• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija publicē:
  • lēmumus par tarifu aprēķināšanas metodiku un lēmumus, ar kuriem noteikts tarifs;
  • noteikumus par Regulatoram regulāri iesniedzamās informācijas veidiem, apjomu un iesniegšanas termiņiem;
  • vispārējās atļaujas noteikumus;
  • ziņojumus par izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas metodikas ievērošanu un ziņojumus, kuros informē par universālā pakalpojuma saistību tīrajām izmaksām.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2022. gada 8. decembra lēmums Nr. 1/42 "Informācijas iesniegšanas noteikumi pasta nozarē". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 12.12.2022., Nr. 240 https://www.vestnesis.lv/op/2022/240.4

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Rīgas domes saistošie noteikumi Nr. RD-22-176-sn

Grozījums Rīgas domes 2022. gada 24. augusta saistošajos noteikumos Nr. RD-22-153-sn "Kārtība, kādā Rīgas valstspilsētas pašvaldība nodrošina izglītojamo ēdināšanas pakalpojuma līdzfinansējumu"

Vēl šajā numurā

12.12.2022., Nr. 240

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 1/42

Pieņemts: 08.12.2022.

OP numurs: 2022/240.4

2022/240.4
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 1/42

Rīgā 2022. gada 8. decembrī (prot. Nr. 54, 3. p.)

Informācijas iesniegšanas noteikumi pasta nozarē

Izdoti saskaņā ar Pasta likuma 12. pantu
un likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem"
25. panta pirmo daļu

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā pasta komersants iesniedz informāciju Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (turpmāk – Regulators), kā arī iesniedzamās informācijas veidu, apjomu un iesniegšanas termiņus.

2. Šajos noteikumos noteikto informāciju pasta komersants iesniedz saskaņā ar Regulatora informācijas iesniegšanas vispārīgajiem noteikumiem, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem.

3. Universālā pasta pakalpojuma sniedzējs reizi ceturksnī, attiecīgi līdz 1.februārim, 1.maijam, 1.augustam un 1.novembrim, iesniedz Regulatoram šo noteikumu 1.pielikumā noteikto informāciju par universālā pasta pakalpojuma sniedzēja iepriekšējā ceturksnī nodrošināto pasta pakalpojumu rādītājiem.

4. Universālā pasta pakalpojuma sniedzējs reizi gadā līdz 1.februārim iesniedz Regulatoram šādu informāciju par rādītājiem kalendārā gada 1.janvārī par universālā pasta pakalpojuma kvalitātes prasību izpildi attiecībā uz pasta pakalpojumu sniegšanas vietu un vēstuļu kastīšu izvietojumu:

4.1. pasta pakalpojumu sniegšanas vietu izvietojums un skaits;

4.2. vēstuļu kastīšu izvietojums un skaits.

5. Universālā pasta pakalpojuma sniedzējs informāciju par izmaiņām universālā pasta pakalpojuma kvalitātes prasību izpildē attiecībā uz pasta pakalpojumu sniegšanas vietu un vēstuļu kastīšu izvietojumu iesniedz Regulatoram viena mēneša laikā no izmaiņu ieviešanas dienas.

6. Universālā pasta pakalpojuma sniedzējs reizi gadā līdz 1.februārim iesniedz Regulatoram informāciju par sūdzību par universālo pasta pakalpojumu skaitu un izskatīšanas rezultātiem iepriekšējā kalendārajā gadā.

7. Pasta komersants, izņemot universālā pasta pakalpojuma sniedzēju, divas reizes gadā, līdz 1.februārim par iepriekšējā kalendārā gada otro pusgadu un līdz 1.augustam par esošā kalendārā gada pirmo pusgadu, iesniedz Regulatoram šo noteikumu 2.pielikumā noteikto informāciju par pasta pakalpojumu rādītājiem.

8. Atzīt par spēku zaudējušu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2017.gada 21.decembra lēmumu Nr.1/41 "Informācijas iesniegšanas noteikumi pasta nozarē" (Latvijas Vēstnesis, 2017, 257.nr.).

9. Universālā pasta pakalpojuma sniedzējs šo noteikumu 3.punktā noteikto informāciju pirmo reizi iesniedz Regulatoram līdz 2023.gada 15.februārim, norādot informāciju par rādītājiem 2022.gadā.

10. Pasta komersants, izņemot universālā pasta pakalpojuma sniedzēju, šo noteikumu 7.punktā noteikto informāciju pirmo reizi iesniedz Regulatoram līdz 2023.gada 15.februārim, norādot informāciju par rādītājiem 2022.gadā.

11. Noteikumi stājas spēkā 2023.gada 1.janvārī.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētāja A. Ozola

 

1. pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2022. gada 8. decembra lēmumam Nr. 1/42

Informācija par universālā pasta pakalpojuma sniedzēja nodrošināto pasta pakalpojumu rādītājiem

Komersanta nosaukums

 

Reģistrācijas numurs

 

Pārskata gads un periods

 

I. Informācija par pasta pakalpojumu ieņēmumiem

1. tabula

Nr.
p.k.

Pasta pakalpojumi un sūtījumu veids

Ieņēmumi[1]
(bez PVN), EUR

1. Pasta pakalpojumu ieņēmumi kopā  
2. Universālā pasta pakalpojuma ieņēmumi  
2.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli  
2.2. vēstuļu korespondence sūtījumi – sīki priekšmeti  
2.3. pasta paku sūtījumi  
2.4. abonēto preses izdevumu sūtījumi  
3. Pasta pakalpojumu ieņēmumi, izņemot universālā pasta pakalpojumu  
3.1. Tradicionālie pasta pakalpojumi  
3.1.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli  
3.1.2. pasta paku sūtījumi  
3.2. Eksprespasta pakalpojumi  
3.2.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli  
3.2.2. pasta paku sūtījumi  
3.3. Kurjerpasta pakalpojumi  
3.3.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli  
3.3.2. pasta paku sūtījumi  

[1] Norāda ieņēmumus par regulējamo pasta pakalpojumu sniegšanu atbilstoši sniegtajiem pakalpojumiem, no kuriem atskaitītas tirdzniecības atlaides un citas piešķirtās atlaides, kā arī pievienotās vērtības nodoklis un citi nodokļi, kas tieši saistīti ar apgrozījumu.

II. Informācija par pasta sūtījumu skaitu pa piegādes veidiem

2. tabula

Nr.
p.k.

Pasta sūtījumu piegādes veids

Sūtījumu skaits

Iekšzemes

Pārrobežu ienākošie

Kopā

1. Pasta sūtījumi, kas piegādāti izsniegšanai pasta pakalpojumu sniegšanas vietās      
1.1. no tiem pasta sūtījumi, kas piegādāti izsniegšanai pasta sūtījumu saņemšanas iekārtās[2]      
2. Pasta sūtījumi, kas piegādāti izsniegšanai personīgi pret parakstu adresātam norādītajā adresē      
3. Pasta sūtījumi, kas piegādāti, ievietojot adresāta pastkastītē      

[2] Uzskaitē iekļauj pasta sūtījumus, kas piegādāti izsniegšanai adresātam pasta komersanta norādītajā iekārtā, adresātam ievadot pasta komersanta piešķirto autorizācijas kodu.

III. Informācija par pasta komersanta darbinieku skaitu un pasta sūtījumu saņemšanas iekārtu skaitu

3. tabula

Nr.
p.k.

Rādītāja veids

Vērtība

1. Pasta komersanta vidējais darbinieku skaits, kas iesaistīti pasta pakalpojumu nodrošināšanā[3]  
2. Pasta komersanta pasta sūtījumu saņemšanas iekārtu skaits[4]  

[3] Norāda vidējo darbinieku skaitu, kas aprēķināts kā vidējais rādītājs kalendārā gada ceturksnī, t.i., strādājošo darbinieku skaita summu katra mēneša pēdējā datumā dalot ar mēnešu skaitu ceturksnī. Uzskaitē iekļauj pasta komersanta nodarbinātās personas, tādas kā pilnas slodzes, nepilnas slodzes, pagaidu darbinieki un pašnodarbinātās personas, kuras iesaistītas pasta pakalpojumu sniegšanā.
[4] Uzskaitē iekļauj pasta komersanta pasta sūtījumu saņemšanas iekārtas, kuras nodrošina adresātam sūtījumu saņemšanu, ievadot pasta komersanta piešķirto autorizācijas kodu.

IV. Informācija par universālā pasta pakalpojuma sūtījumu skaitu

4. tabula

Nr.
p.k.

Universālā pasta pakalpojuma sūtījuma veids

Sūtījumu skaits

Iekšzemes

Pārrobežu ienākošie

Pārrobežu izejošie

Kopā

1. Vēstuļu korespondence – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli        
1.1. vienkāršie sūtījumi        
1.2. apdrošinātie sūtījumi        
1.3. ierakstītie sūtījumi        
2. Vēstuļu korespondence – sīki priekšmeti        
2.1. vienkāršie sūtījumi        
2.2. apdrošinātie sūtījumi        
2.3. ierakstītie sūtījumi        
3. Pasta pakas        
3.1. vienkāršie sūtījumi līdz 10 kg        
3.2. apdrošinātie sūtījumi līdz 10 kg        
3.3. vienkāršie sūtījumi līdz 20 kg, kas saņemti no Eiropas Savienības valstīm        
3.4. apdrošinātie sūtījumi līdz 20 kg, kas saņemti no Eiropas Savienības valstīm        
4. Abonēto preses izdevumu sūtījumi  

V. Informācija par pasta pakalpojumu sūtījumu skaitu, izņemot universālā pasta pakalpojuma sūtījumus

5. tabula

Nr.
p.k.

Pasta pakalpojums un sūtījuma veids

Sūtījumu skaits

Iekšzemes

Pārrobežu ienākošie

Pārrobežu izejošie

Kopā

A klase

A klase

A klase

1. Tradicionālie pasta pakalpojumu pasta sūtījumi[5]        
1.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli        
1.1.1. vienkāršie sūtījumi        
1.1.2. apdrošinātie sūtījumi        
1.1.3. ierakstītie sūtījumi        
1.2. vēstuļu korespondences sūtījumi – sīki priekšmeti        
1.2.1. vienkāršie sūtījumi        
1.2.2. apdrošinātie sūtījumi        
1.2.3. ierakstītie sūtījumi        
1.3. pasta paku sūtījumi        
1.3.1. vienkāršie sūtījumi        
1.3.2. apdrošinātie sūtījumi        
2. Eksprespasta pakalpojumu pasta sūtījumi        
2.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli        
2.2. pasta paku sūtījumi        
3. Kurjerpasta pakalpojumu pasta sūtījumi        
3.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli        
3.2. pasta paku sūtījumi        

[5] Pasta sūtījumus, kas piegādāti izsniegšanai pasta sūtījumu saņemšanas iekārtās, norāda uz tradicionālā pasta pakalpojumu sūtījumu attiecinātā uzskaitē.

VI. Informācija par pasta sūtījumu skaitu, kas apstrādāti cita pasta komersanta vārdā

6. tabula

Nr.
p.k.

Pasta pakalpojums un sūtījuma veids

Sūtījumu skaits

Iekšzemes

Pārrobežu ienākošie

Pārrobežu izejošie

Kopā

1. Tradicionālie pasta pakalpojumu pasta sūtījumi        
1.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli        
1.2. pasta paku sūtījumu skaits        
2. Eksprespasta pakalpojumu pasta sūtījumi        
2.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli        
2.2. pasta paku sūtījumi        
3. Kurjerpasta pakalpojumu pasta sūtījumi        
3.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli        
3.2. pasta paku sūtījumi        

Datums ____. ____. _____________.  
Persona, kura tiesīga pārstāvēt komersantu  
 

/paraksts un tā atšifrējums/

/sagatavotāja vārds, uzvārds/

 
tālrunis    
e-pasts    

Piezīme. Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

 

2. pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2022. gada 8. decembra lēmumam Nr. 1/42

Informācija par pasta pakalpojumu rādītājiem

Komersanta nosaukums

 

Reģistrācijas numurs

 

Pārskata gads un periods

 

I. Informācija par pasta pakalpojumu ieņēmumiem

1. tabula

Nr.
p.k.

Pasta pakalpojums un sūtījuma veids

Ieņēmumi[1]
(bez PVN), EUR

1. Tradicionālie pasta pakalpojumi  
1.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli  
1.2. pasta paku sūtījumi  
2. Eksprespasta pakalpojumi  
2.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli  
2.2. pasta paku sūtījumi  
3. Kurjerpasta pakalpojumi  
3.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli  
3.2. pasta paku sūtījumi  
4. Abonēto preses izdevumu piegāde un ar to saistītie pakalpojumi  
5. Pasta pakalpojumu ieņēmumi kopā  

[1] Norāda ieņēmumus par regulējamo pasta pakalpojumu sniegšanu atbilstoši sniegtajiem pakalpojumiem, no kuriem atskaitītas tirdzniecības atlaides un citas piešķirtās atlaides, kā arī pievienotās vērtības nodoklis un citi nodokļi, kas tieši saistīti ar apgrozījumu.

II. Informācija par pasta sūtījumu skaitu pa piegādes veidiem

2. tabula

Nr.
p.k.

Pasta sūtījumu piegādes veids

Sūtījumu skaits

Iekšzemes

Pārrobežu ienākošie

Kopā

1. Pasta sūtījumi, kas piegādāti izsniegšanai pasta pakalpojuma sniegšanas vietās      
1.1. no tiem pasta sūtījumi, kas piegādāti izsniegšanai pasta sūtījumu saņemšanas iekārtās[2]      
2. Pasta sūtījumi, kas piegādāti izsniegšanai personīgi pret parakstu adresātam norādītajā adresē      
3. Pasta sūtījumi, kas piegādāti, ievietojot adresāta pastkastītē      

[2] Uzskaitē iekļauj pasta sūtījumus, kas piegādāti izsniegšanai adresātam pasta komersanta norādītajā iekārtā, adresātam ievadot pasta komersanta piešķirto autorizācijas kodu.

III. Informācija par pasta komersanta darbinieku skaitu un pasta sūtījumu saņemšanas iekārtu skaitu

3. tabula

Nr.
p.k.

Rādītāja veids

Vērtība

1. Pasta komersanta vidējais darbinieku skaits, kas iesaistīti pasta pakalpojumu nodrošināšanā[3]  
2. Pasta komersanta pasta sūtījumu saņemšanas iekārtu skaits[4]  

[3] Norāda vidējo darbinieku skaitu, kas aprēķināts kā vidējais rādītājs kalendārā gada pusgadā, t.i., strādājošo darbinieku skaita summu katra mēneša pēdējā datumā dalot ar mēnešu skaitu pusgadā. Uzskaitē iekļauj pasta komersanta nodarbinātās personas, tādas kā pilnas slodzes, nepilnas slodzes, pagaidu darbinieki un pašnodarbinātās personas, kuras iesaistītas pasta pakalpojumu sniegšanā.
[4] Uzskaitē iekļauj pasta komersanta pasta sūtījumu saņemšanas iekārtas, kuras nodrošina adresātam sūtījumu saņemšanu, ievadot pasta komersanta piešķirto autorizācijas kodu.

IV. Informācija par pasta pakalpojumu pasta sūtījumu skaitu pa pasta sūtījuma veidiem

4. tabula

Nr.
p.k.

Pasta pakalpojumi un sūtījumu veids

Sūtījumu skaits

Iekšzemes

Pārrobežu ienākošie

Pārrobežu izejošie

Kopā

A klase

B klase

A klase

B klase

A klase

B klase

1. Tradicionālie pasta pakalpojumu pasta sūtījumi[5]              
1.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli              
1.1.1. vienkāršie sūtījumi              
1.1.2. apdrošinātie sūtījumi              
1.1.3. ierakstītie sūtījumi              
1.2. pasta paku sūtījumi        
1.2.1. vienkāršie sūtījumi        
1.2.2. apdrošinātie sūtījumi        
2. Eksprespasta pakalpojumu pasta sūtījumi        
2.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli        
2.2. pasta paku sūtījumu skaits        
3. Kurjerpasta pakalpojumu pasta sūtījumi        
3.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli        
3.2. pasta paku sūtījumi        
4. Abonēto preses izdevumu piegāde un ar to saistīto pakalpojumu sūtījumi  

[5] Sūtījumus, kas piegādāti izsniegšanai pasta sūtījumu saņemšanas iekārtās, norāda uz tradicionālā pasta pakalpojumu sūtījumu attiecinātā uzskaitē.

V. Informācija par pasta sūtījumu skaitu, kas apstrādāti cita pasta komersanta vārdā

5. tabula

Nr.
p.k.

Pasta sūtījuma veids

Sūtījumu skaits

Iekšzemes

Pārrobežu ienākošie

Pārrobežu izejošie

Kopā

1. Tradicionālie pasta pakalpojumu pasta sūtījumi        
1.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli        
1.2. pasta paku sūtījumu skaits        
2. Eksprespasta pakalpojumu pasta sūtījumi        
2.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli        
2.2. pasta paku sūtījumi        
3. Kurjerpasta pakalpojumu pasta sūtījumi        
3.1. vēstuļu korespondences sūtījumi – rakstveida paziņojumi, dokumenti, drukāti materiāli        
3.2. pasta paku sūtījumi        

Datums ____. ____. _____________.  
Persona, kura tiesīga pārstāvēt komersantu  
 

/paraksts un tā atšifrējums/

/sagatavotāja vārds, uzvārds/

 
tālrunis    
e-pasts    

Piezīme. Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!