Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 17 Pēdējās nedēļas laikā 28 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 722
Rīgā 2022. gada 15. novembrī (prot. Nr. 57 27. §)
Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē un zināšanu pārnese akvakultūrā"
Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma
5. panta ceturto un septīto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu no Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda saistītajos darbības veidos "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā", "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni akvakultūrā", "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni apstrādē" un "Zināšanu pārnese" (turpmāk – pasākums) saskaņā ar:
1.1. Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139);
1.2. Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
1.3. Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu (turpmāk – regula 2022/79).
2. Pasākumā ir šādi apakšpasākumi:
2.1. "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē" šo noteikumu 1. punktā minētajos saistītajos darbības veidos:
2.1.1. "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā";
2.1.2. "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni akvakultūrā";
2.1.3. "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni apstrādē";
2.2. "Zināšanu pārnese akvakultūrā".
3. Šo noteikumu izpratnē:
3.1. inovācija ir process, kurā tiek izstrādāti ieviešanai jauni vai uzlaboti produkti, aprīkojums, procesi un metodes vai tiek ievērojami uzlabotas to funkcionālās īpašības un paredzamais lietošanas veids (piemēram, mainīti tehniskie parametri, sastāvdaļas un materiāli, pievienotā programmatūra, lietotājam un videi saudzīgās īpašības), kā arī izpētītas inovatīvo produktu vai procesu tehniskās un ekonomiskās īstenošanas iespējas. Inovācija tehnoloģijā ietver izmaiņas tehnoloģiskajā procesā, iekārtās un programmatūrā, lai uzlabotu ražošanas procesu vai ražošanas metodes, un tās ieviešana nodrošina jaunu produktu ražošanu vai ražošanas procesa ievērojamu maiņu;
3.2. jauns vai uzlabots produkts – prece, metode vai pakalpojums, kas ir pilnīgi jauns vai kam ir uzlabotas funkcionālās īpašības vai mainīts paredzamais lietošanas veids, tostarp mainīti vai uzlaboti tehniskie parametri, sastāvdaļas, materiāli, pievienotā programmatūra vai lietotājam ērtas īpašības. Jaunām iekārtām vai paplašinājumiem jābūt ar specifikācijas uzlabojumiem. Par jaunu produktu neuzskata:
3.2.1. kādas ražošanas procesa daļas izmantošanas pārtraukšanu;
3.2.2. aizvietošanu vai ekstensīvu palielināšanu – izmantotajiem moduļiem identisku moduļu iegādi, iekārtu un programmatūras atjauninājumus. Jaunām iekārtām vai paplašinājumiem jābūt ar specifikācijas uzlabojumiem;
3.2.3. komponentu cenu maiņas dēļ radušās izmaiņas (produkta vai aprīkojuma cenas vai ražošanas procesa vai metodes produktivitātes izmaiņas nav produktu inovācija);
3.2.4. produktu pielāgojumus konkrētām vajadzībām, piemēram, produkta pielāgošanu klienta vajadzībām bez tādām jaunā produkta funkcionālo vai tehnisko īpašību izmaiņām, kas nodrošina lielāku jaunā produkta konkurētspēju salīdzinājumā ar esošiem produktiem;
3.2.5. ierastās vai regulārās izmaiņas, kas skar esošos produktus, aprīkojumu, ražošanas līnijas, ražošanas procesus, ražošanas metodes un citas operācijas darbības procesā;
3.2.6. dizaina izmaiņas, kas nemaina funkcijas, lietojumu vai tehniskās īpašības;
3.2.7. citu ražotāju produktu, iekārtu, aprīkojuma, procesu vai metožu tālākpārdošanu;
3.3. nozares vai starpnozaru mēroga projekti ir projekti, ko īsteno šo noteikumu 9.1., 9.3., 9.4. un 9.5. apakšpunktā minētais pretendents;
3.4. uzņēmuma mēroga projekti ir projekti, ko īsteno šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minētais pretendents.
4. Pasākuma mērķis ir:
4.1. šo noteikumu 2.1. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē" sniegt atbalstu inovāciju veicināšanai un pilotprojektiem vides ilgtspējai – negatīvās ietekmes uz ūdeni, gaisu un augsni mazināšanai, bioloģiskās daudzveidības sekmēšanai, aprites ekonomikai – efektīvākām ražošanas sistēmām, uzglabāšanai un iepakošanai, viedām tehnoloģijām – digitalizācijai, robotizācijai, mākslīgajam intelektam, atjaunīgiem energoresursiem un energoefektivitātei, kā arī pievienotās vērtības radīšanai vietējai izejvielai;
4.2. šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā "Zināšanu pārnese akvakultūrā" akvakultūras dzīvnieku audzētavu vispārējās veiktspējas un konkurētspējas palielināšana un to darbības negatīvās ietekmes uz vidi samazināšana, kā arī teorētisko un praktisko zināšanu apguve un papildināšana gan vietējā, gan starptautiskā līmenī, sadarbojoties esošajiem un jaunajiem darbiniekiem akvakultūras jomā.
5. Atbalstam piesakās, projektu iesniegumu vērtē un atlasa, lēmumu par projekta apstiprināšanu pieņem, projektu īsteno, publisko finansējumu pieprasa un izmaksā, projektu uzrauga un finanšu korekcijas piemēro atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem.
6. Vienā projekta iesniegumā ietver vienu no šo noteikumu 2. punktā minētajiem apakšpasākumiem.
7. Ja, sarindojot projektu iesniegumus, iegūst vienādu punktu skaitu, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir:
7.1. šo noteikumu 2.1. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumā minētajiem projektu atlases kritērijiem – šo noteikumu 9. punktā minētajam atbalsta pretendentam (turpmāk – pretendents), kas aptver lielāku sadarbības partneru skaitu. Ja sadarbības partneris ir biedrība, aprēķinā iekļauj arī biedrības biedru skaitu, kuru komercdarbības joma pārsvarā ir zvejniecība, akvakultūra vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana;
7.2. šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā atbilstoši šo noteikumu 2. pielikumā minētajiem projektu atlases kritērijiem – šo noteikumu 21. punktā minētajam pretendentam, kuram paredzēts lielāks teorētisko un praktisko nodarbību akadēmisko stundu skaits.
8. Pretendents projekta iesniegumā norāda līdz ar projekta īstenošanu sasniedzamo regulas 2021/1139 1. pielikumā minēto rezultātu rādītāju CR 08 – personas, kas gūst labumu (personu skaits).
II. Atbalsta saņemšanas nosacījumi apakšpasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē"
9. Pretendents ir:
9.1. zinātniskā institūcija, kas reģistrēta Latvijas zinātnisko institūciju reģistrā un kas projektu īsteno sadarbībā ar biedrību, kura vismaz divus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas ir reģistrēta saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu un vismaz piecu biedru komercdarbības joma pārsvarā ir zvejniecība, akvakultūra vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana;
9.2. komersants, zemnieku vai zvejnieku saimniecība, kas nodarbojas ar zvejniecību, akvakultūru vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrādi un konservēšanu un kas projektu īsteno sadarbībā ar zinātnisko institūciju, kura reģistrēta Latvijas zinātnisko institūciju reģistrā;
9.3. biedrība, kas vismaz divus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas reģistrēta saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu un vismaz piecu biedru komercdarbības joma pārsvarā ir zvejniecība, akvakultūra vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana, vai ražotāju organizācija, kas atzīta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par zvejas un akvakultūras produktu ražotāju grupu atzīšanas kritērijiem, darbības nosacījumiem un darbības kontroli un kas projektu īsteno sadarbībā ar zinātnisko institūciju, kura reģistrēta Latvijas zinātnisko institūciju reģistrā;
9.4. valsts budžeta finansēta zinātniskā institūcija, kuras funkcijas zinātniskās darbības jomā ir zinātnisko darbību īstenošana veterinārmedicīnas, pārtikas kvalitātes un nekaitīguma, zivsaimniecības un sabiedrības veselības jomā, vai valsts budžeta finansēta zinātniskā institūcija, kas izveidojusi zivju apstrādes biotehnoloģiju studiju un pētniecības centru un kas projektu īsteno sadarbībā ar biedrību, kura vismaz divus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas ir reģistrēta saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu un vismaz piecu tās biedru komercdarbības joma pārsvarā ir zvejniecība, akvakultūra vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana;
9.5. juridiska persona, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda administrēšanu un uzraudzību un tā administrēšanā iesaistīto iestāžu kompetenci un pienākumiem, kā arī par valsts atbalsta zvejniecības un akvakultūras attīstībai administrēšanu un uzraudzību pilda Valsts Zivsaimniecības sadarbības tīkla funkciju sadarbībā ar biedrību, kas vismaz divus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas reģistrēta saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu un vismaz piecu tās biedru komercdarbības joma pārsvarā ir zvejniecība, un kas īsteno projektu darbībām, kuras ir saistītas ar piekrastes zveju.
10. Vienā projektu iesniegumu pieņemšanas kārtā šo noteikumu 9.1. un 9.3. apakšpunktā minētā biedrība kā sadarbības partneris un minētās biedrības biedri, kas parakstījuši apliecinājumu par dalību projektā, var iesaistīties tikai vienā projektā.
11. Projektu, kurā paredzētas ar piekrastes zveju saistītas darbības, īsteno šo noteikumu 9.5. apakšpunktā minētais pretendents.
12. Pasākuma īstenošanas vieta ir Latvijas teritorija.
13. Nekustamais īpašums, kurā paredzēts īstenot projektu, ir pretendenta īpašumā, un to apliecina ieraksts zemesgrāmatā vai, ja nekustamais īpašums, kurā paredzēts īstenot projektu, nav pretendenta īpašumā, tad par nekustamo īpašumu zemesgrāmatā ir reģistrēts ilgtermiņa nomas līgums vai zemesgrāmatā ierakstītas apbūves tiesības vismaz uz septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas, ja paredzēta jaunas būves būvniecība, būves ierīkošana, pārbūve, novietošana vai atjaunošana vai stacionāro pamatlīdzekļu uzstādīšana.
14. Projekta zinātniskās kvalitātes novērtēšanu pēc pretendenta pieteikuma saņemšanas nodrošina Latvijas Zinātnes padome, iesaistot ekspertus atbilstoši projektā plānotajam mērķim.
15. Atbalsta saņēmējs projekta īstenošanas laikā testē projekta rezultātus.
16. Projekta iesniegumam pievieno informāciju par:
16.1. tirgus izpēti un analīzi;
16.2. konkurenci;
16.3. līdzšinējo pieredzi inovāciju izstrādē un ieviešanā;
16.4. plānoto inovāciju – īpašību, tehnisko parametru, kvalitātes, izmantošanas veidu, metodisko risinājumu un citu detaļu aprakstu;
16.5. projektā plānoto darbību rezultātu turpmāko izmantošanu praksē;
16.6. sadarbības partneriem un viņu saistību ar citiem projektiem;
16.7. sasniedzamo rezultātu ietekmējošiem riska faktoriem, kā arī sniedz vērtējumu par to ietekmi un iestāšanās varbūtību.
17. Ja projekta ieviešanas termiņš ir ilgāks par 12 mēnešiem, to sadala līdz 12 mēnešiem ilgos posmos, katram posmam nosakot izpildāmos darbus un sasniedzamos rezultātus.
18. Lai saņemtu starpposma maksājumu par šo noteikumu 17. punktā minētā posma īstenošanu, atbalsta saņēmējs Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā iesniedz maksājuma pieprasījumu kopā ar pārskatu par projekta attiecīgajā posmā īstenotajām darbībām un sasniegtajiem rezultātiem, norādot laikposmu, par kuru tiek iesniegta informācija, un darbības, kas īstenotas papildus vai sākotnēji nav plānotas.
19. Ja atbalsta saņēmējs nesaņem starpposma maksājumu, tas, sākot ar nākamo gadu pēc projekta īstenošanas uzsākšanas, visā projekta īstenošanas laikā vienu reizi kalendāra gadā iesniedz Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā šo noteikumu 18. punktā minēto pārskatu.
20. Ja, īstenojot projektu, ir iegādāti pamatlīdzekļi un notikuši būvniecības darbi, atbalsta saņēmējs, sākot ar nākamo gadu pēc projekta īstenošanas, par pilno noslēgto gadu un turpmāk visā projekta uzraudzības periodā katru gadu mēneša laikā pēc gada pārskata iesniegšanas Valsts ieņēmumu dienestā iesniedz šo noteikumu 18. punktā minēto pārskatu par iepriekšējo kalendāra gadu.
III. Atbalsta saņemšanas nosacījumi apakšpasākumā "Zināšanu pārnese akvakultūrā"
21. Pretendents ir:
21.1. valsts zinātniskais institūts, kas izveidojis akvakultūras pētniecības un izglītības centru, kura funkcijas ir sniegt konsultācijas par videi draudzīgu, racionālu un ilgtspējīgu zivju resursu apsaimniekošanu;
21.2. izglītības iestāde ar akreditētu profesionālās pilnveides vai studiju programmu, kurā paredzēti mācību priekšmeti par akvakultūras ekoloģiju, ģenētiku un tiesisko regulējumu vai zivju audzēšanas biotehnoloģiju;
21.3. Pārtikas un veterinārajā dienestā atzītas akvakultūras dzīvnieku audzētavas (turpmāk – akvakultūras dzīvnieku audzētava) norīkota persona akvakultūras studiju kursa apguvei augstskolā vai koledžā ārvalstīs.
22. Šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētais pretendents sniedz individuālās konsultācijas un organizē kolektīvus izglītojošus pasākumus. Šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētais pretendents īsteno kolektīvu izglītojošu programmu vai pasākumu.
23. Šo noteikumu 21.1. un 21.2. apakšpunktā minētais pretendents nodrošina:
23.1. ka darbinieks, kas sniedz konsultācijas, īsteno izglītojošus pasākumus un programmas vai ka piesaistītais konsultants (turpmāk – eksperts) atbilst vismaz vienam no šādiem nosacījumiem:
23.1.1. tam ir vismaz triju gadu darba pieredze jomā, kurā tiks sniegta konsultācija, organizēts kolektīvs izglītojošs pasākums vai īstenota kolektīva izglītojoša programma vai pasākums;
23.1.2. tam ir profesionālā vidējā izglītība vai augstākā izglītība jomā, kurā tiks sniegta konsultācija, organizēts kolektīvs izglītojošs pasākums vai īstenota kolektīva izglītojoša programma vai pasākums;
23.2. ka no projektā iesaistīto ekspertu skaita vismaz 70 procentiem ekspertu ir augstākā izglītība attiecīgajā jomā;
23.3. nepieciešamo materiāltehnisko bāzi, piemēram, telpas, datoraprīkojumu, transportu.
24. Šo noteikumu 21.3. apakšpunktā minētajam pretendentam atbalstu piešķir līdz sešus mēnešus ilga akvakultūras studiju kursa apguvei augstskolā vai koledžā ārvalstīs. Atbalsta saņēmējam pēc kursa apguves izsniedz apliecinājumu, kurā iekļauj datus par tā saņēmēju un norāda koledžas vai augstskolas nosaukumu, studiju kursa nosaukumu, studiju kursa vadītāja vārdu, uzvārdu un kvalifikāciju.
25. Šo noteikumu 24. punktā minēto akvakultūras studiju kursu atbalsta saņēmējs apgūst akreditētas izglītības iestādes licencētā studiju programmā.
26. Šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētais pretendents apakšpasākumu īsteno, izmantojot fiksētas summas maksājumu un budžeta projekta aprēķina metodi saskaņā ar regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "c" apakšpunktu un 3. punkta "b" apakšpunktu. Šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētais pretendents apakšpasākumu īsteno, izmantojot vienības izmaksas un budžeta projekta aprēķina metodi saskaņā ar regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "b" apakšpunktu un 3. punkta "b" apakšpunktu.
27. Atbalstu šo noteikumu 21.1. un 21.2. apakšpunktā minētajam pretendentam sniedz atbilstoši projekta iesniegumā norādītajai informācijai, kurā iekļauts budžeta projekts sadalījumā pa projektā plānotajām darbībām un to izmaksām, ar kurām tiks sasniegts projekta rezultāts, norādot:
27.1. rezultāta sasniegšanai plānotās darbības sadalījumā pa izmaksu pozīcijām;
27.2. nepieciešamo finanšu ieguldījumu katrai pozīcijai ar izmaksu apmēru euro atbilstoši izmaksas pamatojošiem dokumentiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā;
27.3. projekta rezultātu un starpmērķa rezultātu ar to sasniegšanai nepieciešamo finansējumu atbilstoši projektā plānotajām darbībām – šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētais pretendents;
27.4. projekta rezultātu atbilstoši vienas vienības izmaksām par vienu dalībnieku – šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētais pretendents.
28. Lauku atbalsta dienests pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas izvērtē budžeta projektā plānotās izmaksas atbilstoši objektīviem kritērijiem un informācijas avotiem:
28.1. novērtē budžeta projektā ietverto izmaksu pozīciju un summu pamatotību, pamatojoties uz pieejamajām metodēm, parametriem vai izmaksu līmeņiem, piemēram, budžeta apsekojumu, ekspertu slēdzienu un citām metodēm, un, ja nepieciešams, pirms fiksētās summas noteikšanas tās pielāgo attiecīgajam projektam;
28.2. nodrošina, ka lēmumā, ko saņem pretendents, ir izklāstīti atbalsta nosacījumi attiecībā uz katru darbību – darbības, kas īstenojamas maksājuma saņemšanai, un iesniedzamie dokumenti konkrētā sasniedzamā mērķa pamatošanai;
28.3. novērtē projekta iesniegumā noteiktā sasniedzamā mērķa samērīgumu ar kopējo budžeta projektā noteikto atbalsta apmēru;
28.4. uzkrāj un arhivē budžeta projekta un ar to saistīto apliecinošo dokumentu novērtējumu un izmanto to kā apliecinošu dokumentu, ar kuru pamato izmantotās vienkāršotās izmaksas.
29. Projektu uzskata par pabeigtu un Lauku atbalsta dienests izmaksā gala maksājumu pēc pretendenta izvēlētā, projekta iesniegumā norādītā projekta rezultāta vai starpmērķa rezultāta sasniegšanas. Projekta rezultāta pārbaudē vērtē rezultāta vai starpmērķa rezultāta sasniegšanu, nevis iztērētā budžeta apmēru.
IV. Publiskā atbalsta apmērs
30. Publiskā atbalsta apmērs šo noteikumu 2.1. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā:
30.1. valsts budžeta finansētai zinātniskai institūcijai – 80 procentu no attiecināmajām izmaksām;
30.2. komersantam, zemnieku vai zvejnieku saimniecībai – 70 procentu no attiecināmajām izmaksām;
30.3. biedrībai un ražotāju organizācijai – 75 procenti no attiecināmajām izmaksām;
30.4. šo noteikumu 9.4. apakšpunktā minētajam pretendentam – 100 procentu no attiecināmajām izmaksām;
30.5. šo noteikumu 9.5. apakšpunktā minētajam pretendentam projektu darbībām, kas ir saistītas ar piekrastes zveju, – 100 procentu no attiecināmajām izmaksām.
31. Šo noteikumu 2.1. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā:
31.1. šo noteikumu 9.1., 9.3. un 9.4. apakšpunktā minētajam pretendentam viena projekta maksimālā attiecināmo izmaksu summa ir 400 000 euro;
31.2. šo noteikumu 9.2. un 9.5. apakšpunktā minētajam pretendentam viena projekta maksimālā attiecināmo izmaksu summa ir 200 000 euro.
32. Ja šo noteikumu 9.4. apakšpunktā minētais pretendents projektā plāno šo noteikumu 42.8.1. apakšpunktā minētās attiecināmās izmaksas, netiek piemērota šo noteikumu 30.1. apakšpunktā minētā viena projekta maksimālā attiecināmo izmaksu summa.
33. Publiskā atbalsta apmērs šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā:
33.1. šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētajam pretendentam – 100 procentu no attiecināmajām izmaksām, bet šo noteikumu 47.7. apakšpunktā minētajiem izdevumiem par pieredzes apmaiņas pasākumiem un nodarbībām ārzemēs – 80 procentu no attiecināmajām izmaksām;
33.2. šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētajam pretendentam – 80 procentu no attiecināmajām izmaksām;
33.3. šo noteikumu 21.3. apakšpunktā minētajam pretendentam – 50 procentu no attiecināmajām izmaksām.
V. Vispārējās attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
34. Pasākuma īstenošanai plāno šādus attiecināmo izmaksu veidus:
34.1. tiešās attiecināmās izmaksas, kuras ir tieši saistītas ar projekta īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai (šai saistībai jābūt skaidri saprotamai un pierādāmai) un kuras ietver:
34.1.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas – projekta īstenošanas personāla un projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas. Atlīdzību par darbu nosaka samērīgi, ņemot vērā tā apjomu un specifiku un vidējo atalgojumu attiecīgajā institūcijā līdzīgos amatos nodarbinātajiem;
34.1.2. šo noteikumu 42. un 47. punktā minētās attiecināmās izmaksas;
34.2. publiskas zinātniskas institūcijas netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet nodrošina atbalstu un atbilstošus apstākļus projekta īstenošanai un tā rezultātu sasniegšanai.
35. Šo noteikumu 34.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā saskaņā ar regulas 2021/1060 54. panta "b" apakšpunktu no šo noteikumu 34.1.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla atlīdzības izmaksām, kas paredzētas darba līgumā vai ar pakalpojuma sniedzējiem noslēgtajos līgumos.
36. Izmaksas, kas ietvertas netiešajās izmaksās, nevar attiecināt uz tiešajām izmaksām.
37. Projekta īstenošanas personālam un projekta vadības personālam, kas pilda vēl citus pienākumus, kuri veido darbalaika slodzi, bet nav saistīti ar projektu, atlīdzības izmaksas sedz proporcionāli laikam, kurā tiek pildīti ar projektu saistītie pienākumi. Šādā gadījumā projekta vadības un īstenošanas personāla darbalaiku uzskaita sadalījumā pa funkcijām, ievērojot, ka izmaksas uzskatāmas par tiešajām attiecināmajām izmaksām, ja darbinieks projektā ir nodarbināts vismaz 30 procentu no normālā darbalaika.
38. Ja projektā saņem atlīdzību saskaņā ar darba līgumu, darbalaika uzskaites tabulās norāda, cik stundu veltīts darbam projektā, atsevišķi norādot noslodzi, un cik stundu veltīts darbam, kas nav saistīts ar projektu. Darbalaiku nosaka saskaņā ar darba tiesiskās attiecības reglamentējošiem normatīvajiem aktiem, un pamatdarbā pildāmie pienākumi nedublējas ar projektā pildāmajiem pienākumiem.
39. Šo noteikumu 34.1.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu 9.5. apakšpunktā minētajam pretendentam ir attiecināmas personālam, kas pilda Valsts Zivsaimniecības sadarbības tīkla funkcijas.
40. Pasākumā ir noteiktas šādas neattiecināmās izmaksas:
40.1. procentu maksājumi, maksa par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas kursa svārstību dēļ radušies zaudējumi;
40.2. naudas sodi, līgumsodi un tiesas prāvu izmaksas;
40.3. izmaksas par tādu apakšlīgumu slēgšanu, kuri mākslīgi un nepamatoti palielina projekta izmaksas un kuros samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;
40.4. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav veikta atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;
40.5. tehniskās apkopes, rezerves daļu un ekspluatācijas izdevumi;
40.6. nodokļi un nodevas, izņemot pievienotās vērtības nodokli atbilstoši regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" un "ii" apakšpunktam;
40.7. izmaksas, kas saistītas ar zveju iekšējos ūdeņos;
40.8. zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu iegādes izmaksas;
40.9. citas izmaksas vai darbības, kas nav attiecināmas saskaņā ar regulas 2021/1139 13. pantu.
41. Izmaksas, kas pēc Lauku atbalsta dienesta novērtējuma pārsniedz vidējās izmaksas, un nepabeigto darbu izmaksas uzskata par neattiecināmajām izmaksām.
VI. Attiecināmās izmaksas apakšpasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē"
42. Apakšpasākumā ir noteiktas šādas šo noteikumu 9. punktā minētā pretendenta un sadarbības partnera attiecināmās izmaksas:
42.1. telpu, instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma nomas maksa uz noteiktu laikposmu, nepārsniedzot projekta īstenošanas termiņu. Iznomāšanas pamatā ir līgums, ar kuru iznomātājs par vienu vai vairākiem nomas maksājumiem noteiktā laikposmā nodod nomniekam tiesības lietot aktīvu, nenododot visus aktīva īpašuma tiesībām raksturīgos apdraudējumus un atlīdzību;
42.2. materiālu, piemēram, fizikālo, bioloģisko, ķīmisko un citu materiālu, reaktīvu, ķimikāliju, laboratorijas trauku, pētniecībai paredzēto zāļu, projektā iesaistīto zvejas kuģu degvielas, kā arī zinātniskās literatūras un mazvērtīgā inventāra iegādes izmaksas, tajā skaitā piegādes izmaksas;
42.3. patentu pieteikumu un reģistrācijas izmaksas;
42.4. to ārējo pakalpojumu izmaksas (piemēram, par līgumpētījumiem ar zinātniskajām institūcijām, produktu sertificēšanas pakalpojumiem, licencēšanas pakalpojumiem), kurus projekta īstenošanai šo noteikumu 9. punktā minētais pretendents iepērk no trešajām personām, bet ne vairāk kā 25 procenti no attiecināmo izmaksu kopsummas;
42.5. ar projekta īstenošanu saistītās komandējuma izmaksas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
42.6. šo noteikumu 14. punktā minētās novērtēšanas izmaksas;
42.7. projekta rezultātu testēšanas izmaksas;
42.8. šo noteikumu 9.4. apakšpunktā minētajai zinātniskajai institūcijai:
42.8.1. jaunas būvniecības, pārbūves, būves ierīkošanas un būves novietošanas izmaksas, lai pielāgotu ēku vai telpu zinātniskajai darbībai un iekārtu vai aprīkojuma izmantošanai, tostarp nodrošinātu darba drošības, higiēnas, ugunsdrošības un vides aizsardzības prasību ievērošanu pētnieciskajā darbā, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas ir atbildīgas par darbu izpildi;
42.8.2. jaunu instrumentu, iekārtu vai pētniecības aprīkojuma iegādes izmaksas, kas tieši nodrošina projekta īstenošanu.
43. Šo noteikumu 42. punktā minētajās izmaksās iekļauj arī vienreizējās izmaksas, kas saistītas ar iekārtu uzstādīšanu, lai nodrošinātu to atbilstošu darbību.
44. Sadarbības partneris projekta īstenošanā iesaistās ar tā valdījumā vai īpašumā esošu mantu, intelektuālo īpašumu, finansējumu vai cilvēkresursiem. Šādu ieguldījumu dēļ finansējuma saņēmējam ar sadarbības partneri nevar rasties tādas tiesiskās attiecības, no kurām izrietētu, ka šis darījums atbilst publiska iepirkuma līguma pazīmēm vai ka uz darījumu jāattiecina normatīvie akti par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētajiem projektiem.
45. Jaunas ēkas būvniecības izmaksas ir attiecināmas, ja ēka saskaņā ar normatīvajiem aktiem par būvju klasifikāciju tiek klasificēta kā zinātniskai pētniecībai paredzēta ēka.
46. Ja zinātniskā institūcija projektā iesaistās kā sadarbības partneris, Lauku atbalsta dienests pārskaita atbalstu par šo noteikumu 42.1., 42.2., 42.3., 42.5., 42.7. un 42.8.2. apakšpunktā minētajām un projektā īstenotajām darbībām, piemērojot šo noteikumu 30. punktā minēto pretendenta atbalsta intensitāti. Zinātniskā institūcija kā sadarbības partneris ar projekta īstenošanu saistītos darījumus atspoguļo atsevišķā grāmatvedības uzskaites sistēmā vai ievieš atbilstošu grāmatvedības kodu.
VII. Attiecināmās izmaksas apakšpasākumā "Zināšanu pārnese akvakultūrā"
47. Šo noteikumu 21.1. un 21.2. apakšpunktā minētajam pretendentam ir noteiktas šādas attiecināmās izmaksas:
47.1. eksperta darba samaksa vai eksperta izmaksas saskaņā ar pakalpojuma līgumu;
47.2. eksperta ceļa izmaksas, piemēram, vietējā sabiedriskā transporta izmaksas vai maksa par degvielu, ja tiek izmantots personiskais vai dienesta automobilis, kā arī dienesta transportlīdzekļa noma un naktsmītnes izmaksas;
47.3. mācību materiālu izmaksas par drukātiem vai audiovizuāliem materiāliem. Ja šo izmaksu summa pārsniedz 50 euro uz vienu pieteikto personu, pretendents pamato to lietderību;
47.4. telpu un iekārtu nomas izmaksas;
47.5. tulka pakalpojumu izmaksas, ja izmanto ārvalstu eksperta pakalpojumus;
47.6. ceļa izdevumi par pretendenta organizētu transportu, lai nodrošinātu akvakultūras dzīvnieku audzētavas pieteikto personu nokļūšanu praktisko nodarbību norises vietā;
47.7. šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētajam pretendentam sadarbībā ar juridisku personu, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda administrēšanu un uzraudzību un tā administrēšanā iesaistīto iestāžu kompetenci un pienākumiem, kā arī par valsts atbalsta zvejniecības un akvakultūras attīstībai administrēšanu un uzraudzību pilda Valsts Zivsaimniecības sadarbības tīkla funkciju, – izdevumi par pieredzes apmaiņas pasākumiem un nodarbībām ārzemēs.
48. Šo noteikumu 21.3. apakšpunktā minētajam pretendentam ir attiecināma mācību maksa un dienas nauda par akvakultūras studiju kursa apguvi augstskolā vai koledžā ārvalstīs. Dienas naudu piešķir 50 procentu apmērā no komandējumiem (darba braucieniem) uz ārvalstīm paredzētās izdevumu diennakts normas kopsummas, kas noteikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, ja mācības notiek klātienē.
49. Šo noteikumu 47. punktā minētās izmaksas ir attiecināmas par darbībām Latvijas teritorijā, izņemot ārvalstu eksperta ceļa izmaksas un šo noteikumu 47.7. apakšpunktā minētās izmaksas.
VIII. Pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti apakšpasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē"
50. Lai pieteiktos atbalstam, pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā iesniedz šādus dokumentus:
50.1. projekta iesniegumu, norādot apakšpasākumu, uz kuru piesakās, un:
50.1.1. informāciju par atbalsta pretendentu projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmajā datumā:
50.1.1.1. darbības aprakstu;
50.1.1.2. raksturojošos rādītājus;
50.1.1.3. ražošanas ēkām un būvēm, tehniku un iekārtām vai, ja pretendents ir zinātniskā institūcija, tikai par ražošanas ēkām un būvēm, tehniku un iekārtām, kurām ir saistība ar projektu;
50.1.1.4. saņemto publisko finansējumu;
50.1.1.5. par sadarbības partneri;
50.1.2. informāciju par projektu:
50.1.2.1. projekta mērķi, ietverot arī izvērstu tā aprakstu;
50.1.2.2. projekta aprakstu;
50.1.2.3. apakšpasākumu;
50.1.2.4. projektā plānotās darbības un sasniedzamos rezultātus sadalījumā pa posmiem, kā arī gala rezultātu;
50.1.2.5. projekta īstenošanas vietu;
50.1.2.6. izmantojamās telpas un iekārtas;
50.1.2.7. inovācijas mērogu un inovācijas mērķi;
50.1.2.8. rezultātu rādītāju saskaņā ar šo noteikumu 8. punktu;
50.1.2.9. sadarbības partneri un sadarbības partnera ieguldījumu projektā;
50.1.2.10. projekta kopējās un attiecināmās izmaksas;
50.1.2.11. projekta kopējās un attiecināmās izmaksas, ja tiek iegādāti jauni pamatlīdzekļi vai notiek būvniecības darbi, – ja pretendents ir publiskā zinātniskā institūcija;
50.1.2.12. neattiecināmās izmaksas;
50.1.2.13. projekta finansējumu;
50.1.2.14. aprakstu par projekta ietekmi uz apkārtējo vidi;
50.1.2.15. projektu atlases kritēriju punktu skaitu;
50.1.2.16. informāciju saskaņā ar regulu 2022/79;
50.2. atbalsta pretendenta deklarāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā;
50.3. kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu – kredītiestādes, līzinga sabiedrības vai krājaizdevumu sabiedrības lēmumu par kredīta piešķiršanu, ja projekta īstenošanai tiks ņemts kredīts, vai dokumentus, kas pierāda naudas līdzekļu pieejamību, ja projekta īstenošanā pretendents plāno ieguldīt privātos naudas līdzekļus, izņemot kredītu. Šī prasība neattiecas uz publisko zinātnisko institūciju;
50.4. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus;
50.5. tehnoloģiskā procesa aprakstu, skices, ja projektā paredzēta pārbūve vai stacionāro iekārtu uzstādīšana, un iekārtu izvietojuma shēmu;
50.6. nomas līgumu, ja projektā norādītas šo noteikumu 42.1. apakšpunktā minētās attiecināmās izmaksas;
50.7. sadarbības līgumu, tajā papildus iekļaujot vismaz informāciju par dalības mērķiem un principiem, biedrības un katra tās projektā iesaistītā biedra projekta daļas līdzfinansējumu, paredzot norēķinu kārtību starp sadarbības partneriem, materiālo un cilvēkresursu ieguldījumu, projekta riska sadalījumu un sankcijām, ja netiek izpildītas līgumā minētās saistības, projekta īstenošanas lietderību un sagaidāmajiem rezultātiem, projekta rezultātu izmantošanu un komercializācijas iespējām, plānotajām darbībām projekta rezultāta sasniegšanai. Šī prasība neattiecas uz šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minēto pretendentu;
50.8. šo noteikumu 9.1., 9.3., 9.4. un 9.5. apakšpunktā minētā biedrība šo noteikumu 50.7. apakšpunktā minētajam sadarbības līgumam pievieno vismaz triju biedrības biedru parakstītu apliecinājumu par dalību projektā, tajā papildus iekļaujot vismaz informāciju par katra dalības mērķiem un projekta daļas līdzfinansējumu, paredzot norēķinu kārtību starp sadarbības partneriem, materiālo un cilvēkresursu ieguldījumu, projekta īstenošanas lietderību projektā iesaistītajiem biedriem un sagaidāmajiem rezultātiem, projekta rezultātu izmantošanu un komercializācijas iespējām, kā arī plānotajām darbībām projekta rezultāta sasniegšanai;
50.9. katra sadarbības partnera parakstītu pretendenta deklarāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem;
50.10. pamatojošus dokumentus par sadarbības partneru nodrošināto līdzfinansējuma daļu;
50.11. izziņu par attiecīgajā institūcijā līdzīgos amatos nodarbināto vidējo atalgojumu;
50.12. biedrības valdes apstiprinātu lēmumu par projekta īstenošanu un visām saistībām, kas attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas, finansēšanas avotus un biedrības biedru sarakstu. Šī prasība neattiecas uz šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minēto pretendentu;
50.13. projekta sākotnējo zinātniskās kvalitātes vērtējumu, kas sagatavots atbilstoši šo noteikumu 14. punktam.
51. Lai pieteiktos atbalstam, pretendents ir izpildījis šādus nosacījumus un par izpildi informējis Lauku atbalsta dienestu:
51.1. par jaunas būvniecības, būves atjaunošanas, būves ierīkošanas, būves novietošanas un pārbūves projektiem atbilstoši plānotajai būvniecības iecerei un būvju grupai Būvniecības informācijas sistēmā ir pieejama informācija par sagatavoto tehnisko dokumentāciju par būvniecības procesu;
51.2. ir ieguvis Valsts vides dienesta reģionālās vides pārvaldes izziņu par to, kāda piesārņojoša darbība tiks veikta, īstenojot projektu, un kuru atļauju – A vai B kategorijas piesārņojošas darbības atļauju vai C kategorijas piesārņojošas darbības reģistrāciju – pretendentam ir nepieciešams saņemt, ja šī prasība attiecas uz pretendentu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par piesārņojošo darbību veikšanu.
52. Papildus šo noteikumu 50. punktā minētajiem dokumentiem iesniedz:
52.1. šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minētais pretendents – zinātniskās institūcijas lēmumu par piedalīšanos projektā un visām saistībām, kas attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus;
52.2. šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minētais pretendents – līgumu ar zinātnisko institūciju, kas reģistrēta Latvijas zinātnisko institūciju reģistrā, par dalību projektā, tajā papildus iekļaujot vismaz informāciju par sadarbības mērķiem un principiem, projekta finanšu plūsmas nodrošināšanas kārtību, projekta riska sadalījumu un sankcijām, ja netiek izpildītas līgumā minētās saistības;
52.3. šo noteikumu 9.4. apakšpunktā minētais pretendents – valsts zinātniskās institūcijas lēmumu par piedalīšanos projektā un visām saistībām, kas attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus.
53. Pretendējot uz finansējumu jaunai būvniecībai, būves atjaunošanai, būves ierīkošanai, būves novietošanai un būves pārbūvei, būvmateriālu vai stacionāro iekārtu un to aprīkojuma iegādei atbilstoši būvniecības iecerei, pretendents projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī vai sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, informē Lauku atbalsta dienestu par Būvniecības informācijas sistēmā uzsāktās būvniecības lietas numuru un sagatavoto tehnisko dokumentāciju par būvniecības procesu. Iepirkuma dokumenti, kas saistīti ar būvniecības izmaksām, ir sagatavoti kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc iepirkuma procedūras pabeigšanas. Informāciju par papildinātu būvatļauju ar būvvaldes atzīmi par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi pretendents sniedz Lauku atbalsta dienestam kopā ar projekta iesniegumu vai deviņu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu.
54. Ja šo noteikumu 50.3. apakšpunktā minētie dokumenti nav iesniegti kopā ar projekta iesniegumu, Lauku atbalsta dienests, pieņemot lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, tajā iekļauj nosacījumu, ka noteiktā termiņā nepieciešams iesniegt apliecinājumu par projekta īstenošanai pieejamiem finanšu resursiem. Ja minētie dokumenti noteiktajā termiņā netiek iesniegti, lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu zaudē spēku.
55. Pasākumā atbalstu nepiešķir pretendentam, ja tas izdarījis regulas 2021/1139 11. panta pirmajā daļā noteiktos pārkāpumus laikposmā, kas noteikts Eiropas Savienības tieši piemērojamos normatīvajos aktos Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu administrēšanas jomā.
56. Projekta uzraudzības periods projekta īstenošanas laikā iegādātajiem pamatlīdzekļiem un īstenotajiem būvniecības darbiem ir pieci gadi, un visā uzraudzības periodā tiek nodrošināta to uzturēšana un lietošana atbilstoši projekta mērķim.
IX. Pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti apakšpasākumā "Zināšanu pārnese akvakultūrā"
57. Lai pieteiktos atbalstam, šo noteikumu 21. punktā minētais pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā iesniedz šādus dokumentus:
57.1. projekta iesniegumu, tajā norādot apakšpasākumu, uz kuru piesakās:
57.1.1. šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētais pretendents – par individuālām konsultācijām un organizētiem kolektīviem izglītojošiem pasākumiem gada periodā;
57.1.2. šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētais pretendents – par kolektīvu izglītojošu programmu vai pasākumu uz to norises laiku;
57.1.3. šo noteikumu 21.3. apakšpunktā minētais pretendents – par akvakultūras studiju kursa apguvi augstskolā vai koledžā ārvalstīs;
57.2. projekta iesniegumā iekļauj informāciju par atbalsta pretendentu projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmajā datumā, tostarp:
57.2.1. darbības aprakstu;
57.2.2. saņemto publisko finansējumu;
57.3. informāciju par projektu:
57.3.1. projekta mērķi;
57.3.2. projekta īstenošanas jomu;
57.3.3. projekta aprakstu;
57.3.4. projekta īstenošanas vietu un laiku;
57.3.5. sasniedzamo rezultātu rādītāju saskaņā ar šo noteikumu 8. punktu;
57.3.6. budžeta projektu un sasniedzamo projekta rezultātu vai starpmērķa rezultātu saskaņā ar šo noteikumu 27. punktu;
57.3.7. neattiecināmās izmaksas;
57.3.8. projektu atlases kritēriju punktu skaitu;
57.3.9. informāciju saskaņā ar regulu 2022/79;
57.4. atbalsta pretendenta deklarāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā;
57.5. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus;
57.6. nomas līgumu, ja projektā norādītas šo noteikumu 47.4. apakšpunktā minētās attiecināmās izmaksas;
57.7. pretendenta lēmumu par piedalīšanos projektā un visām saistībām, kas attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus;
57.8. sarakstu, kurā norādīti projektā iesaistītie eksperti;
57.9. kopijas dokumentiem, kas apliecina katra eksperta izglītību un darba pieredzi;
57.10. šo noteikumu 21.3. apakšpunktā minētais pretendents:
57.10.1. izvērstu izdevumu tāmi par akvakultūras studiju kursa apguvi augstskolā vai koledžā ārvalstīs;
57.10.2. akreditētas izglītības iestādes apliecinājumu par to, ka pretendenta izvēlētā studiju programma ir licencēta.
58. Pēc Lauku atbalsta dienesta lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētais pretendents pirms individuālās konsultācijas vai kolektīva izglītojoša pasākuma uzsākšanas un šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētais pretendents pirms kolektīvas izglītojošas programmas vai pasākuma uzsākšanas savā tīmekļvietnē publicē informāciju par norises laiku, tematu un pieteikšanās nosacījumiem.
X. Publiskā finansējuma pieprasīšanas papildu nosacījumi apakšpasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē"
59. Projektā iesaistītā zinātniskā institūcija ir kompetenta projektā plānotajā jomā.
60. Projektā iesaistītā zinātniskā institūcija savā tīmekļvietnē ievieto ar projektu saistīto aktuālo informāciju par projekta uzsākšanu un projekta rezultātu apkopojumu.
61. Atbalsta saņēmējs kopā ar maksājuma pieprasījumu iesniedz:
61.1. darbalaika uzskaites tabulu;
61.2. informāciju par projekta gaitā izveidotās inovācijas vai prototipa izmantošanu uzraudzības periodā.
62. Ja atbalsta saņēmējam, īstenojot projektu, ir bijušas šo noteikumu 42.5. apakšpunktā minētās izmaksas, tas kopā ar maksājuma pieprasījumu iesniedz komandējuma izdevumus apliecinošus dokumentus, arī sabiedriskā transportlīdzekļa biļeti, ja tiek izmantots sabiedriskais transports (lidmašīnai – iekāpšanas karti), transporta ceļazīmi vai maršruta lapu, kurā norādīts maršruta mērķis.
63. Atbalsta saņēmējs kopā ar pēdējā maksājuma pieprasījumu Lauku atbalsta dienestā iesniedz šādu informāciju:
63.1. projekta rezultātus (tostarp informāciju par testēšanu);
63.2. projekta zinātniskās kvalitātes noslēguma vērtējumu, kas sagatavots atbilstoši 14. punktam;
63.3. šo noteikumu 8. punktā minētā rezultātu rādītāja sasniegto vērtību.
64. Atbalsta saņēmējs pēc projekta īstenošanas iesniedz Lauku atbalsta dienestā detalizētu informāciju par projekta īstenošanu, ja projekts nav pabeigts ar sagaidāmo pozitīvo rezultātu.
65. Apakšpasākumā finanšu korekcijas nepiemēro, ja nav sasniegts šo noteikumu 8. punktā minētais rezultātu rādītājs.
66. Lai saņemtu finansējumu par projekta daļas īstenošanu, zinātniskā institūcija kā sadarbības partneris pēc šo noteikumu 17. punktā minētā posma īstenošanas sagatavo izdevumus apliecinošus dokumentus un nosūta tos atbalsta saņēmējam apkopošanai un iesniegšanai Lauku atbalsta dienestā kopā ar pārskatu par projekta attiecīgajā posmā īstenotajām darbībām un sasniegtajiem rezultātiem, norādot laikposmu, par kuru tiek iesniegta informācija, un darbības, kas īstenotas papildus vai sākotnēji nav plānotas. Ja Lauku atbalsta dienests maksājuma pieprasījumā vai pavaddokumentos konstatē nepilnības, atbalsta saņēmējs zinātniskajai institūcijai nosūta informāciju nepilnību novēršanai, lai tā Lauku atbalsta dienesta noteiktajā termiņā varētu iesniegt precizējumus. Lauku atbalsta dienests finansējumu ieskaita atsevišķi atbalsta saņēmēja un sadarbības partnera bankas kontā.
XI. Publiskā finansējuma pieprasīšanas papildu nosacījumi apakšpasākumā "Zināšanu pārnese akvakultūrā"
67. Šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētais pretendents katra kalendāra gada ceturkšņa pirmo 10 darbdienu laikā un šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētais pretendents pēc kolektīvas izglītojošas programmas vai pasākuma iesniedz Lauku atbalsta dienestā maksājuma pieprasījumu un informāciju par sasniegto projekta rezultātu vai starpmērķa rezultātu saskaņā ar šo noteikumu 27. punktu, kā arī šādus pavaddokumentus, ja attiecas, atbilstoši budžeta projektā paredzētajām pozīcijām:
67.1. reģistrācijas veidlapas;
67.2. saimniecības apmeklējuma lapas;
67.3. darbu nodošanas un pieņemšanas aktu;
67.4. līgumus ar trešajām personām par attiecīgo darbu izpildi;
67.5. mācību materiālu paraugus vai fotogrāfijas;
67.6. šo noteikumu 21.1. un 21.2. apakšpunktā minētais pretendents – privātā finansējuma iemaksu apliecinošus dokumentus;
67.7. citus dokumentus, kas apliecina projektā īstenotās darbības.
68. Ja atbalsta saņēmējs, īstenojot projektu, ir maksājis atlīdzību saskaņā ar noslēgto darba līgumu, tas kopā ar maksājuma pieprasījumu iesniedz:
68.1. darbalaika uzskaites tabulu;
68.2. izziņu par attiecīgajā institūcijā līdzīgos amatos nodarbināto vidējo atalgojumu darbalaika uzskaites tabulā norādītajā laikposmā.
69. Šo noteikumu 21.3. apakšpunktā minētais pretendents pēc akvakultūras studiju kursa apguves iesniedz apliecinājumu, piemēram, sertifikātu, par attiecīgā kursa pabeigšanu.
70. Šo noteikumu 21.3. apakšpunktā minētais pretendents pēc akvakultūras studiju kursa pabeigšanas vismaz vienu gadu strādā akvakultūras dzīvnieku audzētavā, kura norīkojusi pretendentu attiecīgā kursa apguvei.
71. Ja pretendents neiesniedz šo noteikumu 69. punktā minēto apliecinājumu, Lauku atbalsta dienests tam neizmaksā publisko finansējumu. Ja pretendents neizpilda šo noteikumu 70. punktā minēto nosacījumu, tas saņemto atbalstu atmaksā Lauku atbalsta dienestam, piemērojot principu pro rata temporis (atbilstoši nostrādātajam laikam).
72. Šo noteikumu 21.3. apakšpunktā minētajam pretendentam atbalsts tiek izmaksāts vienā maksājumā pēc akvakultūras studiju kursa apguves. Kopā ar maksājuma pieprasījumu pretendents iesniedz pārskatu par projekta īstenošanas rezultātiem, kā arī informāciju par šo noteikumu 8. punktā minēto rezultātu rādītāju.
73. Apakšpasākumā finanšu korekcijas nepiemēro, ja nav sasniegts šo noteikumu 8. punktā minētais rezultātu rādītājs, izņemot šo noteikumu 21.3. apakšpunktā minēto pretendentu.
Ministru prezidents A. K. Kariņš
Zemkopības ministrs K. Gerhards
1. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 15. novembra
noteikumiem Nr. 722
Projektu atlases kritēriji pasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā1, akvakultūrā2 un apstrādē3"
Nr. p. k. |
Kritērijs | Punktu skaits kritērijā |
1. | Vides ilgtspēja – negatīvās ietekmes uz ūdeni, gaisu un augsni mazināšana, bioloģiskās daudzveidības veicināšana | 20 |
2. | Aprites ekonomika – efektīvāka ražošanas sistēma, uzglabāšana un iepakošana | 15 |
3. | Viedās tehnoloģijas – digitalizācija, robotizācija, mākslīgais intelekts | 10 |
4. | Atjaunīgie energoresursi, energoefektivitāte | 10 |
5. | Pievienotās vērtības radīšana vietējai izejvielai | 10 |
6. | Projekts ir nozares vai starpnozaru mērogā |
15 |
7. | Projekts ir uzņēmuma mērogā | 5 |
Kopā | 85 | |
Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 15 punktu. |
Piezīmes.
1. 1. prioritātes "Veicināt ilgtspējīgu zvejniecību un ūdens bioloģisko resursu atjaunošanu un saglabāšanu" 1. konkrētais mērķis "Ekonomiski, sociāli un ekoloģiski ilgtspējīgu zvejas darbību stiprināšana".
2. 2. prioritātes "Veicināt ilgtspējīgas akvakultūras darbības, kā arī zvejniecības un akvakultūras produktu pārstrādi un tirdzniecību, veicinot pārtikas nodrošinājumu Savienībā" 1. konkrētais mērķis "Ilgtspējīgu akvakultūras darbību veicināšana, īpaši stiprinot akvakultūras ražošanas konkurētspēju, vienlaikus nodrošinot, ka darbības ilgtermiņā ir videi draudzīgas".
3. 2. prioritātes "Veicināt ilgtspējīgas akvakultūras darbības, kā arī zvejniecības un akvakultūras produktu pārstrādi un tirdzniecību, veicinot pārtikas nodrošinājumu Savienībā" 2. konkrētais mērķis "Zvejniecības un akvakultūras produktu mārketinga, kvalitātes un pievienotās vērtības, kā arī šo produktu pārstrādes veicināšana".
2. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 15. novembra
noteikumiem Nr. 722
Projektu atlases kritēriji pasākumā "Zināšanu pārnese akvakultūrā"1
Nr. |
Kritēriju grupa | Kritērijs | Punktu skaits kritērijā | Maksimāli iespējamais punktu skaits |
1. | Praktiskā darba pieredze pretendenta iesaistītajam ekspertam | Vismaz vienam ekspertam ir vairāk nekā piecu gadu praktiskā darba pieredze akvakultūrā | 20 | 20 |
Vismaz vienam ekspertam ir triju līdz piecu gadu praktiskā darba pieredze akvakultūrā | 10 | |||
2. | Projektā iesaistīto ekspertu kvalitāte | Iesaistīts eksperts no ārvalstu zinātniskās vai mācību iestādes | 20 | 20 |
3. | Praktisko nodarbību īpatsvars | Praktisko nodarbību īpatsvars ir 50 % no konsultāciju stundu skaita | 20 | 20 |
Praktisko nodarbību īpatsvars ir no 20 līdz 50 % no konsultāciju stundu skaita | 10 | |||
4. | Projektā paredzētas teorētiskās un praktiskās nodarbības ārvalstīs akvakultūras jomā | 10 | 10 | |
Kopā | 70 | |||
Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 10 punktu. |
Piezīme.
1. 2. prioritātes "Veicināt ilgtspējīgas akvakultūras darbības, kā arī zvejniecības un akvakultūras produktu pārstrādi un tirdzniecību, veicinot pārtikas nodrošinājumu Savienībā" 1. konkrētais mērķis "Ilgtspējīgu akvakultūras darbību veicināšana, īpaši stiprinot akvakultūras ražošanas konkurētspēju, vienlaikus nodrošinot, ka darbības ilgtermiņā ir videi draudzīgas".