Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 14 Pēdējās nedēļas laikā 71 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 82
Rīgā 2023. gada 28. februārī (prot. Nr. 12 20. §)
Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumos Nr. 355 "Ārpusģimenes aprūpes atbalsta centra noteikumi"
Izdoti saskaņā ar Bērnu tiesību aizsardzības likuma
36.1 panta trešo un ceturto daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumos Nr. 355 "Ārpusģimenes aprūpes atbalsta centra noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2018, 129. nr.; 2021, 248. nr.; 2022, 30., 195., 248. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā:
"3. Lai nodrošinātu šajos noteikumos atbalsta centram noteikto prasību izpildes pārraudzību, Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija (turpmāk – inspekcija):
3.1. slēdz ar atbalsta centru līgumu par finansiālu atbalstu ārpusģimenes aprūpes pakalpojuma sniegšanā. Līgumā iekļauj ārpusģimenes aprūpes pakalpojuma pārraudzības un informācijas aprites kārtību, finanšu un statistikas pārskatu iesniegšanas nosacījumus, kā arī citus pakalpojuma sniegšanai būtiskus nosacījumus;
3.2. piešķir ārpusģimenes aprūpes pakalpojuma nodrošināšanai un administrēšanai paredzētos valsts budžeta līdzekļus;
3.3. piešķir valsts budžeta līdzekļus ar atbalsta centra izveidošanu un iekārtošanu saistīto izdevumu vienreizējai kompensēšanai, ievērojot šajos noteikumos minētās prasības un kārtību."
2. Izteikt 4. punktu šādā redakcijā:
"4. Šo noteikumu 12. punktā minēto pakalpojumu nodrošināšanai un atbalsta centra pakalpojuma administrēšanai paredzētos valsts budžeta līdzekļus nosaka un piešķir inspekcija atbilstoši likumā par gadskārtējo valsts budžetu šiem mērķiem paredzētajiem līdzekļiem."
3. Izteikt 5. punktu šādā redakcijā:
"5. Komersants, biedrība vai nodibinājums, kas vēlas iegūt atbalsta centra statusu (turpmāk – iesniedzējs), iesniedz inspekcijā iesniegumu par atbalsta centra statusa piešķiršanu. Iesniegumā norāda šādu informāciju:
5.1. nosaukums;
5.2. reģistrācijas numurs;
5.3. juridiskā adrese un oficiālā elektroniskā adrese;
5.4. kontaktinformācija (tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese);
5.5. tīmekļvietne (ja iesniedzējam tāda ir izveidota);
5.6. iesniedzēja struktūrvienības adrese, kurā nodrošinās ārpusģimenes aprūpes atbalsta centra pakalpojumu."
4. Izteikt 7. punktu šādā redakcijā:
"7. Ja, pārbaudot iesniedzēja sniegto informāciju, inspekcija konstatē, ka iesniegumā nav nepieciešamās informācijas vai norādītā informācija ir nepilnīga, vai nav pievienoti šo noteikumu 6. punktā minētie dokumenti, vai inspekcijai rodas pamatotas šaubas par sniegtās informācijas patiesumu, inspekcija piecu darbdienu laikā rakstveidā informē iesniedzēju par nepieciešamību precizēt iesniegumu vai sniegt papildu informāciju un nosaka termiņu trūkumu novēršanai un informācijas sniegšanai."
5. Izteikt 8. punktu šādā redakcijā:
"8. Inspekcija mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas izvērtē iesniedzēja iesniegtos dokumentus un pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
8.1. par atbalsta centra statusa piešķiršanu;
8.2. par atteikumu piešķirt atbalsta centra statusu."
6. Izteikt 9. punktu šādā redakcijā:
"9. Inspekcija triju darbdienu laikā pēc šo noteikumu 8. punktā minētā lēmuma pieņemšanas par to rakstveidā informē iesniedzēju."
7. Izteikt 10. punktu šādā redakcijā:
"10. Šo noteikumu 8. punktā minēto lēmumu mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu inspekcijas vadītājam. Inspekcijas vadītāja lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā."
8. Papildināt ar 10.1 punktu šādā redakcijā:
"10.1 Atbalsta centra vadītājam ir pienākums 10 darbdienu laikā informēt inspekciju par atbalsta centra statusa saņēmēja saimnieciskās darbības, publiskās darbības vai citas darbības izbeigšanu vai apturēšanu, ja tā var ietekmēt šo noteikumu 12. punktā minēto prasību izpildi, vai izmaiņām tā juridiskajā statusā, iesniedzot rakstveida iesniegumu par izmaiņām un izmaiņas apliecinošus dokumentus."
9. Izteikt 11. punktu šādā redakcijā:
"11. Inspekcija nodrošina informācijas uzkrāšanu par tiem komersantiem, biedrībām vai nodibinājumiem, kuriem piešķirts vai atņemts atbalsta centra statuss. Informāciju uzkrāj Labklājības ministrijas pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Valsts sociālās politikas monitoringa informācijas sistēma" (turpmāk – informācijas sistēma)."
10. Izteikt 12.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"12.2. nodrošina mācības audžuģimenēm un specializētajām audžuģimenēm atbilstoši ar inspekciju saskaņotajai mācību programmai;".
11. Izteikt 12.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"12.3. nodrošina mācības potenciālajiem adoptētājiem atbilstoši ar inspekciju saskaņotajai mācību programmai;".
12. Izteikt 13. punktu šādā redakcijā:
"13. Atbalsta centrs ar laulātajiem (personu), kuri ar bāriņtiesas lēmumu ir atzīti par piemērotiem audžuģimenes pienākumu veikšanai, audžuģimeni un specializēto audžuģimeni slēdz vienošanos par atbalsta sniegšanu, kas ietver šo noteikumu 12.2., 12.4., 12.5., 12.6., 12.7., 12.8., 12.9. un 12.10. apakšpunktā minēto pakalpojumu nodrošināšanu. Par noslēgto vienošanos atbalsta centrs triju darbdienu laikā informē bāriņtiesu."
13. Izteikt 14. punktu šādā redakcijā:
"14. Atbalsta centrs ar specializēto audžuģimeni slēdz līgumu, paredzot atlīdzības izmaksu par specializētās audžuģimenes pienākumu pildīšanu un vienreizējas kompensācijas izmaksu par mājokļa iekārtošanu atbilstoši šo noteikumu 12.11. apakšpunktam. Par noslēgto līgumu atbalsta centrs triju darbdienu laikā informē bāriņtiesu."
14. Izteikt 16. punktu šādā redakcijā:
"16. Inspekcija atbilstoši atbalsta centra izveides izmaksām piešķir atbalsta centram vienreizēju atbalsta centra izveides un iekārtošanas izdevumu kompensāciju, bet ne vairāk kā 10 000 euro apmērā, ja:
16.1. atbalsta centram ir spēkā esošs šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētais līgums;
16.2. atbalsta centram ir ne mazāk kā 50 spēkā esošas šo noteikumu 13. punktā minētās vienošanās un ne mazāk kā 10 šo noteikumu 14. punktā minētie līgumi par atlīdzības par specializētās audžuģimenes pienākumu pildīšanu un vienreizējas mājokļa iekārtošanas kompensācijas izmaksu;
16.3. atbalsta centram vismaz deviņus mēnešus pirms šo noteikumu 17. punktā minēto dokumentu iesniegšanas inspekcijā ir piešķirts atbalsta centra statuss."
15. Izteikt 17. punktu šādā redakcijā:
"17. Lai saņemtu atbalsta centra izveides un iekārtošanas izdevumu kompensāciju, pakalpojuma sniedzējs inspekcijā iesniedz šādus dokumentus:
17.1. iesniegumu par atbalsta centra izveides un iekārtošanas kompensācijas saņemšanu;
17.2. ēku vai telpu remontdarbu, mēbeļu, iekārtu, tai skaitā datortehnikas, iegādes izdevumu tāmi, kā arī citu ar telpu un pieejamo resursu pielāgošanu pakalpojuma nodrošināšanai saistīto izdevumu tāmi;
17.3. pēc inspekcijas pieprasījuma – šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētajā tāmē norādītos izdevumus attaisnojošus dokumentus (remontdarbu un citu pakalpojumu līgumi, rēķini, darbu pieņemšanas un nodošanas akti, preču pavadzīmes, čeki un citi izdevumus apliecinoši dokumenti)."
16. Izteikt 18. punktu šādā redakcijā:
"18. Inspekcija mēneša laikā pēc visu šo noteikumu 17. punktā minēto dokumentu saņemšanas izskata tos un izvērtē izdevumu atbilstību, kā arī nepieciešamību šo noteikumu 12. punktā minētā un atbalsta centra pieteiktā pakalpojuma sniegšanai un pieņem lēmumu par:
18.1. vienreizējas atbalsta centra izveides un iekārtošanas izdevumu kompensācijas piešķiršanu un tās apmēru;
18.2. atteikumu piešķirt pakalpojuma sniedzējam vienreizēju atbalsta centra izveides un iekārtošanas izdevumu kompensāciju, norādot lēmuma pamatojumu un tā apstrīdēšanas kārtību."
17. Izteikt 19. punktu šādā redakcijā:
"19. Inspekcija vienreizēju atbalsta centra izveides un iekārtošanas izdevumu kompensāciju atbalsta centram izmaksā mēneša laikā no šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētā lēmuma pieņemšanas dienas."
18. Izteikt 20. punktu šādā redakcijā:
"20. Par šo noteikumu 12. punktā minēto pakalpojumu nodrošināšanu atbalsta centrs iesniedz pārskatu informācijas sistēmā atbilstoši šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajā līgumā noteiktajai kārtībai."
19. Izteikt 22. punktu šādā redakcijā:
"22. Kārtību, kādā sniedz pārskatu par pakalpojuma sniegšanu, un pārskata sniegšanas termiņu nosaka šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajā līgumā. Līgumā paredz, ka pakalpojuma administrēšanas izdevumiem paredzētie līdzekļi nepārsniedz apmēru, ko aprēķina, izmantojot šādu formulu:
F = A + B + C + D, kur
F – atbalsta centra pakalpojuma administrēšanai novirzāmie finanšu līdzekļi;
A – līdzekļi, kas nepārsniedz 10 % no finansējuma apmēra, kas plānots ģimeņu un audžuģimeņu apmācībai un sagatavošanai līdz bāriņtiesas lēmumam par audžuģimenes vai specializētās audžuģimenes statusa piešķiršanu vai par atteikumu piešķirt attiecīgo statusu;
B – līdzekļi, kas nepārsniedz 10 % no finansējuma apmēra, kas plānots pakalpojuma nodrošināšanai audžuģimenēm un specializētajām audžuģimenēm;
C – līdzekļi, kas nepārsniedz 3 % no specializētajām audžuģimenēm izmaksātās atlīdzības par specializētās audžuģimenes pienākumu pildīšanu;
D – līdzekļi, kas nepārsniedz 10 % no šo noteikumu 12.3. un 12.13. apakšpunktā minētā pakalpojuma izmaksām."
20. Izteikt 23. punktu šādā redakcijā:
"23. Šo noteikumu 11. punktā minētās informācijas ievadīšanu informācijas sistēmā inspekcija nodrošina pēc tam, kad uzsākta informācijas sistēmas funkcionalitātes darbība. Līdz informācijas sistēmas funkcionalitātes darbības uzsākšanai inspekcija nodrošina attiecīgās informācijas uzkrāšanu manuāli."
21. Izteikt 24. punktu šādā redakcijā:
"24. Šo noteikumu 12. punktā minētās informācijas ievadīšanu informācijas sistēmā atbalsta centrs nodrošina pēc tam, kad tiek uzsākta attiecīgās funkcionalitātes darbība. Līdz informācijas sistēmas funkcionalitātes darbības uzsākšanai pakalpojuma uzskaiti veic un pārskatus sniedz atbilstoši šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētā līguma nosacījumiem."
Ministru prezidents A. K. Kariņš
Labklājības ministre E. Siliņa