai pasūtītājs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams nodrošināt pieteikumu drošību, iepirkuma komisija pieņem lēmumu par iepirkuma procedūras pārtraukšanu un pasūtītājs sagatavo paziņojumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu un iesniedz to publikāciju vadības sistēmā.";
1.48. izteikt 147. punktu šādā redakcijā:
"147. Iesniegtos pieteikumus atver ne ātrāk kā četras stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām. Iepirkuma komisija pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām atlasa kandidātus saskaņā ar kandidātu atlases nolikumā noteiktajām kandidātu atlases prasībām, kā arī saskaņā ar kandidātu vērtēšanas metodiku, ja tiek piemērota kandidātu skaita samazināšana. Pieteikumu izvērtēšanu iepirkuma komisija veic slēgtās sēdēs.";
1.49. svītrot 151. punktu;
1.50. izteikt 153.7. apakšpunktu šādā redakcijā:
"153.7. norāde uz kandidātu atlases nolikumā atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 42. panta otrajai daļai noteiktajiem izslēgšanas iemesliem, kas pārbaudāmi pēc piedāvājumu iesniegšanas, un to pārbaudes kārtība, ievērojot Publisko iepirkumu likuma 42. panta desmitās daļas 2. punktu;"
1.51. izteikt 153.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
"153.9. prasība norādīt visus apakšuzņēmējus vai tikai apakšuzņēmējus, kuru veicamo būvdarbu vai sniedzamo pakalpojumu vērtība ir vismaz 10 000 euro, un katram šādam apakšuzņēmējam izpildei nododamo iepirkuma līguma daļu;"
1.52. izteikt 156. punktu šādā redakcijā:
"156. Ja sākotnējo piedāvājumu saņemšanai pasūtītājs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams nodrošināt sākotnējo piedāvājumu drošību, iepirkuma komisija pieņem lēmumu par iepirkuma procedūras pārtraukšanu un pasūtītājs sagatavo paziņojumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu un iesniedz to publikāciju vadības sistēmā.";
1.53. izteikt 157. punktu šādā redakcijā:
"157. Pasūtītājs atver iesniegtos sākotnējos piedāvājumus (pētniecības un inovāciju projektus) ne ātrāk kā četras stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām. Sākotnējo un turpmāko piedāvājumu iepirkuma komisija izvērtē slēgtās sēdēs. Iepirkuma komisija veic sarunas ar pretendentiem par to sākotnējiem un visiem turpmākajiem piedāvājumiem, lai uzlabotu to saturu, izņemot galīgo piedāvājumu. Sarunas nenotiek par piedāvājumiem noteiktajām minimālajām prasībām un piedāvājumu izvērtēšanas kritērijiem.";
1.54. izteikt 164. punktu šādā redakcijā:
"164. Ja pretendents, kuram iepirkuma procedūrā būtu piešķiramas inovācijas partnerības līguma slēgšanas tiesības, ir iesniedzis Eiropas vienoto iepirkuma procedūras dokumentu kā sākotnējo pierādījumu atbilstībai pretendentu atlases prasībām, kas noteiktas paziņojumā par līgumu vai iepirkuma procedūras dokumentos, iepirkuma komisija pirms lēmuma pieņemšanas par iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu pieprasa iesniegt tos dokumentus, kas nav pieprasīti iepriekš, un apliecina, ka uz pretendentu nav attiecināmi noteiktie izslēgšanas iemesli atbilstoši šo noteikumu 153.7. apakšpunktam.";
1.55. izteikt 167.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"167.3. iepirkuma komisijas sastāvs un tās izveidošanas pamatojums, iepirkuma procedūras dokumentu sagatavotāji, iepirkuma komisijas sekretārs un pieaicinātie eksperti;"
1.56. izteikt 167.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"167.4. pieteikumu un sākotnējo piedāvājumu iesniegšanas termiņš, atvēršanas vieta, datums un laiks;"
1.57. izteikt 180.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"180.2. iepirkuma komisijas sastāvs un tās izveidošanas pamatojums;"
1.58. papildināt ar 200.1 punktu šādā redakcijā:
"200.1 Sākot ar dienu, kad paziņojums par metu konkursu publicēts Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē, pasūtītājs savā pircēja profilā nodrošina brīvu un tiešu elektronisku piekļuvi metu konkursa nolikumam un citiem papildus nepieciešamajiem dokumentiem, kā arī iespēju piegādātājiem uz vietas iepazīties ar papildu dokumentiem, kam tehnisku iemeslu dēļ vai tajos iekļautās informācijas vai komerciālu interešu aizsardzības dēļ nav nodrošināma brīva un tieša elektroniska piekļuve. Ja piegādātājs pieprasa izsniegt metu konkursa nolikumu un citus papildus nepieciešamos dokumentus drukātā veidā, pasūtītājs tos izsniedz triju darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas, ievērojot nosacījumu, ka dokumentu pieprasījums iesniegts laikus pirms metu un devīžu atšifrējumu iesniegšanas termiņa beigām. Par minēto dokumentu izsniegšanu drukātā veidā pasūtītājs var prasīt samaksu, kas nepārsniedz faktiskos dokumentu pavairošanas un nosūtīšanas izdevumus.";
1.59. izteikt 201. punktu šādā redakcijā:
"201. Pasūtītājs pēc tam, kad beidzies termiņš jautājumu uzdošanai par metu konkursa nolikumu, sagatavo rakstisku atbildi uz visiem jautājumiem un nodod to atbildīgajam sekretāram. Atbildīgais sekretārs nosūta atbildi personām, kas uzdevušas jautājumus, un visus jautājumus un sagatavotās atbildes ievieto pircēja profilā, kur ir pieejams metu konkursa nolikums.";
1.60. izteikt 202. punktu šādā redakcijā:
"202. Lai nodrošinātu dalībnieku anonimitāti, metus un tiem pievienotos materiālus iesniedz slēgtā veidā, apzīmētus ar devīzi. Ar devīzi saprot burtu vai vārdu kopu, kas neidentificē dalībnieku un ko lieto anonimitātes nodrošināšanai. Devīzes atšifrējumu noformē atsevišķi no meta, un tas satur informāciju par tā autoru vai autoriem.";
1.61. izteikt 203. punktu šādā redakcijā:
"203. Metu konkursa nolikumā norādītajā vietā, laikā un kārtībā piegādātājs vienlaikus iesniedz metu un devīzes atšifrējumu, kas sagatavoti un noformēti atbilstoši noteiktajām prasībām.";
1.62. izteikt 204. punktu šādā redakcijā:
"204. Ja metu konkursā nav paredzēta elektroniska metu un devīžu atšifrējumu iesniegšana, devīzes atšifrējumu iesniedz slēgtā aploksnē. Uz slēgtās aploksnes, kurā ievietots devīzes atšifrējums, norāda metu konkursa nosaukumu, identifikācijas numuru, kā arī norādi "Devīzes atšifrējums". Uz aploksnes nenorāda meta autoru.";
1.63. izteikt 207. punktu šādā redakcijā:
"207. Ja metu un devīžu atšifrējumu saņemšanai pasūtītājs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams nodrošināt metu un devīžu atšifrējumu drošību, pasūtītājs pieņem lēmumu par metu konkursa pārtraukšanu, sagatavo paziņojumu par metu konkursa rezultātiem un iesniedz to publikāciju vadības sistēmā.";
1.64. izteikt 208. punktu šādā redakcijā:
"208. Ja metu konkursā paredzēta elektroniska metu iesniegšana, iesniegtos metus elektroniskajā informācijas sistēmā atver ne ātrāk kā četras stundas pēc metu iesniegšanas termiņa beigām. Pēc metu iesniegšanas termiņa beigām žūrijas komisija vērtē iesniegtos metus atbilstoši metu konkursa nolikumā noteiktajiem vērtēšanas kritērijiem. Metu vērtēšana notiek slēgtās sēdēs. Žūrijas komisijas darbu organizē atbildīgais sekretārs.";
1.65. izteikt 213. punktu šādā redakcijā:
"213. Žūrijas komisijas atzinumu paraksta visi žūrijas komisijas locekļi, kas piedalījās lēmuma par vērtēšanas rezultātiem pieņemšanā. Žūrijas komisija atzinumu nodod atbildīgajam sekretāram. Ja paredzēta elektroniska devīžu atšifrējumu atvēršana, atbildīgais sekretārs pēc žūrijas komisijas atzinuma saņemšanas rezultātus ievada elektroniskajā informācijas sistēmā.";
1.66. izteikt 217. punktu šādā redakcijā:
"217. Atbildīgais sekretārs nosauc uzvarētāju un godalgoto vietu ieguvēju devīzes, pēc tam viņš atver šo devīžu atšifrējumus un nosauc uzvarētāju un godalgoto vietu ieguvējus. Ja devīžu atšifrējumi tiek atvērti elektroniskajā informācijas sistēmā, pircēja profilā tiek publicētas uzvarētāja un godalgoto vietu ieguvēju devīzes un to atšifrējumi.";
1.67. izteikt 219. punktu šādā redakcijā:
"219. Pasūtītājs triju darbdienu laikā pēc devīžu atšifrējumu atvēršanas vienlaikus informē visus metu konkursa dalībniekus par pieņemto lēmumu attiecībā uz metu konkursa rezultātiem saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 37. pantu.";
1.68. izteikt 229. punktu šādā redakcijā:
"229. Pasūtītājs pieņem lēmumu izbeigt iepirkuma procedūru jebkurā no šādiem gadījumiem:
229.1. nav iesniegti piedāvājumi vai pieteikumi;
229.2. pretendenti neatbilst iepirkuma procedūras dokumentos noteiktajām kvalifikācijas prasībām;
229.3. iesniegti kvalifikācijas prasībām neatbilstošu un no iepirkuma procedūras izslēdzamu kandidātu pieteikumi;
229.4. iesniegti iepirkuma procedūras dokumentos noteiktajām prasībām neatbilstoši piedāvājumi;
229.5. piedāvājumi atzīti par nepamatoti lētiem.";
1.69. izteikt 230. punktu šādā redakcijā:
"230. Pasūtītājs pieņem lēmumu pārtraukt izsludinātu iepirkuma procedūru vai metu konkursu šajos noteikumos un Publisko iepirkumu likumā paredzētajos gadījumos, kā arī tad, ja par to lēmusi Iepirkumu uzraudzības biroja iesniegumu izskatīšanas komisija saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu. Citos gadījumos pasūtītājs var jebkurā brīdī pārtraukt izsludinātu iepirkuma procedūru vai metu konkursu, ja tam ir objektīvs pamatojums.";
1.70. izteikt 231. punktu šādā redakcijā:
"231. Pasūtītājam nav pienākuma atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 39. panta pirmajai daļai izmantot elektroniskās informācijas sistēmas pieteikumu, piedāvājumu vai to sastāvdaļu saņemšanai jebkurā no šādiem gadījumiem:
231.1. tiek piemērota sarunu procedūra;
231.2. iepirkuma procedūras izsludināšanas dienā nav pieejama elektroniskās informācijas sistēma, un minēto faktu ir apliecinājis sistēmas uzturētājs;
231.3. iepirkuma procedūrā kā pieteikuma vai piedāvājuma sastāvdaļa iesniedzams objekts, kas nav digitalizējams un elektroniski nosūtāms (piemēram, noteiktā mērogā izgatavots makets);
231.4. pieteikumu, piedāvājumu vai to sastāvdaļu iesniegšanai izmantojami tādi specifiski datņu formāti, kurus piegādātājs nevar sagatavot vai pasūtītājs nevar nolasīt, izmantojot vispārpieejamu atvērtā koda programmatūru (piemēram, ja nepieciešams izmantot specializētu projektēšanas vai modelēšanas programmatūru);
231.5. lai arī pieteikumu, piedāvājumu vai to sastāvdaļu saņemšana ir iespējama, izmantojot elektroniskās informācijas sistēmu, pieteikumu, piedāvājumu vai to sastāvdaļu saņemšanai, to aplūkošanai un izvērtēšanai nepieciešams biroja aprīkojums (piemēram, lielformāta drukas iekārta), kas nav pasūtītāja rīcībā;
231.6. iesniedzama tāda informācija, kuras aizsardzību nenodrošina pasūtītāja izmantotā elektroniskās informācijas sistēma."
2. Noteikumi stājas spēkā 2023. gada 1. janvārī.
Ministru prezidents A. K. Kariņš
Finanšu ministra pienākumu izpildītājs ‒
ārlietu ministrs E. Rinkēvičs